Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Fubar.gr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

31 λεπτά πριν, isay είπε

Πας και να βγεις απο πάνω; 

Για το homol. Ξεκίνησε να στέλνει οχήματα χωρίς να έχει πάρει homologation; Ναι ή οχι;

Όχι. Αλλά δεν υπήρχε κανένα θέμα. Όλα πήγαν βάσει προγραμματισμού. Και εσύ που έγραφες για δήθεν τεράστιο θέμα και ότι για πολλούς μήνες θα καθυστερούσαν οι πωλήσεις του model 3 στην Ευρώπη (αναπαράγοντας άκριτα τις κλασσικές  παλαβομάρες των shorts) ήσουν λάθος και γραφικός. Όλα τα άλλα είναι ιστορίες για (πολύ) αγρίους.

Αναφορά σε κείμενο

Εγραψες εσύ ο ιδιος οτι ο supreme leader ειχε συμφωνία ναι ή οχι; ΝΑΙ.

Είχε συμφωνία (προφορική) και την πίστευε. Αλλιώς δεν είχε κανένα λόγο να το τουιτάρει. Δεν κέρδισε ούτε θα μπορούσε να κερδίσει τίποτα από το τουίτ του. Μόνο να χάσει είχε αν το έγραφε χωρίς να το πιστεύει.

Αναφορά σε κείμενο

Εχεις από τοτε παραδεχτεί οτι έκανες λάθος, ναι ή οχι; ΟΧΙ

Νομίζω σου απάντησα. (αν και δεν είμαι σίγουρος, ότι καταλαβαίνεις, τέσπα η προσπάθεια μετράει!)

Αναφορά σε κείμενο

Καταδικάστηκε (και με βαρύ προστιμο) οτι ο supreme leader οτι δεν ειχε έμπρακτη συμφωνία και οτι το έκανε για stock manipulation, ναι ή οχι; ΝΑΙ

Βασικά όχι δεν καταδικάστηκε γιατί η υπόθεση συμβιβάστηκε (Γελάω με βαρύ πρόστιμο. Το ποσόν είναι αντίστοιχο με την κλήση για παράνομο παρκάρισμα που πλήρωσα τις προάλλες). Ο λόγος ήταν ότι ανακοίνωσε κάτι εν μέσω συνεδρίασης κατά παράβαση της εκεί νομοθεσίας.

Αναφορά σε κείμενο

Τι μπουνταλές μου λες για link; Ξέρεις να σερφάρεις στο διαδίκτυο; Μήπως θες να σου φέρουμε τον supreme leader να σου πει στη μουρη οτι έκανε απατη;

Δεν ξέρω τι ακριβώς είναι οι "μπουνταλές". Σου ζήτησα λινκ που ο Musk να παραδέχτηκε, ότι δεν είχε προσφορά από τους Σαουδάραβες. Δεν μπορείς να βρεις και αρχίζεις τον καρσιλαμά. Περαστικά σου.

Αναφορά σε κείμενο

Στο εγραψα και παλιοτερα. Αν πληρώνεσαι να σπρώχνεις τον supreme leader, προβλημα σου, αλλά αν δεν πληρώνεσαι και με βάση την κριτική σου ικανοτητα υποστηρίζεις ένα μεγαλομανή, εγωιστή, ανεντιμο, ναρκισιστη, ανηθικο ΠΩΛΗΤΗ πρεπει να το κοιτάξεις. Αγόρασε ένα αμαξι του ή έστω πάρε μετοχές του και οταν δεν θα μπορεις να το οδηγείς ή θα χανεις λεφτα, θα αλλαξεις γνώμη. 

Αν έχεις ποντάρει χρήματα στην καταστροφή της Tesla, έχεις κάποιο ελαφρυντικό για αυτά που γράφεις. Σε διαφορετική περίπτωση το να αραδιάζεις με πάθος και άκριτα τις παλαβομάρες της πλευράς που τρώει απανωτές ΦΑΠΕΣ επί 10+ σερί χρόνια, με κάνει να αμφιβάλω για την πνευματική σου ικανότητα και στο σημείο αυτό δεν ξέρω αν έχει και νόημα να κουβεντιάζω μαζί σου.

Επεξ/σία από Droulas13
  • Like 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 5,4k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Στις 7/3/2019 στις 1:21 ΜΜ, Droulas13 είπε

Τελικά από την 3η γενιά των supercharger, η οποία έχει διπλάσια ισχύ, θα επωφεληθούν όλα τα model 3. Λόγω δε της διπλάσιας ισχύος και της τεχνολογίας Οn-Route Battery Warmup, η οποία θα προετοιμάζει την θερμοκρασίας του pack στο ιδανικό επίπεδο, ο χρόνος θα μειωθεί στο μισό!

 

Όπως ήταν αναμενόμενο, καθώς ο περιορισμός είναι η μπαταρία και όχι ο φορτιστής, το V3 Supercharger, παρά τη διπλάσια peak ισχύ, κάνει ελάχιστη διαφορά στη φόρτιση:

https://insideevs.com/tesla-model-3-charging-v3-supercharger-taper/

Καταρχάς οι μπλέ καμπύλες που αντιπροσωπεύουν το V2 Supercharging είναι πολύ "αργές", στην πράξη φορτίζει πιό γρήγορα στο V2.

Το δεύτερο που βλέπουμε είναι οτι απο το 50% SoC και μετά, η καμπύλη του V3 ταυτίζεται με αυτή του V2. Επομένως αν η μπαταρία είναι στο 50% και θέλεις να τη γεμίσεις, θα κάνει ακριβώς τον ίδιο χρόνο.

Όσον αφορα το πρώτο μισό της φόρτισης, ναί μεν ξεκινά πιό επιθετικά, αλλά το tapering αρχίζει απο πιό νωρίς.

Αν δούμε συνολικά το διάγραμμα, πάει απο 8 σε 90% σε 40 λεπτά.  Η μπαταρία είναι περίπου 80 KWh, τότε αυτό αντιστοιχεί σε 0,82 * 80 = 66 KWh στα 40 λεπτά

Όμως το ίδιο γίνεται και με το v2 Supercharger. Σε αυτό το βίντεο φαίνεται οτι έχουν προστεθεί 64 KWh στα 40 λεπτά:

https://youtu.be/B8CUSOa4dJk?t=236

Όλη η διαφορά δηλαδή είναι 2-3 Κιλοβατώρες στα 40 λεπτά!

Υπόψιν οτι το παραπάνω βίντεο είναι του 2018. Υπάρχουν πιό προσφατα βίντεο του 2019 οπου φαίνεται να προστίθενται μόνο  50-55KWh στα 40 λεπτά. Άραγε να κόψανε πρόσφατα το ρυθμό φόρτισης ωστε όταν βγεί το V3 να φαίνεται πιό γρήγορο?

Το μόνο όφελος είναι αν η μπαταρία είναι σχεδόν άδεια και θέλεις μόνο να προσθέσεις λίγο φορτίο, οπότε θα πάρεις τα "75 μίλια στα 5 λεπτά" που διαφημίζουν. Αν ήταν πραγματικά διπλάσια η ταχύτητα φόρτισης, θα λέγανε "360 miles in 30 minutes" όμως δέν το λένε.

Οπότε απο που προκύπτει το 50%? Αν διαβάσεις προσεκτικά, δέν λένε ακριβώς οτι η φόρτιση είναι 2 φορές πιό γρήγορη, αλλά οτι βάσει δεδομένων στόλου με τους νέους φορτιστές ο χρόνος φόρτισης θα πέσει εώς 50%, που δέν είναι ακριβώς το ίδιο.

Οι νέοι φορτιστές επιτρέπουν τη φόρτιση σε 120 KW peak όταν υπάρχει δεύτερο αυτοκίνητο στο ίδιο stall, ενώ πρίν η ισχύς έπεφτε στα 60 KW. Αν τα δεδομένα στόλου λένε οτι τα πιό πολλά stalls είναι συνήθως γεμάτα, τότε η 50% μείωση στο χρόνο φόρτισης έρχεται μόνο και μόνο απο αυτό, και όχι οτι η φόρτιση πραγματικά έγινε γρηγορότερη.

Το συμπέρασμα είναι οτι τα 250 KW έχουν αντίστοιχη σημασία όπως τα PMPO Watt στα φτηνιάρικα ηχοσυστήματα.

 

 

sc.JPG.6ffb04af30cf4da5620f98763c934673.JPG

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

45 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε

Το δεύτερο που βλέπουμε είναι οτι απο το 50% SoC και μετά, η καμπύλη του V3 ταυτίζεται με αυτή του V2. Επομένως αν η μπαταρία είναι στο 50% και θέλεις να τη γεμίσεις, θα κάνει ακριβώς τον ίδιο χρόνο.

 

Αν και δεν ειμαι ειδικος στα διαγραμματα, απο το 57% μεχρι το 74% οτιδηποτε αλλο περα απο ταυτισμενες δεν τις βλεπω τις γραμμες... Ισα ισα βλεπω μια κοιλια για το V2 σε σχεση με το V3...

Βεβαια μπορει να μην διαβαζω κατι σωστα γιατι ξαναλεω οτι δεν εχω ξαναασχοληθει με τα διαγραμματα που αφορουν τον χρονο φορτισης και την αποδοση γενικοτερα. Απλως το σχολιαζω σαν καποιος που το ειδε πρωτη φορα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η μπλέ γραμμή στα δύο διαγράμματα αντιστοιχεί σε φόρτιση ~55 KWh στα 40 λεπτά. Όμως, όπως δείχνει το βίντεο που έβαλα πιό πάνω, λίγους μήνες πρίν οι superchargers φόρτιζαν στα ~65 KWh στα 40 λεπτά.

Εδώ ένα πιό καινούριο βίντεο που δείχνει τον πιό αργό ρυθμό φόρτισης: https://www.youtube.com/watch?v=Tnj4RAsrl34

Είναι σαν επίτηδες να μείωσαν την ταχύτητα των V2 superchargers ωστε τα καινούρια συγκριτικά να φαίνονται πιό γρήγορα, ενώ στην ουσία η ταχύτητα είναι ίδια.

Αλλά ακόμα και αν συγκρίνουμε το νέο, αργό V2 με το V3, η διαφορά βγαίνει καμια 30ρια επιπλέον μίλια στα 40 λεπτά. Απέχει πολύ απο το να ονομαστεί 2πλάσια ταχύτητα φόρτισης.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

In other news:

Προηγούμενη εβδομάδα:

Τα φυσικά καταστήματα είναι απαρχαιωμένα, κατάλοιπο των legacy εταιριών. Κλείνουμε όλα τα καταστήματα, disruption κιετς.

Χθές:

Τελικά θα κλείσουμε τα μισά καταστήματα και ανεβάζουμε τις τιμές

2118805774_D1XI0R4VYAAjXsM.jpglarge.jpg.d8396d7416cc917eba6db45b9c27392a.jpg

Και άλλο ένα, αφιερωμένο στο φίλο @sattack

In EV market, fresh product and fresh doubts

Απο το άρθρο:

But Tesla's persistent financial difficulties and the news that its most promising Chinese rival, Nio, is suffering from poor sales in its home market should raise warning flags, said Max Warburton, an analyst at AllianceBernstein.

"All the signs are we've got a massive demand problem," he told Automotive News. "We've got this groupthink that says everyone wants electric, but where are the customers?

Με απογοητεύετε, η ηλεκτρική επανάσταση δέν θα έρθει μόνη της, μήν περιμένετε να φτηνήνουν, take one for the team και αγοράστε τώρα BEV!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Προσωπικα, η αποφαση μου (εδω και 1 χρονο) ειναι οτι το επομενο οικογενειακο αυτοκινητο που θα αγορασω θα ειναι BEV και (επισης) Tesla.

Δεν βαζω το χερι μου στη φωτια για κανεναν και θα δουμε αν αλλαξει κατι, αλλα προς το παρον αυτες ειναι οι αποφασεις μου και παραμενουν ετσι και θα δουμε αν αλλαξει κατι στο μελλον.

Επεξ/σία από sattack
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, sattack είπε

Προσωπικα, η αποφαση μου (εδω και 1 χρονο) ειναι οτι το επομενο οικογενειακο αυτοκινητο που θα αγορασω θα ειναι BEV και (επισης) Tesla.

Δεν βαζω το χερι μου στη φωτια για κανεναν και θα δουμε αν αλλαξει κατι, αλλα προς το παρον αυτες ειναι οι αποφασεις μου και παραμενουν ετσι και θα δουμε αν αλλαξει κατι στο μελλον.

Δηλαδή ακόμα και τώρα έχεις και οδηγείς ICE; Μήπως και η συζυγος σου εχει το δικό της ice;

Θα περιμενα οτι μετά την ευρωπαική έλευση του model 3 στην Ευρώπη και τοσους λίβελους υπερ της Tesla, ήδη θα είχες αγοράσει ή έστω θα περιμενες τη συντομη παραδοση ενος tesla. Άλλωστε σαν αυτοκινητα ειναι ποιοτικά κατασκευασμένα, ανθεκτικά, με πολύ λογική τιμή (σε σχέση με τον ανταγωνισμο), χαμηλά ασφάλιστρα, εκπληκτικο after sales support και κυρίως διαθεσιμοτητα συνεργειων και ανταλλακτικών. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λιβελους γραφεις εσυ. Εγω γραφω διθυραμβους. 😛

1 ώρα πριν, isay είπε

Άλλωστε σαν αυτοκινητα ειναι ποιοτικά κατασκευασμένα, ανθεκτικά, με πολύ λογική τιμή (σε σχέση με τον ανταγωνισμο), χαμηλά ασφάλιστρα, εκπληκτικο after sales support και κυρίως διαθεσιμοτητα συνεργειων και ανταλλακτικών. 

Φυσικα, συμφωνω με ολα τα παραπανω, δεν εχω καποιο θεμα με αυτα.

1 ώρα πριν, isay είπε

Δηλαδή ακόμα και τώρα έχεις και οδηγείς ICE; Μήπως και η συζυγος σου εχει το δικό της ice;

Θα περιμενα οτι μετά την ευρωπαική έλευση του model 3 στην Ευρώπη και τοσους λίβελους υπερ της Tesla, ήδη θα είχες αγοράσει ή έστω θα περιμενες τη συντομη παραδοση ενος tesla.

Το model 3 δεν ταιριαζει σε αυτο που σκοπευω να αγορασω σαν επομενο οικογενειακο. Θα ειναι μαλλον model X ή model Y.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ είναι η καμπύλη φόρτισης KW vs SoC του Audi e-tron

https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/360000815988-Charging-with-an-Audi-e-tron

1082404055_ChargecurveAUdie-tron.png.9a7804fd597f07cdcf2f443ef9b61e9b.png

Αυτό είναι μια λίγο-πολύ τυπική καμπύλη φόρτισης μπαταριών λιθίου CC/CV.

Η πρώτη φάση της φόρτισης γίνεται με σταθερό ρεύμα (constant current). Ο λόγος που η ισχύς έχει ανοδική κλίση είναι γιατι καθώς η μπαταρία φορτίζει, η τάση της αυξάνεται και κατα συνέπεια αυξάνεται και η ισχύς, η οποία είναι το γινόμενο τάσης - ρεύματος.

Όταν φτάσει στο 80% γυρίζει σε φόρτιση constant voltage, οπου εφαρμόζεται σταθερή τάση ~4.2 Volt ανα κελί. Όσο η εσωτερική τάση των κελιών πλησιάζει την εφαρμοζόμενη τάση, το ρεύμα σταδιακά μειώνεται και γι αυτό μειώνεται και η ισχύς.

Στη φόρτιση των 50 KW τα ρεύματα είναι πολύ χαμηλότερα απο αυτά που μπορεί να δεχτεί η μπαταρία, γι αυτό συνεχίζει σαν ευθεία γραμμή μέχρι το 100% (98% για την ακρίβεια) χωρίς tapering.

Και άλλα αυτοκίνητα παρουσιάζουν την ίδια καμπύλη φόρτισης οπου η ισχύς αυξάνεται σταδιακά μέχρι το 80% περίπου και μετά αρχίζει το tapering.

Εδώ το Hyundai ioniq

 

ioniq.png.244ddb7b4697146f09f6f5fb20f8bb57.png

 

Και εδώ ξεχωριστές καμπύλες ρεύματος - τάσης για το Nissan Leaf, οπου φαίνονται ξεκάθαρα οι περιοχές constant current / constant voltage

leaf.png.c5e4b790165d1a21013ebe4eddd49819.png

 

Και εδώ για το Model 3:

 

1616241118_model3.jpg.046d2bc5ad3ca44f18c5469eb00a383e.jpg

Το tapering αρχίζει πρίν το 50%, ενώ το τελευταίο 10% της φόρτισης γίνεται με ρυθμό κάτω των 10 KW και θέλει κανα μισάωρο για να ολοκληρωθεί.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο κατοχος BEV ενδιαφερεται για το τι γινεται στην πραξη. Απο ολους αυτους τους πινακες, ο μονος που τον ενδιαφερερει ειναι αυτος.  Αυτος που λεει οτι οταν μια στο τοσο θα παει να κανει roadtrip, θα σταματησει σε ενα Tesla SuperCharger και σε λιγοτερο απο 20 min θα παει απο το 25% στο 75%. Θα συνεχισει το ταξιδι του και παρακατω θα ξαναφορτισει αλλη μια φορα παλι το ιδιο. Οταν θελει να ξεκουραστει και να φαει, θα φορτισει λιγο παραπανω. 

Και ναι, το να φορτιζουν 2 μαζι και να μην πεφτει η ταχυτητα φορτισης ειναι σημαντικο πλεονεκτημα.

Και ξαναλεω οτι αυτα θα γινουν μια στο τοσο που θα παει καποιος μεγαλο ταξιδι. Ολο τον υπολοιπο καιρο θα το φορτιζει το βραδυ σπιτι του με AC μεχρι το 80% και θα το εχει καθε μερα ετοιμο για τις διαδρομες της ημερας και δε θα χρειαζεται ποτε να σκεφτει, ααα τελειωνει το καυσιμο, πρεπει να παω να το γεμισω. 

IMG_20190311_233147_694.JPG

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο μελλοντικός κάτοχος BEV θα πρέπει να κατανοήσει καλά πώς λειτουργεί η φόρτιση και ποιοί είναι οι περιορισμοί, και όχι να μένει στο marketing wank των εταιριών, αλλιώς θα πέσει σε λούμπες.

Για παραδειγμα, αν είναι χειμώνας ή/και η μπαταρία είναι κουρασμένη ή απλά έχεις το Medium ή Short Range, δέν αρκεί να φάς το γάιδαρο του 25-75, πρέπει να φάς και την μακρυα ουρά του μεχρι το 100%, αλλιώς δέν θα καταφέρεις να φτάσεις μέχρι τον επόμενο φορτιστή.

Άλλο παράδειγμα, το τελευταίο 10% στα Tesla είναι πρακτικά άχρηστο, καθώς χρειάζεται πάνω απο 30 λεπτά (επιπλέον) φόρτισης για να το φτάσεις. Έχει νόημα μόνο αν φορτίζεις ολονυχτίς, όχι όταν κάνεις στάση στο δρόμο. Αντίθετα στο Audi, το τελευταίο 10% θέλει λιγότερο απο 10 λεπτά. Οπότε μπορείς να το φορτίσεις μέχρι το 100% χωρίς να χάσεις πολύ χρόνο. Με το Τεσλα πρέπει να κάνεις πολλές και μικρές φορτίσεις ωστε η μπαταρία να είναι πάντα στο SoC που επιτρέπει γρήγορη φόρτιση.

Και όχι, δέν θεωρώ ούτε το Audi ούτε κανένα άλλο BEV ουσιαστικά καλύτερο απο τα Tesla. Γνώμη είναι οτι απο τη στιγμή που υπάρχει η επιλογή για ICE και φόρτιση 700+ χιλιομέτρων σε 5 λεπτά, το να πάρεις ηλεκτρικό των 70,000€ - 100,000€ και να υποβάλεις τον εαυτό σου σε ένα σωρό περιορισμούς είναι μαζοχισμός. Απλά με το Audi πχ είναι λίγο μικρότερος μαζοχισμός και επιτρέπει λίγο καλύτερο προγραμματισμό των διαδρομών.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 ώρες πριν, sattack είπε

Και ξαναλεω οτι αυτα θα γινουν μια στο τοσο που θα παει καποιος μεγαλο ταξιδι. Ολο τον υπολοιπο καιρο θα το φορτιζει το βραδυ σπιτι του με AC μεχρι το 80% και θα το εχει καθε μερα ετοιμο για τις διαδρομες της ημερας και δε θα χρειαζεται ποτε να σκεφτει, ααα τελειωνει το καυσιμο, πρεπει να παω να το γεμισω. 

 

Αντε και εμεις εκει που μενουμε εχουμε μεγαλο χωρο να βαλουμε ακομα και σταθμους φορτισης για ηλεκτρικα για ολη την γειτονια μιας και εχουμε απλετο χωρο και περιφραγμενο παρκινγ για καμια 300αρια οχηματα. Η υπολοιπη Αττικη ειναι στην ιδια φαση με μας ή εχουν ολοι τους κλειστα παρκινγκ για να τα φορτιζουν το βραδι? Για τις πολεις η ολοκληρωτικη αντικατασταση του στολου με BEV ειναι απλα ονειρα θερινη νυκτος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, primeragt είπε

Αντε και εμεις εκει που μενουμε εχουμε μεγαλο χωρο να βαλουμε ακομα και σταθμους φορτισης για ηλεκτρικα για ολη την γειτονια μιας και εχουμε απλετο χωρο και περιφραγμενο παρκινγ για καμια 300αρια οχηματα. Η υπολοιπη Αττικη ειναι στην ιδια φαση με μας ή εχουν ολοι τους κλειστα παρκινγκ για να τα φορτιζουν το βραδι? Για τις πολεις η ολοκληρωτικη αντικατασταση του στολου με BEV ειναι απλα ονειρα θερινη νυκτος.

Δυστυχως παλι εισαι σαραντα σελιδες πισω. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...