Προς το περιεχόμενο
  • 0

Κοστολόγιση ιστοσελίδας


havowe

Ερώτηση

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπέρα σε όλους, γνωστό μου πρόσωπο μου ζήτησε την δημιουργία ενός eshop για την επιχείρηση του πριν μερικούς μήνες.
Έτσι, μιας και μου αρέσει να ασχολούμαι με αυτά και θέλοντας να τον βοηθήσω όσο μπορώ στην νέα του αυτή αρχή, άρχισα να το δουλεύω σιγά - σιγά.

Θέλω όμως την βοήθεια σας στην κοστολόγηση του καθώς δεν είμαι επαγγελματίας και δεν έχω ιδέα από αυτά.
Τι ποσό θα παίρνατε για τα παρακάτω;

  • Δημιουργία eshop ιστοσελίδας, εγκατάσταση extensions, παραμετροποιήσεις κλπ
  • Λογότυπο & Εικόνες (Social media, covers, profile, ιστοσελίδας...)
  • Δημιουργία εταιρικής κάρτας x2
  • Δημιουργία εταιρικών email
  • Google Analytics & SEO (τα βασικά)
  • Google my Bussiness
  • Εισαγωγή προϊόντων / Εύρεση κωδικών, εικόνων, περιγραφές (με εικόνες, html/css, πίνακες κλπ (όχι copy - paste!)) SEO, μεταφράσεις...
  • Εισαγωγή κατηγοριών & brands (εικόνες, περιγραφές)
  • «Απλή» διαχείριση προϊόντων – Interactive έγγραφο Excel

Να σημειώσω εδώ ότι εξαιρούνται τα όποια έξοδα (domain, host κλπ) καθώς τα έχει πληρώσει ο ίδιος. Επίσης όλα έγιναν όπως θα τα έκανα αν ήταν δική μου επιχείρηση και όχι ξεπέτα απλά για να γίνουν.
Έχουν ήδη αφιερωθεί πάνω από 50 ώρες.

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας!

Επεξ/σία από havowe
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • 0
Μόλις τώρα, havowe είπε

Καλησπέρα σε όλους, γνωστό μου πρόσωπο μου ζήτησε την δημιουργία ενός eshop για την επιχείρηση του πριν μερικούς μήνες.
Έτσι, μιας και μου αρέσει να ασχολούμαι με αυτά και θέλοντας να τον βοηθήσω όσο μπορώ στην νέα του αυτή αρχή, άρχισα να το δουλεύω σιγά - σιγά.

Θέλω όμως την βοήθεια σας στην κοστολόγηση του καθώς δεν είμαι επαγγελματίας και δεν έχω ιδέα από αυτά.
Τι ποσό θα παίρνατε για τα παρακάτω;

  • Δημιουργία eshop ιστοσελίδας, εγκατάσταση extensions, παραμετροποιήσεις κλπ
  • Λογότυπο & Εικόνες (Facebook cover, profile, ιστοσελίδας κλπ)
  • Δημιουργία εταιρικής κάρτας x2
  • Δημιουργία εταιρικών email
  • Google Analytics & SEO (τα βασικά)
  • Google my Bussiness
  • Εισαγωγή προϊόντων / Εύρεση κωδικών, εικόνων, περιγραφές με εικόνες html, πίνακες κλπ (όχι copy - paste!), SEO, μεταφράσεις...
  • Εισαγωγή κατηγοριών & brands (εικόνες, περιγραφές)
  • «Απλή» διαχείριση προϊόντων – Interactive έγγραφο Excel

Να σημειώσω εδώ ότι εξαιρούνται τα όποια έξοδα (domain, host κλπ) καθώς τα έχει πληρώσει ο ίδιος. Επίσης όλα έγιναν όπως θα τα έκανα αν ήταν δική μου επιχείρηση και όχι ξεπέτα απλά για να γίνουν.
Έχουν ήδη αφιερωθεί πάνω από 50 ώρες.

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας!

Ποσο θα εδινες αμα ηταν δικια σου επιχειρηση? Συνηθως πανε πανω απο 1000. Δεν θα παιρνα κατω απο 700 ευρω παντως αφου ειναι φιλος σου, δεν εισαι επαγγελματιας και και και

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Το πόσο θα έδινα δεν τον γνωρίζω, δεν έχει περάσει καν από το μυαλό μου κάτι τέτοιο. Θα έδινα πάντως μεγάλη έμφαση στο να γίνει σωστά η δουλειά (SEO κλπ), με ότι αυτό συνεπάγεται.

Επίσης μπορεί η δουλειά που έγινε να είναι καλύτερη από αρκετών που το κάνουν επαγγελματικά εκεί έξω (καταλαβαίνεται νομίζω που αναφέρομαι) αλλά εκείνοι έχουν και έξοδα που δεν έχει ένας μη επαγγελματίας, οπότε πρέπει να αναλογιστούν και αυτά στην εξίσωση.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Υποθέτω το στήσιμο είναι πάνω σε κάποιο έτοιμο eshop/cms.

Θα του κάνεις εσύ εκπαίδευση στο cms ; Θα του προσφέρεις υποστήριξη εσύ ; Θα κανονίσεις εσύ το module της τράπεζας για χρέωση πιστωτικών καρτών ; Σε περίπτωση που κάτι «σπάσει» ή κάποιος επωφεληθεί από κάποιο κενό ασφαλείας ποιος θα έχει την ευθύνη ;

Πόσο θα κοστολογούσες τα παραπάνω ;

Στη συνέχεια… Θα έχεις να περάσεις 50 ή 50.000 προϊόντα ; (Υπερβολικό το νούμερο αλλά το κάνω για να δώσω στόμφο στη πρόταση :P )

Είπες ότι έχεις δαπανήσει μέχρι τώρα περίπου 50 ώρες. Πόσες ώρες υπολογίζεις να δαπανήσεις ακόμα ή πόσες ώρες θα δαπανήσεις για τα παραπάνω τους επόμενους μήνες ; Θα αναλάβεις συνολικά και μόνιμα το project με τα updates και τις διορθώσεις όπου και όταν χρειάζονται ;

Θεωρώ πώς ακόμα και μια μικρή επιχείρηση λαμβάνοντας υπόψη μου και τις παραπάνω παραμέτρους αποκλείετε να ξεκινούσε κάτω από 2000 – 2500 ευρώ minimum. Από εκεί και πέρα θα χρέωνε επιπλέον υποστήριξη, εκπαίδευση, data entry κτλ…

Προσωπικά πάντως δεν θα βάσιζα ένα επαγγελματικό άνοιγμα σε κάποιον που αύριο μπορεί να μην μπορεί να με εξυπηρετήσει, που μπορεί να πάει φαντάρος, που μπορεί να τα πίνει με την κοπελιά του σε κάποιο ερημονήσι τη στιγμή που εγώ θα αντιμετωπίσω πρόβλημα.

Καλά κάνεις και θες να βοηθήσεις τον φίλο σου / γνωστό σου.

Μπορείς να το κάνεις αλλά προσωπική συμβουλή για να μην βρεθείς αύριο στη δυσάρεστη θέση να τα τσουγκρίσεις μαζί του να τον προτρέψεις για το μέλλον να απευθυνθεί σε κάποια εταιρία για περισσότερα πράγματα και ας είσαι εσύ εκεί σε συνεννόηση με την εταιρία για τα «μερεμέτια» και συμβουλές σε προσωπικό επίπεδο.

 

Επεξ/σία από ZauZ
  • Like 1
  • Thanks 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Minimum 3k και αυτά μόνο για το site. Ούτε λογότυπα, ούτε κάρτες, ούτε εισαγωγή προϊόντων (θα του έδειχνα πως γίνεται αλλά μέχρι εκεί) και βέβαια ούτε SEO γιατί αυτό είναι δουλειά κάποιου εξειδικευμένου με το αντικείμενο.

Αν δεν μπορείς να πάρεις αυτά, πάρε τουλάχιστον τα μισά. Και βάλε ένα όριο στο τι θα κάνεις γιατί ήδη έχεις αναλάβει πολλά διαφορετικά πράγματα. Αν έχει χίλια προϊόντα και θες δύο λεπτά να εισάγεις το καθένα μαζί με φωτογραφίες κλπ θα φας άλλες 30 ώρες. Σιγά-σιγά μαζεύονται. Έχεις δαπανήσει 50 ώρες, συν πες άλλες 30 να τελειώσεις το site συν άλλες 50 για όλα τα υπόλοιπα πας στις 130. 12 ευρώ να χρεώσεις την ώρα να ενάμιση χιλιάρικο.

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
44 λεπτά πριν, ZauZ είπε

Υποθέτω το στήσιμο είναι πάνω σε κάποιο έτοιμο eshop/cms.

Θα του κάνεις εσύ εκπαίδευση στο cms ; Θα του προσφέρεις υποστήριξη εσύ ; Θα κανονίσεις εσύ το module της τράπεζας για χρέωση πιστωτικών καρτών ; Σε περίπτωση που κάτι «σπάσει» ή κάποιος επωφεληθεί από κάποιο κενό ασφαλείας ποιος θα έχει την ευθύνη ;

Πόσο θα κοστολογούσες τα παραπάνω ;

Στη συνέχεια… Θα έχεις να περάσεις 50 ή 50.000 προϊόντα ; (Υπερβολικό το νούμερο αλλά το κάνω για να δώσω στόμφο στη πρόταση :P )

Είπες ότι έχεις δαπανήσει μέχρι τώρα περίπου 50 ώρες. Πόσες ώρες υπολογίζεις να δαπανήσεις ακόμα ή πόσες ώρες θα δαπανήσεις για τα παραπάνω τους επόμενους μήνες ; Θα αναλάβεις συνολικά και μόνιμα το project με τα updates και τις διορθώσεις όπου και όταν χρειάζονται ;

Θεωρώ πώς ακόμα και μια μικρή επιχείρηση λαμβάνοντας υπόψη μου και τις παραπάνω παραμέτρους αποκλείετε να ξεκινούσε κάτω από 2000 – 2500 ευρώ minimum. Από εκεί και πέρα θα χρέωνε επιπλέον υποστήριξη, εκπαίδευση, data entry κτλ…

Προσωπικά πάντως δεν θα βάσιζα ένα επαγγελματικό άνοιγμα σε κάποιον που αύριο μπορεί να μην μπορεί να με εξυπηρετήσει, που μπορεί να πάει φαντάρος, που μπορεί να τα πίνει με την κοπελιά του σε κάποιο ερημονήσι τη στιγμή που εγώ θα αντιμετωπίσω πρόβλημα.

Καλά κάνεις και θες να βοηθήσεις τον φίλο σου / γνωστό σου.

Μπορείς να το κάνεις αλλά προσωπική συμβουλή για να μην βρεθείς αύριο στη δυσάρεστη θέση να τα τσουγκρίσεις μαζί του να τον προτρέψεις για το μέλλον να απευθυνθεί σε κάποια εταιρία για περισσότερα πράγματα και ας είσαι εσύ εκεί σε συνεννόηση με την εταιρία για τα «μερεμέτια» και συμβουλές σε προσωπικό επίπεδο.

Σωστά υποθέτεις. Είναι βασισμένο σε κάποιο έτοιμο CMS, αν μιλούσαμε για κάτι διαφορετικό δεν θα έμπαινα καν στην διαδικασία.

Τα ερωτήματα που θέτεις είναι πολύ σωστά και γι' αυτό τον λόγο πρέπει να αποφεύγονται οι δουλειές σε φίλους / γνωστούς και για την αποφυγή του τσουγκρίσματος που λες. Τα περισσότερα απ' όσα ανέφερες τα γνωρίζει και ο ίδιος, παρόλα αυτά επέλεξε εμένα από κάποιον επαγγελματία, πιθανόν λόγο του κόστους.

Του έχω προτείνει πολλάκις να του δείξω του δείξω πως λειτουργεί το CMS, ώσπου σταμάτησα πλέον. Θεωρώ ότι αν πραγματικά το ήθελε ή τον είχε στην έγνοια του θα το είχαμε πραγματοποιήσει ήδη. Υποστήριξη μπορώ να του παρέχω αν το επιθυμεί, φυσικά μέχρι εκεί που φτάνουν οι γνώσεις μου.

Όσο αφορά το module της τράπεζας του έχω αναφέρει τι χρειάζεται, τι πρέπει να γίνει και τα συναφή και θέλησε να μην μπει σε αυτή την διαδικασία για αρχή. Έχω επίσης αναφερθεί περί GDPR και τα σχετικά, θα το ξανακάνω και θα του τονίσω ότι εγώ δεν αναλαμβάνω καμία ευθύνη για το αν ή όχι αποφασίσει να προσθέσει κάποιο σχετικό extension, γίνει υποκλοπή στοιχείων κλπ. Εγώ θα του τα δώσω όλα και από εκεί και πέρα ας κάνει ότι επιθυμεί, δεν είμαι επαγγελματίας άλλωστε και το γνώριζε εξ'αρχής.

15 λεπτά πριν, elorant είπε

Minimum 3k και αυτά μόνο για το site. Ούτε λογότυπα, ούτε κάρτες, ούτε εισαγωγή προϊόντων (θα του έδειχνα πως γίνεται αλλά μέχρι εκεί) και βέβαια ούτε SEO γιατί αυτό είναι δουλειά κάποιου εξειδικευμένου με το αντικείμενο.

Αν δεν μπορείς να πάρεις αυτά, πάρε τουλάχιστον τα μισά. Και βάλε ένα όριο στο τι θα κάνεις γιατί ήδη έχεις αναλάβει πολλά διαφορετικά πράγματα. Αν έχει χίλια προϊόντα και θες δύο λεπτά να εισάγεις το καθένα μαζί με φωτογραφίες κλπ θα φας άλλες 30 ώρες. Σιγά-σιγά μαζεύονται. Έχεις δαπανήσει 50 ώρες, συν πες άλλες 30 να τελειώσεις το site συν άλλες 50 για όλα τα υπόλοιπα πας στις 130. 15 ευρώ να χρεώσεις την ώρα να ενάμιση χιλιάρικο.

Τα προϊόντα μακάρι να ήταν δύο λεπτά. Περίπου 15 λεπτά στο καθένα, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων. Έπρεπε να βρω εικόνες, κωδικούς προϊόντων, να κάνω μεταφράσεις όπου χρειαζόταν, σε πολλά έχουν περαστεί χαρακτηριστικά με html/css και πολλά άλλα. Σε ελάχιστα καταστήματα συναντάς τέτοιες περιγραφές, ειδικά στην Ελλάδα. Εν τέλη δεν νομίζω ότι άξιζε να αφιερώσω και τόσο χρόνο στα προϊόντα, ειδικά όταν δεν το κάνουν πολλές εταιρία παραγωγής / κατασκευαστές στην ιστοσελίδα τους.

Επίσης οι 50 ώρες που αναφέρω είναι σίγουρα παραπάνω, ας πούμε όμως 50. Σε αυτές τις 50 προς το παρόν είναι τα πάντα έτοιμα και τελειωμένα μέσα. Τουλάχιστον όσα έχουν ζητηθεί έως τώρα. Ξέφυγε γενικά η όλη φάση.

Τέλος, όπως ανέφερα δεν είμαι επαγγελματίας, δεν το κάνω επαγγελματικά αυτό. Το έκανα επειδή μου ζητήθηκε από γνωστό άτομο και επειδή μπορούσα να κάνω τουλάχιστον τα βασικά πράγματα που θα του έκανε ένα τυχαίο μαγαζάκι εκεί έξω. Λαμβάνεται υπόψη σας και αυτό στις τιμές που αναφέρετε και τα σχετικά.

PS: Ευχαριστώ που μπαίνετε στον κόπο για τόσο αναλυτικές απαντήσεις! :)

Επεξ/σία από havowe
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε γνωστούς/φίλους/γκόμενες/συγγενείς κλπ σε δουλειές είναι δεδομένος. Έκπτωση. Χρεώνεις δηλαδή όσο θα χρέωνες κι έναν άγνωστο και μετά του λες θα σου κόψω ένα 20, 30, 40 τοις εκατό γιατί είσαι δικός μου άνθρωπος. Κι έτσι και τις τιμές σου κρατάς ίδιες για όλους κι αυτός/η καταλαβαίνει τι γλύτωσε και εσύ γλυτώνεις να σε πιάσει στο φιλότιμο και να δουλεύεις τσάμπα. Και το σημαντικότερο, αν σε κάνει μετά reference σε κάποιον γνωστό του θα έχει ένα μέτρο να του πει τι χρεώνεις. Και μπορείς να κόψεις και στον γνωστό του γνωστού ένα 10% και να φανείς πιο φιλικός/εξυπηρετικός.

Αυτή είναι μια ιδιαίτερα διαδεδομένη πρακτική στο εμπόριο, από όπου και κλέβουμε ιδέες για να μην ανακαλύπτουμε συνέχεια τον τροχό 😀

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0
10 λεπτά πριν, elorant είπε

Ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε γνωστούς/φίλους/γκόμενες/συγγενείς κλπ σε δουλειές είναι δεδομένος. Έκπτωση. Χρεώνεις δηλαδή όσο θα χρέωνες κι έναν άγνωστο και μετά του λες θα σου κόψω ένα 20, 30, 40 τοις εκατό γιατί είσαι δικός μου άνθρωπος. Κι έτσι και τις τιμές σου κρατάς ίδιες για όλους κι αυτός/η καταλαβαίνει τι γλύτωσε και εσύ γλυτώνεις να σε πιάσει στο φιλότιμο και να δουλεύεις τσάμπα. Και το σημαντικότερο, αν σε κάνει μετά reference σε κάποιον γνωστό του θα έχει ένα μέτρο να του πει τι χρεώνεις. Και μπορείς να κόψεις και στον γνωστό του γνωστού ένα 10% και να φανείς πιο φιλικός/εξυπηρετικός.

Αυτή είναι μια ιδιαίτερα διαδεδομένη πρακτική στο εμπόριο, από όπου και κλέβουμε ιδέες για να μην ανακαλύπτουμε συνέχεια τον τροχό 😀

Το θέμα είναι ότι δεν έχω ιδέα πόσο να κοστολογήσω όλα αυτά που ανέφερα, είτε σε γνωστό, είτε σε άγνωστο. Είναι το πρώτο άτομο που κάνω ένα τέτοιο "project".

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Σε γενικές γραμμές θα σου πω τι κάνουμε εμείς :

Χρεώνουμε προσωπικά την ώρα περίπου 25-30 ευρώ + ΦΠΑ για normal πράγματα ( γιατί για κάτι πολύ εξειδικευμένο δεν υπάρχει όριο πρακτικά ... )

Ανάλογα την περίπτωση, το project και τον αριθμό των ωρών ή την υπεργολαβία καμία φορά μπορεί η χρέωση να φτάσει και 15 ευρώ + ΦΠΑ αλλά στη πραγματικότητα η χρέωση ανά ώρα είναι απλά ένα μέτρο για να καταλήξουμε περίπου στην τιμή.

Στο 99% των περιπτώσεων υπολογίζεις πόσες ώρες θα χρειαστείς. Π.χ. 100 ώρες , ωραία 100x15 euro = 1500 euro. Αν δεν έχεις εμπειρία 150% έχεις υπολογίσει λάθος τις ώρες που θα χρειαστείς οπότε βάλε ακόμα 30% επιπλέον.

Άρα λες ότι θα χρειαστείς 100 ώρες, χρεώνεις 130 χ 15 ευρώ = 1950 euro. Του λες 1950 αλλά θα κόψουμε κιόλας οπότε το πάς π.χ. στα 1800 ευρώ για να ακουστεί και στον πελάτη καλύτερα.

Στον πελάτη θα πεις τελική τιμή. Δεν θα του πεις τόσες ώρες θα χρειαστώ.

-> Αν εσύ χρειαστείς αντί 100 ώρες τελικά 200 ώρες. Απλά την πάτησες. Δεν θα χρεώσεις τον πελάτη παραπάνω εκτός και αν έχετε έρθει σε κάποιου άλλου τύπου συμφωνία.

-> Αν εσύ χρειαστείς πολύ λιγότερες ώρες (πράγμα μάλλον απίθανο) ή δεν λες τίποτα ή του λες στο τέλος ότι χρειάστηκες λιγότερες ώρες, οπότε σου κάνω επιπλέον έκπτωση τόσο και τον έχεις πλέον πελάτη σου για όλη του τη ζωή…  

Το μόνο σίγουρο είναι ότι σε πρώτες δουλειές θα κάνεις λάθη με τον υπολογισμό στις ώρες.

 

2 Περιστατικά / εμπειρίες :

1. Θυμάμαι σε project όπου έχω υπολογίσει ότι θα χρειαστούμε 650 ώρες… κλείνουμε ένα Χ ποσό και ξεκινάμε… τελικά χρειαστήκαμε πάνω από 1000 ώρες… Ήταν μεγάλη ήττα.

 

2. Επίσης θυμάμαι σε άλλο project για εταιρία του εξωτερικού για custom software που μας ζήτησε (software house και η άλλη εταιρία, απλά εμείς θα το κάναμε υπερ-εργολαβία) είχαμε συμφωνία ότι πάντα μιλάμε με εργατοώρες.

Κάνουμε συνάντηση μεταξύ μας και καταλήγουμε ότι για το project με βάση την εμπειρία μας και αυτά που μας ζήτησαν το βγάζουμε σίγουρα σε 300 ώρες (πλέον δεν πέφτουμε έξω. Ξέρουμε τι κάνουμε και πως το κάνουμε). Άλλα ας βάλλουμε ένα μεγάλο μαξιλάρι 100 ώρες επιπλέον μήπως στραβώσει τίποτα και ζητήσουν λίγο διαφορετικά πράγματα.

Ανακοινώνουμε λοιπόν στο άλλο software house ότι «το Project το υπολογίζουμε στις 400 ώρες και κόστος ΧΧΧΧ»

Μας απαντάει λοιπόν ο manager του άλλου software house (25 φορές μεγαλύτερη εταιρία από εμάς με πολύ προσωπικό) «Ελάτε τώρα… μη λέτε βλακείες, το Project δεν είναι πάνω από 300 ώρες. Εμείς τόσο το υπολογίσαμε ότι χρειάζεται μια έμπειρη ομάδα για να το κάνει.»

« Καταλαβαίνω ότι βάλατε μαξιλαράκι 100 ωρών αλλά δεν χρειάζεται σε εμάς. Δεν πρόκειται να σας ζητήσουμε τίποτα περισσότερο ή να κάνουμε σαλάτα τις απαιτήσεις που συμφωνήσαμε. »

Το αστείο είναι ότι μας είπε ακριβώς αυτό που είχαμε πει μεταξύ μας και έπεσε ακριβώς στις ώρες που χρειάζεται το project.

Υγ : Προφανώς δεν ήταν το μόνο project που είχαμε κάνει για αυτούς οπότε ήξεραν για την απόδοση μας.

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Η εμπειρία βοηθάει σίγουρα σε μεγάλο ποσοστό στο να γνωρίζεις από πριν πόση ώρα θα αφιερώσεις σε κάτι ώστε να το ανακοινώσεις και στον πελάτη.

Στην περίπτωση μου όμως, δεν υπήρχε από την αρχή μια συγκεκριμένη συμφωνία, πράγμα που φυσικά ήταν λάθος.
Αρχίσαμε με κάποια πράγματα, στην πορεία ζητήθηκαν αν μπορούν να γίνουν και κάποια άλλα και πάει λέγοντας... 

Όπως είπα όμως δεν είχα ξανακάνει κάτι αντίστοιχο, δεν γνώριζα ούτε πόσες ώρες θα πάρει, ούτε πως κοστολογούνται, ούτε τίποτα.
Απλά γνώριζα να κάνω αυτά που μου ζητήθηκαν και έτσι έκανα καθώς ήθελα να βοηθήσω όπως προανέφερα όσο μπορούσα, καλώς ή κακός.

Εν κατακλείδι, αυτό που θέλω τώρα είναι, με βάση τα όσο έχουν γίνει έως τώρα που ανέφερα στο πρώτο ποστ να του βγάλω ένα κοστολόγιο / τελική τιμή και από εκεί και έπειτα ότι ζητηθεί να συζητηθεί και να κλείσει μια συμφωνία από πριν (απαιτήσεις, κόστος κλπ). Και για να επανέλθω στο θέμα μας, πόσο θα ήταν μια καλή τιμή να ζητηθεί σαν μη επαγγελματίας;

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Υπολόγισε πόσες ώρες θα σου πάρει συνολικά και κοστολόγησε με €10-€15/ώρα. Μην πέσεις επ' ουδενί κάτω από €1.000 γιατί έχεις κάνει μπόλικη δουλειά. Δεν έχει σημασία αν είσαι ή όχι επαγγελματίας, η δουλειά έχει γίνει.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πολύ σωστά, δουλειά έγινε όπως λες και μάλιστα σωστά. Στον επαγγελματία όμως θα γλίτωνε κάποια χρήματα εφόσον τα περνούσε στα έξοδα του. Βέβαια ο επαγγελματίας κατά πάσα πιθανότητα θα ζητούσε περισσότερα απ' ότι εγώ (και λογικό φυσικά).

Αν το πρότζεκτ υπολογιστεί βάση ώρας, ας πούμε 55 ώρες (σίγουρα έχω αφιερώσει και αρκετές παραπάνω που μου διαφεύγουν), αν κοστολογηθούν με 10€ είναι 550€. Σκεφτόμουν μήπως μπορεί κάποιος να μου κοστολογήσει την δουλειά και έπειτα από εκεί εγώ να αφαιρούσα το ΦΠΑ και ότι άλλο προέκυπτε (πχ domain & host που αγόρασε εκείνος για 2 χρόνια).

Υπάρχει κάπου, κάποιο γενικό κοστολόγιο για τέτοια πράγματα; Με λίγο ψάξιμο δεν μπορώ να πω, πως έβγαλα άκρη. Μεγάλες διακυμάνσεις, αρκετοί αναγράφουν απλά μια τιμή κλπ...

Επεξ/σία από havowe
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Την δουλειά δεν μπορεί να στην κοστολογήσει κανείς γιατί το τι ακριβώς αφορά ένα eshop είναι πολύ ασαφές. Μια εταιρία μπορεί να χρεώνε 3k για ένα eshop και μια άλλη 50k. Το ότι έχεις μια εικόνα για τις ώρες που έχεις δαπανήσει όμως είναι ένας πολύ καλός μπούσουλας. Θα πας με βάση αυτές, χωρίς βέβαια να μιλήσεις για ώρες στον πελάτη γιατί μετά θα αρχίσει να ρωτάει διάφορα. Έχεις φάει 55 ώρες, συν άλλες 45 που θα φας ή που έχεις ξεχάσει πας στις 100. Με €10 βγαίνει ένα χιλιάρικο. Εννοείται πως θα κάνεις στρογγυλοποίηση προς τα πάνω. Χίλια ευρώ για eshop είναι λίγα, οπότε δεν κινδυνεύεις να σου πει ότι τον χρέωσες πολλά. Εντάξει, υπάρχουν κι ορισμένοι που ζητούν €300 ευρώ για eshop αλλά πέρα από το ότι είναι τραγικά τα sites δεν κάνουν ούτε την μισή δουλειά που έκανες εσύ με λογότυπα, data entry κλπ. Οπότε από ηθικής άποψης τρόπον τινά είσαι καλυμμένος.

Κάτι άλλο που θα πρέπει να έχεις κατά νου είναι ότι το τι χρεώνεις τώρα θα διαμορφώσει κατά πολύ τι θα χρεώνεις μετά από έναν χρόνο. Αν δηλαδή αποφασίσεις να ασχοληθείς πλέον full time με αυτό και κάποια στιγμή να στήσεις και μια επιχείρηση θα πρέπει να υπάρχει μια συνέχεια στις χρεώσεις σου. Και με €500 για eshop δεν βγαίνει κανένα web agency ή ελεύθερος επαγγελματίας. Αν βάλεις φόρους, εισφορές, ενοίκια, χαράτσια, άδειες λογισμικού, λογιστές και το λουρί της μάνας όλα αυτά κάποια στιγμή θα πρέπει να μπουν στην τιμή. Αλλά αν σήμερα χρεώνεις €5 δεν μπορείς μετά να πας στα €25, υπάρχει μεγάλη διαφορά. Από τα €10 στα €20 όμως είναι ένα λογικό βήμα. Και γενικότερα δεν θες να είσαι ο τύπος που στήνει e-commerce site με €500. Δεν θα βγάλεις ποτέ κέρδος με τέτοιες χρεώσεις.

Αυτά και καλή λευτεριά 😀

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Εγω δεν καταλαβαινω πως ψαχνεις ποσο θα κοστολογησεις αφου εχεις ηδη αφιερωσει 50ωρες +.

 

Αν ακοκουθησεις τις συμβουλες του φορουμ θα πας και θα ζητησεις 1500+ €, αν πας στον γνωστο και σου πει, α δεν μπορω τοσα κοκ τι θα κανεις;

Νομιζω στο σημειο που εχεις φτασει (εχεις τελειωσει ενα σημαντικο ποσοστο φανταζομαι του project) πρεπει να να αποφασισεις την αμοιβη σου απο κοινου με τον γνωστο.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.