Προς το περιεχόμενο

Ως καταναλωτές προτιμάτε να σας απευθύνονται στον ενικό ή τον πληθυντικό ;


Kenny McCormick

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ποτέ δε θα μιλουσα σε εναν υπαλληλο στον ενικό. Παντα με "ευχαριστώ" στο τελος και αν αυτο που αναζητω τον ταλαιπωρησει αρκετα θα του ζητησω συγγνωμη • εχει τυχει να ζητησω και τον υπευθυνο για να επαινεσω τον επαγγελματισμο του υπαλληλου του οταν εχω εξυπηρετηθεί άριστα.

Απαιτώ συμπεριφορά σε αντιστοιχο πλαισιο και προς εμενα και προς τους πελατες που βλεπω εκεινη την ωρα στο μαγαζι.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 225
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, MegalosVeziris είπε

Εννοείται. Ο πελάτης μιλάει οπως του γουστάρει. Ο υπάλληλος πάντα απαντάει στον πληθυντικό.

Όπως στο σχολείο, εσύ μιλάς στον πληθυντικό στον καθηγητή και εκείνος απαντάει στον ενικό.

Τι σχέση έχει το σχολείο; Εκεί μιλάμε για παιδιά κι έναν άνθρωπο που λόγω θέσης και ηλικίας πρέπει να τον σέβονται. Για να ακριβολογούμε μιλάμε για έναν άνθρωπο που είναι εκεί για να τους διδάξει (συν τοις άλλοις) σεβασμό.

Ο πελάτης ποια θέση έχει και μπορεί να μιλάει όπως γουστάρει; Άσε που ο άνθρωπος που τον εξυπηρετεί μπορεί να είναι 20-30 χρόνια μεγαλύτερος του. Θα πάει ο 20χρονος πελάτης να μιλήσει στον 50άρη στον ενικό και θα απαιτεί να του απαντήσει στον πληθυντικό;

Επεξ/σία από katergaris79
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, katergaris79 είπε

Τι σχέση έχει το σχολείο; Εκεί μιλάμε για παιδιά κι έναν άνθρωπο που λόγω θέσης και ηλικίας πρέπει να τον σέβονται. Για να ακριβολογούμε μιλάμε για έναν άνθρωπο που είναι εκεί για να τους διδάξει (συν τοις άλλοις) σεβασμό.

Ο πελάτης ποια θέση έχει και μπορεί να μιλάει όπως γουστάρει; Άσε που ο άνθρωπος που τον εξυπηρετεί μπορεί να είναι 20-30 χρόνια μεγαλύτερος του. Θα πάει ο 20χρονος πελάτης να μιλήσει στον 50άρη στον ενικό και θα απαιτεί να του απαντήσει στον πληθυντικό;

Τώρα λες ένα ακραιο παράδειγμα αλλά τι να κάνουμε ο πελάτης έχει πάντα δίκιο άλλωστε. Όταν κάνεις εξυπηρέτηση πρεπει να τηρείς τους κανόνες ευγένειας, ο πελάτης είναι πελάτης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

46 λεπτά πριν, MegalosVeziris είπε

Τώρα λες ένα ακραιο παράδειγμα αλλά τι να κάνουμε ο πελάτης έχει πάντα δίκιο άλλωστε. Όταν κάνεις εξυπηρέτηση πρεπει να τηρείς τους κανόνες ευγένειας, ο πελάτης είναι πελάτης.

Ακραίο παράδειγμα να είναι ο υπάλληλος μεγαλύτερος από τον πελάτη;;;;;

Anyway, εγώ δε διαφωνώ στο ότι ο υπάλληλος πρέπει να τηρεί τους κανόνες ευγένειας και να μιλάει στον πληθυντικό. Στο "ο πελάτης μπορεί να μιλάει όπως γουστάρει" διαφωνώ.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 hours ago, xgol said:

Ποτέ δε θα μιλουσα σε εναν υπαλληλο στον ενικό. Παντα με "ευχαριστώ" στο τελος και αν αυτο που αναζητω τον ταλαιπωρησει αρκετα θα του ζητησω συγγνωμη • εχει τυχει να ζητησω και τον υπευθυνο για να επαινεσω τον επαγγελματισμο του υπαλληλου του οταν εχω εξυπηρετηθεί άριστα.

Απαιτώ συμπεριφορά σε αντιστοιχο πλαισιο και προς εμενα και προς τους πελατες που βλεπω εκεινη την ωρα στο μαγαζι.

Με κάλυψες πλήρως.

Μόνη εξαίρεση κάτι τοπικά μαγαζιά "της διπλανής πόρτας" πχ. ψιλικατζίδικα που μπορεί να αποκτήσει κανείς κάποια οικειότητα με τον υπάλληλο έπειτα από κάποιο χρονικό διάστημα.

Επεξ/σία από Torasu
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γενικά ως καταναλωτής αφού αυτός είναι ο τίτλος του topic δεν με ενοχλεί να μου μιλάνε στον ενικό και δεν έχω πρόβλημα και με αστειάκια που κάνουν μερικοί σε πιο "νεανικά" ας το πούμε καταστήματα και συνήθως θα κάνω χιούμορ και εγώ (καμιά φορά και πρώτος).  Γενικά είμαι αρκετά chill σε αυτά τα θέματα αλλά δεν έχω βρεθεί στην αντίπαλη πλευρά (του πωλητή εννοώ), τώρα γενικά στη δουλειά ξεκινάω στον πληθυντικό πάντα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

56 λεπτά πριν, Torasu είπε

Με κάλυψες πλήρως.

Μόνη εξαίρεση κάτι τοπικά μαγαζιά "της διπλανής πόρτας" πχ. ψιλικατζίδικα που μπορεί να αποκτήσει κανείς κάποια οικειότητα με τον υπάλληλο έπειτα από κάποιο χρονικό διάστημα.

E ok, όλα είναι και λίγο σχετικά, καμιά φορά περισσότερο και από την χρησιμοποίηση ή όχι του πληθυντικού παίζει ρόλο και ο τρόπος με τον οποίο μιλάς 

Νομίζω ότι και εγώ ασυναίσθητα αν δω έναν πωλητή που τον περνάω 10~15 χρόνια θα του απευθυνθώ στον ενικό, σε καμία περίπτωση όμως δε θα του μιλήσω όπως γουστάρω επειδή "ο πελάτης έχει πάντα δίκιο"... 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 20/9/2018 στις 2:30 ΜΜ, ThReSh είπε

Ποιο είναι πιο "ενοχλητικό", να σου μιλάνε στον πληθυντικό και να πετάνε μέσα 2ο ενικό σε διάφορες στιγμές ή να σου μιλάνε full ενικό? 😛

Προσωπικά το 1ο, αν είναι να το κάνεις, κάντο σωστά αλλιώς γάμα το...

Ε τι να κανει κι ο πωλητης .Ξεκιναει με πληθυντικο και ξαφνικα ο πελατης ζηταει να δοκιμασει την φετα.Εκει , πανω στις επιδοκιμασιες με μπουκωμενο στομα , μια νεα σχεση χτιζεται πλεον,βασισμενη πανω  στην οικειοτητα .Βand of brothers 😆

Παντως , σοβαρα τωρα, εμενα δεν πα να μου μιλησει και στα Σουαχιλι.Αρκει να μην ερχεται απο πισω μου , ''πιεζοντας'' με να αγορασω .Να καταλαβαεινει την διαφορα μεταξυ ενοχλησης και εξυπηρετησης (ασχετως τις παπαριες που μπορει να του εχει πει το αφεντικο του)

Επεξ/σία από bluesattack
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ προτιμώ ενικό, αλλά σε τρίτο πρόσωπο. 

-Τι θα ήθελε ο κύριος;

-Επιθυμεί ζαχαρίτσα στο φρέντο του ο κύριος;

Και νεαρό να πούνε αντί για κύριο δε με ενοχλεί, αρκεί ο άλλος να είναι ηλικιωμένος ή κάποιο μιλφάκι(με δόση φλερτ).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο πελάτης και ο υπάλληλος είναι 2 άνθρωποι. Εάν ο ένας δεν σέβεται τον άλλον πέρα από τις "ιδιότητές" τους εκείνη τη στιγμή τότε το πρόβλημα δεν έχει να κάνει με τον "πελάτη" αλλά με έναν μαλάκα που τυχαίνει εκείνη τη στιγμή να είναι πελάτης. Και το αντίστροφο.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το topic θα μπορούσε να μετονομαστεί:

"Πόσο ισχυρά σας λείπει που δεν σας σέβονται για κάτι (ή ποτέ) στην ζωή σας και πώς αντιδράτε όταν το αντικρίζεται και σε απλές διαδικασίες, π.χ. αγορά ενός προϊόντος". 

Στο ίδιο concept είναι και κάτι τυπάκια, που ενώ είναι σαν τις σαρδέλες με όλους τους άλλους σε ΜΜΜ λένε το θεϊκό "Ξέρεις ποιος είμαι εγώ;", εκλιπαρώντας για την απάντηση "Ποιος να 'σαι μωρέ κακομοίρη σαν την σαρδέλα εδώ μαζί με όλους τους υπόλοιπους;".

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μιλώντας καθαρά απ'τις δικές μου εμπειρίες, ο σεβασμός "απομακρύνεται" για να το θέσω ευγενικά με το που ξεκινάει ο ενικός. 

Διδάσκω, και ναι μεν δεν μπορείς να απαιτήσεις πληθυντικό αφού δεν μιλάμε για σχολείο αλλά για ΙΕΚ, αλλά 99 στις 100 περιπτώσεις ο σεβασμός πάει περίπατο μόλις κάποιος ξεκινήσει τον ενικό. Δεν ξέρω αν και παλιότερα ήταν έτσι, και ξαναλέω σχολιάζω με βάση τη δική μου εμπειρία. Στη δε σχολή πάλι βλέπεις ξεκάθαρα ότι όποιος απτο ακαδημαϊκό προσωπικό ή το διοικητικό μιλάει στον άλλο στον πληθυντικό (πχ διοικητικό προσωπικό σε ακαδημαϊκό ή το αντίστροφο, δεν εννοώ μεταξύ τους), υπάρχει άλλη σοβαρότητα και άλλη ευγένεια.

Και εκεί πάει περίπατο όταν ξεκινήσει ο ενικός. 

Σε μεγάλο μαγαζί δεν μου έχει τύχει να μου μιλήσουν στον ενικό κατευθείαν εκτός αν μιλάμε για μαγαζάκια τύπου συνοικιακά που δεν με πειράζει καθόλου, είμαι και πολύ πιο χαλαρός σε αυτά.
Σε online chat αν δω "Καλησπέρα, είμαι ο Γιώργος, πώς μπορώ να σε εξυπηρετησω" απλά θα το κλείσω. Sorry "κολλητέ" δεν μπορείς, και δεν με ξέρεις και απο χτες.

Επεξ/σία από polaki
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, polaki είπε

Μιλώντας καθαρά απ'τις δικές μου εμπειρίες, ο σεβασμός "απομακρύνεται" για να το θέσω ευγενικά με το που ξεκινάει ο ενικός. 

Διδάσκω, και ναι μεν δεν μπορείς να απαιτήσεις πληθυντικό αφού δεν μιλάμε για σχολείο αλλά για ΙΕΚ, αλλά 99 στις 100 περιπτώσεις ο σεβασμός πάει περίπατο μόλις κάποιος ξεκινήσει τον ενικό. Δεν ξέρω αν και παλιότερα ήταν έτσι, και ξαναλέω σχολιάζω με βάση τη δική μου εμπειρία. Στη δε σχολή πάλι βλέπεις ξεκάθαρα ότι όποιος απτο ακαδημαϊκό προσωπικό ή το διοικητικό μιλάει στον άλλο στον πληθυντικό (πχ διοικητικό προσωπικό σε ακαδημαϊκό ή το αντίστροφο, δεν εννοώ μεταξύ τους), υπάρχει άλλη σοβαρότητα και άλλη ευγένεια.

Και εκεί πάει περίπατο όταν ξεκινήσει ο ενικός. 

Σε μεγάλο μαγαζί δεν μου έχει τύχει να μου μιλήσουν στον ενικό κατευθείαν εκτός αν μιλάμε για μαγαζάκια τύπου συνοικιακά που δεν με πειράζει καθόλου, είμαι και πολύ πιο χαλαρός σε αυτά.
Σε online chat αν δω "Καλησπέρα, είμαι ο Γιώργος, πώς μπορώ να σε εξυπηρετησω" απλά θα το κλείσω. Sorry "κολλητέ" δεν μπορείς, και δεν με ξέρεις και απο χτες.

Ακριβώς, οι από πάνω δεν καταλαβαίνουν ότι ο πληθυντικός είναι απαραίτητος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το σίγουρο είναι οτι πρέπει να υπάρχει πρωτίστως πρακτικός και πραγματικός αλληλοσεβασμός. Τι να τον κάνεις τον πληθυντικό εάν ο υπάλληλος είναι απότομος ή σε βιάζει ή σε κάνει να νιώθεις άβολα. Εάν είναι έτσι, μαύρο φίδι που τον έφαγε. Προτιμώ να μου μιλάει στον ενικό και να με εξυπηρετεί πραγματικά παρά το πρώτο. Αντίστοιχα, τι να τον κάνει τον πληθυντικό ο πελάτης, όταν κάνει τα ίδια και χειρότερα στον υπάλληλο. Έχω δει πελάτες που φέρονται στον υπάλληλο λες και είναι ο δούλος τους. Η σχέση υπαλλήλου-καταναλωτή είναι ένα επαγγελματικό transaction και θα πρέπει να γίνεται σωστά.

Γενικά ενθαρρύνω τον πληθυντικό αλλά το πως φέρεσαι πραγματικά έχει την αληθινή σημασία. Τέλος, ο online ενικός, ίσως να με ενοχλεί ακόμα περισσότερο. :P Όπως είπε και ο φίλος παραπάνω, κάνεις chat και σου λεει γεια σου, είμαι ο Γώργος. Εντάξει ok, αλλά το επώνυμό σου θέλω επίσης Γιώργο, όπως σου δίνω το δικό μου. Είναι ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ η συναλλαγή μας, πρέπει να το γνωρίζω.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...