Προς το περιεχόμενο

Μπλόκο της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στο ηλεκτρονικό εισιτήριο


deligkos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Προσωρινό «βέτο» στο ηλεκτρονικό εισιτήριο έθεσε με γνωμοδότησή της η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Η Αρχή υποστηρίζει πως, με την έκδοση και τη χρήση της ηλεκτρονικής κάρτας (AΤΗ.ΕΝΑ Card), ο ΟΑΣΑ αποκτά πρόσβαση σε έναν πολύ μεγάλο όγκο προσωπικών δεδομένων του κατόχου.

Έτσι, σε γνωμοδότηση που εξέδωσε στις 30 Ιανουαρίου, εγκαλεί τον ΟΑΣΑ για το γεγονός ότι δεν εξέτασε «εναλλακτικές τεχνικές λύσεις που αφενός μεν θα επιτύγχαναν εξίσου τους επιδιωκόμενους σκοπούς, αφετέρου θα εξασφάλιζαν την προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών». Επίσης, για να άρει τις επιφυλάξεις της, ζητά από τον Οργανισμό πρόσθετες εγγυήσεις για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων των επιβατών.

 

Η AΤΗ.ΕΝΑ Card έκανε «πρεμιέρα» στα μέσα μαζικής μεταφοράς την 1η Φεβρουαρίου, μαζί με το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑTH.ENA TICKET). Για την έκδοση της ηλεκτρονικής κάρτας, όπως σημειώνει η Αρχή, κάθε πολίτης θα πρέπει να δώσει μία πληθώρα προσωπικών δεδομένων (όπως Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης-ΑΜΚΑ, ονοματεπώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, ημερομηνία γέννησης, φωτογραφία σε ηλεκτρονική μορφή, αριθμός τηλεφώνου, αριθμός κινητού τηλεφώνου, αριθμός fax, ταχυδρομική διεύθυνση, ηλεκτρονική διεύθυνση κ.ά).

 

Παράλληλα, στην εξωτερική επιφάνεια της κάρτας θα υπάρχει το ονοματεπώνυμο, ο τύπος δικαιούχου, και η φωτογραφία. Στο ολοκληρωμένο κύκλωμα (chip) της κάρτας, θα αποθηκεύονται επίσης ο τύπος του δικαιούχου και η ημερομηνία λήξης δικαιώματος ή η ημερομηνία γέννησης.

 

Επιπλέον, σημειώνει η Αρχή, τα δεδομένα από τη χρήση της κάρτας θα υποβάλλονται σε επεξεργασία και θα αποθηκεύονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΟΑΣΑ. Έτσι, όπως επισημαίνει, «οι μετακινήσεις κάθε επιβάτη – χρήστη προσωποποιημένου ηλεκτρονικού εισιτηρίου παύουν πλέον να είναι ανώνυμες, με αποτέλεσμα να θίγεται υπέρμετρα η ελευθερία κίνησης ή κυκλοφορίας της οποίας αναπόσπαστο μέρος συνιστά το δικαίωμα της ανώνυμης μετακίνησης».

 

Η παρέμβαση της Αρχής για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, εντάσσεται στο πλαίσιο των γνωμοδοτήσεων που πρέπει να κάνει κάθε φορά που τίθεται σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα συλλογής προσωπικών δεδομένων, όπως σε αυτή την περίπτωση το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

 

Link.png Site: Γνωμοδότηση

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

νομιζα οτι θα ηταν ανωνυμα τα εισιτηρια!

πως ριχναμε παλιοτερα στα λεωφορεια τα μετρητα στο κουτακι? κανεις δεν μας ρωτουσε που μεναμε και ποιοι ειμασταν!

θυμαμαι 30 δραχμες ηταν τοτε!

#παραμεγαλωσα

  • Like 25
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάει κ αυτό...Όνειρο ήταν και πέρασε.

 

Δεν θα πάμε ποτέ μπροστά.

Εγώ τόσα στοιχεία σε υπηρεσία που δεν μου εξασφαλίζει ότι δεν θα χρησιμοποιηθούν αλλιώς, ΔΕΝ δίνω. Μιλάμε ότι ανά πάσα στιγμή μπορούν να εντοπίσουν που είσαι με το σύστημα που λειτουργεί η κάρτα. Χτύπας στο A15, πρέπει βγαίνοντας να χτυπήσεις πάλι για να σταματήσει να χρεώνει (ξέρουν ότι μέχρι να χτυπήσεις ότι βγαίνεις, είσαι μέσα, και ξέρουν από που μπήκες και που κατέβηκες). Δηλαδή ένα breach στο σύστημα του OASA μπορεί να είναι καταστροφικό για την ιδιωτικότητα μας.

ΚΑΝΟΝΙΚΌ φακέλωμα.

  • Like 29
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ τόσα στοιχεία σε υπηρεσία που δεν μου εξασφαλίζει ότι δεν θα χρησιμοποιηθούν αλλιώς, ΔΕΝ δίνω. 

 

Το θέμα δεν ειναι πως θα χρησιμοποιηθουν ή πως τα διασφαλιζει. Το θεμα ειναι οτι ειναι στοιχεια ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΑ με την υπηρεσια που προσφέρουν και δεν τα χρειάζονται για να προσφέρουν την υπηρεσια. Θεωρητικα θελουν ΜΟΝΟ τα λεφτα... το αντιτιμο.

  • Like 16
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Για την έκδοση της ηλεκτρονικής κάρτας, όπως σημειώνει η Αρχή, κάθε πολίτης θα πρέπει να δώσει μία πληθώρα προσωπικών δεδομένων (όπως Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης-ΑΜΚΑ, ονοματεπώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, ημερομηνία γέννησης, φωτογραφία σε ηλεκτρονική μορφή, αριθμός τηλεφώνου, αριθμός κινητού τηλεφώνου, αριθμός fax, ταχυδρομική διεύθυνση, ηλεκτρονική διεύθυνση κ.ά).

 

Σαν να ζητάνε πάρα πολλές πληροφορίες... πιστεύω πως το ον/μο, 1 φωτογραφία και 1 τηλέφωνο ή διεύθυνση θα ήταν υπεραρκετά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ας μ πει κάποιος γιατί κάνουμε έτσι
Με τα Pos και το πλαστικό χρήμα ακριβώς τον ίδιο έλεγχο δεν έχουμε ;;;;
Ξέρουν ανα πάσα στιγμή από πήραμε τυρόπιτα που βρισκόμαστε Τ ψωνίζουμε ποσά χαλάμε και ποσά παίρνουμε !!!! Όποτε έλεγχος είτε έτσι είτε αλλιώς υπάρχει

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρώτον, γιατί τοσα στοιχεία;

Δεύτερον, γιατί περίμεναν τοσο καιρό για να παγώσουν την διαδικασία; Επρεπε δηλαδή να γίνουν (πληρωθούν) ολες οι μελέτες και να αγοραστούν τα μηχανήματα για να παγώσουν το πρόγραμμα;

  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναμενόμενα σχόλια, ψεκασμενοι που πίστεψαν ότι τους παρακολουθεί ο οσε και το τραμ.

 

Η αρχή καλά κάνει και επεμβαίνει, ζήτα διευκρίνιση πως θα χειριστούν τα δεδομένα. Το κάνει για το καλό μας (λίγο αργά βέβαια, αυτά έπρεπε να λυθούν πρώτου βγει το εισητήριο). Από εκεί και πέρα, όποιος θέλει να πληρώνει μετρητά, ορίστε. Δεν απαγορεύεται

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...