Προς το περιεχόμενο

Κάτοχοι oled και γενικότερες απορίες...


Tigio13

Προτεινόμενες αναρτήσεις

9 ώρες πριν, primeragt είπε

Αυτο ειναι το πρωτο μυνημα μου στη συζητηση. Αν εσυ βλεπεις φανατσματα ειναι δικο σου θεμα.

Στο δευτερο αυτο που ειπα ειναι οτι δεν κανει για 20ωρη καθημερινη χρηση σε ενα μονο καναλι (cosmote sport tv) οσο καλη και αν ειναι γιατι ετσι ειναι η τεχνολογια της. Τα κουλεντ και κουλειντ εσυ τα εβαλες στα λογια μου. Οποτε η διαβαζε πριν απαντας η προσπερνα.

Ναι και πάνω σε αυτά σου απάντησα σχετικά ότι δεν έχει σημασία τι μπορεί να φαντασιωνεται ο ένας και ο άλλος γιατί δεν υπάρχει αμφισβητιση στο ποιος είναι κορυφαίος. Δεν είναι θέμα άποψης, ούτε δημοκρατίας εδώ. Είναι απόλυτα ακριβές τι ισχύει.

Εσύ είσαι που προσπερνας αυτά που γράφει ο άλλος και διαβάζεις ότι να ναι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 756
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Επισκέπτης
5 ώρες πριν, warewolf είπε

Του τοπικ σταρτερ που επαθε burn in γιατι του την αντικατεστησαν με καινουργια. ?

Δεν γνωρίζω, ήταν τυχερός?

Η LG δεν καλύπτει burn-in στην εγγύηση. Εκτός και εάν το κάνει αλλά δεν το διαφημίζει? 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ πάντως δεν θεωρώ της fald lcd σκουπίδια, είναι αξιόλογες αν έχουν την σωστή τιμολογιακή πολιτική που δυστυχώς δεν έχουν, ούτε από την Sony ούτε από την Samsung.

Δεν μπορεί να πουλάς στην ίδια τιμή oled και fald lcd, ιεροσυλία και κλοπή.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημέρα σε όλους. Είμαι κάτοχος της Lg C8 και έχω παρατηρήσει το εξής. Αφου η τηλεόραση είναι αναμένη για τουλάχιστον 20 με 30 λεπτά παρουσιάζεται ένα τρεμόπαιγμα στο αριστερό μέρος της οθόνης αλλα μόνο όταν το περιεχόμενο που προβάλεται είναι μεσαίας φωτεινότητας. Δηλαδή έχοντας το OLED light στο 40 το πρόβλημα θα είναι εμφανές σε gray slide 50% και προφανώς σε σκηνές απο ταινίες και σειρές που έχουν μεσαία φωτεινότητα. Το έχω περιγράψει και εδω  https://www.reddit.com/r/OLED/comments/avizg4/lg_c8_flicker/ και ανακάλυψα πως έχουν και άλλοι το ιδιο πρόβλημα το οποίο μάλλον οφείλεται σε ελαττωματικό τροφοδοτικό. 
Αυτό που ήθελα να ρωτήσω εσας είναι αφενός αν σε κάποιον έχει τύχει κάτι αντίστοιχο και αφετέρου ποιά είναι η εμπειρία σας με το service του Μανωλόπουλου. Επειδή το πρόβλημα που έχω παρουσιάζεται σπάνια και σε συγκέκριμένες σκηνές αφου έχουν "ζεσταθεί" τα κυκλώματα της τηλεόρασης, ανησυχώ μήπως είναι δύσκολο να αναγνωριστεί απο το service. Γνωρίζεται αν στέλνουν τεχνικό στο σπίτι και αν διορθώνουν γενικά τηλεοράσεις επιτόπου η χρειάζεται πάντα να τις παραλαμβάνουν? Το ιδανικό θα ήταν να έρθει κάποιος τεχνικός στο σπίτι για να του δέιξω επιτόπου το πρόβλημα, αλλα μια φορα που είχα επικοινωνήσει με LG για ένα αλλο θεμα μου ειχαν πει οτι θα έπρεπε να παραλάβουν την τηλεόραση. Έχει τύχει σε κάποιον να του αλλάξουν panel η μητρική πλακέτα τηλεόρασης πχ στο σπίτι?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι. Παραλαβή - εξέταση από Μανωλόπουλου και αν εντοπιστεί πρόβλημα θα το επισκευάσουν. Κατά γενική ομολογία το service του είναι πολύ καλό. ΤΟ θέμα σου όντως φαίνεται για πρόβλημα hardware και δεν νομίζω ότι θα έχεις θέμα με το service. Σημαντικό να μπορείς να το αποδείξεις με κάποιο τρόπο. Αν πάντως δεν ικανοποιηθείς και εξακολουθεί να υπάρχει και μετά την επισκευή ίσως να πρέπει ζητήσεις αλλαγή της συσκευής. Εγώ πάντως σε Β8 δεν έχω παρατηρήσει τίποτα τέτοιο, τουλάχιστον όχι ακόμα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παίδες καλημέρα και από εμένα.

Πολύ κοντά στην απόκτηση μίας Oled.

 Το άμεσο ενδιαφέρον είναι ταινίες. Τι κάνουμε με τις μαύρες μπάρες πάνω κάτω; Στην αρχή του topic διάβασα για zoom στην οθόνη.

Μόνο αυτό; Δεν υπάρχει κάτι άλλο;

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, melaslog είπε

Παίδες καλημέρα και από εμένα.

Πολύ κοντά στην απόκτηση μίας Oled.

 Το άμεσο ενδιαφέρον είναι ταινίες. Τι κάνουμε με τις μαύρες μπάρες πάνω κάτω; Στην αρχή του topic διάβασα για zoom στην οθόνη.

Μόνο αυτό; Δεν υπάρχει κάτι άλλο;

Αν βλέπεις μια φορά στο τόσο δεν θα πάθει κάτι  δεν έχουν όλες οι ταινίες μπάρες. Έχει πρόγραμμα η tv να τη βάζεις για διόρθωση κ επαναφορά εικόνας...   Εγώ στο Netflix τις παίζω με ζουμ πιο πολύ γιατί δεν μαρεσει να βλέπω στην μισή οθόνη 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
25 minutes ago, melaslog said:

Παίδες καλημέρα και από εμένα.

Πολύ κοντά στην απόκτηση μίας Oled.

 Το άμεσο ενδιαφέρον είναι ταινίες. Τι κάνουμε με τις μαύρες μπάρες πάνω κάτω; Στην αρχή του topic διάβασα για zoom στην οθόνη.

Μόνο αυτό; Δεν υπάρχει κάτι άλλο;

Τίποτα δεν κάνεις. Να απολαύσεις απλά την εικόνα! Το να κάνεις zoom σε μια ταινία είναι κάπως άκυρο μιας και καταστρέφεις το αρχικό πλάνο και χάνεις πληροφορίες από το original. Με νορμαλ χρήση δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα με τις μπάρες. 

Άλλο θέμα: δοκίμασα στην Philips Oled τα προτεινόμενα settings του τύπου που είναι THX certified κλπ για τα Day & Night modes αλλά όπως και κάθε φορά που δοκιμάζω κάτι αντίστοιχο ...δεν με έπεισε για την ανωτερότητα της εικόνας σε σχέση με τα default settings! Έχω απλά συνηθίσει την πιο έντονη εικόνα και φωτεινότητα των default ρυθμίσεων ή απλά οι pro μας δουλεύουν? :) 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, melaslog είπε

Παίδες καλημέρα και από εμένα.

Πολύ κοντά στην απόκτηση μίας Oled.

 Το άμεσο ενδιαφέρον είναι ταινίες. Τι κάνουμε με τις μαύρες μπάρες πάνω κάτω; Στην αρχή του topic διάβασα για zoom στην οθόνη.

Μόνο αυτό; Δεν υπάρχει κάτι άλλο;

Προσπερασε οτι διαβασες.

Καποιος διαβασε και δεν ερμηνευσε σωστα για το τι εγραφε και τι εννοουσε το manual, το επανελαβαν κι αλλοι και δημιουργηθηκε κομα μια παρανοηση.

Το manual της Tv λεει να κανεις ζουμ τις μαυρες μπαρες ΕΑΝ ΔΕΝ ΚΛΕΙΝΕΙΣ την τηλεοραση ανα τακτα χρονικα διαστηματα οπως οφειλεις, για να λειτουργησει το compensation cycle της.

Καλο ειναι πριν την αγορα της να ενημερωθεις και απο αλλα forum ως προς το τι ειναι το Burn in, το compensation cycle, τι θα πρεπει να προσεχεις κατα τη χρηση της εαν ξεφευγεις απο μια τυπικη νορμα θεασης.

Μια καλη αρχη ειναι κι απο εδω:

https://avclub.gr/forum/showthread.php/166066-Όλα-όσα-πρέπει-να-γνωρίζω-για-το-burn-in-και-τις-OLED

 

Επεξ/σία από warewolf
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, billdanos είπε

 

Άλλο θέμα: δοκίμασα στην Philips Oled τα προτεινόμενα settings του τύπου που είναι THX certified κλπ για τα Day & Night modes αλλά όπως και κάθε φορά που δοκιμάζω κάτι αντίστοιχο ...δεν με έπεισε για την ανωτερότητα της εικόνας σε σχέση με τα default settings! Έχω απλά συνηθίσει την πιο έντονη εικόνα και φωτεινότητα των default ρυθμίσεων ή απλά οι pro μας δουλεύουν? :) 

Oλα τα ISF presets στις tv's/προβολεις δεν ειναι παντα και τα πιο καλιμπραρισμενα. Αυτο που υποδηλωνουν ομως παντα ειναι η πληθωρα ρυθμισεων, ωστε ο ISF Calibrator να εχει ολα τα ρυθμιστικα για το grayscale και color managment.

Στην περιπτωση της philips, νομιζω οτι το ISF ειναι το πιο καλιμπραρισμενο Mode οσον αφορα το SDR.  Για το HDR το πιο σωστο Mode ειναι το HDR MOVIE.

Eαν το ISF night σου φαινεται πολυ ατονο χρωματικα ή πολύ χαμηλο σε φωτισμο, ειναι γιατι προφανως ειχες συνηθισει σε υψηλες φωτεινοτητες πριν με καποια lcd.

Ειθισται  να μην συνηθιζεται να καλιμπραρει καποιος, μα κι αν το κανει, ορισμενες φορες δεν φτιαχνει δυο Modes για ημερα και νυχτα.

Οι παραμετροι φωτεινοτητας λευκου και χρωματων, πρεπει να αλλαξουν για θεαση ημερας, αν θελουμε να ειμαστε σωστοι, για αυτο και τα νεοτερα μοντελα μεσων προβολης εχουν δυο presets (ISF DAY/NIGHT) ωστε ο calibrator να σου ρυθμισει και τα δυο.

Συνηθως καποιος κατοχος LCD αυτο που θα κανει συνηθως, ειναι να τερματισει σχεδον το ρυθμιστικο contrast, να ανεβασει και πολυ τον οπισθιο φωτισμο για να φτιαξει ενα πολυ φωτεινο καδρο για την ημερα. Εξακολουθει και συνηθιζει να βλεπει σε αυτο ακομα και το βραδυ με κλειστα τα φωτα.   Μοιραια οταν γινει η συγκριση με ενα πιο καλιμπραρισμενο Mode, θα του φανει ατονο, σκοτεινο, ξεβαμμενο κλπ.

Λογω πολυ χαμηλου native contrast στις Lcd, η εικονα μας μοιαζει παντα flat. Αυτο μας αναγκαζει να βλεπουμε με τερμα το κοντραστ και τον οπισθιο και με ανοιχτα φωτα, ωστε να δημιουργησουμε προυποθεσεις ενος "δυναμικου contrast" για να μας φανει η εικονα λιγο πιο Pop up στα ματια μας.

(οτι κανουν τωρα τα local dimmings)

Στις Oled πλεον αυτος ο λογος δεν υπαρχει. Μπορεις να της ριξεις την φωτεινοτητα σαν κερακι και να εξακολουθεις να βλεπεις "τρισδιαστατη" και ζωντανη εικονα. Τουμπανο φωτεινοτητα και τουμπανο χρωματα για να εισπρατει το ματι στο 100% φωτεινοτητας τους ολο το καδρο σαν highlight, δημιουργησε μια συνηθεια τοσα χρονια στον θεατη.

Κατα THX σε απολυτο σκοταδι πρεπει να βλεπεις στα 120 nits για να μην υπαρχει μυικη καταπονηση ματιων και σε αυτα τα Nits στο σκοταδι καλιμπραρουν και στα στουντιο.

 

Αυτο που μπορεις να κανεις, ειναι να αλλαζεις και να παιζεις και στα δυο Modes (day/night) προσαρμοζοντας σε αυτο της ημερας το gamma στο 2.2 και τσιμπωντας λιγο παραπανω το Oled light.  Στο mode νυχτας βαζεις το gamma στο 2.4.

 

Αν και δεν νομιζω, τσεκαρε μηπως ειναι και On ο αισθητηρας φωτος. Εαν ειναι, θα σου χαμηλωνει την σταθμη φωτεινοτητας αναλογως του χωρου και θα σου κανει ιδιαιτερα σκοτεινη την εικονα.

Περι ορεξεως κολοκυθοπιτα ομως, αν σου αρεσει να εχεις μονιμα την αισθηση φωτεινων και κορεσμενων χρωματων (και οχι οποτε θελει ο σκηνοθετης) Την φτιαχνεις οπως εχεις συνηθισει.

 

Σημαντικο θα ηταν να κανεις εναν ελεγχο στη φωτεινοτητα μαυρου με ενα πατερνακι Black clipping για να δεις εαν κρασαρεις ή γκριζαρεις το μαυρο σου, γιατι δεν ξερω το out of the box ρυθμιστικο φωτεινοτητας μαυρου της Tv, τι κανει εξ ορισμου.

Επεξ/σία από warewolf
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
1 hour ago, warewolf said:

Oλα τα ISF presets στις tv's/προβολεις δεν ειναι παντα και τα πιο καλιμπραρισμενα. Αυτο που υποδηλωνουν ομως παντα ειναι η πληθωρα ρυθμισεων, ωστε ο ISF Calibrator να εχει ολα τα ρυθμιστικα για το grayscale και color managment.

Στην περιπτωση της philips, νομιζω οτι το ISF ειναι το πιο καλιμπραρισμενο Mode οσον αφορα το SDR.  Για το HDR το πιο σωστο Mode ειναι το HDR MOVIE.

Eαν το ISF night σου φαινεται πολυ ατονο χρωματικα ή πολύ χαμηλο σε φωτισμο, ειναι γιατι προφανως ειχες συνηθισει σε υψηλες φωτεινοτητες πριν με καποια lcd.

Ειθισται  να μην συνηθιζεται να καλιμπραρει καποιος, μα κι αν το κανει, ορισμενες φορες δεν φτιαχνει δυο Modes για ημερα και νυχτα.

Οι παραμετροι φωτεινοτητας λευκου και χρωματων, πρεπει να αλλαξουν για θεαση ημερας, αν θελουμε να ειμαστε σωστοι, για αυτο και τα νεοτερα μοντελα μεσων προβολης εχουν δυο presets (ISF DAY/NIGHT) ωστε ο calibrator να σου ρυθμισει και τα δυο.

Συνηθως καποιος κατοχος LCD αυτο που θα κανει συνηθως, ειναι να τερματισει σχεδον το ρυθμιστικο contrast, να ανεβασει και πολυ τον οπισθιο φωτισμο για να φτιαξει ενα πολυ φωτεινο καδρο για την ημερα. Εξακολουθει και συνηθιζει να βλεπει σε αυτο ακομα και το βραδυ με κλειστα τα φωτα.   Μοιραια οταν γινει η συγκριση με ενα πιο καλιμπραρισμενο Mode, θα του φανει ατονο, σκοτεινο, ξεβαμμενο κλπ.

Λογω πολυ χαμηλου native contrast στις Lcd, η εικονα μας μοιαζει παντα flat. Αυτο μας αναγκαζει να βλεπουμε με τερμα το κοντραστ και τον οπισθιο και με ανοιχτα φωτα, ωστε να δημιουργησουμε προυποθεσεις ενος "δυναμικου contrast" για να μας φανει η εικονα λιγο πιο Pop up στα ματια μας.

(οτι κανουν τωρα τα local dimmings)

Στις Oled πλεον αυτος ο λογος δεν υπαρχει. Μπορεις να της ριξεις την φωτεινοτητα σαν κερακι και να εξακολουθεις να βλεπεις "τρισδιαστατη" και ζωντανη εικονα. Τουμπανο φωτεινοτητα και τουμπανο χρωματα για να εισπρατει το ματι στο 100% φωτεινοτητας τους ολο το καδρο σαν highlight, δημιουργησε μια συνηθεια τοσα χρονια στον θεατη.

Κατα THX σε απολυτο σκοταδι πρεπει να βλεπεις στα 120 nits για να μην υπαρχει μυικη καταπονηση ματιων και σε αυτα τα Nits στο σκοταδι καλιμπραρουν και στα στουντιο.

Αυτο που μπορεις να κανεις, ειναι να αλλαζεις και να παιζεις και στα δυο Modes (day/night) προσαρμοζοντας σε αυτο της ημερας το gamma στο 2.2 και τσιμπωντας λιγο παραπανω το Oled light.  Στο mode νυχτας βαζεις το gamma στο 2.4.

Αν και δεν νομιζω, τσεκαρε μηπως ειναι και On ο αισθητηρας φωτος. Εαν ειναι, θα σου χαμηλωνει την σταθμη φωτεινοτητας αναλογως του χωρου και θα σου κανει ιδιαιτερα σκοτεινη την εικονα.

Περι ορεξεως κολοκυθοπιτα ομως, αν σου αρεσει να εχεις μονιμα την αισθηση φωτεινων και κορεσμενων χρωματων (και οχι οποτε θελει ο σκηνοθετης) Την φτιαχνεις οπως εχεις συνηθισει.

Σημαντικο θα ηταν να κανεις εναν ελεγχο στη φωτεινοτητα μαυρου με ενα πατερνακι Black clipping για να δεις εαν κρασαρεις ή γκριζαρεις το μαυρο σου, γιατι δεν ξερω το out of the box ρυθμιστικο φωτεινοτητας μαυρου της Tv, τι κανει εξ ορισμου.

2 modes έχει η philips για ISF, Day & Night και αυτά πείραξα σύμφωνα με τον οδηγό για το συγκεκριμένο μοντέλο (OLED 9002). Για HDR το έχω αφήσει στο default HDR Movie ενώ τα settings που άλλαξα τα τσέκαρα σε SDR τηλεοπτικό περιεχόμενο (ας το πούμε HD, που μόνο HD δεν είναι τα δικά μας κανάλια) και μου φάνηκε απλά πολύ "κίτρινο" για τα γούστα μου (τόσο στο Day όσο και στο Night).

Τον αισθητήρα φωτός και ο,τι άλλο για εξοικονόμηση ενέργειας τα έχω στο off με που μπήκε για πρώτη φορά η tv στο σπίτι! :)

Μου λείπει επίσης μια επιλογή για να απενεργοποιώ εντελώς το HDR σε περιεχόμενο που το υποστηρίζει μιας και σε ορισμένες περιπτώσεις η εικόνα είναι εκνευριστικά σκοτεινή (πχ haunting of hill house στο Netflix, στο τελευταίο επεισόδιο που οι περισσότερες σκηνές είναι σε σκοτάδι) όσο και να πειράξω τις ρυθμίσεις...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το οτι περασες τις ρυθμισεις καποιου που καλιμπραρισε, δεν σημαινει απαραιτητα πως βελτιωσες την out of the box εικονα σου και την εφερες και εσυ στην αναφορα ή πιο κοντα σε αυτην.

Υπαρχουν καποιες αιτιες που μπορουν να προκαλεσουν εντελως το αντιθετο αποτελεσμα και να βρεθεις σε καποιους τομεις να εχεις ακομα μεγαλυτερη αποκλιση απο την αρχικη.

Μιας και ολα τα συγχρονα μοντελα στις ανωτερης κατηγοριας τιμης Tv, εχουν πλεον καποιο Preset mode αρκετα κοντα στην αναφορα, αν δεν καλιμπραρεις τη δικη σου Tv επανω στη δικη σου εξωτερικη πηγη που χρησιμοποιεις ως Player, ειναι καλυτερο να την αφησεις να παιζει στο εργοστασιακο καλιμπραρισμενο της mode, που αρκετα απο αυτα εχουν ενα dE κοντα ή και πιο κατω απο 3, που ειναι το οριο του να αντιληφθεις τη λαθος εικονα σε σχεση με την αναφορα.

Πριν περασεις τις ρυθμισεις, το λευκο σου εδειχνο πιο λευκο απο οτι τωρα. ?

 

Ποιες ρυθμισεις πειραζεις στο HDR και προσπαθησες να του ανεβασεις φωτεινοτητα. ? Γιατι οταν γυριζεις σε HDR mode,  το oled light στις Oled ειναι στο 100 τερματισμενος και στις lcd ο οπισθιος φωτισμος στο τερμα επισης.

Τωρα ΓΙΑΤΙ σου φαινεται σκοτεινο. ? Διαβασε  παρακατω.

-----------------------------

 

Oι πρωτες 4Κ HDR εκαναν tone mapping σε ολη την κλιμακα της εικονας. Πλεον κανουν tone mapping πανω απο το Bit  512.

Gamma στο hdr δεν υπαρχει, Καθε bit αντιστοιχει σε συγκεκριμενη εκπομπη φωτεινοτητας. Με 10bit σημα, εχει επιλεγει τα bit 64-512 να αντιστοιχουν στο sdr περιεχομενο...513-768 ειναι 100-1000 nits....769-936 ειναι 1000-10000 nits.

Τι σημαινουν τα παραπανω νουμερακια για οσους δεν καταλαβαν. ?

Οτι καθε φορα που βλεπετε ταινια HDR, στην ουσια στο βασικο καδρο βλεπετε παντα φωτεινοτητα  100 nits.   Nομιζατε μερικοι πως επειδη εχετε QLED με 1500 nits, βλεπατε κανονι. ? Οχι βεβαια και εσεις 100 nits βλεπετε. ΜΟΝΟ τα highlights σημεια θα ανεβασουν παραπανω φωτεινοτητα.

 

Oταν πεταγοντουσαν τα ΑΡΧΙ ΤΡΟΛ  και ελεγαν οτι οι OLED ειναι καντηλια φωτεινοτητας , ενω οι QLED γαμανε τι τους ελεγα και τοτε. ?   Οτι δεν ξερουν που τους πανε τα 4.

Σε SDR χρειαζομαστε 120 nits σε σκοταδι καλιμπραρισμενοι και 200-250 σε φωτεινο χωρο (αντε 300 αν σκαει ο ηλιος) ΟΛΕΣ οι Oled πιανουν αυτη τη φωτεινοτητα.

Σε HDR το μεσο κλειδωνει σε σημα 100 nits. Δηλαδη στα 100 ire θα εχoυμε 100 Nits φωτεινοτητα.   Απο εκει και περα ΜΟΝΟ τα οποια highlights θα απεικονιστουν σουπερ φωτεινα.

Δηλαδη OLED και LCD θα παιξουν το ιδιο σε HDR στο γενικο καδρο. Οι LCD θα παιξουν πιο φωτεινα τα hdr σημεια και μονο.

 

Και καπως ετσι σας λυνεται και η απορια γιατι το ΣΟΥΠΕΡ ΦΩΤΕΙΝΟ HDR σας φαινεται σκοτεινο. Γιατι εχει και 20 Nits λιγοτερα και απο τα 120 που υποτιθεται οτι πρεπει να βλεπεις σε σκοταδι σε SDR.

Μονο σε καποια μοντελα του 2018 και υστερα εβαλαν τη δυνατοτητα να μπορεις να ανεβασεις τη φωτεινοτητα στο HDR και αυτο μονο στο mode GAME HDR.

 

Και ισως τωρα καταλαβατε ΓΙΑΤΙ  οι χρηστες και ειδικοι, προτιμουν OLED για HDR. Γιατι τα παραπανω τοπικα nits δεν τους λενε και τοσα πολλα στο ματι. Ενω ολο το υπολοιπο καδρο στα 100 Nits , στις OLED εξακολουθει να εχει απειρο contrast και απολυτο μαυρο, οπου και με τα οποια Highlights δινει συνολικα καλυτερο αποτελεσμα.

 

 

 

 

 

Επεξ/σία από warewolf
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
1 hour ago, warewolf said:

Το οτι περασες τις ρυθμισεις καποιου που καλιμπραρισε, δεν σημαινει απαραιτητα πως βελτιωσες την out of the box εικονα σου και την εφερες και εσυ στην αναφορα ή πιο κοντα σε αυτην.

Υπαρχουν καποιες αιτιες που μπορουν να προκαλεσουν εντελως το αντιθετο αποτελεσμα και να βρεθεις σε καποιους τομεις να εχεις ακομα μεγαλυτερη αποκλιση απο την αρχικη.

Μιας και ολα τα συγχρονα μοντελα στις ανωτερης κατηγοριας τιμης Tv, εχουν πλεον καποιο Preset mode αρκετα κοντα στην αναφορα, αν δεν καλιμπραρεις τη δικη σου Tv επανω στη δικη σου εξωτερικη πηγη που χρησιμοποιεις ως Player, ειναι καλυτερο να την αφησεις να παιζει στο εργοστασιακο καλιμπραρισμενο της mode, που αρκετα απο αυτα εχουν ενα dE κοντα ή και πιο κατω απο 3, που ειναι το οριο του να αντιληφθεις τη λαθος εικονα σε σχεση με την αναφορα.

Πριν περασεις τις ρυθμισεις, το λευκο σου εδειχνο πιο λευκο απο οτι τωρα. ?

Ποιες ρυθμισεις πειραζεις στο HDR και προσπαθησες να του ανεβασεις φωτεινοτητα. ? Γιατι οταν γυριζεις σε HDR mode,  το oled light στις Oled ειναι στο 100 τερματισμενος και στις lcd ο οπισθιος φωτισμος στο τερμα επισης.

Τωρα ΓΙΑΤΙ σου φαινεται σκοτεινο. ? Διαβασε  παρακατω.

-----------------------------

Oι πρωτες 4Κ HDR εκαναν tone mapping σε ολη την κλιμακα της εικονας. Πλεον κανουν tone mapping πανω απο το Bit  512.

Gamma στο hdr δεν υπαρχει, Καθε bit αντιστοιχει σε συγκεκριμενη εκπομπη φωτεινοτητας. Με 10bit σημα, εχει επιλεγει τα bit 64-512 να αντιστοιχουν στο sdr περιεχομενο...513-768 ειναι 100-1000 nits....769-936 ειναι 1000-10000 nits.

Τι σημαινουν τα παραπανω νουμερακια για οσους δεν καταλαβαν. ?

Οτι καθε φορα που βλεπετε ταινια HDR, στην ουσια στο βασικο καδρο βλεπετε παντα φωτεινοτητα  100 nits.   Nομιζατε μερικοι πως επειδη εχετε QLED με 1500 nits, βλεπατε κανονι. ? Οχι βεβαια και εσεις 100 nits βλεπετε. ΜΟΝΟ τα highlights σημεια θα ανεβασουν παραπανω φωτεινοτητα.

Oταν πεταγοντουσαν τα ΑΡΧΙ ΤΡΟΛ  και ελεγαν οτι οι OLED ειναι καντηλια φωτεινοτητας , ενω οι QLED γαμανε τι τους ελεγα και τοτε. ?   Οτι δεν ξερουν που τους πανε τα 4.

Σε SDR χρειαζομαστε 120 nits σε σκοταδι καλιμπραρισμενοι και 200-250 σε φωτεινο χωρο (αντε 300 αν σκαει ο ηλιος) ΟΛΕΣ οι Oled πιανουν αυτη τη φωτεινοτητα.

Σε HDR το μεσο κλειδωνει σε σημα 100 nits. Δηλαδη στα 100 ire θα εχoυμε 100 Nits φωτεινοτητα.   Απο εκει και περα ΜΟΝΟ τα οποια highlights θα απεικονιστουν σουπερ φωτεινα.

Δηλαδη OLED και LCD θα παιξουν το ιδιο σε HDR στο γενικο καδρο. Οι LCD θα παιξουν πιο φωτεινα τα hdr σημεια και μονο.

Και καπως ετσι σας λυνεται και η απορια γιατι το ΣΟΥΠΕΡ ΦΩΤΕΙΝΟ HDR σας φαινεται σκοτεινο. Γιατι εχει και 20 Nits λιγοτερα και απο τα 120 που υποτιθεται οτι πρεπει να βλεπεις σε σκοταδι σε SDR.

Μονο σε καποια μοντελα του 2018 και υστερα εβαλαν τη δυνατοτητα να μπορεις να ανεβασεις τη φωτεινοτητα στο HDR και αυτο μονο στο GAME HDR.

Και ισως τωρα καταλαβατε ΓΙΑΤΙ  οι χρηστες και ειδικοι, προτιμουν OLED για HDR. Γιατι τα παραπανω τοπικα nits δεν τους λενε και τοσα πολλα στο ματι. Ενω ολο το υπολοιπο καδρο στα 100 Nits , στις OLED εξακολουθει να εχει απειρο contrast και απολυτο μαυρο, οπου και με τα οποια Highlights δινει συνολικα καλυτερο αποτελεσμα.

Thnx για τις πληροφορίες!

Πριν τις νεες ρυθμίσεις είχα σαφώς πιο λευκό λευκό απο ότι τώρα! Θα παίξω και λίγο μόνος με τις ρυθμίσεις. Ευτυχώς εχει επιλογή στο μενού για επιστροφή στα default day and night ISF settings! :)

Τωρα για το hdr σαφώς και ηξερα ολα τα βασικά οου περιγράφεις αλλά ειδικά σε αυτό το επεισόδιο η εικόνα ήταν πολυ παραπάνω σκοτεινή ακόμη και για τα δεδομένα του hdr και της OLED. Έφτανε δηλαδή σε σημείο που πατούσα pause για να δω τι φταίει μιας και έχανες πολλές πληροφορίες απο την πλοκή! Ήταν αφύσικα σκοτεινά όλα. 

Είναι άθλια η καμερα στο τάμπλετ αλλα θα προσπαθήσω να σου δείξω τι εννοώ. Σε καμία αλλη ταινία ή σειρά δεν μου ετυχε κατι τετοιο!  

15524968783331999271743.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Και στην SDR version οπου μπορεις να ανεβασεις φωτεινοτητα, θεοσκοτεινη ειναι. Τα σκοτεινα πλανα της τη νυχτα ειναι σκηνες με 3-4 ire. Το HDR δεν μπορει να βοηθησει σε κατι σε αυτο.

Για δοκιμασε αν βρεις πουθενα να την δεις και σε LCD τηλεοραση, εστω με πουσαρισμενη φωτεινοτητα σε sdr. Μαλλον εκει θα χρειαστει να πας το gamma στο 1.9 για να καταφερεις να δεις (και με πεπλο)

Tρεξε και απο το youtube ενα πατερνακι "black clipping pattern" μηπως οταν περασες τις οποιες ρυθμισεις, πειραχτηκε η σταθμη μαυρου και σου κρασαρισε η πληροφορια. Ισως χρειαστει να ανεβασεις το brightness αν δεις να μην αναβοσβηνουν οι μπαρες 17--18 στο πατερν.

Σε full screen και με κλειστα τα φωτα ελεγχουμε απο κοντα, αν η μπαρα 16 παραμενει καταμαυρη. Καλυτερα να χασουμε και τη μπαρα 17, παρα να φωτισει εστω και λιγο η 16.

Ανεβοκατεβαζουμε τη φωτεινοτητα μεχρι να το πετυχουμε.

https://www.youtube.com/watch?v=8b3CUm8j4DE

 

Και ενας που εχει OLED επωφελειται και απο ενα black pattern .  Αφου ρυθμισει το μαυρο του με το παραπανω πατερν, τρεχει και το αποκατω που ειναι μια μαυρη καρτελα, παλι σε κλειστα φωτα σε full screen. Αν σας ξεφυγε απο την προσοχη και η 16 μπαρα φωτιζει ελαχιστα...

κοιταξτε προσεκτικα το καταμαυρο πατερν για αρκετα δευτερολεπτα, ωστε να δωσετε χρονο στα ματια σας να προσαρμοστουν στο σκοταδι.

 Αν φωτιζει εστω και ελαχιστα, ενα κλικ κατω την φωτεινοτητα και ξανα ελεγξτε.

https://www.youtube.com/watch?v=PIZRiBtZ9io

 

Τη χρηση του Black clipping την κανουν ολοι. Την χρηση και του καταμαυρου πατερν μονο οσοι εχουν Oled.

 

Ενδιαφερον θα ειχε να ποσταρουν οσοι δοκιμασαν, ποσοι ειχαν παραπανω φωτεινοτητα και αν γκριζαριζε το μαυρο τους και ποσοι ειχαν μειωσει τη φωτεινοτητα και το μαυρο τους εχανε πληροφορια (και δεν φαινοταν οι μπαρες 17-18-19 κοκ)

Η φωτεινοτητα σταθμης μαυρου brightness)  ΔΕΝ ειναι θεμα γουστου του καθενος. Δυναται να εχει ΜΟΝΟ ΜΙΑ σωστη θεση, εκει που θα μας υποδειξει το pattern, ωστε να αναβουν οσο το δυνατον περισσοτερες μπαρες , αλλα να ΜΗΝ φωτισει η 16 ουτε στο ελαχιστο.

 

Μιας και το ξεχασα, υπαρχουν και hdr patterns για να τσεκαρετε/καλιμπραρετε αν θελησετε:

https://www.avsforum.com/forum/139-display-calibration/2943380-hdr10-test-patterns-set.html

Επεξ/σία από warewolf
  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...