Προς το περιεχόμενο

Μπαταρία αυτοκινήτου - εξάντληση & διάρκεια ζωής


mentoras99

Προτεινόμενες αναρτήσεις

αγοραστε εναν φορτιστη απο τα lidl που τον βγαζει συνηθως σε προσφορα και βαλτε την μπαταρια (εαν της κανετε φυσιολογικη χρηση ) μια φορα την διετια - τριετια να φορτισει.

 

Ποσο κοστιζει περιπου;

 

Ειναι σαν το starter που λετε ή κατι αλλο;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 106
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Στο lidl νομίζω παίζει ένας που και που στα 20, απλά δεν ξέρω αν τον έχει πάντα.

Δες και skroutz υπάρχουν σε διάφορες τιμές.

 

Το στάρτερ είναι άλλο πράγμα, ο φορτιστής φορτίζει την μπαταρία ενώ το στάρτερ δίνει για λίγο το ρεύμα που θες για να μιζάρεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο lidl νομίζω παίζει ένας που και που στα 20, απλά δεν ξέρω αν τον έχει πάντα.

Δες και skroutz υπάρχουν σε διάφορες τιμές.

 

Το στάρτερ είναι άλλο πράγμα, ο φορτιστής φορτίζει την μπαταρία ενώ το στάρτερ δίνει για λίγο το ρεύμα που θες για να μιζάρεις.

 

O φορτιστης απο που το εχει το ρευμα; Απο πριζα σπιτιου;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι σε πρίζα ΔΕΗ πάνε, υπάρχει και αυτοκινήτου αλλά ποιο το νόημα;

 

Με τον φορτιστή στο σπίτι ανα 6 μήνες / ένα χρόνο την κατεβάζεις και την αφήνεις ολόκληρο το βράδυ (αν είναι μεγάλη μπορεί να θέλει και παραπάνω ανάλογα την αποφόρτιση και τον φορτιστή). Με αυτόν τον τρόπο την κρατάς λίγο γεμάτη. Αν βέβαια την καταλάβεις οτι έχει πέσει πιο νωρίς την κατεβάζεις και φόρτιση ξανά.... Εσύ θα δεις...

 

ps Μετά απο βγάλσιμο μπαταρίας για πολύ ώρα δεν ξέρω μην σου ζητάει τίποτα κωδικούς το ράδιο ή τίποτα άλλο...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι στο σε πρίζα ΔΕΗ πάνε, υπάρχει και αυτοκινήτου αλλά ποιο το νόημα;

 

Με τον φορτιστή στο σπίτι ανα 6 μήνες / ένα χρόνο την κατεβάζεις και την αφήνεις ολόκληρο το βράδυ (αν είναι μεγάλη μπορεί να θέλει και παραπάνω ανάλογα την αποφόρτιση και τον φορτιστή). Με αυτόν τον τρόπο την κρατάς λίγο γεμάτη. Αν βέβαια την καταλάβεις οτι έχει πέσει πιο νωρίς την κατεβάζεις και φόρτιση ξανά.... Εσύ θα δεις...

 

ps Μετά απο βγάλσιμο μπαταρίας για πολύ ώρα δεν ξέρω μην σου ζητάει τίποτα κωδικούς το ράδιο ή τίποτα άλλο...

 

Δεν φορτιζει πανω στο αμαξι;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η μπαταρία όσο είναι απάνω στο αμάξι και το αμάξι δουλεύει φορτίζεται με το δυναμό.

Μετά όμως αν για κάποιο λόγο το ρεύμα που παίρνεις κάθε μέρα είναι πολύ κάποια στιγμή η μπαταρία θα αποφορτιστεί (μπαταρία αποφορτισμένη = μείωση διάρκειας ζωής της), εσύ πρέπει να την κρατάς όσο το δυνατό πιο πολύ φορτισμένη για να σου κρατήσει κιόλας.

 

Απάνω στο αμάξι δεν έχει νόημα να την φορτίσεις, πάλι απο το δυναμό θα παίρνει το ρεύμα, δεν έχει νόημα αυτό. Στο αμάξι μόνο αν θες φορτιστή για άλλες μπαταρίες σε φάση κάμπινγκ κτλπ αλλά με αναμμένη την μηχανή πάντα (πράγμα που δεν ξέρω αν συμφέρει).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αρκετά έχουν βολτομετρα οποτε κατι βλεπεις απο εκει

Η τάση της μπαταρίας το μόνο που δείχνει είναι το ποσοστό φόρτισης της, τίποτα άλλο. Τι να το κάνεις αν σου δείχνει 12,6V(δλδ 100% φορτισμένη) ενώ ταυτόχρονα έχει γεράσει(έχει μειωθεί η χωρητικότητα της) τόσο πολύ ώστε το ρεύμα που έχει κρατήσει δεν φτάνει να γυρίσει καν τη μίζα? Ή όταν έχει βλάβη(κομμένο στοιχείο) και δείχνει εικονικά καλή τάση, αλλά σε κάθε φορτίο πέφτει στα 10,5V?

 

Ο μόνος τρόπος να ελεγθεί η μπαταρία είναι από ηλεκτρολόγο, ο οποίος ελέγχει τη συμπεριφορά της τη στιγμή που τραβάει από αυτή μεγάλο φορτίο(300+Α). Και πάλι αυτό δείχνει μόνο το κατά πόσο είναι γερασμένη η μπαταρία, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να προβλέψεις πιθανές βλάβες της(κομμένο ή βραχυκυκλωμένο στοιχείο).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

με ένα πολύμετρο την μετράς (την μπαταρία εεε) και πανω κάτω ξέρεις τί παιζει. γενικότερα ισχύει:

1.όχι μεγαλύτερη σε χωρητικότητα μπαταρία από αυτή που μπορεί να φορτίσει το δυναμό. για παράδειγμα εάν το δυναμό σου παρέχει μέγιστο φορτίο 130 Α  καλό είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας να είναι λιγότερο από το μέγιστο φορτίο του δυναμό. δηλαδή εάν πας και βάλεις επάνω 130αρα μπαταρία τότε το δυναμό θα ζορίζεται να την φορτίσει και θα θέλει πολλή ώρα για να ολοκληρωθεί . συν της άλλης φλερτάρεις άσχημα με το φαινόμενο feedback φορτίου όπου μέρος του πραγόμενου φορτίου (του δυναμό ) επιστρεφει στο ίδιο το δυναμό καταστρέφοντας το.έτσι για δυναμό 130 Α μία καλή επιλογή μπαταρίας είναι 90 άντε μεχρι 100 σε χωρητικότητα. 

2. η μπαταρία χωρίς τη μηχανη σε ρελαντί πρέπει να δείχνει φορτίο 12.8 με 13,1 πάνω κάτω .

3. με τη μηχανί στο ρελαντί, η μπαταρία πρέπει να δείχνει πάνω από 14 βολτ προκειμένου να ξέρεις πως το δυναμό δουλευει καλά και φορτίζει την μπαταρία.

4. αυτό είναι λίγο δυσκολότερο. πρέπει να δεις το amperage της μπαταρίας. δηλαδή δεν αρκεί η μπταρία να έχει Αμπέρ αλλά πρέπει να μπορεί να τα κρατάει. τότε βλεπεις εάν ένα στοιχείο της έχει καεί. μπορεί με το πολύμετρο και σβηστή τη μηχανή να βγάζει ένδειξη 12,9 ή 13 v αλλά με το που βάζεις το κλειδί σε θέση mar το 13 να γίνεται 2 και 3v.εκεί καταλαβαίνεις πως δεν κρατάει φορτίο η μπαταρία και εκεί έχουμε δυσκολία στη μίζα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παίζουν διάφορα πράγμα ρόλο στο πόσο θα κρατήσει η μπαταρία.

Πρώτα απο όλα είναι η κατάσταση των κελιών, αλλιώς κρατάει η καινούργια και αλλιώς μια που έχει κάνει τους κύκλους της (βέβαια για το jump starter που λες καινούργια θα είναι άρα υπολόγισε το max).

Μετά όμως είναι και η θερμοκρασία, σε κρύο περιβάλλον αντέχουν καλά, στο πορτμπαγκάζ όμως με 40 βαθμούς το καλοκαίρι (για Ελλάδα πάντα :P) δεν θα έλεγα οτι καλοπερνάει...

Σούμα αυτά σου λέω έναν χρόνο (max) χωρίς να το έχω δοκιμάσει βέβαια αυτό το πράγμα ποτέ μου. (Δες self discharge rate αν θες να βγάλεις μια άκρη).

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

με ένα πολύμετρο την μετράς (την μπαταρία εεε) και πανω κάτω ξέρεις τί παιζει. γενικότερα ισχύει:

1.όχι μεγαλύτερη σε χωρητικότητα μπαταρία από αυτή που μπορεί να φορτίσει το δυναμό. για παράδειγμα εάν το δυναμό σου παρέχει μέγιστο φορτίο 130 Α  καλό είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας να είναι λιγότερο από το μέγιστο φορτίο του δυναμό. δηλαδή εάν πας και βάλεις επάνω 130αρα μπαταρία τότε το δυναμό θα ζορίζεται να την φορτίσει και θα θέλει πολλή ώρα για να ολοκληρωθεί . συν της άλλης φλερτάρεις άσχημα με το φαινόμενο feedback φορτίου όπου μέρος του πραγόμενου φορτίου (του δυναμό ) επιστρεφει στο ίδιο το δυναμό καταστρέφοντας το.έτσι για δυναμό 130 Α μία καλή επιλογή μπαταρίας είναι 90 άντε μεχρι 100 σε χωρητικότητα. 

2. η μπαταρία χωρίς τη μηχανη σε ρελαντί πρέπει να δείχνει φορτίο 12.8 με 13,1 πάνω κάτω .

3. με τη μηχανί στο ρελαντί, η μπαταρία πρέπει να δείχνει πάνω από 14 βολτ προκειμένου να ξέρεις πως το δυναμό δουλευει καλά και φορτίζει την μπαταρία.

4. αυτό είναι λίγο δυσκολότερο. πρέπει να δεις το amperage της μπαταρίας. δηλαδή δεν αρκεί η μπταρία να έχει Αμπέρ αλλά πρέπει να μπορεί να τα κρατάει. τότε βλεπεις εάν ένα στοιχείο της έχει καεί. μπορεί με το πολύμετρο και σβηστή τη μηχανή να βγάζει ένδειξη 12,9 ή 13 v αλλά με το που βάζεις το κλειδί σε θέση mar το 13 να γίνεται 2 και 3v.εκεί καταλαβαίνεις πως δεν κρατάει φορτίο η μπαταρία και εκεί έχουμε δυσκολία στη μίζα.

Η τάση της μπαταρίας, όπως έγραψα και στο αμέσως προηγούμενο μήνυμα εξηγώντας το γιατί, δεν βοηθάει και πολύ, δείχνει μόνο το ποσοστό φόρτισης.

 

1. Πως προκύπτουν όλα αυτά που έγραψες?

Πως ακριβώς "ζορίζεται" το δυναμό για να φορτίσει μια μεγαλύτερη από το κανονικό μπαταρία? Η δουλειά του είναι να αναπληρώνει το ρεύμα που χάνει η μπαταρία κατά την εκκίνηση του κινητήρα, όχι να φορτίζει άδειες μπαταρίες. Το δικό μου αυτοκίνητο πχ έχει δυναμό 80A και μπαταρία 55Ah, αν του βάλω 130Ah(που πρέπει να καταργήσω το φιλτροκούτι για να χωρέσει) καθόλου δεν θα "ζοριστεί". Το ίδιο ρεύμα θα καταναλώσει η μίζα από την μπαταρία στην εκκίνηση είτε 55άρα είναι είτε 130άρα, το ίδιο ρεύμα θα χρειαστεί να δώσει το δυναμό για να αναπληρώσει το ρεύμα και στις δύο μπαταρίες. Ο λόγοι που δεν πρέπει να βάζουμε μεγαλύτερη μπαταρία από το προτεινόμενο είναι και γιατί προσθέτουμε περιττό βάρος στο αυτοκίνητο, και γιατί ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα χωρίς λόγο.

Επίσης πως βοηθάει μια μεγαλύτερη μπαταρία στο να επιστρέψει μέρος του παραγόμενου ρεύματος στο δυναμό?

2. Αμέσως μόλις σβήσεις τον κινητήρα μπορεί, σε κατάσταση ηρεμίας(2 ώρες αφού σβήσει ο κινητήρας) δεν πρόκειται να δεις πάνω από 12,6V.

3. Σωστό αυτό, αλλά δεν χρειάζεται να κάνεις καμία μέτρηση για να το διαπιστώσεις. ΟΛΑ τα αυτοκίνητα έχουν ένα λαμπάκι μπαταρίας στο καντράν(ή ALT σε πολύ παλιά μοντέλα), όταν η τάση του κυκλώματος πέσει κάτω από 14V ανάβει.

4. Στην περίπτωση βραχυκυκλωμένου στοιχείου η τάση δεν ανεβαίνει πάνω από 10,5V ακόμα και μετά από φόρτιση(η μπαταρία είναι για πέταμα).

Στην περίπτωση κομμένου στοιχείου η τάση χωρίς φορτίο είναι 12,6 volt αλλά μπορεί να παραμείνει τόσο ακόμα και με το κλειδί στη θέση mar. Μόνο όταν τραβήξεις πολλά αμπέρ από τη μπαταρία(μίζα πχ) θα πέσει σίγουρα στα 10,5V(και πάλι η μπαταρία είναι για πέταμα).

Αυτοί οι φορτιστές πόσο καιρό περίπου αντέχουν φορτισμένοι αν δεν τους χρησιμοποιήσουμε;

Οι φορτιστές δεν φορτίζονται... :D

 

Αν εννοείς το jump starter ή εκκινητή, τότε χρειάζεται να το φορτίζεις κάθε 20 ημέρες για να είσαι σίγουρος ότι η μπαταρία του είναι 100% φορτισμένη.

 

Υπόψιν όμως, αυτά από μόνα τους δεν μπορούν να βάλουν μπροστά το αυτοκίνητο, κάνουν δουλειά μόνο όταν η μπαταρία σου είναι όχι εντελώς άδεια.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η τάση της μπαταρίας, όπως έγραψα και στο αμέσως προηγούμενο μήνυμα εξηγώντας το γιατί, δεν βοηθάει και πολύ, δείχνει μόνο το ποσοστό φόρτισης.

 

1. Πως προκύπτουν όλα αυτά που έγραψες?

Πως ακριβώς "ζορίζεται" το δυναμό για να φορτίσει μια μεγαλύτερη από το κανονικό μπαταρία? Η δουλειά του είναι να αναπληρώνει το ρεύμα που χάνει η μπαταρία κατά την εκκίνηση του κινητήρα, όχι να φορτίζει άδειες μπαταρίες. Το δικό μου αυτοκίνητο πχ έχει δυναμό 80A και μπαταρία 55Ah, αν του βάλω 130Ah(που πρέπει να καταργήσω το φιλτροκούτι για να χωρέσει) καθόλου δεν θα "ζοριστεί". Το ίδιο ρεύμα θα καταναλώσει η μίζα από την μπαταρία στην εκκίνηση είτε 55άρα είναι είτε 130άρα, το ίδιο ρεύμα θα χρειαστεί να δώσει το δυναμό για να αναπληρώσει το ρεύμα και στις δύο μπαταρίες. Ο λόγοι που δεν πρέπει να βάζουμε μεγαλύτερη μπαταρία από το προτεινόμενο είναι και γιατί προσθέτουμε περιττό βάρος στο αυτοκίνητο, και γιατί ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα χωρίς λόγο.

Επίσης πως βοηθάει μια μεγαλύτερη μπαταρία στο να επιστρέψει μέρος του παραγόμενου ρεύματος στο δυναμό?

2. Αμέσως μόλις σβήσεις τον κινητήρα μπορεί, σε κατάσταση ηρεμίας(2 ώρες αφού σβήσει ο κινητήρας) δεν πρόκειται να δεις πάνω από 12,6V.

3. Σωστό αυτό, αλλά δεν χρειάζεται να κάνεις καμία μέτρηση για να το διαπιστώσεις. ΟΛΑ τα αυτοκίνητα έχουν ένα λαμπάκι μπαταρίας στο καντράν(ή ALT σε πολύ παλιά μοντέλα), όταν η τάση του κυκλώματος πέσει κάτω από 14V ανάβει.

4. Στην περίπτωση βραχυκυκλωμένου στοιχείου η τάση δεν ανεβαίνει πάνω από 10,5V ακόμα και μετά από φόρτιση(η μπαταρία είναι για πέταμα).

Στην περίπτωση κομμένου στοιχείου η τάση χωρίς φορτίο είναι 12,6 volt αλλά μπορεί να παραμείνει τόσο ακόμα και με το κλειδί στη θέση mar. Μόνο όταν τραβήξεις πολλά αμπέρ από τη μπαταρία(μίζα πχ) θα πέσει σίγουρα στα 10,5V(και πάλι η μπαταρία είναι για πέταμα).

 

Οι φορτιστές δεν φορτίζονται... :D

 

Αν εννοείς το jump starter ή εκκινητή, τότε χρειάζεται να το φορτίζεις κάθε 20 ημέρες για να είσαι σίγουρος ότι η μπαταρία του είναι 100% φορτισμένη.

 

Υπόψιν όμως, αυτά από μόνα τους δεν μπορούν να βάλουν μπροστά το αυτοκίνητο, κάνουν δουλειά μόνο όταν η μπαταρία σου είναι όχι εντελώς άδεια.

Σόρυ, ναι εκκινητές εννοούσα :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το να συντηρήσει ο εναλλάκτης μία μπαταρία που είναι πολύ μεγάλη για τα «κυβικά» του καταλαβαίνεις πως μόνο συντήρηση δε θα κάνει. η μπαταρία θα είναι μονίμως υποφορτισμένη ή καλλίτερα δε θα συντηρεί σωστά ο εναλλάκτης τη μπαταρία.

για το φαινόμενο feedback δε θα σου απαντήσω απλώς ψαξε το. στο διαδίκτυο είναι λίγο δύσκολο να βρεις πληροφορίες τέτόιες γιατί είναι αρκετώς λεπτές. σε βιβλίο όμως θα βρεις ανέτως. αν η μπταρία σου λες

πως μετά από ένα δίωρο  θα δεις 12,6 τότε η μπαταρία σου είναι κατα το 80% φορτισμένη και δε χρειάζεται σχετικώς φόρτιση. πάντως εάν έχεις χαμηλότερη ψάξε το γιατί είναι προφανες πως έχεις κάπου κατανάλωση. η μπαταρία πρέπει να δείχνει και την άλλη μέρα 12,6 με 12,9 μέγιστο. σε golf έχω δει την επομένη μέρα 12,9 και σε giulietta 13. γενικώς σε κατάσταση ακινησίας μία κατανάλωση της τάξης 0,03Α ή άντε 0,1 Α είναι φυσιολογική. παραπάνω κάπου υπάρχει θέμα.

τώρα όταν έχεις βραχυκυκλωμένο ή καμμένο στοιχείο η τάση μπορεί να είναι αυτη που προείπα. αλλα δεν έχει αμπεραζ η μπαταρία. δεν κραταέι το φορτίο μόλις ζοριστεί. ρώτα εναν επαγγελματία που έχει κάτι «γαϊδουρια» μηχανάκια για να μετράει την μπαταρία.

να θυμάσαι πως η μπαταρία χρησιμοποιείται πάρα πολύ μόνο κατά την εκκινηση και μετά δουλεύει συνδυαστικώς με τον εναλλάκτη. όταν ο εναλλάκτης δεν τα βγάζει περα με την κατανάλωση (όλα τα φωτα ανοικτα, καλοριφερ, ηχοσύστημα) τότε η μπαταρία παρέχει και αυτή αρκετό φορτίο.Σε όλα αυτά βάλε και όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα που έχουν ηλεκτρικό τιμόνι. φαντάσου λοιπόν σε συνθήκες καλοκαιριού και ημέρα , άρα ελάχιστη κατανάλωση ο εναλλάκτης (άλλο δυναμό άλλο εναλλάκτης) και επομένως μπορεί να φορτίσει την μπαταρία και να τη συντηρήσει σχετικώς γρηγορα. με μία μεγαλύτερη μπαταρία θα χρειαστεί μεγαλύτερη διαρκεια λειτουργίας για να τη συντηρήσει σωστά και στο 100%. σε κάθε περίπτωση όμως πρέπει να μπαίνει μπαταρία σύμφωνα με το εγχειρίδιο του κατασκευαστή του αυτοκινήτου σου.

Η εκφόρτιση της μπαταρίας δεν είναι μόνο η στιγμιαία απ' την μίζα κατά την εκκίνηση. Το αυτοκίνητο έχει κατανάλωση ρεύματος και κατά την διάρκεια ακινησίας/πρόχειρων στάσεων με σβηστό κινητήρα κλπ όπως συναγερμός, alarm, ράδιο, φώτα, πλαφονιέρα, ρολόι , ενδεικτό led κλειδώματος κ.ά. Άν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε ακινησία με οπλισμένο συναγερμό π.χ. , και δουλεύει  για κοντινές διαδρομές πότε θα προλάβει να φορτίσει μια μεγάλη μπαταρία στο 100%; Άν κάθε φορά φορτίζει πχ 5%, αλλά η εκφόρτιση σε κατάσταση ακινησίας είναι μεγαλύτερης τάξεως, κάποια στιγμή δεν θα γυρνά η μίζα.
Οι μεγάλες μπαταρίες ναι μεν κρατάνε περισσότερο αλλά για να φορτίζουν σωστά απαιτούν αποστάσεις. Και κάθε μέρα να δουλεύει το αυτοκίνητο, αν πηγαίνει από το σπίτι μέχρι το περίπτερο μόνο...

και πολύ σημαντικό , καλή συντήρηση  στις γειώσεις του οχήματος , εκτός και αν θες να βελτιώσεις περαιτέρω το ηλεκτρικό σύστημα και κάνεις το big 3 που στην ουσία πρέπει να είναι big 4.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μου ελεγε ενας γνωστος, οτι μια μπαταρια που βαδιζει στα τελευταια της,

θα σε αφησει ή με μεγάλα κρύα (παγωνιά),

ή σε μεγάλη ζέστη (καύσωνας).

Αληθεύει;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το να συντηρήσει ο εναλλάκτης μία μπαταρία που είναι πολύ μεγάλη για τα «κυβικά» του καταλαβαίνεις πως μόνο συντήρηση δε θα κάνει. η μπαταρία θα είναι μονίμως υποφορτισμένη ή καλλίτερα δε θα συντηρεί σωστά ο εναλλάκτης τη μπαταρία.

Σίγουρα μπορεί να συμβεί αυτό, αλλά όχι στα νούμερα που ανέφερες. Σε μια 130Ah μπαταρία μόλις 4A είναι ικανά να τη φορτίσουν(έστω σε πολύ αργό ρυθμό), για να συντηρηθεί χρειάζονται πολύ λιγότερα. Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι τα 90A(τα οποία τα δίνει από τις 1.800 rpm, στο ρελαντί δίνει παραπάνω από τα μισά) του εναλλάκτη στο παράδειγμα σου δεν είναι αρκετά για να συντηρήσουν μια μπαταρία 130Ah?

 

για το φαινόμενο feedback δε θα σου απαντήσω απλώς ψαξε το. στο διαδίκτυο είναι λίγο δύσκολο να βρεις πληροφορίες τέτόιες γιατί είναι αρκετώς λεπτές. σε βιβλίο όμως θα βρεις ανέτως.

Μα δεν σε ρώτησα τι είναι το φαινόμενο feedback, ξέρω πολύ καλά τι είναι, αυτό που σε ρώτησα είναι πως βοηθάει μια μεγαλύτερη μπαταρία στη δημιουργία αυτού του φαινομένου. Το "ψάξε βρες" είναι υπεκφυγή, δεν είναι επιχείρημα.

 

αν η μπταρία σου λες

πως μετά από ένα δίωρο  θα δεις 12,6 τότε η μπαταρία σου είναι κατα το 80% φορτισμένη και δε χρειάζεται σχετικώς φόρτιση. πάντως εάν έχεις χαμηλότερη ψάξε το γιατί είναι προφανες πως έχεις κάπου κατανάλωση. η μπαταρία πρέπει να δείχνει και την άλλη μέρα 12,6 με 12,9 μέγιστο. σε golf έχω δει την επομένη μέρα 12,9 και σε giulietta 13. γενικώς σε κατάσταση ακινησίας μία κατανάλωση της τάξης 0,03Α ή άντε 0,1 Α είναι φυσιολογική. παραπάνω κάπου υπάρχει θέμα.

Δεν το λέω εγώ, είναι παγκοσμίως γνωστό εδώ και δεκαετίες ότι στις μπαταρίες μολύβδου-θειικού οξέος το κάθε στοιχείο πλήρως φορτισμένο έχει τάση 2,1 volt, ενώ όταν έχει τάση 1,75 volt είναι εντελώς εκφορτισμένο. Βάση αυτού βγαίνει και ο παρακάτω πίνακας:

 

12,6 volt = 100% φόρτιση.

12,4 volt = 75% φόρτιση.

12,2 volt = 50% φόρτιση.

12,0 volt = 25% φόρτιση.

11,8 volt = 0% φόρτιση.

 

Επίσης δεν ξέρω πως μέτρησες εσύ την τάση την επόμενη ημέρα, αυτό που ξέρω είναι πως χρειάζεσαι βολτόμετρο ακριβείας για να μετρήσεις την τάση με ακρίβεια. Τα βολτόμετρα που έχουν από το εργοστάσιο μερικά αυτοκίνητα, σίγουρα δεν είναι ακριβείας.

 

τώρα όταν έχεις βραχυκυκλωμένο ή καμμένο στοιχείο η τάση μπορεί να είναι αυτη που προείπα. αλλα δεν έχει αμπεραζ η μπαταρία. δεν κραταέι το φορτίο μόλις ζοριστεί. ρώτα εναν επαγγελματία που έχει κάτι «γαϊδουρια» μηχανάκια για να μετράει την μπαταρία.

Κάνεις μεγάλο λάθος.

Στην περίπτωση ενός βραχυκυκλωμένου στοιχείου δίνουν τάση μονίμως μόνο τα υπόλοιπα 5, και εφόσον είναι πλήρως φορτισμένα η τάση θα είναι 10,5V.

Στην περίπτωση ενός κομμένου(και όχι καμμένου) στοιχείου και εφόσον τα υπόλοιπα στοιχεία είναι πλήρως φορτισμένα, η τάση χωρίς φορτίο θα είναι κανονικά στα 12,6V, αλλά μόλις ζητηθεί από τη μπαταρία μεγάλο φορτίο η τάση θα πέσει στα 10,5V.

Για να βγάλει μόνο τα 2-3V που προείπες θα πρέπει είτε να έχει κομμένα ή βραχυκυκλωμένα τα 4-5 από τα 6 στοιχεία(δεν έχει γίνει ποτέ κάτι τέτοιο), ή να είναι η μπαταρία όχι απλώς ξελιγωμένη αλλά εντελώς νεκρή από ρεύμα.

 

να θυμάσαι πως η μπαταρία χρησιμοποιείται πάρα πολύ μόνο κατά την εκκινηση και μετά δουλεύει συνδυαστικώς με τον εναλλάκτη. όταν ο εναλλάκτης δεν τα βγάζει περα με την κατανάλωση (όλα τα φωτα ανοικτα, καλοριφερ, ηχοσύστημα) τότε η μπαταρία παρέχει και αυτή αρκετό φορτίο.Σε όλα αυτά βάλε και όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα που έχουν ηλεκτρικό τιμόνι. φαντάσου λοιπόν σε συνθήκες καλοκαιριού και ημέρα , άρα ελάχιστη κατανάλωση ο εναλλάκτης (άλλο δυναμό άλλο εναλλάκτης) και επομένως μπορεί να φορτίσει την μπαταρία και να τη συντηρήσει σχετικώς γρηγορα. με μία μεγαλύτερη μπαταρία θα χρειαστεί μεγαλύτερη διαρκεια λειτουργίας για να τη συντηρήσει σωστά και στο 100%. σε κάθε περίπτωση όμως πρέπει να μπαίνει μπαταρία σύμφωνα με το εγχειρίδιο του κατασκευαστή του αυτοκινήτου σου.

Εγώ θα έλεγα ότι η μπαταρία χρησιμοποιείται όχι απλά πάρα πολύ, αλλά αποκλειστικά κατά την εκκίνηση, και από κει και πέρα ο εναλλάκτης τα βγάζει μια χαρά και με ΟΛΕΣ τις καταναλώσεις, και με τη φόρτιση της μπαταρίας. Το μόνο που δεν καταφέρνει ο εναλλάκτης από μόνος του είναι το ηλεκτρικό τιμόνι, όταν μπαίνει σε λειτουργία και ειδικά στο παρκάρισμα τραβάει ρεύμα και από τη μπαταρία, αλλά όταν δεν στρίβεις το τιμόνι δεν τραβάει σχεδόν καθόλου ρεύμα και ο εναλλάκτης καλύπτει τα πάντα.

 

Η εκφόρτιση της μπαταρίας δεν είναι μόνο η στιγμιαία απ' την μίζα κατά την εκκίνηση. Το αυτοκίνητο έχει κατανάλωση ρεύματος και κατά την διάρκεια ακινησίας/πρόχειρων στάσεων με σβηστό κινητήρα κλπ όπως συναγερμός, alarm, ράδιο, φώτα, πλαφονιέρα, ρολόι , ενδεικτό led κλειδώματος κ.ά. Άν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε ακινησία με οπλισμένο συναγερμό π.χ. , και δουλεύει  για κοντινές διαδρομές πότε θα προλάβει να φορτίσει μια μεγάλη μπαταρία στο 100%; Άν κάθε φορά φορτίζει πχ 5%, αλλά η εκφόρτιση σε κατάσταση ακινησίας είναι μεγαλύτερης τάξεως, κάποια στιγμή δεν θα γυρνά η μίζα.

Συμφωνώ απόλυτα με όλα αυτά.

 

Οι μεγάλες μπαταρίες ναι μεν κρατάνε περισσότερο αλλά για να φορτίζουν σωστά απαιτούν αποστάσεις. Και κάθε μέρα να δουλεύει το αυτοκίνητο, αν πηγαίνει από το σπίτι μέχρι το περίπτερο μόνο...

Γιατί? Δεν το καταλαβαίνω αυτό, το ίδιο ρεύμα φεύγει και από τη μεγάλη και από τη μικρή μπαταρία σε κάθε περίπτωση, γιατί η μεγάλη μπαταρία να χρειάζεται μεγαλύτερη απόσταση για να φορτίσει? Αν σε συγκεκριμένες συνθήκες ο εναλλάκτης δεν καταφέρνει να αναπληρώσει το χαμένο ρεύμα της μπαταρίας, τι σημασία έχει το μέγεθος της μπαταρίας?

 

ΥΓ

Αν έχεις να παραθέσεις επιχειρήματα πολύ ευχαρίστως να συνεχίσουμε τη συζήτηση, αν συνεχίσεις να παρουσιάζεις σαν επιχειρήματα το "καταλαβαίνεις" και το "ψάξτο στο διαδίκτυο" ή "διάβασε βιβλίο" δεν θα μπω καν στον κόπο να απαντήσω.

Μου ελεγε ενας γνωστος, οτι μια μπαταρια που βαδιζει στα τελευταια της,

θα σε αφησει ή με μεγάλα κρύα (παγωνιά),

ή σε μεγάλη ζέστη (καύσωνας).

Αληθεύει;

Αληθεύει, αλλά όχι τόσο πολύ στις μεγάλες ζέστες όσο στα μεγάλα κρύα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...