Προς το περιεχόμενο

Παιχνίδια και frames per second (frame rate / fps / επιδόσεις)


ThOmPsOn

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πολλες φορές ακουω/διαβαζω να λενε αυτο το game παιζει στα 45 fps αλλο στα 60 (του στιλ πχ. Πολυ καλα φτιαγμενο το game στα γραφικα δεν πεφτω κατω απο 60fps)  δεν μπορω να καταλαβω τι εννοουν. Εμαθα τι σημαινει fps (frame per seconds) κ γενικως το εψαξα κ καταλαβα τι ειναι αλλα στα video games ειναι διαφορετικο κ δεν μπορω να καταλαβω μπορειτε να με βοηθησετε ?

 

πχ. στις ταινιες ειδα πως οσο πιο πολλα τα fps τοσο το καλυτερο . πχ το Hobbit το εφτιξαν στα 48fps

 

στα παιχνιδια πχ το 45 ειναι καλυτερο απο το 60 τι γινετε ?

 

 

ευχαριστω

 

 

 

(το θεμα ειναι σε λαθος κατηγορια ?)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 52
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Λοιπόν το FPS σημαίνει όπως καλά είπες, frame per seconds δηλαδή πόσες φωτογραφίες δείχνει το δευτερόλεπτο.
Όλα αυτά στα παιχνίδια τα μετράνε σαν συνεχομενες φωτογραφίες.

Αν βλέπεις 25 και κάτω frame per second το παιχνίδι κολλάει για αυτό και είναι σαν να επεξεργάζεται λιγότερες φωτογραφίες το δευτερόλεπτο.
Το ανθρώπινο μάτι μπορεί να επεξεργαστεί 10-12 FPS(περίπου) και μέχρι 25 Fps(περίπου) αντιλαμβάνεται τις φωτογραφίες για αυτό και κάτω απο τα 30 αισθανόμαστε ότι το παιχνίδι κολλάει,ειδικά άμα δεν είναι αρκετά σωστά διαμορφωμένο.
Ενώ στα 60 fps (όπου είναι φυσικά καλύτερα απο τα 45 όπως κατάλαβες) είναι πολύ καλύτερα.
Χοντρικά δηλαδή να θυμάσαι ότι όσο μεγαλύτερο τόσο το καλύτερο.Για αυτό και όταν κατεβάζεις το γραφικά το FPS Ανεβαίνει.
Το ίδιο ισχυεί και στις σειρές/ταινίες.

Αν κάνω λάθος,ας με διορθώσει κάποιος.

ΥΓ:Επίσης FPS σημαίνει και first person shouter. Αλλά αυτό δεν έχει αριθμούς δίπλα :P  Απλά εγκυκλοπαιδικά μιλώντας.
ΥΓ2:Πάρα πολύ αναλυτικό άρθρο,διάβασε στο Link.png Site: wiki

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολυ σωστα. Οπως ειναι γνωστο, ενα βιντεο ειναι απλα γρηγορες εναλλαγες εικονων (καρε) που δινουν την ψευδαισθηση της κινησης. Το ιδιο συμβαινει και στα videogames. οπωτε οσο περισσοτερα καρε το δευτερολεπτο τοσο καλυτερα γιατι η κινηση φαινεται πιο ομαλη στον εγκεφαλο μας. Συνηθως πανω απο 30 fps ειναι καλα τα πραγματα, ενω παιχνιδια με συνεχομενη και πολλαπλη κινηση (πολλων αντικειμενων στην εικονα) οπως τα ποδοσφαιρακια η τα παιχνιδια με αμαξια χρειαζονται λιγο παραπανω. Εφοσον λοιπον τα παιχνιδια ειναι πολλα καρε στη σειρα, οσο καλυτερα ειναι τα γραφικα, τοσο λιγοτερα ειναι τα καρε και αυτο γινεται γιατι η καρτα γραφικων χρειαζεται περισσοτερο χρονο για να τα επεξεργαστει και να τα αποτυπωσει. Η φραση "Πολυ καλα φτιαγμενο το game στα γραφικα δεν πεφτω κατω απο 60fps" σημαινει πανω κατω αυτο που λεει και δινει εμφαση στο οτι ενω τα γραφικα ειναι καλα, η καρτα γραφικων του δεν χρειαζεται πολυ χρονο να τα επεξεργαστει και του δινει 60fps, οπωτε η εχει καλη καρτα γραφικων η το παιχνιδι εχει φτιαχτει με γνωμονα να μην εχει μεγαλες απαιτησεις απο τις καρτες γραφικων. Τελος οπως και στα βιντεο, οσο περισσοτερα fps τοσο καλητερα αν και μετα τα 60 δεν φαινεται η διαφορα στο ανθρωπινο ματι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απιστευτο! πολυ γρηγορα κ πληρως και χωρις πολλα πολλα  απαντησατε, καταλαβα τωρα  :-D 

 

@Jason 93 το εθεσες τελεια ακριβως εκει που "ποναγα" φιλε . οχι πως τα αλλα παδια δεν τα ειπαν καλα απλα  + τη συμπληρωση σου ειμαι καλυμμένος.

 

@wazzaa κ εσυ το εθεσες τελεια!

(ps1) στο wiki το διαβασα αλλα δεν εβγαλα κ πολυ ακρη :P απο εκει ειδα οτι το hobbit ετρεχε στα 48fps :)

επισης (ps2) First Person Shooter ξερω τη σημαινει γιαυτο δεν εγραψα FPS στο  τιτλο αλλα Frames Per Seconds για να μην μπερδευτουμε.

 

 

να'στε καλα ευχαριστω πολυ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 χρόνο αργότερα...

η ερωτηση ηταν αν υπαρχει διαφορα αναμεσα σε pc και κονσολα οχι αναμεσα σε 30 και 60.


δεν νομιζω οτι υπαρχει διαφορα αφου και στις 2 περιπτωσεις ειναι 30 frames.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν μιλάμε για port της πλάκας με stuttering και frame drops τότε η ερώτηση δεν έχει νόημα.

 

Αν μιλάμε για περίπτωση που τα 30 fps είναι κλειδωμένα/ σταθερά, τότε γενικά στα ίδια frames έχεις ανοιχτές/ τερματισμένες πολύ περισσότερες ρυθμίσεις και ανάλυση στο PC οπότε ναι, το PC υπερισχύει. Αν βάλεις ρυθμίσεις κοντά σε αυτές της κονσόλας (που είναι γνωστές μόνο κατά προσέγγιση) τότε οι διαφορές είναι μικρές (σε μερικές περιπτώσεις ακόμα και σε high/ ultra settings, αν το port είναι ύπουλο, ακόμα και τότε τα παιχνίδια είναι οπτικά σχεδόν ίδια). Τώρα, η εντύπωση των 30 fps είναι η ίδια αν συνηθίσεις τη διαφορά της απεικόνισης σε τηλεόραση και οθόνη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα φίλτρα δεν έχουν καμία σχέση με τα frames. Τα frames αφορούν την ομαλότητα και το σπάσιμο της κίνησης.

 

Το θέμα είναι αν τα 30 fps επιτρέπουν από πλευράς πόρων την ύπαρξη φίλτρων ή όχι. Στο PC ισχύει το πρώτο. Αν τα φίλτρα είναι ίδια οι διαφορές είναι αμελητέες αφαιρώντας τον παράγοντα οθόνη/ τηλεόραση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μερικές φορές υπάρχει η αίσθηση ότι στις κονσόλες τα 30 fps είναι πιο ομαλά απ οτι στα pc. Αυτό συμβαίνει λόγω κλειδωμένου framerate στις κονσόλες και σταθερών frametimes, χρήση gamepad και motionblur φίλτρου (το οποίο εγώ στο pc πάντα το απενεργοποιώ). Αν όλα τα παραπάνω ισχύουν και σε ένα pc game τότε είναι το ίδιο ομαλά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...