Προς το περιεχόμενο

Πώς Epic και Fortnite έβαλαν τα γυαλιά στη βιομηχανία και τα loot boxes –της;


Ocelote

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παιδιά έχετε γίνει χειρότεροι μπαρμπαδες από τους πατεράδες .

25 χρόνια gamer λέει ο άλλος ,τι βλακεία παιχνίδι.

Σας έχω news flash παιδιά.

Γερασατε .

Δε φταίνε οι τρίχες όταν είναι κοντή η ψ**η .

Μια χαρά είναι το παιχνίδι και όλο το genre.

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 69
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το κείμενο είναι σωστά τοποθετημένο μεμονωμένα ως προς το εμπορικό μοντέλο με βάση τα τωρινά οικονομικά στοιχεία. Όμως αν ξεφύγουμε από το μεμονωμένο πλαίσιο και επεκταθούμε θα δούμε πως υπάρχουν και άλλες πτυχές που αλλάζουν παντελώς τις ισορροπίες.

Καταρχήν η PUBG Corporation όπως ονομάστηκε από την επιτυχία του παιχνιδιού έχει έδρα στην Seoul, South Korea. Πρόκειται για ένα νεοσύστατο στούντιο το οποίο δεν είχε την οικονομική δυναμική της Epic games για να υποστηρίξει ένα αντίστοιχο ftp μοντέλο όπως στο Fortnite. Αυτό γίνεται αντιληπτό και από τα προβλήματα που είχε το παιχνίδι στην κυκλοφορία του και συνεχίζει να έχει, έστω σε μικρότερο βαθμό. Επίσης από την έδρα και μόνο είναι πασιφανές πως δεν υπάρχει η ίδια πρόσβαση ως προς την δυναμική προώθησης σε σχέση με την Epic, για παράδειγμα αυτό οδήγησε σε αυτό

Θεωρώ πως η όποια σύγκριση και αναφορά του PUBG είναι προς όφελος του στούντιο που δημιούργησε μια τέτοια επιτυχία από το πουθενά κάτι αντίστοιχο με το Minecraft του Markus Persson.  Ο Markus πούλησε τα δικαιώματα του παιχνιδιού του στην Microsoft αναφέροντας μέσα στους λόγους (έμμεσα) πως δεν μπορούσε να διαχειριστεί την επιτυχία του παιχνιδιού. Με λίγα λόγια οι οικονομικές βάσεις των δύο παιχνιδιών (ανάπτυξη, προώθηση, τεχνογνωσία) είναι παντελώς ανόμοιες. 

Πάμε παρακάτω και στην ουσία που είναι το εμπορικό μοντέλο. Το Fortnite βασίζεται στο ftp μοντέλο που καθιερώθηκε στις smartdevices και το προσαρμόζει σε νέα πρότυπα που ταιριάζουν με το ύφος του παιχνιδιού. Ουσιαστικά μετατρέπεται σε ένα είδος χρονοχρέωσης ή χρονοενοίκιασης. Αυτό δεν το θεωρώ ιδανικό πρότυπο αλλά εκεί θα καταλήξουμε. Η ουσία είναι πως οι εταιρίες έχουν ως στόχο το κέρδος, από την στιγμή λοιπόν που αναπτύχθηκε το online δημιουργήθηκαν ευκαιρίες για νέες πηγές εσόδων και δεν πρόκειται να σταματήσουν. Θα συνεχίζουν να αναπτύσσουν μοντέλα γύρω από το online μέχρι να μπορέσουν να ξεζουμίσουν και το τελευταίο cents που μπορούν να αποκομίσουν. 

Το τελευταίο οδηγεί σε περαιτέρω συμπεράσματα. Όταν η Microsoft με το xb1 πήγε να εισάγει το always online και το DRM γνώρισε την κατακραυγή, σήμερα παιχνίδια όπως αυτά που αναφέρονται στο άρθρο απαιτούν online για την ολοκληρωμένη λειτουργία τους. Δεν βλέπω να απέχουν ιδιαίτερα αρκετά επιτυχημένα σημερινά παιχνίδια μεμονωμένα από το κομμάτι του always online κάτι που θα έπρεπε να προκαλεί προβληματισμό. Δυστυχώς όμως οι νέες γενιές "μεγαλώνουν" μέσω των smartdevices επομένως θα ακολουθήσουν αντίστοιχη πορεία τα μοντέλα των παιχνιδιών γενικότερα.

Η πλάκα είναι πως το 40% της Epic (*fortnite) ανήκει στην Tencent η οποία έχει αναλάβει την μετάφραση και κυκλοφορία του παιχνιδιού (*PUBG) στην Κίνα. Απλά προς υπενθύμιση πως το χρήμα δεν έχει συμφέροντα....

Επεξ/σία από mansa2k
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 ώρες πριν, Superuser είπε

Ήρθε μια μέρα το ανιψάκι (9χρόνων) σπίτι και μου λέει:

-Θείο, να παίξω λίγο στο pro;

-Βάλε του λέω ότι θες ένα σωρό παιχνίδια έχω..η μάλλον να σου βάλω εγώ διότι τα περισσότερα είναι 18+.Να του λέω..το last guardian θες να το βάλουμε;

-Fortnite έχεις; 

-Τι είναι αυτό ρε;

-Πολύ καλό.. το έχω και εγω και οι φίλοι μου

-Και που το έχεις εσύ;

-Στο laptop

-Ε τότε δεν βγαίνει για Ps4

-Βγαίνει.Παντού βγαίνει και είναι τσάμπα

-Ε περίμενε να στο κατεβάσω τότε

Μετά από 10 λεπτά άρχισε ένα παιχνίδι με γραφικά κινητού, επέλεξε έναν παίχτη, μετά χτυπούσε ένα λεωφορείο, μετά έπεσε με αλεξίπτωτο σε μια περιοχή και άρχισε να χτυπάει ένα δέντρο

25 χρόνια gamer αυτή την παπαριά (και μάλλον όλα του είδους του..) δεν άντεξα ούτε ένα λεπτό να την βλέπω και δεν υπάρχει περίπτωση την παίξω που να με πλήρωναν

10 λεπτά gameplay απο το 9 χρονο ανιψακι σου, και σου ηταν αρκετο για να εχεις ολοκληρομενη αποψη και να ριξεις το hate ε? 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, atsddd είπε

Γιατι συνηθως οποιος καίγεται με τα single player, καταλήγει να μην εχει φιλους:p

 

Σε κινητό δοκίμασε να το παίξει κάνεις αυτό το πράγμα??? Υπάρχει απλά για να υπάρχει η μπορεί κάποιος να σταθεί αξιοπρεπώς δίπλα σε έναν που παίζει απ το pc του??

Το εχω στο iphone και ενω τρεχει αξιοπρεπως μην περιμενεις να σταθεις απενταντι σε εναν που παιζει απο το πισι. Κατα τα αλλα ειναι μια χαρα για να παιζεις στο πολυ χαλαρο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, mansa2k είπε

... σήμερα παιχνίδια όπως αυτά που αναφέρονται στο άρθρο απαιτούν online για την ολοκληρωμένη λειτουργία τους. Δεν βλέπω να απέχουν ιδιαίτερα αρκετά επιτυχημένα σημερινά παιχνίδια μεμονωμένα από το κομμάτι του always online κάτι που θα έπρεπε να προκαλεί προβληματισμό. ...

 

Τα online multiplayer παιχνίδια να απαιτούν online σύνδεση; Ποίος θα το περίμενε;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, vagelisda είπε

Παιδιά έχετε γίνει χειρότεροι μπαρμπαδες από τους πατεράδες .

25 χρόνια gamer λέει ο άλλος ,τι βλακεία παιχνίδι.

Σας έχω news flash παιδιά.

Γερασατε .

Δε φταίνε οι τρίχες όταν είναι κοντή η ψ**η .

Μια χαρά είναι το παιχνίδι και όλο το genre.

Αυτα ειναι χαζομαρες, ολο το BR genre είναι σκουπίδι και το fortnite ο βασιλιάς των σκουπιδιών ανεβηκαν λογο hype και μοδας. Δεν υπάρχει ηλικία στο gaming οπως δεν υπάρχει και στη μουσική και στις ταινίες υπάρχει καλο και κακο γούστο οπως υπαρχει και η μοδα και το "mainstream" το γεγονος οτι σου αρεσει εσενα το mainstream δεν σημαινει οτι αρεσει και σε ολους τους "νεους". Και ειμαι multiplayer παιχτης περισσότερο δεν ειναι η γνωμη καποιου που παιζει μονο single player στο πλευστεσιο..

Δεν υπαρχει αποδεδειγμενο correlation μεταξύ ηλικίας και προτίμησης σε BR σκουπίδια που σε ταΐζει το twitch.

Αντε πηγαινε σπαμαρε τωρα KKONA clap και omegalulz στο twitch chat.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, ADHD είπε

Αυτα ειναι χαζομαρες, ολο το BR genre είναι σκουπίδι και το fortnite ο βασιλιάς των σκουπιδιών ανεβηκαν λογο hype και μοδας. Δεν υπάρχει ηλικία στο gaming οπως δεν υπάρχει και στη μουσική και στις ταινίες υπάρχει καλο και κακο γούστο οπως υπαρχει και η μοδα και το "mainstream" το γεγονος οτι σου αρεσει εσενα το mainstream δεν σημαινει οτι αρεσει και σε ολους τους "νεους". Και ειμαι multiplayer παιχτης περισσότερο δεν ειναι η γνωμη καποιου που παιζει μονο single player στο πλευστεσιο..

Δεν υπαρχει αποδεδειγμενο correlation μεταξύ ηλικίας και προτίμησης σε BR σκουπίδια που σε ταΐζει το twitch.

Αντε πηγαινε σπαμαρε τωρα KKONA clap και omegalulz στο twitch chat.

Μάλλον με μπερδεύεις με κανένα από την παρέα σου.

Δεν ασχολούμαι με twitch και στα υπόλοιπα πέφτεις όσο πιο έξω θα γινόταν και λες ασυναρτησίες .

Ότι δεν υπάρχει ηλικία στο gaming έλα πες το στην κόρη μου ,lol .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, NT1G είπε

Τα online multiplayer παιχνίδια να απαιτούν online σύνδεση; Ποίος θα το περίμενε;

Στοχεύεις συγκεκριμένα σε ένα σημείο όπως αντίστοιχα μεμονωμένα επιλέγει να κάνει σύγκριση μεταξύ εμπορικών μοντέλο και το άρθρο. Αναφέρθηκα αρκετά πάνω στο κομμάτι του ftp και online αλλά μάλλον τα προσπέρασες.

Στην περίπτωση που δεν έγινε αντιληπτό το always online αναφέρθηκε γιατί κάποτε ενώ θεωρήθηκε κατακριτέο (έστω και σε συνδυασμό με το DRM) σήμερα αντίθετα έχουμε παιχνίδια που στηρίζονται εξολοκλήρου στο online και γίνονται αποδεκτά. Προφανώς οφείλεται στην online multiplayer δομή τους και κατά συνέπεια -που εκεί είναι όλη η ουσία- στην δημιουργία κερδών μέσω του διαδικτύου.

Και αν ακόμα δεν σου είναι αρκετό αυτό για να το αντιληφθείς να το περάσω σε μια γενικότερη εικόνα. Τα psysical games στην πάροδο του χρόνου χάνουν συνεχώς την αξία τους. Δεν υπάρχουν οδηγίες, σπασμένες κυκλοφορίες για να επιδιορθωθούν αργότερα με patchs που φτάνουν σε μέγεθος τα GB, single player mode στο δισκάκι και multiplayer mode σε ψηφιακή μορφή για κατέβασμα, μοντέλα υποστήριξης περιεχομένου σε βάθος χρόνου (dlc, season pass, microtransaction), κτλ. Το always online δεν περιορίζεται μόνο στα online multiplayer...

Ελπίζω ότι σου έγινα κατανοητός αυτήν την φορά. Αν ήθελα να πέσω στο επίπεδο της "λογικής" σου θα έγραφα απλά ότι δεν γνωρίζω πολλά ftp παιχνίδια που δεν υποστηρίζουν το online... Εκτός αν σου στέλνουν δοσάδες στο σπίτι σου για να πάρουν την είσπραξη από συνδρομές, dlc, season pass, microtransaction και ότι άλλο χρησιμοποίησες.  :)

Γενικώς τα έσοδα μέσω του ψηφιακού περιεχομένου επιθυμούν να αυξήσουν οι εταιρίες για αυτό στοχεύουν μέσω οικοσυστημάτων/υπηρεσιών στους ενεργούς χρήστες. Τα συγκεκριμένα παιχνίδια είναι υπηρεσίες και δεν έχουν ιδιαίτερη σχέση με την παραδοσιακή χρήση του όρου παιχνίδια που ίσχυε κάποτε.

Επεξ/σία από mansa2k
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, ADHD είπε

Αυτα ειναι χαζομαρες, ολο το BR genre είναι σκουπίδι και το fortnite ο βασιλιάς των σκουπιδιών ανεβηκαν λογο hype και μοδας. Δεν υπάρχει ηλικία στο gaming οπως δεν υπάρχει και στη μουσική και στις ταινίες υπάρχει καλο και κακο γούστο οπως υπαρχει και η μοδα και το "mainstream" το γεγονος οτι σου αρεσει εσενα το mainstream δεν σημαινει οτι αρεσει και σε ολους τους "νεους". Και ειμαι multiplayer παιχτης περισσότερο δεν ειναι η γνωμη καποιου που παιζει μονο single player στο πλευστεσιο..

Δεν υπαρχει αποδεδειγμενο correlation μεταξύ ηλικίας και προτίμησης σε BR σκουπίδια που σε ταΐζει το twitch.

Αντε πηγαινε σπαμαρε τωρα KKONA clap και omegalulz στο twitch chat.

Τσουβάλιασμα much? 

1 ώρα πριν, Geo4ever είπε

Έχει και πολλαπλασιαστές xp.

Το οποίο xp σου ξεκλειδώνει πάλι μόνο cosmetics. Αν δεν ξέρουμε ας μην κράζουμε :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, mansa2k είπε

Το κείμενο είναι σωστά τοποθετημένο μεμονωμένα ως προς το εμπορικό μοντέλο με βάση τα τωρινά οικονομικά στοιχεία. Όμως αν ξεφύγουμε από το μεμονωμένο πλαίσιο και επεκταθούμε θα δούμε πως υπάρχουν και άλλες πτυχές που αλλάζουν παντελώς τις ισορροπίες.

Καταρχήν η PUBG Corporation όπως ονομάστηκε από την επιτυχία του παιχνιδιού έχει έδρα στην Seoul, South Korea. Πρόκειται για ένα νεοσύστατο στούντιο το οποίο δεν είχε την οικονομική δυναμική της Epic games για να υποστηρίξει ένα αντίστοιχο ftp μοντέλο όπως στο Fortnite. Αυτό γίνεται αντιληπτό και από τα προβλήματα που είχε το παιχνίδι στην κυκλοφορία του και συνεχίζει να έχει, έστω σε μικρότερο βαθμό. Επίσης από την έδρα και μόνο είναι πασιφανές πως δεν υπάρχει η ίδια πρόσβαση ως προς την δυναμική προώθησης σε σχέση με την Epic, για παράδειγμα αυτό οδήγησε σε αυτό

Θεωρώ πως η όποια σύγκριση και αναφορά του PUBG είναι προς όφελος του στούντιο που δημιούργησε μια τέτοια επιτυχία από το πουθενά κάτι αντίστοιχο με το Minecraft του Markus Persson.  Ο Markus πούλησε τα δικαιώματα του παιχνιδιού του στην Microsoft αναφέροντας μέσα στους λόγους (έμμεσα) πως δεν μπορούσε να διαχειριστεί την επιτυχία του παιχνιδιού. Με λίγα λόγια οι οικονομικές βάσεις των δύο παιχνιδιών (ανάπτυξη, προώθηση, τεχνογνωσία) είναι παντελώς ανόμοιες. 

Πάμε παρακάτω και στην ουσία που είναι το εμπορικό μοντέλο. Το Fortnite βασίζεται στο ftp μοντέλο που καθιερώθηκε στις smartdevices και το προσαρμόζει σε νέα πρότυπα που ταιριάζουν με το ύφος του παιχνιδιού. Ουσιαστικά μετατρέπεται σε ένα είδος χρονοχρέωσης ή χρονοενοίκιασης. Αυτό δεν το θεωρώ ιδανικό πρότυπο αλλά εκεί θα καταλήξουμε. Η ουσία είναι πως οι εταιρίες έχουν ως στόχο το κέρδος, από την στιγμή λοιπόν που αναπτύχθηκε το online δημιουργήθηκαν ευκαιρίες για νέες πηγές εσόδων και δεν πρόκειται να σταματήσουν. Θα συνεχίζουν να αναπτύσσουν μοντέλα γύρω από το online μέχρι να μπορέσουν να ξεζουμίσουν και το τελευταίο cents που μπορούν να αποκομίσουν. 

Το τελευταίο οδηγεί σε περαιτέρω συμπεράσματα. Όταν η Microsoft με το xb1 πήγε να εισάγει το always online και το DRM γνώρισε την κατακραυγή, σήμερα παιχνίδια όπως αυτά που αναφέρονται στο άρθρο απαιτούν online για την ολοκληρωμένη λειτουργία τους. Δεν βλέπω να απέχουν ιδιαίτερα αρκετά επιτυχημένα σημερινά παιχνίδια μεμονωμένα από το κομμάτι του always online κάτι που θα έπρεπε να προκαλεί προβληματισμό. Δυστυχώς όμως οι νέες γενιές "μεγαλώνουν" μέσω των smartdevices επομένως θα ακολουθήσουν αντίστοιχη πορεία τα μοντέλα των παιχνιδιών γενικότερα.

Η πλάκα είναι πως το 40% της Epic ανήκει στην Tencent η οποία έχει αναλάβει την μετάφραση και κυκλοφορία του παιχνιδιού στην Κίνα. Απλά προς υπενθύμιση πως το χρήμα δεν έχει συμφέροντα....

Well said.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...