Προς το περιεχόμενο

Εξετασεις εισαγωγης ιατρικης ( Commenius Uni.)


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αυτο που φοβομουν...Ελπιζω να εισαι περισσοτερο χρησιμος στους ασθενεις σου απο οτι φανηκες στο συγκεκριμενο θεμα! Με περισσοτερη αγαπη ...

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 75
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλή Μηνύματα

Mε αγάπη.. 

Φιλε εχω μια ενσταση εδω και συγγνωμη που συνεχιζω το οφτοπικ. Συμφωνω μαζι σου θεωρητικα για την παιδεια, μονο καλο κανει σε ενα λαο.   Το προβλημα με την πανεπιστημιακη εκπαιδευση ειναι οτι δεν υπ

Στα λόγια όλα εύκολα είναι.   Τον ρωτάς αν έχει την δύναμη να ξαναδώσει;    Τον ρωτάς αν έχει την ψυχολογία να ξαναδώσει από την στιγμή που έπιασε σχεδόν το 20 στα 3 από τα 4 μαθήματα;   Επίσης

 

Γίνεται μια χαρά και αύριο κιόλας με προεδρικό διάταγμα.

 

Ναι στην θεωρία γίνετε στην πράξη όμως όχι για τους λόγους που ανέφερα πριν.

 

 

 

 

Δεν ανέφερες κάτι (πέρα απο την δικαιολογία του μπουμπούνα) που να καταστήσει αδύνατο το να καταργηθούν οι πανελλήνιες 

 

 

 

Γίνεται μια χαρά και αύριο κιόλας με προεδρικό διάταγμα.

 

Ναι στην θεωρία γίνετε στην πράξη όμως όχι για τους λόγους που ανέφερα πριν.

 

 

 

@@ αξιοκρατικό είναι όπως βλέπουμε και στο τόπικ το παιδί με άριστα στην βιολογία φυσική κτλ και επειδή δεν πήρε καλό βαθμό στην έκθεση. 

 

Είναι απλά χουντικό άνευ ουσίας φιλτράρισμα που σε μεγάλο ποσοστό έχει μέσα του την τύχη (πχ αν κάποιου μαθητή τύχει και χωρίσουν οι γονείς του εκείνη την περίοδο ή πεθάνει κάποιο δικό του άτομο ή αριστερίσει βαριά ή έχει χωρίσει από μια σοβαρή για εκείνο σχέση άνετα παίζει να γράψει λιγότερο -και μην μου πεις μα και μου εσύ έφερες σαν παράδειγμα το "τούβλο" που ειναι σαν κατηγορία αντιπροσωπεύει λιγότερο απο το 10% των μαθητών!!! ενώ τα παραδείγματά μου αθροιστικά  παίζει να ειναι πάνω απο 25% του πληθυσμού επίσης μια φορά τον χρόνο δυνατότητα εξέτασης ειναι γελοίο ενα παιδί που έτυχε να γράψει 13 δεν σημαίνει ότι δεν ειναι δυνατόν να γράψει πχ 14 σε άλλη εξέταση το αναγκάζεις όμως να περιμένει 1 χρόνο ακόμη + μισό σχεδόν μετά μέχρι να γραφτεί κτλ) 

 

Είναι αξιοκρατικό από την στιγμή που είναι στο χέρι του κάθε μαθητή να σκιστεί και να γράψει για να μπει όπου επιθυμεί. 

Επίσης όποιος δεν τα καταφέρει έχει ακόμα την επιλογή να ξαναδώσει όσες φορές γουστάρει (αν σπάσει ο διάολος το ποδάρι του και του συμβούν όλες οι αναποδιές που ανέφερες).

Όσο για τα τούβλα μάλλον έπεσες σε σχολείο με διάνοιες γιατί η κατηγορία τούβλα (ή μάλλον τουρίστες θα πω) είναι πολύ μεγαλύτερη από το 10%.

 

 

Καταρχήν δεν γίνεται κάθε φορά να γράψεις το καλύτερο σου βαθμό να και το παιδί πιο πάνω είπε ότι  έγραψε 16 περίπου σε κάθε εξέταση τύπου πανελλαδικών και τώρα πήρε 11....

 

Για αυτόν το λόγο ειναι μια χαρά αιτία δηλαδή το να περιμένει 1,5 χρόνο για να μπει στην σχολή; (ΑΝ δεν προκύψει μετά κάτι πχ να ανεβούν οι βάσεις ή να γράψει λίγο χαμηλότερα κάπου αλλού) Τι τα πέρασες τα χρόνια χαρτοπετσέτες;

 

Έπειτα οι άνθρωποι ξέρεις δεν είμαστε ρομπότ ο ίδιος άνθρωπος με το ίδιο διάβασμα μια μερα μπορεί να γράψει 18 την άλλη 19 την παράλλη 17  εξαρτάται απο πολλά πράγματα γιαυτό το να εξετάζεις μια μεμονωμένη μέρα μια φορά σε ένα χρόνο είναι ηλίθιο. 

 

(εδώ επίσης να αναφέρω και όσους απέτυχαν στις πανελλαδικές και πήγαν στο εξωτερικό πχ αγγλία για να σπουδάσουν σε ενα καλό πανεπιστήμιο αυτό που στην ελλάδα δεν κατάφεραν να σπουδάσουν και γίνανε μια χαρά επαγγελματίες με παγκοσμίως αναγνωρισμένους τίτλους άλλη μια απόδειξη για το ότι η πανελλήνιες δεν δείχνουν τίποτα και ειναι απλά ενα στατιστικό παιχνίδι ) 

 

Όσο για τα τούβλα πραγματικά μετα απο τα όσα έγραψα αν ακόμη θεωρείς την αναφορά τους ως επιχείρημα τότε ξέρουμε ποιός ειναι τούβλο. 

 

 

 

 

1) δεν είναι επιχείρημα το ακραίο παράδειγμα ειναι πχ σαν να λες αυτός τα άτομα πάνω απο 90 θα πεθάνουν έτσι και αλλιώς πολύ σύντομα οπότε τζάμπα λεφτά να ασχολούμαστε με αυτους άρα ας καταργήσουμε την ασφάλιση και την δωρεάν περίθαλψη!!!

 

το μέσος όρος δεν ειναι μπουμπούνες (αλλιώς δεν θα ήταν ο μέσος όρος) ούτε οι έξυπνοι ειναι μπουμπουνες (αλλιώς δεν θα ήταν έξυπνοι)  που μαζί αποτελούνε το 90% οπότε μαμάμε τον μέσο όρο και τους έξυπνους σε ενα ηλίθιο σύστημα χρονοβόρο και σαρκοβόρο μόνο και μόνο για να εξασφαλίσουμε ότι ούτε ένας μπουμπούνας(που είναι το 10% και βγάλε) δεν θα περάσει (να μάθει !!το τσογλάνι που μου θέλει και να σπουδάσει!!) 

 

Ποιος μπουμπούνας θα σκεφτόταν έτσι;;; (σίγουρα αυτοί που πτώχευσαν την χώρα και αυτοί που τους ψήφισαν) 

 

 

2) Πως θα περάσει ο μπουμπούνας αν δεν βγάλει το λύκειο; αν βγάλει το λύκειο παει να πεί ότι ειναι μέσος άνθρωπος και άρα μπορεί να μπεί όπου θέλει.

 

Τέλος το ότι θα μπεί κάπου δεν σημαίνει αυτόματα ότι θα πάρει πτυχίο! για να πάρει πτυχίο πρέπει να περάσει τα μαθήματα!

 

Επίσης έχουμε ήδη αρκετούς μπουμπούνες και με τις πανελλαδικές που αν και μπουμπουνες ειναι καλοί στην παπαγαλία και παίρνουν καλούς βαθμούς στερόντας έτσι μια θέση απο τους άλλους που δεν είναι πουμπούνες. 

 

Το παράδειγμα με το Λύκειο είναι άτοπο, ο Μ.Ο για να περάσει κάποιος την τάξη είναι 9.5 ούτε με βύσμα δεν μένεις κάποιος. Ο χειρότερος μπουμπούνας να είσαι σήμερα περνάς αέρα το Λύκειο.

 

 

 

 

 

Πλάκα με κάνεις απο την μια σέβεσαι την κρίση του κράτους (πανελλαδικές) απο την άλλη λες πως είναι μαμάκες; (απολυτήριο λυκείου;  )

 

Καταρχήν 10 νομίζω είναι η βάση.

 

Κατα δεύτερον 10 δεν ειναι ο μικρότερος αριθμός 1 ή 0 είναι...

 

10 σημαίνει ότι ξέρει το 50% της συνολικής ύλης 

 

50% = μέσος όρος. 

 

Οπότε όλα αυτά που αναφέρεις ειναι υποκειμενικά και άκυρα. εκτός αν θεωρείς ηλίθιους τους καθηγιτές και πως μοιράζουν τα 10άρια στον καθένα... (αν ήταν αλήθεια αυτό τότε γιατι υπάρχουν παιδιά που μένουν στην ίδια τάξη; )

 

 

 

 

 

 

Επίσης ναι στην Ιατρική αν δεν διαβάσεις δεν παίρνεις πτυχίο. Να κάτσω να σου ρίξω 3 σελίδες λίστα με σχολές που μπορείς να πάρεις πτυχίο ενώ ξίνεις τα τέτοια σου; 

Και μάλιστα πολλές από αυτές έχεις σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση με σίγουρο μισθό (να'ναι καλα το Δημόσιο) τύπου Αστυφυλάκων κτλ.;

 

 

 

 

 

Δεν νομίζω να υπάρχει τέτοια σχολή αλλά και να υπήρχε δεν έχει σχέση με το θέμα... αν υπάρχει σχολή που δίνει πτυχία στον καθένα ειναι θέμα της σχολής αυτό και όχι λόγος για να μην καταργηθούν οι πανελλήνιες... because fuck logic.

 

 

 

 

 

 

Σε πολλές χώρες δεν υπάρχει κάποια διαδικασία στην εισαγωγή πέρα απο το απολυτήριο λυκείου οπότε δεν ξέρω που το έχεις βρει αυτό το "σε όλες" (αν ήταν έτσι τότε πως πάνε στο εξωτερικό ρε εξυπνάκια να σπουδάσουν οι δήθεν μπουμπουνες που τους αποκαλείται έτσι επειδή δεν έδωσαν πανελλαδικές ή έδωσαν και δεν τα πήγαν καλά; )

 

Και οι περισσότερες απο αυτές έχουν καλύτερα πανεπιστήμια απο τα δικά μας!!

 

Τέλος και όσες έχουν σύστημα εισαγωγής (βέβαια όχι τόσο βλάχικο όσο οι πανελλήνιες) σκέφτονται να το καταργήσουν γιατι ειναι αναποτελεσματικό πχ στις ΗΠΑ:

 

 

SAT - ΗΠΑ

Suneung - Κορεα (το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο).

Hogskoleprover - Σουηδια 

 

Σου φτάνουν ή να κάτσω να γράψω και άλλες;

 

Kανένα απο αυτά τα τεστ δεν είναι σαν τις πανελλήνιες (γίνονται πάνω απο μια φορά τον χρόνο, μπορείς να επανεξεταστείς μεμονωμένα μαθήματα που δεν τα πήγες καλά και ο βαθμός σου δεν καθορίζει το που θα περάσεις ούτε σε αποκλείει απο κάπου απλά ειναι ενδεικτικός των δυνατοτήτων σου ) Επίσης η κορέα δεν έχει το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο μπορεί το πιο αυστηρό λολ :P

 

και επίσης ανέφερες μόνο 3 χώρες η μια εκ των οποίων (ΗΠΑ) είναι το θέμα του βίντεο που έβαλα πιο πάνω (και που δεν είδες) που έχει τον ομπάμα να θέλει να  καταργήσει το SAT  :P (σύστημα το οποίο αν και απόσο φαίνεται απο το βίντεο πάλι άδικο σίγουρα όμως ΠΟΛΥ καλύτερο απο τις πανελλαδικές...)

Οκ μαζί σου,όμως με ποιόν τρόπο θα σταματήσεις χιλιάδες υποψηφίους από το να μπαίνουν σε συγκεκριμένες σχολές κάθε χρόνο;

Μα δεν θέλω να τους σταματήσω εκει ειναι όλο το ζουμί !!!!

 

όλοι έχουν ίδιο και ίσο δικαίωμα στην παιδεία! 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Μα δεν θέλω να τους σταματήσω εκει ειναι όλο το ζουμί !!!!

 

όλοι έχουν ίδιο και ίσο δικαίωμα στην παιδεία! 

 

Φιλε εχω μια ενσταση εδω και συγγνωμη που συνεχιζω το οφτοπικ. Συμφωνω μαζι σου θεωρητικα για την παιδεια, μονο καλο κανει σε ενα λαο.

 

Το προβλημα με την πανεπιστημιακη εκπαιδευση ειναι οτι δεν υπαρχουν τα κονδυλια για να μπουν σε οποια σχολη θελουν οι μαθητες. Με την πλειοψηφια αυτων να προερχονται απο την Αθηνα, αν υπαρχει ελευθερη εισοδος στο πανεπιστημιο, ολοι θα δηλωσουν σχολες των Αθηνων. Και με τη γνωστη νοοτροπια της ελληνικης οικογενειας, θα πλημμυρισουν με κοσμο οι ιατρικες, τα πολυτεχνεια και οι νομικες.

Παραδειγμα. Η ιατρικη Αθηνων δεχεται καθε χρονο ~220 νεους φοιτητες. Το πρωτο και το δευτερο ετος περιλαμβανουν αρκετα εργαστηρια, ασκηση στην ανατομια κλπ κλπ. Με ποιο τροπο θα εκπαιδευτουν σωστα αυτοι οι φοιτητες αν αντι για 220, μπουν 1500? Θα πρεπει να υπαρχει καποιος φραγμος. Αν δεν ειναι οι πανελληνιες, θα πρεπει να υπαρχουν οπως στην αμερικη, "προπαρασκευαστικα ετη" σε βιολογια πχ. Αλλα και παλι με εξετασεις θα ξεχωρισεις ποιος θα περασει στην σχολη με μεγαλη ζητηση. Αντι για πανελληνιες, εξετασεις εντος πανεπιστημιου (ή κολλεγιου αν πας με το αμερικανικο συστημα). Αντιστοιχα και για νομικες, οικονομικες, πολυτεχνικες σχολες.

 

Το επομενο προβλημα ειναι το κοστος. Ειχα διαβασει μια ερευνα που ελεγε οτι ενας φοιτητης στην ιατρικη Αθηνων κοστιζει στο κρατος γυρω στα 95.000€ απο τη στιγμη που μπαινει μεχρι να αποφοιτησει. Τα λεφτα αυτα τα πεταμε βεβαια γιατι οι γιατροι μετα το πτυχιο φευγουν εξω σε ποσοστο που πλησιαζει το 50%. Αλλα δεν υπαρχουν αρκετα για να εχουμε ελευθερη εισοδο στο πανεπιστημιο, η τριτοβαθμια εκπαιδευση κοστιζει.

  • Like 3
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φιλε εχω μια ενσταση εδω και συγγνωμη που συνεχιζω το οφτοπικ. Συμφωνω μαζι σου θεωρητικα για την παιδεια, μονο καλο κανει σε ενα λαο.

 

Το προβλημα με την πανεπιστημιακη εκπαιδευση ειναι οτι δεν υπαρχουν τα κονδυλια για να μπουν σε οποια σχολη θελουν οι μαθητες. Με την πλειοψηφια αυτων να προερχονται απο την Αθηνα, αν υπαρχει ελευθερη εισοδος στο πανεπιστημιο, ολοι θα δηλωσουν σχολες των Αθηνων. Και με τη γνωστη νοοτροπια της ελληνικης οικογενειας, θα πλημμυρισουν με κοσμο οι ιατρικες, τα πολυτεχνεια και οι νομικες.

Παραδειγμα. Η ιατρικη Αθηνων δεχεται καθε χρονο ~220 νεους φοιτητες. Το πρωτο και το δευτερο ετος περιλαμβανουν αρκετα εργαστηρια, ασκηση στην ανατομια κλπ κλπ. Με ποιο τροπο θα εκπαιδευτουν σωστα αυτοι οι φοιτητες αν αντι για 220, μπουν 1500? Θα πρεπει να υπαρχει καποιος φραγμος. Αν δεν ειναι οι πανελληνιες, θα πρεπει να υπαρχουν οπως στην αμερικη, "προπαρασκευαστικα ετη" σε βιολογια πχ. Αλλα και παλι με εξετασεις θα ξεχωρισεις ποιος θα περασει στην σχολη με μεγαλη ζητηση. Αντι για πανελληνιες, εξετασεις εντος πανεπιστημιου (ή κολλεγιου αν πας με το αμερικανικο συστημα). Αντιστοιχα και για νομικες, οικονομικες, πολυτεχνικες σχολες.

 

Το επομενο προβλημα ειναι το κοστος. Ειχα διαβασει μια ερευνα που ελεγε οτι ενας φοιτητης στην ιατρικη Αθηνων κοστιζει στο κρατος γυρω στα 95.000€ απο τη στιγμη που μπαινει μεχρι να αποφοιτησει. Τα λεφτα αυτα τα πεταμε βεβαια γιατι οι γιατροι μετα το πτυχιο φευγουν εξω σε ποσοστο που πλησιαζει το 50%. Αλλα δεν υπαρχουν αρκετα για να εχουμε ελευθερη εισοδο στο πανεπιστημιο, η τριτοβαθμια εκπαιδευση κοστιζει.

Ας παρθεί η απόφαση και τα υπόλοιπα είναι θέμα λεπτομερειών

 

καταρχήν εξοικονομούμε απο το κόστος των πανελληνίων (το όποιο είναι ετήσιο και διόλου ευκαταφρόνητο αν συμπεριλάβουμε και το κόστος των εξεταστών) 

 

 

Τώρα για το θέμα της λαοθάλασσας φοιτητών

 

1) Οι φοιτητές άνθρωποι είναι όχι ηλίθια ρομπότ θα πάει κάποιος πχ ιατρική θα δει ότι 1 χρόνο δεν καταφέρνει να περάσει μάθημα και θα θελήσει να παραμείνει; πόσο; άλλο ένα χρόνο; κανένας λογικός άνθρωπος δεν θα το έκανε αυτό στην χειρότερη θα έκανε διάλειμμα απο την σχολή θα ξεσκιζόταν στην δουλειά για να αναπληρώσει τα κενά του και μετά θα ξαναπήγαινε. (θεμιτό)

 

2) Κακά τα ψέματα ΔΕΝ έχουμε καλές σχολές στην Ελλάδα το κριτήριο μας για μια καλή σχολή (πχ Οικονομικό πανεπιστήμιο Αθηνών) ειναι απλά η βάση στης πανελλήνιες (που αυτή έχει να κάνει καθαρά με τις υποκειμενικές επιλογές του φοιτητή πχ αν κανένας 20άρης 18άρης κτλ δεν θελήσει να πάει εκει η βάση θα είναι πολύ πιο κάτω και ο μόνος λόγος που διατηρούνται οι βάσεις σχεδόν στα ίδια ειναι η νοοτροπία ή word of mouth αν θες το οικονομικό πανεπιστήμιο Αθηνών δεν το ανέφερα τυχαία έχει υψηλή βάση στις πανελλαδικές αλλά είναι στην θέση 700 περίπου παγκοσμίως ακόμη και συγκριτικά με άλλα πανεπιστήμια στην ελλάδα ειναι χαμηλό )

 

Οπότε δεν βρίσκω λόγω να τρέξουν όλοι να πάνε Αθήνα (εδώ τώρα με τις πανελλαδικές και λόγω οικονομικών κάθονται στην περιοχή τους και ας μην ειναι η ιδανική λύση για τις σπουδές τους)

 

απο εκει και πέρα αφού όλες οι σχολές στην Ελλάδα ειναι το ίδιο (και ας λεει ο καθένας ότι θέλει πρέπει να παραδεχτούμε πως όλες οι σχολές ειναι μέτριες συγκρινόμενες με αυτές του εξωτερικού και πάνω κάτω τα ίδια μεταξύ τους)  θα μπορούσαμε σε περίπτωση που υπερβεί ο αριθμός των εισακτέων σε μια σχολή να μετακυλιστεί στην αντίστοιχη σχολή άλλου πανεπιστημίου με κριτήριο την εγγύτητα του τόπου διαμονής 

 

τέλος δεν πιστεύω πως ένας φοιτητής κοστίζει 95000 ευρώ στο κράτος (αυτό ειναι το κόστος για να σπουδάσει κάποιος στο MIT )

 

μπορεί να κοστίζει 9500 και αυτό πάλι υπερβολικό μου φαίνεται (μιας και τα έξοδα είναι μόνο τα βιβλία ουσιαστικά το ηλεκτρικό των σχολών ή η θέρμανση και αυτά βασικά άντε και 1000 ευρώ επίδομα κάθε χρόνο για όσους είναι αρκετά καλοί και το δικαιούνται ) 

 

Εξάλλου δεν ζούμε και σε καμιά Ινδία δεν έχουμε ΤΟΣΑ πολλά παιδιά κάθε χρόνο ίσα ίσα το αντίθετο κάθε χρόνο μειώνονται οι γεννήσεις μας. 

 

====================================================================================================

 

Επίσης εδώ να πω πως είμαι ενάντια και στο να περνάει κάποιος φοιτητής σε τμήμα (πχ μαθηματικό) αντι του να περνάει στην σχολή γενικά.

 

Πως περιμένουμε απο ενα 18 χρονών παιδί που δεν έχει καμιά εμπειρία απο ζωή (ούτε και πληροφόρηση απο το σχολείο) να επιλέξει αυτό που θα κάνει μια ζωή απο εκει και πέρα; πχ να αποφασίσει να γίνει φυσικός χωρίς καλά καλά να ξέρει τι πάει να πεί θεωρητική φυσική εφαρμοσμένη φυσική διάφοροι κλάδοι της μηχανολογίας χημεία κτλ

 

κανονικά όπως σε πολλά πανεπιστήμια του εξωτερικού το παιδί θα πρέπει να περνάει στην σχολή όχι σε ένα τμήμα που πάει να πεί ότι μπορεί να επιλέξει όποια μαθήματα που του κινούν το ενδιαφέρων (κάποια απο ιατρική κάποια μαθηματικά ίσως κανένα με φιλοσοφία ή κάποιο φιλολογικό κτλ) και μέσα στα 2 πρώτα χρόνια να μπορεί να επιλέξει την ειδίκευσή του(minor) έχοντας πάρει το βάπτισμα πυρός απο τα μαθήματα που δοκίμασε και πλέον μπορεί δηλαδή να καταλάβει τι του αρέσει και τι όχι σε τι ειναι καλός και σε τι όχι... και έτσι μετά απο άλλα 2 χρόνια να πάρει το πτυχίο στην ειδίκευση που διάλεξε (major) 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
τέλος δεν πιστεύω πως ένας φοιτητής κοστίζει 95000 ευρώ στο κράτος

Βιβλία, υλικοτεχνικός εξοπλισμός, κόστος εργαστηρίων, αναλώσιμα, μισθοδοσία ακαδημαϊκών και διοικητικού προσωπικού, ενοίκια κτιρίων κλπ.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@ Tzemile για να μην κανω quote.

 

Θα προσπαθησω να απαντησω συντομα αν και διαφωνουμε σε αρκετα πραγματα.

 

1. Το κοστος σε ενα πανεπιστημιο με εργαστηρια με 6 χρονια φοιτησης μπορει ανετα να φτασει σε αυτα τα ποσα. Μονο τα δωρεαν συγγραματα για 6 χρονια φοιτησης κοστιζουν πολυ. Τα εργαστηρια στα πρωτα χρονια χρειαζονται πολλα υλικα, μισθοι καθηγητων και τοσα αλλα. Trust me, I've been there. Αν θα μπορουσε να περιοριστει το κοστος ειναι αλλη κουβεντα. Για το ΜΙΤ που αναφερεις, το κοστος για διδακτρα μονο ειναι 45Κ $ το χρονο για προπτυχιακο φοιτητη. Αντιστοιχα και στο Harvard. Δεν υπολογιζουμε στεγαση, σιτιση, διδακτρα μονο. Δεν γινεται να εχεις ανοιχτη εισοδο σε ιατρικες και πολυτεχνεια και μετα να διαλεγουν αν θα συνεχισουν. Αυτο κοστιζει πολυ και ριχνει το επιπεδο των σπουδων.

 

2. Συμφωνω για το οτι ενας 18αρης δεν εχει ιδεα τι του γινεται και ειναι μεγαλο το βαρος να πρεπει να διαλεξει τι θα κανει με τη ζωη του οταν ειναι 18. Το να μεταθετουμε τις πανελληνιες 2 χρονια μετα (minor-major) δεν ξερω πως λυνει το προβλημα. Η ακομα χειροτερα, να πρεπει να διαγωνιζεται επι 2 συνεχομενα χρονια κατα τη διαρκεια του minor για να εχει τους βαθμους να συνεχισει στην top σχολη που θελει; Να τονισω επισης το διαβλητο του θεματος; Ισως μια λυση ειναι να μην σπουδαζουν τα παιδια αμεσως μετα το λυκειο, να υπαρχει η δυνατοτητα σπουδων και πιο μετα (οπως πχ Σουηδια που το 50-60% των φοιτητων ξεκινουν στα 21-22). Βεβαια σε μια χωρα με 30% ανεργια και 50% στους νεους κατω των 30, αυτο ειναι απλα ανεκδοτο.

 

3. Τελευταια διαφωνια γιατι αντιπαθω τα σεντονια. Το επιπεδο των ελληνικων πανεπιστημιων ειναι μια χαρα για τα ευρωπαικα δεδομενα. Αυτο το αποδεικνυουν οι ελληνες πτυχιουχοι που μια χαρα βρισκουν δουλειες στις προηγμενες χωρες του εξωτερικου.Ειδικα τα πολυτεχνεια εχουν πολυ υψηλο θεωρητικο επιπεδο σε σχεση με τα ευρωπαικα. Εκει που πασχουμε ειναι στην πρακτικη εφαρμογη και στη συνδεση του πανεπιστημιου με την αγορα εργασιας (την ποια;). Τα ελληνικα πανεπιστημια σκοραρουν χαμηλα κυριως λογω ερευνας. Οταν τα κονδυλια για ερευνα ειναι μηδαμινα, το επιπεδο της ερευνας ειναι χαμηλο.

Παραδειγμα απο το topuniversities.com, οι ηλεκτρολογοι του ΕΜΠ βρισκονται στην 116 θεση παγκοσμιως. Πανω απο αρκετα ευρωπαικα και αμερικανικα πανεπιστημια. Γι αυτο αλλωστε αρκετοι κανουν καριερα στο εξωτερικο. 252 και 268 (παγκοσμιως) βρισκονται Αριστοτελειο και ΕΚΠΑ στην ιατρικη. Δεν τις θεωρω κακες θεσεις δεδομενης της οικονομικης δυσκολιας που επηρεαζει σαφως το επιπεδο της εκπαιδευσης.

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@ Tzemile για να μην κανω quote.

 

Θα προσπαθησω να απαντησω συντομα αν και διαφωνουμε σε αρκετα πραγματα.

 

1. Το κοστος σε ενα πανεπιστημιο με εργαστηρια με 6 χρονια φοιτησης μπορει ανετα να φτασει σε αυτα τα ποσα. Μονο τα δωρεαν συγγραματα για 6 χρονια φοιτησης κοστιζουν πολυ. Τα εργαστηρια στα πρωτα χρονια χρειαζονται πολλα υλικα, μισθοι καθηγητων και τοσα αλλα. Trust me, I've been there. Αν θα μπορουσε να περιοριστει το κοστος ειναι αλλη κουβεντα. Για το ΜΙΤ που αναφερεις, το κοστος για διδακτρα μονο ειναι 45Κ $ το χρονο για προπτυχιακο φοιτητη. Αντιστοιχα και στο Harvard. Δεν υπολογιζουμε στεγαση, σιτιση, διδακτρα μονο. Δεν γινεται να εχεις ανοιχτη εισοδο σε ιατρικες και πολυτεχνεια και μετα να διαλεγουν αν θα συνεχισουν. Αυτο κοστιζει πολυ και ριχνει το επιπεδο των σπουδων.

Μην μπερδεύουμε το κατα κεφαλήν κόστος με το συνολικό κόστος (πχ μισθούς καθηγητών ή ρεύμα ή υλικοτεχνικός εξοπλισμός διαιρείται επι του συνόλου των φοιτητών άρα όσο περισσότεροι φοιτητές τόσο μικρότερο το κόστος ανα φοιτητή )

 

Επίσης και πάλι να πω πως η διάφορα δεν θα είναι τεράστια οι φοιτητές που δεν περνάνε σε καμία σχολή (τα παρατάνε ή πάνε εξωτερικό) ειναι ελάχιστοι όλοι οι  άλλοι αργά ή γρήγορα έτσι και αλλιώς θα κοστίσουν ως φοιτητές στο κράτος οπότε δεν γλυτώνεις κάτι...

 

καταλαβαίνω ότι ειδικά ένας φοιτητής ιατρικής σε σχέση πχ με εναν φοιτητή φιλοσοφικής ίσως κοστίζει παραπάνω λόγω εργαστηρίων και επιπλέον ετών αλλά δεν νομίζω όλοι να επιλέξουν να γίνουν γιατροί ειδικά αν χαθεί το γόητρο των πανελληνίων (ειναι σιχαμερή δουλεια :P αίματα φλέματα μπρρρρρ) ειδικά αν μπορέσουν να πάρουν μια γεύση για το τι εστί σπουδές ιατρικής και δουλειά ιατρού... 

 

απο εκει και πέρα όλα τα άλλα κόστη που δεν τα έχει μόνο ο φοιτητής ιατρικής (όπως ειναι αυτό των συγγραμμάτων της θέρμανσης του μισθού καθηγητών) το πληρώνουμε έτσι και αλλιώς όπως προείπα μιας και οι περισσότεροι κάπου θα περάσουν (έστω και αν δεν ήταν πρώτη ή δεύτερη τους επιλογή)  και άρα πάλι θα κοστίσουν στο κράτος συγγράμματα μισθούς καθηγητών κτλ απλά χωρίς να είναι εκει που θέλουν (οπότε τζάμπα λεφτά σε πολλές περιπτώσεις) 

 

 

2. Συμφωνω για το οτι ενας 18αρης δεν εχει ιδεα τι του γινεται και ειναι μεγαλο το βαρος να πρεπει να διαλεξει τι θα κανει με τη ζωη του οταν ειναι 18. Το να μεταθετουμε τις πανελληνιες 2 χρονια μετα (minor-major) δεν ξερω πως λυνει το προβλημα. Η ακομα χειροτερα, να πρεπει να διαγωνιζεται επι 2 συνεχομενα χρονια κατα τη διαρκεια του minor για να εχει τους βαθμους να συνεχισει στην top σχολη που θελει; Να τονισω επισης το διαβλητο του θεματος; Ισως μια λυση ειναι να μην σπουδαζουν τα παιδια αμεσως μετα το λυκειο, να υπαρχει η δυνατοτητα σπουδων και πιο μετα (οπως πχ Σουηδια που το 50-60% των φοιτητων ξεκινουν στα 21-22). Βεβαια σε μια χωρα με 30% ανεργια και 50% στους νεους κατω των 30, αυτο ειναι απλα ανεκδοτο.

Δεν εννοώ να μετακυλήσουμε τις πανελλήνιες στο πανεπιστήμιο απλά το σύστημα ειδίκευσης να λειτουργεί με προϋποθέσεις βασικών μαθημάτων (κάτι σαν το ΕΜΠ στο τμήμα εφαρμοσμένων μαθηματικών και φυσικών επιστημών όπου στο 2ο έτος διαλέγεις ροή φυσικών επιστημών ή μαθηματικών απλά εγώ το εννοώ αυτό για όλη την σχολή και όχι σαν μια ιδιομορφία κάποιου τμήματος όπως το προκείμενο παράδειγμα)

 

πχ για κάθε μάθημα να παίρνεις ένα είδος credit και για να σπουδάσεις μαθηματικά να χρειάζεσαι Χ credits (γενικά απο οπουδήποτε πχ μουσική,χημεία κτλ) αλλά και να έχει παρακολουθήσει πχ άλγεβρα Ι,ΙΙ ανάλυση Ι κτλ (κάποια μαθήματα δηλαδή που να είναι απαραίτητα για να καταλάβεις τα πρώτα μαθήματα της ειδίκευσης στο μαθηματικό)  

 

όχι δηλαδή να εξετάζεσαι τύπου πανελλήνιες μια φορά τον χρόνο ή κάτι τέτοιο.

 

 

 

 

3. Τελευταια διαφωνια γιατι αντιπαθω τα σεντονια. Το επιπεδο των ελληνικων πανεπιστημιων ειναι μια χαρα για τα ευρωπαικα δεδομενα. Αυτο το αποδεικνυουν οι ελληνες πτυχιουχοι που μια χαρα βρισκουν δουλειες στις προηγμενες χωρες του εξωτερικου.Ειδικα τα πολυτεχνεια εχουν πολυ υψηλο θεωρητικο επιπεδο σε σχεση με τα ευρωπαικα. Εκει που πασχουμε ειναι στην πρακτικη εφαρμογη και στη συνδεση του πανεπιστημιου με την αγορα εργασιας (την ποια ;). Τα ελληνικα πανεπιστημια σκοραρουν χαμηλα κυριως λογω ερευνας. Οταν τα κονδυλια για ερευνα ειναι μηδαμινα, το επιπεδο της ερευνας ειναι χαμηλο.

Παραδειγμα απο το topuniversities.com, οι ηλεκτρολογοι του ΕΜΠ βρισκονται στην 116 θεση παγκοσμιως. Πανω απο αρκετα ευρωπαικα και αμερικανικα πανεπιστημια. Γι αυτο αλλωστε αρκετοι κανουν καριερα στο εξωτερικο. 252 και 268 (παγκοσμιως) βρισκονται Αριστοτελειο και ΕΚΠΑ στην ιατρικη. Δεν τις θεωρω κακες θεσεις δεδομενης της οικονομικης δυσκολιας που επηρεαζει σαφως το επιπεδο της εκπαιδευσης.

 

Προσωπική μου άποψη είναι ότι όσοι καταφέρνουν στο εξωτερικό ή γενικά να πετύχουν πάνω στο αντικείμενο τους το κάνουν εξαιτίας της προσωπικότητας τους και όχι τόσο εξετίας της σχολής που σπούδασαν (να το πω απλοϊκά και στο ταμτούμ να πήγαιναν να σπουδάσουν αν είχαν τα ίδια βιβλία και internet θα τα κατάφερναν το ίδιο καλά με τώρα) 

 

Κάπως σαν τα φροντιστήρια που διαφημίζονται με τους επιτυχόντες τους που έτσι και αλλιώς είτε ήταν στο Χ φροντιστήριο είτε στο Υ θα ξεσκίζανε τα βιβλία και θα αγοράζανε καμιά 3,4 ακόμη να λύσουν όλες τις ασκήσεις + θα διαβάζανε πιο προχωρημένα βιβλία το καλοκαίρι... και δεν μιλάνε καθόλου για τους μαθητές του 14 που παραμείνανε στο 14 ή χειροτέρεψαν (που εκει θα φαινόταν η δύναμη τους αν κατάφερναν δηλαδή τέτοιους μαθητές να τους κάνουν του 18 και του 20) 

 

Τέλος πάντων το θέμα είναι ότι μια χαρά μας παίρνει να καταργήσουμε τις πανελλήνιες απλά όλοι νοιάζονται λίγες μέρες κατα την διάρκεια των πανελληνίων και μετά αν βολευτούν τα παιδιά τους (είτε περνώντας είτε πηγαίνοντας εξωτερικό) χέστηκαν δεν ασχολούνται καν για το πως να μην ξανασυμβεί αυτό το λάθος που καταρρακώνει τόσα παιδιά σαν τον OP

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε παρά πολλές χώρες της ΕΕ ή είσοδος στο πανεπιστήμιο βασίζεται στον βαθμό του απολυτηρίου. Όσοι υπερασπιζεστε τις πανελλήνιες ως τον μοναδικό αξιόπιστο τρόπο εισαγωγής στης τριτοβάθμια εκπαίδευση, είστε εκτός θέματος, τόσο απλά.

 

Δεύτερον, οι πανεπιστημιακες σχολες στην Ελλαδα είναι στον πάτο της κατάταξης μεταξύ των υπολοίπων πανεπιστημίων της ΕΕ. Αν θέλετε να ευλογειτε τα γενια σας κανένα πρόβλημα, αλλά μην εκπλησεστε όταν γελαει ο κόσμος μαζί σας.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βρε ασε τις παπάτζες και τις γενικοτητες, απαντα θα εμπιστευοσουν το ιδιο ενα γιατρο απο βουλγαρια με εναν απο ελλαδα-γερμανια?

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όλοι ξέρουμε κάποιον, καλό παιδί, που σπούδασε ΧΧΧΧ στην ΥΥΥΥ χώρα επειδή έγραψε έκθεση 17 αντί για 17.5. Δε σημαίνει ότι δεν έχει τα φόντα για να γίνει σωστός επαγγελματίας στον τομέα του επειδή "δεν σπούδασε Ελλάδα" ή επειδή δεν αποδόμησε τις θέσεις του Παπανούτσου.

Αλλά υπάρχουν ιδρύματα, αναλόγως της χώρας στην οποία βρίσκονται, τα οποία δεν έχουν αυτά τα φόντα να βγάλουν σωστούς επαγγελματίες.
 

Τα "έχεις μπει σε σχολή στην ελλάδα να δεις το χάλι" είναι επιπεδάκι καφενέ, δεν ξέρετε πως είναι όλες οι σχολές του πλανήτη. Δεν γίνεται να το ξέρει κανείς αυτό, κι ας σας λέει η μαμά σας ότι είστε το εξυπνότερο παιδάκι σε όλο το σχολείο. Αν αντιλαμβάνεστε κάπου-κάπου κάποιον σνομπισμό από ανθρώπους που σπούδασαν εδώ έναντι ανθρώπων που σπούδασαν έξω, ίσως δεν είναι επειδή οι πρώτοι έγραψαν καλύτερα έκθεση πριν από 15 χρόνια και ίσως την πραγματική αιτία δεν έχει την γνώση να την αντιληφθεί κάποιος εκτός του (όποιου) κλάδου που πραγματευόμαστε.

  • Like 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Επισκέπτης

Όλες οι αναπτυγμένες χώρες στον πλανήτη έχουν ένα εξεταστικό σύστημα για να μπεις στο πανεπιστήμιο.

Η παιδεία στην Ελλάδα προσφέρεραι σε όλους καθώς είναι ΔΩΡΕΑΝ.

Τώρα προφανώς και ενας βαθμός δεν λέει ότι θα γίνεις καλός ή κακός στο επάγγελμα που θα πας, αλλά δείχνει μια τάση στο αν είσαι καλύτερος από τον άλλον.

Και δεν μιλάω για αυτόν που έγραψε 18.500 με αυτόν που έγραψε 19.500, αλλά με αυτόν που έγραψε 14.500.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορεί οι πανελλήνιες να μην είναι ο καλύτερος τρόπος επιλογής για το ποιος θα σπουδάσει τι, αλλά δεν είναι ρεαλιστικό να είναι ελεύθερη η πρόσβαση χωρίς κάποιο φίλτρο.

 

Δυστυχώς ο/η φίλος/η Tzemile δεν έχει ιδέα από τις ανάγκες ενός πανεπιστημίου. Η αναλογία φοιτητών-προσωπικού πρέπει να είναι γύρω στο 10:1. Θα έλεγα μάλιστα ότι για τις ιατρικές είναι πολύ χαμηλότερο. Αν λοιπόν αντί για 200 φοιτητές, το πρώτο έτος της ιατρικής στην Αθήνα βρεθεί με 1000, μόνο και μόνο για το επιπλέον προσωπικό θα χρειάζονται 80 άτομα επί 20000 ευρώ = 1,6 εκατομμύρια τον χρόνο, μόνο για μισθούς. Πού θα δουλεύουν αυτά τα 80 άτομα; Θέλεις κτίρια. Τι βιβλία θα παίρνουν οι φοιτητές; Πού θα κάνουν μάθημα; Πού θα βρεθούν οι ασθενείς και οι κλινικές για να ασκηθούν όλοι αυτοί; Τα κόστη είναι τεράστια.

  • Like 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι ανοησίες θεέ μου. Τι διαφορά έχει η εισαγωγή βάσει απολυτηρίου με την εισαγωγή βάσει εισαγωγικών εξετάσεων, αφ' ης στιγμής τα παντελή ρυθμίζουν τις βάσεις ώστε να επιτραπεί ή είσοδος όσων χωρούν;

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.