Προς το περιεχόμενο

Πόσο κοντά είναι πραγματικά τα αυτόνομα οχήματα;


Επισκέπτης

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Υπάρχουν ήδη το πρόβλημα είναι πως σχεδιάστηκαν βάση ΚΟΚ. Οι παραλλαγές και οι τροποποιήσεις γίνονται καθημερινά γιατί ο εκάστωτε ΚΟΚ δεν έχει κανόνες για πεζούς ούτε προνοεί ορθές επιλογές για τις περιπτώσεις που εμείς κάνουμε ότι γουστάρουμε. Ρεαλιστικά αν ποθείς 100% ασφαλή αυτονομία τότε η απάντηση είναι "ποτέ". Μπορούμε μέσα στα επόμενα 10-15 έτη να έχουμε κάτι με αποδεκτά ποσοστά σφάλματος αλλά άντε να βάλεις τις ασφαλιστικές στο παιχνίδι άλλα 20 έτη. Να θυμίσω πως υπάρχει κόσμος που ρίχνει τον εαυτό του πάνω σε οχήματα με πολύ εφευρετικούς τρόπους πως θέλεις να αντιδράσει ένα μηχάνημα σε αυτό;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 86
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Όλα είναι θέμα δικτύου. Αλλαγών ανακηρυχθεί πλήρως το 5G τοτε θα δούμε πολλές εξελίξεις στον τομεα της αυτοκίνησης και όχι μόνο. Άρα αναμονή μια 5ετια λέω εγώ. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναφορά σε κείμενο

 πόσο κοντά είναι πραγματικά τα αυτόνομα οχήματα;

1,6 έτη φωτός.

Ο όπτιμους πράϊμ νιώθει μόνος στην τοποθεσία insomnia.gr.

Πραγματικά αυτόνομα οχήματα θα ήταν αυτά που θα μπορούσαν, ίσως, να απαντήσουν

στο δίλημμα "ποιον πρέπει να σώσω όταν κάποιον πρέπει να σκοτώσω";

Τι κώδικα φτιάχνεις για αυτό, οτομποτ ντρήμερ;

Στην Καλάμπρια, υπάρχει απάντηση σε αυτό. :whistle:

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

από την στιγμή που ο A.I δεν πίνει,δεν νυστάζει,δεν στέλνει sms και δεν βράζει και το αίμα του, είναι σίγουρα ότι σύντομα θα ξεπεράσει σε ασφάλεια και τον καλύτερο οδηγό.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 hours ago, zio10 said:

Όπως γράφτηκε και πιο πάνω πιστεύω ότι η μόνη πιθανότητα να λειτουργήσει η αυτόνομη οδήγηση είναι σε ένα δρόμο μόνο με αυτόνομα οχήματα.

Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει δρόμος μόνο για αυτόνομα όμως αν δεν κυκλοφορούν ήδη πάρα πολλά, και δεν πρόκειται να κυκλοφορούν αν δεν έχουν δρόμο να κυκλοφορήσουν. Συμπέρασμα, θα γίνει σε μικτό δρόμο.

Έτσι κι αλλιώς όμως για το αυτοκίνητο δεν έχει σημασία ποιός οδηγεί τα άλλα αυτοκίνητα.

2 hours ago, centouno said:

Ρεαλιστικά αν ποθείς 100% ασφαλή αυτονομία τότε η απάντηση είναι "ποτέ".

Κανένα από τα πράγματα που κάνουν οι άνθρωποι δεν είναι 100% ασφαλές, ούτε το να περάσεις το δρόμο.

2 hours ago, centouno said:

Να θυμίσω πως υπάρχει κόσμος που ρίχνει τον εαυτό του πάνω σε οχήματα με πολύ εφευρετικούς τρόπους πως θέλεις να αντιδράσει ένα μηχάνημα σε αυτό;

Σταματώντας προφανώς. Πού είναι το δύσκολο;

Επίσης, κάτι που βλέπω πολύ κόσμο να κάνει αρκετά συχνά, και είναι λάθος σκέψη: είναι πολύ λάθος ιδέα (πρακτικά ανεφάρμοστη, και δεν την εφαρμόζουμε σε τίποτα για αυτό το λόγο) να προσπαθεί κανείς να λύσει "δια παντός" μη-τεχνολογικά προβλήματα με τεχνολογικό τρόπο. Αυτό δε γίνεται.

Δεν υπάρχει καμία λογική στο να κάθεται η ανθρωπότητα να κοιτάει τα δάχτυλα της, ή να ξοδεύει χρόνο/κόπο/οτιδήποτε, προκειμένου να εμποδίσει έναν κακοήθη να κάνει την κακοήθειά του. Αυτά τα προβλήματα λύνονται με νομοθεσία: αν το θες τόσο πολύ κάντο, και εμείς θα φροντίσουμε να το μετανιώσεις.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 minutes ago, defacer said:

Κανένα από τα πράγματα που κάνουν οι άνθρωποι δεν είναι 100% ασφαλές, ούτε το να περάσεις το δρόμο.

Ναι αλλά είναι εντελώς διαφορετικό το ποσοστό ρίσκου που εμπιστευόμαστε σε ανθρώπους και σε υπολογιστές.

Για παράδειγμα σε πολύ πιο κλειστό και ελεγχόμενο κύκλο λειτουργούν οι αυτόματοι πιλότοι αλλά υπό επίβλεψη 2 πιλότων δεν υπάρχει κυβερνητικός οργανισμός που θα εγκρίνει αυτονομία σε μηχάνημα όταν υπάρχει κίνδυνος ανθρώπινης ζωής. Τουλάχιστον όχι ακόμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, T64 είπε

Στην A.I. υπάρχει και μία ακόμα παράμετρος: η ηθική. Αν την κρίσιμη στιγμή ο υπολογιστής πρέπει να κρίνει πια είναι η λιγότερο ή περισσότερο αποδεκτή επιλογή - να πέσει πάνω σε μια παρέα παιδιών ή μία έγκυο γυναίκα (χωρίς να υπάρχει δυνατότητα αποφυγής), με ποιο κριτήριο θα αποφασίσει;

να πέσει καλύτερα σε κανά τοίχο;;;; ;)

Μου θυμίζει το ανέκδοτο:

είναι ο δάσκαλος οδήγησης με μια ξανθιά μαθήτρια και τη ρωτάει: Την ώρα που οδηγάς, βλέπεις να περνάει μια γιαγιά με το εγγονάκι της στο δρόμο, τι πατάς;;;;

Η ξανθιά λέει: τη γιαγιά

Ο δάσκαλος: Πατάς το ΦΡΕΝΟ!!!! 😛

1 ώρα πριν, Calabrian_Testicles είπε

1,6 έτη φωτός.

Ο όπτιμους πράϊμ νιώθει μόνος στην τοποθεσία insomnia.gr.

Πραγματικά αυτόνομα οχήματα θα ήταν αυτά που θα μπορούσαν, ίσως, να απαντήσουν

στο δίλημμα "ποιον πρέπει να σώσω όταν κάποιον πρέπει να σκοτώσω";

Τι κώδικα φτιάχνεις για αυτό, οτομποτ ντρήμερ;

Στην Καλάμπρια, υπάρχει απάντηση σε αυτό. :whistle:

??????????????????????????????????????????????????????????

Επεξ/σία από mants118
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, centouno είπε

Ναι αλλά είναι εντελώς διαφορετικό το ποσοστό ρίσκου που εμπιστευόμαστε σε ανθρώπους και σε υπολογιστές.

Για παράδειγμα σε πολύ πιο κλειστό και ελεγχόμενο κύκλο λειτουργούν οι αυτόματοι πιλότοι αλλά υπό επίβλεψη 2 πιλότων δεν υπάρχει κυβερνητικός οργανισμός που θα εγκρίνει αυτονομία σε μηχάνημα όταν υπάρχει κίνδυνος ανθρώπινης ζωής. Τουλάχιστον όχι ακόμα.

εδώ έχουν εγκρίνει το τσιγάρο και το ποτό...

3 λεπτά πριν, rocco84 είπε

Η ερώτηση βασικά πρέπει να είναι άλλη. Χρειαζόμαστε τα αυτόνομα αυτοκίνητα; 

ΔΥΣΚΟΛΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

GJHG.thumb.jpg.e911db19b973496e246d8118dca997fb.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, rocco84 είπε

Η ερώτηση βασικά πρέπει να είναι άλλη. Χρειαζόμαστε τα αυτόνομα αυτοκίνητα; 

Χρειάζεται συνδυασμός αυτονομίας και ανθρώπινου παράγοντα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω ότι οι περισσότεροι δυσκολεύονται να το δεχτούν, σκεπτόμενοι συνθήκες οδήγησης που δεν είναι νόμιμες.

Το αυτόνομο αυτοκίνητο θα πηγαίνει με την επιτρεπόμενη ταχύτητα στην πόλη, οπότε μην σκέφτεστε σενάριο «θα πηγαίνω με 75 στα στενά του Περιστερίου και θα μου πεταχτεί μια γριά». Το αυτόνομο θα πηγαίνει με 35-40 (το πολύ) και μόλις πεταχτεί η γριά θα κοκαλώσει και δεν θα έχουμε ατύχημα.

Ή, πηγαίνω με 180 στην εθνική και ο μπροστινός δεν κάνει άκρη να περάσω ενώ του κάνω τα φώτα σαν τρελός (το «σαν» καθαρά για λογοτεχνικούς λόγους): Όχι, το αυτόνομο θα μπορεί να ξέρει το όριο (π.χ. 120), να μετράει και το οδόστρωμα και να κατεβάζει ταχύτητα ανάλογα, οπότε δεν θα έχει ανάγκη να αναβοσβήνει σαν τρελό τα φώτα του στον μπροστινό.

 

Γενικά, νομίζω ότι η επανάσταση της αυτόνομης οδήγησης θα πάει παρέα με την μεγαλύτερη αστυνόμευση των δρόμων (με κάμερες μάλλον και άμεσο πρόστιμο στις παραβάσεις των ανθρώπων οδηγών).

Αν οδηγούν όλοι στα πραγματικά όρια και όχι όπως «ξέρω εγώ, τί να μας πει τώρα ο κώδικας...», μια χαρά θα έρθει και η αυτόνομη οδήγηση.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, centouno said:

 Ναι αλλά είναι εντελώς διαφορετικό το ποσοστό ρίσκου που εμπιστευόμαστε σε ανθρώπους και σε υπολογιστές

Το point μου είναι πως δεν υπάρχει τίποτα καλό στην ιδέα της 100% μαθηματικής σιγουριάς.

Και προφανώς υπάρχει οργανισμός που θα εγκρίνει αυτονομία με θεωρητικό κίνδυνο ζωής, σε μικρή κλίμακα το κάνουν ήδη και έχει υπάρξει και τουλάχιστον ένας νεκρός (η περίπτωση αν θυμάμαι καλά Uber βράδι που σκοτώθηκε κάποια που διέσχιζε το δρόμο στην Αμερική). Το ότι υπήρχε και οδηγός από δίπλα για παν ενδεχόμενο προφανώς και στη θεωρία και στην πράξη δεν αποτελεί εγγύηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα data που επεξεργάζεται ο ανθρώπινος εγκέφαλος real time σε οδήγηση, απαιτούν επεξεργαστική ισχύ αλλά και software που ακόμα δεν υπάρχει.

Είναι καθαρά θέμα εξέλιξης hardware και software. Στην οδήγηση θέλεις αξιοπιστία 99,9999%. Δηλαδή, χαιρέτα μου τον πλάτανο. Δεν είναι σαν ένα λειτουργικό που και να κρασάρει δεν συνέβη και κάτι. Ένα μικροκρασάρισμα στο πρόγραμμα οδήγησης ή μια οποιαδήποτε αστοχία, σημαίνει πολύ πιθανή απώλεια ζωής.

Προτιμώ να σκοτωθώ από δική μου μαλ@κία παρά από bug του λειτουργικού. Ξεκάθαρα.

Σε αυτοματοποιημένες μεταφορές πάμε, αλλά έχουμε πολύ ψωμί ακόμα. Η δεκαετία είναι πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

25 λεπτά πριν, dolph είπε

Νομίζω ότι οι περισσότεροι δυσκολεύονται να το δεχτούν, σκεπτόμενοι συνθήκες οδήγησης που δεν είναι νόμιμες.

Το αυτόνομο αυτοκίνητο θα πηγαίνει με την επιτρεπόμενη ταχύτητα στην πόλη, οπότε μην σκέφτεστε σενάριο «θα πηγαίνω με 75 στα στενά του Περιστερίου και θα μου πεταχτεί μια γριά». Το αυτόνομο θα πηγαίνει με 35-40 (το πολύ) και μόλις πεταχτεί η γριά θα κοκαλώσει και δεν θα έχουμε ατύχημα.

Ή, πηγαίνω με 180 στην εθνική και ο μπροστινός δεν κάνει άκρη να περάσω ενώ του κάνω τα φώτα σαν τρελός (το «σαν» καθαρά για λογοτεχνικούς λόγους): Όχι, το αυτόνομο θα μπορεί να ξέρει το όριο (π.χ. 120), να μετράει και το οδόστρωμα και να κατεβάζει ταχύτητα ανάλογα, οπότε δεν θα έχει ανάγκη να αναβοσβήνει σαν τρελό τα φώτα του στον μπροστινό.

Γενικά, νομίζω ότι η επανάσταση της αυτόνομης οδήγησης θα πάει παρέα με την μεγαλύτερη αστυνόμευση των δρόμων (με κάμερες μάλλον και άμεσο πρόστιμο στις παραβάσεις των ανθρώπων οδηγών).

Αν οδηγούν όλοι στα πραγματικά όρια και όχι όπως «ξέρω εγώ, τί να μας πει τώρα ο κώδικας...», μια χαρά θα έρθει και η αυτόνομη οδήγηση.

 

Εμπιστεύεσαι την οικογένεια σου σε αυτόνομο σύστημα οδήγησης έστω και με 120 χλμ/ώρα; Εγώ όχι. Δεν αποδέχομαι να σκοτωθούν τα παιδιά μου επειδή είχε bug το σύστημα. Αν δεν φτάσει η αξιοπιστία σε εξωφρενικά νούμερα, αυτόνομη οδήγηση δεν θα δούμε στους δρόμους. Η Tesla παίζει. Δεν είναι αυτόνομη οδήγηση αυτό που δίνει. Αυτόνομη οδήγηση δεν σημαίνει τα χέρια μου να είναι στο 1cm από το τιμόνι μήπως και την βαρέσει στο Tesla και κόψει αριστερά στην ευθεία...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, gordonas said:

Τα data που επεξεργάζεται ο ανθρώπινος εγκέφαλος real time σε οδήγηση, απαιτούν επεξεργαστική ισχύ αλλά και software που ακόμα δεν υπάρχει.

Πολύ σίγουρος ακούγεσαι για κάποιον που δεν έχει κάνει καριέρα στο χώρο.

Από που προκύπτουν αυτά;

46 minutes ago, rocco84 said:

Η ερώτηση βασικά πρέπει να είναι άλλη. Χρειαζόμαστε τα αυτόνομα αυτοκίνητα; 

Τα αεροπλάνα τα χρειαζόμασταν; Θέλω να πω, αν εξαιρέσεις τα τελευταία 100 χρόνια μέχρι τότε μια χαρά ζούσαμε και χωρίς.

Για τεχνολογία καθημερινής ζωής μιλάμε, όχι για αυτοαναπαραγόμενες πολεμικές νανομηχανές.

46 minutes ago, Xiaomi Mi 8 said:

Πάντως η συμβολή της ΝΑΣΑ και άλλων ιδίων υπηρεσιών θα ήταν καταλυτική μίας και στον τομέα αυτό έχουν μεγάλη τεχνογνωσία...

Στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων έχουν τεχνογνωσία; Πού τη βρήκαν;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...