Προς το περιεχόμενο

Αυτοκίνητα με CNG / Φυσικό Αέριο


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

3 ώρες πριν, terry308 είπε

Καινούργιο ναι  , βενζίνη μόνο όταν δεν έχει φ.α. και μια περίπτωση λένε όταν έχει πολύ χαμηλή εξωτερική θερμοκρασία 

Υπάρχουν και επαγγελματικά οχήματα με cng , επίσης μπορείς να κόβεις τιμολόγιο κανονικά , δε γνωρίζω πως εννοείς τα έξοδα ως επαγγελματικό 

Ρώτα το , είναι κρίμα να πληρώνεις 30+% σε καύσιμα , ειδικά στα χλμ που κάνεις ετησίως 

 

Χρήματα για αλλαγή πρός το παρόν δεν υπάρχουν για εχω βαλει υγραεριο.

Εχω ρωτησει το λογιστη και μου εχει πει με σφραγιδα στην αποδειξη δικαιολογω μεχρι το 30% λογω οτι δεν ειναι επαγγελματικο

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 1,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Η διαφορά με το cng/φυσικό αέριο σε σχέση με το πετρέλαιο είναι πως ενώ το πετρέλαιο είναι αποκλειστική χρήση για τον κινητήρα, το cng/φυσικό αέριο είναι παράλληλη επιλογή σε καύσιμο πλέον της βενζίνης, πράγμα που δίνει επιπλέον ευελιξία φαινομενικά τουλάχιστον.

Με τον καιρό που μοιραία θα αυξηθεί το δίκτυο του φυσικού αερίου και με την κορυφαία οικονομία που προσφέρει με διαφορά σε σχέση με το πετρέλαιο, η εργοστασιακή λύση του cng είναι η βέλτιστη λύση συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο καύσιμο.

Αναφορικά με το δίκτυο των πρατηρίων cng που όντως είναι περιοριστικό αναλόγως των χρήσεων, η αγορά μοιραία θα οδηγήσει τις εξελίξεις: για μένα δε χρειάζεται να γίνουν άμεσα εκατοντάδες τα πρατήρια, από τη στιγμή που η οικονομία του cng είναι δραματικά μεγαλύτερη από το πετρέλαιο πάλι θα είναι συμφέρον το cng ακόμα και μακριά να έχεις το πρατήριο και να πηγαίνεις ...βόλτα να φουλάρεις, κάτι σαν τους φορτιστές της Tesla lol.

Τέλος πάντων αρκεί να έχεις πρατήριο στο ...νομό, και η απόλυτη λύση οικονομίας είναι ένα αξιόπιστο εργοστασιακό cng με μεγάλη χωρητικότητα σε μπουκάλες. Και μοιραία και τα πρατήρια θα πληθύνουν.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, KoreanW είπε

Η διαφορά με το cng/φυσικό αέριο σε σχέση με το πετρέλαιο είναι πως ενώ το πετρέλαιο είναι αποκλειστική χρήση για τον κινητήρα, το cng/φυσικό αέριο είναι παράλληλη επιλογή σε καύσιμο πλέον της βενζίνης, πράγμα που δίνει επιπλέον ευελιξία φαινομενικά τουλάχιστον.

Με τον καιρό που μοιραία θα αυξηθεί το δίκτυο του φυσικού αερίου και με την κορυφαία οικονομία που προσφέρει με διαφορά σε σχέση με το πετρέλαιο, η εργοστασιακή λύση του cng είναι η βέλτιστη λύση συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο καύσιμο.

Αναφορικά με το δίκτυο των πρατηρίων cng που όντως είναι περιοριστικό αναλόγως των χρήσεων, η αγορά μοιραία θα οδηγήσει τις εξελίξεις: για μένα δε χρειάζεται να γίνουν άμεσα εκατοντάδες τα πρατήρια, από τη στιγμή που η οικονομία του cng είναι δραματικά μεγαλύτερη από το πετρέλαιο πάλι θα είναι συμφέρον το cng ακόμα και μακριά να έχεις το πρατήριο και να πηγαίνεις ...βόλτα να φουλάρεις, κάτι σαν τους φορτιστές της Tesla lol.

Τέλος πάντων αρκεί να έχεις πρατήριο στο ...νομό, και η απόλυτη λύση οικονομίας είναι ένα αξιόπιστο εργοστασιακό cng με μεγάλη χωρητικότητα σε μπουκάλες. Και μοιραία και τα πρατήρια θα πληθύνουν.

αυξηση της τιμης του cng όποτε τους καπνίσει δεν παιζει?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Just now, Mr V said:

αυξηση της τιμης του cng όποτε τους καπνίσει δεν παιζει?

νομίζω ότι οι τιμές του φυσικού αερίου παρακολουθούν τις τιμές του πετρελαίου, οπότε δεν παίζει τουλάχιστον η παράμετρος διεθνείς αυξομειώσεις

από εκεί και μετά έχουν γίνει μεν αυξήσεις στις τιμές του φυσικού αερίου θέρμανσης αλλά και πάλι οι τιμές για το φυσικό αέριο κίνησης κινούνται ήδη υψηλότερα ενώ υπάρχει και η σχετική ασφάλεια λόγω της χρήσης φυσικού αερίου από ΜΜΜ

σε κάθε περίπτωση το βλέπω δύσκολο να ακριβαίνει το φυσικό αέριο περισσότερο από την άνοδο των τιμών του πετρελαίου δεδομένου και ενός κλίματος δυσμένειας για τους πετρελαιοκινητήρες πανευρωπαϊκά

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 ώρες πριν, terry308 είπε

3,57 EUR/100km μέση κατανάλωση 

8.934 km με 319 EUR

85% Εγνατία οδο - 15% επαρχιακό δρόμο 

Υπάρχει άλλη τιμολογιακή πολιτική για οικιακή και άλλη για βιομηχανική χρήση , δε ξέρω τι συμφωνία έχουν κάνει η ΔΕΠΑ-Fysikon με τα πρατήρια , το 99% των πρατηρίων έχει ίδια τιμή 0,889€/Kg , ενώ αυτό που βάζω εγώ ,το μοναδικό που με βολεύει , το έχει 0,929€/kg

Τα πρατήρια λογικά παίρνουν από την ίδια παροχή και αποθηκεύουν έναν όγκο στις δεξαμενές τους και μετά τις προωθούν στις ¨μάνικες" με την αντίστοιχη πίεση , υπάρχουν και συσκευές στο εξωτερικό που παίρνουν από την παροχή του σπιτιού και γεμίζουν το αυτοκίνητο , σε γκαράζ .. τα ποιο παλιά ανέφεραν χρόνο πλήρωσης 8 ώρες , αλλά τα πιο σύγχρονα σε 20 λεπτά .

Φυσικά έχουν και ένα Α κόστος κτήσης .. έχω ήδη ρωτήσει σε 2 εταιρείες αλλά απάντηση δεν έλαβα ... 

Απόλυτα ευχαριστημένος από οικονομικής πλευράς, σαν αυτοκίνητο είχα κάτι θέματα αλλά λύθηκαν ... προερχόμενος από fiati punto 2002 με υγραέριο μετά από κάποια χρόνια κατοχής ~3 με βενζίνη και άλλα 5-6 και με υγραέριο , με το υγραέριο έβγαζα 350χλμ με 21€ 

Καλημέρα.Καταρχήν να σου πω πως τις μετρήσεις τις κάνουμε με λίτρα στα 100 χιλ και όχι με ευρώ γιατί οι τιμές διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή άρα αλλάζει και το κόστος ανά 100 χιλ.

Θα ήθελα να ρωτήσω εσύ μετατροπή έχεις κάνει στο δικό σου ή είναι εργοστασιακό;;;

Αν έκανες μετατροπή που την έκανες και πόσο κόστισε;;;;

Τι αυτονομία έχει δηλαδή  πόσα χιλιόμετρα μπορείς να κάνεις με ένα φουλάρισμα;;;;

Επίσης ξέρει κανείς να μας πει αν το φυσικό αέριο κάνει ζημιά σε κάποιο εξάρτημα του κινητήρα όπως το υγραέριο στις βαλβίδες αρκετών αυτοκινήτων.

Θα ήθελα να πως ότι και εγώ πάνω από πεντέμισυ χρόνια είμαι υγραεριοκίνητος έχω κάνει 130.000 χιλιόμετρα και φυσικά είμαι ευχαριστημένος.Για φυσικό αέριο μου έχουν πει ότι δεν κάνει για Ι.Χ. γιατί υπάρχει πρόβλημα με τη δεξαμενή.Είναι πολύ βαριά για το αυτοκίνητο με πολύ μικρή χωρητικότητα άρα και πολύ μικρή αυτονομία.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
24 minutes ago, papoys1 said:

Καλημέρα.Καταρχήν να σου πω πως τις μετρήσεις τις κάνουμε με λίτρα στα 100 χιλ και όχι με ευρώ γιατί οι τιμές διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή άρα αλλάζει και το κόστος ανά 100 χιλ.

Θα ήθελα να ρωτήσω εσύ μετατροπή έχεις κάνει στο δικό σου ή είναι εργοστασιακό;;;

Αν έκανες μετατροπή που την έκανες και πόσο κόστισε;;;;

Τι αυτονομία έχει δηλαδή  πόσα χιλιόμετρα μπορείς να κάνεις με ένα φουλάρισμα;;;;

Επίσης ξέρει κανείς να μας πει αν το φυσικό αέριο κάνει ζημιά σε κάποιο εξάρτημα του κινητήρα όπως το υγραέριο στις βαλβίδες αρκετών αυτοκινήτων.

Θα ήθελα να πως ότι και εγώ πάνω από πεντέμισυ χρόνια είμαι υγραεριοκίνητος έχω κάνει 130.000 χιλιόμετρα και φυσικά είμαι ευχαριστημένος.Για φυσικό αέριο μου έχουν πει ότι δεν κάνει για Ι.Χ. γιατί υπάρχει πρόβλημα με τη δεξαμενή.Είναι πολύ βαριά για το αυτοκίνητο με πολύ μικρή χωρητικότητα άρα και πολύ μικρή αυτονομία.

στο απαντώ εγώ, είναι εργοστασιακό, και νομίζω ότι μετράει κιλά κι όχι λίτρα

17 hours ago, terry308 said:

3,57 EUR/100km μέση κατανάλωση 

8.934 km με 319 EUR

85% Εγνατία οδο - 15% επαρχιακό δρόμο 

Υπάρχει άλλη τιμολογιακή πολιτική για οικιακή και άλλη για βιομηχανική χρήση , δε ξέρω τι συμφωνία έχουν κάνει η ΔΕΠΑ-Fysikon με τα πρατήρια , το 99% των πρατηρίων έχει ίδια τιμή 0,889€/Kg , ενώ αυτό που βάζω εγώ ,το μοναδικό που με βολεύει , το έχει 0,929€/kg

επίσης η αυτονομία του έχει να κάνει και με την πίεση πλήρωσης του πρατηρίου, υπάρχει η θεωρητική αυτονομία που αντιστοιχεί στο φουλάρισμα της δεξαμενής του οχήματος και προϋποθέτει ικανοποιητική πίεση πλήρωσης, όσο χαμηλότερη πίεση πλήρωσης του πρατηρίου τόσο δυσκολότερα πιάνει το ιδανικό της θεωρητικής αυτονομίας

Επεξ/σία από KoreanW
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Νάσαι καλά αλλά αλλά ας μας απαντήσει σε κιλά τότε και όχι σε λίτρα κατανάλωση ανά 100 χιλ, γιατί με τα ευρώ δεν βγαίνει άκρη.Στην περιοχή μου υπάρχουν πρατήρια που πουλάνε 70 λεπτά το υγραέριο και άλλα που το πουλάνε 87. Άρα άλλα χιλιόμετρα με 20 ευρώ από το ένα άλλα με 20 ευρώ από το άλλο.

Επίσης ας μας πει για αυτονομία σύμφωνα με τον κατασκευαστή ή έστω σύμφωνα με το πρατήριο που τυχαίνει να βάζει έτσι στα χοντρικά να ξέρουμε π.χ. 200 - 300 - 500 χιλιόμετρα  ξέρω γω.

Επεξ/σία από papoys1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, papoys1 είπε

Είναι πολύ βαριά για το αυτοκίνητο με πολύ μικρή χωρητικότητα άρα και πολύ μικρή αυτονομία.

Αγαπητέ μου παππού, σε θαυμάζω για την υπομονή σου στο θέμα του lidl 😉

Από κει και πέρα ας το πάρουμε από την αρχή, το φυσικό αέριο δεν έχει σχέση με το υγραέριο, το φ.α. έχει λιγότερα πρατήρια λόγω ακριβότερης επένδυσης - εγκατάστασης κτλ, δεν μετριέται σε λίτρα αλλά σε κιλά, αφού θέλετε κιλά/100χλμ είναι 3.86kg/100km, με τιμή κιλού 0.889€ σταθερή αυτή την εβδομάδα σε ΟΛΑ τα πρατήρια ΕΚΤΟΣ του πρατηρίου που βάζω εγώ όπου και έχει 0.929€/kg.(Ίδια τιμή ισχύει από 25/5.. )

Το αυτοκίνητο είναι εργοστασιακό με τοποθέτηση του συστήματος φα, ΔΕΝ είναι κάτι καινούργιο στην Ελλάδα, καθώς και το 2008 που ήθελα να πάρω το 1ο μου αμάξι κυκλοφορούσαν και κυκλοφορούν ακόμα οι παλιές καραβάνες Fiat punto & panda με φα, απλά ίσως ο κόσμος δεν ήξερε και δεν υπήρχαν τόσα πρατήρια. 

Με 11kg που γεμίζει ~10€, εχει αυτονομία ~230χλμ εντός πόλεως και ~280χλμ εκτός πόλεως, όπου πάντα είναι και θέμα οδηγού και πόσο πατάει το γκαζάκι... Στην Ιταλία έχει γραφτεί ότι κάτοχος του έχει βγάλει 380+χλμ, όταν ρωτήθηκε πως γκενεν αυτό;; απάντησε ότι πάει με μέση ωριαία ταχύτητα 80-90χλμ...😎 γιατί αυτό το όριο της διαδρομής που κάνει... 

Ο κινητήρας έχει άλλα μέταλλα, ήταν και η αιτία που για ένα διάστημα οι παραδόσεις των νέων μοντέλων ibiza & polo κυρίως, έκαναν 6 μήνες για παράδοση... Λόγω αργοπορίας παραδόσεων 1ων υλών από τους προμηθευτές. 

Όντως η δεξαμενή είναι βαριά, συνήθως είναι 2-3 μπουκάλες μαζί σε "μια", και αυτό παράλληλα με την ακόμα πιο ισχυρή καύση του φα(130 οκτανια) και τις μεγαλύτερες θερμοκρασίες που αναπτύσσει αποτρέπει το κόσμο να το εγκαταστήσει στο αυτοκίνητο του, υπάρχουν πιστοποιημενα συνεργεία για την τοποθέτηση του. 

Αν δε κάνω λάθος η τιμή της μετατροπής είναι σχεδόν η διπλάσια από αυτής για υγραέριο ( στην αρχή του lpg είχα πληρώσει 1400€ για την εγκατασταση, ενώ μετά από 1 χρόνο οι τιμές είχανε πέσει στα 800€ γιατί άνοιξαν πολλά συνεργεία και υπήρξε ανταγωνισμός κτλ ,τιμές πάντα για Ελλάδα...

Εξωτερικό επειδή πέτυχα σε πρατήριο κάποιον που το έβαλε(φα) Βουλγαρία μου είπε το κόστος είναι ίδιο με το υγραέριο ~600€)

http://www.fisikon.gr/synergeia.html

Επεξ/σία από terry308
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μετατροπη σε ΦΑ σε mercedes 1.8 βενζινη 184 ps . Κοστος 2500 χωρις φπα με δεξαμενη ανθρακονημα 22 κιλα βαρος (κοστος δεξαμενης μονο , 1500 χωρις φπα ) . Με την απλη δεξαμενη κοστος 1500 (η δεξαμενη 800 , αλλα και βαρος 90 κιλα ) .Μενω Λαμια , υπαρχει μονο ενα πρατηριο , οχι και τοσο κοντα . Η διαφορα σε καταναλωση ειναι κοντα στο 1/3 σε χρηματα με το πανακριβο ΦΑ που εχουμε στην Ελλαδα , αλλιως η διαφορα θα ηταν τεραστια . Το σκεφτομαι σοβαρα για του χρονου να το κανω (25000 Χλμ το χρονο γραφω )διοτι εμαθα οτι θα βαλουν πολλα πρατηρια και εντος πολης με τη μεθοδο του κινητου βυτιου καυσιμων και οχι σταθερης δεξαμενης . Η αυτονομια ειναι αστεια , γυρω στα 250 χλμ μεση ,  γι΄αυτο χρειαζεται εκτεταμενο δικτυο πρατηριων . Γιατι δεν υπαρχει ? Πιστευω οτι οι γνωστοι πετρελαιαδες καθυστερουν οσο μπορουν την μεταβαση σε φα λογω κονομας απο τις λαμογιες σε πετρελαιο - βενζινη κλπ . Αλλα το τελος ερχεται  😁

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, papoys1 είπε

Νάσαι καλά αλλά αλλά ας μας απαντήσει σε κιλά τότε και όχι σε λίτρα κατανάλωση ανά 100 χιλ, γιατί με τα ευρώ δεν βγαίνει άκρη.Στην περιοχή μου υπάρχουν πρατήρια που πουλάνε 70 λεπτά το υγραέριο και άλλα που το πουλάνε 87. Άρα άλλα χιλιόμετρα με 20 ευρώ από το ένα άλλα με 20 ευρώ από το άλλο.

Επίσης ας μας πει για αυτονομία σύμφωνα με τον κατασκευαστή ή έστω σύμφωνα με το πρατήριο που τυχαίνει να βάζει έτσι στα χοντρικά να ξέρουμε π.χ. 200 - 300 - 500 χιλιόμετρα  ξέρω γω.

3,5 - 4,5 kg/100 km κατανάλωση.

Πανάκριβο λέει το CNG στην Ελλάδα...

 

cng1.PNG

cng2.PNG

Επεξ/σία από NT1G
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στα θετικα , η πιο ησυχη λειτουργια του κινητηρα (30 %), η σχεδον τελεια καυση (90 % ειναι υδρογονο στο μοριο ) , 130 οκτανια αρα οχι πειρακια , χαμηλοτατοι ρυποι , προστασια του καταλυτη και ελαχιστη μαυριλα στα λαδια αρα αυξημενη ζωη και μεγαλυτερη αποσταση στις αλλαγες. Η θερμοκρασια καυσης ειναι ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ απο το υγραεριο και απο την βενζινη λογω ταχυτερης καυσης του μιγματος (θελει αλλαγη στο avance ), αρα η κεφαλη και οι βαλβιδες δουλευουν ανετα . Προβλημα δημιουργειται αν απο την σχεδιαση του κινητηρα τα μεταλλα δεν ειναι ενισχυμενα στην εισοδο καυσης (βαλβιδες - εδρες κλπ) γιατι οπως και να το κανουμε η βεζινη λιπαινει - δροσιζει την εισαγωγη. Ενα μεγαλο πλεονεκτημα επισης οτι δεν νοθευεται διοτι ερχεται μεσω κλειστου δικτυου διανομης , αρα σταθερη ποιοτητα - οχι κλεψιμο . Τα αποθεματα που ειναι βεβαιωμενα επαρκουν για 120 χρονια ( μεγαλυτερα του πετρελαιου ). Και τελος , η τιμη μονο κατω μπορει να παει για διαφορους λογους .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικη μου αποψη ειναι οτι αν δεν εχετε πολυ κοντα καποιο πρατηριο δεν εχει πολυ νοημα

Επισης αν σημερα μενετε κοντα στο χ πρατηριο αλλα αυριο φυγετε γιατι ειστε ενοικιαστες,παλι δεν εχει νοημα

Ιδανικα δηλαδη θα πρεπει να εχετε πρατηρια κοντα σε δουλεια και σπιτι (mission impossible)

Θεωρω οτι ειναι νωρις για CNG,τουλαχιστον για τους περισσοτερους απο εμας,αν υπηρχαν πολλα πρατηρια θα το σκεφτομουνα κι εγω σιγουρα

 

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

38 λεπτά πριν, NT1G είπε

Πανάκριβο λέει το CNG στην Ελλάδα...

Αυτό σου έκανε εντύπωση? Εδώ έγραψαν πως καταργείται όχι μόνο το diesel, αλλά και γενικότερα οι κινητήρες εσωτερικής καύσης...

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Αυτό σου έκανε εντύπωση? Εδώ έγραψαν πως καταργείται όχι μόνο το diesel, αλλά και γενικότερα οι κινητήρες εσωτερικής καύσης...

Ωχ… τι εννοείς;;; Δεν καταργούνται τελικά οι diesel κινητήρες;;;;;;;;

Όχι ρε γαμώτο… Και το είχα ακούσει από πολλά έμπιστα άτομα, όπως ο Μπάμπης ο Σουγιάς, ο Κώστας ο Κοτσίδας, ο Πέτρος ο Μπαλτάς, ο Πεταλούδας ο Νίκος….

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, bromiaris είπε

Ωχ… τι εννοείς;;; Δεν καταργούνται τελικά οι diesel κινητήρες;;;;;;;;

Όχι ρε γαμώτο… Και το είχα ακούσει από πολλά έμπιστα άτομα, όπως ο Μπάμπης ο Σουγιάς, ο Κώστας ο Κοτσίδας, ο Πέτρος ο Μπαλτάς, ο Πεταλούδας ο Νίκος….

https://www.independent.co.uk/news/world/paris-copenhagen-oxford-ban-petrol-diesel-cars-emissions-pollution-nitrogen-dioxide-a8000596.html

Δεν είναι ότι το λενε αυτοι μονο αλλα τεσπα...

Ότι εκει παει το πραγμα κανει μπαμ από μακρυα...Ότι θα παρει καμια 15αρια χρονια όμως είναι σιγουρο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...