Προς το περιεχόμενο

Spotify: Η Apple ασκεί αθέμιτο ανταγωνισμό μέσω του App Store


Rubenstilchkin

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επίσης η apple ζητάει 30% από οποιαδήποτε αναφορά σε χρήματα γίνεται, δίχως να περιορίζεται στην ίδια την εφαρμογή και την επέκταση των δυνατοτήτων της(πχ. boosts σε παιχνίδια, πρόσθετα features σε apps κλπ.). Δηλαδή αν εγώ πουλάω ηλεκτρονικά πχ. ρούχα μέσω ενός site και δημιουργήσω και μια εφαρμογή, η apple θα ζητάει το 30% για κάθε ρούχο που αγοράστηκε μέσω της εφαρμογής, πράγμα που σημαίνει ότι μεταξύ της εφαρμογής και της mobile σελίδας θα πρέπει να έχω 30% αύξηση τιμής. Πως και δε ζήτησε από τις τράπεζες ακόμα, κάθε μεταφορά χρημάτων που γίνεται στη mobile εφαρμογή να περνάει και αυτή από τα in-app purchases με κόστος 30%, αλλά προφανώς σε τέτοιες περιπτώσεις κάνει γαργάρα τους όρους, ενώ το spotify πλέον είναι άμεσος ανταγωνιστής. Δεν υπάρχει πιο ηλίθιος τρόπος χρέωσης....

Δεν ισχυει αυτο που λες. Δεν παιρνει 30% απο τις αγορες εφαρμογων τυπου eshop, μονο οταν χρησιμοποιειται ο μηχανισμος χρεωσης μεσω apple id. Για εφαρμογες που κατηγοριοποιουνται σαν marketplace (τυπου αμαζον, ebay κλπ) οπως και αλλες εφαρμογες που επιπτουν σε ειδικες κατηγοριες δεν παιρνει 30%.

Οποτε εαν θες να ανοιξεις eshop με ρουχα και φοβασαι μην σου παρει τα λεφτα η apple μπορεις να κοιμηθησει ησυχος!

 

ΥΓ πριν γραφετε οτι να'ναι διαβαστε λιγο τα guidelines που τα αναφερουν ολα αυτα - ειναι διαθεσιμα online για οποιον θελει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 38
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δεν ισχυει αυτο που λες. Δεν παιρνει 30% απο τις αγορες εφαρμογων τυπου eshop, μονο οταν χρησιμοποιειται ο μηχανισμος χρεωσης μεσω apple id. Για εφαρμογες που κατηγοριοποιουνται σαν marketplace (τυπου αμαζον, ebay κλπ) οπως και αλλες εφαρμογες που επιπτουν σε ειδικες κατηγοριες δεν παιρνει 30%.

Οποτε εαν θες να ανοιξεις eshop με ρουχα και φοβασαι μην σου παρει τα λεφτα η apple μπορεις να κοιμηθησει ησυχος!

 

ΥΓ πριν γραφετε οτι να'ναι διαβαστε λιγο τα guidelines που τα αναφερουν ολα αυτα - ειναι διαθεσιμα online για οποιον θελει!

 

Ίσα ίσα ακριβώς το αντίθετο. Οι όροι του store δεν το διευκρινίζουν ξεκάθαρα επίτηδες, οπότε εμπίπτουν τα πάντα εκτός από αυτά που η εταιρεία θέλει να αγνοήσει. Επίσης οτιδήποτε έχει σχέση με μεταφορά χρημάτων πρέπει σύμφωνα με τους όρους να έχει υλοποιηθεί χρησιμοποιώντας το in-app purchases api, επομένως υπάρχει και η αντίστοιχη χρέωση. Το να έχω απλά μια φόρμα στην εφαρμογή μου και να στέλνω απλά τα στοιχεία χρέωσης στο backend μου τυπικά δεν προβλέπεται. Για προφανείς λόγους αν η εφαρμογή σου είναι για το e-shop σου ή για την εφαρμογή του ebay, όπως και να υλοποιήσεις τον τρόπο χρέωσης, η εφαρμογή θα ανέβει...

 

Επίσης στην περίπτωση του spotify οι πληρωμές γίνονται κανονικά ως in-app purchases αν επιλέξει κανείς να αγοράσει συνδρομή εντός της εφαρμογής. Απλά υπάρχει και banner-διαφήμιση που παραπέμπει στο site και γι' αυτό το λόγο κόβεται η εφαρμογή. Δηλαδή αν το banner ήταν διαφήμιση προς οποιαδήποτε τυχαία ιστοσελίδα (ειδησεογραφική, eshop, εκπαιδευτική κλπ.) όπου φυσικά σε όλες υπάρχουν και πράγματα που μπορείς να αγοράσεις και προφανώς δεν έχουν καμία σχέση με το app store, θα κοβόταν η εφαρμογή και πάλι; Δε νομίζω και δεν έχει συμβεί και ποτέ...

 

Όσο για τον dali13gr ας διαχωρίσει το κέρδος από τα έσοδα σε ένα in-app purchase. Τι είναι η apple, ΔΟΥ; Της δίνεις ισολογισμό στο τέλος του χρόνου και φορολογείσαι για τα κέρδη; Ότι να ναι... Φυσικά και είναι επί του τζίρου που κάνεις στο app store, όπως και σε κάθε app store, και πρακτικά δε θα μπορούσε να είναι και διαφορετικά.

 

Επίσης στο 30% δεν περιλαμβάνεται καμία απολύτως διαφήμιση. Αν ένα πρωτοεμφανιζόμενο account ανεβάσει μια καινούργια εφαρμογή δεν πρόκειται να τη δει ούτε ένας ο οποίος δε γνωρίζει το ακριβές όνομα της εφαρμογής. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις που το όνομα περιλαμβάνει συνηθισμένες λέξεις ακόμη και το ακριβές όνομα της εφαρμογής να ξέρεις πάλι πρώτη στη λίστα δεν τη βλέπεις. Το ίδιο συμβαίνει και όταν η εφαρμογή φτάσει τις 100-1000-10000 λήψεις. Προφανώς από κει και πάνω τη διαφήμιση τη λαμβάνεις λόγω trend lists, top lists κλπ. που φυσικά, όπως και σε μια desktop εφαρμογή δίχως κανένα store, αν έχεις φτάσει τους 1εκ. χρήστες τα site ασχολούνται πλέον αυτά μαζί σου και όχι εσύ μ' αυτά. Η διαφήμιση λοιπόν τόσο στο app store όσο και στο google play αν τη θες, την πληρώνεις έξτρα και πολύ ακριβά. Το 30% λοιπόν, ούτε διαφήμιση σου προσφέρει, ούτε επιπλέον κοινό. Το μοναδικό που σου προσφέρει είναι έναν file hoster και ένα τυπικό site περιγραφής της εφαρμογής που θα μπορούσες να τα έχεις με ένα κλάσμα αυτού του 30%. Φυσικά, μιας και το app store στην περίπτωση του iOS είναι ο μοναδικός τρόπος εγκατάστασης εφαρμογών, θα το πληρώσεις θες δε θες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χαίρομαι που η συζήτηση έφυγε από το αν η Spotify αδικείται ή όχι σε όρους τους οποίους έχει αποδεχτεί και προσπαθεί να ξεπεράσει με πλάγιους τρόπους και πήγε στο τεχνικό κομμάτι. Φαντάζομαι έγινε κατανοητό ότι απλά προσπαθεί να να "μπει στα νέα της ημέρας". :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Ίσα ίσα ακριβώς το αντίθετο. Οι όροι του store δεν το διευκρινίζουν ξεκάθαρα επίτηδες, οπότε εμπίπτουν τα πάντα εκτός από αυτά που η εταιρεία θέλει να αγνοήσει. Επίσης οτιδήποτε έχει σχέση με μεταφορά χρημάτων πρέπει σύμφωνα με τους όρους να έχει υλοποιηθεί χρησιμοποιώντας το in-app purchases api, επομένως υπάρχει και η αντίστοιχη χρέωση. Το να έχω απλά μια φόρμα στην εφαρμογή μου και να στέλνω απλά τα στοιχεία χρέωσης στο backend μου τυπικά δεν προβλέπεται. Για προφανείς λόγους αν η εφαρμογή σου είναι για το e-shop σου ή για την εφαρμογή του ebay, όπως και να υλοποιήσεις τον τρόπο χρέωσης, η εφαρμογή θα ανέβει...

 

Επίσης στην περίπτωση του spotify οι πληρωμές γίνονται κανονικά ως in-app purchases αν επιλέξει κανείς να αγοράσει συνδρομή εντός της εφαρμογής. Απλά υπάρχει και banner-διαφήμιση που παραπέμπει στο site και γι' αυτό το λόγο κόβεται η εφαρμογή. Δηλαδή αν το banner ήταν διαφήμιση προς οποιαδήποτε τυχαία ιστοσελίδα (ειδησεογραφική, eshop, εκπαιδευτική κλπ.) όπου φυσικά σε όλες υπάρχουν και πράγματα που μπορείς να αγοράσεις και προφανώς δεν έχουν καμία σχέση με το app store, θα κοβόταν η εφαρμογή και πάλι; Δε νομίζω και δεν έχει συμβεί και ποτέ...

 

Όσο για τον dali13gr ας διαχωρίσει το κέρδος από τα έσοδα σε ένα in-app purchase. Τι είναι η apple, ΔΟΥ; Της δίνεις ισολογισμό στο τέλος του χρόνου και φορολογείσαι για τα κέρδη; Ότι να ναι... Φυσικά και είναι επί του τζίρου που κάνεις στο app store, όπως και σε κάθε app store, και πρακτικά δε θα μπορούσε να είναι και διαφορετικά.

 

Επίσης στο 30% δεν περιλαμβάνεται καμία απολύτως διαφήμιση. Αν ένα πρωτοεμφανιζόμενο account ανεβάσει μια καινούργια εφαρμογή δεν πρόκειται να τη δει ούτε ένας ο οποίος δε γνωρίζει το ακριβές όνομα της εφαρμογής. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις που το όνομα περιλαμβάνει συνηθισμένες λέξεις ακόμη και το ακριβές όνομα της εφαρμογής να ξέρεις πάλι πρώτη στη λίστα δεν τη βλέπεις. Το ίδιο συμβαίνει και όταν η εφαρμογή φτάσει τις 100-1000-10000 λήψεις. Προφανώς από κει και πάνω τη διαφήμιση τη λαμβάνεις λόγω trend lists, top lists κλπ. που φυσικά, όπως και σε μια desktop εφαρμογή δίχως κανένα store, αν έχεις φτάσει τους 1εκ. χρήστες τα site ασχολούνται πλέον αυτά μαζί σου και όχι εσύ μ' αυτά. Η διαφήμιση λοιπόν τόσο στο app store όσο και στο google play αν τη θες, την πληρώνεις έξτρα και πολύ ακριβά. Το 30% λοιπόν, ούτε διαφήμιση σου προσφέρει, ούτε επιπλέον κοινό. Το μοναδικό που σου προσφέρει είναι έναν file hoster και ένα τυπικό site περιγραφής της εφαρμογής που θα μπορούσες να τα έχεις με ένα κλάσμα αυτού του 30%. Φυσικά, μιας και το app store στην περίπτωση του iOS είναι ο μοναδικός τρόπος εγκατάστασης εφαρμογών, θα το πληρώσεις θες δε θες...

 

 

Το διευκρινιζουν μια χαρα ξακαθαρα!

Δες και εδω https://www.quora.com/How-does-Apple-define-digital-content-when-taking-its-30-cut

 

Οσο για το δευτερο κομματι εισαι σωστος, αυτο προσπαθει να κανει το spotify, να παραπεμψει τον πελατη στην σελιδα του για την αγορα που δεν επιτρεπεται. Προφανως εδω εχει δυο επιλογες για να το αποφυγει: η να κοψει εντελως το in app και να σε υποχρεωνει να εχεις ηδη αγορασει συνδρομη απο την σελιδα τους ( αλλα δεν ειναι βλακες να το κανουν αφου ειναι απειρως πιο ευκολο να κανει ο χρηστης in app purchase πατωντας ενα κουμπι), η δευτερον να βαλει in app και α) να καταπιει το 30% (οπως κανει το νετφλιξ για παραδειγμα) ή β) να περασει την χρεωση στον πελατη (αυτο που κανει αυτη την στιγμη το spotify).

 

Το τελευταιο δουλευει για αυτους και η αποδειξη ειναι οτι βρισκεται στα top grossing αρκετων χωρων

(Οποτε αυτο σου δινει και μια γνωμη για το μεριδιο χρησης σε ios)!

 

Για να κλεισουμε, αδικο η δικαιο ετσι δουλευει το appstore απο τοτε που ανοιξε και προφανως εχει αποδειχτει επιτυχια το μοντελο τοσο για τους dev οσο και για την εταιρεια. Αντιλαμβανεσαι οτι η apple δεν ειναι φιλανθρωπικο ιδρυμα και θελει το appstore να μπορει σαν επιχειρηση να πληρωνει τα εξοδα του (datacenters, app review teams, app marketing κτλπ) οποτε απο καπου θα πρεπει να τα βγαλει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προτιμώ να πληρώσω αυτό το "νταβατζιλίκι", στο App Store της Apple και να νιώθω πιο ασφαλής. Δεν θέλω να τα δίνω σε Antivirus και σε χαμένο χρόνο (γιατί κάτι έπαθε και δεν ξέρει κανείς τι και δεν ευθύνεται κανείς).
Μιλάω από την πείρα μου. Σχεδόν όλοι μου οι γνωστοί και φίλοι έχουν βρεθεί σε "ζόρικες" καταστάσεις από τα "ανοικτά" λογισμικά.
Στο κάτω κάτω εγώ το πληρώνω το 30% και έχω απέναντι μου μόνο έναν, την Apple.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Προτιμώ να πληρώσω αυτό το "νταβατζιλίκι", στο App Store της Apple και να νιώθω πιο ασφαλής. Δεν θέλω να τα δίνω σε Antivirus και σε χαμένο χρόνο (γιατί κάτι έπαθε και δεν ξέρει κανείς τι και δεν ευθύνεται κανείς).

Μιλάω από την πείρα μου. Σχεδόν όλοι μου οι γνωστοί και φίλοι έχουν βρεθεί σε "ζόρικες" καταστάσεις από τα "ανοικτά" λογισμικά.

Στο κάτω κάτω εγώ το πληρώνω το 30% και έχω απέναντι μου μόνο έναν, την Apple.

Αν χρειαστεις antivirus για να κανεις μια πληρωμη σε browser, τοτε κανεις κατι λαθος.

 

Και btw, δεν πληρωνεις ΕΣΥ το 30%, αλλα η ιδια η Spotify. Θα το πληρωνες εσυ αν ηταν μηνιαια 10 δολλαρια στην σελιδα τους και 13 μεσω app store ;)

Επεξ/σία από overpower
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν χρειαστεις antivirus για να κανεις μια πληρωμη σε browser, τοτε κανεις κατι λαθος.

 

Και btw, δεν πληρωνεις ΕΣΥ το 30%, αλλα η ιδια η Spotify. Θα το πληρωνες εσυ αν ηταν μηνιαια 10 δολλαρια στην σελιδα τους και 13 μεσω app store ;)

Μα έτσι ακριβώς είναι, $12.99 στο App Store και $9.99 στη σελίδα τους.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα έτσι ακριβώς είναι, $12.99 στο App Store και $9.99 στη σελίδα τους.

Δεν ειδα πουθενα στο θεμα να αναφερεται η τιμη 13 και καταλαβα λαθος. My bad.

 

Τοτε οντως απλα το εκανε για την δημοσιοτητα 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θεωρητικά το πρόβλημά είναι ότι ενώ αλλού το Spotify χρεώνει $9.99, στο App Store "αναγκάζεται" να το βάλει $3 πιο ακριβά για να βγάλει το 30% της Apple. Αυτό δεν την ενοχλούσε μέχρι πέρσι αλλά τότε ήρθε το Apple Music με χρέωση $9.99 και υποτίθεται ότι είναι σε μειονεκτική θέση το Spotify λόγω του 30% επιπλέον.

 

Και ενώ μπορούσε απλά να δέχεται συνδρομές μέσω web και να αφαιρέσει τη δυνατότητα αγοράς ή ανανέωσης συνδρομής στην iOS εφαρμογή, διάλεξε να οδηγεί τους χρήστες εκτός App Store για ανανέωση με τρόπους που δεν επιτρέπεται στους όρους χρήσης του App Store (στους οποίους έχει συμφωνήσει). Πως λέει π.χ. η αντιπολίτευση δεν ψηφίζουμε νόμους τους οποίους συμφωνήσαμε και ψηφίσαμε πέρσι τον Ιούλιο; Ένα τέτοιο πράγμα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...