Προς το περιεχόμενο

Brand or bad?


kostas66100

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Βήμα 1 – Εταιρική φιλοσοφία

Αναφέρετε το γενικότερο εταιρικό προφίλ και περιγράψτε με ένα σύντομο τρόπο τις αρχές και τις αξίες πάνω στις οποίες βασίζεται η λειτουργία της εταιρίας.

Βήμα 2 – Εξηγήστε τη σημασία του εταιρικού σήματος
Αναφέρετε μια πλήρη περιγραφή του εταιρικού σήματος αναλύοντας τα παρακάτω:

  • Αξίες: Εξηγήστε ποιες εταιρικές αξίες αντιπροσωπεύει
  • Λέξεις κλειδιά: Δημιουργήστε μια λίστα με λέξεις κλειδιά που εκπροσωπεί
  • Χρήσεις: Γράψτε αναλυτικά που και πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
  • Στόχος: Προσδιορίστε ποιος είναι ο πραγματικός λόγος ύπαρξης του λογοτύπου. Είναι σημαντικό να αναφερθεί μια δήλωση που να δίνει μια σαφή εικόνα για την κατεύθυνση της συνολικής εταιρικής ταυτότητας.
  • Διαστάσεις: Προσδιορίζεται με κάθε λεπτομέρεια τις διαστάσεις των στοιχείων του λογοτύπου και τις γενικότερες αποστάσεις που πρέπει να τηρηθούν για την σωστή ένταξή του σε κάθε εφαρμογή.
  • Τυπογραφία: Καθορίστε την τυπογραφία του λογοτύπου, στον βαθμό που υπάρχει. Γραμματοσειρά, βάρη, χρώμα, περίγραμμα, αποστάσεις γραμμάτων, αποστάσεις γραμμών κ.λπ.

Βήμα 3 – Προσδιορισμός Χρωμάτων 

Αναφέρετε με κάθε λεπτομέρεια τα χαρακτηριστικά όλων των χρωμάτων που χρησιμοποιούνται στο λογότυπο. Ο προσδιορισμός των χρωμάτων γίνεται αναφορικά με την κάθε εφαρμογή, το υλικό και τη μέθοδο εκτύπωσής ή παρουσίασης του λογοτύπου. Το ιδανικό θα ήταν να προσδιορίσετε τα χρώματα σε όλες τις διαθέσιμες παλέτες όπως Pantone, CMYK, RGB, HEX κ.ο.κ. Το χρώμα αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο ενός λογοτύπου γι αυτό λειτουργήστε με σύνεση. 

Βήμα 4 – Τυπογραφία 

Σε περίπτωση που σε κάποιες εφαρμογές υπάρχουν επιπλέον κείμενα, εκτός του λογοτύπου, αναφέρετε τα χαρακτηριστικά τους. Δηλαδή προσδιορίζετε τον τρόπο παρουσίασης των κειμένων σε σχέση με το λογότυπο. Για παράδειγμα, για το κείμενο του επιστολόχαρτου προσδιορίζεται: γραμματοσειρά, βάρη, μέγεθος, χρώμα, στοίχιση, διάστιχο, kerning, αραίωση ή πύκνωση, διάκενο στηλών, περιθώρια σελίδας, κενά παραγράφων, αποστάσεις και θέση λογοτύπου και διευθύνσεων κ.λπ.  Για κάθε εφαρμογή συνδυάστε έξυπνα τις γραμματοσειρές. Προσπαθήστε να επιλέξτε λιγότερες από δύο, αλλά όχι περισσότερες από τρεις. 

Βήμα 5 – Παρουσίαση Εφαρμογών εταιρικής ταυτότητας

Παρουσιάστε αναλυτικά όλες τις εφαρμογές στις οποίες θα εμφανίζεται το λογότυπο. Κάθε εταιρία, ανάλογα με τη δραστηριότητά της προσδιορίζει τις δικές της εφαρμογές. Κάποιες ενδεικτικές εφαρμογές είναι οι παρακάτω: 

  • Business cards, επιστολόχαρτα (Α και Β σελίδα), φάκελα, folders, with compliments, fax covers
  • CD, διαφημιστικά stands, διαφημιστικά δώρα
  • Αφίσες, roll ups, έντυπα διαφημιστικά banners
  • Διαφημιστικά έντυπα, φυλλάδια, καταχωρήσεις στον τύπο
  • Σακούλες, θήκες, κουτιά, κούτες, είδη συσκευασίας και μεταφοράς
  • Επιγραφές, πινακίδες, επενδύσεις φορτηγών, αυτοκινήτων ή κτιρίων
  • E-mail signature, ιστοσελίδα, newsletter, ηλεκτρονικά banners 

Για κάθε μια εφαρμογή πρέπει να αναγράφονται με κάθε λεπτομέρεια η θέση του λογοτύπου και οι αποστάσεις γύρω από αυτό, η διάσταση και ο κενός χώρος γύρω από τα υπόλοιπα στοιχεία (σήμανση, γραμμές, εικονίδια, υδατογράφημα, κείμενα κ.λπ.) και άλλες μετρήσεις που θεωρούνται απαραίτητες κατά περίπτωση. 

Βήμα 6 – Περιγράψτε το στιλ της εταιρικής ταυτότητας

Στο σημείο αυτό προσπαθείτε να περιγράψετε το γενικότερο στιλ και να δώσετε κάποιες γενικές οδηγίες για τον τρόπο παρουσίασης της εταιρικής ταυτότητας. Αυτό βοηθάει στην κατανόηση μιας γενικότερης αντίληψης που θέλετε να κυριαρχεί κατά την κατασκευή των διάφορων εφαρμογών ή κατά τη δημιουργία κάποιων νέων. Προσδιορίστε λοιπόν το γενικότερο στιλ που ακολουθεί η εταιρική ταυτότητα αν θα είναι clean και μινιμαλιστικό, επιθετικό, αφηρημένο ή vintage κ.ο.κ.

Περιγράψτε το πλαίσιο στο οποίο θέλετε να κινείτε κάθε αναφορά η εταιρική ταυτότητα. Θα είναι αυστηρά επαγγελματικό, φιλικό, νεανικό, χιουμοριστικό κ.ο.κ. Δώστε κάποιες γενικές κατευθύνσεις για τον τρόπο που θα αντιμετωπίζονται κάποια θέματα όπως για παράδειγμα το είδος και η απόδοση των εικόνων, τα κυρίαρχα χρώματα, το πάχος των περιγραμμάτων, αν θα υπάρχουν πλαίσια, αν θα υπάρχουν στρογγυλεμένες γωνίες κ.λ.π.

Όσο και αν φαίνονται λεπτομέρειες, αυτά είναι σημαντικά θέματα κατά τη δημιουργία και κατά την υλοποίηση των εφαρμογών μιας εταιρικής ταυτότητας. Ο ορισμός αυτών των στοιχείων θα προσδιορίσει τον διαφορετικό «τόνο», θα περιγράψει με συνέπεια τη θέση της εταιρίας και θα βοηθήσει πραγματικά στην υλοποίηση οποιουδήποτε εσωτερικού ή εξωτερικού project.

Βήμα 7 – Επιλέξτε το σωστό φόντο

Επιλέξτε ποιο φόντο είναι κατάλληλο για την παρουσίαση του λογοτύπου. Δείξτε μία ή περισσότερες επιλογές σε φόντο πάνω στο οποίο θα αποδίδει το λογότυπο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Παράλληλα παρουσιάστε και τις περιπτώσεις εκείνες που θεωρούνται εντελώς άκυρες.

Τελικά τι είναι Brand και Branding;

Έτσι λοιπόν στην ερώτηση τι είναι branding μπορούμε να απαντήσουμε:
Είναι αυτό το κάτι που κάνει triggering στο συναίσθημα και στο μυαλό των ανθρώπων. Σχετίζεται με τη δημιουργία της ταυτότητας μιας εταιρείας, ταυτότητας με την έννοια του ποιοι είμαστε, ποιοι θέλουμε να γίνουμε και πώς θέλουμε οι άλλοι να μας βλέπουν. Είναι αυτό που διαφοροποιεί μία εταιρεία από μία άλλη. Είναι αυτό που μας λέει τι να περιμένουμε από μία εταιρεία. Είναι η αντίληψη, η εντύπωση που έχουν οι άνθρωποι για μία εταιρεία και φυσικά για τα προϊόντα/υπηρεσίες που παράγει.Το να κάνεις branding (χρήση ως ρήμα) αφορά όλες εκείνες τις δράσεις οι οποίες δημιουργούν και ενδυναμώνουν ένα brand. Για ποιο λόγο δηλαδή είναι γνωστή μία εταιρεία.Το branding (ως ουσιαστικό) είναι όλα τα στοιχεία που συνθέτουν ένα brand τα οποία είναι το λογότυπο, η συσκευασία, το χρώμα, η φήμη σχετικά με τα οφέλη που αποκομίζει ένας άνθρωπος από τη χρήση ενός προϊόντος/υπηρεσίας μιας εταιρείας.

Και για να συνοψίσουμε όλα τα παραπάνω το brand και το branding είναι:

  1. Μία υπόσχεση
  2. Ο τρόπος που διαφοροποιείται κάτι από τα υπόλοιπα που υπάρχουν
  3. Οτιδήποτε πιστεύει ο πελάτης για μία εταιρεία/οργανισμό
  4. Ένα συναίσθημα που δημιουργείται μέσω της αλληλεπίδρασης με ένα προϊόν/υπηρεσία, με μία εταιρεία
  5. Η χειροπιαστή αντιπροσώπευση των αξιών ενός ανθρώπου ή ενός οργανισμού/εταιρείας
  6. Ένα σύνολο προσδοκιών οι οποίες έχουν ικανοποιηθεί
  7. Η εμπιστοσύνη μεταξύ ενός πελάτη και μίας επιχείρησης
  8. Το άυλο περιουσιακό στοιχείο μιας επιχείρησης
  9. Ένα σύνολο από μοναδικά οφέλη
  10. Οι λόγοι για τους οποίους αγοράζουμε κάτι
  11. Η ιστορία που λέμε
  12. Ένα σύμβολο του ανήκειν
  13. Επικοινωνία με ή χωρίς χρήση λέξεων
  14. Η εμπειρία που έχει ένας πελάτης
  15. Η εντύπωση που έχει μείνει μετά την τελευταία αλληλεπίδραση
  • Like 1
  • Confused 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...