Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Fubar.gr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

9 ώρες πριν, Jiakometi είπε

Δεν προσπαθώ να δικαιολογήσω τους θανάτους, αλίμονο, αλλά και η άρνηση καθε μιας τεχνολογίας και μάλιστα σε ένα τεχνολογικό forum δεν καταλαβαίνω που οδηγεί.

 

Όπως λέει και ο @isay απο πάνω, δέν είμαι εναντίον της τεχνολογίας, κάθε άλλο.

Είναι λάθος να νομίζουμε οτι οι μοναδικές επιλογές που έχουμε είναι είτε ολική κατάργηση, είτε τέστ με αυξημένες πιθανότητες θανάτων. Η Google για παράδειγμα δοκιμάζει τα οχήματα της απο 2009 έχοντας πέρα απο κάποιες επαφές με άλλα οχήματα, μηδέν τραυματισμούς και μηδέν θανάτους (απ όσο γνωρίζω τουλάχιστον). Οπότε υπάρχει τρόπος να γίνονται αυτές οι δοκιμές με υπεύθυνο και ασφαλή τρόπο.

Εδώ τι είχα γράψει για το ατύχημα της Tesla με το φορτηγό το 2016 σε άλλο φόρουμ: http://www.eevblog.com/forum/chat/first-tesla-autopilot-death/msg979935/#msg979935

My only fear is that regulators might have a knee-jerk reaction and axe this system completely. This would be a pity because it looks really promising.
 

Το παραπάνω το έγραψα υποθέτοντας οτι το Autopilot είχε ελεγχθεί ενδελεχώς πρίν βγεί στους δρόμους, και το συγκεκριμένο ατύχημα με το φορτηγό ήταν ένα freak acciddent, μία κατάσταση αποτυχίας που μπορούσε να τύχει μία στο εκατομμύριο.

Και σε αυτό το συμπέρασμα οδηγήθηκα απο τα δεκάδες άρθρα, blog, βίντεο στο Youtube, που μετά απο δοκιμές εκθείαζαν το σύστημα.

Τελικά όμως όπως αποδεικνύεται, όλες αυτές οι αποτυχίες όπως να κάνει τιμονιές σε άκυρα σημεία, να χάνει λωρίδες, να μή σταματά όταν πρέπει, είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Και είναι μαθηματικά βέβαιο οτι και σε αυτούς τους bloggers και αρθρογράφους συνέβησαν αυτές οι αποτυχίες, αλλά για διάφορους λόγους επέλεξαν να μήν τις δημοσιεύσουν.

9 ώρες πριν, Jiakometi είπε

Όλα αυτά που αναφέρεις νομίζω ήταν κοινά προβλήματα κατά την πρώτη εικοσαετία Του 20ού αιώνα όταν τα αυτοκίνητα όπως θα ξέρουμε σήμερα ήταν σε εμβρυικό σταδιο.

 

Μήν συγκρίνουμε άλλες εποχές, γιατι ο πήχης για την ασφάλεια ήταν πολύ χαμηλότερα τότε. Για παράδειγμα, θεωρούσαν απολύτως φυσιολογικό το να έχουν ανεμιστήρες σαν τον παρακάτω:

fan_of_death.jpg.4c70ca12e627f6525b5e629589fe5c79.jpg

 

10 ώρες πριν, Jiakometi είπε

 Χρησιμοποιείται  ή μάλλον δοκιμάζεται και από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες με παρόμοια,  άσχημα, αποτελέσματα.

Τα άσχημα αποτελέσματα τα έχουν μόνο σκουπιδοεταιρίες όπως η Tesla ή η UBER. Είναι ενδεικτικό οτι μετά απο το δυστύχημα της UBER, κάποιες εταιρίες σταμάτησαν τις δοκιμές οικειοθελώς. Η Google όχι μόνο δέν σταμάτησε, αλλά χθές ανακοίνωσε και συνεργασία της με την Jaguar.

Αυτό μπορεί να ερμηνευτεί με πολλούς τρόπους, όμως δεδομένου και του ως τώρα track record, πιστεύω αυτό δείχνει οτι στην αυτοοδήγηση μετά την Google είναι το χάος. Άσχετα με το τί φαίνεται προς τα έξω, οι υπόλοιποι κατασκευαστές είναι αιώνες πίσω στον τομέα της αυτοοδήγησης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 5,4k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Νεότερα στο τελευταίο δυστύχημα με το Model X

Victim who died in Tesla crash had complained about auto-pilot

Walter Huang's family tells Dan Noyes he took his Tesla to the dealer, complaining that -- on multiple occasions -- the auto-pilot veered toward that same barrier -- the one his Model X hit on Friday when he died.

Αν βέβαια ο οδηγός ήξερε οτι το Autopilot έχει αυτή τη δυσλειτουργία στο συγκεκριμένο σημείο, τότε γιατί συνέχιζε να το χρησιμοποιεί?

Όπως λέει το άρθρο, η NTSB κατάφερε να ανασύρει κάποια control modules απο το αυτοκίνητο, οπότε πιστεύω θα μάθουμε σύντομα αν το Autopilot ήταν ενεργό την ώρα του ατυχήματος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τελικά επιβεβαιώθηκε οτι το Autopilot ήταν ενεργό στο τελευταίο ατύχημα με το Model X, και οι πρώτες ενδείξεις είναι οτι αυτό το προκάλεσε, στρίβοντας το αυτοκίνητο προς το διαχωριστικό.

Αναρωτιόμουν γιατί ο οδηγός συνέχιζε να χρησιμοποιεί Autopilot ενω είχε αυτό το πρόβλημα, αλλά τελικά η απάντηση είναι προφανής: Η Tesla έχει δημιουργήσει υπερβολικά υψηλές προσδοκίες για τις δυνατότητες εκμάθησης του συστήματος, το "Neural Net", τη συλλογή στοιχείων απο τα χιλιάδες αυτοκίνητα του στόλου, και τα συνεχή OTA updates.

Δεν περνά μια εβδομάδα οπου το Electrek θα δημοσιεύσει κάποιο σχετικό άρθρο:

First look at Tesla’s latest Autopilot (2.5) computer in Model 3, S, and X vehicles

Watch Tesla Autopilot surprisingly handle a construction zone with the new update

Tesla Autopilot keeps impressing owners with its latest software update

Watch Tesla’s latest Autopilot update at work in first drive videos

Tesla’s latest Autopilot update brings some significant improvements to Autosteer and more

Tesla Autopilot appears to be getting closer to ‘On-ramp to Off-ramp’ feature, handles ‘curve of death’

Tesla starts beta-testing new Autopilot update with new feature and more advanced neural net

Tesla promises ‘series of new Autopilot features in 2018’, still plans coast-to-coast drive

A new Tesla Autopilot update is ‘in final testing phase’, says Elon Musk

Μετά απο τέτοιο μπαράζ άρθρων απο τα φιλικά media, είναι προφανές οτι ο οδηγός περίμενε πως απο μέρα σε μέρα το σύστημα θα βελτιωνώταν και θα μπορούσε να κρατήσει την ευθεία στο συγκεκριμένο σημείο.

Εντωμεταξύ, η Tesla στη δήλωση της για το ατύχημα επαναλαμβάνει τις ίδιες ψευτιές όπως και στα προηγούμενα ατυχήματα.

Over a year ago, our first iteration of Autopilot was found by the U.S. government to reduce crash rates by as much as 40%. Internal data confirms that recent updates to Autopilot have improved system reliability.

Όπως έχω γράψει και παλιότερα, το report της NHTSA αναφέρεται στο Automatic Emergency Braking και για συγκεκριμένο τύπο ατυχημάτων (rear end collision) και αφορά όλους τους κατασκευαστές που έχουν τέτοια συστήματα στα αυτοκίνητα τους, όχι την Tesla και το Autopilot συγκεκριμένα. H Tesla επιμένει να διαστρεβλώνει το παραπάνω, λέγοντας πως το Autopilot μειώνει γενικά όλα τα ατυχήματα κατα 40%

In the US, there is one automotive fatality every 86 million miles across all vehicles from all manufacturers. For Tesla, there is one fatality, including known pedestrian fatalities, every 320 million miles in vehicles equipped with Autopilot hardware. If you are driving a Tesla equipped with Autopilot hardware, you are 3.7 times less likely to be involved in a fatal accident.

Άλλη ψευτιά εδώ, γιατι συγκρίνει με τα ατυχήματα του γενικού στόλου αυτοκινήτων. Μόλις η σύγκριση γίνει με αντίστοιχης τιμής και κατηγορίας αυτοκίνητα, φαίνεται οτι τα Tesla είναι σημαντικά πιό ανασφαλή. Κάποια απο τα αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών έχουν μηδέν θανατηφόρα.

 

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για την Uber που γράφεις πιο πάνω, γράφει το δικό της software.

Δεν είναι θέμα Tesla δηλαδή.

Οσο για την αυστηρή κριτική προς την Tesla, καλή είναι πάντα η αυστηρή κριτική στα πάντα απλά γελάω όταν σκέφτομαι ότι την κάνει Έλληνας επειδή ταυτόχρονα σκέφτομαι και ότι είναι ο μεγαλύτερος ραγιάς του πλανήτη στη ζωή του, υπομένοντας τα χειρότερα στην καθημερινότητά του και στην αντιμετώπιση που έχει από το κράτος (αυτός επιλέγει βέβαια όλα αυτά), οπότε το να γίνεται για 10 λεπτά ενός ποσταρίσματος αυστηρός έτσι στα ξαφνικά, ας το θεωρήσουμε ένα ξέσπασμα (αφού δεν τολμάει να ξεσπάσει αλλού).

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Fubar.gr

Ο πίνακας με τα ατυχήματα ανά πολυτελές αυτοκίνητο είναι ανά Χ αριθμό χλμ;

Γιατί αλλιώς κι αυτή η σύγκριση δεν έχει κανένα νόημα όταν η Tesla τα κάνει out sale κατά δεκάδες χιλιάδες οχήματα ανά μοντέλο και επίσης ο κόσμος τα χρησιμοποιεί ως καθημερινά οχήματα και όχι ως λιμουζίνες.

Αν δεν είναι ανά χλμ εξηγεί γιατί πχ η 528ι έχει πολύ περισσότερα ατυχήματα από τη λιγότερο ευπώλητη 535ι που είναι ουσιαστικά το ίδιο μοντέλο με άλλο κινητήρα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, fylatos είπε

Ο πίνακας με τα ατυχήματα ανά πολυτελές αυτοκίνητο είναι ανά Χ αριθμό χλμ;

Τα νούμερα είναι απο εδώ: http://www.iihs.org/iihs/topics/driver-death-rates και αφορούν εκατομμύρια αυτοκίνητα επι χρόνια.

Rates are given as the number of driver deaths per million registered vehicle years. (A registered vehicle year is one vehicle registered for one year.) To increase the exposure and thereby improve the accuracy of the calculations, results are included for the previous three model years if the vehicle wasn't substantially redesigned during that time. These calculations take into account only deaths of drivers, not passengers, since every vehicle that crashes has a driver, but not every vehicle has passengers.

Στο παραπάνω Tweet υπολογίζει με την ίδια μέθοδο οτι υπάρχουν συνολικά περίπου 250 χιλιάδες Model S και X τα τελευταία 3 χρόνια, οπότε πολύ χοντρικά 500 με 700 χιλιάδες αυτοκινητοχρόνια.

Υπάρχουν πάνω απο 20 καταγεγραμμένα θανάτηφόρα οπότε αυτό βγαίνει χοντρικά στα 40 θανατηφόρα ανα εκατομμύριο αυτοκινητοχρόνια. Φυσικά αυτό είναι πολύ χοντρικός υπολογισμός, καθώς εκτός άλλων βάζει S και X μαζί, αλλά η διαφορά είναι τόσο μεγάλη που δέν μπορεί να αγνοηθεί.

Το προφίλ χρήσης φυσικά και έχει σημασία, αλλά αμφιβάλλω αν η χρήση των S/X είναι σημαντικά διαφορετική απο τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της λίστας που να δικαιολογεί τα σημαντικά αυξημένα νούμερα.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις ‎26‎/‎3‎/‎2018 στις 1:53 ΜΜ, Fubar.gr είπε

Όλα τα στοιχεία δείχνουν οτι το Autopilot προκαλεί πιό πολλά ατυχήματα απο αυτά που προλαμβάνει.

Μετά και απο το δυστύχημα της UBER είναι ξεκάθαρο οτι θα πρέπει να υπάρχει σοβαρός έλεγχος αυτών των συστημάτων απο τις αρμόδιες υπηρεσίες, πρίν επιτραπεί να βγούν στους δρόμους.

Το πρόσφατο δυστύχημα της UBER δέν έχει καμία διαφορά απο τα δύο θανατηφόρα της Tesla σε Κίνα και Αμερική. Σε αυτά το σύστημα απέτυχε να εντοπίσει τα φορτηγά που ήταν στη μέση του δρόμου. Στην περίπτωση της UBER απέτυχε να δεί πεζό. Μιλάμε δηλαδή για ολική αποτυχία του συστήματος σε κάτι πάρα πολύ βασικό, και στις τρείς περιπτώσεις.

Και όπως όλα δείχνουν, χρειάστηκε το τελευταίο θανατηφόρο για να αρχίζουν να ξυπνάνε οι υπεύθυνοι.

Για την ακρίβεια συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.

Όλες οι κοινωνικές ομάδες και σχεδόν το σύνολο των media, είναι τόσο φανατικά υπέρ της Tesla, που οποιαδήποτε κριτική, όσο καλά τεκμηριωμένη και να είναι, χάνεται μέσα στο θόρυβο του φανμποισμού.

Μου φαίνεται απίστευτο κάποιος να βάζει autopilot και να αφήνει το αμάξι να τον πάει μόνο του και να μην έχει καθόλου το νου του στο δρόμο!

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
16 ώρες πριν, isay είπε

Διάφοροι αναλυτές εδώ και καιρό λέγανε για αυτά τα προβλήματα. Υπήρχαν σοβαρές ενδείξεις οτι η Tesla δέν έχει τη δυνατότητα για τα νούμερα παραγωγής που ισχυρίζεται και οτι απλά κοροιδεύει.

Πχ εδώ, Νοέμβριος 2017, απο ανάλυση των οικονομικών αναφορών 10-Q: The 10-Q's Hidden Bombshell: Tesla Has Not Yet Ordered Crucial Model 3 Production Equipment

Εδώ, Σεπτέμβριος 2016, φαίνεται οτι δέν έχουν πάρει τις απαραίτητες άδειες για την επέκταση του paint shop: Docs Reveal: Tesla’s Production Capacity Limited To Less Than Half Of Its 500,000 Vehicle Target

Οκτώβριος 2017, Source: Tesla Responsible For Model 3 “Production Hell”

Λίγους μήνες πρίν, όποιος τολμούσε να αναφέρει τα παραπάνω, θα έπεφτε ένα σμήνος οργισμένων fanboys να τον φάνε. Τώρα όπως φαίνεται απο τη μήνυση και τις πληροφορίες των insiders, η κατάσταση στην πραγματικότητα είναι ακόμα χειρότερη απ όσο πίστευαν οι αναλυτές.

O Musk και η Tesla είναι ένα καρναβάλι και καθώς θα καταρρέει θα αρχίσουν να μιλάνε κι άλλοι insiders και να βγαίνουν διάφορα μαργαριτάρια στη δημοσιότητα. Όπως αυτό:

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η Tesla και ο Musk ποτέ δέν δεχόταν κριτική όσο καλά τεκμηριωμένη και να ήταν.

Αλλά τις τελευταίες ημέρες έχει ξεφύγει απο κάθε όριο. Επιτέθηκε στην οικογένεια του θανόντα απο το ατύχημα με το Model X, στο The Economist, στην NTSB κατηγορώντας την οτι θέλει μόνο δημοσιότητα και στους δημοσιογράφους που έφεραν στην επιφάνεια τις ανασφαλείς συνθήκες στο εργοστάσιο.

Πιστεύω οτι δέν έχουμε φτάσει ακόμα το αποκορύφωμα, και σύντομα θα έχουμε το ολοκληρωτικό breakdown του Musk, ή αλλιώς το "Asshole moment"

Τον Απρίλιο του 2001, κατα τη διάρκεια ενός conference call, ένας επενδυτής ρώτησε τον Jeff Skilling, COO και μετέπειτα CEO της Enron, μία πολύ απλή ερώτηση: Γιατί η Enron δέν δημοσιεύει ισολογισμό και κατάσταση ταμειακών ροών, όπως κάνουν όλες οι άλλες εταιρίες. Ο Skilling τον ευχαρήστησε για την ερώτηση και στη συνέχεια τον αποκάλεσε "asshole".

 

Το Νοέμβριο του ίδιου έτους, η Enron κατέθεσε αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 11 του Αμερικάνικου πτωχευτικού κώδικα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Ένα σύντομο recap των τελευταίων ημερών.

Ο δημοσιογραφικός οργανισμός Reveal βγάζει στη δημοσιότητα αναφορές για ανασφαλείς συνθήκες στο εργοστάσιο της Tesla, μεταξύ των οποίων οτι τα μονοπάτια στο δάπεδο δέν είναι μαρκαρισμένα με κίτρινο χρώμα αλλά με διαφορετικές αποχρώσεις του γκρί, γιατι όπως είπε μία πρώην τεχνικός ασφαλείας, το κίτρινο χρώμα δέν αρέσει στον Musk.

Η Tesla βγάζει μία απάντηση, χαρακτηρίζοντας του δημοσιογράφους εξτρεμιστές και δημοσιεύοντας διάφορες φωτογραφίες απο το εργοστάσιο με διάφορα κίτρινα αντικείμενα, όμως πουθενά δέν δείχνουν κίτρινα μονοπάτια στο δάπεδο. Επίσης τονίζει οτι η ασφάλεια στο εργοστάσιο έχει βελτιωθεί, όμως μία απο τις αρχικές κατηγορίες είναι οτι κάνουν τα ποσοστά να δείχνουν καλύτερα με το να μην καταχωρούν όλα τα ατυχήματα.

Στη συνέχεια ανακοινώνεται διακοπή παραγωγής στο εργοστάσιο για μια εβδομάδα και "διαρρέει" ένα email του Musk προς τους εργαζομενους οπου μεταξύ άλλων κατηγορεί τους subcontractors για ανικανότητα. Την ίδια μέρα ανακοινώνεται πως η OSHA έχει ανοίξει probe για να ερευνήσει τις συνθήκες ασφαλειας στο εργοστάσιο.

Δύο μέρες μετά, αποκαλύπτεται πως υπήρχε ήδη άλλο ένα ανοιχτό probe της OSHA που σχετιζόταν με τραυματισμό ενός subcontractor.

Μετά απο αυτό, το οτι ο Musk κατηγορεί τους subcontractors φαίνεται σαν να θέλει προκαταβολικά να προστατευτεί απο τα κακά νεα.

Επίσης απο το άρθρο εχει ενδιαφέρον το εξής:

Safety agencies are resource-constrained, so Cal/OSHA’s decision to open the second inspection this week was significant, said Deborah Berkowitz, a former chief of staff for the federal Occupational Safety & Health Administration.

“OSHA isn’t like your local county health department that inspects every restaurant every year,” she said. “It would take OSHA 150 years to investigate every workplace under their jurisdiction just once” and “most companies don’t see OSHA in their whole lifetime.”

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αυτο που συμβαίνει εδώ (η "στράτευση " κατά της Tesla) είχε γίνει και το 1955 εναντίον της TUCKER...

Ευτυχως η TESLA πρόλαβε και πάραξε αρκετά παραπάνω από τα 57 TUCKER. 

Ίδωμεν......

 

Σε άλλα νέα τώρα 

Rolls Royce to go fully electric by 2040....

https://amp-ft-com.cdn.ampproject.org/c/s/amp.ft.com/content/ec89438a-5617-11e8-bdb7-f6677d2e1ce8

Επεξ/σία από Jiakometi
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πώς είναι η κατάσταση μέσα στην Tesla απο έναν insider

DdOmEy6V0AAqwQu.jpg:large

 

Είναι μία αντιγραφή της Theranos σε πιό μεγάλη κλίμακα. Ένας απατεώνας μεγαλομανής και παρανοικός CEO που όμως καταφέρνει να μαγεύει τα media και τα πλήθη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...