Προς το περιεχόμενο

ΕΕΤΤ: Νέος Κανονισμός Γενικών Αδειών.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 λεπτά πριν, jkoukos είπε

Τα πράγματα είναι πολύ απλά, αλλά πολλοί δημοσιογράφοι δεν έχουν ιδέα χωρίς να ψάχνουν/ερευνούν πριν γράψουν κάτι και απλά αναπαράγουν ότι βρουν. Έχουμε τις παρακάτω συνδέσεις:

  •  Ορισμένου χρόνου. Πρόκειται και την πλειοψηφία των συνδέσεων (σε σταθερή και κινητή) με συμβόλαια. Εδώ έχουμε δέσμευση για π.χ. 24 μήνες όπου αν διακόψουμε πριν την λήξη της χρονικής περιόδου θα κληθούμε να πληρώσουμε κάποιο τέλος πρόωρης διακοπής του συμβολαίου και σε περίπτωση κινητής τυχόν επιδότηση συσκευής. Στις περιπτώσεις αυτές δεν αλλάζει απολύτως τίποτα με τον νέο κανονισμό.
  • Αορίστου χρόνου. Πρόκειται κυρίως για συνδέσεις καρτοκινητής (χωρίς συμβόλαιο), συνδέσεις σταθερής που είτε εξαρχής ήταν αορίστου (π.χ. κάποιες φορές υπάρχουν προσφορές με ισχύον πάγιο για πάντα), είτε ορισμένου χρόνου που έληξε η περίοδος δέσμευσης και δεν ανανεώθηκαν. Μερικές φορές (κυρίως στα καρτοκινητά) υπάρχει τέλος διακοπής της σύνδεσης και αντίστοιχο τέλος ανανέωσης (σταθερά). Με τον νέο κανονισμό αυτές οι χρεώσεις πλέον καταργούνται.

Πληροφορικά παρακάτω είναι τα τηλέφωνα τεχνικής υποστήριξης παρόχων, για δωρεάν κλήση από όλα τα δίκτυα:
Cosmote 13788 (σταθερή), 13738 (κινητή)
Cyta 13811
Nova 13731
Vodafone 13840
Wind 13700 (σταθερή), 13780 (κινητή)

Πολυ επεξηγηματικη αναλυση.Να κανω ομως μια χαζη ερωτηση γιατι οταν τελειωνει το συμβολαιο και δεν το εχεις συνειδητοποιησει συνεχιζεται το συμβολαιο χωρις εκπτωσεις με παγια πολυ υψηλα και δεν το κοβουν κατευθειαν την ιδια μερα. Ενα παραδειγμα ειναι οι ασφαλιστικες αυτοκινητων που οταν τελειωσει ο χρονος αυτοματα το επομενο λεπτο δεν εχεις ασφαλεια? 

Ερωτηση κανω δεν ειναι μομφη προς εσενα, ισα ισα με εχεις βοηθησει με αναρτησεις σε αλλα ζητηματα και το εκτιμω.

 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 38
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλή Μηνύματα

. . Θετικές ανατροπές για τους καταναλωτές στην τηλεφωνία: Αυτόματη πίστωση για βλάβες και «δωρεάν» σπάσιμο συμβολαίου. Με το «δεύτερο κύμα» μέτρων η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνι

Τα πράγματα είναι πολύ απλά, αλλά πολλοί δημοσιογράφοι δεν έχουν ιδέα χωρίς να ψάχνουν/ερευνούν πριν γράψουν κάτι και απλά αναπαράγουν ότι βρουν. Έχουμε τις παρακάτω συνδέσεις:  Ορισμένου χρόν

Υποθετω οτι ειναι κατι σαν τον τειρεσια αν δεν χρωστας δεν υπαρχει λογος να εισαι "λερωμενος"

Μην συγχέεις το τι ισχύει σε διαφορετικές υπηρεσίες-συμβόλαια. Υπάρχει ευρωπαϊκός κανονισμός που εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες. Εδώ απλά η ΕΕΤΤ επικαιροποίησε το τι ισχύει για τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, από άρθρα άλλων νόμων και εισηγήσεις του Συνήγορου του Καταναλωτή. Υπήρχε σχετική διαβούλευση που έτρεχε καιρό πριν.

Το συμβόλαιο που έχεις υπογράψει αναφέρει ότι η σύνδεση μετατρέπεται σε αορίστου με πάγιο το αρχικό, προ της όποιας έκπτωσης. Επίσης αναφέρει ότι για να διακοπεί η σύνδεση, απαραίτητα πρέπει να κάνεις ενυπόγραφο αίτημα 30 μέρες πριν την λήξη. Αλίμονο αν μπορούσε ο πάροχος να διακόπτει αυτόματα την σύνδεση, χωρίς να έχει σχετικό αίτημα από τον πελάτη. Φαντάσου χιλιάδες συνδέσεις που απλά (κυρίως ηλικιωμένοι) δεν θυμούνται πότε λήγει το συμβόλαιο, τι θα έκαναν όταν ξαφνικά σταματούσε να λειτουργεί η σύνδεσή τους.

Με τον νέο κανονισμό το σχετικό αίτημα μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους εκτός της ενυπόγραφης αίτησης.

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 λεπτό πριν, jkoukos είπε

Μην συγχέεις το τι ισχύει σε διαφορετικές υπηρεσίες-συμβόλαια. Υπάρχει ευρωπαϊκός κανονισμός που εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες. Εδώ απλά η ΕΕΤΤ επικαιροποίησε το τι ισχύει για τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, από άρθρα άλλων νόμων και εισηγήσεις του Συνήγορου του Καταναλωτή. Υπήρχε σχετική διαβούλευση που έτρεχε καιρό πριν.

Το συμβόλαιο που έχεις υπογράψει αναφέρει ότι η σύνδεση μετατρέπεται σε αορίστου με πάγιο το αρχικό, προ της όποιας έκπτωσης. Επίσης αναφέρει ότι για να διακοπεί η σύνδεση, απαραίτητα πρέπει να κάνεις ενυπόγραφο αίτημα 30 μέρες πριν την λήξη. Αλίμονο αν μπορούσε ο πάροχος να διακόπτει αυτόματα την σύνδεση, χωρίς να έχει σχετικό αίτημα από τον πελάτη. Φαντάσου χιλιάδες συνδέσεις που απλά (κυρίως ηλικιωμένοι) δεν θυμούνται πότε λήγει το συμβόλαιο, τι θα έκαναν όταν ξαφνικά σταματούσε να λειτουργεί η σύνδεσή τους.

Με τον νέο κανονισμό το σχετικό αίτημα μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους εκτός της ενυπόγραφης αίτησης.

Μακαρι να ειναι προς οφελος οι νεες ρυθμισεις ολων των καταναλωτων και να ρυθμιστει καλυτερα η αγορα τηλεπικοινωνιων.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σήμερα έβγαλε η ΕΕΤΤ νέο δελτίο με διευκρινήσεις και παραδείγματα, για το τι πραγματικά ισχύει.

Spoiler

 

Διευκρινίζεται ότι η υποχρέωση των παρόχων να μην επιβάλουν τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής  /καταγγελίας  σύμβασης (σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας) δεν αφορά σε συμβάσεις ορισμένου χρόνου, αλλά μόνο συμβάσεις αορίστου χρόνου και συνδέσεις καρτοκινητής τηλεφωνίας, όπως αναφέρεται και στο σχετικό δελτίο τύπου της ΕΕΤΤ (01/10/18): «Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας.»

Στις συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ο συνδρομητής δεσμεύεται να παραμείνει στον πάροχό του για συγκεκριμένο διάστημα (π.χ. 12, 18 ή 24 μήνες). Συνεπώς, σε περίπτωση που διακόψει ή καταγγείλει τη σύμβαση πριν την παρέλευση του ορισμένου χρόνου, ο πάροχος έχει δικαίωμα να επιβάλει το τέλος διακοπής/καταγγελίας. Σημειώνεται ότι, από την 1η Οκτωβρίου 2018, το συγκεκριμένο τέλος πρέπει να αναγράφεται, με σαφήνεια, στην πρώτη σελίδα όλων των συμβάσεων που συνάπτονται.

Επισημαίνεται ότι συνδρομητής που έχει σύμβαση ορισμένου χρόνου την οποία ανανεώνει συνεχώς, κατά τη λήξη της, με νέα σύμβαση ορισμένου χρόνου, σε περίπτωση που τη διακόψει ή την καταγγείλει πριν την παρέλευση του ορισμένου χρόνου (της νέας πλέον σύμβασης), θα επιβαρυνθεί με το τέλος διακοπής/καταγγελίας που ορίζεται στη νέα σύμβαση.

Προς αποσαφήνιση παρατίθενται σχετικά παραδείγματα:

  • Παράδειγμα 1: Συνδρομητής με σύμβαση ορισμένου χρόνου διάρκειας 24 μηνών (για σταθερή ή/και κινητή σύνδεση), επιθυμεί να διακόψει τη σύμβαση και να καταργήσει τη σύνδεσή του στον 20ο μήνα. Ο συνδρομητής θα επιβαρυνθεί με τέλος διακοπής/καταγγελίας σύμβασης, το ύψος του οποίου καθορίζεται στη σύμβαση. Το ίδιο ισχύει και εάν επιθυμεί να μεταφέρει τη σύνδεσή του σε νέο πάροχο. Επίσης, σε περίπτωση που ο παραπάνω συνδρομητής έχει λάβει εξοπλισμό με χρησιδάνειο, οφείλει να τον επιστρέψει ή, εάν επιθυμεί να τον κρατήσει, να καταβάλει το σχετικό τέλος που προβλέπεται στη σύμβασή του.
  • Παράδειγμα 2: Σύμβαση ορισμένου χρόνου και διάρκειας 18 μηνών (για σταθερή ή/και κινητή σύνδεση), έχει λήξει εδώ και ένα μήνα, χωρίς να έχει ανανεωθεί, και συνεπώς, έχει καταστεί αορίστου χρόνου. Ο συνδρομητής μπορεί να διακόψει τη σύμβαση και να καταργήσει τη σύνδεσή του, χωρίς να επιβαρυνθεί με τέλος  διακοπής/καταγγελίας, δεδομένου ότι η σύμβαση έχει πλέον καταστεί αορίστου χρόνου. Το ίδιο ισχύει και εάν επιθυμεί να μεταφέρει τη σύνδεσή του σε νέο πάροχο. Ωστόσο, εφόσον ο συνδρομητής έχει λάβει εξοπλισμό με χρησιδάνειο, οφείλει να τον επιστρέψει ή, σε περίπτωση που επιθυμεί να τον κρατήσει, να καταβάλει το σχετικό τέλος που προβλέπεται στη σύμβασή του.

 

 

  • Thanks 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έγινε αλλαγή στον τίτλο του νήματος και στο αρχικό ποστ προστέθηκε το δελτίο τύπου με τις διευκρινίσεις της Ε.Ε.Τ.Τ. σχετικά με το τέλος διακοπής/καταγγελίας σύμβασης.

  • Thanks 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

.

logo_gr.png

.

EDIT: Πλαφόν στο τέλος διακοπής συμβολαίων ορισμένου χρόνου από: 31/12/2018.

Επιπλέον ρυθμίσεις στην κατεύθυνση της προστασίας του καταναλωτή φέρνει ο νέος Κανονισμός για τις Γενικές Άδειες της ΕΕΤΤ (Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) από 31/12/2018.

Μεταξύ άλλων, τίθεται όριο στο τέλος διακοπής που οφείλει να πληρώσει στις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες ο καταναλωτής που καταγγέλλει τη σύμβαση ορισμένου χρόνου για την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών πριν τη λήξη της, δίνεται η δυνατότητα διακοπής της υπηρεσίας σε περίπτωση που ο λογαριασμός υπερβαίνει συγκεκριμένο ανώτατο ποσό, ενώ γίνεται ευκολότερη η πρόσβαση των καταναλωτών στους συμβατικούς όρους και στους τιμοκαταλόγους.

Αναλυτικότερα, οι προαναφερόμενες τρεις νέες ρυθμίσεις του Κανονισμού Γενικών Αδειών για τις τηλεπικοινωνίες που θα εφαρμοστούν με την έλευση του νέου έτους έχουν ως εξής:

Συμβάσεις ορισμένου χρόνου - νέος προσδιορισμός του τέλους διακοπής:

Στις περιπτώσεις καταγγελίας σύμβασης ορισμένου χρόνου πριν τη λήξη της από τον καταναλωτή, αυτός θα οφείλει να καταβάλει τέλος διακοπής, το οποίο είναι το μικρότερο από τα ακόλουθα ποσά:

 

α. Από το σύνολο της έκπτωσης του μηνιαίου παγίου που έχει λάβει μέχρι τη στιγμή της διακοπής συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδοτήσεις συσκευής ή εξοπλισμού ή κατασκευής γραμμής. Ειδικά σε περίπτωση, που η σύμβαση καταγγελθεί πριν την πάροδο 2 μηνών από την έναρξή της, ο συνδρομητής θα καταβάλει πάγια δύο μηνών, το σύνολο της έκπτωσης δύο μηνιαίων παγίων συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδοτήσεις συσκευής ή εξοπλισμού ή κατασκευής γραμμής.

β. Από το ένα τρίτο του αθροίσματος των μηνιαίων παγίων, που οφείλονται για το διάστημα από τη χρονική στιγμή επέλευσης των αποτελεσμάτων της καταγγελίας μέχρι την κανονική λήξη της σύμβασης ορισμένου χρόνου συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση συσκευής ή/και τερματικού εξοπλισμού ή/και κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο, που αντιστοιχεί στο διάστημα για το οποίο δεν θα καταβληθούν πάγια.


Έλεγχος υπέρογκων χρεώσεων:

Οι συνδρομητές μπορούν, προς αποφυγή υπερχρεώσεων, να επιλέγουν κατά τη σύναψη της σύμβασης τη δυνατότητα διακοπής της υπηρεσίας σε περίπτωση που ο λογαριασμός υπερβαίνει συγκεκριμένο ανώτατο όριο, με βάση τρεις τουλάχιστον επιλογές. Η μικρότερη από τις διαθέσιμες επιλογές δεν δύναται να είναι υψηλότερη από τα 150 ευρώ (αφορά στο τελικό ύψος του λογαριασμού) στις περιπτώσεις που ακολουθείται μηνιαίος κύκλος τιμολόγησης και από τα 300 ευρώ στις περιπτώσεις που ακολουθείται διμηνιαίος κύκλος τιμολόγησης.

Ευκολία πρόσβασης στους συμβατικούς όρους και στους τιμοκαταλόγους:

Οι καταναλωτές θα μπορούν να ενημερώνονται γρήγορα, από εύκολα προσβάσιμες στον ιστότοπο του παρόχου τους ιστοσελίδες, για τους ισχύοντες όρους της σύμβασής τους και για τον τιμοκατάλογο των υπηρεσιών που λαμβάνουν, ενώ οποιεσδήποτε τροποποιήσεις αυτών θα σημειώνονται με επισήμανση των αλλαγών. Οι πληροφορίες αυτές θα παραμένουν αναρτημένες στον ιστότοπο μέχρι και 2 έτη μετά την κατάργησή τους, με αναφορά στο χρονικό διάστημα, για το οποίο οι εκάστοτε όροι ήταν σε ισχύ.

http://www.infocom.gr/2018/10/05/orio-sto-telos-diakopis-symvolaion-orismenou-chronou-apo-31-12-2018/46605/ 

https://www.naftemporiki.gr/finance/story/1399165/neos-kanonismos-eett-ti-allazei-gia-ti-diakopi-sumbolaiou

.

Σημείωση: Όλα τα παραπάνω προστέθηκαν και στο αρχικό ποστ αυτού του νήματος.

 

:thanks:

Επεξ/σία από Jangos
Νέες προσθήκες και διευκρινήσεις στο αρχικό ποστ αυτού του νήματος.
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σημείωση προς: @Hal9000 ή @Snoob ή @SPANK

Παρακαλώ κάποιος admin ή mod να καρφιτσώσει το νήμα  ώστε με τη διάρκεια του χρόνου να μην χαθεί στις επόμενες σελίδες και ας προσθέσει και το παρακάτω δελτίο τύπου της ΕΕΤΤ (που εκ παραδρομής ξέχασα να βάλω όσο είχα δυνατότητα επεξεργασίας) στο αρχικό ποστ αυτού του νήματος για να είναι ακόμη πιο πλήρης ο οδηγός και κατ' επέκταση η ενημέρωση όλων των μελών στο Insomnia.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

:thanks:

.

logo_gr.png

.

exclamation.gif  ΕΕΤΤ: Σε ισχύ οι νέες ρυθμίσεις για τη φορητότητα αριθμών.

4 Ιουνίου 2018 

Σε ισχύ τίθενται από σήμερα, 4 Ιουνίου 2018, οι νέες ρυθμίσεις της ΕΕΤΤ για τη φορητότητα αριθμών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Στόχος είναι να επιλυθούν προβλήματα που είχαν εντοπισθεί στην προηγούμενη διαδικασία, όπως η αποστολή προσφορών στον συνδρομητή ακόμη και μετά την υλοποίηση της φορητότητας, με αποτέλεσμα ο συνδρομητής, σε περίπτωση που αποφάσιζε τελικά να παραμείνει στην υφιστάμενη εταιρία, λάμβανε λογαριασμό από δύο εταιρίες και επιβαρυνόταν με τέλη πρόωρης λήξης σύμβασης. 

Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις, ο συνδρομητής σε περίπτωση που έχει συνάψει σύμβαση είτε από απόσταση (τηλεφωνικά, μέσω Διαδικτύου ή fax), είτε εκτός καταστήματος (π.χ. μέσω αντιπροσώπου της εταιρίας στον χώρο του συνδρομητή), έχει δικαίωμα να υπαναχωρήσει αζημίως και χωρίς εξηγήσεις. Συνεπώς, έχει τη δυνατότητα να ακυρώσει την αίτηση φορητότητας αριθμού που έχει υποβάλει. Οι παραπάνω δυνατότητες ισχύουν για διάστημα 14 ημερολογιακών ημερών από τη σύναψη της σύμβασης. 

Σε αυτό το πλαίσιο, ισχύουν τα ακόλουθα:

- H αίτηση φορητότητας προωθείται στον υφιστάμενο πάροχο μετά την πάροδο των 14 ημερών, οπότε και ξεκινά η διαδικασία υλοποίησής της.
- Σε περίπτωση που ο συνδρομητής επιθυμεί το αίτημα να υλοποιηθεί νωρίτερα από τις 14 ημέρες, πρέπει να υποβάλει σχετική δήλωση στη νέα εταιρία. Σημειώνεται, ότι η εταιρία έχει δικαίωμα είτε να μην κάνει αποδεκτό το αίτημα, είτε να ζητήσει από τον συνδρομητή γραπτή δήλωση ότι αποδέχεται να απωλέσει το δικαίωμα υπαναχώρησης. Στην περίπτωση αυτή, ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα, μέχρι την ενεργοποίηση της υπηρεσίας σε νέα εταιρία και εφόσον δεν έχει παρέλθει η προθεσμία των 14 ημερών, να υποβάλει αίτηση ακύρωσης της φορητότητας.
- Ο συνδρομητής για να ακυρώσει τη φορητότητα, πρέπει να αποστείλει σχετική αίτηση αποκλειστικά στην εταιρία στην οποία είχε υποβάλει το αίτημα φορητότητας και με έναν από τους τρόπους επικοινωνίας που διαθέτει η εταιρία για τον σκοπό αυτό.

Επισημαίνεται ότι εάν η σύμβαση έχει συναφθεί σε κατάστημα της εταιρίας, ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα να υπαναχωρήσει και συνεπώς, δεν μπορεί να ακυρώσει αίτηση φορητότητας αριθμού. 

Με βάση τις παραπάνω ρυθμίσεις, η ΕΕΤΤ απευθύνει στους συνδρομητές τις ακόλουθες συστάσεις. 

Πριν υποβάλετε αίτηση φορητότητας και συνάψετε νέα σύμβαση με εταιρία ηλεκτρονικών επικοινωνιών, έχετε υπόψη τα ακόλουθα:

- Σε περίπτωση διακοπής σύμβασης ορισμένου χρόνου πριν τη λήξη της, ενδέχεται να επιβαρυνθείτε με τέλος λόγω πρόωρης λήξης. Ανατρέξτε στη σύμβασή σας για τους σχετικούς όρους. 
- Κάντε έρευνα αγοράς για τις υπηρεσίες/προγράμματα που σας ενδιαφέρουν, ζητώντας σχετικές προσφορές από την υφιστάμενη και άλλες εταιρίες.
- Αξιολογήστε προσεκτικά τις προσφορές με βάση τις ανάγκες σας, πριν επιλέξετε εταιρία και συνάψετε νέα σύμβαση.
- Υποβάλετε την αίτηση φορητότητας αριθμού, παράλληλα με τη σύναψη σύμβασης, σε περίπτωση που επιλέξετε νέα εταιρία.

Η νέα διαδικασία διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και αναμένεται να ενισχύσει τον ανταγωνισμό, προς όφελος των καταναλωτών. 
 

mobile.gif

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 2 μήνες μετά...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

εκει με το τελος διακοπης ξεφυγαν λιγο...

φουσκωνουν αρχικες τιμες λες και τις εδωσε ποτε κανεις …

 μετα θα ζητανε αντι για 60 90ε που ειχαν σαν τελος διακοπης τωρα θα γινουν 300+

το ολο θεμα μολις σημερα το πηρα χαμπαρι απο site...

Επεξ/σία από kage
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 1 μήνα μετά...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.