Προς το περιεχόμενο

Πρώτος θάνατος πεζού εξαιτίας αυτόνομου οχήματος


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ρε παιδιά αργά η γρήγορα αυτονόητο ήταν ότι θα συνέβαινε, μακάρι από αυτό να γίνει ποιο προσεχτική και ασφαλή η χρήση του εκάστοτε τέτοιου αυτοκίνητου. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

37 λεπτά πριν, Jimmy08 είπε

Εξαρτάται με το τι εννοείς "τα πάντα".

Το να ακολυθήσουν συγκεκριμένο heading που έχει οριστεί, να στρίψουν 3 μοίρες αρίστερά ή δεξιά ή να κατέβουν 1.000 πόδια, δεν το λες και "τα πάντα".

Επίσης η αυτόματη προσγείωση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα αντίστοιχα συστήματα που υπάρχουν στο έδαφος (αεροδρόμιο). Χωρίς αυτά, το αεροπλάνο που κάνει "τα πάντα", δεν μπορεί ούτε να δει το αεροδρόμιο. Ή μήπως θεωρείς ότι η αυτόματη προσγείωση είναι πλήρως αυτόνομη; Γιατί δεν είναι.

Επίσης βεβαίως και η πλειοψηφία των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος, γιατί μάντεψε, άνθρωποι πιλοτάρουν τα αεροπλάνα. Και οι αριθμοί που παραθέτεις περιλαμβάνουν μέσα και περιστατικά όπου οι πιλότοι ήταν ο τελευταίος κρίκος της αλυσίδας και κλήθηκαν να βγάλουν το φίδι από την τρύπα.

Τέλος το μέγεθος της επένδυσης δεν είναι αντιστρόφως ανάλογο με το χρόνο που χρειάζεται για να εξελιχθεί μια τεχνολογία. Σίγουρα βοηθάει τους ερευνητές να έχουν ισχυρό κεφάλιο για τις έρευνές τους αλλά δε σημαίνει ότι επειδή η Intel επένδυσε 15,5 δις σε 2 χρόνια θα έχουμε level 4 ούτε αν επένδυε 31 δις θα τα είχαμε σε 1 χρόνο... 

Μπορούν να τροχοδρομήσουν (δεν επιτρέπεται ακόμα), μπορούν να απογειωθούν (δεν επιτρέπεται ακόμα), μπορούν να ανέλθουν στο ύψος και την πορεία αυτόματα, μπορούν να κάνουν αυτόματα προσέγγιση, μπορούν να προσγειωθούν, και να τροχοδρομήσουν πίσω (δεν επιτρέπεται ακόμα). Δεν είπα ότι σήμερα τα εμπορικά αεροσκάφη είναι πλήρως αυτόματα χωρίς ανάγκη επίβλεψης και παρέμβασης από πιλότο, είπα ότι θα γίνουν πλήρως αυτόνομα σύμφωνα με την Boeing/Airbus

Self-Flying Planes May Arrive Sooner Than You Think. Here's Why
The technology is here, but will we trust planes without pilots?

Airbus is developing an autonomous air taxi dubbed Vahana.

The artificial intelligence that Boeing will test will be capable of making decisions normally made by pilots. Sinnett said that the technology could be used to reduce the number of pilots required for long-haul flights or, in some situations, allow fully autonomous flying.  (link)

 

35 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Ο αριθμός αυτών που δυσκολεύονται να καταλάβουν την διαφορά μεταξύ αυτοματισμών - βοηθημάτων και πλήρους αυτονομίας σε όλες τις συνθήκες και στιγμές είναι μεγάλος.

Η αυτόματη προσγείωση γίνεται όταν υπαρχή χαμηλή ορατότητα και οι συνθήκες το επιτρέπουν, από qualified πληρώματα με κατάλληλη καθοδήγηση από συγκεκριμένα αεροδρόμια που έχουν τις κατάλληλες υποδομές. Δεν είναι standart procedure η αυτόματη προσγείωση, και δεν βασίζεται σε ΑΙ για να πάρει αποφάσεις. Αν δεν λειτουργεί το ground guidence του συγκεκριμένου διαύλου του συγκεκριμένου αεροδρομίου πχ, απλά δεν γίνεται. Και σίγουρα δεν μπορούν να κάνουν τα πάντα. Έλεος. Καταρχήν δεν μπορούν να κάνουν απογείωση. Μήπως θεωρείς κιόλας ότι μπορούν να πάρουν απόφαση και να προσγειώσουν αεροπλάνο μέσα σε ποτάμι στο κέντρο της Νέας Υόρκης χωρίς κινητήρες (US Airways Flight 1549)? Είναι βοηθητικοί αυτοματισμοί. Σταματάτε να λέτε αρλούμπες περί πλήρους ΑΙ αυτονομίας. 

Μου αρέσει που βάζεις και link, τα οποία δεν έχεις καν διαβάσει (όχι πως είναι η πρώτη φορά). Από το Link σου: Pilot Still Required (επικεφαλίδα), The Human Stays (επικεφαλίδα), Rest assured, fellow travelers—you'll remain under the watchful eye of an actual pilot, as well as an autopilot, for the foreseeable future (επίλογος).

Το ότι εταιρείες επενδύουν δεν σημαίνει ότι κατ' ανάγκη θα πετύχει το εγχείρημα στον βαθμό που φαντάζεσαι, και δεν σημαίνει ότι θα γίνει σύντομα κιόλας. Πόσα project ξεκίνησαν και σταμάτησαν? Εσύ ο ίδιος λες συνέχεια ότι το υδρογόνο είναι βλακεία, και λαγός κλπ κλπ. Δεν επενδύουν πάνω του εταιρείες δισεκατομμύρια εδώ και 50+ χρόνια? Άρα και κίνηση με το υδρογόνο θα έπρεπε να υπήρχε μέχρι τώρα. Με τη λογική σου φάσκεις και αντιφάσκεις με ότι σε βολεύει. Και όπως λες, το ξέρουν οι ειδικοί. Οπότε πόσο ειδικοί είσαστε για να μιλάτε για σίγουρη εφαρμογή, στο άμεσο μέλλον κιόλας? 

Για τα αεροπλάνα απάντησα. Τα bold είναι προσωπικές απόψεις του συγγραφέα του άρθρου. Γεμάτο το internet αν θες να διαβάσεις για την επερχόμενη αυτονομία με AI (που υπάρχει ήδη σε πειραματικά, drone, και άλλα)

Η αυτονομία έχει διάφορα επίπεδα που εσύ αδυνατείς να διαχωρίσεις. Τα οδηγικά βοηθήματα και αυτοματισμοί είναι level 0-1. Από το level 2 το αυτοκίνητο που μπορεί να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο έστω και προσωρινά και υπό προϋποθέσεις λέγεται αυτόνομο. Εγώ δεν λέω ότι είμαι ειδικός και γι'αυτό δεν κάνω επιθετικά ανόητες κατηγορηματικές δηλώσεις ότι μας κοροϊδεύουν όλοι οι CEO, η αυτονομία με ΑΙ δεν υπάρχει πουθενά και δεν πρόκειται να γίνει πότε, και όσοι διαφωνούν είναι βλάκες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Μπορούν να τροχοδρομήσουν (δεν επιτρέπεται ακόμα), μπορούν να απογειωθούν (δεν επιτρέπεται ακόμα), μπορούν να ανέλθουν στο ύψος και την πορεία αυτόματα, μπορούν να κάνουν αυτόματα προσέγγιση, μπορούν να προσγειωθούν, και να τροχοδρομήσουν πίσω (δεν επιτρέπεται ακόμα). Δεν είπα ότι σήμερα τα εμπορικά αεροσκάφη είναι πλήρως αυτόματα χωρίς ανάγκη επίβλεψης και παρέμβασης από πιλότο, είπα ότι θα γίνουν πλήρως αυτόνομα σύμφωνα με την Boeing/Airbus

Self-Flying Planes May Arrive Sooner Than You Think. Here's Why
The technology is here, but will we trust planes without pilots?

Airbus is developing an autonomous air taxi dubbed Vahana.

The artificial intelligence that Boeing will test will be capable of making decisions normally made by pilots. Sinnett said that the technology could be used to reduce the number of pilots required for long-haul flights or, in some situations, allow fully autonomous flying.  (link)

Για τα αεροπλάνα απάντησα. Τα bold είναι προσωπικές απόψεις του συγγραφέα του άρθρου. Γεμάτο το internet αν θες να διαβάσεις για την επερχόμενη αυτονομία με AI (που υπάρχει ήδη σε πειραματικά, drone, και άλλα)

Η αυτονομία έχει διάφορα επίπεδα που εσύ αδυνατείς να διαχωρίσεις. Τα οδηγικά βοηθήματα και αυτοματισμοί είναι level 0-1. Από το level 2 το αυτοκίνητο που μπορεί να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο έστω και προσωρινά και υπό προϋποθέσεις λέγεται αυτόνομο. Εγώ δεν λέω ότι είμαι ειδικός και γι'αυτό δεν κάνω επιθετικά ανόητες κατηγορηματικές δηλώσεις ότι μας κοροϊδεύουν όλοι οι CEO, η αυτονομία με ΑΙ δεν υπάρχει πουθενά και δεν πρόκειται να γίνει πότε, και όσοι διαφωνούν είναι βλάκες.

Το human error και στις 3 περιπτώσεις ατυχημάτων που περιγράφει το άρθρο δεν είναι των πιλότων. 

Όλα αυτά που μπορούν να κάνουν τα αεροπλάνα μονα τους σήμερα χρειάζονται και τον ανάλογο εξοπλισμό από την πλευρά του αεροδρομίου. 

Οι δοκιμές με αυτόνομα drones και οι πομπώδεις δηλώσεις για πλήρη αυτονομία "sooner that you think" είναι απλά μέθοδος εντυπωσιασμού του αναγνώστη. 

Απλά ας αναλογιστούμε πόσο καιρό χρειάστηκε η αεροπλοΐα να φτάσει στο σημερινό επίπεδο. Τέτοιου είδους ριζικές αλλαγές δε γίνονται από τη μια δεκαετια στην άλλη. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Εγώ πάντως βλέπω όλες σχεδόν τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες κ.α. να επενδύουν δις. και να το θεωρούν αναπόφευκτο την επόμενη δεκαετία:

The Self-Driving Car Timeline – Predictions from the Top 11 Global Automakers

GM – Rumors of Self-Driving by 2018
1 Δις σχεδόν στην Lyft και Cruise

Ford – True Self-Driving by 2021 (Lvl4)
$1 billion in Argo AI

Honda – Self-Driving on the Highway by 2020
Waymo self-driving technology in their vehicles.

Toyota – Self-Driving on the Highway by 2020
investing $1 billion over five years in the Toyota Research Institute to develop robotics and AI technology.

Renault-Nissan – 2020 for Autonomous Cars in Urban Conditions, 2025 for Truly Driverless Cars

Volvo – Self-Driving on the Highway by 2021
$300 million joint venture with Uber

Hyundai – Highway 2020, Urban Driving 2030
investing 2 trillion won ($1.7 billion) and hiring over 3,000 employees for its self-driving car program.

Daimler – Nearly Fully Autonomous by Early 2020’s

Fiat-Chrysler – CEO expects there to be some self driving on the road by 2021
teamed up with Waymo

BMW – Fully self-driving possible by 2021
with Intel and Mobileye

Intel $250 million of additional new investments over the next two years to make fully autonomous driving a reality.
Uber $680 million to purchase Otto
Intel $15.3 billion to buy Mobileye
Hyundai $1.7 billion in R&D

Το ίδιο συμβαίνει και στα αεροπλάνα, που ήδη είναι ικανά να κάνουν αυτόματα τα πάντα από την απογείωση μέχρι την προσγείωση (πολλές Ασιατικές εταιρίες υποχρεώνουν τους πιλότους τους να κάνουν αυτόματη προσγείωση (link), με την Airbus και Boeing να ηγούνται της προσπάθειας για ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία στο προσεχές μέλλον.

Προφανώς εσύ πάλι ξέρεις καλύτερα από όλους για να κάνεις τόσο απόλυτες δηλώσεις και να λοιδορείς όσους κάνουν το λάθος να διαφωνούν με σένα σαν φαντασιόπληκτα κορόιδα.

Παρατήρησε ότι οι περισσότεροι κάνουν λόγο για αυτόνομη οδήγηση μόνο σε εθνικές οδούς. Λίγοι ρισκάρουν να προβλέψουν για αυτόνομη οδήγηση εντός πόλεων που ενδιαφέρει τους περισσότερους ανθρώπους.

Μήπως γιατί τα βασισμένα σε neural networks AI συστήματα είναι εντελώς ντουβάρια όταν καλούνται να αναγνωρίσουν μερικώς καλυμμένες πινακίδες(και γενικότερα μοτίβα), σαν αυτές που συχνά συναντάμε μέσα σε πόλεις; Ψάξε για αποτυχίες των νευρωνικών δικτύων που αντιλαμβάνονταν πινακίδες ΣΤΟΠ με αυτοκόλλητα πάνω τους, σαν προσόψεις ψυγείων !!!!!!! . Σκέψου πόσο θανάσιμο θα ήταν ένα τέτοιο λάθος σε κανονικό δρόμο.

Μήπως γιατί στις εθνικές οδούς είναι πολύ λιγότερα τα περιστατικά που πρέπει να κρίνεις αν κάτι άγνωστο θα πεταχτεί ξαφνικά μπροστά; Αν πεταχτεί μπροστά σου μια μπάλα, ως άνθρωπος, περιμένεις και την εμφάνιση ενός παιδιού που θα τρέξει να την πιάσει. Μάντεψε τώρα πόσα νευρωνικά δίκτυα μπορούν να προβλέψουν την εμφάνιση του παιδιού από μόνα τους, χωρίς κανέναν προγραμματισμό.

Μήπως γιατί στις εθνικές οδούς, ο δρόμος είναι μια ευθεία και καλά οριοθετημένος, χωρίς περιορισμένη ορατότητα;

Τα ίδια διαβάζουμε απλά καταλαβαίνουμε διαφορετικά πράγματα. Η οδήγηση μέσα σε πόλεις είναι σε μεγάλο βαθμό Artificial General Intelligence task. Δηλαδή απαιτεί συστήματα ικανά να πάρουν αποφάσεις υπό συνθήκες μεγάλης αβεβαιότητας/ελλιπούς πληροφόρησης

κάνοντας χρήση κοινής λογικής, όπως οι άνθρωποι. Όταν τα δεις γράψε μου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, Omnigeek είπε

Μπορούν να τροχοδρομήσουν (δεν επιτρέπεται ακόμα), μπορούν να απογειωθούν (δεν επιτρέπεται ακόμα), μπορούν να ανέλθουν στο ύψος και την πορεία αυτόματα, μπορούν να κάνουν αυτόματα προσέγγιση, μπορούν να προσγειωθούν, και να τροχοδρομήσουν πίσω (δεν επιτρέπεται ακόμα). Δεν είπα ότι σήμερα τα εμπορικά αεροσκάφη είναι πλήρως αυτόματα χωρίς ανάγκη επίβλεψης και παρέμβασης από πιλότο, είπα ότι θα γίνουν πλήρως αυτόνομα σύμφωνα με την Boeing/Airbus

Self-Flying Planes May Arrive Sooner Than You Think. Here's Why
The technology is here, but will we trust planes without pilots?

Airbus is developing an autonomous air taxi dubbed Vahana.

The artificial intelligence that Boeing will test will be capable of making decisions normally made by pilots. Sinnett said that the technology could be used to reduce the number of pilots required for long-haul flights or, in some situations, allow fully autonomous flying.  (link)

Για τα αεροπλάνα απάντησα. Τα bold είναι προσωπικές απόψεις του συγγραφέα του άρθρου. Γεμάτο το internet αν θες να διαβάσεις για την επερχόμενη αυτονομία με AI (που υπάρχει ήδη σε πειραματικά, drone, και άλλα)

Η αυτονομία έχει διάφορα επίπεδα που εσύ αδυνατείς να διαχωρίσεις. Τα οδηγικά βοηθήματα και αυτοματισμοί είναι level 0-1. Από το level 2 το αυτοκίνητο που μπορεί να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο έστω και προσωρινά και υπό προϋποθέσεις λέγεται αυτόνομο. Εγώ δεν λέω ότι είμαι ειδικός και γι'αυτό δεν κάνω επιθετικά ανόητες κατηγορηματικές δηλώσεις ότι μας κοροϊδεύουν όλοι οι CEO, η αυτονομία με ΑΙ δεν υπάρχει πουθενά και δεν πρόκειται να γίνει πότε, και όσοι διαφωνούν είναι βλάκες.

Όταν μιλάμε για τελική αυτονομία, μιλάμε για Level 5. Χωρίς πιλότο, χωρίς οδηγό. Τα άλλα είναι ενδιάμεσα βήματα. 

Το ενδιαφέρον είναι ότι συνεχίζεις να ποστάρεις links χωρίς να τα έχεις διαβάσει και που καμιά σχέση δεν έχει το κείμενο τους με αυτά που λες εσύ. Το πρώτο λινκ είναι από το NBCnews, και καμιά σχέση δεν έχει το κείμενο με τον τίτλο του άρθρου (παράξενο πράγμα για σύγχρονη δημοσιογραφία). Το άλλο μιλά για μείωση του 3ου, και 4ου πιλότου σε μακροσκελείς πτήσεις. Εσύ αυτό το θεωρείς ότι τα αεροπλάνα είναι σχεδόν έτοιμα για αυτονομία και μπορούν να κάνουν τα πάντα, απογειώσεις προσγειώσεις σε όλους τους χώρους και συνθήκες. Όσο για προσπάθειες αυτονομίας, είναι κάτι που προσπαθούν οι εταιρείες από το 50, το ότι ακόμα το προσπαθούν με προσομοιώσεις, δεν σημαίνει κάτι. Αν ήταν έτοιμα (και απλά απαγορεύονται όπως λες) θα υπήρχαν ήδη μαχητικά - βομβαρδιστικά αυτόνομα που σε αυτά δεν παίζουν απαγορεύσεις, δεν υπάρχει liability έναντι 300ων τρίτων, και το μεγαλύτερο τους μειονέκτημα είναι οι σωματικές αντοχές του πιλότου. 

Για Pilotless airliners, διάβασε κανένα άρθρο σε aviation sites, από επαγγελματίες πιλότους, με 25+ χρόνια πείρα σε στρατιωτική και πολιτική αεροπορία, όπως αυτό

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, pirmen56 είπε

Παρατήρησε ότι οι περισσότεροι κάνουν λόγο για αυτόνομη οδήγηση μόνο σε εθνικές οδούς. Λίγοι ρισκάρουν να προβλέψουν για αυτόνομη οδήγηση εντός πόλεων που ενδιαφέρει τους περισσότερους ανθρώπους.

Μήπως γιατί τα βασισμένα σε neural networks AI συστήματα είναι εντελώς ντουβάρια όταν καλούνται να αναγνωρίσουν μερικώς καλυμμένες πινακίδες(και γενικότερα μοτίβα), σαν αυτές που συχνά συναντάμε μέσα σε πόλεις; Ψάξε για αποτυχίες των νευρωνικών δικτύων που αντιλαμβάνονταν πινακίδες ΣΤΟΠ με αυτοκόλλητα πάνω τους, σαν προσόψεις ψυγείων !!!!!!! . Σκέψου πόσο θανάσιμο θα ήταν ένα τέτοιο λάθος σε κανονικό δρόμο.

Μήπως γιατί στις εθνικές οδούς είναι πολύ λιγότερα τα περιστατικά που πρέπει να κρίνεις αν κάτι άγνωστο θα πεταχτεί ξαφνικά μπροστά; Αν πεταχτεί μπροστά σου μια μπάλα, ως άνθρωπος, περιμένεις και την εμφάνιση ενός παιδιού που θα τρέξει να την πιάσει. Μάντεψε τώρα πόσα νευρωνικά δίκτυα μπορούν να προβλέψουν την εμφάνιση του παιδιού από μόνα τους, χωρίς κανέναν προγραμματισμό.

Μήπως γιατί στις εθνικές οδούς, ο δρόμος είναι μια ευθεία και καλά οριοθετημένος, χωρίς περιορισμένη ορατότητα;

Τα ίδια διαβάζουμε απλά καταλαβαίνουμε διαφορετικά πράγματα. Η οδήγηση μέσα σε πόλεις είναι σε μεγάλο βαθμό Artificial General Intelligence task. Δηλαδή απαιτεί συστήματα ικανά να πάρουν αποφάσεις υπό συνθήκες μεγάλης αβεβαιότητας/ελλιπούς πληροφόρησης

κάνοντας χρήση κοινής λογικής, όπως οι άνθρωποι. Όταν τα δεις γράψε μου.

Σχεδόν όλοι προβλέπουν υψηλά επίπεδα αυτόνομης οδήγησης παντού, απλά με διαφορετικά χρονοδιαγράμματα. Ακόμα και σήμερα υπάρχει σε πρώιμα στάδια, το Uber που σχολιάζουμε εδώ οδηγούσε αυτόνομα σε αληθινή πόλη μέχρι την δυσλειτουργία που στοίχισε την ζωή στην άτυχη γυναίκα.

Υποτιμάς τον ρυθμό εξέλιξης της τεχνολογίας. Όταν ο Ντέμης Χασάμπης της DeepMind (κατόπιν εξαγοράστηκε από την Google) έφτιαχνε το AlphaGo για να κερδίσει στο παιχνίδι του Go ο περισσότερος κόσμος γελούσε μαζί του, ακόμα και oi ειδικοί έλεγαν ότι χρειάζονται πολλά χρόνια ή δεκαετίες για να φτάσει το machine learning το επίπεδο να καταλάβει το Go, ένα παιχνίδι που απαιτεί τρομερή διαίσθηση και δημιουργικότητα και δεν μπορεί να κερδηθεί με brute force σαν το σκάκι. Το AI όμως εξέπληξε τους πάντες όταν μόλις 6 μήνες μετά νίκησε τον παγκόσμιο πρωταθλητή και λίγο μετά νικούσε όλους τους top παίχτες ταυτόχρονα 50-0! Τώρα το νέο AI AlphaGo Zero έμαθε σε 3 ημέρες εντελώς μόνο του χωρίς καμία ανθρώπινη εκμάθηση, πέρα από τους κανόνες που θα μπορούσε να τους συμπεράνει και μόνο του σε λίγο παραπάνω χρόνο, στρατηγικές παιχνιδιού που πήραν χιλιάδες χρόνια να αναπτυχθούν από ανθρώπους και νίκησε το AphaGo 100-0! 

6 ώρες πριν, Whargoul είπε

Όταν μιλάμε για τελική αυτονομία, μιλάμε για Level 5. Χωρίς πιλότο, χωρίς οδηγό. Τα άλλα είναι ενδιάμεσα βήματα. 

Το ενδιαφέρον είναι ότι συνεχίζεις να ποστάρεις links χωρίς να τα έχεις διαβάσει και που καμιά σχέση δεν έχει το κείμενο τους με αυτά που λες εσύ. Το πρώτο λινκ είναι από το NBCnews, και καμιά σχέση δεν έχει το κείμενο με τον τίτλο του άρθρου (παράξενο πράγμα για σύγχρονη δημοσιογραφία). Το άλλο μιλά για μείωση του 3ου, και 4ου πιλότου σε μακροσκελείς πτήσεις. Εσύ αυτό το θεωρείς ότι τα αεροπλάνα είναι σχεδόν έτοιμα για αυτονομία και μπορούν να κάνουν τα πάντα, απογειώσεις προσγειώσεις σε όλους τους χώρους και συνθήκες. Όσο για προσπάθειες αυτονομίας, είναι κάτι που προσπαθούν οι εταιρείες από το 50, το ότι ακόμα το προσπαθούν με προσομοιώσεις, δεν σημαίνει κάτι. Αν ήταν έτοιμα (και απλά απαγορεύονται όπως λες) θα υπήρχαν ήδη μαχητικά - βομβαρδιστικά αυτόνομα που σε αυτά δεν παίζουν απαγορεύσεις, δεν υπάρχει liability έναντι 300ων τρίτων, και το μεγαλύτερο τους μειονέκτημα είναι οι σωματικές αντοχές του πιλότου. 

Για Pilotless airliners, διάβασε κανένα άρθρο σε aviation sites, από επαγγελματίες πιλότους, με 25+ χρόνια πείρα σε στρατιωτική και πολιτική αεροπορία, όπως αυτό

Όταν μιλάμε για αυτονομία μιλάμε για επίπεδα αυτονομίας, όπως όταν μιλάμε για AI μιλάμε για επίπεδα νοημοσύνης από την narrow στην general στην super.

Τα links τα έβαλα γιατί γράφουν για τα δοκιμαστικά και επερχόμενα συστήματα των τεράστιων εταιριών ηγετών που λένε για το προσεχές μέλλον της αυτονομίας στα αεροσκάφη τους (έως και πλήρους αυτονομίας χωρίς πιλότους). Το άρθρο που έβαλες δείχνει φανταστική άγνοια του ΑΙ (What is software other than prepackaged expertise and decisions?), κρίνει το μέλλον βάση των υπαρχόντων συστημάτων χαμηλότερου βαθμού αυτονομίας (που πετάει ήδη τα αεροσκάφη 90% του χρόνου και κατά παραδοχή του καλύτερα από τους περισσότερους πιλότους), και λέει γενικά ότι αφού δεν μπορεί να φανταστεί ο ίδιος ένα AI να πετάει μόνο του ένα αεροσκάφος (ή δεν θέλει να το φανταστεί και προτιμά να γράφει για τους ρομαντικούς ευσεβείς του πόθους) δεν πρόκειται να υπάρξει, κάτι σαν εσένα δηλαδή. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

49 λεπτά πριν, Omnigeek είπε

Σχεδόν όλοι προβλέπουν υψηλά επίπεδα αυτόνομης οδήγησης παντού, απλά με διαφορετικά χρονοδιαγράμματα. Ακόμα και σήμερα υπάρχει σε πρώιμα στάδια, το Uber που σχολιάζουμε εδώ οδηγούσε αυτόνομα σε αληθινή πόλη μέχρι την δυσλειτουργία που στοίχισε την ζωή στην άτυχη γυναίκα.

Υποτιμάς τον ρυθμό εξέλιξης της τεχνολογίας. Όταν ο Ντέμης Χασάμπης της DeepMind (κατόπιν εξαγοράστηκε από την Google) έφτιαχνε το AlphaGo για να κερδίσει στο παιχνίδι του Go ο περισσότερος κόσμος γελούσε μαζί του, ακόμα και oi ειδικοί έλεγαν ότι χρειάζονται πολλά χρόνια ή δεκαετίες για να φτάσει το machine learning το επίπεδο να καταλάβει το Go, ένα παιχνίδι που απαιτεί τρομερή διαίσθηση και δημιουργικότητα και δεν μπορεί να κερδηθεί με brute force σαν το σκάκι. Το AI όμως εξέπληξε τους πάντες όταν μόλις 6 μήνες μετά νίκησε τον παγκόσμιο πρωταθλητή και λίγο μετά νικούσε όλους τους top παίχτες ταυτόχρονα 50-0! Τώρα το νέο AI AlphaGo Zero έμαθε σε 3 ημέρες εντελώς μόνο του χωρίς καμία ανθρώπινη εκμάθηση, πέρα από τους κανόνες που θα μπορούσε να τους συμπεράνει και μόνο του σε λίγο παραπάνω χρόνο, στρατηγικές παιχνιδιού που πήραν χιλιάδες χρόνια να αναπτυχθούν από ανθρώπους και νίκησε το AphaGo 100-0! 

Όταν μιλάμε για αυτονομία μιλάμε για επίπεδα αυτονομίας, όπως όταν μιλάμε για AI μιλάμε για επίπεδα νοημοσύνης από την narrow στην general στην super.

Τα links τα έβαλα γιατί γράφουν για τα δοκιμαστικά και επερχόμενα συστήματα των τεράστιων εταιριών ηγετών που λένε για το προσεχές μέλλον της αυτονομίας στα αεροσκάφη τους (έως και πλήρους αυτονομίας χωρίς πιλότους). Το άρθρο που έβαλες δείχνει φανταστική άγνοια του ΑΙ (What is software other than prepackaged expertise and decisions?), κρίνει το μέλλον βάση των υπαρχόντων συστημάτων χαμηλότερου βαθμού αυτονομίας (που πετάει ήδη τα αεροσκάφη 90% του χρόνου και κατά παραδοχή του καλύτερα από τους περισσότερους πιλότους), και λέει γενικά ότι αφού δεν μπορεί να φανταστεί ο ίδιος ένα AI να πετάει μόνο του ένα αεροσκάφος (ή δεν θέλει να το φανταστεί και προτιμά να γράφει για τους ρομαντικούς ευσεβείς του πόθους) δεν πρόκειται να υπάρξει, κάτι σαν εσένα δηλαδή. 

Νομίζω φίλε πως μας έχεις παρεξηγήσει θα μιλήσω όμως για τον εαυτό μου. 

Δεν αμφισβητώ καθόλου ότι αυτά τα συστήματα θα υπάρξουν κάποια στιγμή. Αμφισβητώ όμως το "may be closer than you think". 

Έστω ότι είναι 100% έτοιμα να λειτουργήσουν αύριο. Σκέψου τι επενδύσεις χρειάζονται, τι νομικές μεταρρυθμίσεις και ότι άλλο δε μπορούμε να φανταστούμε σήμερα. 

Καιστο τέλος έχουμε και το approval από τους ίδιους τους επιβάτες. Θα έμπαινες εσύ σε τέτοιο αεροσκάφος αμέσως μετά τη διάθεση του; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τα λινκς δεν γράφουν πουθενά ότι η Boeing έχει στα σκαριά pilotless, or near pilotless airliner. Αυτό που γράφουν είναι οι απόψεις ενός αναλυτή, ο οποίος λέει κιόλας ότι η ΑΙ (που απέκτησε πριν 6 μήνες) και θα δοκιμάσει η Boeing, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μειωθεί ο ο αριθμός των πιλότων στις μακρινές πτήσεις. Εσύ ο ίδιο το έκανες paste κιόλας. Τώρα πως από αυτό, εσύ φτάνεις στο συμπέρασμα ότι τα συστήματα αυτονομίας επέρχονται και θα υπάρχει αυτονομία στο προσεχές μέλλον κιόλας, μόνο εσύ μπορείς να ξέρεις. 

Και όπως μόνο εσύ μπορείς να βγάλεις ρομαντικό και άσχετο σε θέματα αυτοματισμών αεροπορίας, επειδή δεν συμφωνεί με το δικό σου χρονοδιάγραμμα, έναν πιλότο, αξιωματικό της αμερικανικής αεροπορίας,  με πείρα σε ιπτάμενα tanker και αεροπλάνα μεταφορών, και 25 χρόνια πείρα στην πολιτική αεροπορία.

Από το αυτόνομο αυτοκίνητο αποκλείεται να φτεέι και να πάτησε τη γυναίκα, περάσαμε στο βίντεο και στην πλήρες αποτυχία του συστήματος αλλα τα αυτόνομα θα γίνουν ασφαλές σαν τα αεροπλάνα, μετά περάσαμε στα αεροπλάνα μπορούν να κάνουν τα πάντα, και είναι έτοιμα να πετάξουν πλήρως αυτόνομα, και μετά περάσαμε στο σκάκι, GO και Monopoly.

Στο επόμενο επεισόδιο της σειράς η ΑΙ είναι έτοιμη για τον πραγματικό κόσμο, δείτε:  ΑΙ έφτασε στο 1000 επίπεδο του Ms Pacman

Επεξ/σία από Whargoul
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 23/3/2018 στις 1:07 ΜΜ, Yeroplatanos είπε

Δεν θεωρησα κανεναν ασχετο.Αλλα το να εισαι μηδενιστης παντού ακομη και στον τομεα των αυτοοδηγουμενων οχηματων που ειναι μια τεραστια εξελιξη και θα σωσει μελλοντικα χιλιαδες ζωες ετησιως,οχι μονο επειδη καποιος δεν θα πεθανει αλλα και επειδη δεν θα μεινει αναπηρος.Επειδη δεν θα πεθανει το παιδι του.Ακομη και επειδη θα πεσει το κοστος στη υγεια.Ακομη και επειδη χωρις ατυχηματα θα πεσουν τα ασφαλιστρα του μέσου πολιτη.Σε μια τεχνολογια που θα βελτιωσει τοσο τη ζωη μας και θα σωσει τη ζωη τοσων πεταγεται ενας και λεει δεν μας χεζετε με τα πειραματα σας.Δεν θέλω να μαι ειρωνικος αλλα ειλικρινα αυτο με ξεπερνα.

Έτσι όπως το θέτεις συμφωνώ. Δυστυχώς ήταν μέγα λάθος να μη λειτουργήσει ο αισθητήρας, ή η cpu, ή ο αλγόριθμος, για μια τόσο βασική λειτουργία. Και αν δεν ήταν σίγουροι, έπρεπε να μπορεί να επέμβει ο άνθρωπος ανά πάσα στιγμή. Τώρα αν όντως υπήρχε υπεύθυνος, το λάθος δεν είναι της μηχανής, ούτε της εταιρείας, αλλά του υπεύθυνου, που δεν πρόσεχε. Συμφωνώ λοιπόν μαζί σου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Omnigeek είπε

Υποτιμάς τον ρυθμό εξέλιξης της τεχνολογίας. Όταν ο Ντέμης Χασάμπης της DeepMind (κατόπιν εξαγοράστηκε από την Google) έφτιαχνε το AlphaGo για να κερδίσει στο παιχνίδι του Go ο περισσότερος κόσμος γελούσε μαζί του, ακόμα και oi ειδικοί έλεγαν ότι χρειάζονται πολλά χρόνια ή δεκαετίες για να φτάσει το machine learning το επίπεδο να καταλάβει το Go, ένα παιχνίδι που απαιτεί τρομερή διαίσθηση και δημιουργικότητα και δεν μπορεί να κερδηθεί με brute force σαν το σκάκι. Το AI όμως εξέπληξε τους πάντες όταν μόλις 6 μήνες μετά νίκησε τον παγκόσμιο πρωταθλητή και λίγο μετά νικούσε όλους τους top παίχτες ταυτόχρονα 50-0! Τώρα το νέο AI AlphaGo Zero έμαθε σε 3 ημέρες εντελώς μόνο του χωρίς καμία ανθρώπινη εκμάθηση, πέρα από τους κανόνες που θα μπορούσε να τους συμπεράνει και μόνο του σε λίγο παραπάνω χρόνο, στρατηγικές παιχνιδιού που πήραν χιλιάδες χρόνια να αναπτυχθούν από ανθρώπους και νίκησε το AphaGo 100-0! 

Τα επιτραπέζια είναι βατοί στόχοι γιατί μπορείς να ορίσεις εύκολα μια score function. Ούτε απαιτείται για τα περισσότερα από αυτά να κάνεις υποθέσεις για αμέτρητους παράγοντες που δεν γνωρίζεις. Τα απαιτούμενα δεδομένα για να παίξεις είναι η κατάσταση που επικρατεί πάνω στη σκακιέρα. Αν χρειάζεται να γίνουν υποθέσεις για άγνωστες παραμέτρους(π.χ. πόκερ) τότε με λίγη βοήθεια από τους προγρμματιστές το πρόβλημα λύνεται.  

Για το Go έλεγαν ότι χρειάζονταν περίπου 10-15 χρόνια δουλειάς ακόμα. Όχι ότι είναι αδύνατο. Για την αυτόνομη οδήγηση άτομα όπως ο πρών επικεφαλής του αντίστοιχου προγράμματος της Google, λένε πως έχουμε ακόμα τεράστια προβλήματα να ξεπεράσουμε.

https://mondaynote.com/autonomous-cars-the-level-5-fallacy-247ae9614e14

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Whargoul είπε

Τα λινκς δεν γράφουν πουθενά ότι η Boeing έχει στα σκαριά pilotless, or near pilotless airliner. Αυτό που γράφουν είναι οι απόψεις ενός αναλυτή, ο οποίος λέει κιόλας ότι η ΑΙ (που απέκτησε πριν 6 μήνες) και θα δοκιμάσει η Boeing, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μειωθεί ο ο αριθμός των πιλότων στις μακρινές πτήσεις. Εσύ ο ίδιο το έκανες paste κιόλας. Τώρα πως από αυτό, εσύ φτάνεις στο συμπέρασμα ότι τα συστήματα αυτονομίας επέρχονται και θα υπάρχει αυτονομία στο προσεχές μέλλον κιόλας, μόνο εσύ μπορείς να ξέρεις. 

Και όπως μόνο εσύ μπορείς να βγάλεις ρομαντικό και άσχετο σε θέματα αυτοματισμών αεροπορίας, επειδή δεν συμφωνεί με το δικό σου χρονοδιάγραμμα, έναν πιλότο, αξιωματικό της αμερικανικής αεροπορίας,  με πείρα σε ιπτάμενα tanker και αεροπλάνα μεταφορών, και 25 χρόνια πείρα στην πολιτική αεροπορία.

Από το αυτόνομο αυτοκίνητο αποκλείεται να φτεέι και να πάτησε τη γυναίκα, περάσαμε στο βίντεο και στην πλήρες αποτυχία του συστήματος αλλα τα αυτόνομα θα γίνουν ασφαλές σαν τα αεροπλάνα, μετά περάσαμε στα αεροπλάνα μπορούν να κάνουν τα πάντα, και είναι έτοιμα να πετάξουν πλήρως αυτόνομα, και μετά περάσαμε στο σκάκι, GO και Monopoly.

Στο επόμενο επεισόδιο της σειράς η ΑΙ είναι έτοιμη για τον πραγματικό κόσμο, δείτε:  ΑΙ έφτασε στο 1000 επίπεδο του Ms Pacman

Συνεχώς διαστρεβλώνεις τα λεγόμενά μου και ερμηνεύεις ότι θέλεις από τα link.

Εγώ είπα: "με την Airbus και Boeing να ηγούνται της προσπάθειας για ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία στο προσεχές μέλλον" και ότι κάνουν έρευνες και σχεδιάζουν πρωτότυπα ώστε (κάποτε, και έβαλα link για να δείξω το concept αυτόνομο αεροσκάφος της Airbus) στο μέλλον να πετύχουν πλήρη αυτονομία, εσύ μου λες ότι γράφω ότι τα αεροπλάνα είναι έτοιμα να πετάξουν πλήρως αυτόνομα και για πλήρη αυτόνομα piloteless airliners στα σκαριά. Το quote από την ίδια την Boeing για πλήρη αυτονομία στο μέλλον μου λες είναι οι απόψεις του αρθρογράφου ότι θα μειωθεί το πλήρωμα (the artificial intelligence that Boeing will test will be capable of making decisions normally made by pilots. Sinnett said that the technology could be used to reduce the number of pilots required for long-haul flights or, in some situations, allow fully autonomous flying.). Και όταν έχουμε από την μια μεριά ειδικούς από τις μεγαλύτερες εταιρίες να λένε για μεγαλύτερη έως και πλήρη αυτονομία μέσω ΑΙ και από την άλλη έναν παλαίμαχο πιλότο που δεν έχει ιδέα που βρίσκεται σήμερα η αιχμή της τεχνολογίας να γράφει για μήλα και τομάτες και να λέει δεν γίνονται αυτά τα πράγματα, εγώ τείνω να δεχθώ πιο εύκολα την άποψη των πρώτων.

Επίσης δεν έγραψα ποτέ το αυτόνομο αυτοκίνητο αποκλείεται να φταίει και να πάτησε τη γυναίκα, . Και εδώ διαστρεβλώνεις πάλι όσα γράφω όπως σε βολεύει.

1 ώρα πριν, pirmen56 είπε

Τα επιτραπέζια είναι βατοί στόχοι γιατί μπορείς να ορίσεις εύκολα μια score function. Ούτε απαιτείται για τα περισσότερα από αυτά να κάνεις υποθέσεις για αμέτρητους παράγοντες που δεν γνωρίζεις. Τα απαιτούμενα δεδομένα για να παίξεις είναι η κατάσταση που επικρατεί πάνω στη σκακιέρα. Αν χρειάζεται να γίνουν υποθέσεις για άγνωστες παραμέτρους(π.χ. πόκερ) τότε με λίγη βοήθεια από τους προγρμματιστές το πρόβλημα λύνεται.  

Για το Go έλεγαν ότι χρειάζονταν περίπου 10-15 χρόνια δουλειάς ακόμα. Όχι ότι είναι αδύνατο. Για την αυτόνομη οδήγηση άτομα όπως ο πρών επικεφαλής του αντίστοιχου προγράμματος της Google, λένε πως έχουμε ακόμα τεράστια προβλήματα να ξεπεράσουμε.

https://mondaynote.com/autonomous-cars-the-level-5-fallacy-247ae9614e14

Το Go δεν είναι απλό επιτραπέζιο, και υπάρχει και το AI της openAI που νίκησε το χαοτικό DOTA2. Το γεγονός ότι οι ειδικοί επιστήμονες έπεσαν έξω μια 10ετιά+ και το πέτυχε μια startup εταιρία δεν σου κάνει εντύπωση;

Ο πρώην επικεφαλής του αντίστοιχου προγράμματος της Google που αναφέρει το link σου λέει στην συνέντευξη ότι πλήρως αυτόνομα υπάρχουν και σήμερα σε κλειστά περιβάλλοντα όπως ορυχεία και ο ίδιος προβλέπει ότι θα έχουμε πλήρη αυτόνομα χωρίς οδηγούς (lvl5) σε χαρτογραφημένους δρόμους σε 5 χρόνια. 

I think within the next five years, you’re going to see transportation services, fleets, vehicles where in kind of some limited environments they’ll be on the road and you’ll be able to get a ride in one.

And this is without a driver in them.

I think without a driver, yeah.

So you would, say, have a car come and pick you up, no driver in it, in these places like Palm Springs, for example.

Somewhere like that, yeah. And I imagine that happening within the next five years. Then, once you kind of are able to let that proverbial genie out of the bottle, at that point it becomes incremental to make it work in slightly more difficult places.

https://www.recode.net/2017/9/8/16278566/transcript-self-driving-car-engineer-chris-urmson-recode-decode

 

@Jimmy08

Συμφωνώ ότι για τα αεροσκάφη θα υπάρξει πρόβλημα με την κοινή γνώμη και τις αδειοδοτήσεις. Οι πιλότοι θα αργήσουν να βγουν από τα πιλοτήρια έστω και αν έχουν τον ρόλο που έχουν οι μηχανοδηγοί στα αυτόνομα τρένα. Εγώ προσωπικά δεν θα είχα πρόβλημα με ένα σωστά ελεγμένο και αδειοδοτημένο αυτόνομο αεροσκάφος, πάνω από τα μισά ατυχήματα την τελευταία δεκαετία οφειλόταν σε λάθος του πιλότου. Για τα αυτοκίνητα νομίζω ο περισσότερος κόσμος τα θέλει και θα τα δειχθεί πιο εύκολα και γρήγορα. Σε ποιον αρέσει πραγματικά να περνάει ολόκληρες ώρες καθημερινά στο σταμάτα ξεκίνα, τις βαρετές διαδρομές στην εθνική και το κυνήγι για τις θέσεις παρκαρίσματος.

Επεξ/σία από Omnigeek
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Omnigeek είπε

@Jimmy08

Για τα αυτοκίνητα νομίζω ο περισσότερος κόσμος τα θέλει και θα τα δειχθεί πιο εύκολα και γρήγορα. Σε ποιον αρέσει πραγματικά να περνάει ολόκληρες ώρες καθημερινά στο σταμάτα ξεκίνα, τις βαρετές διαδρομές στην εθνική και το κυνήγι για τις θέσεις παρκαρίσματος. Α

Σε περισοτερο απο οσο νομιζεις εσυ παντως.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, Omnigeek είπε

 

@Jimmy08

Συμφωνώ ότι για τα αεροσκάφη θα υπάρξει πρόβλημα με την κοινή γνώμη και τις αδειοδοτήσεις. Οι πιλότοι θα αργήσουν να βγουν από τα πιλοτήρια έστω και αν έχουν τον ρόλο που έχουν οι μηχανοδηγοί στα αυτόνομα τρένα. Εγώ προσωπικά δεν θα είχα πρόβλημα με ένα σωστά ελεγμένο και αδειοδοτημένο αυτόνομο αεροσκάφος, πάνω από τα μισά ατυχήματα την τελευταία δεκαετία οφειλόταν σε λάθος του πιλότου. Για τα αυτοκίνητα νομίζω ο περισσότερος κόσμος τα θέλει και θα τα δειχθεί πιο εύκολα και γρήγορα. Σε ποιον αρέσει πραγματικά να περνάει ολόκληρες ώρες καθημερινά στο σταμάτα ξεκίνα, τις βαρετές διαδρομές στην εθνική και το κυνήγι για τις θέσεις παρκαρίσματος.

Δεν είμαι καθόλου κατά αυτής της εξέλιξης αλλά δεν πιστεύω ότι είμαστε τόσο κοντά σε εμπορική εφαρμογή όσο λένε. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...