Προς το περιεχόμενο

Πρώτος θάνατος πεζού εξαιτίας αυτόνομου οχήματος


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
24 λεπτά πριν, logistoulis είπε

α έτσι λένε ε; και η "οδηγός"  (πρώην κατάδικος ) που στο βίντεο ΞΕΚΑΘΑΡΑ χάζευε το κινητό της ξαφνιάστηκε που πετάχτηκε από πουθενά.. κοίτα κάτι πράγματα 

Πρώτα από όλα (πέρα από το ότι ήταν πρώην κατάδικος δεν μετράει καθόλου, γιατί δεν υπάρχει διαφορά στα αντανακλάστικα ενός ατόμου) η οδηγός, είναι υπάληλλος της Uber που υπάρχει για να ελέγχει και άλλα πράγματα στο αυτοκίνητο. Μάλιστα όπως δηλώνει η ίδια δεν υπήρξε ειδοποίηση από το αυτοκίνητο και η μόνη ειδοποίηση είναι ο ήχος της σύγκρουσης (ευθύνη αυτοκινήτου).

Αναλυτικά με τα όσα έχουν δημοσιευθεί. Το αυτοκίνητο τρέχει με το αυτόνομο ενεργοποιημένο στα 38 mp/h ή 61.1551 km/h. Ας το στρογγυλοποιήσουμε στα 61 km/h. Δηλαδή τρέχει με ~17 m/s( 16.9444444 m/s) Με βάση το βίντεο, το διάστημα όπου η οδηγός κοιτάει τελευταία φορά κάτω πριν το ατύχημα είναι  ~5 δευτερόλεπτα. Έπειτα κοιτάει στον δρόμο για 1 δευτερόλεπτο, και μετά αντιδρά στο ατύχημα.

Σε αυτό το 1 δευτερόλεπτο η οδηγός δεν έχει ορατότητα στα 20 μέτρα, απόσταση από την πεζή που διασχίσει τον δρόμο.

Σύμφωνα με αυτό τον πίνακα και να έβλεπε την πεζή στα 20m πάλι δεν θα προλάβαινε να φρενάρει.

Επεξ/σία από orfibous
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η αλήθεια είναι πως και η δική μου αίσθηση από το βίντεο είναι ότι μάλλον δύσκολα δε θα γινόταν το μοιραίο. Η υπάλληλος δείχνει να μην κοιτά τον δρόμο για οποιονδήποτε λόγο πράγμα κακό μεν αλλά δεν ξέρουμε τι έκανε (πχ έλεγχος οργάνων του συστήματος), η άτυχη πεζή φαίνεται να εμφανίστηκε ξαφνικά στο βίντεο που σημαίνει ότι μάλλον το ίδιο ξαφνικά θα μπορούσαν να την αντιληφθούν τα συστήματα του αυτοκινήτου. Δυστυχώς πέρασε και από σημείο όπου δε θα έπρεπε να περάσει... Το ατύχημα έχει πολλές παραμέτρους και μάλλον η οδηγός θα το φορτωθεί. Θα είχε ενδιαφέρον πάντως μετά από αυτό να γίνουν δοκιμές με έμπειρους, επαγγελματίες οδηγούς ώστε να δούμε αν θα μπορούσε να έχει άλλη τροπή το συμβάν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

βέβαια και επαγγελματίας να είσαι είναι αρκετά πιθανό να σταματήσεις να προσέχεις από τη στιγμή που δεν θα χρειάζεται να συμμετέχεις ιδιαίτερα

 

από ένα σημείο κι έπειτα δηλαδή και εφόσον την περισσότερη ώρα πήγαινουν καλά τα πράγματα νομίζω ότι είναι φυσικο να πάψει κανείς να προσέχει όπως όταν θα οδηγούσε ο ίδιος και ο μόνος σκοπός που θα εξυπηρετούσε στο όχημα είναι αυτός του εξιλαστήριου θύματος 

 

η οδήγηση απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και το βρίσκω δύσκολο να την έχεις χωρίς να συμμετέχεις διαρκώς ενεργά σε αυτήν, όσες φορές είμαστε συνοδηγοί ακόμα και αν σαν οδηγοί πάντα προσέχουμε τι παίζει γύρω μας, οι αντιδράσεις μας πέφτουν κατακόρυφα επειδή ξέρουμε ότι την οδήγηση την έχει αναλάβει άλλος και μπορεί να χαζεύουμε γύρω γύρω   πράγματα ή τοπία "ανέμελα" πράγμα που δεν κάνουμε όταν είμαστε εμείς πίσω από το τιμόνι (εξαιρούνται τα τελείς τσόκαρα)  

 

δηλαδή ακόμα και τον άλλο τον κόπανο που τράκαρε με το τέσλα χαζεύοντας ταινία ή κάτι τέτοιο δεν τον αδικώ πλήρως, δεν γίνεται να σου λένε πρόσεχε αλλά πάει και μόνο του.. ή προσέχεις και οδηγείς ή πάει μόνο του η ενδιάμεση κατάσταση ίσως είναι αρκετά επικίνδυνη

 

και όσο θα παραμένουν χειριστήρια στο όχημα που απλά θα σε κάνουν συνυπεύθυνο θα μπορεί η τεχνολογία να παραμένει ημιτελης και να σου πουλάνε μισοτελειωμένες εκδόσεις χωρίς καμία ευθύνη

Επεξ/σία από logistoulis
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

46 λεπτά πριν, orfibous είπε

Όπως διαβάζουμε και σε αυτό το άρθρο : "Στην ανάκρισή της, η εφεδρική οδηγός του οχήματος δήλωσε πως όλα έγιναν αστραπιαία και πως η Herzberg εμφανίστηκε από το πουθενά. Μετά από εξέταση των βίντεο που καταγράφηκαν από τις κάμερες του αυτοκινήτου, το αστυνομικό σώμα λέει πως η σύγκρουση με αυτή την ταχύτητα και τις συνθήκες δε θα μπορούσε να αποφευχθεί ακόμα και να οδηγούσε η Rafaela Vasquez. "

 

Φυσικά φίλε μου εμφανίστηκε από το πουθενά, αφού η "οδηγός" χάζευε στο κινητό!!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

49 λεπτά πριν, parlapipas25 είπε

Εννοώ κάτι σαν το emergency brake της volvo.

Το σύστημα της uber έτσι κι αλλιώς είναι fail.

Η uber μαλλον ανησυχεί ιδιαίτερα  για τους μισθούς των οδηγών της θέτοντας τον κοσμακι σε κίνδυνο.

Μετά από αυτό άραγε θα μπεις κανένας φυλακή;

Ήταν αστεγη γι αυτό όχι, μόνο αν σκότωνε την arianna grande και πάνω θα πήγαινε κάποιος φυλακή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Μόλις τώρα, Jimmy08 είπε

Φυσικά φίλε μου εμφανίστηκε από το πουθενά, αφού η "οδηγός" χάζευε στο κινητό!!

Που το διάβασες αυτό σε παρακαλώ. Το έγραψα και πιο πάνω ότι το τελευταίο δευτερόλεπτο, 20 μέτρα πριν τη σύγκρουση η οδηγός κοιτάει τον δρόμο και δεν βλέπει τίποτα φαίνεται και στο βίντεο.

Πραγματικά τώρα αυτό το πράγμα με το να ρίχνουμε την ευθύνη πάντα στον οδηγό πρέπει να σταματήσει. Η οδική παιδεία των πεζών, ειδικά στην χώρα μας είναι , ανύπαρκτη. Στα σχολεία δεν υπάρχει πουθενά ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα οδικής εκπαίδευσης. Μόνο μικρές δράσεις γίνονται με πρωτοβουλίες δασκάλων και αυτές δύσκολα γιατί υπάρχει άπειρη γραφειοκρατία για έναν δάσκαλο να οργανώσει κάτι που δεν υπάρχει στο πρόγραμμα του σχολείου.

Βλέπουμε καθημερινά πεζούς να περνάνε τους δρόμους αδιαφορώντας για την ίδια τους τη ζωή. Παραβιάζουν κόκκινα, περνάνε το δρόμο 20 μέτρα μακριά από την διάβαση, γιατί βαριούνται να περπατήσουν, πριν μερικούς μήνες έβλεπα σχολειαρόπαιδα σε εκδρομή να περνάνε κάθετα την Λ.Αμαλίας, στον άξονα σκαλάκια συντάγματος , μνημείο αγνώστου στρατιώτη, αντί να πάνε 20 μέτρα πιο πέρα που έχει φανάρια και διαβάσεις. Δηλαδή εκεί να έχεις ένα ατύχημα τι φταίει ο οδηγός.

Βέβαια και για τους πεζούς δεν υπάρχει τέλειος σχεδιασμός από πλευράς διαβάσεων και φαναριών για να διευκολύνουν την κίνηση τους, αλλά και εκεί που υπάρχει δεν τους νοιάζει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

καλά για αυτό μάλλον φταίει το βίντεο που είναι θεοσκότεινο (δεν ξέρω αν επίτηδες είναι έτσι ή απλά είναι γτπκ η κάμερα που τραβούσε) 

 

στο άλλο βίντεο που ποσταρίστηκε, η διαδρομη γενικά έχει μια χαρά ορατότητα από μόνη της και με τα φώτα του αυτοκινήτου βλέπεις πολύ καλά 

Επεξ/σία από logistoulis
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, orfibous είπε

Που το διάβασες αυτό σε παρακαλώ. Το έγραψα και πιο πάνω ότι το τελευταίο δευτερόλεπτο, 20 μέτρα πριν τη σύγκρουση η οδηγός κοιτάει τον δρόμο και δεν βλέπει τίποτα φαίνεται και στο βίντεο.

Πραγματικά τώρα αυτό το πράγμα με το να ρίχνουμε την ευθύνη πάντα στον οδηγό πρέπει να σταματήσει. Η οδική παιδεία των πεζών, ειδικά στην χώρα μας είναι , ανύπαρκτη. Στα σχολεία δεν υπάρχει πουθενά ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα οδικής εκπαίδευσης. Μόνο μικρές δράσεις γίνονται με πρωτοβουλίες δασκάλων και αυτές δύσκολα γιατί υπάρχει άπειρη γραφειοκρατία για έναν δάσκαλο να οργανώσει κάτι που δεν υπάρχει στο πρόγραμμα του σχολείου.

Βλέπουμε καθημερινά πεζούς να περνάνε τους δρόμους αδιαφορώντας για την ίδια τους τη ζωή. Παραβιάζουν κόκκινα, περνάνε το δρόμο 20 μέτρα μακριά από την διάβαση, γιατί βαριούνται να περπατήσουν, πριν μερικούς μήνες έβλεπα σχολειαρόπαιδα σε εκδρομή να περνάνε κάθετα την Λ.Αμαλίας, στον άξονα σκαλάκια συντάγματος , μνημείο αγνώστου στρατιώτη, αντί να πάνε 20 μέτρα πιο πέρα που έχει φανάρια και διαβάσεις. Δηλαδή εκεί να έχεις ένα ατύχημα τι φταίει ο οδηγός.

Βέβαια και για τους πεζούς δεν υπάρχει τέλειος σχεδιασμός από πλευράς διαβάσεων και φαναριών για να διευκολύνουν την κίνηση τους, αλλά και εκεί που υπάρχει δεν τους νοιάζει.

Δεν το διάβασα πουθενά, είδα απλά το βίντεο. 

Αν δεις το βιντεο που ανέβασε φίλος μια-δύο σελίδες πριν, όπου άλλος οδηγός κάνει την ίδια διαδρομή, η ορατότητα δεν έχει καμία σχέση με αυτή που φαίνεται στο βίντεο της uber.

Επίσης αμφιβάλλω ότι οι κάμερα στο βίντεο της uber είναι και αυτή που συνδέεται στο αυτόνομο σύστημα οδήγησης. Αλλά και να ήταν, κάποιος που πρόσεχε το δρόμο συνέχεια δε θα είχε αιφνιδιαστεί όσο η "οδηγός".

Και επιτέλους σταματήστε να μιλάτε για το ποιός φταίει σε αυτό το ατύχημα, όταν ένα τελευταίας τεχνολογίας όχημα με εξελιγμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης, με αισθητήρες, ραντάρ, κάμερες και δε ξέρω και γω τι άλλο, απέτυχε να εντοπίσει αντικείμενο σε τροχιά σύγκρουσης και να το αποφύγει με ασφάλεια. 

 

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτο παντως με το οτι το βιντεο ειναι σκοτεινο και δεν θα εβλεπε και ενας οδηγος που προσεχε τον δρομο και οχι απλα σηκωσε το βλεμα του ενα δευτερολεπτο πριν το συμβαν πρεπει να το αξιολογησετε καλυτερα γιατι το ζειτε και οι ιδιοι καθημερινα με τα κινητα σας. Ποσες φορε βλεπετε πεντακαθαρα στο σκοταδι και τραβατε φωτογραφιες ή βιντεο και οταν πατε να τις δειτε ειναι θεοσκοτεινες? Για αυτο το λογο εχουν τα radar/lidar κλπ επιπλεον συστηματα για να βλεπουν και εκτος οριων καθαρων φωτισμων καμερων και οχι μονο ευθεια αλλα 360 μοιρες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όπως λέει και ο @logistoulis πιο πάνω, το βίντεο που παρέδωσε η Uber στην αστυνομία φαίνεται υπερβολικά σκοτεινό, ακόμα και για τα δεδομένα μιας dashcam. Δέν θα μου έκανε εντύπωση αν η Uber επίτηδες το "σκοτείνιασε" πρίν το δώσει στην αστυνομία, για να δωθεί η εντύπωση οτι η ποδηλάτης πετάχτηκε απο τις σκιές.

Στο βίντεο που έβαλε στην προηγούμενη σελίδα ο @michael92 ο δρόμος φαίνεται πολύ καλά φωτισμένος.

Και αυτό επισημαίνουν και διάφοροι ειδικοί στο παρακάτω άρθρο: Human Driver Could Have Avoided Fatal Uber Crash, Experts Say

Sean Alexander, of Crash Analysis & Reconstruction LLC, concurred. "Video makes everything in the light pattern brighter and everything out of the beam darker. A human eye sees it much clearer," he said.

Alexander also agreed with Moore’s analysis that a human driver could have avoided hitting Herzberg. "During the time the vehicle should have been braking, the pedestrian would have had additional time and would have cleared without the vehicle actually having to stop," Alexander said.

Η άποψη μου είναι οτι αν και η ποδηλάτης φαίνεται οτι πέρασε απρόσεκτα το δρόμο, όλα τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν οτι το ατύχημα θα μπορούσε να αποφευχθεί, και μάλιστα στο πολύ χαλαρό,  χωρίς δραματικά φρεναρίσματα. Όπως λέει πιό πάνω, αρκούσε να κόψει λίγο ταχύτητα για να προλάβει να περάσει στο απέναντι πεζοδρόμιο χωρίς να χρειαστεί να ακινητοποιήσει εντελώς το όχημα.

  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...