Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα, είμαι μαθητής ΕΠΑΛ, Γ τάξη, και θέλω τη γνώμη σας...
Στο γυμνάσιο ήμουν μέτριος μαθητής, το ίδιο ισχύει και για την 1η λυκείου που έκανα σε Γενικό. Ξέρω ότι οι βαθμοί στο ΕΠΑΛ συνήθως δεν είναι αντικειμενικοί... Αλλά συνέβη το εξής.. Πρόσφατα πήραμε βαθμούς και για πρώτη φορά στη ζωή μου "χτύπησα" 19 μ.ο (περυσι ειχα μ.ο 18).. Δεν λέω, χάρηκα πάρα πολύ γιατί δεν πηγαίνω ούτε φροντιστήριο, αλλά δεν ήμουν σίγουρος αν το άξιζα.. Οι καθηγητές που μου κανουν τα πανελλαδικως εξεταζομενα μαθηματα της ειδικοτητας (Προγραμματισμος, Δικτυα Η/Υ) προσπαθουν να πεισουν την μητερα μου να παω στο εξωτερικο (και οι 2 οι καθηγητές εχουν παιδια σε ξενα πανεπιστημια) λεγοντας της "οτι κατι τετοια παιδια τα ψαχνουν εκει εξω"κλπ.. Πιστευω πως δεν ειμαι ετοιμος για σπουδες στο εξωτερικο, παρολο που θα ηθελα σαν τρελος!

Να "προσγειωσω" τους δικους μου και να δωσω πανελλαδικες ή να ακουσω τους καθηγητές και να κανω 1 χρονο προετοιμασια ωστε να μπω σε καποιο πανεπιστημιο εξω? Ευχαριστω οσους βοηθησουν..

Δημοσ.

Το θέμα είναι να κάνεις εσύ την έρευνα. Δόξα τον γιαραμπή έχουμε τα πάντα προσβάσιμα,μπες στα πόρταλ των πανεπιστημίων και δες.

Δηλαδή ποια πανεπιστήμια είναι αυτά τα "εξωτερικού" και εάν έχουν περιορισμούς εισαγωγής.Τι φόντα θα χρειαστείς και τι πιστεύεις ότι έχει ήδη καλύψει.

Εάν χρειάζεσαι έξτρα μαθήματα-γνώσεις πριν πας, τι γνώσεις ξένης γλώσσας απατούν κ.ο.κ.

Όταν με το καλό τα δεις αυτά κάτσε και κρίνε εάν μπορείς να τα καλύψεις σε ένα έτος προετοιμασίας.

 

 

Μετά είναι φυσικά το θέμα των χρημάτων...

 

BTW:Οι καθηγητάδες στέλνουν τα παιδιά τους στο ίδιο πανεπιστήμιο ή γενικά έχουν σχέσεις με το εν λόγω πανεπιστήμιο;

Για δύο λόγους αυτό είναι σημαντικό, για να ξέρεις το πόσο σωστά σε κατευθύνουν και για να δεις μήπως έχουν "συμφωνία" για να είναι κράχτες(όπως ένα πάλαι ποτέ καθηγητής σε ΕΛ πανεπιστήμιο που ήμουν...).

Δημοσ.

Καλησπέρα, είμαι μαθητής ΕΠΑΛ, Γ τάξη, και θέλω τη γνώμη σας...

Στο γυμνάσιο ήμουν μέτριος μαθητής, το ίδιο ισχύει και για την 1η λυκείου που έκανα σε Γενικό. Ξέρω ότι οι βαθμοί στο ΕΠΑΛ συνήθως δεν είναι αντικειμενικοί... Αλλά συνέβη το εξής.. Πρόσφατα πήραμε βαθμούς και για πρώτη φορά στη ζωή μου "χτύπησα" 19 μ.ο (περυσι ειχα μ.ο 18).. Δεν λέω, χάρηκα πάρα πολύ γιατί δεν πηγαίνω ούτε φροντιστήριο, αλλά δεν ήμουν σίγουρος αν το άξιζα.. Οι καθηγητές που μου κανουν τα πανελλαδικως εξεταζομενα μαθηματα της ειδικοτητας (Προγραμματισμος, Δικτυα Η/Υ) προσπαθουν να πεισουν την μητερα μου να παω στο εξωτερικο (και οι 2 οι καθηγητές εχουν παιδια σε ξενα πανεπιστημια) λεγοντας της "οτι κατι τετοια παιδια τα ψαχνουν εκει εξω"κλπ.. Πιστευω πως δεν ειμαι ετοιμος για σπουδες στο εξωτερικο, παρολο που θα ηθελα σαν τρελος!

 

Να "προσγειωσω" τους δικους μου και να δωσω πανελλαδικες ή να ακουσω τους καθηγητές και να κανω 1 χρονο προετοιμασια ωστε να μπω σε καποιο πανεπιστημιο εξω? Ευχαριστω οσους βοηθησουν..

 

#1. Το "πιστεύω δεν είμαι έτοιμος" γενικά και αόριστα εύκολα γίνεται αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Έχεις συγκεκριμένους λόγους που δεν το πιστεύεις; Αν όχι, ξανασκέψου το. Αν ναι, τέλεια, ξέρεις τι χρειάζεται να κάνεις για να γίνεις έτοιμος.

 

#2. Οι βαθμοί, ειδικά στο σχολείο, δε σημαίνουν απολύτως τίποτα. ΟΚ, σημαίνουν ένα πράγμα: αν έχεις μεγάλους, τότε σου ταιριάζει και μπορείς να ανταπεξέλθεις στο περιβάλλον που λέγεται "σχολική διδασκαλία". Το αν είσαι αστέρι (ενδεχομένως flawed αστέρι που πρέπει να βελτιώσει κάποια πράγματα στην αντιμετώπιση των challenges που σου δίνονται) οποιοσδήποτε σοβαρός καθηγητής δεν το συνδέει με τους βαθμούς. Φυσικά βολεύει να μπορείς να το συνδέσεις με βαθμούς όταν μιλάς π.χ. σε γονείς αλλά αυτά είναι μπακαλιές και όχι η ουσία.

 

#3. Αν κατάλαβα καλά, οι καθηγητές σου λένε πως φαίνεται πως έχεις τη δυνατότητα να γίνεις μιας μίνιμουμ Χ ικανότητας επαγγελματίας στο χώρο επειδή τα καταφέρνεις και άρα να πας έξω επειδή εκεί τα πράγματα είναι πολύ πιο φιλικά για νέους που μόλις ξεκινάνε την καριέρα τους; Αυτό πρώτα απ' όλα πρέπει να το ξεκαθαρίσεις μαζί τους, να πας να τους μιλήσεις ευθέως με τον προβληματισμό που έφερες εδώ σε μας. Όντως, τα πράγματα είναι πολύ πιο φιλικά έξω στο χώρο της εργασίας, αλλά για να τα καταφέρεις θα χρειαστείς και άλλες ικανότητες που δεν τις κάνουν στο σχολείο (πολλά threads εδώ με κόσμο να λέει δε μπορώ έξω δεν έχει ήλιο κλπ κλπ).

 

#4. Το μεγαλύτερο red flag για μένα ήταν το ότι είσαι/ήσουν "μέτριος μαθητής" (σύνδεση με #2 παραπάνω). Γιατί; Επειδή δεν ενδιαφερόσουν να ασχοληθείς; Επειδή δε σου ταιριάζει στην τελική το σύστημα του σχολείου διάβασμα/αποστήθιση/εργασίες; Επειδή δε μπορείς να συγκεντρωθείς παραπάνω από 15 λεπτά σε κάτι; Σε ποιά μαθήματα ήσουν μέτριος, σε όλα; Υπάρχει κάτι στο οποίο ήσουν πολύ καλύτερος απ' ότι στα υπόλοιπα; Όλα αυτά είναι πολύ σημαντικά δεδομένα για το ποιός είσαι και κατ' επέκταση για το πού θα μπορέσεις να αποδώσεις και πού όχι.

 

Συζήτησέ τα με τους καθηγητές σου πρώτα απ' όλα. Λίγο αν νιώθουν, δε χρειάζεται ούτε καν να καταλαβαίνεις εσύ τι έχω στο μυαλό μου μ' αυτά που γράφω, θα καταλάβουν εκείνοι.

Δημοσ.

Δίλημμα δεν υπάρχει καν. Οι σχολές του εξωτερικού είναι έτη φωτός μπροστά σε όλα από τα δικά μας "Πανεπιστήμια".

 

Οι γονείς σου μπορούν να σε στηρίξουν οικονομικά (Γιατί δεν είναι και φτηνό πράγμα να σπουδάζεις παιδί έξω)

 

Αν ναι ρίχνεις μαύρη πέτρα και πας να σπουδάσεις έξω και ΦΥΣΙΚΑ μένεις εκεί (δεν πιστεύω να είσαι μαζοχιστής και να θες να τελειώσεις σπουδές έξω και να γυρίσεις να δουλέψεις εδώ;)

  • Like 1
Δημοσ.

Καλησπέρα, είμαι μαθητής ΕΠΑΛ, Γ τάξη, και θέλω τη γνώμη σας...

Στο γυμνάσιο ήμουν μέτριος μαθητής, το ίδιο ισχύει και για την 1η λυκείου που έκανα σε Γενικό. Ξέρω ότι οι βαθμοί στο ΕΠΑΛ συνήθως δεν είναι αντικειμενικοί... Αλλά συνέβη το εξής.. Πρόσφατα πήραμε βαθμούς και για πρώτη φορά στη ζωή μου "χτύπησα" 19 μ.ο (περυσι ειχα μ.ο 18).. Δεν λέω, χάρηκα πάρα πολύ γιατί δεν πηγαίνω ούτε φροντιστήριο, αλλά δεν ήμουν σίγουρος αν το άξιζα.. Οι καθηγητές που μου κανουν τα πανελλαδικως εξεταζομενα μαθηματα της ειδικοτητας (Προγραμματισμος, Δικτυα Η/Υ) προσπαθουν να πεισουν την μητερα μου να παω στο εξωτερικο (και οι 2 οι καθηγητές εχουν παιδια σε ξενα πανεπιστημια) λεγοντας της "οτι κατι τετοια παιδια τα ψαχνουν εκει εξω"κλπ.. Πιστευω πως δεν ειμαι ετοιμος για σπουδες στο εξωτερικο, παρολο που θα ηθελα σαν τρελος!

 

Να "προσγειωσω" τους δικους μου και να δωσω πανελλαδικες ή να ακουσω τους καθηγητές και να κανω 1 χρονο προετοιμασια ωστε να μπω σε καποιο πανεπιστημιο εξω? Ευχαριστω οσους βοηθησουν..

Υποθέτω είσαι από τους σταθερούς μαθητές, δηλαδή χωρίς σημαντικά κενά και που προσπαθούσε για αξιοπρεπείς βαθμούς. Αν ισχύει αυτό, αφενός το γεγονός ότι τα ΕΠΑΛ είναι ευκολότερα από τα ΓΕΛ, αφετέρου η τάση των εκπαιδευτικών να βοηθούν βαθμολογικά τους μαθητές στις τελευταίες χρονιές συν η πιο υπεύθυνη προσπάθεια από μέρους σου φέτος, δικαιολογεί το 19. Σε αυτή την περίπτωση, θα ανταποκριθείς στις πανεπιστημιακές σπουδές, είτε Ελλάδα, είτε εξωτερικό. 

 

Για να σπουδάσεις έξω χρειάζεσαι καλό απολυτήριο λυκείου. Οπότε στρώνεσαι στο διάβασμα και κυνηγάς όσο καλύτερους βαθμούς μπορείς.

 

Ισχύει ότι εξωτερικό ψάχνουν καλούς φοιτητές και μετά την αποφοίτηση υπάρχουν καλύτερες προοπτικές. Στο αντικείμενό σου ξεχωρίζουν οι βόρεις χώρες: Γερμανία, Σκανδιναυικές κλπ. Μπορείς να κάνεις αιτήσεις σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Σε ορισμένες χώρες το κόστος σπουδών είναι το ίδιο με το κόστος αν σπουδάσεις Ελλάδα. Προφανώς θα πρέπει να τσεκάρεις και το θέμα της γλώσσας.

 

Όταν βγουν τα αποτελέσματα, βλέπεις που πέρασες στην Ελλάδα και τι πανεπιστήμια σε δέχθηκαν στο εξωτερικό και τότε αποφασίζεις που θα σπουδάσεις.

  • Like 1
Δημοσ.

#1. Το "πιστεύω δεν είμαι έτοιμος" γενικά και αόριστα εύκολα γίνεται αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Έχεις συγκεκριμένους λόγους που δεν το πιστεύεις; Αν όχι, ξανασκέψου το. Αν ναι, τέλεια, ξέρεις τι χρειάζεται να κάνεις για να γίνεις έτοιμος.

 

#2. Οι βαθμοί, ειδικά στο σχολείο, δε σημαίνουν απολύτως τίποτα. ΟΚ, σημαίνουν ένα πράγμα: αν έχεις μεγάλους, τότε σου ταιριάζει και μπορείς να ανταπεξέλθεις στο περιβάλλον που λέγεται "σχολική διδασκαλία". Το αν είσαι αστέρι (ενδεχομένως flawed αστέρι που πρέπει να βελτιώσει κάποια πράγματα στην αντιμετώπιση των challenges που σου δίνονται) οποιοσδήποτε σοβαρός καθηγητής δεν το συνδέει με τους βαθμούς. Φυσικά βολεύει να μπορείς να το συνδέσεις με βαθμούς όταν μιλάς π.χ. σε γονείς αλλά αυτά είναι μπακαλιές και όχι η ουσία.

 

#3. Αν κατάλαβα καλά, οι καθηγητές σου λένε πως φαίνεται πως έχεις τη δυνατότητα να γίνεις μιας μίνιμουμ Χ ικανότητας επαγγελματίας στο χώρο επειδή τα καταφέρνεις και άρα να πας έξω επειδή εκεί τα πράγματα είναι πολύ πιο φιλικά για νέους που μόλις ξεκινάνε την καριέρα τους; Αυτό πρώτα απ' όλα πρέπει να το ξεκαθαρίσεις μαζί τους, να πας να τους μιλήσεις ευθέως με τον προβληματισμό που έφερες εδώ σε μας. Όντως, τα πράγματα είναι πολύ πιο φιλικά έξω στο χώρο της εργασίας, αλλά για να τα καταφέρεις θα χρειαστείς και άλλες ικανότητες που δεν τις κάνουν στο σχολείο (πολλά threads εδώ με κόσμο να λέει δε μπορώ έξω δεν έχει ήλιο κλπ κλπ).

 

#4. Το μεγαλύτερο red flag για μένα ήταν το ότι είσαι/ήσουν "μέτριος μαθητής" (σύνδεση με #2 παραπάνω). Γιατί; Επειδή δεν ενδιαφερόσουν να ασχοληθείς; Επειδή δε σου ταιριάζει στην τελική το σύστημα του σχολείου διάβασμα/αποστήθιση/εργασίες; Επειδή δε μπορείς να συγκεντρωθείς παραπάνω από 15 λεπτά σε κάτι; Σε ποιά μαθήματα ήσουν μέτριος, σε όλα; Υπάρχει κάτι στο οποίο ήσουν πολύ καλύτερος απ' ότι στα υπόλοιπα; Όλα αυτά είναι πολύ σημαντικά δεδομένα για το ποιός είσαι και κατ' επέκταση για το πού θα μπορέσεις να αποδώσεις και πού όχι.

 

Συζήτησέ τα με τους καθηγητές σου πρώτα απ' όλα. Λίγο αν νιώθουν, δε χρειάζεται ούτε καν να καταλαβαίνεις εσύ τι έχω στο μυαλό μου μ' αυτά που γράφω, θα καταλάβουν εκείνοι.

 

1) Απλα δεν στρωνω σωστα τον κωλο μου να διαβασω αλλα το παιρνω χαμπαρι πολυ γρηγορα (οταν συμβαινει) και κλεινω facebook, παιχνιδια κλπ.. 

 

2) Οι καθηγητες οταν μιλησαν στους δικους μου δεν αναφερθηκαν καθολου στους βαθμους.. Αλλα ναι εχεις δικιο σε αυτο! 

 

3)Λογικα ναι, αυτο εννοουσαν.. Ομως αναφερθηκαν και στην ορεξη μου να ψαχνω για διαφορα projects/tutorials που δεν εχουν σχεση με το μαθημα και οτι προσπαθω να τα αναπτυξω.. Θα τους ρωτησω παντως

 

4) Γιατι δεν διαβαζα αρκετα, ημουν χαζος και πιστευα πως το 15-16 μου αρκουσε.. Δυσκολια παντως εχω ακομα στην εκθεση, αν και προσπαθω να γινω καλυτερος οσο μπορω.. 

 

 

BTW:Οι καθηγητάδες στέλνουν τα παιδιά τους στο ίδιο πανεπιστήμιο ή γενικά έχουν σχέσεις με το εν λόγω πανεπιστήμιο;

Για δύο λόγους αυτό είναι σημαντικό, για να ξέρεις το πόσο σωστά σε κατευθύνουν και για να δεις μήπως έχουν "συμφωνία" για να είναι κράχτες(όπως ένα πάλαι ποτέ καθηγητής σε ΕΛ πανεπιστήμιο που ήμουν...).

Οχι καμια σχεση, ο ενας εχει στειλει το γιο του Αμερικη και ο αλλος Αγγλια. 

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...