Προς το περιεχόμενο

Ισοδυναμία μεταξύ φακών διαφορετικών φορμάτ.


nickolas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το ακόλουθο βίντεο εξηγεί την ισοδυναμία μεταξύ φακών διαφορετικών φορμάτ.
Αρχικά με τον ίδιο φακό τραβάει με FF, APSC και 4/3 αισθητήρα και μετά δείχνει πως τραβάς ακριβώς την ίδια φώτο με FF και 4/3 αισθητήρα.
Ενδεικτικά, Full frame αισθητήρας με 200mm φακό στο f5,6 τραβάει ακριβώς την ίδια φώτο με 100mm φακό στο f2,8 ενός 4/3 αισθητήρα. Απλά διαιρούμε δηλαδή διά του 2 (crop factor 2).
Σε APSC διαιρούμε διά του 1,6 ή του 1,5 (ανάλογα αν έχουμε Cannon ή Νικον σώμα).


 
Το ίδιο πράγμα μπορούμε να το προεκτείνουμε και στα κινητά.
Ο φακός ενός S7 για παράδειγμα αντιστοιχεί σε FF κάμερα με φακό 26mm στο f11. (crop factor ~6)
 
Το άλλο θέμα είναι η αντίληψή μας. Άλλη η αίσθηση του DOF με 28mm φακό και άλλη με 200mm φακό.
Όσο πιο "μακρύς" ο φακός (πχ. 200mm) τόσο εντονότερη είναι η αίσθηση απομόνωσης του θέματος για ίδιο DOF.
Για περισσότερα δείτε εδώ https://luminous-landscape.com/dof2/
 
Έχοντας αυτά κατά νου, οι όποιες άλλες διαφορές αφορούν αποκλειστικά τεχνολογία αισθητήρα και ποιότητα φακού.
 
edit: 

διόρθωσα το γραμμένο αρχικά στο κείμενο "Όσο πιο "κοντός" ο φακός (πχ. 28mm) τόσο εντονότερη είναι η αίσθηση απομόνωσης του θέματος για ίδιο DOF."

 

Επεξ/σία από nickolas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σωστό το βίντεο αλλά η προέκταση που κάνεις Nic δεν είναι σωστή διότι εισβάλεις στα χωράφια της περίθλασης με το συνδυασμό μικρού αισθητήρα μεγάλης ανάλυσης και ασφυκτικά κλειστό διάφραγμα.  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σωστό το βίντεο αλλά η προέκταση που κάνεις Nic δεν είναι σωστή διότι εισβάλεις στα χωράφια της περίθλασης με το συνδυασμό μικρού αισθητήρα μεγάλης ανάλυσης και ασφυκτικά κλειστό διάφραγμα.  

Εννοείς το diffraction υποθέτω. Σε γενικές γραμμές, τα κορυφαία smartphones κινούνται κοντά αλλά δεν περνούν την διαχωριστική γραμμή. Συνήθως βρίσκονται 1 στοπ μακρυά (αν και σαν φαινόμενο δεν είναι on-off).

Αυτό αν θες δείχνει και πόσο κοντά στα όρια της φυσικής κινούνται!

Σύμφωνα με τον calculator εδώ http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/diffraction-photography.htm

το Pixel XL εμφανίζει diffraction μετά τα 24ΜΡ. Οπότε με 12ΜΡ βρίσκεται 1 στοπ μακρυά από την πλήρη εμφάνιση του φαινομένου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άντε πάλι με το pixel, άντε πάλι με τα κλειστά διαφράγματα! Εδώ ο κόσμος σκάει ΧΙΛΙΑΡΙΚΑ για ανοιχτό διάφραγμα, έχουμε φτάσει σε f/1.2 τηλεφακό και ασχολούμαστε με τα f11 και τα ισοδύναμα από τα κωλοκινητά! 200 χρόνια πίσω με το στανιό!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 χρόνο αργότερα...

Εδώ υπάρχει μια ωραία σύγκριση ανάμεσα σε 2 compact της Canon, της καινούργιας G1X III με APSC αισθητήρα και της G7X II με 1 ίντσας αισθητήρα.

Καταλήγουν σε αυτά που έχουμε πει και αλλού. Ο μεγαλύτερος αισθητήρας υπερέχει στο πολύ φως μιας και μπορεί να καταγράψει περισσότερη πληροφορία με όφελος στο dynamic range (και τα χρώματα). Στο λίγο φως όμως, εφόσον μιλάμε για compact με περιορισμό μεγέθους, η G7XII είναι και μικρότερη σε μέγεθος, και με μεγαλύτερο zoom και με πιο φωτεινό (ακόμα και σε όρους ισοδυναμίας με εξαίρεση τα 24mm) φακό. Μαζί με το ότι ο αισθητήρας της είναι τεχνολογικά πιο προηγμένος (αν και 2 ετών μοντέλο!) το αποτέλεσμα σε χαμηλό φωτισμό είναι σαφώς καλύτερο της G1X με τον μεγάλο αισθητήρα (που είναι και πολύ ακριβότερη).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...