Προς το περιεχόμενο

Αυτοκίνητα με CNG / Φυσικό Αέριο


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 ώρες πριν, parlapipas25 είπε

Δηλαδή τα υβριδικά, ηλεκτρικά θα τους φέρουν έσοδα ενώ το φυσικό αέριο όχι;

Από κονδύλια της ΕΕ . Το αν ο κόσμος θα τα αγοράσει είναι άλλο θέμα . Ενδεικτικά το κόστος αλλαγής μπαταρίας σε υβριδικό Ignis (που δεν κινείται καν με μπαταρία ,είναι μόνο για υποβοήθηση) είναι 2000€ .smart πλήρες ηλεκτρικό 8000€ 
Ενδιαφέρον θα έχει να μάθουμε τις τιμές για e-up, citigo κτλ

4 ώρες πριν, imr είπε

Κριμα,

Οποτε και επεκταση δικτυου δεν προκειτε να υπαρξει.

Ήδη κόπηκαν ΕΣΠΑ και η ΔΕΠΑ προχωρά με ιδιώτες . Επέκταση θα υπάρξει αλλά θα είναι πιο αργή . 
πχ στο Ελλαδιστάν φέρναν με το σταγονόμετρο μοντέλα με υγραέριο αλλά ο κόσμος κάνει μετατροπή και πλέον υπάρχουν πολλά  πρατήρια . Κάπως έτσι θα γίνει με το cng ,ειδικά όταν πέσει το κόστος της συνθετικής δεξαμενής.

Ο αδερφός μου που κοιτά για αμάξι καινούριο ξενέρωσε πάντως (ήδη περίμενε άλλες εταιρίες για cng μιας και δεν είναι φαν του group) και αποφάσισε για diesel μιας και σε καινούριο δε μπορεί να κάνει μετατροπή λόγω εγγύησης 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 1,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

4 ώρες πριν, parlapipas25 είπε

Δηλαδή καταργούν τα CNG αλλά τα diesel συνεχίζουν και τα βγάζουν κανονικά..Είναι λογικό τώρα αυτό;

Το λογικό είναι να συνεχίσουν να βγάζουν και να εξελίσσουν μοντέλα που είτε είναι δημοφιλή με το κοινό είτε είναι δημοφιλή με τους πολιτικούς και τους γραφειοκράτες. Τα diesel είναι τρομερά δημοφιλή, οι εταιρίες στην Ευρώπη συνεχίζουν να πουλάνε. 1.2εκ νέα επιβατηγά με πετρελαιοκινητήρες πωλήθηκαν μόνο το 2019 και μόνο στη Γερμανία (περισσότερα απο το 2018). Οπότε έχουν κάθε λόγο να βγάζουν νέα πετρελαιοκίνητα και θα συνεχίσουν για πολλά χρόνια ακόμα, άσχετα τι λέει ο Τρακουσέλης κι ο κάθε τσαρλατάνος που το παίζει δημοσιογράφος. 

Τα CNG όντως δε στηρίχθηκαν απο το δίκτυο και ενδεχομένως ήταν πολύ ακριβή και με μικρό ROI η εξέλιξη μιας μεγάλης γκάμας κινητήρων CNG. Κάτι η έλλειψη μοντέλων, κάτι κάποια τρανταχτά κουσούρια (το πορτ-μπαγκάζ π.χ.) και ετσι δεν επιασαν με το κοινό. Οι αποφάσεις σε τέτοιες κλιμακες έχουν δις κόστος και όταν προσπαθούμε να τις κατανοήσουμε καλό ειναι να κοιτάμε πέρα απο τη μύτη μας. :) 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 μήνες μετά...

Παρατήρησα οτι στο site της Fiat δεν υπάρχει πλέον το panda CNG . Φυσικά μόνο στο Ελλαδιστάν ενώ είχε πολύ καλές πωλήσεις.

Το γράφω μήπως κάποιος το σκεφτόταν να προχωρήσει σε αγορά, να προλάβει stock

Από μικρά CNG πλέον μόνο μετατροπή το κόβω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πέρα από όσους πήραν και όσους ελάχιστους θα πάρουν τα - πλέον - λίγα παραγωγής, για πολύ ειδικούς λόγους, το CNG μπαίνει οριστικά στην άκρη στα επιβατικά, για λόγους που αποφάσισε η βιομηχανία αυτοκινήτου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, korakios είπε

Παρατήρησα οτι στο site της Fiat δεν υπάρχει πλέον το panda CNG . Φυσικά μόνο στο Ελλαδιστάν ενώ είχε πολύ καλές πωλήσεις.

Το γράφω μήπως κάποιος το σκεφτόταν να προχωρήσει σε αγορά, να προλάβει stock

Από μικρά CNG πλέον μόνο μετατροπή το κόβω.

Αν πας στην διαμόρφωση του μοντέλου στο βγάζει σαν επιλογή με cng πάντως...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ το κόστος (ανά 100 χιλιόμετρα) των αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (CNG)  ΚΑΙ  ΑΠΟ τα Ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Με αφορμή λανθασμένες αναρτήσεις από το autotriti.gr & το newsauto.gr για το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων:
Ηλεκτροκίνητα ΙΧ (χρόνος φόρτισης & τιμή μετά από επιδότηση:
BMW i3 απλός wallbox: & ταχυφορτιστής: 42' & Νέα τιμή: 36.300€
Mini Cooper SE 2,5 ώρες & 35' & 29.800€
Nissan Leaf 7,5 ώρες & 60' & 29.900€
Opel Corsa-e 5,5 ώρες & 67' (37' σε 100 kW) & 28.100€
Peugeot e-208 7,5 ώρες & (30') & 26.300€
Skoda Citigoe iV (οικιακό: 12,5) 4,1 ώρες & 60' & 19.600€
smart EQ Fortwo Coupe (6) 3,5 ώρες & 40' & 22.000€
VW e-Golf (17) ώρες & 45' & 30.000
VW e-up! 36,8 kWh & & 20.500€

Μέση κατανάλωση (π.χ. Opel Corsa-e) 17 kWh/100 χλμ.

ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ:
Α) Κόστος ενέργειας: 0,11058 €/kWh
{{Νυχτερινό: 0,07897 €/kWh}}
[[0,11936 €/kWh για πάνω από 2.000 kWh]]
Β) ΑΔΜΗΕ μεταφοράς: 0,00527 €/kWh
Γ) ΔΕΔΔΗΕ διανομής: 0,0213 €/kWh
Δ) ΥΚΩ: 0,00690 €/kWh (0,08500 €/kWh για πάνω από 2.000 kWh)
Ε) ΕΤΜΕΑΡ: 0,01700 €/kWh
Ζ) Λοιπές χρεώσεις: 0,00007 €/kWh
Η) ΕΦΚ: 0,0022 €/kWh
ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ επιβαρύνσεις: 0,16332 €/kWh
{{0,16332 + διαφορά Ενέργειας (0,07897-0,11058=) --0,03161 = 0,13171 €/kWh για Νυχτερινό}}
[[0,16332 + διαφορά ΥΚΩ (0,08500-0,00690=) 0,0781 = 0,24142 €/kWh για πάνω από 2.000 kWh]]
[{0,13171 + διαφορά ΥΚΩ (0,08500-0,00690=) 0,0781 = 0,20981 €/kWh για Νυχτερινό πάνω από 2.000 kWh}]
Θ) +ΦΠΑ: 6%
Τελικό ΚΟΣΤΟΣ: 0,1731192 €/kWh
Τελικό ΚΟΣΤΟΣ για Νυχτερινό: 0,1396126 €/kWh
Τελικό ΚΟΣΤΟΣ για πάνω από 2.000 kWh: 0,2559052 €/kWh
Τελικό ΚΟΣΤΟΣ για Νυχτερινό πάνω από 2.000 kWh: 0,2223986 €/kWh

Κόστος kWh μέχρι 2.000 kWh: 0,1731192
Άρα: 17*0,1731192= 2,94 €/100 χλμ.
Κόστος Νυχτερινής kWh μέχρι 2.000 kWh: 0,1396126
Άρα: 17*0,1396126= 2,37 €/100 χλμ.

Κόστος kWh για πάνω από 2.000 kWh: 0,2559052
Άρα: 17*0,2559052= 4,35 €/100 χλμ.
Κόστος Νυχτερινής kWh για πάνω από 2.000 kWh: 0,2223986
Άρα: 17*0,2223986= 3,78 €/100 χλμ.

Απόσβεση σε 50 χρόνια...
(αν δεν αλλάξεις αυτοκίνητο, αλλά τι γίνεται με την μπαταρία;)

Τώρα κατάλαβα γιατί κάποιοι ονομάζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα "κουβάδες".
Είδα τις εξωφρενικές τιμές τους (ακόμη και με την γενναία επιδότηση), την αστεία αυτονομία τους και τους τεράστιους χρόνους φόρτισης (που; Αν έχεις ιδιωτικό πάρκιν στο σπίτι, αλλά και έξω; Αν θα έχει ελεύθερη πρίζα, τουλάχιστον μισή ώρα καθυστέρηση, αλλιώς...) και κατάλαβα ότι είναι Ηλεκτρικά αλλά δεν είναι Αυτοκίνητα, γιατί:
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ = μηχανοκίνητο όχημα που έχει τη δυνατότητα να είναι αυτόνομο (βλέπε Wiktionary).
Στην καλύτερη περίπτωση θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι ένα εξαιρετικά πανάκριβο ταξί πόλης, αφού είναι πρακτικά αδύνατο να ταξιδέψεις, όταν κάθε 2-3 ώρες θα αναγκάζεσαι να πας σε καφετέρια τουλάχιστον ή σε εστιατόριο ή ξενοδοχείο ή διαμέρισμα διαμονής, περιμένοντας την χρονοβόρα συνήθη φόρτιση ωρών ή την κοστοβόρα ταχεία φόρτιση της μισής ώρας (αν θα βρεις μη κατειλημμένη πρίζα).
Αλήθεια, μπορεί να υπολογίσει κάποιος το επιπλέον κόστος του ιδιοκτήτη του ηλεκτροκίνητου από τις αναγκαστικές επισκέψεις σε καφετέριες, εστιατόρια κλπ;
Ενώ με τον αδιαμφισβήτητο νικητή (και σε κατανάλωση), δηλαδή τα αυτοκίνητα με Φυσικό Αέριο (CNG), μπορείς να ταξιδέψεις οικονομικότατα και χωρίς προβλήματα, σε Δυτική και Ανατολική Ευρώπη.
Άλλωστε είναι απλή αριθμητική:
♦️ 1 ηλεκτρικό αυτοκίνητο (ακόμη και μετά την μεγάλη επιδότηση) κοστίζει ~10χ€ περισσότερο από 1 αντίστοιχο αυτοκίνητο που καίει Βενζίνη ή Πετρέλαιο ή Υγραέριο ή Φυσικό Αέριο (CNG).
♦️ Κόστος (~) χρήσης ανά 100 χλμ: Βενζίνη 8,5€, Πετρέλαιο 6,3€, Υγραέριο 5,6€, Φυσικό Αέριο 3€, Ηλεκτρικό Ρεύμα 2,4€ (με Νυχτερινό, μέχρι 2.000kWh), που φτάνει μέχρι 4,4€ (με Ημερήσιο, για πάνω από 2.000kWh).
♦️ Ακόμη και υποθετικά, με 1€/100 χλμ εξοικονόμηση του αυτοκινήτου με Ηλεκτρισμό σε σχέση με τον ανταγωνιστή του με Φυσικό Αέριο (CNG), υπάρχει κέρδος 200€/χρόνο (για 20.000 χλμ ετησίως).
♦️ Συνεπώς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρειάζονται (10χ€:200€=) 50 (ναι ΠΕΝΗΝΤΑ) ΧΡΟΝΙΑ για να γίνει ΑΠΟΣΒΕΣΗ του επιπλέον κόστους κτήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε σχέση με την καλυτερότερη λύση σήμερα του αυτοκινήτου με ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ (Compressed Natural Gas).

Υστερόγραφο:
1) Κατανάλωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τιμές kWh πάνω από 2.000 kWh, αφού θα χρειαστούν για την φόρτισή του επιπλέον 20.000χλμ : 3 τετράμηνα : 100χλμ * 17 kWh = ~1.100 kWh πέραν των 2.000 kWh του κάθε τετραμήνου.
2) Δεν υπολογίστηκε η πρόσθετη επιβάρυνση του κόστους χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από την πολύ ακριβότερη φόρτιση εκτός σπιτιού.
3) Αν θέλετε πιο αναλυτικά στοιχεία, είμαι στη διάθεσή σας:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZOFXIQ9qbamlfy86lNXpoYc-1S7LkaWir88sIfDCqoU/edit?usp=drivesdk
Τσιρίδης Φώτης
[email protected]

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
https://www.4troxoi.gr/epikairotita/ellada/poso-kostizoyn-11-ev-tis-ellinikis-agoras-meta-ta-nea-metra-tis-kybernisis

https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Fakelos-hlektrika-Kostos-fortishs-hlektrikwn-oxhmatwn_193114.asp

https://www.newsauto.gr/specials/poso-pragmatika-kostizi-i-fortisi-enos-ilektrikou-aftokinitou-sto-spiti/#Echobox=1591785585

Κοστολόγηση kWh από ΔΕΗ (dei.gr) το 2020:
https://photos.app.goo.gl/WRdKyZFEig7uxU4N7

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία.

Και λοιπόν;

Τι να το κάνουμε το σεντόνι "θαψίματος" των ηλεκτρικών, όταν οι ίδιοι οι κατασκευαστές των CNG ΙΧ εγκαταλείπουν ένας - ένας.

(Δε βλέπω να έχει υπολογιστεί η συντήρηση των πολύ περισσότερων μηχανικών μερών, ούτε τυχόν βλάβες)

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
20 λεπτά πριν, Doubt είπε

Δε βλέπω να έχει υπολογιστεί η συντήρηση των πολύ περισσότερων μηχανικών μερών, ούτε τυχόν βλάβες)

Τα οποία πολύ περισσότερα μηχανικά μέρη ποια είναι; 

Βλάβες βγάζουν όλα τα οχήματα, η /οι μπουκάλα/ες χρήζουν αλλαγή στη 20 ετία κι όχι 10 ετία που θέλουν του υγραέριου

Υπάρχει όχημα με 400.000χλμ χωρις βλάβη. 

Έχω 74.000χλμ με 4 services , τα συνήθη ανταλλακτικά - υλικά... λάδια - φίλτρα και μπουζί 

Επεξ/σία από terry308
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, terry308 είπε

Τα οποία πολύ περισσότερα μηχανικά μέρη ποια είναι; 

product-250x250.jpeg

Μερικά βασικά..

+ μετάδοση

+ αντλίες, φίλτρα, ψυγεία, ανάφλεξη

κλπ κλπ

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Doubt είπε

Ωραία.

Και λοιπόν;

Τι να το κάνουμε το σεντόνι "θαψίματος" των ηλεκτρικών, όταν οι ίδιοι οι κατασκευαστές των CNG ΙΧ εγκαταλείπουν ένας - ένας.

(Δε βλέπω να έχει υπολογιστεί η συντήρηση των πολύ περισσότερων μηχανικών μερών, ούτε τυχόν βλάβες)

Θάψιμο μάλλον το βλέπεις εσύ.

Αν και κάτοχος CNG, κι εγώ υπέρ του ηλεκτρικού είμαι. Απλά το ηλεκτρικό συνεχίζει να είναι το μέλλον, όχι το παρόν. 

1 ώρα πριν, Doubt είπε

product-250x250.jpeg

Μερικά βασικά..

+ μετάδοση

+ αντλίες, φίλτρα, ψυγεία, ανάφλεξη

κλπ κλπ

Προφανώς τα μη ηλεκτρικά φέρουν με το χρόνο περισσότερη φθορά, άρα και αντικατάσταση μηχανικών μερών σε σχέση με τα ηλεκτρικά.

Αλλά τι να το κάνω όταν

1) η τιμή του ηλεκτρικού συνεχίζει να είναι αλμυρή (κατανοητό από πλευράς κόστους παραγωγής και κέρδους από τις εταιρίες ΟΚ) αλλά εδώ μιλάμε για το ελληνικό πορτοφόλι αγοραστή

2) η απόσβεση του είναι αρκετά μακροχρόνια

3) η ταλαιπωρία του να βρεις διαθέσιμη πρίζα για φόρτιση, τον διαθέσιμο χρόνο φόρτισης και μικρότερη αυτονομία. Όλα αυτά Vs στον πιεσμένη χρονικά καθημερινότητα μας

4) (σχετικό και με το 1.) σε 3-5 χρόνια θα κυκλοφορήσει πιο efficient μπαταρία και ήδη outdated η υπάρχουσα, μιας και η εξέλιξη του συγκεκριμένο τομέα είναι διαρκής (και σε πλήρη "έξαρση" τα τελευταία χρόνια. Θα πει βέβαια κάποιος, εφόσον είναι συμβατή αγοράζω την αναβαθμισμένη, σωστό. στη διάθεση/διακριτική ευχέρεια του καθενός να δίνει χιλιάρικα για αυτό το λόγο.

Από την άλλη τα οχήματα CNG δεν είναι και αυτά πανάκεια... με την προϋπόθεση βέβαια πως υπάρχει κοντινό προσβάσιμο πρατήριο είναι μονόδρομος το CNG.

τα πρατήρια CNG είναι όντως λίγα ( με αντίκτυπο την μικρότερη ζήτηση αντίστοιχων οχημάτων) και θα αυξηθούν με πολύ πολύ αργό ρυθμό, αλλά ΔΕΝ πρόκειται να κλείσουν.

Μιλάμε για επένδυση σχεδόν μισού εκατομμυρίου (480 χιλιάδες αν θυμάμαι καλά) και ουσιαστικά στην παρούσα φάση αποτελούν ουσιαστικά και ολιγοπώλιο.Ολόκληρος ο στόλος των ταξί CNG είναι το κέρδος τους (μαζί με τους ιδιώτες σε μικρότερο βαθμό), τα οποία οχήματα συνολικά το δευτερεύον καύσιμο που θέλει πλήρωση (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο) θα λάβει χώρα εκεί προφανώς...

Κουβέντα να κάνουμε βέβαια. Για το έτος 2020, το αμιγώς ηλεκτρικό εξακολουθεί να είναι το μέλλον, δεν αποτελεί συμφέρουσα λύση τώρα, προβάδισμα έχουν τα λοιπά καύσιμα (για να μην αγιοποιώ το CNG αποκλειστικά, το οποίο αποτελεί την πιο συμφέρουσα επιλογή με προϋπόθεση την προσβασιμότητα)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, draculias είπε

Για το έτος 2020, το αμιγώς ηλεκτρικό εξακολουθεί να είναι το μέλλον, δεν αποτελεί συμφέρουσα λύση τώρα

Για αυτό το λόγο δίνουν και τα κίνητρα.

(και μια υποσημείωση..οι κάτοχοι Τέσλα στην Αμερική έχουν δει αύξηση της αυτονομίας του ΙΧ τους μετά από αναβαθμίσεις λογισμικού, κάτι αδιανόητο για τα συμβατικά καύσιμα)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, Doubt είπε

όταν οι ίδιοι οι κατασκευαστές των CNG ΙΧ εγκαταλείπουν ένας - ένας

Στα μικρά ναι και στο Ελλαδιστάν συγκεκριμένα λόγω της μαφίας.

Τα υπόλοιπα συνεχίζουν κανονικά .

Και επιτέλους οι άχρηστοι στη ΔΕΠΑ προχωράν σε ιδιωτικοποίηση και ανοίγουν επιτέλους πρατήρια από άλλες εταιρίες

Επεξ/σία από korakios
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...