Προς το περιεχόμενο

Πόσο κοντά είναι πραγματικά τα αυτόνομα οχήματα;


Επισκέπτης

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 86
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

οι υπολογιστές είναι υπολογιστές δηλαδή βασίζονται σε προσομοιώσεις και πάντα υπάρχει και το σενάριο που δεν μπορούν να προβλέψουν, αν ήταν μόνο αυτόνομα οχήματα εκει έξω τότε ναι θα ήταν πιο εύκολα τα πράγματα αλλά η πραγματικότητα ακόμα και για δεδομένα γερμανίας είναι πολύ δύσκολη πόσο μάλλον για κάτι ελλάδες και ρωσίες :D 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Γιατί τώρα υπάρχουν κριτήρια? Αυτά τα ερωτήματα είναι περισσότερο φιλοσοφικού χαρακτήρα παρά πραγματικού. Εάν είχες αρκετό χρόνο ώστε να δεις, να επεξεργαστείς, να αποφασίσεις μεταξύ δυο καταστάσεων, να βρεις τον καλύτερο τρόπος αντιμετώπισης και να πράξεις ανάλογα, θα είχες και αρκετό χρόνο για να σταματήσεις! Αντιδράς ενστικτωδώς στο πρώτο εμπόδιο, και συνήθως αντιδράς και λάθος, και πράττεις ανάλογα με την συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε μια κρίσιμη κατάσταση εάν και εφόσον το αυτοκίνητο είναι ελέγξιμο.  

Αυτοκίνητα είναι. Δεν είναι robot διασώσεων που θα πρέπει να επιλέξει μεταξύ μιας γριάς και μιας εγκύου για να βγάλει από ένα φλεγόμενο κτίριο. Το μόνο ηθικό ζήτημα που υπάρχει είναι εάν βρεις εμπόδιο και η ορατότητα στο αντίθετο ρεύμα είναι μηδέν, ρισκάρεις και μπαίνεις στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας ή βγαίνεις έξω από τον δρόμο και κτυπάς σε δέντρα, τοίχους κλπ. 

Απο την στιγμη που ενα μηχανημα οσο εξελιγμενο και αν ειναι , ειναι σε θεση να παρει αποφασεις , τα ερωτηματα που εγειρονται καθε αλλο παρα φιλοσοφικα ειναι , ειναι εντελως ρεαλιστικα , και η αποφαση σε μια κατασταση δεν ειναι μονο επεξεργασια δεδομενων για τον ανθρωπο , ειναι κατι πιο πολυπλοκο

Επεξ/σία από jimmyl
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ο λόγος που δεν ξεκλειδώνουν μια τέτοια τεχνολογία είναι πως θα χαθεί το πάθος που προκαλεί ο  ανταγωνισμός στην οδήγηση και τροφοδοτεί την αγορά του αυτοκινήτου. 
Πως θα κάνει ο κάθε τραχανοπλαγίας της μαγκιές του αν το αυτοκίνητο καταλήξει ρομπότ. Θα χαθεί κάθε νόημα να πηγαίνεις ακόμα και στο περίπτερο της γωνίας με το αυτοκίνητο.
Ως αναφορά τα θύματα, ποιος νοιάζεται έτσι κι αλλιώς για τραχανοπλαγιάδες. 

Επεξ/σία από fotoalexandros
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω νομίζω η λυση ειναι απλη αλλα και πολύπλοκη ταυτόχρονα. Για να λειτουργησουν τα αυτόνομα οχηματα θα πρέπει ολα τα οχηματα στο δρόμο να είναι αυτονομα και στο ιδιο δικτυο. Δηλαδή ολα τα αυτονομα οχηματατα να ξερουν σε μια ακτινα την πορεια των αλλων οχημάτων. Να μπουν σωστα ορια ταχύτητας τα οποια τα αμαξια θα διαβαζουν και το μονο θέμα που θα εχουν να προβλέψουν τα αμαξια θα ειναι οι πεζοί, οι οποίοι πεζοι μετα απο κανα δυο που θα φυγουν αδικα θα αρχισουν κ αυτοι να ακολουθουν τους κανονες(διαβασεις κτλ) και ολα θα ειναι τέλεια. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, jimmyl είπε

Απο την στιγμη που ενα μηχανημα οσο εξελιγμενο και αν ειναι , ειναι σε θεση να παρει αποφασεις , τα ερωτηματα που εγειρονται καθε αλλο παρα φιλοσοφικα ειναι , ειναι εντελως ρεαλιστικα , και η αποφαση σε μια κατασταση δεν ειναι μονο επεξεργασια δεδομενων για τον ανθρωπο 

 

Φυσικά και δεν είναι ρεαλιστικό. Κατ αρχήν δεν υπάρχει ο όρος γρια, παιδί, έγκυος για ένα αμάξι γιατί απλά δεν μπορεί να ξεχωρίσει μεταξύ αυτών των καταστάσεων. Μετά βίας αναγνωρίζουν έναν άνθρωπο σαν σύνολο και αυτό όταν οι συνθήκες είναι τέλειες. Όχι να ξεχωρίσουν φύλο, ηλικία κλπ. Και ούτε πρόκειται να γίνει αυτό λίαν συντόμως γιατί ανάλυση της cameras για να ξεχωρίσεις έναν άνθρωπο από μακριά ώστε οποιαδήποτε αντίδραση να έχει νόημα πρέπει να είναι τεράστια, τα fps υπερβολικά πολλά,  και ο τεράστιος όγκος δεδομένων που θα πρέπει να επεξεργαστεί ο υπολογιστής σε μηδαμινό χρονικό διάστημα κάνουν την επεξεργαστική ισχύ ενός τέτοιου chip εξωπραγματική. 

2ο. Η κατάσταση στο να βρεθείς ταυτόχρονα μεταξύ δυο επιλογών που θα πρέπει να διαλέξεις μεταξύ δυο ανθρώπων, χωρίς εναλλακτική πχ να σταματήσεις, έχει σχεδόν μηδέν πιθανότητα να συμβεί εκτός εάν είσαι σε πίστα του Carmageddon. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, T64 είπε

Στην A.I. υπάρχει και μία ακόμα παράμετρος: η ηθική. Αν την κρίσιμη στιγμή ο υπολογιστής πρέπει να κρίνει πια είναι η λιγότερο ή περισσότερο αποδεκτή επιλογή - να πέσει πάνω σε μια παρέα παιδιών ή μία έγκυο γυναίκα (χωρίς να υπάρχει δυνατότητα αποφυγής), με ποιο κριτήριο θα αποφασίσει;

πολυ σωστα το αναφερεις και ο προβληματισμος ειναι μεγαλος. γνωμη μου ομως ειναι οτι αργα ή γρηγορα πρεπει να παρθουν τετοιες ασχημες αποφασεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, T64 είπε

Στην A.I. υπάρχει και μία ακόμα παράμετρος: η ηθική. Αν την κρίσιμη στιγμή ο υπολογιστής πρέπει να κρίνει πια είναι η λιγότερο ή περισσότερο αποδεκτή επιλογή - να πέσει πάνω σε μια παρέα παιδιών ή μία έγκυο γυναίκα (χωρίς να υπάρχει δυνατότητα αποφυγής), με ποιο κριτήριο θα αποφασίσει;

ότι θα εκανε και ενας φυσικος οδηγός…..

Στην τύχη ...ζαριά 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Νομίζω ότι ένα άλλο κρίσιμο ζήτημα είναι και η ασφάλεια του οδηγού στις αποφάσεις που έχει να πάρει ένα ΑΙ.

Για παράδειγμα όταν θα έχεις μπροστά

πεζούς και δεξιά θάλασσα ή γκρεμό, τι απόφαση θα πάρει;

 Δίνουμε στους επιβάτες του οχήματος προτεραιότητα; Και ποιος δεν θα ήθελε με την αγορά τέτοιοι οχήματος να γνωρίζει ότι έχει προτεραιότητα;

  Ακόμα και σε κάποιες περιπτώσεις να μην έχει, γιατί να μην υπάρξουν εταιρείας που να υπόσχονται κάτι τέτοιο;

 Πολλές οι γκρίζες ζώνες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 λεπτά πριν, billomnia είπε

Νομίζω ότι ένα άλλο κρίσιμο ζήτημα είναι και η ασφάλεια του οδηγού στις αποφάσεις που έχει να πάρει ένα ΑΙ.

Για παράδειγμα όταν θα έχεις μπροστά

πεζούς και δεξιά θάλασσα ή γκρεμό, τι απόφαση θα πάρει;

 Δίνουμε στους επιβάτες του οχήματος προτεραιότητα; Και ποιος δεν θα ήθελε με την αγορά τέτοιοι οχήματος να γνωρίζει ότι έχει προτεραιότητα;

  Ακόμα και σε κάποιες περιπτώσεις να μην έχει, γιατί να μην υπάρξουν εταιρείας που να υπόσχονται κάτι τέτοιο;

 Πολλές οι γκρίζες ζώνες.

αν εγώ οδηγάω σε δρόμο στην πόλη πχ με 40 χιλιόμετρα και πεταχτεί πεζός μπορεί να πέσω σε άλλο αμάξι με ένα κόψιμο σε ταχύτητα και να γίνει υλική ζημιά μόνο για να μην τον σκοτώσω απο την στιγμή που δεν θα πεθάνω αλλά αν είμαι στην εθνική με 120 χιλιόμετρα δεν θα σκοτωθώ εγώ για τον βλάκα που πέρασε την νησίδα της εθνικής να περάσει στο απέναντι χωράφι θα τον πατήσω αν δεν μπορέσω να σώσω τον εαυτό μου πρώτα.

αυτό το πράγμα δεν ξέρεις πως θα αντιδράσει, μπορεί για να μην φάει έναν προφυλακτήρα να σκοτώσει άνθρωπο χωρίς να το προβλέψει γιατί μπορεί να σταματήσει αν δει κάποιον να βγαίνει απο ένα στενό 50 μέτρα μακριά και να πέσει απο πίσω του ένα μηχανάκι και να τρακάρει, να μου πεις και το μηχανάκι έπρεπε να κρατάει απόσταση αλλά δυστυχώς δεν το κάνουν οι περισσότεροι.

σενάρια κάνω δεν λέω ότι θα γίνει κάτι απο αυτά αλλά έχω και εγώ τις αμφιβολίες μου για το ΑΙ.

 

Επεξ/σία από georgepppo
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, zodiacskipper said:

Αυτόνομα οχήματα και @@@

Αυτό είναι από τώρα το καλύτερο quote του 2030.

Παρεμπιπτόντως, για όσους διαβάζουν και πηγαίνουν λύκειο και τους ταιριάζει: ειδίκευση σε κάποια/ες τεχνολογίες αυτόνομων οχημάτων = λυμένο το θέμα καριέρας στο εξωτερικό για τα επόμενα 20 χρόνια.

Επεξ/σία από defacer
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναφορά σε κείμενο

Από τα 443 εκατομμύρια χιλιόμετρα χωρίς ατύχημα που θεωρείται ο μέσος όρος για έναν άνθρωπο οδηγό

Holy moly troly!!!

😮😮

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όπως γράφτηκε και πιο πάνω πιστεύω ότι η μόνη πιθανότητα να λειτουργήσει η αυτόνομη οδήγηση είναι σε ένα δρόμο μόνο με αυτόνομα οχήματα.

Ακόμα κι έτσι όμως νομίζω ότι θα φοβόμουν και θα αγχωνόμουν πολύ αν ήμουν σε ένα αυτόνομο όχημα, ειδικά χωρίς τιμόνι και χωρίς δυνατότητα παρέμβασης!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...