Προς το περιεχόμενο

Πώς θα πρέπει να προγραμματίσουμε την συμπεριφορά αυτόνομων οχημάτων;


Επισκέπτης

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πρέπει βασικά να το κάνουν λίγο πιο έξυπνο ωστε να αποφευχθει τελείως το κακο δηλαδή σε δρόμους με μεγάλη κίνηση πεζων να μειώνει ταχύτητα ή να ελέγχει πχ δρόμους που έχουν κάγκελα για προστασία πεζών που προστατεύει κάπως τα αυτοκίνητα από αυτούς. Πρέπει να του δώσουν μια πιο ανθρώπινη λογική. Και πρέπει γενικά αυτό το σύστημα να αυξάνει κάπως τον χρόνο μετακίνησης ώστε να ωθεί τον κόσμο να χρησιμοποιεί περισσότερο τα μέσα συγκοινωνίας. Αποψή μου δεν ξέρω πως το βλέπετε εσείς προσωπικά είμαι ανοιχτός σε διάφορες απόψεις.

Υ.Γ. και εντάξει το συγκεκριμένα δεν πρέπει να το τρολλάρουμε και πολύ όπως είναι τα μισά σχόλια εδω μέσα

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 85
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Είναι ένα από τα κλασικά θέματα που πιάνεις με την παρέα σου ενώ έχετε κατεβάσει 5L κρασί ο καθένας σας.

Είναι πολύ θεωρητικό όλο το ζήτημα και προσωπικά πιστεύω ότι δεν υπάρχει λόγος καθώς και μέχρι τότε η τεχνολογία πάνω στην αυτοκίνηση θα έχει εξελιχθεί. Και γενικότερα όλο  το θέμα είναι εξ αρχής λάθος καθώς το AI θα έχει σκοπό την αποφυγή ατυχηματων σε κάθε σενάριο και όχι να δημιουργει νέα. Επομένως θα προσπαθήσει να σταματήσει το αυτοκίνητο εάν έπεφτε πάνω στο α γκρουπ και όχι να σώσει το α γκρουπ ρίχνοντας το πάνω στο β γκρουπ ανθρώπων ανεξαρτήτως αν το α γκρουπ είναι πιο νέοι από το β γκρουπ.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, Istros είπε

Μ αρέσει που επικροτειτε τέτοιες λογικές.Η επόμενη θα είναι:γίνεται φυσική καταστροφή στην Ευρώπη που να την "κατευθύνουμε"?Ιταλία,Γαλλία η χρεοκοπημένη Ελλάδα?Δεν πάμε καθόλου καλα

Η ιδια η κοινωνια παγκοσμιως επικροτει τετοιες λογικες...Ειναι παντου τριγυρω σου...Ανοιξε τα ματια σου και απλα θα το δεις. Το ινσομνια φταιει?Ετσι μεγαλωνουμε απο μικροι εδω και δεκαδες χρονια...Και οχι μονο στην Ελλαδα...

 

Οσον αφορα το θεμα εγω νομιζω το σωστο ειναι καπως ετσι:

Πρωτα ποιοι παραβιαζουν τον νομο...Αν περναω κοκκινο ας πουμε γιατι να πρεπει να φαω πεζους για να σωθω εγω?Η αν περναω στοπ,οριο ταχυτητας κτλπ κτλπ??

Μετα πας για τους λιγοτερους δηλαδη αν περνανει και στους 2 δρομους παρανομα πεζοι και στον εναν δρομο εχει 2 και στον αλλον 3+ και εφοσον δεν υπαρχει αλλη επιλογη, τοτε πας στους 2 και οτι γινει...Καπου εκει θα επρεπε να τελειωνουν οι κανονες...Αυτα περι επαγγελματος και φυλλου δεν εχουν σημασια στα ματια μου. Ισως σαν τελευταιος παραγοντας να μπει και η ηλικια και οι εγγυες...Ομως σε μεγαλες διαφορες. Οχι αν ο ενας ειναι 30 και ο αλλος 40-50...Οταν υπαρχει ομως 80+ τοτε ναι να μπαινει στην εξισωση...Η μωρο σε καροτσακι...

Επεξ/σία από Αλεξανδρος A.92
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επιτελους θα χρησιμοποιησει ο ελληνας το πεζοδρομιο !!! 🤣⚰️

Ενσωματωμενο κορναρισμα για ολη τη διαδρομη και καντιλια απτο ραδιοφωνο στο φουλ θα εχει η ελληνικη βερσιον!! 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλ η περίπτωση του να ακινητοποιείται το όχημα, σε τέτοιες περιπτώσεις δεν υπάρχει; Πρέπει οπουδήποτε να επιλέξει ποιον θα σκοτώσει και αν αυτός είναι νέος ή γερός;

Για μένα δεν τίθεται θέμα διλημματος ή επιλογής του που θα κινηθεί το όχημα. Πρέπει να ακινητοποιείται μέχρι να ομαλοποιηθει η κατάσταση 

Ακόμη και στην περίπτωση που έχει χαλασμένα φρένα, να υπάρχει ένα επιπλέον σύστημα να ακινητοποιεί το όχημα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Παρότι δεν είμαι φαν των αυτο-οδηγούμενων είναι όντως φιλοσοφικό το θέμα, αλλά αν υποθέσουμε ότι υπάρχουν πολλά τέτοια οχήματα θα μιλούσαμε για σχεδόν μηδενική απώλεια ζωής, οπότε τη πιθανότητα να " επιλεγείς " εσύ από το σύστημα αντί για έναν κοντινό σου είναι αμελητέο.

Από την άλλη όμως, βλέπε Κίνα και black mirror, πιστεύω ακράδαντα ότι όταν θα φτάσουμε σε αυτό το σημείο θα έχει υπάρξει ήδη ένα σύστημα αξιολόγησης πολιτών που δεν ξέρω τότε τι κριτήρια θα υπάρχουν. Αν τα κριτήρια είναι αγνά τότε ναι. Δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς να σωθεί το παιδί παρά ο ηλικιωμένος. Για κάτι άλλο δεν ξέρω να απαντήσω. Το να επιλεγεί κάποιος άλλος από άλλον δεν είναι η αρχή του discrimination?  To να επιλεγεί μία που είναι έγκυος από μία άλλη είναι σωστό? Η άλλη δεν έχει δικαίωμα να κάνει παιδί αργότερα? Νομίζω ότι το θέμα επεκτείνεται πέρα από τα οχήματα και πρέπει να επιλέξουμε κάποια μέρα μέχρι πιο σημείο θέλουμε την τεχνολογία να αποφασίζει.

Τέλος ας μην ξεχνάμε ότι το αυτοκίνητο είναι το σύμβολο της ελευθερίας και ότι θα πρέπει να υπάρχουν και οι 2 επιλογές.

Επεξ/σία από alex8850
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ας αυτοκαταστραφεί το όχημα έχοντας κάνει eject πχ τα καθίσματα, δεν υπάρχει καμιά λογική ή ηθική επιλογή στο να επιλέγει μια μηχανή (βάση δεδομένων και αριθμών) ποιός έχει προταιρεότητα στο θάνατο. Σκατά στα μούτρα τους που λέγονται και επιστημόνες κάτι τέτοια τομάρια και θέλουν μέσω ανήθικων ερευνών να αγίασει το τερατούργημα τους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

46 λεπτά πριν, nhzt είπε

Δηλ η περίπτωση του να ακινητοποιείται το όχημα, σε τέτοιες περιπτώσεις δεν υπάρχει; Πρέπει οπουδήποτε να επιλέξει ποιον θα σκοτώσει και αν αυτός είναι νέος ή γερός;

Για μένα δεν τίθεται θέμα διλημματος ή επιλογής του που θα κινηθεί το όχημα. Πρέπει να ακινητοποιείται μέχρι να ομαλοποιηθει η κατάσταση 

Ακόμη και στην περίπτωση που έχει χαλασμένα φρένα, να υπάρχει ένα επιπλέον σύστημα να ακινητοποιεί το όχημα. 

Μιλαμε για καταστασεις που δεν γινεται αυτό για χ,ψ λογους.Οπως γινεται και στην πραγματικοτητα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να υλοποιηθούν οι νέες τάσεις στα αυτόνομα ΙΧ θα πρέπει να έχουμε υποδομές έξυπνης πόλης, στη χώρα μας ήδη ετοιμάζονται τα Τρίκαλα και η Καλαμάτα μέσω νέων δεδομένων με την χρήση της τεχνολογίας 5ης γενιάς. Χρειάζονται όμως νέα έργα ώστε να αποκτήσουν ευρωπαίκή όψη. Στο χέρι λοιπόν της αυτοδιοίκησης είναι να προχωρήσει την χώρα σε άλλο επίπεδο. Φυσικά αυτόνομα ΙΧ στη χώρα μας θα αργήσουμε να δούμε δυστυχώς...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λύσεις υπάρχουν π.χ να γονατίζουν τα αμορτισέρ και να φρενάρει σερνόμενο στο έδαφος.

Το πρόβλημα είναι οι ερωτήσεις των επιστημόνων που είναι λάθος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

24 λεπτά πριν, papars είπε

Το πρόβλημα είναι οι ερωτήσεις των επιστημόνων που είναι λάθος.

Αρα οι επιστήμονες θελουν να σκοτώνεται κοσμος?

Μιλαμε για καταστασεις που ξεφευγουν από τον ελεγχο και δεν μπορει να κανει κατι το αυτοκινητο παρα να επιλεξει αν θα πεθανει ο οδηγος η καποιος άλλος και ποιος?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, mjaros είπε

Το ηθικά σωστό είναι να προγραμματιστούν τα οχήματα βάση κοκ.

Ο κοκ λέει ότι σε περίπτωση που κάτι συμβεί, παραμένεις στη λωρίδα σου.

αυτό ακριβως...όπως και να εχει πρωτα οι νομοι και μετα τα υπολοιπα. Περασε πεζος με κοκκινο?Κακο του κεφαλιου του...Αν όμως ο πεζος εχει πρασινο και για οποιονδηποτε λογο το αμαξι δεν προλαβαίνει να φρεναρει θα πρεπει να στριψει για να μην πετυχει τον αθωο πεζο...Και ας παθει κατι ο οδηγος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θέμα δεν πρόκειται να λυθεί, απλά γιατί ΔΕΝ υπάρχει σωστό και λάθος σε τέτοιες περιπτώσεις. Πχ αν δυο παιδάκια ξεφύγουν της προσοχής και πεταχτούν στο δρόμο (που παιδάκια είναι και δεν καταλαβαίνουν), τι είναι σωστό να γίνει; Να τα σκοτώσει το αμάξι επειδή έκαναν παράβαση; Να σκοτωθούν άλλοι που περιμένουν αμέριμνοι στην άκρη του δρόμου; Να σκοτωθεί ο οδηγός που πχ ο αυτόματος πιλότος θα τον "ρίξει" στο αντίθετο ρεύμα και θα κάνει μετωπική; Δεν υπάρχουν απαντήσεις σε τέτοια ερωτήματα. Ότι και να επιλέξεις είναι λάθος. Η μόνη λύση (ή μάλλον η λιγότερο κακή) είναι να απαγορεύεται το αμάξι να αναπτύσει πάνω από μία συγκεκριμένη μικρή ταχύτητα εντός πόλεων που είναι πιο πιθανό να συμβούν τέτοια σενάρια (οπότε με το αρχικό φρενάρισμα να μειώνεται δραματικά η ταχύτητα) και από εκεί και πέρα ο αυτόματος πιλότος να "διαλέγει" στατιστικά ποιος μπορεί να πάθει την μικρότερη ζημιά. Πχ άλλο το να χτυπήσει ένα παιδάκι που το κεφάλι του είναι στο ύψος του προφυλλακτήρα και άλλο έναν ενήλικα που θα του σπάσει το πόδι. Και άλλο να σπάσεις έστω και το πόδι του ενήλικα και άλλο το να "ρίξει" το αμάξι σε σταθμευμένο όχημα και απλά να τσαλακωθούν λαμαρίνες. Και πάλι όμως ΣΙΓΟΥΡΑ θα υπάρξουν καταστάσεις όπου θα είναι αδύνατον να πεις με σιγουριά "αυτό είναι καλύτερο από το άλλο". Γι'αυτό λεγόμαστε άνθρωποι, γιατί κάποιος πχ θα προτιμήσει να χτυπήσει ο ίδιος παρά να έχει στη συνείδησή του ότι χτύπησε έστω και έναν 98χρονο.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να υπενθιμησω απλα ότι δεν μιλαμε για την ΕΞΑΛΕΙΨΗ των αυτοκινηστικων αλλα την τεραστια μειωση...Ατυχήματα παντα θα υπαρχουν ειτε πας με 30 ειτε ακολουθεις ολους τους ΚΟΚ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...