chsam Δημοσ. 3 Ιουνίου 2018 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2018 Στις 30/5/2018 στις 10:57 ΜΜ, SeNNinhA είπε Η νομοθεσια περι εγγυησεων ειναι εκει και εχει υποδειχθει πολλακις και απο εμενα και απο αλλους εδω μεσα. Κανε τον κοπο να την διαβασεις επιμελως. Η απαντηση στο ερωτημα σου ειναι ΝΑΙ. Θα την επισκευασει ο καθε Κωτσο και το ποιος θα επωμισθει το κοστος δεν ενδιαφερει τον τελικο αγοραστη. Παρακαλω να διαβαζετε την νομοθεσια πριν. Η νομοθεσια δεν ειναι λαστιχο. Ειναι συγκεκριμενη. Ολοκληρο το κομματι της εγγυησης απο το κειμενο που εσυ παρεθεσες... Εγγύηση Καλής Λειτουργίας Όσον αφορά την εγγύηση που προσφέρει ο κατασκευαστής, ο Νόμος 2251/94, άρθρο 5, παράγραφος 3, ορίζει: Η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει πως υπάρχουν προϊόντα με εγγύηση ΠΑΝΩ από δύο έτη. Από την άλλη, υπάρχουν προϊόντα (κυρίως με προέλευση τις Η.Π.Α.) που προσφέρουν εγγύηση ενός έτους. Συνεπώς η εγγύηση καλής λειτουργίας (η λεγόμενη "εμπορική εγγύηση") εξαρτάται από τον κατασκευαστή και το προϊόν. Εφόσον την προσφέρει ο κατασκευαστής, όταν θέλουμε να κάνουμε χρήση της εγγύησης, απευθυνόμαστε στην αντιπροσωπεία. Παράδειγμα: Αγοράζω έναν ανεμιστήρα με 10ετή εγγύηση. Μετά από 5 χρόνια χρήσης, πάω να τον ανοίξω μια μέρα και διαπιστώνω πως δε λειτουργεί (έχει καεί το μοτέρ π.χ.). Απευθύνομαι στην αντιπροσωπεία για τον επισκευάσει δωρεάν ή να τον αντικαταστήσει ή να κάνει ότι προβλέπει η εγγύηση. Κάποια από τα σημεία που προβλέπει ο Νόμος για τις εγγυήσεις είναι: 1) Η εγγύηση θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε στα ελληνικά. 2) Μια εγγύηση δε θα πρέπει να αναιρείται από υπερβολικές ρήτρες εξαιρέσεων. (δηλ. να μην περιέχει πολλές εξαιρέσεις, ειδικές περιπτώσεις και καταχρηστικούς όρους που να την καθιστούν "άχρηστη") 3) Δε μπορεί να ζητάει από τον καταναλωτή την παραίτηση του από τα δικαιώματα που του προσφέρει ο Νόμος. 4) Ακόμα και αν παραβιάζει τις διατάξεις του Νόμου, ο καταναλωτής μπορεί να ζητήσει την εφαρμογή της. Για παράδειγμα: Αν αγοράσουμε κάτι που η εγγύηση του είναι γραμμένη μόνο στα αγγλικά και αυτό παρουσιάσει ελάττωμα εντός εγγύησης και απευθυνθούμε στην αντιπροσωπεία για να το επισκευάσει/αντικαταστήσει κτλ., δεν μπορούν να ισχυριστούν ότι "ξέρετε, η εγγύηση δεν ισχύει γιατί δεν ήταν στα ελληνικά και αν πάμε στα δικαστήρια θα τη βρουν άκυρη". Παρότι παραβιάζει λοιπόν τις διατάξεις του Νόμου, είναι δικαίωμά μας να ζητήσουμε την εφαρμογή της. 5) Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του, η εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη της τη διάρκεια ως προς το προϊόν ή ανταλλακτικό. Συνοψίζοντας, η (εμπορική) εγγύηση που δίνεται μαζί με ένα προϊόν είναι μία σύμβαση με τον κατασκευαστή ότι θα μας παρέχει υποστήριξη για το προϊόν αυτό για ένα χρονικό διάστημα. Ο τρόπος υποστήριξης και το χρονικό διάστημα της υποστήριξης διαφέρουν από κατασκευαστή σε κατασκευαστή και από προϊόν σε προϊόν.
SeNNinhA Δημοσ. 3 Ιουνίου 2018 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2018 Αυτα οπως διαβαζεις ισχυουν για οποιαδηποτε κάλυψη ΕΠΙΠΛΕΟΝ της ελάχιστης ΝΟΜΙΜΗΣ ΕΓΓΥΗΣΗΣ που βαση νομου ειναι υποχρεωμενος να παρεχει ο τελικός ΠΩΛΗΤΗΣ. Να ξερουμε τι διαβαζουμε!
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα