Προς το περιεχόμενο
  • Εγγραφή

Πώς μας χειραγωγεί το Booking.com


deligkos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πολλές ιστοσελίδες και εφαρμογές είναι σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο ώστε οι επισκέπτες να συμπεριφέρονται όπως θέλουν οι ιδιοκτήτες τους.

Για παράδειγμα, η αυτόματη αναπαραγωγή στο YouTube έχει στόχο να παραμένει κανείς όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο στην ιστοσελίδα ή το Instagram δείχνει ένα-ένα τα καινούρια Like, για να ελέγχει κανείς τον λογαριασμό του όσο το δυνατόν συχνότερα.

 

Άρθρο που κάνει το γύρο του διαδικτύου, φανερώνει τους αντίστοιχους τρόπους που χρησιμοποιεί η δημοφιλής ιστοσελίδα Booking.com, και η οποία κατά το συντάκτη του άρθρου αποτελεί έναν από του κορυφαίους “μετρ της χειραγώγησης”. Σύμφωνα με το άρθρο, το booking χρησιμοποιεί διάφορα κόλπα προκειμένου ο χρήστης να προχωρήσει στο κλείσιμο του ξενοδοχείο κάθε φορά που πραγματοποιεί μια αναζήσηση. Αυτά είναι τα εξής:

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Τιμές

 

Αρχικά η υπηρεσία προσπαθεί να πείσει τον επισκέπτη της πως η τιμή που εμφανίζει για το κάθε ξενοδοχείο ή το δωμάτιο είναι χαμηλή. “Πετύχατε τζακ-ποτ! Αυτή είναι η φτηνότερη τιμή που είδατε για το Λονδίνο για τις ημερομηνίες σας!” Προφανώς είναι, αναφέρει ο συγγραφέας του άρθρου «αφού πρόκειται για το πρώτο κατάλυμα που είδα για τις συγκεκριμένες ημέρες οπότε η φράση αυτή είναι ταυτολογία».

 

Με ανάλογο τρόπο, οι διαγραμμένες τιμές έχουν στόχο να τραβήξουν την προσοχή, δίνοντας την εντύπωση πως η τρέχουσα τιμή είναι πραγματικά ευκαιρία. Η αρχική τιμή των $175 ίσχυε χωρίς τη 10% “έξυπνη” έκπτωσή που προσέφερε το Booking στον χρήστη, οπότε δεν υπάρχει κάτι επιλήψιμο. Ωστόσο, η πιο πάνω τιμή των $189 από πού προήλθε;

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Περνώντας το ποντίκι από πάνω της, εμφανίζεται ένα μακροσκελές κείμενο, το οποίο οι περισσότεροι χρήστες δεν θα διαβάσουν. Έτσι, αν “πηδήξετε” όλη την περιγραφή, διαβάζοντας απευθείας την τελευταία φράση, θα μείνετε με την εντύπωση ότι “παίρνετε το ίδιο δωμάτιο σε χαμηλότερη τιμή, συγκριτικά με άλλες ημερομηνίες κράτησης”.

 

Τι σημαίνει όμως αυτό; Αν υπάρχει μόνο ένα δωμάτιο αυτού του τύπου, τότε στο 90% της σεζόν θα εμφανίζεται ως “τυχερή” προσφορά. Επομένως, η πρόταση μεταφράζεται σωστά ως: “αν το επιλέξω, δεν είναι εντελώς χαμένος”. Και αν υπάρχουν 3 συγκρίσιμοι τύποι δωματίων, με διαφορετική τιμολόγηση, έχετε ακόμη λιγότερους λόγους για να αισθάνεστε ικανοποιημένοι – αφού θα έχετε αποφύγει χειρότερες προσφορές, που αγγίζουν μόλις το 3%.

 

Καλλιέργεια της αίσθησης πως πρέπει να βιαστούμε

 

Ένας ακόμη τρόπος που σας χειραγωγεί το Booking.com είναι καλλιεργώντας την αίσθηση πως πρέπει να βιαστείτε. Αυτό γίνεται με μηνύματα όπως: “Μεγάλη ζήτηση! Μένει μόνο 1 δωμάτιο στον ιστοχώρο μας!” ή “Τελευταία ευκαιρία! Απομένει μόνο 1 δωμάτιο!”

 

Ένας ακόμη τρόπος είναι να δείχνουν ξενοδοχεία τα οποία δεν μπορείτε να επιλέξετε, αφού τα δωμάτιά τους είναι πλέον όλα κλεισμένα.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα
Ωστόσο, το αγαπημένο κόλπο του συγγραφέα του άρθου είναι το: “Κάποιος μόλις έκλεισε ένα δωμάτιο”. Μάλιστα, το συγκεκριμένο μήνυμα δεν εμφανίζεται αμέσως μόλις ανοίξει κανείς μία σελίδα, αλλά μερικά δευτερόλεπτα αργότερα, δίνοντας έτσι την εντύπωση πως η κράτηση έγινε ακριβώς αυτή τη στιγμή. Μία εσκεμμένη καθυστέρηση, και διατύπωση, αφού δεν θα είχε το ίδιο αποτέλεσμα αν απλώς αναφερόταν πότε έγινε η τελευταία κράτηση.

 

Έτσι, στην περίπτωση που η πιο πρόσφατη κράτηση έγινε πριν από 4 ώρες, δεν χρειάζεται να βιαστείτε, αφού κατά μέσο μεσολαβούν 8 ώρες ανά κράτηση. Το αντίθετο ισχύει μόνον αν το τελευταίο δωμάτιο “κλείστηκε” πριν από μερικά δευτερόλεπτα.

 

«Βέβαια, αν περάσετε το ποντίκι πάνω από το συγκεκριμένο μήνυμα, θα δείτε πότε ακριβώς έγινε η τελευταία κράτηση. Ωστόσο, όχι μόνο δεν το κάνουν όλοι οι επισκέπτες, αλλά και η συγκεκριμένη πληροφορία πιθανόν να μην εξαλείψει την αρχική εντύπωση και την αίσθηση πως πρέπει κανείς να βιαστεί.»

 

Επίσης προσθέτει το άρθρο, το μήνυμα “Κάποιος μόλις έκλεισε ένα δωμάτιο” δεν δημιουργεί μόνο την εντύπωση του επείγοντος, αλλά και επιβεβαιώνει πως το συγκεκριμένο κατάλυμα θα πρέπει να είναι καλό – αφού το προτιμούν άλλοι επισκέπτες. Κι αυτό παρόλο που ο χρήστης πιθανότατα δεν το έχει επισκεφθεί ξανά και, επομένως, δεν γνωρίζει κάτι παραπάνω από εσάς.

 

Σχόλια επισκεπτών

 

Το δημοσίευμα ασχολείται και με τις αξιολογήσεις όσων έχουν επισκεφθεί ένα ξενοδοχείο. Ωστόσο, και εκεί το Booking.com κάνει “κόλπα”, αφού παίρνει προμήθεια ακόμη και από τα χειρότερα καταλύματα.

 

Ένα ακραίο παράδειγμα είναι το ξενοδοχείο στο οποίο ο αρθογράφος έμενε και το οποίο βρίσκεται στο New Union. Από τη σελίδα του στο Booking.com δεν φαίνεται να έχει κάποιο σοβαρό ελάττωμα. Ωστόσο, αν την εξερευνήσει κανείς, θα δει πως στα “ψιλά γράμματα” αναφέρεται: “Ένας αριθμός δωματίων βρίσκεται πάνω από το μπαρ, επομένως μπορεί σε αυτά να ακούγεται θόρυβος όσο το μπαρ είναι ανοικτό”. Μάλιστα, όπως αποδείχθηκε, η αξιολόγηση αυτή είναι κολακευτική, αφού το δωμάτιο τρανταζόταν από τη μουσική του μπαρ, το οποίο ήταν ανοικτό έως αργά το βράδυ και από νωρίς το πρωί.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Γιατί, όμως, αυτό δεν αναφερόταν στα σχόλια; Επειδή, όσα βρίσκονται στην κεντρική σελίδα, έχουν επιλεγεί προσεκτικά.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Όλα τα σχόλια (και επομένως και τα αρνητικά) υπάρχουν σε ξεχωριστή σελίδα.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Βαθμολογία

 

Στην περίπτωση του συγκεκριμένου ξενοδοχείου, ο αρθογράφος εντόπισε κάτι ενδιαφέρον: από την πρώτη ήπια αρνητική αξιολόγηση βαθμολογία ήταν 7 στα 10, ενώ από τη δεύτερη, εξαιρετικά αρνητική, περίπου 6. Έτσι, η συνολική βαθμολογία είναι υψηλή (7,6), ενώ ούτε η κατανομή της βαθμολογίας κάνει κάποιον καχύποπτο για την επιλογή του.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Ο λόγος είναι πως σε αντίθεση με το IMDB ή την Amazon, όπου κανείς βαθμολογεί μία ταινία ή ένα προϊόν με έναν αριθμό από αστέρια, στην περίπτωση του Booking.com, οι χρήστες αξιολογούν διάφορες παραμέτρους σε κάθε κατάλυμα – τοποθεσία, καθαριότητα κ.λπ.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Η ιστοσελίδα όμως δεν παρουσιάζει τους βαθμούς ανά επιμέρους παράμετρο, μόνο τον μέσο όρο ανά επισκέπτη και τον μέσο όρο των μέσων όρων. Επομένως, με δεδομένο ότι είναι απίθανο ένα κατάλυμα να υστερεί από κάθε άποψη, η βαθμολογία του θα είναι αξιοπρεπής, παρόλο που δεν αντιπροσωπεύει την εμπειρία από την επίσκεψή ενός ατόμου.

 

Τα αντίμετρα

 

Κατά το άρθρογράφο όλα τα παραπάνω «δεν σημαίνουν πως θα σταματήσω να χρησιμοποιώ την ιστοσελίδα, αφού δεν ξέρω καμία άλλη που να την πλησιάζει σε αριθμό καταλυμάτων και σχολίων. Ωστόσο, νομίζω πως το καλύτερο είναι να έχουμε κατά νου τα “κόλπα” που επιστρατεύει, ώστε να μην είναι αποτελεσματικά.

 

Έτσι, καλό θα είναι να αγνοείτε όπως κι εγώ όλα τα κείμενα που δίνουν την αίσθηση του επείγοντος και τις (υποτίθεται) αρχικές, διαγραμμένες τιμές, όπως επίσης να μην βασίζεστε απλώς στο μέγεθος των βαθμολογήσεων. Επίσης, μην διαβάζετε τα επιλεγμένα σχόλια στην κύρια σελίδα, αλλά να ανατρέχετε σε όλη τη λίστα τους, διαβάζοντας μάλιστα πρώτα τα πιο πρόσφατα. Έτσι, θα έχετε όσο το δυνατόν πιο αντικειμενική, και πιο επίκαιρη, εικόνα για το κατάλυμα.»

 

Link.png Site: Ro-che.info

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 100
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλή Μηνύματα

Yπάρχει και αλλη λύση:Βρίσκεις το καταλυμα που σε ενδιαφέρει  στο booking, μετα βρίσκεις το τηλ του ξενοδοχείου τους παιρνεις τηλ και πετυχαίνεις το λιγοτερο 20%εκπτωση  σε σχεση αν το κλεινες μέσω bo

Η λύση είναι απλή: δε κλείνεις δωμάτιο με βαθμολογία χαμηλότερη του 8.5 και διαβάζεις τα κανονικά σχόλια και κυρίως τα αρνητικά.

H τιμη του προιοντος ειναι με σωστη σειρα. Το YOU προφανως και εχει δωρεαν μεταφορικα κανοντας deal με μεταφορικες οταν το μικρομαγαζο εχει τις μισες και ουτε παραγγελιες. Θα μπορουσε να χρεωνει και

Ε απλά δε του κατσε καλά του αρθρογράφου επειδή δε μπόρεσε ναι κοιμηθεί καλά, και είπε να δυσφημίσει το booking.com. Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή (όπως και ο ίδιος είπε) καλύτερη σελίδα. Και σαφώς είναι καλυτερη επιλογή από το να τηλεφωνείς με τον κάθε τυχάρπαστο σε πρακτορεία ταξιδίων, που εκεί κι αν είναι αρχιαπατεώνες...

Βοοking.com, Αirbnb και Uber για ταξί. Μόνο έτσι μαθαίνουν όσοι κάνουν αρπαχτές και χρεώνουν τρώγλες για σουίτες και χρέπια για λιμουζίνες.

  • Like 15
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολλές ιστοσελίδες και εφαρμογές είναι σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο ώστε οι επισκέπτες να συμπεριφέρονται όπως θέλουν οι ιδιοκτήτες τους.

Δε κατάλαβα γιατί είναι κατακριτέο αυτό.

Προφανώς και αυτός είναι ο στόχος μιας εμπορικής ιστοσελίδας, να μεγιστοποιήσει το όφελος του ιδιοκτήτη της.

  • Like 4
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και εν μέρη ισχύουν αυτά που λεει το κείμενο... το θεμα ειναι οτι το χρησιμοποιώ παρααααααα πολύ και πανταααα με εχει βγαλει ασπροπρόσωπο και γενικα εχω βρει της καλυτερες τιμές....Μια φορα που χρειάστηκε το support τους απλα ηταν εκει και μου βρηκαν αλλο ξενοδοχείο στης 12 η ωρα το βράδυ παρόλο που ηταν δικο μου το φταίξιμο με το πρωτο ξενοδοχείο και ουτε χρεώθηκε το λαθος μου.... Η ευκολία να βγάλεις το κινητό σού και να βρεις ξενοδοχείο η χοστελ ειναι απο αλλο πλανήτη :D

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ναι, σαν το αναπηρικό δωμάτιο που κλείσαμε κάποτε μέσω booking στο Πήλιο που δε χώραγε να περάσει το καρότσι και βρώμαγε σκ*τ!λα...

η Ελλαδάρα είναι ανίκητη...

  • Like 3
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτο ακριβως κανω κ εγω

 

Βρισκω οτι θελω κ παιρνω τηλ.

 

Παντα τσιμπαω καλυτερη τιμη ;)

 

Επισεις μου την σπανε π λενε κ καλα τελευταιο δωματιο κ τετοια κ παιρνεις τηλ και εχει αφθονα δωματια. Τραγικο αυτο.

  • Like 8
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βλεπεις booking και παίρνεις τηλέφωνο , πας εκει και παίρνεις τιμή 20-30% χαμηλότερη Οχι σε ολα αλλα στα περισσότερα . Έτσι αποκτούν τα ευρώ σου μεγαλύτερη αξία .

  • Like 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

υπαρχουν και χειροτερα πχ expedia - φοβερο σπαμαρισμα , το tripadvisor που στα πρηζει να γραψεις κριτικη και μπορεις να θαβεις για να θαβεις και μετα ζητανε λεφτα για να σε "προμοταρουνε" και ενα σωρο παρατρεχαμενοι chanel manager που δουλευουν με προμηθειες . δηλαδη πανω απο το 30 % παει σε αεριτζηδες

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

https://imgur.com/5DeP7Rr

Πως μας χειραγωγει το skroutz

5DeP7Rr

H τιμη του προιοντος ειναι με σωστη σειρα.

Το YOU προφανως και εχει δωρεαν μεταφορικα κανοντας deal με μεταφορικες οταν το μικρομαγαζο εχει τις μισες και ουτε παραγγελιες.

Θα μπορουσε να χρεωνει και 50ε μεταφορικα, δεν σημαινει οτι ειναι ακριβοτερο το προιον.....

  • Like 18
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

https://imgur.com/5DeP7Rr

Πως μας χειραγωγει το skroutz

5DeP7Rr

Αν δεν ξέρεις να διαβάζεις, ναι, σε χειραγωγεί !! Φθηνότερη τιμή έχει. Οι άλλες είναι τιμές με αντικαταβολή και έξοδα αποστολής, το οποίο δεν σημαίνει ότι πρέπει να το πάρεις με αυτόν τον τρόπο. Αν θες πας από το μαγαζί, το πληρώνεις μετρητής ή με την καρτούλα σου και το παίρνεις.

  • Like 15
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.