Προς το περιεχόμενο

Η Ricoh υποστηρίζει ότι η GR III είναι η «Ultimate Street Photography Camera»


voltmod

Προτεινόμενες αναρτήσεις

5 ώρες πριν, vamvakoulas είπε

1000 για κινητό. Ή 300 και rx100 4. Ή τέλος πάντων κάποια άλλη από την ricoh. 27mm με f2.8 για 500 600 ευρω ούτε για πλάκα. Το εστιακό είναι πολυ ευρυγωνιο οποτε άβολο εντελώς αν το θέλεις για όλα και τον 2.8 δεν τον λες και φωτεινό. Θα πρότεινα 1000 φορές απο αυτήν, αν κάποιος θέλει καλή μηχανή με prime και μεγάλο αισθητηρα κάποια από τις fuji X100 (υπάρχουν 4 μοντέλα αναλόγως το βαλαντιο) με 35mm f2. Πολύ πιο βολικό εστιακό πασπαρτου και με το f2 είναι και φωτεινός αλλά μπορείς να κάνεις κι ένα πορτρετακι αν θέλεις ( βολεύει πολύ περισσότερο από 28 και με το f2 ρηχαίνει και το dof). Οπότε άκυρο από εμένα.

Απαντάω απλά για να μην παραπλανάται ο κόσμος που τα διαβάζει αυτά.. Καμία διάθεση για VS.

28mm είναι όχι 27mm (όχι πώς παίζει ιδιαίτερο ρόλο)

Η συγκεκριμένη δεν είναι "για όλα", όπως ούτε και η X100 είναι για όλα. Για headshots πορτραίτα τα 35mm είναι όσο αστεία είναι τα 28mm, και από θέμα compression, και από θέμα bokeh που αναφέρεις.

Η Χ100 είναι το ίδιο ακριβή.

f/2.8 vs f/2 = 1 stop difference. Το in body stabilization της Ricoh το υπερκαλύπτει αυτό.

επίσης το μέγεθος της X100 είναι απαγορευτικό για να την βάλεις στην τσέπη ενός jeans, ενώ της Ricoh όχι.

Σύγκριση για μέγεθος: https://camerasize.com/compact/#454,133,ha,f

Για να καταλήξω:

την ricoh θα την πάρεις όταν θες να μην σε προσέχουν όταν βγάζεις, για το snap focus της, για την υπέροχη ποιότητα εικόνας, αλλά κυρίως για το πολύ μικρό μέγεθος.

την X100 θα την πάρεις αν γουστάρεις το rendering του X-trans αισθητήρα, αν δεν σε πειράζει να κουβαλάς τσαντάκι μαζί σου, αν δεν θες να βγάζεις μια φωτο και να είσαι 100% σίγουρος ότι θα είναι όλα σε focus σε ένα σκηνικό π.χ. σε μια πλατεία ή σε μια αγορά που σου κίνησε κάτι το ενδιαφέρον.

Υπάρχει τεχνική ανάλυση γιατί ισχύουν τα παραπάνω την οποία δεν θα αναλύσω, αλλά εν συντομία: το τι είναι σε focus έχει να κάνει με το πόσο ευρυγώνιος είναι ο φακός, πόσο ανοιχτό είναι το διάφραγμα και πόσο μακρυά είσαι από αυτό που θες να βγάλεις. (αυτά τα ξέρεις, τα γράφω για κάποιον που δεν τα ξέρει)

Φιλικά όλα αυτά!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 1/10/2018 στις 12:39 ΜΜ, Questioner είπε

Τα 28mm του φακού και το μικρό της μέγεθος, την κάνει όντως κατάλληλη για street photography. Λίγο πιο ανοιχτό διάφραγμα να είχε (βέβαια έχει 3-axis stabilization)...

Αυτό το τροπάριο των τόσο ευρυγώνιων είναι φρούτο της δεκαετίας. Το 28mm παλιά ήταν πολύ ανοικτό για street (στραβώνουν κτήρια, τραβιούνται κεφάλια στις άκρες). Ας ζοριστεί λίγο ο "φωτογράφος" και ας δοκιμάσει την τύχη του με τον πιο κλασσικό 35mm για street και ας είναι λίγο πιο σφιχτός (οι παλιοί αυτόν έχουμε για street).

Βέβαια αυτά εγώ τα λέω εγώ τα ακούω. Οτι βγαίνει σήμερα όλο και πιο ευρυγώνιο βγαίνει..  😢  Μπλιαχ.. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, mariosCS είπε

Η συγκεκριμένη δεν είναι "για όλα", όπως ούτε και η X100 είναι για όλα. Για headshots πορτραίτα τα 35mm είναι όσο αστεία είναι τα 28mm, και από θέμα compression, και από θέμα bokeh που αναφέρεις.

f/2.8 vs f/2 = 1 stop difference. Το in body stabilization της Ricoh το υπερκαλύπτει αυτό.

 

Εννοείται συζήτηση κάνουμε κι ούτε πάμε για VS, όμως εχω μεγάλη ένσταση στα παραπάνω, όσον αφορά τα εστιακα που μιλάμε συνάρτηση του διαφράγματος, με 28mm και f2.8 σε crop, δε βγάζεις πορτραίτο ούτε για πλάκα αφού εκτός της μεγάλης παραμόρφωσης το βάθος πεδίου παραμένει πολύ μεγάλο. Με 35mm (ff equiv παντα) έχεις μεγάλη διαφορά ως προς την παραμόρφωση και προοπτική για ένα κοντινό πλάνο και με f2 ακόμα και σε crop έχεις μια σχετική απομόνωση του θέματος. Δεν ειναι 50 ή 85 ιδανικά βεβαια αλλα τουλαχιστον κατι θα κάνεις. Γενικά τα 35 είναι πολύ πιο βολικά για all around αν και αυτά είναι υποκειμενικά πάντα. 

Αν με ρωταγαν πχ θα έχεις μόνο εστιακό και τίποτα άλλο νομίζω πως τα 35mm σε FF εννοείται είναι το ιδανικό. 

 

Τέλος μη μπερδεύουμε το ois με τους φωτεινούς φακούς. Σίγουρα είναι υπέρ να κερδίζεις καποια stop λόγω σταθεροποίησης, αλλά αυτό δεν είναι πανάκεια αλλιώς δεν θα υπήρχαν ουτε 1.4 φακοί ούτε 1.8 αλλά θα ήταν όλοι κλειστοι και θα δούλευαν όλοι με ois και eis. Ο f2 πάντα θα είναι καλύτερος-ακριβότερος κλπ από έναν 2.8 όπως και ο 1.4 απο ολους τους παραπανω. Ή σταθεροποίηση είναι ένα μεγάλο ατού και ειμαι υπέρμαχος αυτής αφού θεωρώ άδιανοητο να πουλιούνται σώματα χωρις ois ibis κλπ εν έτη 2018, όμως ειναι για συγκεκριμενες καταστασεις και περιπτώσεις. Δεν είναι πανάκεια.

 

Και τέλος οσον αφορα την φορητότητα της ναι μεν ειναι μικρη αλλά στην τσέπη δεν χωράει, είναι μεγαλύτερη από την rx100 που ούτε αυτή χωράει, οπότε περί ορέξεως... 

Φορητότητα αν κάποιος δε θέλει τσαντακι και μόνο τσέπη μόνο σε smartphone τελευταίας γενιάς. Τώρα αν κουβαλάς πχ πάντα μαζί σου τσάντα καθημερινη οπως πολλοί απο εμας τοτε τι εχεις την ricoh τι την x100 ή την rx100 το ενα και το αυτο. Γενικά κάποια σχετική μικρη κάμερα με λεπτό προφιλ και χαμηλού βάρους κάνει μια χαρά την δουλειά της.

 

Αν όμως θέλεις να έχεις κάτι στην τσέπη σου, μονο smartphone last gen υποχωρώντας (ελαφρώς πλεον) σε ποιότητα εικόνας αφού δεν μπορείς να τα έχεις όλα. 

 

Να μην ξεχνάμε, οτι η καλύτερη φωτογραφική μηχανη ειναι αυτη που έχεις πάντα μαζί σου.

 

Αυτά γιατί ξεφύγαμε πολύ από το θέμα μας:))

Επεξ/σία από vamvakoulas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, keysmith είπε

Αυτό το τροπάριο των τόσο ευρυγώνιων είναι φρούτο της δεκαετίας. Το 28mm παλιά ήταν πολύ ανοικτό για street (στραβώνουν κτήρια, τραβιούνται κεφάλια στις άκρες). Ας ζοριστεί λίγο ο "φωτογράφος" και ας δοκιμάσει την τύχη του με τον πιο κλασσικό 35mm για street και ας είναι λίγο πιο σφιχτός (οι παλιοί αυτόν έχουμε για street).

Βέβαια αυτά εγώ τα λέω εγώ τα ακούω. Οτι βγαίνει σήμερα όλο και πιο ευρυγώνιο βγαίνει..  😢  Μπλιαχ.. 

Ε, δεν νομίζω να είναι "φrούτο της δεκαετίας". Τα 28mm και 50mm ήταν εξαπανέκαθεν οι must φακοί (συν κάποιος tele/telezoom). Και όλες οι point and shoot της εποχής έρχονταν με 28mm. Ούτε τα 28mm, ούτε τα 35mm κάνουν για αυτό που εννοούν κάποοι street photography. Τα 28mm είναι καλά για κτίρια (και ΔΕΝ στραβώνουν, αλλοιώνεται η προοπτική) κλειστούς χώρους κτλ., τα 35mm για γενικές "οικογενειακές" φωτογρφίες. Street photography με 35mm πρέπει να είσαι κοντά, άρα οι άλλοι ΞΕΡΟΥΝ ότι τραβάς φωτό, άρα ...στήνονται. Street photography θέλει ZOOM 28-80mm κατά προτίμηση αν ενδιαφέρουν σκηνές με ανθρώπους κτλ. Φυσικά ο καθένας επιλέγει ό,τι θέλει.
Τώρα αν νομίζεις ότι τα ξέρεις όλα ώστε "εσύ να τα λες και εσύ να τα ακούς", τότε μπορείς να απαντήσεις.
Αν έχεις κάποια σεμνότητα, μπορείς να αποφύγεις να απαντήσεις...
 

  • Like 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, keysmith είπε

Αυτό το τροπάριο των τόσο ευρυγώνιων είναι φρούτο της δεκαετίας. Το 28mm παλιά ήταν πολύ ανοικτό για street (στραβώνουν κτήρια, τραβιούνται κεφάλια στις άκρες). Ας ζοριστεί λίγο ο "φωτογράφος" και ας δοκιμάσει την τύχη του με τον πιο κλασσικό 35mm για street και ας είναι λίγο πιο σφιχτός (οι παλιοί αυτόν έχουμε για street).

Βέβαια αυτά εγώ τα λέω εγώ τα ακούω. Οτι βγαίνει σήμερα όλο και πιο ευρυγώνιο βγαίνει..  😢  Μπλιαχ.. 

Μάλλον κάτι δεν κατάλαβες. Το ότι τα 28mm μου κάνουν εμένα, δεν σημαίνει ότι θα κάνουν σε όλους. Έχω βγει στους δρόμους και με 85άρη και πέτυχα κάποια εξαιρετικά καρέ.

Κι αν θες την προσωπική μου άποψη, 35mm + 50mm στον δρόμο. Οτιδήποτε κάτω ή πάνω από αυτό, δυσκολεύει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, cp5120 είπε

Ε, δεν νομίζω να είναι "φrούτο της δεκαετίας". Τα 28mm και 50mm ήταν εξαπανέκαθεν οι must φακοί (συν κάποιος tele/telezoom). Και όλες οι point and shoot της εποχής έρχονταν με 28mm. Ούτε τα 28mm, ούτε τα 35mm κάνουν για αυτό που εννοούν κάποοι street photography. Τα 28mm είναι καλά για κτίρια (και ΔΕΝ στραβώνουν, αλλοιώνεται η προοπτική) κλειστούς χώρους κτλ., τα 35mm για γενικές "οικογενειακές" φωτογρφίες. Street photography με 35mm πρέπει να είσαι κοντά, άρα οι άλλοι ΞΕΡΟΥΝ ότι τραβάς φωτό, άρα ...στήνονται. Street photography θέλει ZOOM 28-80mm κατά προτίμηση αν ενδιαφέρουν σκηνές με ανθρώπους κτλ. Φυσικά ο καθένας επιλέγει ό,τι θέλει.
Τώρα αν νομίζεις ότι τα ξέρεις όλα ώστε "εσύ να τα λες και εσύ να τα ακούς", τότε μπορείς να απαντήσεις.
Αν έχεις κάποια σεμνότητα, μπορείς να αποφύγεις να απαντήσεις...
 

τι να τα ξέρω όλα; και συγνώμη κιόλας αλλά τι "ύφος" είναι αυτό που γράφεις; Την άποψή μας γράφουμε. Τσακωνόμαστε και δεν το ξέρω; Αν πάλι κατάλαβα λάθος συγνώμη εκ των προτέρων.

Ο κλασσικός φακός των περισσότερων μηχανών με σταθερό φακό (που δεν αλλάζει) ήταν πριν από 10 χρόνια ο 35mm και όχι τυχαία. Δεν το λέω εγώ το βγάζει πρώτο το google όταν του ρωτάς ποιος είναι ο "κλασσικός" φακός street photography. Κάνε κλικ εδώ

Προφανώς και στην φωτογραφία ΔΕΝ υπάρχει σωστός και λάθος. Κλασσικός όμως υπάρχει με την έννοια ποια ήταν η επιλογή φακού πολλών φωτογράφων και μηχανών τα πολλά χρόνια που υπάρχει η φωτογραφία. Κάνε μια έρευνα (να μη σου δείξω εγώ μοντέλα) να δεις τι φακούς είχαν οι κλασσικότερες range finder (street) μηχανές όλων των εποχών (ΦΙΛΜ εποχών, εκτός αν πιστεύεις ότι η φωτογραφία τα τελευταία χρόνια ανακαλύφτηκε). Αυτό παλαιότερα ήταν το περίπου 35mm και o 50mm (λόγω προοπτικής παρόμοιας με το ανθρώπινο μάτι) χωρίς όμως να θεωρείται "εύκολος" (αρκετά κλειστός). Οι φακοί 28mm εμφανίζονται ως mainstream αργότερα. Και οι πρώτοι zoom φακοί (σε film) από 35mm ξεκινούν. Τα 80s και 90s είχαμε φακούς 35-70mm αν θυμάσαι και τα πρόλαβες. Οι 28άριδες (πχ 28-90) ως mainstream φακοί εμφανίστηκαν τέλη των 90s και το εστιακό μήκος μετά υιοθετήθηκε και στις APS-C ώς πχ 18-55 (σήμερα θέλουν πιο πολύ 16mm-15mm να αρχίζουν πχ στις Mirrorless πχ sony 16-50mm oss δείγμα ότι ο κόσμος θέλει ακόμα ευρυγώνιους). Προσωπική μου επιλογή τα παλιά χρόνια του φιλμ ήταν πάντα ο 50mm ο οποίος με γοήτευε (όχι δεν κάνει για street όπως είπα, αλλά για "γενικός" all arrount κάνει).  Δυστυχώς ή ευτυχώς σήμερα όλοι πάνε στους ολοένα και περισσότερους ευρυγώνιους. Και αυτό μόδα/τάση είναι. Τα κινητά ακόμα ήταν 33-35mm και σήμερα είναι 24-26 και στην καλύτερη 28mm. Για αυτό και τίποτα (εκτός τοπίων) δεν βγαίνει της "προκοπής" αν ρωτάς εμένα (τον άσεμνο 😜).. 

Για τα κτήρια αν μου λες "δεν στραβώνουν" ή παίζουμε με τις λέξεις ή δεν ξέρεις γιατί μιλάς (απαντάω στο ύφος σου συγνώμη σε αντιγράφω). Οτιδήποτε κάτω από 50mm καμπυλώνει τα πράγματα σε σχέση με το ανθρώπινο μάτι. Αυτό λέμε "στραβώνει" (μεταφορικά). Αν εσύ φωτογραφίζεις κτήρια με 28mm μπράβο σου αλλά για αρχιτεκτονική φωτογραφία πρέπει να σου πω ότι κόβεσαι. Μην αρχίσουμε για tilt and shift που εκεί χρησιμοποιείς ότι χιλιοστά θέλεις (και μάλιστα είναι ο μόνος τρόπος να γίνουν αποδεκτοί οι ευρυγώνιοι δλδ μόνο με έλεγχο προοπτικής μέσω tilt).  Μιλάμε για απλους φακούς και την προοπτική τους. Οτιδήποτε κάτω από 50mm καμπυλώνει.- (οι διορθώσεις οπτικές όταν υπάρχουν αναφέρονται σε συγκεκριμένη γωνία λήψης για συγκεκριμένα σχήματα δλδ ΔΕΝ υπάρχει γενική διόρθωση και ποτέ δε θα υπάρξει. ας μην γράψω εδώ παραπάνω). Μέχρι (χοντρικά) το 35mm η καμπύλωση είναι μικρή και ελάχιστα αντιληπτή για αυτό ο (περίπου) 35mm είναι καλός "γενικός φακός" δρόμου (συνδυάζει πλεονεκτήματα normal με ευκολία σχετικά ευρυγώνιου). Αυτό που λέω δεν αναιρεί το δικαίωμα κάποιου να προτιμά τον 28 ή τον 24 ή όποιον θέλει, ακόμα και τηλεφακό, για δρόμο. Γούστα είναι αυτά και διαφορετικές χρήσεις, αλλά μέχρι εκεί. 

Υ.Γ. Ολα τα χιλιοστά αναφέρονται σε FF ή αλλιώς σε μηχανές 35mm film. Δεν μιλάμε για χρήση 28mm σε APS-C και τέτοια. Μιλάμε με ισοδύναμα χιλιοστά..

Υ.Γ2. Να μη σου απαντήσω για σεμνότητα γιατί άλλος δεν την έχει με το ύφος του..

Υ.Γ3. Επειδή δε γνωριζόμαστε να σου πω, πως ελπίζω να πρόκειται για παρεξήγηση η απάντησή σου και πως την εξέλαβα. Δεν θα ξανα-απαντήσω "επιθετικά" και ελπίζω και εσύ να κάνεις το ίδιο. Φιλικά θέλω να γράφω.. :)

 

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν βλεπω κατι να με εντυπωσιάζει στην νεα Ricoh.

Τα 24mp δεν μου λενε κατι απο μονα τους ουτε και θα με ενδιαφερε ιδιαιτερα (εκτος κι αν κανω εκτυπωσεις ποστερ μεγεθος τοιχου).

Το f/2.8 για σταθερο φακο θα μπορουσε να ειναι και πολυ καλυτερο.

Την ποιοτητα του φακου δεν την ξερω.

Τα 27,5mm του φακου δεν μου ειναι χρησιμα για street photography. Δεν ξερω πως η Ricoh  αντιλαμβανεται την street photography αλλα προσωπικα θα ελεγα οτι θα με δυσκολευε πολυ κατι τετοιο. Οπως αναφερθηκε ενας zoom 28-80mm ειναι αυτο που ταιριαζει. Εαν οχι τοτε κατι ενδιαμεσο στα 50mm ειναι σαφως προτιμοτερο. Street photography δεν σημαινει κτιρια και τοπια. Σημαινει αποτυπωση στιγμων της πολης, ανθρωποι, ενεργειες, εικονες.

Η ελλειψη viewfinder ειναι βασικη για μηχανη τετοιου επιπεδου τιμης ομως.

Ο καθενας κανει τις επιλογες του. 

Προσωπικα θα προτιμουσα την Lumix LX100ii οπου με 17mp, 24-75mm, f/1.7-2.8, m4/3" αισθητηρα και touch screen ειναι πολυ πιο ταιριαστη για street photography.

Το μεγαλυτερο παχος της LX100ii θα το ανεχθω για χαρην της βολικοτητας του zoom. Αλλωστε καμια δεν χωραει στην τσεπη.

Γνωμη μου.

Επεξ/σία από SeNNinhA
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είπατε 2 άτομα ότι δεν χωράει στην τσέπη... Γιατί το λέτε αυτό; Πήρατε στα χέρια σας καμία της σειράς; Εγώ κυριολεκτικά σε (σχετικά) στενή τσέπη του τζιν την είχα. Ένιωθα πως ήταν εκεί αλλά δεν ζοριζόμουν να την βάλω/βγάλω.

Τέλος πάντων...

Εν συντομία:

Street photography σημαίνει να αποτυπώνεις τη στιγμή μαζί με το περιβάλλον που αυτή συμβαίνει. Γι' αυτό χρειάζεται ο wide angle. Ο καθένας το αντιλαμβάνεται όπως του αρέσει φυσικά. Μπορεί σε κάποιον να μην λέει κάτι αυτό το στυλ.

Ο σταθερός φακός έχει το λόγο του. Μετά από λίγο καιρό, δεν χρειάζεται να σκεφτείς το composition/framing. Έρχεται αυτόματα γιατί ξέρεις ότι από εκεί που στέκεσαι θα έχεις ακριβώς αυτό το frame μόλις ανάψεις την φωτογραφική. Δεν ξέρω αν το εξηγώ σωστά, αλλά αυτός είναι ο λόγος που αρκετοί προτιμούν σταθερό φακό για street.

(p.s. Δεν είμαι street photographer - Landscapes βγάζω κυρίως)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα διαφωνησω. Αυτο που περιγραφεις ειναι απλα ενα μικρο μερος της street photography. Ενα μεγαλο μαλιστα μερος της ειναι close-up φωτογραφιές αγνωστων. Οι πλειονοτητα αυτων δεν θα σε αφησει να πας τοσο κοντα τους με ενα 28αρι φακο. Οι περισσοτεροι θα ενοχληθουν που θα τους φωτογραφήσεις. Επισης θα χασεις την φυσικοτητα της εκφρασης που θελεις να αποτυπώσεις. Γενικα δεν ειναι βολικο. Θελεις zoom αλλα εαν ειναι να επιλεξεις μια εστιακη αποσταση, αυτη δεν θα ειναι τα 28mm.

Γνωμη μου παντα.

P.S

Η αγαπημενη μου για street photos παντως ειναι η Nikon 1. Ειναι στο τσαντακι μου με δυο φακους και δεν την καταλαβαινω καν οτι υπαρχει και ειναι τοσο διακριτικη που δεν ενοχλει κανενα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, mariosCS είπε

Είπατε 2 άτομα ότι δεν χωράει στην τσέπη... Γιατί το λέτε αυτό; Πήρατε στα χέρια σας καμία της σειράς; Εγώ κυριολεκτικά σε (σχετικά) στενή τσέπη του τζιν την είχα. Ένιωθα πως ήταν εκεί αλλά δεν ζοριζόμουν να την βάλω/βγάλω.

Τέλος πάντων...

Εν συντομία:

Street photography σημαίνει να αποτυπώνεις τη στιγμή μαζί με το περιβάλλον που αυτή συμβαίνει. Γι' αυτό χρειάζεται ο wide angle. Ο καθένας το αντιλαμβάνεται όπως του αρέσει φυσικά. Μπορεί σε κάποιον να μην λέει κάτι αυτό το στυλ.

Ο σταθερός φακός έχει το λόγο του. Μετά από λίγο καιρό, δεν χρειάζεται να σκεφτείς το composition/framing. Έρχεται αυτόματα γιατί ξέρεις ότι από εκεί που στέκεσαι θα έχεις ακριβώς αυτό το frame μόλις ανάψεις την φωτογραφική. Δεν ξέρω αν το εξηγώ σωστά, αλλά αυτός είναι ο λόγος που αρκετοί προτιμούν σταθερό φακό για street.

(p.s. Δεν είμαι street photographer - Landscapes βγάζω κυρίως)

Σωστά όσα γράφεις, για τον σταθερό.. αλλά γιατί 28;

Η επιλογή του 28mm έχει και ένα ακόμα μείον σε σχέση με το 35mm που θα προτιμούσαμε κάποιοι. Εκτός λοιπόν όσα είπαμε, το τελευταίο πρόβλημα που έχει είναι ότι έχει την ίδια προοπτική με.. τα κινητά μας. Τα κινητά μας επίσης έχουν 28mm (ίσως και περισσότερο κάποια πχ 26mm) το οποίο θα πει, από "προοπτική" τουλάχιστον δεν παίρνουμε κάτι διαφορετικό. Σίγουρα υπάρχουν διαφορές σε άλλους τομείς (λόγω μεγέθους αισθητήρα). Αυτό το λίγο από μόνο του όμως είναι κάτι. Ο άλλος τραβάει το ίδιο που θα τράβαγε το κινητό του απλά καλύτερα.. Είναι όμως κουραστικό να εισπράττεις τα ίδια "μειονεκτήματα" και από κινητό και κάμερα στο θέμα φακός.

Ένα από τα πλεονεκτήματα των φωτογραφικών είναι οι "διαφορετικοί" φακοί σε σχέση με τα κινητά, και δεν αναφέρομαι μόνο σε οξύτητα και bokeh. Διαφορετικές είναι οι φωτογραφίες όταν τραβιούνται με πχ φακούς που δεν ήμαστε εξοικειωμένοι. Ο τηλεφακός για παράδειγμα με την "συμπίεση" του (και όταν συνδυάζεται και με αρκετό bokeh)  δημιουργεί το wow effect καθώς ο μέσος ακροατής των φωτογραφιών μας δεν είναι εξοικειωμένος με αυτό.

Στη ricoh το 28mm που επελέγη είναι.. μια από τα ίδια.,. Όσο καλό να είναι για κάποιους αυτό το εστιακό μήκος.. πολύ "κινητήλα" ρε παιδί μου :P  Εντάξει και πολύ main stream αλλά κατά τη γνώμη μου με την κακιά έννοια.  

Δυστυχώς την τάση για αλλαγή από 35mm σε 28mm την ξεκίνησε νομίζω (μπορεί να κάνω λάθος) μία fuji με σταθερό φακό στις αρχές της στις ψηφιακές (ποια όμως?) και τότε έγιναν πολλλέεεες συζητήσεις γιατί έγινε αυτή η αλλαγή. Σήμερα οι αντίστοιχες Fixed Prime Lens Cameras μηχανές οι μισές έχουν 28mm (fujifilm x70, ricoh gr ii, leica q) οι μισές 35mm (sony rx1ii, fuji x100f) με μάλλον λίγο πιο διάσημο το 28mm.

Θα μου πεις το 35mm τόση διαφορά θα έκανε; Για μένα ναι.. Θα έβγαζε αυτό το λίγο καλύτερο (πιο νορμαλ) που ξεχάσαμε με μια φυσικότητα (αφού κοντίτερα στο νορμαλ) που ταιριάζει στο "δρόμο" καθώς ο "δρόμος" θέλει να δει σαν τον άνθρωπο που περπατάει στο δρόμο.. 

Υ.Γ. Η συζήτηση είναι φιλοσοφική. Στην πράξη όλα είναι "περί ορέξεως" οπότε απλά κουβέντα κάνουμε. Το λέω μη θυμώσει πάλι κανένας με αυτά που γράφω :) 

Y.Γ.2 δηλώνω ότι προτιμώ zoom φακούς η έστω σταθερούς που αλλάζεις και δε θα αγόραζα μηχανή με σταθερό φακό, απλά εδώ μιλάμε αν έχεις έναν σταθερό φακό ποιος θα ήταν για street. Εγώ για μένα θα επέλεγα κοντά στο 35mm

Επεξ/σία από keysmith
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, SeNNinhA είπε

Θα διαφωνησω. Αυτο που περιγραφεις ειναι απλα ενα μικρο μερος της street photography. Ενα μεγαλο μαλιστα μερος της ειναι close-up φωτογραφιές αγνωστων. Οι πλειονοτητα αυτων δεν θα σε αφησει να πας τοσο κοντα τους με ενα 28αρι φακο. Οι περισσοτεροι θα ενοχληθουν που θα τους φωτογραφήσεις. Επισης θα χασεις την φυσικοτητα της εκφρασης που θελεις να αποτυπώσεις. Γενικα δεν ειναι βολικο. Θελεις zoom αλλα εαν ειναι να επιλεξεις μια εστιακη αποσταση, αυτη δεν θα ειναι τα 28mm.

Γνωμη μου παντα.

P.S

Η αγαπημενη μου για street photos παντως ειναι η Nikon 1. Ειναι στο τσαντακι μου με δυο φακους και δεν την καταλαβαινω καν οτι υπαρχει και ειναι τοσο διακριτικη που δεν ενοχλει κανενα.

Αγαπητέ, καταλαβαίνω το σκεπτικό σου και είναι σεβαστό.

Με το snap focus της Ricoh μπορείς να το κάνεις αυτό και να είσαι σχεδόν στη φάτσα του άλλου χωρίς να είσαι αντιληπτός, αν αυτό επιθυμείς.

Όσο για την εστιακή απόσταση, εγώ θα διάλεγα 28 αντί 35 (κι έχω διαλέξει δηλαδή) γιατί και με 28 βλέπω πως μερικές φορές θα ήθελα και λίγο πιο πολλά στο frame. Θα προσπαθήσω να σου δώσω λίγα προσωπικά παραδείγματα αργότερα με κάποιες ενδεικτικές φωτογραφίες, αλλά όπως ειπώθηκε, όλα σχετικά είναι και τον κάθε ένα μπορεί να τον βολεύει κάτι διαφορετικό, γιατί άλλα έχει στο μυαλό του σαν τελικό αποτέλεσμα, και είναι απολύτως σεβαστό.

1 ώρα πριν, keysmith είπε

Σωστά όσα γράφεις, για τον σταθερό.. αλλά γιατί 28;

Η επιλογή του 28mm έχει και ένα ακόμα μείον σε σχέση με το 35mm που θα προτιμούσαμε κάποιοι. Εκτός λοιπόν όσα είπαμε, το τελευταίο πρόβλημα που έχει είναι ότι έχει την ίδια προοπτική με.. τα κινητά μας. Τα κινητά μας επίσης έχουν 28mm (ίσως και περισσότερο κάποια πχ 26mm) το οποίο θα πει, από "προοπτική" τουλάχιστον δεν παίρνουμε κάτι διαφορετικό. Σίγουρα υπάρχουν διαφορές σε άλλους τομείς (λόγω μεγέθους αισθητήρα). Αυτό το λίγο από μόνο του όμως είναι κάτι. Ο άλλος τραβάει το ίδιο που θα τράβαγε το κινητό του απλά καλύτερα.. Είναι όμως κουραστικό να εισπράττεις τα ίδια "μειονεκτήματα" και από κινητό και κάμερα στο θέμα φακός.

Ένα από τα πλεονεκτήματα των φωτογραφικών είναι οι "διαφορετικοί" φακοί σε σχέση με τα κινητά, και δεν αναφέρομαι μόνο σε οξύτητα και bokeh. Διαφορετικές είναι οι φωτογραφίες όταν τραβιούνται με πχ φακούς που δεν ήμαστε εξοικειωμένοι. Ο τηλεφακός για παράδειγμα με την "συμπίεση" του (και όταν συνδυάζεται και με αρκετό bokeh)  δημιουργεί το wow effect καθώς ο μέσος ακροατής των φωτογραφιών μας δεν είναι εξοικειωμένος με αυτό.

Στη ricoh το 28mm που επελέγη είναι.. μια από τα ίδια.,. Όσο καλό να είναι για κάποιους αυτό το εστιακό μήκος.. πολύ "κινητήλα" ρε παιδί μου :P  Εντάξει και πολύ main stream αλλά κατά τη γνώμη μου με την κακιά έννοια.  

Δυστυχώς την τάση για αλλαγή από 35mm σε 28mm την ξεκίνησε νομίζω (μπορεί να κάνω λάθος) μία fuji με σταθερό φακό στις αρχές της στις ψηφιακές (ποια όμως?) και τότε έγιναν πολλλέεεες συζητήσεις γιατί έγινε αυτή η αλλαγή. Σήμερα οι αντίστοιχες Fixed Prime Lens Cameras μηχανές οι μισές έχουν 28mm (fujifilm x70, ricoh gr ii, leica q) οι μισές 35mm (sony rx1ii, fuji x100f) με μάλλον λίγο πιο διάσημο το 28mm.

Θα μου πεις το 35mm τόση διαφορά θα έκανε; Για μένα ναι.. Θα έβγαζε αυτό το λίγο καλύτερο (πιο νορμαλ) που ξεχάσαμε με μια φυσικότητα (αφού κοντίτερα στο νορμαλ) που ταιριάζει στο "δρόμο" καθώς ο "δρόμος" θέλει να δει σαν τον άνθρωπο που περπατάει στο δρόμο.. 

Υ.Γ. Η συζήτηση είναι φιλοσοφική. Στην πράξη όλα είναι "περί ορέξεως" οπότε απλά κουβέντα κάνουμε. Το λέω μη θυμώσει πάλι κανένας με αυτά που γράφω :) 

Y.Γ.2 δηλώνω ότι προτιμώ zoom φακούς η έστω σταθερούς που αλλάζεις και δε θα αγόραζα μηχανή με σταθερό φακό, απλά εδώ μιλάμε αν έχεις έναν σταθερό φακό ποιος θα ήταν για street. Εγώ για μένα θα επέλεγα κοντά στο 35mm

Αν δεν κάνω λάθος, η Ricoh είχε τα 28 από την πρώτη GR του 1997 που ήταν ... film!

Το 35mm camera που λέει προφανώς αναφέρεται στο είδος φιλμ που έπαιρνε (35mm ή 135). Ο φακός ήταν σταθερά (και σταθερός) στα 28 από τότε.

Τώρα η σύγκριση με τα κινητά, αν και την καταλαβαίνω, εγώ έχω καταλήξει να παρατηρώ ότι βγάζω τελείως διαφορετικά αποτελέσματα με το κινητό και με την Ricoh που έχω (το φτηνό παλιό Ricoh GRD IV μοντέλο - και πάλι 28mm αλλά με μικρό αισθητήρα).

Περί "νορμαλ", λένε πως το μάτι έχει προοπτική περίπου στα αντίστοιχα 42mm (full frame equivalent). Έχω μία παλιά Olympus που αν δεν κάνω λάθος έχει ένα 40mm f/1.7 φακό (Olympus 35DC), που τότε νομίζω αυτός ήταν ο στόχος: όσο πιο κοντά στο "κανονικό" γίνεται..

Αλλά αν με ρωτάς εμένα, κανείς δεν θα ήθελε να βγάζει φωτογραφίες με "κανονική" προοπτική. Όσο πιο ευρεία ή αμβλεία πας, τόσο περισσότερο ενδιαφέρον μπορείς να δημιουργήσεις :)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σαν φτηνή webcaim μου μοιάζει...
Λάθος, σαν κι εκείνες που πουλαγε το jumbo και αντί για μηχανή ήταν νεροπίστολο όταν πάταγες το κουμπάκι!
Κινδύνευες βέβαια να φάς ξύλο!
Αλλά και με τούτη εδώ, με φακό 28mm, θα "κολλήσεις" πάνω στο "θέμα" για να πάρεις κάτι της προκοπής! Οπότε και πάλι κινδυνεύςι να φάς ξύλο.

  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, geostratis είπε

Σαν φτηνή webcaim μου μοιάζει...
Λάθος, σαν κι εκείνες που πουλαγε το jumbo και αντί για μηχανή ήταν νεροπίστολο όταν πάταγες το κουμπάκι!
Κινδύνευες βέβαια να φάς ξύλο!
Αλλά και με τούτη εδώ, με φακό 28mm, θα "κολλήσεις" πάνω στο "θέμα" για να πάρεις κάτι της προκοπής! Οπότε και πάλι κινδυνεύςι να φάς ξύλο.

jumbo ξεjambo στη όψη είναι από τις κορυφαίες premium compact μεγάλου αισθητήρα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...