Προς το περιεχόμενο

Πρώτος θάνατος πεζού εξαιτίας αυτόνομου οχήματος


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 357
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Επισκέπτης
4 λεπτά πριν, logistoulis είπε

μου πηδάνε συνέχεια γάτες τελευταία στιγμή και τις αποφεύγω με επιτυχία

Όταν λες συνέχεια , με τι ρυθμό ; :rolleyes::P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 λεπτά πριν, fg9000 είπε

Όταν λες συνέχεια , με τι ρυθμό ; :rolleyes::P

έχουμε πολύ μεγάλες αποικίες με αδέσποτες στη γειτονιά μου μιλάω κυριολεκτικά για 100αδες ζώα σε μόλις λίγα οικοδομικά τετράγωνα τα οποία ζουν τη ζωή τους στα άκρα και περιμένουν να περάσουν λίγο πριν περάσω εγώ :lol:

οπότε κάνω σχεδόν καθημερινά εξάσκηση στο έγκαιρο φρενάρισμα, αλλιώς θα με σκοτώσει η φιλόζωη γυναίκα (η οποία επίσης έχει την αγωνία να τις δει από μακριά και να μου φωνάξει κόψε!!) 

 

εδώ για να παρκάρω κατεβαίνω και τις διώχνω κάθονται και αράζουν παντού και δεν κουνιούνται 

Επεξ/σία από logistoulis
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
3 λεπτά πριν, logistoulis είπε

έχουμε πολύ μεγάλες αποικίες με αδέσποτες στη γειτονιά μου μιλάω κυριολεκτικά για 100αδες ζώα σε μόλις λίγα οικοδομικά τετράγωνα τα οποία ζουν τη ζωή τους στα άκρα και περιμένουν να περάσουν λίγο πριν περάσω εγώ :lol:

οπότε κάνω σχεδόν καθημερινά εξάσκηση στο έγκαιρο φρενάρισμα, αλλιώς θα με σκοτώσει η φιλόζωη γυναίκα (η οποία επίσης έχει την αγωνία να τις δει από μακριά και να μου φωνάξει κόψε!!) 

Έκλαψα, έφυγε ο φραπέ από το τραπέζι!:lol::lol:

Μπράβο σου παντός για τα ζώα, έτσι πρέπει να προσέχουμε όλοι :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μερικες παρατηρησεις:

α) τα φωτα του αυτοκινητου δεν φαινεται να φωτιζουν μακρια. Αρκετα περιεργο ή φταιει η καμερα.

β) το βιντεο πραγματι δειχνει οτι εμφανιζεται στο τελευταιο δευτερολεπτο η ποδηλατισσα, παρολο που ηταν ωρα πριν στον δρομο. Δεν νομιζω οτι αυτο αντικατοπρτριζει τις πραγματικες συνθηκες: κανονικα, σε σκοτεινο δρομο με μεσαια φωτα και 60χλμ/ω βλεπει ο οδηγος αισθητα πιο μπροστα.

 

Για εμενα, φαινεται να απετυχε το συστημα. Ακομα και αν ενας οδηγος δεν μπορουσε να την δει, το συστημα επρεπε να την δει που λειτουργει με καμερες που δεν επηρεαζονται απο τις συνθηκες φωτισμου.

 

 

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 ώρες πριν, haHa είπε

Αρχικα λεει οτι δεν προσπαθησε να φρεναρει σημαντικα(οχι ποτε οπως γραφεις) και προσθετει ταυτοχρονα οτι ηταν σαφες οτι ηταν πολυ δυσκολο να αποφευχθει η συγκρουση σε οποιοδηποτε mode(ακομα και αν οδηγουσε ο ανθρωπος) μιας και βγηκε ξαφνικα απο την σκια.

http://www.phoenixnewtimes.com/news/federal-agencies-investigate-fatal-self-driving-uber-crash-tempe-10251754

Moir said that after watching video from the Uber car of the moment before the collision, "it’s very clear it would have been difficult to avoid this collision in any kind of mode (autonomous or human-driven) based on how she came from the shadows right into the roadway ... I suspect preliminarily it appears that the Uber would likely not be at fault in this accident."

Δηλαδή μου λες ότι σε αυτό το δρόμο που μπορείς να δεις από το street view ότι έχει φώτα συν τα led φώτα του 2017 Volvo XC90, δεν ήταν αρκετά για να φωτίσουν επαρκώς το δρόμο και να εντοπίσουν έναν πεζό που διέσχιζε το δρόμο από το αντίθετο ρεύμα προς την πορεία του αυτοκινήτου (δηλαδή έπρεπε να διασχίσει 1,5 λωρίδα για να βρεθεί στην πορεία του οχήματος - και δεν πετάχτηκε από δεξιά); 

Και επίσης μου λες ότι πέρα από τις κάμερες που χρειάζονται φως, ξεγελάστηκαν και τα ρανταρ του οχήματος από το σκοτάδι.

Πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί ακόμα μιλάμε για υπαιτιότητα του θύματος, ενώ είναι ξεκάθαρο ότι το όχημα δεν λειτούργησε σωστά και χρειάζεται βελτίωση.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε οποιαδήποτε περίπτωση είτε είμαστε άνθρωποι και κάνουμε λάθη είτε το αυτοκίνητο δεν ήταν σωστά ρυθμισμένο/ολοκληρωτικά προγραμματισμένο (από ανθρώπινο λάθος ή έλλειψη) υπάρχει περιθώριο να τελειοποιηθούν αυτά σαν τεχνολογία στο μέλλον και σίγουρα θα είναι πιο ασφαλές σαν μεταφορά σε σχέση με ανθρώπους οδηγούς, γιατί μη ξεχνάμε και σε ποια χώρα ζούμε...τουλάχιστον οι μηχανές δεν θα παραβιάζουν τον κώδικα σίγουρα. Κρίμα πάντα για τη γυναίκα αλλά δεν είδα με τα τόσα ατυχήματα που γίνονται να αλλάζουν οι άνθρωποι. Οι μηχανές βελτιώνονται μόνο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο:

Αν οδηγούσε άνθρωπος υγιής ακόμη κι αν έβλεπε τον πεζό την τελευταία στιγμή όπως δείχνει η κάμερα θα πατούσε τα φρένα και σίγουρα θα έκανε έναν μικρό ελιγμό για να τον αποφύγει. Ακόμα και αν αυτός ο ελιγμός θεωρείται λάθος από του ειδικούς θα μπορούσε να σώσει τη ζωή του θύματος.

Οπότε σίγουρα η πρόσκρουση (αν συνέβαινε) ήταν μικρότερη και ΙΣΩΣ το θύμα επιβίωνε. Ίσως...

Εδώ όμως βλέπουμε ένα όχημα που δεν κατάλαβε τίποτα. Δεν κατάλαβε τι έγινε. 

Επίσης πολύ αμφιβάλω αν η ταχύτητα είναι 60χλμ/ω. Φαίνεται για πολύ περισσότερο αν και πάλι υπάρχει 1.5 δεύτερο περίπου από την πρώτη υπόνοια θέασης μέχρι την πρόσκρουση. Η υπόνοια θέασης θα συνέβαινε πολύ πολύ νωρίτερα αν οδηγούσε άνθρωπος. Όλους μας έχει τύχει να βλέπουμε "φαντάσματα" μέσα στο σκοτάδι και να κόβουμε ταχύτητα τρομαγμένοι και τελικά όντως να εμφανίζετε ένα ζώο την τελευταία στιγμή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, gmenex είπε

Σε οποιαδήποτε περίπτωση είτε είμαστε άνθρωποι και κάνουμε λάθη είτε το αυτοκίνητο δεν ήταν σωστά ρυθμισμένο/ολοκληρωτικά προγραμματισμένο (από ανθρώπινο λάθος ή έλλειψη) υπάρχει περιθώριο να τελειοποιηθούν αυτά σαν τεχνολογία στο μέλλον και σίγουρα θα είναι πιο ασφαλές σαν μεταφορά σε σχέση με ανθρώπους οδηγούς, γιατί μη ξεχνάμε και σε ποια χώρα ζούμε...τουλάχιστον οι μηχανές δεν θα παραβιάζουν τον κώδικα σίγουρα. Κρίμα πάντα για τη γυναίκα αλλά δεν είδα με τα τόσα ατυχήματα που γίνονται να αλλάζουν οι άνθρωποι. Οι μηχανές βελτιώνονται μόνο

σύμφωνοι, αλλά πριν τα αμολύσουν σε δημόσιους δρόμους μάλλον θα έπρεπε πρώτα να κάνουν δοκιμές σε ελεγχόμενο περιβάλλον 

θα έπρεπε να υπάρχει πιο αυστηρό πλαίσιο σχετικά με αυτό, διαφορετικά αν γίνουν 2-3 τέτοια ακόμη δεν αποκλείεται η κοινή γνώμη να στραφεί μαζικά εναντίον τους και να ματαιωθεί η όλη φάση 

 

το ότι τελικά είναι πιο φθηνό και γρήγορο να τα βγάλουν  στους δρόμους και ο,τι γίνει δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό , ας εξελιχθούν πιο αργά αλλά με περισσότερη ασφάλεια 

Επεξ/σία από logistoulis
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

28 λεπτά πριν, logistoulis είπε

σύμφωνοι, αλλά πριν τα αμολύσουν σε δημόσιους δρόμους μάλλον θα έπρεπε πρώτα να κάνουν δοκιμές σε ελεγχόμενο περιβάλλον 

θα έπρεπε να υπάρχει πιο αυστηρό πλαίσιο σχετικά με αυτό, διαφορετικά αν γίνουν 2-3 τέτοια ακόμη δεν αποκλείεται η κοινή γνώμη να στραφεί μαζικά εναντίον τους και να ματαιωθεί η όλη φάση 

το ότι τελικά είναι πιο φθηνό και γρήγορο να τα βγάλουν  στους δρόμους και ο,τι γίνει δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό , ας εξελιχθούν πιο αργά αλλά με περισσότερη ασφάλεια 

Χρόνια τώρα γίνονται δοκιμές σε ελεγχόμενα περιβάλλοντα. Ήρθε η στιγμή να βγούνε για δοκιμές και στπυς δρόμους αλλιώς δεν θα βελτιωθεί η τεχνολογία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, defacer είπε

Δε νομίζω ότι σύγκρινε κανείς στο επίπεδο το 5 είναι μεγαλύτερο από το 4. Ακόμα κι έτσι να ήταν όμως, αυτό που λες δε βλέπω πως μπορεί να στέκει λογικά. Ακόμα και αν βάλουμε στη ζυγαριά και τους μεθυσμένους, με ποιο τρόπο είναι αυτό σφάλμα εφόσον de facto οι μεθυσμένοι που βάλαμε μέσα μπήκαν επειδή προκάλεσαν ατύχημα, και προκάλεσαν ατύχημα επειδή οδηγούσαν;

Αυτό το "θα πρέπει" και "πολύ χαμηλά τον πήχη", απόψεις με τις οποίες συμφωνώ για διαφορετικούς λόγους (τεχνικούς και ανθρώπινης ψυχολογίας), είναι τελείως αστήρικτο όταν μιλάμε στα πλαίσια λιγότεροι θάνατοι = καλό.

Καταρχάς, τα ατυχήματα είναι ένα σχετικά σπάνιο φαινόμενο. Ο μικρός αυτός αριθμός συμβάντων προκαλούνται κυρίως απο μεθυσμένους, απρόσεκτους, ανθρώπους με προβλήματα όρασης, τρελούς, αυτούς που παραβιάζουν τα όρια κτλ, οι οποίοι ανεβάζουν το μέσο όρο ατυχημάτων δυσανάλογα για το γενικό πληθυσμό.

Τα παραπάνω όμως δέν είναι δικαιολογία για ένα αυτόνομο αυτοκίνητο. Με όλους τους ασθητήρες βλέπει πολύ καλύτερα απο οποιονδήποτε άνθρωπο, τηρεί τα όρια ταχύτητας, δέν χαζέυει στο κινητό, έχει σχεδόν ακαριαίο χρόνο αντίδρασης.

Οπότε αν πούμε οτι τα αυτόνομα αυτοκίνητα κάνουν τα μισά ατυχήματα απο το γενικό πληθυσμό, είναι ουσιαστικά απλά λίγο καλύτερα απο το μέσο μεθυσμένο και χαζεμένο οδηγό.

Η σωστή σύγκριση θα πρέπει να γίνεται (αν φυσικά υπάρχουν αυτά τα στοιχεία) με τα ατυχήματα που προκαλούν οδηγοί αρτιμελείς, που προσέχουν στο δρόμο και τηρουν τα όρια.

Κάτι αντίστοιχο έγινε και το 2016 με το ατύχημα του Tesla με το φορτηγό, οπου προσπαθώντας να δείξουν οτι τα Tesla είναι ασφαλή, τα σύγκριναν με τα ατυχήματα του γενικού πληθυσμού και είπαν οτι είναι πολύ χαμηλότερα. Όμως η σωστή σύγκριση θα ήταν με αυτοκίνητα αντίστοιχης χρονολογίας και κατηγορίας, και όχι με το γενικό πληθυσμό που περιλαμβάνει ασυντήρητα σαπάκια 20ετίας.

Και όντως, τα αυτοκίνητα Audi, BMW, Mercedes, Lexus κτλ έχουν πολύ-πολύ χαμηλότερα ποσοστά ατυχημάτων απο το γενικό πληθησμό, και χαμηλότερα απο τα Tesla: https://www.greencarreports.com/news/1106613_how-safe-is-tesla-autopilot-parsing-the-statistics-as-suggested-by-elon-musk/page-3

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νατο και το βίντεο.  Παντελής ανικανότητα του αυτόνομου να αντιληφθεί τι γίνεται. Οδηγός με φυσιολογική οδηγητική ικανότητα, άνετα θα μπορούσε να να περιορίσει τη ζημιά με το παραμικρό πάτημα του φρένου. Με 60 πήγαινε και τα σύγχρονα αυτοκίνητα επιβραδύνουν εντυπωσιακά σε αυτές τις ταχύτητες. 

Από το βίντεο , από την ώρα που φαίνονται τα παπούτσια, μέχρι τη σύγκρουση περνούν 1.5+ σχεδόν δευτερόλεπτα. Αρκετός χρόνος για να αντιδράσει κάποιος. Παρόλα αυτά, η σκοτεινιά από την κάμερα δεν αντιπροσωπεύει την πραγματικότητα. Αν και το XC90 δεν έχει εντυπωσιακά φώτα, έχει αυτόματη χρήση των μεγάλων φώτων. Επίσης σύμφωνα με τα ratings, η αρκετά χειρότερη πρώτη έκδοση του οχήματος (<02.2017) δίνει φωτισμό στην άκρια της αριστερής λωρίδας περίπου 20m, και στην δεξιά 60m με τα χαμηλά φώτα, και 110m - 150m με τα δυνατά. Στο σημείο που βρισκόταν η κοπέλα με ολόκληρο ποδήλατο, μέση του δρόμου προς λωρίδα, ακόμα και με τα μικρά φώτα, και την πρώτη έκδοση του οχήματος, θα έπρεπε να την δει τουλάχιστο από τα 40μέτρα, εάν όχι από τα 60, δηλαδή  2,3-3,5 δευτερόλεπτα να αντιδράσει με 60km/h. 

 

Btw, η χρήση του ανθρώπου για emergency ανάγκες δήθεν είναι απλά γελοία. Ο τύπος(?) μόνο το δρόμο δεν βλέπει, και προφανώς αυτός θα φάει όλη τη ευθύνη καθώς ο φωτισμός του αυτοκινήτου μάλλον είναι αρκετός (σίγουρα θα κάνουν επανάλυψη με όχημα για να κρίνουν), και αποκλείεται να μένει η volvo να την φάει με σταυρωμένα τα χέρια στο θέμα φωτισμού, και αυτός βλέπει συνεχώς αλλού. Και μια βδομάδα να είχε να αντιδράσει, πάλι το αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο. 

5ab38ac81a66d_Capture2.JPG.7b6a4873aa3ca02d12971dbc89b7465b.JPG

( Φωτισμός της πρώτης έκδοσης του οχήματος) 

 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή η άλλη ήταν μαλακισμένη κ δε προσέχει, φταίει το αυτόνομο τώρα. Λες κι αν ήταν κανονικό αυτοκίνητο δεν θα γινόταν ατύχημα. Άσε που θα έκλειναν 2 σπίτια επειδή κάποιοι βγαίνουν στους δρόμους και νομίζουν ότι κυκλοφορούν σε πάρκο. Σε καμία περίπτωση δεν έφταιγε το αυτόνομο όχημα. Ποιος ξέρει πόσο απότομα πετάχτηκε μες στο σκοτάδι για να μην προβλέψει τη κίνησή της κανένα από τα radar...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, De@th L0rd είπε

Ποιος ξέρει πόσο απότομα πετάχτηκε μες στο σκοτάδι για να μην προβλέψει τη κίνησή της κανένα από τα radar...

Το βίντεο το είδες? Ήταν μέσα στο δρόμο τουλάχιστο 5 δευτερόλεπτα,  τουλάχιστο 2 μέσα στη λωρίδα του και διασταύρωνε περπατώντας. Ηλιθιότητα της που επέλεξε το συγκεκριμένο σημείο, στιγμή και δεν διασταύρωσε πιο γρήγορα, αλλά η αντίδραση του αυτόνομου ήταν καθαρά γελοία. Στην κυριολεξία, oops, δεν σε πρόσεξα, no hard feelings. 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 ώρες πριν, Fubar.gr είπε

Δές το πρώτο μου post εδώ: https://www.insomnia.gr/forums/topic/672147-πρώτος-θάνατος-πεζού-εξαιτίας-αυτόνομου-οχήματος/?tab=comments#comment-56366412

Το πλάτος του δρόμου είναι 8-10 μέτρα.

Οι αναφορές λένε οτι έσπρωχνε το ποδήλατο με τα χέρια και είχε ψώνια, οπότε δέν θα μπορούσε να πηγαίνει με πάνω απο 1,5m/s που είναι η τυπική ταχύτητα περπατήματος, μάλλον θα πήγαινε πιό αργά.

Άρα χοντρικά χρειαζόταν πάνω απο 6-7 δευτερόλεπτα για να διασχίσει όλο το δρόμο.

Το αυτοκίνητο λένε οτι πήγαινε με  38 mph ή 17 m/s. Την ώρα που η πεζός θα ήταν ακριβώς στη μέση του δρόμου, ανάμεσα στις δύο λωρίδες, το αυτοκίνητο θα ήταν περίπου 50-60 μέτρα πιό πίσω, απόσταση υπεραρκετή για να ακινητοποιηθεί εντελώς. Τη στιγμή που η πεζός θα ήταν ακριβώς στη μέση της δεξιάς λωρίδας, το αυτοκίνητο θα ήταν στα 40 μέτρα πίσω, απόσταση πάλι αρκετή για να ακινητοποιηθεί πλήρως.

Το αυτοκίνητο θα μπορούσε να την αποφύγει εντελώς χωρίς κάν να πατήσει φρένο, απλώς αφήνοντας το γκάζι. Όμως οι αναφορές λένε οτι δέν υπάρχουν ενδείξεις οτι το αυτοκίνητο έκοψε καθόλου ταχύτητα.

Αρα, αν εγω έβλεπα ενα αυτοκινητο να έρχεται με 60km/h και ειχα 6 δεπτερολεπτα να περασω τον δρόμο κρατώντας ποδήλατο το οποίο ήταν και φορτωμένο θα δοκίμαζα να περάσω υον δρομο;

Το περίεργο εδώ είναι όχι μόνο οτι το αυτοκίνητο δεν εντόπισε την γυναίκα στην ευθεία, αλλά και ότι η γυναίκα δεν είδε το αυτοκίνητο βράδυ το οποίο πρέπει να ειχε τα φώτα του ανοιχτά.

Εκτός αν η "άστεγη" ειχε πρόβλημα όρασης.

Να δείτε που στο τέλος θα αποδειχτεί οτι ήταν απενεργοποιημένη η αυτόνομη οδήγηση και τελικά η ευθύνη ηταν του οδηγού.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...