Προς το περιεχόμενο
Miracle Worker

Η Οδύσσεια του Έλληνα Καταναλωτή

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είπα να ανοίξω αυτό το θέμα να πω τον πόνο μου και να μοιραστούμε ανάλογες εμπειρίες, σχετικά με την αντιμετώπιση του καταναλωτή από πολυκαταστήματα.

 

Τον τελευταίο μήνα μου έτυχαν δύο περιστατικά υπερκοστολόγησης προϊόντων από γνωστές αλυσίδες, δηλαδή διαφορά τιμής στο ράφι και στο ταμείο, αλλά αυτό που μου κίνησε πιο πολύ το ενδιαφέρον είναι η αντιμετώπιση όταν το ανέφερα.

 

1η περίπτωση: Πολυκατάστημα ηλεκτρολογικού/ μηχανολογικού εξοπλισμού

 

Μπαίνω σβέλτα να πάρω ένα καλώδιο, ενώ φίλοι με περιμένουν έξω με το αμάξι. Τα 5μ είχαν 2,69€, τα 10μ είχαν 3,99€. Παίρνω τα 5μ, πάω ταμείο, 3,99€. Λέω μάλλον θα έκανα λάθος, οπότε αφήνω τη σακούλα σε φίλο που είχε έρθει μαζί και τρέχω πάλι στον ορόφο να δω. Όντως είχα δίκιο. Κάνω δέκα γύρες μέχρι να βρω τον υπεύθυνο, πάμε πάλι μαζί εκεί, το βάζει στο PC, ήταν περασμένο λάθος στο σύστημα. Μου λέει πήγαινε στην εξυπηρέτηση πελατών και θα στο φτιάξουν. Πάω εκεί λαχανιασμένος από το περπάτημα, δεν είχαν ιδέα, άρχισαν τηλέφωνα, ιστορίες κτλ, το βρήκαν. Έλα όμως που έπρεπε να περιμένω άλλα 20 λεπτά για να πάρω τα 1,30€ που μου όφειλαν, έδωσα και τα στοιχεία μου. Δηλαδή η όλη φάση κράτησε γύρω στα 30 λεπτά και ούτε μία συγγνώμη, ούτε ένα ευχαριστώ που τους βρήκα το λάθος. Απλά, "τα ρέστα σας, κύριε" και άντε γεια. Τους πέταξα ένα ειρωνικό, "ευχαριστώ πάρα πολύ", όταν τα έπαιρνα, είναι η αλήθεια.

 

2η περίπτωση: Αλυσίδα Σουπερμάρκετ

 

Πάω σε αλυσίδα σουπερμάρκετ, έχοντας δει online, προσφορά γνωστής μπύρας στα 3,59€ η τετράδα. Είχαν φέρει μετά από μέρες τις μπύρες της προσφοράς και από κάτω είχε ταμπελάκι που έγραφε 3,59€. Πάω στο ταμείο με 2 τεμάχια, 5,64€ το καθένα. Το λέω στην υπεύθυνη, γιατί είχα ήδη πληρώσει όταν το κατάλαβα και αντί να αναγνωρισθεί το λάθος, μου είπε ότι η προσφορά ήταν για το στίκερ -0.80€, δείχνοντας μου και το φυλλάδιο και μετακινώντας έπειτα το ταμπελάκι πιο δίπλα. Ωστόσο μπύρες με στίκερ δεν υπήρχαν πουθενά και το ταμπελάκι δεν έλεγε κάτι για στίκερ, ήταν δε το μοναδικό κάτω για τη συγκεκριμένη μάρκα. Αφού ζήτησα να ακυρωθούν τουλάχιστον, αφού εγώ τις πήρα εξαιτίας της προσφοράς, στο τέλος μου έδωσαν μια τρίτη τετράδα για να πατσίσουμε με την αναγραφόμενη προσφορά, ζημιώνοντάς με ωστόσο με 0,60€.

Επεξ/σία από Miracle Worker

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μήπως σε "αποζημιώσει" η υπεύθυνη;

Όχι ευχαριστώ! :-D

 

Αυτό το είπα για να αιτιολογήσω γιατί δεν θα έκανα μανούρα, πάω σε αυτό το σουπερμάρκετ πάνω από 10 χρόνια.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που άλλο λέει το ταμπελάκι και άλλο το ταμείο όντως είναι πάρα πολύ σπαστικό, μου έχει τύχει και σε μένα και όχι μία φορά αλλά πολλές. Δυστυχώς εδώ στο χωριό έχουμε μόνο 1 μάρκετ οπότε αναγκαστικά πάμε συνέχεια σε αυτόν για τα ψώνια μας, δεν μπορούμε να πάμε αλλού.

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε ένα σουπερμάρκετ που είχα πάει για συνέντευξη, μου είχαν πει ότι λάθος τιμή στο ταμπελάκι έχει πάνω από 1000 ευρώ πρόστιμο αν γίνει έλεγχος, γιατί θεωρείται παραπλάνηση του καταναλωτή. Γι' αυτό μου φαίνεται τόσο περίεργο που αντί να σου κάνουν τεμενάδες σε ταλαιπωρούν κιόλας. Στην πρώτη περίπτωση αν ήξερα ότι θα περίμενα μισή ώρα για 1,30€, μάλλον θα είχα φύγει.

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κι εγω ειχα παρομοια εμπειρια απο μεγαλη αλυσιδα ΣΜ που δεν περασε την προσφορα στο ταμειο, η υπευθυνη ταμειων που ηρθε ηταν αγενεστατη με υφακι οτι θελουμε να τους κλεψουμε, δεν ηθελε καν να παμε μαζι στο ραφι να το δει λεγοντας οτι "το μηχανημα δεν κανει ποτε λαθη" και εν τελει αφου ηρθε ο υποδιευθυντης και αποδειχτηκε η μαλακια που τους εδερνε ζητησαν συγγνωμη ντροπιασμενοι.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως, εφόσον πάντα μιλάμε για υπαρκτά περιστατικά, δεν βλέπω το λόγο να μην αναφέρονται οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις αντί να λέμα "σε ένα supermarket".

Εκεί άλλωστε βρίσκεται και η δύναμη του καταναλωτή. Στο να μοιράζεται γεγονότα και ενδεχομένως και "δράσεις" απέναντι σε παρανομούντα καταστήματα.

Όπως ακριβώς λέμε "τρέχτε εκεί γιατί έχει φοβερή προσφορά στο γιαούρτι" πρέπει να λέμε και "μην πάτε εκεί γιατί κάνουν αυτό" (το "εκεί" πρέπει να έχει ταυτότητα).

Αν βέβαια δεν μας ενδιαφέρει να αλλάξει κάτι και απλά λέμε για να λέμε (συζήτηση για να περνάει η ώρα) τότε οκ, συνε΄χίζουμε χωρίς παραπάνω στοιχεία

  • Like 2

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν διαφωνώ, αλλά πως αποδεικνύεις ότι ήταν πράγματι υπαρκτά περιστατικά? :P

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δε νομίζω ότι χρειάζεται για συνήθη περιστατικά. Άλλωστε καμία επιχείρηση δεν θα μπει νομίζω σε διαμάχη για πράγματα που ξέρει ότι γίνονται στα καταστήματά της πχ λάθος τιμή στο ράφι αφού τα περιστατικά (και γνήσια λάθη πολλές φορές) είναι δεκάδες.

Από την άλλη καλό είναι να αναφέρονται και αυτά αφού συνεχής αναφορά για "λάθη" της Χ εταιρία μπορεί να την κάνει να είναι πιο..."προσεκτική".

Το "υπαρκτά" το είπα για την περίπτωση που κάποιος αρχίσει και λέει ότι του κατέβει. Τότε, σε ιδιαίτερα περιστατικά, νομίζω ότι χρειάζεται και κάτι παραπάνω από το "λέω εγώ".

Παράδειγμα δικό μου. Σε πρόσφατη επιστροφή ελαττωματικού (χρησιμοποιημένου) προϊόντος στα Lidl, επειδή ήταν παλιό και δεν το είχαν μου είπαν ότι θα με ειδοποιήσουν για αντικατάσταση ή επιστροφή χρημάτων.

Όντως μετά από καμιά βδομάδα μου ήρθε επιστολή για να πάω με αυτήν να πάρω πίσω τα χρήματα. Όταν πήγα υπήρχε πρόβλημα με τον κωδικό μου είπαν, και μου έλεγαν από το κατάστημα ότι "να πας εκεί που το πήρες" (η επιστολή έγραφε "σε οποιδήποτε κατάστημα") ή "να πάρεις τηλέφωνο εδώ ή εκεί" και διάφορα άλλα κουλά (εννοείται πως δεν πρόκειται εγώ να μπω στη διαδικασία να λύσω τα δικά τους εσωτερικά θέματα).

Έγινε μια ψιλοβαβούρα. Υπάλληλος ψιλοαπαράδεκτος και σίγουρα όχι για επαφή με κόσμο.

Τελικά, για να μην σας ζαλίζω, το θέμα λύθηκε αλλά όχι πριν περάσει καμιά βδομάδα ακόμα και κάποια επικοινωνία (mails).

Λοιπόν σε αυτό το περιστατικό, επειδή σίγουρα ξεφεύγει από τα συνηθισμένα, το αναφέρω (όπως και την εταιρία) αλλά μπορώ και να το αποδείξω, έχοντας όχι μόνο την σχετική επιστολή ή τα mail που έστειλα αλλά και απαιτώντας (και παίρνοντας) από τον προαναφερθέντα υπάλληλο γραπτώς όλα εκείνα που μου έλεγε ότι ΕΓΩ πρέπει να κάνω για το λάθος τους.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ε μην ξαναψωνίσεις ηλεκτρονικά είδη από καταστήματα στη χώρα μας (δηλ. μόνο από εξωτερικό μέσω Ίντερνετ και εκεί που υπάρχουν τα καλά reviews), γιατί είναι όλοι τους γύφτοι και δεν αξίζει.

 

Τόσα και τόσα θέματα έχουν περάσει από το Ινσόμνια για τα καραγκιοζιλίκια τους.

 

Το Πλαίσιο να βιάζει τους υπαλλήλους του και να τους αλλάζει σαν ξεσκονόπανα και η ποιότητα των προϊόντων Turbo-X να εξοργίζει μέχρι και Κινέζο.

 

Το E-Shop να μη σέβεται τον πελάτη, να του κάνει τη ζωή δύσκολη στις επιστροφές, να διαγράφει όλα τα κακά reviews κ.λπ. καραγκιοζιλίκια.

 

Το MediaMarkt να πουλάει Refurbished και Factory Seconds σαν κανονικά.

 

κ.λπ. κ.λπ. κ.λπ.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καημένε έλληνα καταναλωτή...

μπορούμε να ανοίξουμε κι ένα θέμα με τα καραγκιοζιλίκια του έλληνα καταναλωτή.

ξέρετε αυτόν....

  • που πάει στο σουπερ μαρκετ και αγοράζει 2 πράγματα και στο ταμείο αρπάζει και 10 σακούλες. παλαιότερα αυτό, διότι τώρα πολλοί τις χρεώνουν κι έτσι δε παίρνει καμία, ψάχνει να βρει κουτιά ή τα βάζει στις τσέπες...
  • που αρπάζει με το βρωμόχερα του τα χύμα ξηροκάπια (βλέπε lidl)
  • που ανοίγει συσκευασίες και δοκιμάζει προϊόντα και αν είναι να το αγοράσει ψάχνει άλλη κλειστή συσκευασία

μη γράφω κι άλλα καταλάβατε τι εννοώ.

πιστεύω περισσότερο γέλιο-ενδιαφέρον θα έχει

  • Like 5

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εγώ πιστεύω απλά χρειαζόμαστε ενα update του "εμείς και ο κόσμος" στα σχολεία για να μπει στην συνείδηση η σωστή συμπεριφορά ενός πολίτη (μέσα σε αυτά και ενός καταναλωτή και ενός υπαλλήλου) στην σημερινή κοινωνία και να ρωτάνε τα παιδιά αν στο Χ παράδειγμα η συμπεριφορά του τάδε ειναι σωστή και αν όχι γιατι αν ναι γιατί... πχ θέμα εξυπηρέτηση πελάτη για πρόβλημα στο Internet ή καταναλωτής επιστρέφει ανοιχτή συσκευασία με άθικτο προϊόν στην επιχείριση 

 

Μπορούν ακόμη να κάνουν και σκετσάκια με τέτοιες περιπτώσεις για να τραβήξει την προσοχή των παιδιών αλλά και να πάρουν μια γεύση απο πρώτο χέρι στο πως να αντιδρούν σε τέτοιες καταστάσεις. 

Πρέπει ακόμη να μάθουμε να δίνουμε feedback ειναι το πιο σημαντικό συνήθως στην ελλάδα το αποφεύγουμε για δύο λόγους

α) Για να μην μας περάσουν για περίεργους η καραγκιόζηδες 

 

β) Γιατί έχουμε καλύτερα πράματα να κάνουμε δεν βαριέσαι μην ασχολείσαι


Και αυτό ειναι ό,τι χειρότερο! γιατι αφενός θα συμβεί το ίδιο θέμα και σε άλλους καταναλωτές μιας και κανένας δεν παραπονιέται αφετέρου δεν θα βελτιώνονται οι επιχειρήσεις (ειδικά αν ειναι μικρές) η θα το κάνουν με πολύ πιο αργό τρόπο (αν ειναι μεγαλύτερες και έχουν τμήμα μαρκετινγκ και στατιστικών)

Μια επιχείρηση δεν αποτελείται απο μάγους και Medium πολλά πράματα στο Pipeline (απο την παραγωγή στην κατανάλωση ή απο το ράφι στο ταμείο) που μπορεί να προκείψουν δεν τους περνάνε καν απο το μυαλό όχι επειδή ειναι κακοί απλά επειδή δεν έτυχε στους ίδιους κτλ...

Το feedback βοηθάει πολύ σε αυτό αν ας πούμε δεν έπαιρνα τηλέφωνο σε μεγάλη ελληνική αλυσίδα για να διορθώσουν ενα λάθος στην κατηγορία ενός προϊόντος (απο τα 100άδες που είχαν) δεν θα το αλλάζανε ποτέ και θα έμενε με παραπλανητικό τίτλο όχι επειδή ήταν κακοί οι ιδιοκτήτες απλά επειδή κανενός δεν του πέρασε απο το μυαλό ότι ανήκει σε άλλη κατηγορία παρά την εμφάνιση του...


Και επίσης θα πρέπει να καταλάβουμε οτι το θετικό feedback (τέλεια.. τι καλό που ειναι το μαγαζί.. μπράβο κτλ) ειναι άχρηστο 

 

και πως το αρνητικό έχει όλη την αξία γιατι λέγοντας θετικά πράματα (πχ επειδή είμαστε καλοί άνθρωποι ή ακόμη και επειδή όντως η εμπειρία μας ήταν θετική ή επειδή δεν θα θέλαμε να τους κάνουμε να αισθανθούν άσχημα ) δεν βοηθάμε καθόλου την επιχείρηση να γίνει καλύτερη..

Είναι σαν να της λέμε "μείνε έτσι όπως είσαι μην αλλάζεις" παίρνει 0 πληροφορίες απο αυτό...

Δεν χρειάζεται να μπερδεύουμε το αρνητικό Feedback με την κακία και την μιζέρια (ένα άλλο κακό στην νοοτροπία μας που θα πρέπει να λυθεί στο σχολείο) 

Μπορείς να δώσεις αρνητικό feedback χωρίς να εισαι κακεντρεχής και έχοντας καλή εμπειρία και έτσι να βοηθήσεις την επιχείρηση να γίνει καλύτερη γιατι έτσι θα ξέρει τι πρέπει να αλλάξει (συλλέγοντας και μελετώντας συνολικά όλα τα αρνητικά feedback)

Ενα παράδειγμα ενός ευχαριστημένου πελάτη που δεν ειναι κακεντρεχής αλλά αφήνει αρνητικό feedback που ειναι χρήσιμο στην επιχείρηση:

"Οι υπάλληλοι ήταν εξυπηρετικοί και με βοηθήσανε να βρω αυτό που θέλω το νέο σύστημα στα ταμεία πραγματικα δουλευει γιατι δεν περίμενα πολύ ώρα μέχρι να πληρώσω αν και θα μπορούσατε να βάλετε τα ξυραφάκια στο ταμείο έτσι ώστε να μπορεί κάποιος απευθείας να τα ξεκλειδώσει απο εκει γιατι αν και δεν περίμενα και πολύ ήταν κάπως άβολο να ζητήσω απο τον υπάλληλο να φέρει τα κλειδιά του και να περιμένω 2,3 λεπτά μέχρι να φτάσει στην αντίστοιχη νησίδα μέσα στο κατάστημα που τώρα έχετε τα ξυραφάκια."

Ή "πολύ ωραία η ταβέρνα το φαγητό ποιοτικό αλλά οι λάμπες στην είσοδο μας τυφλώνανε και γυρίσαμε τις καρέκλες μας που ήταν λίγο άβολο κατα τα άλλα απολαύσαμε την βραδιά ήταν εξαιρετική."


Τα θετικά λόγια δεν τα έβαλα για να δείξω ότι το αρνητικό feedback πρέπει να συνοδεύεται από θετικό πρώτα (ή γλύψιμο) απλά για να σας πείσω ότι δεν χρειάζεται να μείνεις δυσαρεστημένος για να αφήσεις αρνητικό feedback ούτε να είσαι κακός άνθρωπος.

και σκέτο το αρνητικό feedback φτάνει για να ειναι χρήσιμο πχ στην δεύτερη περίπτωση "τα φώτα στην είσοδο χτυπούσαν απευθείας πάνω μας και αναγκαστήκαμε να καθίσουμε με της καρέκλες πλάγια" 

 

Επίσης δεν χρειάζεται να γίνονται τέρατα ή μεγάλα λάθη για να αφήσουμε αρνητικό feedback μπορεί απλά να ειναι μικροπράματα (που όμως στο σύνολο τους αν αλλαχτούν θα κάνουν την εμπειρία του καταναλωτή ακόμη καλύτερη!) δείτε το σαν προτάσεις βελτίωσης έστω και σε λεπτομέρειες. 

 

 

και δεν μιλάμε μόνο για μεγάλες αλυσίδες ακόμη και στην ταβέρνα ή το περίπτερο ή το γυράδικο κτλ. Με την σωστή νοοτροπία και το Feedback πολλά πράματα στην ζωή μας μπορούν να γίνουν ευκολότερα και καλύτερα. 

 

Οι έλληνες (δεν ξέρω αν ειναι κατάλοιπο του ραγιά επι οθωμανικής αυτοκρατορίας που ήμασταν υπό.. )  έχουμε το κακό να περιμένουμε όλα να γίνουν απο μια τρίτη ανεξάρτητη αρχή που ειναι "πάνω απο εμας" πχ συνήγορος του καταναλωτή κτλ και δεν ειμαι ενάντια στην ύπαρξη τέτοιων οργανώσεων κάθε άλλο

Αλλά πολλά πράματα μπορούμε να τα λύσουμε μόνοι μας μεταξύ μας (πελάτης με πελάτη υπάλληλος με υπάλληλο πελάτης με υπάλληλο πελάτης με επιχείριση κτλ) χωρίς την βοήθεια τρίτων αρκεί να έχουμε την θέληση να το κάνουμε και την σωστή νοοτροπία. 

 

Χρειαζόμαστε οπωσδήποτε και ενα site τύπου YELP για αυτο το λόγο το οποίο να υιοθετηθεί απο μεγάλη μερίδα του πληθυσμού αλλιώς ειναι άχρηστο.  

Επεξ/σία από louilouiCK
  • Like 2

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Χρήσιμες πληροφορίες

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.