Προς το περιεχόμενο

Το thread της SpaceX. (10 χρονια μετα την πιο κομβικη της στιγμη)


sattack

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 744
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν τους προλαβαίνεις...
Έχει ξεφύγει η κατάσταση από τη SpaceX, και ακολουθεί από κοντά και η RocketLab!

Επεξ/σία από Thanar
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, ntinos19 είπε

και μόλις έσκασε λίγα λεπτά μετά την προσγείωση 

Νομίζω οτι η φωτια που φαίνεται προς το τέλος πρεπει να ηταν η αιτία, δεν φαίνεται φυσιολογικό

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αυτά υποτίθεται θα ναι οι συνέχεια από falcon +starship?

Ασχολιαστο όσα site γράφουν επιτυχημένη προσγείωση.. 

Επεξ/σία από kage
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 6/3/2021 στις 12:05 ΠΜ, kage είπε

Ασχολιαστο όσα site γράφουν επιτυχημένη προσγείωση

Η δοκιμή ήταν απολύτως επιτυχημένη. Το είπε και ο αρχιμηχανικός της SpaceX στο live. Αλλά ξέχασα, οι σχολιαστές του insomnia ως συνήθως ξέρουν καλύτερα...

Στις 6/3/2021 στις 12:05 ΠΜ, kage είπε

Αυτά υποτίθεται θα ναι οι συνέχεια από falcon +starship

Άλλο το Falcon9, άλλο το Starship. Το Starship είναι αυτό που βλέπεις στις δοκιμές να σκάει. Το Falcon9 έχει κοντά 10 χρόνια απογειώνεται και προσγειώνεται με ποσοστό επιτυχίας αποστολών άνω του 99%. Υπόψιν, κάπως έτσι είχε ξεκινήσει και εκείνο.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

SpaceX 10.000 υπαλλήλους, SpaceX  έτοιμο το SN11 για την άλλη βδομάδα, SpaceX ανεβάζουν δορυφόρους starlink ασταμάτητα και πουλάνε την beta better than nothing ηδη και σε άλλες χωρες,  SpaceX κερδίζουν συμβόλαιο για την νέας γενεάς heat shield της  USAF...

 

Εχει πάρει φωτιά ο πωπος τους, την ωρα που οι άλλοι πάνε σαν σαλιγκάρια...

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Noμίζω πως δεν αξιολογείται επαρκώς και κατ' επέκταση δεν αποδίδονται τα ανάλογα εύσημα σε μια εταιρία που κατόρθωσε, μέσα σε δύο δεκαετίες ύπαρξης και πολύ λιγότερο χρόνο ορατής δραστηριοποίησης, να αλλάξει άρδην τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τους πυραύλους, το τι είναι εφικτό να γίνει, ακόμη και το πόσο στοιχίζει να στείλεις έναν άνθρωπο στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

Δεν χρειάζεται να θυμίσω τι έλεγαν και σχολίαζαν, ειδικοί και μη, όταν ένας παλαβός τύπος οραματιζόταν πυραύλους που θα χρησιμοποιούνταν ξανά, και ξανά, και ξανά.

Αυτή τη στιγμή, η SpaceX διαθέτει δύο Falcon 9 που έχουν χρησιμοποιηθεί από 8 φορές και έχουν ακόμη "ζωή" μπροστά τους. Ο δεύτερος συμπλήρωσε τις οκτώ πτήσεις με την αποστολή της πιο πρόσφατης παρτίδας δορυφόρων για το πρόγραμμα Starlink.

Το Starship, φιλοδοξεί να αποτελέσει το πλέον προηγμένο διαστημόπλοιο που κατασκεύασε ποτέ ο άνθρωπος, σε επίπεδο δυνατοτήτων και ευελιξίας. Με ικανότητα να οδηγήσει σε χαμηλή τροχιά γύρω από τον πλανήτη μας φορτίο τριπλάσιο από ό,τι το περίφημο "διαστημικό λεωφορείο".

Πρέπει να έχουμε κατά νου πως, το SN10 που προσγειώθηκε όχι τέλεια, αλλά σαφώς με επιτυχία, είναι μόλις το τρίτο "πλήρους" μορφής πρότυπο (του άνω σκέλους του συνολικού Starship) που επιχείρησε κάτι που, μέχρι πρότινος, φάνταζε αδιανόητο.

Το SN5, που ήταν το πρώτο που απογειώθηκε (χωρίς κώνο και πτερύγια) πραγματοποίησε ένα σύντομο άλμα. Τα SN8/9/10 ξεπέρασαν τα δέκα χιλιόμετρα, αιωρήθηκαν με επιτυχία και επέστρεψαν στην αφετηρία τους.

Αν συγκρίνουμε τους χρόνους ανάπτυξης και δοκιμής νέων στοιχείων, όχι με τη NASA, που για πολιτικούς λόγους δεν μπορεί να έχει τέτοια ευελιξία, αλλά με άλλες ιδιωτικές εταιρίες, η διαφορά αυτή τη στιγμή είναι τεράστια.

Μέσα σε ελάχιστο διάστημα, η SpaceX μαθαίνει πώς να ελέγχει ένα πρωτοποριακό σύστημα, αλλά και να εμπνέει άλλες εταιρίες να επιχειρήσουν το ίδιο. Oι μέχρι πρότινος "παλαβομάρες" του Μασκ και των μηχανικών της SpaceX εξελίσσονται σε παράδειγμα και πρότυπο. Κι όλα αυτά, από μια εταιρία "χθεσινή", που αναμετρήθηκε και έβαλε κάτω ακόμη και κολοσσούς της αεροναυπηγικής, όπως η Boeing και η Lockheed Martin.

Με τρεις δοκιμές, έχουν καταφέρει να ελέγξουν την επάνοδο των SN. Tρεις δοκιμές. Σε διάστημα λίγων μηνών.

Την ίδια ώρα, εταιρίες που επί δεκαετίες επιχορηγούνταν (και επιχορηγούνται) με πολύ μεγαλύτερα συμβόλαια, πασχίζουν ακόμη να καταφέρουν αυτό που έχει καταφέρει ήδη η SpaceX: να στείλει ανθρώπους με ασφάλεια στον ISS και να τους φέρει πίσω στον πλανήτη επίσης ασφαλείς.

Άλλοι, θα αρκούνταν στις δάφνες τους και την επικερδή μεταφορά πληρωμάτων και φορτίων στον ISS και σε χαμηλή τροχιά γύρω από τον πλανήτη. Η SpaceX τολμά να χρεωθεί "αποτυχίες" και θεαματικές εκρήξεις, ειρωνία και χλεύη και "σιγά τι έκανε", αντί να καθίσει στα έτοιμα. Τολμά να δοκιμάσει τα όρια του τι είναι εφικτό, όταν άλλοι αναπαράγουν μοντέλα που σχεδιάστηκαν τη δεκαετία του 1950.

Επειδή, για επαγγελματικούς λόγους, χρειάστηκε να ασχοληθώ με την περίπτωση του Μασκ, θα αναφέρω απλά (για όσους ενδεχομένως με θεωρούν "οπαδό" -ή fanboy στην καθομιλουμένη- του Μασκ και της SpaceX) πως ο Μασκ δεν μου είναι συμπαθής. Δεν μου αρέσει το ύφος του, δεν μου αρέσει και ο τρόπος που (φέρεται να) αντιμετωπίζει τους άλλους. Είναι απαιτητικός και απόλυτος, ενδεχομένως ακόμη και αυταρχικός. Κι αν αυτή η περιγραφή σας θυμίζει έναν τύπο με μαύρο ζιβάγκο, ίσως η σύμπτωση να μην είναι τυχαία.

Όμως, θα ήταν στρουθοκαμηλισμός πρώτου βαθμού να μην αναγνωρίσω πως τολμάει και δοκιμάζει πράγματα, και φέρνει αποτελέσματα. Μπορεί να υπόσχεται πολλά, μπορεί να έχει έπαρση, μπορεί να μην τον ήθελα για παρέα μου, αλλά ο άνθρωπος έχει όραμα. Και, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, δείχνει ικανός να αλλάξει (προφανώς όχι μόνος του) τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το διάστημα και τα όρια της ανθρώπινης εξερεύνησης.

 

  • Like 3
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Παρενθετικά, αυτή τη στιγμή και για τα επόμενα τρία τέταρτα, περίπου, μπορείτε να δείτε το SN11 που μεταφέρεται από το υπόστεγο συναρμολόγησης στις εγκαταστάσεις δοκιμών και την πλατφόρμα εκτόξευσης.

Αναμένεται ενημέρωση για το πότε είναι προγραμματισμένη η δοκιμαστική πτήση του SN11.

Βίντεο, για παράδειγμα, εδώ:

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, Snoob είπε

πως ο Μασκ δεν μου είναι συμπαθής. Δεν μου αρέσει το ύφος του, δεν μου αρέσει και ο τρόπος που (φέρεται να) αντιμετωπίζει τους άλλους. Είναι απαιτητικός και απόλυτος, ενδεχομένως ακόμη και αυταρχικός. .

 

Το θέμα λίγο με είχε βάλει σε σκέψεις κάποια στιγμή. Τελικά κατέληξα στο ότι "και λίγα κανει"... ! ... να εξηγηθω: πρόκειται για μια νοημοσύνη σε τελειως άλλο επίπεδο. Αντιλαμβάνεται το πως έχουν και πως δουλεύουν τα πράγματα σε τελειως αλλο επίπεδο από οποιονδήποτε άλλο. Σε μια πολλή ευρεία γκάμα θεματων. Επιστημονικων και τεχνικών σε οποιονδήποτε θέμα, αλλά και οικονομικων και δεν ξέρω και που αλλού. Και δεν ειμαι μόνο ότι τα αντιλαμβάνεται, έχει και τα χειροπιαστό αποτελέσματα να τον επιβεβαιωνουν. Όταν ένας άνθρωπος συνειδητοποιήσει αυτή την ανωτερότητα του, νομίζω είναι πολύ δύσκολο να συγκρατήσει τον εαυτό του στη συμπεριφορά του απέναντι στους άλλους που βλέπει να αγκομαχουν για να παρακολουθήσουν έστω κι ένα κομματάκι. Πιστεύω ότι είναι πολύ δύσκολο να συγκρατηθεί καποιος σε αυτή τη θέση. Γι αυτό λέω ότι ίσως "και λιγα κανει"...

ΥΓ. Αυτό δεν αποκλειει να έχει κάνει και λάθη. Πχ εμενα μου φαίνεται απίστευτο ο πιο έξυπνος άνθρωπος του κόσμου να έχει υποστηρίξει τη μεγαλύτερη μπαρούφα που ακούστηκε ποτε, το "universal basic income"... τεσπα...

Επεξ/σία από sattack
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...