Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Δεν υποστηρίζεις απλώς μια μορφή εναλλακτικής διδασκαλίας, αλλά απαξιώνεις το ρόλο του εκπαιδευτικού και της εκπαιδευτικής πράξης, επίσης τάχθηκες υπέρ της κατάργησης του θεσμού του δημόσιου σχολείου.  

 

Τονίζεις συνεχώς την επιλεκτική/ αξιολογική λειτουργία του σχολείου, ξεχνώντας την κοινωνικοποιητική αλλά κυρίως την κουστωδιακή λειτουργία που εξασφαλίζει σε κάθε παιδάκι μια ασφαλή φύλαξη και αξιοπρεπή διαβίωση, τουλάχιστον για τις ώρες που βρίσκεται στο σχολείο.

 

Σχετικά με το άρθρο από το vice δε θα σταθώ σε τίποτε άλλο παρά στην τελευταία πρόταση::

«Το κράτος ή οι γονείς, όμως οφείλουν να έχουν τον τελευταίο λόγο, σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους τα παιδιά εκπαιδεύονται στη χώρα μας;»

Θα θυμίσω το παραλήρημα κάποιων γονιών σχετικά με

  1. τις έμφυλες ταυτότητες,
  2. τα προσφυγόπουλα
  3. την ιστορία της στ΄ δημοτικου
  4. τα θρησκευτικά

ορμώμενη από αυτά λοιπόν, είμαι αντίθετη στην εκπαίδευση κατ΄οίκον ιδίως όταν δεν υπάρχει συγκεκριμένη διδακτέα ύλη και έλεγχος. Ποιος μας εγγυάται ότι ο κάθε γονιός θα διαλέξει έναν σωστό τρόπο, ώστε να μεταδώσει τις γνώσεις; Ποιος μας εγγυάται ότι ο κάθε γονιός θα μεριμνήσει για τη μόρφωση του παιδιού του; Κι έστω ότι κάποιος πληροί όλες τις προυποθέσεις και νοιαζεται πραγματικά, ξέρεις πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώσει ώστε να καλύψει όλες τις ανάγκες του παιδιού του; Και τι γίνεται όταν δεν υπάρχει μόνο ένα παιδί στην οικογένεια αλλά περισσότερα; Φαντάζομαι πως η απαντησή σου θα ειναι η τηλεκπαιδευση, χωρίς να απαξιώνω την εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία για ενήλικες μπορεί να λειτουργεί άριστα, την θεωρώ λανθασμένη επιλογή για παιδιά. Αρνούμαι σχεδόν να πιστέψω πως μπορεί να κερδίσει το ενδιαφέρον των παιδιών για τόση ώρα που απαιτείται, ώστε να ειναι αποτελεσματική. Αλλά ακόμη κι αν είναι, προτιμώ το παιδί μου να μάθει να συνεργάζεται, να μαθαίνει από τα λάθη των άλλων και κυρίως να παίζει με τα υπόλοιπα παιδιά, να μαθαίνει μέσα απο το παιχνίδι ιδίως όταν είναι στο δημοτικό, παρά να κάθεται μπροστά σε έναν υπολογιστή.

 

Από κει και ύστερα υπάρχουν πάρα πολλά μοντέλα εκπαίδευσης που κακώς δεν προσφέρονται στη χώρα μας. 

Πριν απαντησω στα παραπανω, θελω να ρωτησω την αποψη σου για την καταντια που υφισταται στην Ελληνικη κοινωνια, ο ρολος και ο θεσμος του φροντιστηρίου. Συγκεκριμενα, για μη ξενες γλωσσες, αλλα για διδακτεα υλη, οπου υποτιθεται πως παρεχει αλλα και καλυπτει το συγχρονο Ελληνικο σχολειο. Δεν θα πω το τυπικο για πολλους, πως ειναι κατι αποκλειστικα εδω, καθως δεν γνωριζω αν υφισταται οπως εχει και σε αλλες χωρες, αλλα ξερω πολυ καλα πως ειμαστε στο πατο της εκπαιδευσης στην Ευρωπη. 

 

Παρακατω τωρα.

Ναι και υποστηριζω την εναλλακτικη διδασκαλια, και ειμαι εναντια στο σχολικο θεσμο. Για τους λογους που εχω αναφερει. Η καταργηση του σχολικου θεσμου ειναι κατι οπου για πολλους θα συμβει στο αμεσο μελλον. Ειναι το μελλον. Μας ακουγεται λογικοτερο το καθε παιδι να προσεγγιζεται βαση των διεξιοτητων του και των ιδιαιτεροτήτων του, αντι της κατηγοροποιησεις που γινεται με μοντελα μεσου ορου σημερα. Και ποσο μαλλον οταν μιλαμε για ενα συστημα οπου εχει τροποποιηθει πολλακις, με τις χειριστες συνεπειες και στα παιδια, και στους γονεις και σε ποσα επιπεδα.

 

Βλεπω επισης αντιδιαμετρικα αντιθετα το ρολο και την εφαρμογη του σχολικου περιβαλλοντος στα παιδια. Ασφαλη φυλαξη και αξιοπρεπη διαβιωση απο την στιγμη και που υπαρχουν χιλιαδες ακαταλληλες κτηριακες μοναδες, αλλα και καθηγητες/δασκαλοι. Για να σε βγαλω απο την δυσκολη θεση, σε ρωταω ευθαιως τι γινεται με την ψυχολογικη αξιολογηση οπου υποτιθεται πως περνανε οι εκπαιδευτικοι, περιμενω μια ειλικρινη απαντηση απο μερους σου.

 

Δεν εχεις αδικο σε καποια απο αυτα που θιγεις, σε ρωταω και εγω με την σειρα μου τι γινεται με το παραληρημα σε εσωσχολικο επιπεδο, τοσο των μαθητων οσο και τον καθηγητων/δασκαλων. Πιστευεις πως απο την "μερια σας" τα πραγματα δεν δεχοντε κριτικης και πως δεν υφισταται καποιο προβλημα;

 

Συνεχιζοντας στο τελευταιο μερος, δεν υφισταται διδακτεα υλη και ελεγχος ακομα στην Ελλαδα. Ειναι κατι που θα γινει και οχι τοσο αργα οπως πολλοι πιστευουν η ελπιζουν πως θα γινει.Επειδη μπορει να μην το γνωριζεις, η επιλογη του να διδαξει ο ιδιος ο γονιος το παιδι του ειναι μια απο τις επιλογες της εναλλακτικης διδασκαλιας, συγκεκριμενα η παλαιοτερη και η λιγοτερο δημοφιλης πλεον. Υπαρχουν αλλες μεθοδοι, οπως η τηλεκπαιδευση που αναφερεις και εσυ, και διαφορες τροποποιησεις της. Το τι πιστευεις προσωπικα εσυ, ειναι μερος της δικης σου αντιληψης, απο την μερια σου απαξιωνεις κατι το οποιο ειναι σε πολλες χωρες αναγνωρισμενο, αποτελεσματικο, επωφελες και διαρκως διαδεδομενο ως επιλογη εναλλακτικης μαθησης. Ειτε αρεσει ειτε οχι, το σχολειο τουλαχιστον σε παγκοσμιο επιπεδο, αλλαζει και θα αλλαζει στα προτυπα οπου οριζουν πολλες μορφες εναλλακτικης διδασκαλιας. Τωρα αν αρεσει, αν και ποσο θα καταπολεμηθει εδω, ειναι λιγο πολυ γνωστο. Το τι πιστευω εγω ειναι κατι που αφορα εμενα. Το οτι το συστημα εκπαιδευσης εχει αποτυχει ξανα ειναι η πραγματικοτητα.

 

 

Κατ αρχήν μια έρευνα, ένα άρθρο για να έχει αξία διαχρονικά, πρέπει να βασίζεται σε πυλώνες που δεν αλλάζουν.

Στην εποχή που το πρόβλημα της κοινονικοποίησης των νέων αλλά και μεγαλύτερων ειναι τεράστιο, με μεγάλες ευθύνες των social media σε αυτό, το να προτείνουμε εναλλακτική διδασκαλία όπου ο μαθητής θα χάσει τη μοναδική του ίσως διέξοδο από το σπίτι, φανταζει το λιγότερο περίεργο ως πρόταση. 

Το σχολείο δεν ειναι μονο το μάθημα. Ειναι η εκπαιδευτικη εκδρομή, ειναι η συναναστροφή, οι φιλίες οι έρωτες κοκ. Αυτά αποτελούν σταθερές αξίες. 

 

Το να ριχνουμε επιπλέον σε μια κοινωνία με σοβαρά οικονομικά προβλήματα, το βάρος στον γονιό για την κοινωνικοποίηση του παιδιού του (κοινός σα να του λες, οτι ο ένας εκ των δυο γονιών δε θα εργάζεται πλέον ωστε να μένει σπιτι με το παιδί και επιπλέον θα πρέπει να βρει και τροπους να κοινωνικοποιήσει το παιδί, δηλαδή να το γράψει σε συλλόγους κτλ κτλ, πράγματα τα οποία επίσεις έχουν αρχισει με ανάλογες έρευνες να το γυρνάνε στο διαδικτυακό) ειναι επισης περίεργο.

 

Το σχολείο μας έχει πολλές παθογένειες, αλλά εδω μιλάμε για ολική κατάργηση του σχολείου.

Οπως αναφερω πολλακις σε προηγουμενες απαντησεις μου, το παιδι δεν κλειδωνεται σπιτι ουτε θεωρουν οτι καλυπτοντε οι ψυχαγωγικες και κοινωνικες του αναγκες. Τονιζεται μαλιστα η αναγκη για καποια εξωτερικη δραστηριοτητα.

Εσυ θεωρεις προσωπικα πως το σχολειο ειναι ο κυριως πυλωνας συναστροφης, φιλιων, συναισθηματων κοκ; Δεν ειχες συναστροφες κτλ εκτος σχολειου;

Ας μιλησουμε με αριθμους. Στο μοντελο της ιδιωτικης τηλεκπαιδευσης, στις ΗΠΑ, τα διδακτρα κοστιζουν περιπου 500$ / 1000$ για ενα χρονο. Ποσο κοστιζει ενα δημοσιο σχολειο, οπου υπαρχει η σχεδον υποχρεωτικη αναγκη για επιπλεον μαθηματα σε φροντιστηριο και ιδιαιτερα; Ειμαι σιγουρος πως μιλαμε για πολυ μεγαλυτερα ποσα, ειδικα στις τελευταιες ταξεις του σχολειου! Και μην μου πεις πως δεν ειναι υποχρεωτικο να παει κανεις φροντιστηριο, υπαρχουν ερευνες και ερευνες που δειχνουν πως ειναι μονοδρομος για την τριτοβαθμια εκπαιδευση.

Η κυρια διαφωνια μας ειναι στο τελευταιο μερος. Το Ελληνικο σχολειο δεν εχει απλα πολλες παθογενειες. Ειναι παθογενες. Καποιοι θελουμε να παμε ενα βημα παραπερα, απο το να λεμε καθε χρονο τι θα κανουμε του χρονου.

http://www.tovima.gr/science/article/?aid=318896

  • Απαντ. 158
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Η καταργηση του σχολειου και η αντικατασταση του απο το homeschooling ειναι προιον επιστημονικης φαντασιας. Θα προυποθετε οτι για καθε παιδι υπαρχουν λεφτα και προσωπικο για κατ ιδιαν μαθηση που δεν ειναι αληθεια. Και η τηλεμαθηση ειναι ακομη πιο απροσωπη απο την σχολικη αιθουσα αρα δεν καταλαβαινω τι εχεις στο μυαλο σου που θα αντικαταστησει το σχολειο παγκοσμιως.

  • Like 1
Δημοσ.

Η καταργηση του σχολειου και η αντικατασταση του απο το homeschooling ειναι προιον επιστημονικης φαντασιας. Θα προυποθετε οτι για καθε παιδι υπαρχουν λεφτα και προσωπικο για κατ ιδιαν μαθηση που δεν ειναι αληθεια. Και η τηλεμαθηση ειναι ακομη πιο απροσωπη απο την σχολικη αιθουσα αρα δεν καταλαβαινω τι εχεις στο μυαλο σου που θα αντικαταστησει το σχολειο παγκοσμιως.

Εχω απαντησει ηδη αρκετες φορες αυτα που θετεις, διαβασε τα αν θες να εχεις μια σφαιρικη αποψη.

Ακομα παντως και να ηταν πιο απροσωπη η τηλεμαθηση απο οσα διαδραματιζοντε σε μια τυπικη Ελληνικη σχολικη αιθουσα, ειναι κατι που θα υπαρχει ως επιλογη.

Το οτι η παρουσα μορφη του σχολειου θα αντικατασταθει, και θα εχει απειρως περισσοτερο κοινη με αυτην της οικιακης διδασκαλιας, ειναι υπαρχουσα θεωρια.

http://www.bbc.com/future/story/20121123-can-schools-survive-the-web-age

Δημοσ.

 

 

 

Οπως αναφερω πολλακις σε προηγουμενες απαντησεις μου, το παιδι δεν κλειδωνεται σπιτι ουτε θεωρουν οτι καλυπτοντε οι ψυχαγωγικες και κοινωνικες του αναγκες. Τονιζεται μαλιστα η αναγκη για καποια εξωτερικη δραστηριοτητα.

Εσυ θεωρεις προσωπικα πως το σχολειο ειναι ο κυριως πυλωνας συναστροφης, φιλιων, συναισθηματων κοκ; Δεν ειχες συναστροφες κτλ εκτος σχολειου;

Ας μιλησουμε με αριθμους. Στο μοντελο της ιδιωτικης τηλεκπαιδευσης, στις ΗΠΑ, τα διδακτρα κοστιζουν περιπου 500$ / 1000$ για ενα χρονο. Ποσο κοστιζει ενα δημοσιο σχολειο, οπου υπαρχει η σχεδον υποχρεωτικη αναγκη για επιπλεον μαθηματα σε φροντιστηριο και ιδιαιτερα; Ειμαι σιγουρος πως μιλαμε για πολυ μεγαλυτερα ποσα, ειδικα στις τελευταιες ταξεις του σχολειου! Και μην μου πεις πως δεν ειναι υποχρεωτικο να παει κανεις φροντιστηριο, υπαρχουν ερευνες και ερευνες που δειχνουν πως ειναι μονοδρομος για την τριτοβαθμια εκπαιδευση.

Η κυρια διαφωνια μας ειναι στο τελευταιο μερος. Το Ελληνικο σχολειο δεν εχει απλα πολλες παθογενειες. Ειναι παθογενες. Καποιοι θελουμε να παμε ενα βημα παραπερα, απο το να λεμε καθε χρονο τι θα κανουμε του χρονου.

http://www.tovima.gr/science/article/?aid=318896

 

Kατ αρχην παραθέτεις ένα άρθρο 7ετίας που στον επιλογό του αναφέρει ολη την ουσία. Ευτυχισμένοι γονείς, δυστυχισμένα παιδιά. Αυτό τα λέει όλα. Το πρόβλημα δεν ειναι το σχολείο κατά το άρθρο αλλά οι γονεις και οι στόχοι που θέτουν πατώντας τα θέλω των παιδιών τους.

 

Επι της ουσίας διαφωνώ με πολλά που διδάσκονται τα παιδιά στο σχολείο. Ζουμε στη ψηφιακή εποχή, πήγαμε δημοτικό μάθαμε γραφή και ανάγνωση. Αυτά ειναι τα βασικά. Τα υπόλοιπα ειναι οι στρατηγικές αναζητήσεις στο ιντερνετ. Τι θα ψάξουμε και με ποιον τροπο. Η γνωση ειναι καταγεγραμμένη και άμεσα προσβάσιμη. Και εδω χρειάζεσαι τον καθηγητή. Δε θα καταργούσα το σχολείο, τουναντίον θα οδηγούσα τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση προς τη ψηφιακή εποχή. Και δε θα το καταργούσα διοτι βλέπω το τροπο "κοινονικοποίησης" των παιδιών πλέον.

 

Πχ πάνε σε κατασκήνωση (εναλλακτικές δραστηριότητες κοινονικοποίησης που γράφεις) και αλληλεπιδρουν μέσω fb.. Aν βρεθουν χωρις αυτό, χάος. Η κοινωνική αλληλεπίδραση θέλει και κοινωνικές δεξιότητες, τις οποίες ΟΛΟΙ μάθαμε απ το σχολείο και από την εποχή που υπήρχε γειτονιά. Εγω κι εσύ ΕΙΧΑΜΕ κοινωνικές συναναστροφές. Τωρα έχουν? Εγω σου λέω οτι λιωνουν στο ιντερνετ ολη μέρα και δε μπορούν να κάνουν τίποτε χωρίς πρόσβαση σε αυτο.

 

Τα παιδιά δε βγαίνουν έξω στο δρόμο να παίξουν. Στο σπιτι με το τάμπλετ κάθονται.  Οι δραστηριότητές τους τείνουν να γίνουν και αυτές ψηφιακές (πχ σκάκι και αφού θα γινει το σχολείο ψηφιακό, ας γινει και το γυμναστήριο και το καράτε κοκ...πιο φθηνο για όλους)

 

Φαντάσου να τους κόψεις και το σχολείο τι θα γίνει.

 

Δεν με ενδιαφέρει το πόσο κοστίζει το σχολείο, δε θα μπω σε αυτη τη διαδικασία. Αλλά δεν είναι αυτή η συζήτηση. Αλλη ειναι.

 

Το θέμα είναι να βελτιώσουμε το σχολείο, όχι να το καταργήσουμε. Ειδικά όταν προτείνουμε μοντέλα που ειναι σε δοκιμαστικό στάδιο σε άλλες χώρες με εντελώς διαφορετική κουλτούρα και που τα παιδιά εκεί παρουσιάζουν σοβαρότατο πρόβλημα αντικοινωνισμού.

 

Και κάτι τελευταίο.

Έχω αρχίσει να πιστεύω πως ειμαι απ τους λίγους που πέρασα καλά στο σχολείο (δημόσιο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης) έμαθα ότι μπορούσα και ακόμα και τωρα βγαίνω με συμμαθητές, λέω καλημέρα σε καθηγητές που εκτιμούσα (φυσικά υπήρχαν και οι άχρηστοι)  και γενικά τα μαθητικά τα χρόνια μου δε τα αλλάζω με τίποτε. Προφανώς οι άλλοι δε μάθανε τίποτε, χάλια όλα κτλ κτλ. 

  • Like 4
Δημοσ.

Kατ αρχην παραθέτεις ένα άρθρο 7ετίας που στον επιλογό του αναφέρει ολη την ουσία. Ευτυχισμένοι γονείς, δυστυχισμένα παιδιά. Αυτό τα λέει όλα. Το πρόβλημα δεν ειναι το σχολείο κατά το άρθρο αλλά οι γονεις και οι στόχοι που θέτουν πατώντας τα θέλω των παιδιών τους.

 

Επι της ουσίας διαφωνώ με πολλά που διδάσκονται τα παιδιά στο σχολείο. Ζουμε στη ψηφιακή εποχή, πήγαμε δημοτικό μάθαμε γραφή και ανάγνωση. Αυτά ειναι τα βασικά. Τα υπόλοιπα ειναι οι στρατηγικές αναζητήσεις στο ιντερνετ. Τι θα ψάξουμε και με ποιον τροπο. Η γνωση ειναι καταγεγραμμένη και άμεσα προσβάσιμη. Και εδω χρειάζεσαι τον καθηγητή. Δε θα καταργούσα το σχολείο, τουναντίον θα οδηγούσα τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση προς τη ψηφιακή εποχή. Και δε θα το καταργούσα διοτι βλέπω το τροπο "κοινονικοποίησης" των παιδιών πλέον.

 

Πχ πάνε σε κατασκήνωση (εναλλακτικές δραστηριότητες κοινονικοποίησης που γράφεις) και αλληλεπιδρουν μέσω fb.. Aν βρεθουν χωρις αυτό, χάος. Η κοινωνική αλληλεπίδραση θέλει και κοινωνικές δεξιότητες, τις οποίες ΟΛΟΙ μάθαμε απ το σχολείο και από την εποχή που υπήρχε γειτονιά. Εγω κι εσύ ΕΙΧΑΜΕ κοινωνικές συναναστροφές. Τωρα έχουν? Εγω σου λέω οτι λιωνουν στο ιντερνετ ολη μέρα και δε μπορούν να κάνουν τίποτε χωρίς πρόσβαση σε αυτο.

 

Τα παιδιά δε βγαίνουν έξω στο δρόμο να παίξουν. Στο σπιτι με το τάμπλετ κάθονται.  Οι δραστηριότητές τους τείνουν να γίνουν και αυτές ψηφιακές (πχ σκάκι και αφού θα γινει το σχολείο ψηφιακό, ας γινει και το γυμναστήριο και το καράτε κοκ...πιο φθηνο για όλους)

 

Φαντάσου να τους κόψεις και το σχολείο τι θα γίνει.

 

Δεν με ενδιαφέρει το πόσο κοστίζει το σχολείο, δε θα μπω σε αυτη τη διαδικασία. Αλλά δεν είναι αυτή η συζήτηση. Αλλη ειναι.

 

Το θέμα είναι να βελτιώσουμε το σχολείο, όχι να το καταργήσουμε. Ειδικά όταν προτείνουμε μοντέλα που ειναι σε δοκιμαστικό στάδιο σε άλλες χώρες με εντελώς διαφορετική κουλτούρα και που τα παιδιά εκεί παρουσιάζουν σοβαρότατο πρόβλημα αντικοινωνισμού.

 

Και κάτι τελευταίο.

Έχω αρχίσει να πιστεύω πως ειμαι απ τους λίγους που πέρασα καλά στο σχολείο (δημόσιο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης) έμαθα ότι μπορούσα και ακόμα και τωρα βγαίνω με συμμαθητές, λέω καλημέρα σε καθηγητές που εκτιμούσα (φυσικά υπήρχαν και οι άχρηστοι)  και γενικά τα μαθητικά τα χρόνια μου δε τα αλλάζω με τίποτε. Προφανώς οι άλλοι δε μάθανε τίποτε, χάλια όλα κτλ κτλ. 

Πραγματι, το αρθρο ειναι επταετιας και ξεπερασμενο. Πιστευεις ωστοσο πως αλλαξε κατι προς το θετικοτερο αυτα τα χρονια; Η οτι εστω πως δεν ειναι το προβλημα στη τελικη το σχολειο αλλα οι γονεις; Οχι πως δεν παιζουν ρολο και οι τελευταιοι φυσικα.

 

Εδω περι της ψηφιοποιησης συμβαινει και το εξεις. Περισσοτερη ψηφιακη τεχνολογια, λιγοτεροι καθηγητες, λιγοτερη απασχοληση αυτων, οπου οδηγουν σε εξαγριωμενους ανεργους. Οτι ακριβως και θα γινοταν εαν και εφοσων υπηρχε μικροτερη αναγκη για φροντιστηρια και ιδιαιτερα μαθηματα. Γιατι ας μην κρυβομαστε πισω απο κανενα δακτυλο, τι νομιζεις πως θα γινοταν και θα κανανε; Θα το αποδεχοντουσαν και να προχωρουσαν η θα διαμαρτυρονταν;

 

Μα οι κοινωνικες δραστηριοτητες ειναι τοσες πολλες, απο το να κανει καποια αθλητικη δραστηριοτητα, μουσικη/καλλιτεχνικη, επικοινωνια και επαφη σε παιδικες χαρες και ποσα αλλα, ειναι το μικροτερο προβλημα και ζητημα στην εξισωση. Γιατι το να κανει καποιος μαθημα σπιτι, πιστευεις πως του αφαιρειται αυτη η επιλογη;

 

Τα παιδια που δυστυχως καταφευγουν μονιμως στη χρηση τεχνολογιας, οπου εδω φταινε οι γονεις, δεν επιρρεαζονται απο το σχολικο περιβαλλον; Αφου καποιοι πιστευουν πως λανθασμενα η τηλεδασκαλια σε κανει αντικοινωνικο, γιατι το συγχρονο Ελληνικο σχολειο ειναι σε πολυ χειροτερη μοιρα απο αυτους;

 

Εσυ βλεπεις και πιστευεις στο σχολειο. Δεκτο. Τοσα χρονια ακουω και διαβαζω πως καποτε πιστευουν πως θα υπαρξει βελτιωση του. Δεν την ειδα ομως ποτε, ουτε βλεπω να ερχεται. Γιαυτο και αρχισα να ψαχνω και τις εναλλακτικες, οπου συμφωνα και με πολλους, αποδιδει. Το αποτελεσμα, μονο το μελλον το ξερει. Δεν βλεπω μελλον στο εκπαιδευτικο μας δημοσιο συστημα, ουτε και λογο να το στηριξω αυτο.

Παρεπιπτωντος, υπαρχουν παραδειγματα και στην Ελλαδα οικογενειών, οπου τα παιδια τους εκπαιδευοντε σε καποια μορφη εναλλακτικης διδασκαλιας, δεν ειναι κατι ανηκουστο ουτε αγνωστο. Και φαινεται πως αποδιδει.

 

Χαιρομαι που ειχες καλα σχολικα παιδικα χρονια, δεν μπορω να πω το ιδιο ομως ουτε εγω ουτε πολλοι αλλοι. Ειναι ολα τα σχολεια ετσι; Σιγουρα οχι. Αλλα το συστημα και σε αποτρεπει να βρεις το καταλληλο σχολειο, αλλα και ουσιαστικα σε "κλειδωνει" σε πολυ συγκεκριμενες επιλογες, κυριως βαση οικονομικων κριτηριων.

Δημοσ.

Υπαρχει μια καπως παλια λιστα εδω περα με τις χωρες οπου ειναι νομιμη η οικιακης διδασκαλια:

https://en.wikipedia.org/wiki/Homeschooling_international_status_and_statistics

Η Αυστραλια ειναι απο τα καλα παραδειγματα με νομοθεσια υπερ της διδασκαλιας εκτος σχολικου περιβαλοντος, οχι ομως το μοναδικο. Αναφερω και προηγουμενως, πως δεν ειναι απαραιτητη η παρουσια καθηγητη γιαυτο το σκοπο. Πλεον υπαρχει η τεχνολογια, και σε πολλες περιπτωσεις, γινεται μεσω ηλεκτρονικου υπολογιστη το μαθημα. Το εκπαιδευτικο συστημα στην Ελλαδα εχει σχεδον καταρευσει, οπως και πολλοι αλλοι τομεις, εγω και αλλοι περιμενουμε το δικαιωμα της εναλλακτικης διδασκαλιας και εκμαθησης, οι του σχολειου ας κανουν οτι νομιζουν.

Επισης τα περι κοινωνικοποιησης εντος σχολικου περιβαλοντος, και αντικοινωνικοποιησης σε διδασκαλια εκτος, ειναι τεραστιος μυθος που εχει καταριφθει εδω και χρονια. Τυχαιο γρηγορο παραδειγμα μπορεις να διαβασεις εδω.

http://www.livestrong.com/article/178461-homeschooling-effects-on-children/

 

Το λάθος σου, είναι οτι θεωρείς πως ο μαθητής θα ανοίξει τον υπολογιστή και θα κάτσει να ασχοληθεί και να διαβάσει με την δική του θέληση μόνος του. Οχι φίλε μου, ο μαθητής αν δεν έχει έναν μπαμπούλα, όποιος κι αν είναι αυτός, είτε η απουσία είτε ο καθηγητής είτε οι γονείς που θα σε κράξουν αν δεν σηκωθείς το πρωι να πας σχολείο, δεν πρόκειται να κάτσει να διαβάσει. Ξέρω βέβαια θα μου πεις οτι και τώρα αν δεν γουστάρει κάποιος το σχολείο είτε κάνει κοπάνες είτε δεν πάει και κάνει απουσίες κτλ. Τώρα όμως κρίνεις με βάση άλλα δεδομένα π.χ όταν είσαι φοιτητής. Μην συγχέουμε την φάση του ενηλίκου, όταν είσαι φοιτητής και θες να σπουδάσεις ή να παρακολουθήσεις ένα σεμινάριο ή κάτι σε στυλ coursera/edx με την φάση του μαθητή δημοτικού και γυμνασίου, ακόμα και την φάση των τελευταίων τάξεων του λυκείου που εκεί αρχίζουμε και κάνουμε τις βλέψεις μας κοιτάμε σχολές και μόρια και περιμένουμε πότε θα έρθουν οι πανελλαδικές, εννοείται με την θέλησή μας δώσαμε εξετάσεις γιατί θέλαμε να περάσουμε κάπου, αλλά αν είσαι γυμνασιόπαιδο ή στο δημοτικό π.χ είσαι εντελώς αλλού. Δεν μπορεί να εφαρμοστεί αυτό το σύστημα καθολικά, αντι να κάνει ο άλλος τις εργασίες του και να παρακολουθεί το μάθημα από τον υπολογιστή, θα παίζει παιχνίδια και θα λέει στους γονείς του ναι ναι τα έκανα.

 

Γενικώς ναι, το σχολείο και ειδικά στην Ελλάδα έχει τεράστια προβλήματα. Το δικαίωμα για να μπορεί να κάθεται το παιδί στο σπίτι πρέπει σίγουρα να εφαρμοστεί και να υλοποιηθεί για μαθητές με προβλήματα. Τώρα να εφαρμοστεί καθολικά για όλους, το βλέπω μια ουτοπία περισσότερο.

Πραγματικά μέρα με τη νύχτα το μάθημα που έκαναν οι καθηγητές στα ιδιωτικά, με αυτό που έκαναν στα δημόσια.

Αυτό ισχύει τουλάχιστον για την μεγάλη πλειοψηφία των καθηγητών. Οποιος υποστηρίζει κάτι διαφορετικό μάλλον αυταπατάται.

 

Επίσης το σύστημα μας δίνει υπερβολικά μεγάλη έμφαση στην παπαγαλία και δεν ασχολείται καθόλου με τις υπόλοιπες δεξιότητες που χρειάζονται σε έναν μαθητή. Θα έπρεπε να υπάρχει περισσότερη χρήση των πειραμάτων και των εργασιών όπως γίνεται στο εξωτερικό.

 

Αυτό με τα ιδιωτικά δεν λέει κάτι. Εγώ πήγαινα σε ιδιωτικό στο δημοτικό, τα περισσότερα παιδιά ήταν κακομαθημένα και είχα προβλήματα ενώ είχα δεχτεί και bullying ακόμα και από κοπέλες, όλο αυτό είχε επηρεάσει και την απόδοσή μου σε κάποιο βαθμό, η λύση στα περισσότερα από αυτά τα προβλήματα βρέθηκε όταν πήγα σε δημόσιο για άσχετους λόγους βέβαια. Όσο για τους καθηγητές φυσικά και συμφωνώ μαζί σου το επίπεδο οργάνωσης ελέγχου και εμβάθυνσης γνώσεων είναι η μέρα με την νύχτα, αλλά όπως είπα δεν μου λέει κάτι περισσότερο, αν είχα παιδιά δεν θα τα έστελνα σε ιδιωτικό ούτε που να με πλήρωναν κιόλας.

 

Για την 2η παράγραφο που και σε αυτό έχεις δίκιο. Αλλά, Πειράματα -> Εξοπλισμός, εργαστήρια -> Λεφτά.

Λεφτά γιοκ -> Εξοπλισμός, εργαστήρια γιοκ ή Παλαίωση/αχρήστευση εξοπλισμού σε υπάρχοντα εργαστήρια.

Δημοσ.

Πάντα χάλια ήταν και δεν είναι και το μόνο που είναι χάλια σε αυτή τη χώρα.

Μόνο οι πολύ δυνατοί και τυχεροί επιβιώνουν.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το λάθος σου, είναι οτι θεωρείς πως ο μαθητής θα ανοίξει τον υπολογιστή και θα κάτσει να ασχοληθεί και να διαβάσει με την δική του θέληση μόνος του. Οχι φίλε μου, ο μαθητής αν δεν έχει έναν μπαμπούλα, όποιος κι αν είναι αυτός, είτε η απουσία είτε ο καθηγητής είτε οι γονείς που θα σε κράξουν αν δεν σηκωθείς το πρωι να πας σχολείο, δεν πρόκειται να κάτσει να διαβάσει. Ξέρω βέβαια θα μου πεις οτι και τώρα αν δεν γουστάρει κάποιος το σχολείο είτε κάνει κοπάνες είτε δεν πάει και κάνει απουσίες κτλ. Τώρα όμως κρίνεις με βάση άλλα δεδομένα π.χ όταν είσαι φοιτητής. Μην συγχέουμε την φάση του ενηλίκου, όταν είσαι φοιτητής και θες να σπουδάσεις ή να παρακολουθήσεις ένα σεμινάριο ή κάτι σε στυλ coursera/edx με την φάση του μαθητή δημοτικού και γυμνασίου, ακόμα και την φάση των τελευταίων τάξεων του λυκείου που εκεί αρχίζουμε και κάνουμε τις βλέψεις μας κοιτάμε σχολές και μόρια και περιμένουμε πότε θα έρθουν οι πανελλαδικές, εννοείται με την θέλησή μας δώσαμε εξετάσεις γιατί θέλαμε να περάσουμε κάπου, αλλά αν είσαι γυμνασιόπαιδο ή στο δημοτικό π.χ είσαι εντελώς αλλού. Δεν μπορεί να εφαρμοστεί αυτό το σύστημα καθολικά, αντι να κάνει ο άλλος τις εργασίες του και να παρακολουθεί το μάθημα από τον υπολογιστή, θα παίζει παιχνίδια και θα λέει στους γονείς του ναι ναι τα έκανα.

 

Γενικώς ναι, το σχολείο και ειδικά στην Ελλάδα έχει τεράστια προβλήματα. Το δικαίωμα για να μπορεί να κάθεται το παιδί στο σπίτι πρέπει σίγουρα να εφαρμοστεί και να υλοποιηθεί για μαθητές με προβλήματα. Τώρα να εφαρμοστεί καθολικά για όλους, το βλέπω μια ουτοπία περισσότερο.

Χαιρομαι γιατι θετεις πολυ καλα σημεια για διαλογο και αντιπαραθεση.

Διαφωνω πληρως με εφαρμογες τυπου μπαμπουλα. Τετοιες πρακτικες, εχουν να κανουν με αντιληψεις και ιδεολογιες οπου με βρισκουν αντιθετο. Και για να εμβαθυνω επι αυτου, οταν ζεις σε μια κοινωνια, οπως πχ το Ελληνικο σχολειο, δυστυχως αυτο το βλεπουμε πλεον ως δεδομενο. Εικασια μου; Ισως. Αλλα επειδη εχω και φιλους που πηγανε και σε Ελληνικο, και σε σχολειο ειτε ξενο, ειτε στο εξωτερικο, οι διαφορες ηταν παραπανω απο χαωδης. Καταρχας μιλαμε οπου στην Ελλαδα στην ευρυτερη εκπαιδευση, δεν υφισταται ο διαλογος και γενικοτερα η εκφραση ιδεων. Και επειδη εχουμε τοσους ανικανους καθηγητες, και γιατι αυτο καλλιεργει το συστημα ολα αυτα τα χρονια.

Δεν υπαρχει λογος για ουτοπικες υποθεσεις, αλλα εαν ενας μαθητης ειναι αποφασισμενος πως δεν τον ενδιαφερει ποτε και τιποτα, ειτε εχει ο ιδιος φυσικη παρουσια μεσα σε μια ταξη, ειτε καθεται στο σπιτι του, προφανως δεν αλλαζει κατι. Τουλαχιστον, στη περιπτωση της τηλεκπαιδευσης, υπαρχει η δυνατοτητα της δοκιμης πολλαπλων συστηματων εκμαθησης. Στο σχολειο η υλη και ο τροπος μεταδοσης της, ειναι σχεδον απολυτη και αμετακλητη. 

Αν θες παντως ριξει μια ματια στο τι υφισταται στο εξωτερικο με τους τροπους διδασκαλιας εκτος σχολειου, διαφερουν και ποικιλουν απο αυτα που ισως γνωριζεις μεχρι τωρα.

 

Πρεπει να πω εδω, πως απολαμβανω και εντυπωσιαζομαι με το ποσο ζηλο, η και φθονο, ειναι εναντια καποιοι στην ιδεα του να μην πηγαινει σχολειο. Οχι επειδη το πιστευουν και εγω οχι, ουτε καν επειδη δεν γνωριζουν περισσοτερα επι αυτου, αλλα εχοντας την προφαση του ποσο σημαντικη ειναι εκπαιδευση στο σχολειο στην Ελλαδα του σημερα. Δεν ειμαι σιγουρος αν μπορω να προσθεσω περισσοτερα στη συζητηση, θα παραθεσω ομως αυτο εδω το αρθρο, μια ακομα επιτυχια στο δυναμικο της νεοελληνικης εκπαιδευσης.

http://www.iefimerida.gr/news/338322/filologoi-kata-yp-paideias-ta-nea-vivlia-tis-istorias-poy-etoimazoyn-einai-ideoliptika

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/ekthesi-pef.pdf

Κοινως, ακομα μια χαρουμενη προσθηκη σε φροντιστήρια και ιδιαιτερα, το μαθημα της ιστοριας. Γιατι προφανως ολα αυτα τα μαθηματα που πληρωνουν οι γονεις δεν ειναι αρκετα, ας προσθεσουμε περισσοτερες ωρες για τους μαθητες, και περισσοτερους ανεργους καθηγητες για να απασχολουνται καπου.

Μπραβο σε οσους πιστευουν πως υπαρχει περιπτωση να αλλαξουν ολα αυτα προς το θετικο. Το ακουω τοσα χρονια αλλωστε, δεν μπορει, καποια στιγμη θα βαρεθουν και θα κανουν οι του υπουργειου και του συστηματος σωστα.

Δεν ειμαι ομως προθυμος να κανω τα παιδια μου πειραματοζωο σε κανενα σχολειο, και ευτυχως υπηρχαν και υπαρχουν ανθρωποι, οπου πηγαν εναντια σε αυτο οπου οι περισσοτεροι βλεπουν ως μονοδρομο. Οχι εγω ομως. Θα εχω την επιλογη να μην γινουν τα παιδια μου μερος αυτης της παραλογιας.

Δεν πιστευω στο σχολειο. Δεν πιστεψε ποτε σε εμενα και δεν με ενδιαφερει να πιστεψω σε αυτο.

Επεξ/σία από Getta Robo
Δημοσ.

Διαβασα και θελω να πω κατι.Τα σχολικα κτηρια συντηρουνται χαρη στα κονδυλια και απο συλλογους γονεων/καθηγητες/δημους.Να φανταστειτε φετος εβαψαν 2 τμηματα αιθουσες και του χρονου θα βαψουμε και αλλες μονοι μας.

Οσο για τους καθηγητες,πλεον τους εχουμε γραμμενους και βασιζομαστε στα φροντιστηρια.Το καλυτερο θα ηταν για μενα να καταργηθουν.Οσο για τους ανεργους που θα μεινουν,μπορουν ανετα να τους βαλουν να καλυψουν κενα στη δημοσια εκπαιδευση.

Επισης θα μπορουσαν να στελεχωσουν και ειδικα σχολεια.Οσοι καθηγητες ειναι 55+ μα εχουν δυνατοτητα μεταταξης σε Ι.Ε.Π.,Υπουργειο Παιδειας,Δ/νσεις

Εκπαιδευσης.Επισης να εχουν δικαιωμα στο να γινουν σχολικοι συμβουλοι.Οσοι καθηγητες κανουν μαθηματα οπως μαθηματικα,χημεια,φυσικη και δεν μπορουν να παρουν εξτρα ωρες σε γενικα λυκεια,να παιρνουν ωρες και σε επαλ.

Δημοσ.

Ευρύ τόπικ, ξέρω, αλλά θέλω να παραπέμψω κάπου συγκεκριμένα. Εμένα η οικογένεια μου έχει στενές σχέσεις με την εκπαίδευση και μπορώ να μαθαίνω πράγματα ας πούμε πιο inside για το τι γίνεται μέσα στο σχολείο που για εμένα θα είναι η πηγή του μέλλοντος (ας πούμε έστω για το νόημα των παρακάτω που θα ακολουθήσουν).

 

Πρόβλημα 1: Δεν επιβάλλονται ποινές

Αληθές παράδειγμα:

Οι μαθητές γράφαν εξετάσεις (το συμβάν έγινε προχθες 15 Μαΐου). Τα κινητά απαγορεύονται εν ώρα εξετάσεων αλλά χαριστικά επιτρέπεται στους μαθητές να τα τοποθετούν επάνω στην έδρα των καθηγητών αλλά σε καμία περίπτωση να τα έχουν πάνω τους. Μετά την εξέταση πιάνεται μαθήτρια με κινητό κάτω από το θρανίο (ανοικτό κιόλας). Η καθηγήτρια βαριόταν την "βαβούρα" που θα άκουγε από τους γονείς της μαθήτριας που απλώς την άφησε να φύγει, δίχως ίχνος τιμωρίας.

 

Πρόβλημα 2: Δημοσιουπαλληλίστικη νοοτροπία

Γιατί οι καθηγητές δεν νοιάζονται πλέον για τις δουλειές τους; Έχουν την εντύπωση ότι εκείνοι μόνο να μπαίνουν να κάνουν """""""μάθημα""""""" πρέπει αλλά η δουλειά να γίνεται στο γνωστό φροντιστήριο. Δεν είναι τυχαίο να συναντήσεις χημικούς να κάνουν φυσική κατεύθυνσης Β' Λυκείου επειδή βαριούνται να τρέχουν σε δύο και τρία σχολεία και προτιμούν να κάνουν άγνωστα για αυτούς πράγματα, και όχι μόνο αυτό, αλλά να αξιολογούν μαθητές σε αντικείμενο που δεν κατέχουν!!!! (αχ θυμώνω ήδη)

 

Πρόβλημα 3: Επειδή οι καθηγητές δεν νοιάζονται πλέον, οι μαθητές το σχολείο το βλέπουν παιδική χαρά

Αυτό κυρίως γίνεται στο Λύκειο κατά την γνώση μου. Επειδή οι καθηγητές επαναπαύονται στην μαθητική υπεροχή των φροντιστηρίων δεν νοιάζονται να παράξουν κάτι, και απλώς απολαμβάνουν τον μισθό τους και οι μαθητές απλώς κάνουν λαμπόγυαλο τα πάντα. Μιας και ούτε ποινές επιβάλλονται, το σχολείο γίνεται κυριολεκτικά το γκέτο του κάθε αληταρά.

 

Αυτά μου ήρθαν τώρα πρόχειρα (αν και έχω πολλά ακόμη). Η ερώτηση είναι η εξής:

Γιατί καταλήξαμε σε τέτοια κατάσταση;

Γιατί δεν εκτιμάται η μόρφωση από τους νέους που -και καλά- πρέπει να κοιτούν μπροστά;

Πώς θα λυθεί;

ε φιλος ετσι προς ενημερωσην ΟΛΑ μα ΟΛΑ πανε προς το χειροτερο...

Δημοσ.

Ευρύ τόπικ, ξέρω, αλλά θέλω να παραπέμψω κάπου συγκεκριμένα. Εμένα η οικογένεια μου έχει στενές σχέσεις με την εκπαίδευση και μπορώ να μαθαίνω πράγματα ας πούμε πιο inside για το τι γίνεται μέσα στο σχολείο που για εμένα θα είναι η πηγή του μέλλοντος (ας πούμε έστω για το νόημα των παρακάτω που θα ακολουθήσουν).

 

 

Πρόβλημα 1: Δεν επιβάλλονται ποινές

Αληθές παράδειγμα:

Οι μαθητές γράφαν εξετάσεις (το συμβάν έγινε προχθες 15 Μαΐου). Τα κινητά απαγορεύονται εν ώρα εξετάσεων αλλά χαριστικά επιτρέπεται στους μαθητές να τα τοποθετούν επάνω στην έδρα των καθηγητών αλλά σε καμία περίπτωση να τα έχουν πάνω τους. Μετά την εξέταση πιάνεται μαθήτρια με κινητό κάτω από το θρανίο (ανοικτό κιόλας). Η καθηγήτρια βαριόταν την "βαβούρα" που θα άκουγε από τους γονείς της μαθήτριας που απλώς την άφησε να φύγει, δίχως ίχνος τιμωρίας.

 

Πρόβλημα 2: Δημοσιουπαλληλίστικη νοοτροπία

Γιατί οι καθηγητές δεν νοιάζονται πλέον για τις δουλειές τους; Έχουν την εντύπωση ότι εκείνοι μόνο να μπαίνουν να κάνουν """""""μάθημα""""""" πρέπει αλλά η δουλειά να γίνεται στο γνωστό φροντιστήριο. Δεν είναι τυχαίο να συναντήσεις χημικούς να κάνουν φυσική κατεύθυνσης Β' Λυκείου επειδή βαριούνται να τρέχουν σε δύο και τρία σχολεία και προτιμούν να κάνουν άγνωστα για αυτούς πράγματα, και όχι μόνο αυτό, αλλά να αξιολογούν μαθητές σε αντικείμενο που δεν κατέχουν!!!! (αχ θυμώνω ήδη)

 

Πρόβλημα 3: Επειδή οι καθηγητές δεν νοιάζονται πλέον, οι μαθητές το σχολείο το βλέπουν παιδική χαρά

Αυτό κυρίως γίνεται στο Λύκειο κατά την γνώση μου. Επειδή οι καθηγητές επαναπαύονται στην μαθητική υπεροχή των φροντιστηρίων δεν νοιάζονται να παράξουν κάτι, και απλώς απολαμβάνουν τον μισθό τους και οι μαθητές απλώς κάνουν λαμπόγυαλο τα πάντα. Μιας και ούτε ποινές επιβάλλονται, το σχολείο γίνεται κυριολεκτικά το γκέτο του κάθε αληταρά.

 

 

Αυτά μου ήρθαν τώρα πρόχειρα (αν και έχω πολλά ακόμη). Η ερώτηση είναι η εξής:

Γιατί καταλήξαμε σε τέτοια κατάσταση;

Γιατί δεν εκτιμάται η μόρφωση από τους νέους που -και καλά- πρέπει να κοιτούν μπροστά;

Πώς θα λυθεί;

 

Εντάξει, και πρίν 21 χρόνια που ήμουν Λύκειο ακριβώς έτσι ήταν τα πράγματα.

 

Σύμφωνα με τα λεγόμενά σου, πιό πολύ στάσιμη καταλαβαίνω την κατάσταση παρά ότι χειροτερεύει.

Δημοσ.

Οπως ειπα κ παραπάνω το πρόβλημα ειναι καθαρα κοινωνικό. Τα φροντιστήρια έχουν δημιουργήσει την μεγαλύτερη ψευδαίσθηση στους γονεις---> μαθητές. Είτε πας φροντιστήριο ειτε δεν πας αν δεν διαβάσεις δεν πρόκειται να γράψεις. Δεν μπορω να κατηγορήσω το σχολείο γιατι εγραψα οσο εγραψα πανελλαδικές, καθως δεν διάβαζα ποτε για το σχολείο κ ειτε μας έδιναν ασκήσεις ή οχι δεν της εκανα. Δεν φταίει το σχολείο/καθηγητής γι υτο εγω έφταιγα. Πλεον θεωρω καθαρα οτι οι γονείς μου πέταξαν λεφτά διχως λογο στα φροντιστήρια καθως αν διάβαζα το ιδιο για το σχολείο θεωρώ πως θα έγραφα το ιδιο.

 

Υγ Καλο θα ταν πολλοί να θυμηθείτε πως ήσασταν σαν μαθητές κ να σκεφτείτε τι θα κάνατε αν ήσασταν στην θέση του καθηγητή/δασκάλου. Προσωπικά θα με είχα ταράξει στις αποβολές κ σίγουρα​ την μισή τάξη.

Δημοσ.

Υπομονη μεχρι να γινει επιλογη και στην Ελλαδα η σπιτικη διδασκαλια. Προς το παρων επιτρεπεται μονο κατω απο πολυ συγκεκριμενες συνθηκες.

Σιγα σιγα ο αχρηστος θεσμος του σχολειου θα καταργηθει και αυτος.

το σχολειο υπαρχει και για την κοινωνικοποιηση του παιδιου περα απο την μαθηση. αν ολοι κανουν μαθημα στο σπιτι απο μικροι σκεψου ποσο αντικοινωνικα ατομα θα γινουν και πιθανον με ελαχιστες ή και μηδενικες φιλιες και γνωριμιες. 

 

ηδη ασχολουνται ολη μερα με τα κινητα και το ιντερνετ,σκεψου να μην υπαρχει και τιποτα που να τους αναγκαζει να βγουν απο το σπιτι και να ερθουν σε επαφη με αλλα ατομα!

  • Like 1
Δημοσ.

Οι καθηγητες ειναι μονιμοι δημοσιοι υπαλληλοι. Δεν υπαρχει αξιολογηση.

 

Ο κιμ πρεπει να πατησει το καταραμενο κουμπι επιτελους.

Δημοσ.

Οι καθηγητες ειναι μονιμοι δημοσιοι υπαλληλοι. Δεν υπαρχει αξιολογηση.

 

Ο κιμ πρεπει να πατησει το καταραμενο κουμπι επιτελους.

Να υπαρξει,και καθε 2 χροναι ψυχολογικα τεστ.Και αμα εχει θεματα,να παρει μεταταξη σε γραφειο.Αμα συνεχισει τα ιδια μετα απολυση ή να τεθει σε αργια.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...