Προς το περιεχόμενο

Η Κίνα συνθλίβει τα όνειρα της Ευρώπης για ηλεκτροκίνηση


Επισκέπτης

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορεί να είναι ιστορικά οι πιο σημαντικοί στον πλανήτη, αλλά φαίνεται πως πλέον χάνουν τον αγώνα δρόμου ενάντια στην Κινεζική βιομηχανία ηλεκτροκίνητων. 

Όλα τα φώτα πλέον είναι στραμμένα σε αμιγώς ηλεκτροκίνητες λύσεις, και η αγορά φαίνεται επίσης να ρέπει ξεκάθαρα προς τα εκεί. Σε αυτή τη νέα εποχή, η Κίνα φαίνεται να είναι ο οδηγός των εξελίξεων, ενώ οι υπόλοιποι πασχίζουν να ακολουθήσουν με αρκετούς αναλυτές να προειδοποιούν πως ίσως να είναι ήδη αργά. 

Μεγάλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Volkswagen, Mercedes-Benz και Renault αναπτύσσουν ήδη πλάνα για μαζική μετακόμιση των γραμμών παραγωγής στην Κίνα, αφού εκεί παράγεται το 67% των μπαταριών του πλανήτη (1% στην Ευρώπη). Πέρα όμως από τα οφέλη της εφοδιαστικής αλυσίδας, υπάρχει και το γεγονός ότι η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων (50% του κόσμου), και άρα οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να γλιτώσουν τεράστια ποσά από τους δασμούς εισαγωγών με τους οποίους επιβαρύνονται τώρα αν παρήγαγαν τα μοντέλα τους εκεί.  

Η Volkswagen και η Tesla έχουν ήδη ανακοινώσει επενδυτικά πλάνα που προβλέπουν την κατασκευή μονάδων παραγωγής αυτοκινήτων στη Σαγκάη, μεταφέροντας εκεί το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής τους. Ακόμη και οι ελάχιστοι και σχετικά μικροί κατασκευαστές μπαταριών που βρίσκονται αυτή την στιγμή στην Ευρώπη σχεδιάζουν να μεταφέρουν την παραγωγή τους στην Κίνα, αφού οι πρώτες ύλες είναι φθηνότερες εκεί, ενώ η σχετική γραφειοκρατεία στη γηραιά ήπειρο καθιστά τη λειτουργία τους ασύμφορη. 

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η γραφειοκρατεία που υπάρχει στην Ευρώπη είναι αποτέλεσμα της έλλειψης οράματος που έχουν οι ιθύνοντες για τον αναδυόμενο τομέα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Η Κίνα από την άλλη μεριά, έχει απλοποιήσει τη σχετική γραφειοκρατεία, και επιπλέον προσφέρει και σημαντικά κίνητρα για την ενίσχυση της ανάπτυξης αυτής της νέας αγοράς. Αυτό βοήθησε στη σχεδόν ακαριαία ανάπτυξη της σχετικής βιομηχανίας στην Κίνα, πιάνοντας στον ύπνο τους κατασκευαστές σε Ευρώπη και Αμερική. Κατασκευαστές όπως η Geely και η BYD που χρηματοδοτείται και από τον Warren Buffet, έχουν ήδη κατακτήσει σχεδόν ολοσχερώς την Κινεζική αγορά. 

7ef21bba-af39-11e7-9cb1-5f6b75e2d8b2_1280x720_133212.jpg.c276c6eeef75f3373b0cb585a17e1743.jpg

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε φέτος, έστω και αργά, να πάρει κάποια μέτρα, εισάγοντας νέα χρηματοδοτικά προγράμματα για κατασκευαστές μπαταριών και ξεκινώντας μια συζήτηση για απλοποίηση της γραφειοκρατίας. Οι κατασκευαστές μπαταριών πάντως κατηγορούν τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων για την ολιγωρία της Ε.Ε., αφού όπως λένε οι τελευταίοι δεν πήραν το ζήτημα της ηλεκτροκίνησης σοβαρά. Κάποιοι από αυτούς όπως η BMW για παράδειγμα, έχουν ήδη ξεκαθαρίσει ότι δεν πιστεύουν σε ένα ηλεκτροκίνητο μέλλον και ότι η συζήτηση για τα ηλεκτροκίνητα δεν είναι καν ρεαλιστική. Ως εκ τούτου δεν προβληματίζονται για το αν θα μείνουν εκτός εξελίξεων. 

Ακόμη και με τις όσες προσπάθειες γίνονται στη δική μας ήπειρο όμως, φαίνεται πως η κατάσταση δε θα ανατραπεί εύκολα. Τα τελευταία χρόνια, η Κίνα ακολουθεί μια ξεκάθαρα επιθετική πολιτική στο θέμα, “κλειδώνοντας” την παροχή λιθίου και κοβαλτίου στον υπόλοιπο κόσμο. Αυτό καθιστά αδύνατο για οποιονδήποτε άλλο να κατασκευάσει μπαταρίες σε μεγάλη κλίμακα, και φέρνει την Κίνα σε θέση οδηγού. Η τελευταία ελπίδα για την Ευρώπη σύμφωνα με αναλυτές είναι να γίνει κάτι παρόμοιο με την Airbus, ενώνοντας δηλαδή όλους τους κατασκευαστές μπαταριών της Ευρώπης σε μια μεγάλη εταιρία. 

CNN


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 68
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Moderators

"Γηραιά ήπειρος", όνομα και πράγμα καταντήσαμε με διαδικασίες, τυποποίηση, περιορισμούς... Α ρε Κίνα που μας χρειάζεται... 

  • Like 3
  • Confused 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, GeorgeMan είπε

"Γηραιά ήπειρος", όνομα και πράγμα καταντήσαμε με διαδικασίες, τυποποίηση, περιορισμούς... Α ρε Κίνα που μας χρειάζεται... 

Έχεις ένα point...

RTX4WS04-e1521489826942.jpg

  • Like 18
  • Thanks 3
  • Sad 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, GeorgeMan είπε

"Γηραιά ήπειρος", όνομα και πράγμα καταντήσαμε με διαδικασίες, τυποποίηση, περιορισμούς... Α ρε Κίνα που μας χρειάζεται... 

Με μόνο αρνητικό τα κάγκελα στα παράθυρα των εργοστασίων για να μην πηδάνε οι εργάτες/δούλοι όταν τρελαίνονται από τα συνεχή 12ωρα.
Χαλάει το φενγκ σούι λένε.

  • Like 14
  • Thanks 4
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο Νίξον τους έκανε μάγκες το '70. Έσκασε εκεί στο σινικό τείχος με το παλτό του σαν αστυνόμος Σαϊνης και έκλεισε business. Τώρα μην γκρινιάζουμε αν είναι πρώτοι και μας φτιάχνουν τα κινητά, τα αμάξια και σε λίγο τα σπίτια... 👍

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 λεπτά πριν, GeorgeMan είπε

"Γηραιά ήπειρος", όνομα και πράγμα καταντήσαμε με διαδικασίες, τυποποίηση, περιορισμούς... Α ρε Κίνα που μας χρειάζεται... 

Μην το γελάς.

Μπορεί να μας περνάνε ακόμα και στην διαφάνεια.

Πρόσφατα ένας δημοσιογραφικός οργανισμός έστειλε ερώτημα στις Βρυξέλλες για μια ανάλυση των μισθών των ευρωβουλευτών και υπάρχει ένα κονδύλι 4000 ευρώ στην μηνιαία μισθοδοσία για το οποίο οι αρχές απάντησαν ότι είναι απόρητο που πάει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω απο το αρθρο καταλαβαίνω οτι η Κινα ειναι η ελπιδα της Ευρωπης για ηλεκτροκινηση, γιατι αν περιμέναμε απο τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανιες....  Δεν συνθλίβει τα όνειρα της Ευρωπης, τα ονειρα των ευρωπαϊκών ομιλων να ελέγξουν την αυτοκινητοβιομηχανια συνθλίβει 

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
56 λεπτά πριν, kalmik είπε

Κίνα βεβαίως χρειάζονται αρκετοί. Με εργασιακήαπορρύθμιση, τρελή ρύπανση περιβάλλοντος, καουμπόκικο καπιταλισμό αλλά κρατικό καταναγκασμό και μονοκομματικό κράτος. Μέση οδός σίγουρα  δεν υπάρχει, είμαστε καταδικασμένοι...

Όσο για την ηλεκτροκίνηση είναι το επόμενο κατευθυνόμενο hype, η πανάκεια... έτσι σκέφτονται κάποιοι. ¨Η μήπως η επιτομή του στρουθοκαμηλισμού αφού από κάπου έρχεται όλη αυτή η ηλεκτρική ενέργεια. Μέχρι να έλθει 100% από ανανεώσιμες πηγές και πυρηνική σύντηξη, και η ηλεκτρική ενέργεια θα είναι εξίσου βρώμικη. Το ίδιο βρώμικα θα είναι και τα εργοστάσια που θα φτιάχνουν "καθαρά" οχήματα. Όσο για τα τοξικά μέταλλα των μπαταριών ας μην κάνουμε κουβέντα.  Μήπως είμαστε άλλη μια φορά καταδικασμένοι. Ειδικά όταν δεν σκεφτόμαστε;;

Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό που λες. Σκέψου για τα ελληνικά δεδομένα πόσους τόνους λιγνίτη θα πρέπει να καίμε παραπάνω σε ετήσια βάση για να καλύψουμε την μεγαλύτερη ζήτηση για ηλεκτρονικό ρεύμα.

Επεξ/σία από dimosss
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, Βασίλης_29 είπε

Είναι θλιβερό να χάνονται θέσεις παραγωγής από την Ευρώπη.

Καπιταλισμός λέγεται και έχουν περισσότερο κέρδος στην Ασία. 

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, papars είπε

Βλέπω η Ελλάδα είναι έτοιμη για την ηλεκτροκίνηση.

Μου πήρε αρκετή ώρα να καταλάβω τι είναι αυτό ...

aaa.jpg

Συγγνώμην που βρίσκεται αυτό;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

43 λεπτά πριν, kalmik είπε

Κίνα βεβαίως χρειάζονται αρκετοί. Με εργασιακήαπορρύθμιση, τρελή ρύπανση περιβάλλοντος, καουμπόκικο καπιταλισμό αλλά κρατικό καταναγκασμό και μονοκομματικό κράτος. Μέση οδός σίγουρα  δεν υπάρχει, είμαστε καταδικασμένοι...

Όσο για την ηλεκτροκίνηση είναι το επόμενο κατευθυνόμενο hype, η πανάκεια... έτσι σκέφτονται κάποιοι. ¨Η μήπως η επιτομή του στρουθοκαμηλισμού αφού από κάπου έρχεται όλη αυτή η ηλεκτρική ενέργεια. Μέχρι να έλθει 100% από ανανεώσιμες πηγές και πυρηνική σύντηξη, και η ηλεκτρική ενέργεια θα είναι εξίσου βρώμικη. Το ίδιο βρώμικα θα είναι και τα εργοστάσια που θα φτιάχνουν "καθαρά" οχήματα. Όσο για τα τοξικά μέταλλα των μπαταριών ας μην κάνουμε κουβέντα.  Μήπως είμαστε άλλη μια φορά καταδικασμένοι. Ειδικά όταν δεν σκεφτόμαστε;;

Τροφή για σκέψη, η αιολική ενέργεια, η υδροηλεκτρική και η ενέργεια από τους ωκεανούς θα μπορούσε να γίνει sustainable? Επίσης η ηλιακή. 

Ήδη στην Δανία είναι το 47% γαι φέτος. Η ηλιόλουστη Ελλάδα, με τους ανέμους της και τα πολλά της βουνά δεν θα μπορούσαν άραγε να γίνουν παράδειγμα στις ανανεώσιμες καθαρές πηγές ενέργειας;

1, 2

 

Αλλά από την άλλη εμείς επενδύουμε σαν Ελλάδα ακόμα στις βρώμικες πηγές ενέργειας και στον λιγνίτη.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...