Προς το περιεχόμενο

CES Unveiled Paris 2018: Πότε θα δούμε στους δρόμους πλήρως αυτόνομα οχήματα


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 33
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

9 ώρες πριν, Reptile47 είπε

Οχι απαραιτητα. Καθε αυτονομο οχημα διαθετει εναν σημαντικο αριθμο αισθητηρων (Radar, Lidar, Cameras, Ultrasonic) που του επιτρεπουν να αντιλαμβανεται το περιβαλλον, ανεξαρτητα απο την επικοινωνια με αλλα οχηματα (V2V) ή υποδομες (V2I).Το αυτονομο αυτοκινητο θα μπορει να αντιλαμβανεται την παρουσια συμβατικων αυτοκινητων με αυτους τους αισθητηρες...

Στην ουσια, οι τηλεπικοινωνιες ειναι ενα ακομα αισθητηριο.

Πιστεύω πως όσους αισθητήρες και να βάλεις πάντα θα υπάρχει η περίπτωση λάθους γιατί τα συμβατικά οχήματα που κυκλοφορούν δεν έχουν προγραμματισμένη συμπεριφορά. Σε ένα πλήθος αυτόνομων οχημάτων γίνεται και η μεταξύ τους ανταλλαγή πληροφοριών, πολύ σημαντικό για την συνολική συμπεριφορά. Για να καταλάβεις αυτό που λέω φαντάσου ένα φωτεινό σηματοδότη και ένα τροχονόμο. Πως λειτουργεί ο ένας και πως ο άλλος.

Οι τηλεπικοινωνίες δεν νομίζω να αποτελούν  μέρος των αισθητήρων. Άλλο πράγμα είναι. Ζεύξη μεταξύ δύο σημείων επιτυγχάνουν. Τίποτε παραπάνω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 17/10/2018 στις 9:08 ΜΜ, bazzil είπε

Πιστεύω πως όσους αισθητήρες και να βάλεις πάντα θα υπάρχει η περίπτωση λάθους γιατί τα συμβατικά οχήματα που κυκλοφορούν δεν έχουν προγραμματισμένη συμπεριφορά. Σε ένα πλήθος αυτόνομων οχημάτων γίνεται και η μεταξύ τους ανταλλαγή πληροφοριών, πολύ σημαντικό για την συνολική συμπεριφορά. Για να καταλάβεις αυτό που λέω φαντάσου ένα φωτεινό σηματοδότη και ένα τροχονόμο. Πως λειτουργεί ο ένας και πως ο άλλος.

Οι τηλεπικοινωνίες δεν νομίζω να αποτελούν  μέρος των αισθητήρων. Άλλο πράγμα είναι. Ζεύξη μεταξύ δύο σημείων επιτυγχάνουν. Τίποτε παραπάνω.

Στην αυτοκινητοβιομηχανια, η αυτονομια (Autonomy) ειναι κατι διαφοτερικο απο την διασυνδεση (Connectivity). Μπορεις να εχεις ενα αυτονομο αυτοκινητο το οποιο δεν ειναι connected (Φαντασου ενα πολυ εξελιγμενο Tesla ή Audi A8) ή ενα connected που δεν ειναι αυτονομο (π.χ. ενα Golf με adaptive cruise control το οποιο δεχεται μηνυματα απο αλλα αυτοκινητα και ενεργοποιει το emergency braking μολις λαβει ενα μηνυμα απο το προπορευομενο αυτοκινητο). Η τελικη λυση θα ειναι αυτοκινητα που ειναι Connected & Autonomous.

Οσο για την προγραμματισμενη συμπεριφορα, αυτο δεν παιζει κανενα ρολο στον τροπο με τον οποιο το οχημα σχεδιαζει την πορεια του: Το οχημα σχεδιαζει την πορεια του (path planning) με βαση οσα "βλεπει" απο τους αισθητηρες του. Αν κατι μπλοκαρει τη διαδρομη που εχει διαλεξει, την αλλαζει σε πραγματικο χρονο. Δεν εχει σημασια τί προκαλει την αλλαγη, μπορει να ειναι ενας πεζος, ενα πλυντηριο που πεφτει ξαφνικα στη μεση του δρομου ή ενα μη-αυτονομο αυτοκινητο με μεθυσμενο οδηγο...

Ο λογος που οι τηλεπικοινωνιες αντιμετωπιζονται ως αισθητηρια στην αυτοκινηση ειναι οτι προκαλουν αμεση δραση απο το οχημα. Σε Connected περιβαλλον, το προπορευομενο αυτοκινητο κανει emergency braking και ταυτοχρονα στελνει ενα V2V μηνυμα και ενημερωνει τα υπολοιπα αυτοκινητα. Το δικο μου connected οχημα αντιδρα ακαριαια οταν λαβει το μηνυμα μειωνοντας ταχυτητα. Αυτη η πληροφορια ομως, οπως και σε καθε συστημα με πολλαπλα αισθητηρια, πρεπει να επιβεβαιωθει: Το οχημα, πριν δρασει, θα συγκεντρωσει (fusion) ολες τις πληροφοριες απο ολα τα αισθητηρια (Comms, Lidar, radar..) και μετα θα δρασει...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Reptile47 είπε

Στην αυτοκινητοβιομηχανια, η αυτονομια (Autonomy) ειναι κατι διαφοτερικο απο την διασυνδεση (Connectivity). Μπορεις να εχεις ενα αυτονομο αυτοκινητο το οποιο δεν ειναι connected (Φαντασου ενα πολυ εξελιγμενο Tesla ή Audi A8) ή ενα connected που δεν ειναι αυτονομο (π.χ. ενα Golf με adaptive cruise control το οποιο δεχεται μηνυματα απο αλλα αυτοκινητα και ενεργοποιει το emergency braking μολις λαβει ενα μηνυμα απο το προπορευομενο αυτοκινητο). Η τελικη λυση θα ειναι αυτοκινητα που ειναι Connected & Autonomous.

Οσο για την προγραμματισμενη συμπεριφορα, αυτο δεν παιζει κανενα ρολο στον τροπο με τον οποιο το οχημα σχεδιαζει την πορεια του: Το οχημα σχεδιαζει την πορεια του (path planning) με βαση οσα "βλεπει" απο τους αισθητηρες του. Αν κατι μπλοκαρει τη διαδρομη που εχει διαλεξει, την αλλαζει σε πραγματικο χρονο. Δεν εχει σημασια τί προκαλει την αλλαγη, μπορει να ειναι ενας πεζος, ενα πλυντηριο που πεφτει ξαφνικα στη μεση του δρομου ή ενα μη-αυτονομο αυτοκινητο με μεθυσμενο οδηγο...

Ο λογος που οι τηλεπικοινωνιες αντιμετωπιζονται ως αισθητηρια στην αυτοκινηση ειναι οτι προκαλουν αμεση δραση απο το οχημα. Σε Connected περιβαλλον, το προπορευομενο αυτοκινητο κανει emergency braking και ταυτοχρονα στελνει ενα V2V μηνυμα και ενημερωνει τα υπολοιπα αυτοκινητα. Το δικο μου connected οχημα αντιδρα ακαριαια οταν λαβει το μηνυμα μειωνοντας ταχυτητα. Αυτη η πληροφορια ομως, οπως και σε καθε συστημα με πολλαπλα αισθητηρια, πρεπει να επιβεβαιωθει: Το οχημα, πριν δρασει, θα συγκεντρωσει (fusion) ολες τις πληροφοριες απο ολα τα αισθητηρια (Comms, Lidar, radar..) και μετα θα δρασει...

Πιστεύω οτι το connected που δεν είναι αυτόνομο είναι πιο βατό απ το Connected & Autonomous, τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...