Rubenstilchkin Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 (επεξεργασμένο) Περαιτέρω μέτρα, στο πλαίσιο έρευνας για εικαζόμενη παραβίαση από τη Google (κατ' επέκταση και από την Alphabet) των κανόνων της ΕΕ λόγω των πρακτικών της σχετικά με τη σύγκριση τιμών και των διαφημιστικών πρακτικών της, λαμβάνει από σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με σχετική - συμπληρωματική - ανακοίνωση της, η Επιτροπή δήλωσε ότι η Google έχει καταχραστεί τη δεσπόζουσα θέση της, ευνοώντας συστηματικά τη δική της υπηρεσία σύγκρισης τιμών στις οικείες σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης, στερώντας από άλλες εταιρείες τη δυνατότητα να ανταγωνίζονται και να καινοτομούν. Μιλώντας σήμερα το πρωί, Επίτροπος Margrethe Vestager, αρμόδια για θέματα πολιτικής ανταγωνισμού, δήλωσε: «Σήμερα υπεραμυνόμαστε περαιτέρω της θέσης μας ότι η Google έχει αδικαιολόγητα ευνοήσει τη δική της υπηρεσία σύγκρισης τιμών στις οικείες ιστοσελίδες γενικών αποτελεσμάτων αναζήτησης. Έχουμε εκφράσει τις ανησυχίες μας για το ότι η Google παρεμποδίζει τον ανταγωνισμό, περιορίζοντας τη δυνατότητα των ανταγωνιστών της να τοποθετούν διαφημίσεις αναζήτησης σε ιστοτόπους τρίτων μερών, γεγονός που περιορίζει τις επιλογές των καταναλωτών και αποτελεί τροχοπέδη στην καινοτομία. Η Google έχει πλέον την ευκαιρία να απαντήσει στις ανησυχίες που διατυπώνουμε σήμερα. Θα εξετάσω τα επιχειρήματά της προσεκτικά πριν αποφασίσω για την περαιτέρω πορεία των δύο υποθέσεων. Αλλά, εάν οι έρευνες μας καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι η Google έχει παραβιάσει τους κανόνες της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της ΕΕ, η Επιτροπή έχει καθήκον να αναλάβει δράση με σκοπό την προστασία των Ευρωπαίων καταναλωτών και του θεμιτού ανταγωνισμού στις ευρωπαϊκές αγορές.» Η Επιτροπή εκφράζει τις ανησυχίες της διότι στις εν λόγω συμφωνίες με τους άμεσους εταίρους, η Google έχει παραβιάσει τους κανόνες της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της ΕΕ επιβάλλοντας τους ακόλουθους όρους: α) Αποκλειστικότητα: απαίτηση από τα τρίτα μέρη να μην προμηθεύονται διαφημίσεις αναζήτησης από τους ανταγωνιστές της Google. β) Τοποθέτηση σε περίοπτη θέση ελάχιστου αριθμού διαφημίσεων αναζήτησης της Google: απαίτηση από τα τρίτα μέρη να λαμβάνουν ελάχιστο αριθμό διαφημίσεων αναζήτησης από την Google και να τοποθετούν τις διαφημίσεις αναζήτησης της Google στην πλέον εμφανή θέση των οικείων ιστοσελίδων αποτελεσμάτων αναζήτησης. Επιπλέον, ανταγωνιστικές διαφημίσεις αναζήτησης δεν πρέπει να τοποθετούνται πάνω από τις διαφημίσεις αναζήτησης της Google ή δίπλα σε αυτές. γ) Δικαίωμα να επιτρέπονται οι ανταγωνιστικές διαφημίσεις: απαίτηση από τα τρίτα μέρη να εξασφαλίζουν την έγκριση της Google πριν προβούν σε οποιαδήποτε αλλαγή στην εμφάνιση των ανταγωνιστικών διαφημίσεων αναζήτησης. Η Google αντιμετωπίζει πρόστιμα ύψους έως και 10% των ετήσιων εσόδων της (έως και 7 δισεκατομμύρια δολάρια) και μπορεί να υποχρεωθεί έως και σε αλλαγή του επιχειρηματικού της μοντέλου, κάτι το οποίο θα μπορούσε να επιφέρει τεράστιο πλήγμα στα οικονομικά της αμερικανικής εταιρείας, η οποία το τελευταίο τρίμηνο σημείωσε κέρδη ύψους 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων (90% των συνολικών εσόδων της) μέσω των διαφημίσεων. Στις διαφημιστικές δραστηριότητες της περιλαμβάνεται η πώληση χώρου σε δικές της πλατφόρμες (όπως το YouTube) καθώς και η διαθεσιμότητα ανάλογων υπηρεσιών, όπως το AdSense και AdWords. Η Google και η Alphabet έχουν στη διάθεσή τους 8 εβδομάδες για να απαντήσουν σχετικά με τις υπηρεσίες σύγκρισης τιμών και 10 εβδομάδες για με τους περιορισμούς που έχουν επιβάλλει, όσον αφορά τη δυνατότητα ορισμένων ιστοτόπων τρίτων μερών να εμφανίζουν διαφημίσεις αναζήτησης των ανταγωνιστών της Google (AdSense). Τον περασμένο Απρίλιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε παραπέμψει την Google, σχετικά με την απαίτηση της προς τις κατασκευάστριες εταιρείες κινητών τηλεφώνων, για την προεγκατάσταση της μηχανή αναζήτησης της και του Google Chrome, προκειμένου να έχουν πρόσβαση και σε άλλες εφαρμογές (όπως το Google Play Store) ενέργεια η οποία θα έβλαπτε τόσο τα συμφέροντα των καταναλωτών όσο και των ανταγωνιστών της - με την αμερικανική εταιρεία να ζητάει επιπλέον χρόνο, προκειμένου να επανεξετάσει τα έγγραφα τις δικογραφίας και να απαντήσει έως τις 7 Σεπτεμβρίου. Ενημέρωση 14/7 17:45 Σε επίσημη δήλωση της η Google σχετικά με την τελευταία εξέλιξη, αναφέρει: «Πιστεύουμε ότι η καινοτομία των προϊόντων μας και οι συνεχείς βελτιώσεις σε αυτά έχουν αυξήσει τις επιλογές για τους Ευρωπαίους καταναλωτές και συμβάλλουν στον ανταγωνισμό. Θα εξετάσουμε την αναθεωρημένη επιχειρηματολογία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και θα παρέχουμε μια εμπεριστατωμένη απάντηση μέσα στις επόμενες εβδομάδες». Επεξ/σία 14 Ιουλίου 2016 από Rubenstilchkin
calculator Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Ξηλώστε την από την Ευρώπη όσο είναι ακόμα καιρός. Καλύτερα με μια πολύ χειροτερη μηχανή αναζήτησης παρά με αυτό το μονοπώλιο. Θα ζήσουμε άνετα και δεν θα έχουμε και το μεγάλο αδελφό πάνω από τα κεφάλια μας. Αλλά που μυαλό εκεί στην ευρωπαική ένωση των γραφειοκρατών. 7
xtrmsnpr Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Μα τα yahoo/bing κα δεν είναι μπλοκαρισμένα,μπορείς άνετα να τα χρησιμοποιείς.Υπάρχουν μηχανές αναζήτησης.. Όπως και το chrome δε στο επιβάλει κανένας,υπάρχουν και άλλοι browsers. άρα για ποιο μονοπώλιο μιλάς; --- Στα του άρθρου,νισάφι πια με τα tracking! 2
tetra82 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Χαζή ερώτηση. Η Google δεν είναι ιδιωτική επιχείρηση που κοιτάει τα κέρδη της; Αν εγω ένα ενα μαγαζί Α και πληρώσω την Google να με προωθει εναντι του απέναντι που είναι το παράνομο. Η Google δεν σε αναγκάζει να χρησιμοποιείς το Google search. Αν θες βάλε Firefox και ψάχνε με το Bing. 1
liberostelios Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Χαζή ερώτηση. Η Google δεν είναι ιδιωτική επιχείρηση που κοιτάει τα κέρδη της; Αν εγω ένα ενα μαγαζί Α και πληρώσω την Google να με προωθει εναντι του απέναντι που είναι το παράνομο. Η Google δεν σε αναγκάζει να χρησιμοποιείς το Google search. Αν θες βάλε Firefox και ψάχνε με το Bing. Ναι, απλά όταν έχεις τόσο μεγάλη ισχύ, επί της ουσίας μιλάμε για ένα μονοπώλιο στο οποίο μπορεί να εφαρμόσεις αθέμητες μεθόδους για να ισχυροποιήσεις ακόμα περισσότερο τη θέση σου. Όπως η Microsoft που, στην ουσία, είχε πείσει όλο τον κόσμο ότι ο Internet Explorer είναι το... κουμπί του Internet. Προσωπικά, θεωρώ ότι μερικές φορές τέτοιες επεμβάσεις στην αγορά φτάνουν στα όρια της υπερβολής, αλλά είναι γεγονός ότι η Google χρησιμοποιεί σε υπερθετικό βαθμό το πλεονέκτημα που έχει στην αγορά (Google+Chrome+Android, αν δεν τα χρησιμοποιείς μαζί αλλά "σπάσεις" την αλυσίδα, θα βρει πάντα κάποιο τρόπο να σου βγάλει θέματα). 3
jmirko15 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 οσα δε φτανει η αλεπου... Είναι γνωστό ότι η ΕΕ θέλει να γίνει γούγλης, χρόνια τώρα..
james01gr Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Χαζή ερώτηση. Η Google δεν είναι ιδιωτική επιχείρηση που κοιτάει τα κέρδη της; Αν εγω ένα ενα μαγαζί Α και πληρώσω την Google να με προωθει εναντι του απέναντι που είναι το παράνομο. Η Google δεν σε αναγκάζει να χρησιμοποιείς το Google search. Αν θες βάλε Firefox και ψάχνε με το Bing. η google λέει όμως πως δεν προωθεί τα αποτελέσματα από αυτούς που παίρνει χρήματα παρά μόνο στο χώρο που έχει για τα δικά της προβεβλημένα αποτελέσματα. η ιδιωτική επιχείρηση που προσπαθεί να βελτιστοποιήσει κώδικες και περιεχόμενο τι θα πρέπει να κάνει ενώ η google ουσιαστικά την εξαπατά; εάν έχεις δουλέψει κάποιο διάστημα με την google, μπορεί να αποκλείσει την ιστοσελίδα σου από τις αναζητήσεις για το τίποτα. και να μην σου δίνει και εξηγήσεις για ποιο λόγο σε απέκλεισε
calculator Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Μα τα yahoo/bing κα δεν είναι μπλοκαρισμένα,μπορείς άνετα να τα χρησιμοποιείς.Υπάρχουν μηχανές αναζήτησης.. Όπως και το chrome δε στο επιβάλει κανένας,υπάρχουν και άλλοι browsers. άρα για ποιο μονοπώλιο μιλάς; --- Στα του άρθρου,νισάφι πια με τα tracking! Ξερεις τι είναι μονοπώλιο; Προφανώς όχι. Δεν καταλαβαίνεις τίποτα. 1
calculator Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Ξυπνήστε όσοι κοιμόσαστε. Η εταιρεία αυτή, όσο καλή δουλειά και αν κάνει, πρέπει να διασπαστεί σε πολλά κομμάτια.
coffeex Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Ξυπνήστε όσοι κοιμόσαστε. Η εταιρεία αυτή, όσο καλή δουλειά και αν κάνει, πρέπει να διασπαστεί σε πολλά κομμάτια. Για αυτό το λόγο δεν δημιουργήθηκε η Alphabet; 2
Neg Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Οι έρευνες ενάντια στην Google για το Tracking δεν γίνονται μόνο για την αναζήτηση αλλά για όλο το πακέτο και μέσα σε αυτό είναι το Android ένα λειτουργικό που το χρησιμοποιούν καθημερινά εκατομμύρια. Δεν μπορούν να απαγορεύσουν την πώληση του γιατί θα είναι φασιστικό και θα αφήσουν μόνο μία κατασκευαστική στην αγορά, κάτι αρνητικό για την οικονομία και τους αγοραστές. Οπότε προσπαθούν να την δαμάσουν όσο μπορούνε την Google.
dreamkiller777 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Ωχ ωχ....this is europe αποφασίζουμε και διατάζουμε.
nhzt Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Αντίποινα στους Αμερικανούς και στους Άγγλους λόγω BREXIT. Τόσο απλό... 1
AlexKane Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Δημοσ. 14 Ιουλίου 2016 Οι έρευνες ενάντια στην Google για το Tracking δεν γίνονται μόνο για την αναζήτηση αλλά για όλο το πακέτο και μέσα σε αυτό είναι το Android ένα λειτουργικό που το χρησιμοποιούν καθημερινά εκατομμύρια. Δεν μπορούν να απαγορεύσουν την πώληση του γιατί θα είναι φασιστικό και θα αφήσουν μόνο μία κατασκευαστική στην αγορά, κάτι αρνητικό για την οικονομία και τους αγοραστές. Οπότε προσπαθούν να την δαμάσουν όσο μπορούνε την Google. Όχι ακριβώς. Στην περίπτωση του Android, η έρευνα εστιάζει στις υπηρεσίες της goog (οι οποίες ταΐζουν το αδηφάγο AdSense) δηλαδή το GooglePlay, όχι στο ΛΣ. Το stock (AOSP) android, δεν είναι απειλή για τους καταναλωτές. Είναι ένα απλό ΛΣ, δίχως κλειστές υπηρεσίες συγκεκριμένων εταιριών. Όπως είναι φυσικό, η goog δεν επιθυμεί άλλους στο παιχνίδι που έχει στήσει, ούτε αναπτύσσει το ΛΣ για το καλό της ανθρωπότητας. Το αναπτύσσει για το καλό της τσέπης της, αφού τα κέρδη που αποκομίζει προέρχονται κατά 90% από τη στοχευμένη διαφήμιση, η οποία με τη σειρά της, προέρχεται 100% από την άνευ όρων παραβίαση της ιδιωτικότητας του ατόμου. Η goog εξαναγκάζει τους OEM σε επαχθείς όρους, δηλαδή να προ-εγκαθιστούν το GooglePlay και όλες τις υπηρεσίες της στις συσκευές τους. Ουσιαστικά, όλες οι συσκευές που κυκλοφορούν στην αγορά, τρέχουν AOSP με προ-εγκατεστημένο GooglePlay. Έτσι, επιτυγχάνει τον πλήρη έλεγχο του (open-source) android, των OEM και του internet, ενώ ταυτόχρονα επεκτείνει το μονοπώλιο υπηρεσιών της. Η αιχμή του δόρατος για την EE, είναι οι υπηρεσίες και ο αδίστακτος, ανέντιμος και υποχθόνιος τρόπος επιβολής τους στον καταναλωτή, όχι το μέσο. 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα