Προς το περιεχόμενο

Δυναμόκλειδο


achilles_g_

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Για το αερόκλειδο υπάρχουν τα torque sticks.

 

image.php?type=T&id=124

 

Είναι αυτές οι προεκτάσεις, το κάθε χρώμα αντιστοιχεί σε διαφορετική ροπή σύσφιξης.

 

Το κεντρικό τους μέρος είναι λίγο ελαστικό, οπότε μόλις η βίδα σφιχτεί σε κάποια συγκεκριμένη ροπή, η ενέργεια της σφυριάς απο το αερόκλειδο καταναλώνεται στο να περιστρέψει το στέλεχος του torque stick και όχι στο να στρίψει τη βίδα.

 

Αυτά δουλεύουν καλά με τα κλασσικά αερόκλειδα. Με τα ηλεκτρικά impact wrenches τείνουν να σφίγγουν σε μεγαλύτερη ροπή γιατι αυτά ρίχνουν τις σφυριές με μεγαλύτερη συχνότητα και δέν αφήνουν το torque stick να χαλαρώσει μεταξύ των σφυριών.

 

Επίσης για κάποιο λόγο σφίγγουν σε μεγαλύτερη ροπή αν χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με άλλη προέκταση ή χρησιμοποιηθεί με μακρύ σωληνωτό καρυδάκι.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 109
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Είχα πάρει παλιότερα από τα Lidl ένα, μια χαρά έκανε τη δουλειά του δεν βγαίνουν με κλειδί τα μπουλόνια, μόνο με το δυναμόκλειδο πάλι.

 

Εγώ τα περιμένω κι αυτή τη φορά θα τα πάρω. Γιατί δε μπορώ άλλο τα καραγκιοζιλίκια με σπασμένα καπάκια. Πας στον άλλο μια μικρή μηχανή είτε αυτό είναι παπί, είτε είναι φρέζα, είτε χλοοκοπτικό και στα σφίγγει με "την αίσθηση". Μιλάει η "εμπειρία". Και μετά μόλις ζεσταθεί αρχίζουν τα ρήγματα. Δεν υπάρχει σοβαρότητα πλέον. Είναι ένα τόσο απλό βήμα να ανοίξουν ένα service manual και να δούν ροπες. Είναι αδικαιολόγητοι.

  • Like 3
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ τα περιμένω κι αυτή τη φορά θα τα πάρω. Γιατί δε μπορώ άλλο τα καραγκιοζιλίκια με σπασμένα καπάκια. Πας στον άλλο μια μικρή μηχανή είτε αυτό είναι παπί, είτε είναι φρέζα, είτε χλοοκοπτικό και στα σφίγγει με "την αίσθηση". Μιλάει η "εμπειρία". Και μετά μόλις ζεσταθεί αρχίζουν τα ρήγματα. Δεν υπάρχει σοβαρότητα πλέον. Είναι ένα τόσο απλό βήμα να ανοίξουν ένα service manual και να δούν ροπες. Είναι αδικαιολόγητοι.

Οταν ειχα πάει σε μάστορα παλαιά σαν νουμπας στα 18 μου με πήραν στο ψιλο και με συμβουλεψαν να μη πάρω ποτε μεγάλη μηχανή γιατι θα τρελαθώ αν ασχολούμε με ροπές κτλ και οτι γενικά είναι χαζό να χρησιμοποιεις δυναμοκλειδο.

Δεν εχω βρει κανενα συνεργείο παντως να χρησιμοποιεί δυναμοκλειδο και δε καταλαβαίνω το λόγο , μήπως λόγο χρόνου/κοστους; Δηλαδη αν κατσει να ρυθμιζει για κάθε βιδα + να καθετε να ψάχνει...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οταν ειχα πάει σε μάστορα παλαιά σαν νουμπας στα 18 μου με πήραν στο ψιλο και με συμβουλεψαν να μη πάρω ποτε μεγάλη μηχανή γιατι θα τρελαθώ αν ασχολούμε με ροπές κτλ και οτι γενικά είναι χαζό να χρησιμοποιεις δυναμοκλειδο.

Δεν εχω βρει κανενα συνεργείο παντως να χρησιμοποιεί δυναμοκλειδο και δε καταλαβαίνω το λόγο , μήπως λόγο χρόνου/κοστους; Δηλαδη αν κατσει να ρυθμιζει για κάθε βιδα + να καθετε να ψάχνει...

 

Η απάντηση είναι πολύ απλή. Επειδή οι περισσότεροι που έχουν συνεργεία, είναι οι γκασμάδες που με δυσκολία έβγαλαν το γυμνάσιο και με σπρώξιμο (αν είναι δυνατόν) το τεχνικό. Κοινώς έχουν αλλεργία στο να διαβάζουν και να χρησιμοποιούν οδηγίες. "Ξέρουν" αυτοί λόγω εμπειρίας. Έχουν φορτώσει καμια 100ρια σπασμένα μπουζόνια, μπουλόνια, καπάκια σε πελάτες στις εκάστοτε δουλειές τους επομένως "ξέρουν". Ε λοιπόν αν ήξεραν τόσο καλά δε θα δούλευαν στον Μαστρομήτσο ούτε στον Βαγγέλα της γειτονιάς, θα δούλευαν σε κάποια εταιρία . Επίσης είναι και ο παράγοντας στα @@ μου. Ποιος πάει τώρα να ψάχνει service manual να βρει ροπές, να καθήσει να ασχοληθεί κτλ. σφίξτο εκεί να "φεύγει" να έρθει ο επόμενος.

Ευτυχώς στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν μηχανικοί που σέβονται τον εαυτό τους και χρησιμοποιούν τα κατάλληλα εργαλεία, συνήθως είναι κ αυτοί που δεν περνάς μέσα στο χώρο του συνεργείου για κανένα λόγο. Εκεί που γίνεται το μεγάλο πανηγύρι είναι στην επαρχία. Έτσι κ μπλέξεις την πούτσισες, ειδικά με αυτοκίνητο-μηχανή. Γι αυτό αν μείνετε ποτέ επαρχία να πάρετε αυτοκίνητο-μηχανάκι που μπορεί εύκολα να γίνει σέρβις εκεί κοντά.

Για να πούμε και του στραβού το δίκιο όμως. Δεν είναι κρίσιμες όλες οι ροπές. Υπάρχουν διάφορα μέρη που δεν χαμπαριάζουν από ροπές. Ας μου σφίξει τον κολιέ τις εξάτμισης με γερμανικό, ας βάλει καστάνια και στο αμορτισέρ. Αν δω όμως καστάνιες και μοχλούς πάνω στον κινητήρα εκεί τα παίρνω στο κρανίο.

γενικά είναι χαζό να χρησιμοποιεις δυναμοκλειδο.

 

 

Ένας ακόμη παράγοντας κουλτούρας στην Ελλάδα. Αυτός που δε χρησιμοποιεί είναι ο έξυπνος. Το ίδιο κ με το κράνος είναι χέστης όποιος βάζει, φλώρος όποιος φοράει γυαλιά προστασίας στη δουλειά, άσχετος όποιος κρατάει σημειώσεις στα δίκτυα, αρχάριος όποιος θέλει καθρέφτες στα δίκυκλα κ.ο.κ.

Για το αερόκλειδο υπάρχουν τα torque sticks.

 

image.php?type=T&id=124

 

Είναι αυτές οι προεκτάσεις, το κάθε χρώμα αντιστοιχεί σε διαφορετική ροπή σύσφιξης.

 

Το κεντρικό τους μέρος είναι λίγο ελαστικό, οπότε μόλις η βίδα σφιχτεί σε κάποια συγκεκριμένη ροπή, η ενέργεια της σφυριάς απο το αερόκλειδο καταναλώνεται στο να περιστρέψει το στέλεχος του torque stick και όχι στο να στρίψει τη βίδα.

 

Αυτά δουλεύουν καλά με τα κλασσικά αερόκλειδα. Με τα ηλεκτρικά impact wrenches τείνουν να σφίγγουν σε μεγαλύτερη ροπή γιατι αυτά ρίχνουν τις σφυριές με μεγαλύτερη συχνότητα και δέν αφήνουν το torque stick να χαλαρώσει μεταξύ των σφυριών.

 

Επίσης για κάποιο λόγο σφίγγουν σε μεγαλύτερη ροπή αν χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με άλλη προέκταση ή χρησιμοποιηθεί με μακρύ σωληνωτό καρυδάκι.

 

 

Τα ηλεκτρικά παίρνουν feedback από το στέλεχος; Αν ναι τότε μάλλον εξηγούνται οι μεγάλες ροπές. Πιο βαρύ στέλεχος, μεγαλύτερη αδράνεια.

  • Like 3
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οταν ειχα πάει σε μάστορα παλαιά σαν νουμπας στα 18 μου με πήραν στο ψιλο και με συμβουλεψαν να μη πάρω ποτε μεγάλη μηχανή γιατι θα τρελαθώ αν ασχολούμε με ροπές κτλ και οτι γενικά είναι χαζό να χρησιμοποιεις δυναμοκλειδο.

Δεν εχω βρει κανενα συνεργείο παντως να χρησιμοποιεί δυναμοκλειδο και δε καταλαβαίνω το λόγο , μήπως λόγο χρόνου/κοστους; Δηλαδη αν κατσει να ρυθμιζει για κάθε βιδα + να καθετε να ψάχνει...

Για τον ίδιο λόγο που πας να φτιάξεις το ελαστικό αν έχεις πατήσει καρφί και αντί να το φτιάξουν σωστά το κάνουν με φυτίλι....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για τον ίδιο λόγο που πας να φτιάξεις το ελαστικό αν έχεις πατήσει καρφί και αντί να το φτιάξουν σωστά το κάνουν με φυτίλι....

 

 

Εκεί πάει και το ότι πληρώνεις παίρνεις. Όταν πληρώσεις για λύσε δέσε στο κάνουν. Τουλάχιστον όπου έχω δει εγώ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παντα χρησιμοποιουν δυναμοκλειδα οταν ειναι για δεσιμο μοτερ ( μπιελες -καπακι κτλ) Για τις καθημερινες και πιο απλες "ζημιες" δεν χρησιμοποιει ουτε η αντιπροσωπεια ουτε κανεις.
Το προβλημα δεν ειναι αν θα σου σφιξει ο μαστορας την βαση σασμαν με τα χερια η με το δυναμοκλειδο...Αλλα να γινει η δουλεια που πρεπει να γινει

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παντα χρησιμοποιουν δυναμοκλειδα οταν ειναι για δεσιμο μοτερ ( μπιελες -καπακι κτλ) Για τις καθημερινες και πιο απλες "ζημιες" δεν χρησιμοποιει ουτε η αντιπροσωπεια ουτε κανεις.

Το προβλημα δεν ειναι αν θα σου σφιξει ο μαστορας την βαση σασμαν με τα χερια η με το δυναμοκλειδο...Αλλα να γινει η δουλεια που πρεπει να γινει

Τι λες ρε φιλαράκι; Δηλαδή αν σπάσει καμία βίδα ή ξεσφιξει και φύγε κάνα μοτέρ κάτω ή κάνα σασμάν, τι θα γίνει; Δεν πάει έτσι το πράμα. Έχω ακούσει περίπτωση που επεσε ολοκληρο το μοτερ απο octavia (1.8t) επειδή ο μηχανικός στις βάσει είχε υπερσφιξει τις βίδες οι οποίες σπάσαν. Και δεν είναι μόνο αυτές οι βίδες. Ακόμα και σε τροχαλίες, bushings, κτλ είναι ευαίσθητα και θέλουν ειδική μεταχείριση.
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο χρήστης Expertr είπε:

Παντα χρησιμοποιουν δυναμοκλειδα οταν ειναι για δεσιμο μοτερ ( μπιελες -καπακι κτλ) Για τις καθημερινες και πιο απλες "ζημιες" δεν χρησιμοποιει ουτε η αντιπροσωπεια ουτε κανεις.

Το προβλημα δεν ειναι αν θα σου σφιξει ο μαστορας την βαση σασμαν με τα χερια η με το δυναμοκλειδο...Αλλα να γινει η δουλεια που πρεπει να γινει
Τι λες ρε φιλαράκι; Δηλαδή αν σπάσει καμία βίδα ή ξεσφιξει και φύγε κάνα μοτέρ κάτω ή κάνα σασμάν, τι θα γίνει; Δεν πάει έτσι το πράμα. Έχω ακούσει περίπτωση που επεσε ολοκληρο το μοτερ απο octavia (1.8t) επειδή ο μηχανικός στις βάσει είχε υπερσφιξει τις βίδες οι οποίες σπάσαν. Και δεν είναι μόνο αυτές οι βίδες. Ακόμα και σε τροχαλίες, bushings, κτλ είναι ευαίσθητα και θέλουν ειδική μεταχείριση.

 

Συνιθως με τα αεροκλειδα οι βιδες σφιγγουν γυρω στα 10 κιλα..Λιγο πανω λιγο κατω...
Δεν υπαρχει περιπτωση να λυσει βιδα ετσι , αλλα ουτε και να κοπει 17-18 αρα βιδα με 10 κιλα ..Αν ειναι δυνατον.Κατι αλλο η αστοχια υλικου ισως.
Γιατι και εγω ξερω περιπτωση που κοπηκαν οι βιδες απο την μια βαση σε golf 5 gti αλλα δεν ηταν απο πολυ σφιξιμο αφου ειχαν σφιχτει με ενα απλο πολυγωνο...
Αρα τι; Το σπασμενο τηλεφωνο ξερεις πως δουλευει ;) Ειδικα σε αυτον τον χωρο


Τωρα που θυμηθηκα οταν κοπηκε η βιδα η μια φανηκε οτι ειχε κρατησει φυσαλιδα αερα μεσα απο το καλουπι και εκει κοπηκε συριζα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως τα norbar που κοιτούσα θέλουν στα 2000 κλικ calibration. Πράγμα που σημαίνει ότι εναν καθε αυτοκίνητο χρειάζεται για κάθε τροχό 5 κλικ (εάν έχει 5 μπουλόνια ο τροχός), επομένως 20 κλικ, μετά από 100 αυτοκίνητα θα χρειαστεί calibration. Για έναν λαστιχα είναι πολύ μικρός ο αριθμός.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα αεροκλειδα στα συνεργεια είναι από 80 κιλά και πάνω και με διπλά σφυρια. Άρα στο σφιξιμο γίνεται μακελειό. Εχω δει να σφιγγουν αντλία νερού με αεροκλειδο, Επαγγελματισμος μηδέν.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα αεροκλειδα στα συνεργεια είναι από 80 κιλά και πάνω και με διπλά σφυρια. Άρα στο σφιξιμο γίνεται μακελειό. Εχω δει να σφιγγουν αντλία νερού με αεροκλειδο, Επαγγελματισμος μηδέν.

Α ωραία. Πού νάνε καμία πλαστική κιόλας (bmw).
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...