Προς το περιεχόμενο

Πόσο κοντά είναι πραγματικά τα αυτόνομα οχήματα;


Επισκέπτης

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
27 λεπτά πριν, defacer είπε

Διαφωνώ αλλά δε χρειάζεται να το συζητήσουμε. Γεγονός παραμένει πως τα χιλιόμετρα είναι κάτι χειροπιαστό που μπορούμε κάπως να συγκρίνουμε. Εσύ τι προτείνεις ως καλύτερο κριτήριο ας πούμε;

Δεν χρειάζεται να προτείνω κανένα κριτήριο, δεν είναι η δουλειά μου. Αυτό που γνωρίζω είναι ότι αν απαιτούμε/ζητάμε, για επαγγελματική χρήση, να έχει ένας server που φιλοξενεί website αξιοπιστία 99,99% ή 99,999%  (που έχει τεράστια διαφορά), τότε για αυτόνομη οδήγηση η αξιοπιστία χρειάζεται να πιάνει 99,9999.

Επίσης υπάρχει σοβαρό θέμα όσο αφορά την αυτόνομη οδήγηση και με το θέμα εμπλοκής του οδηγού σε έκτακτη ανάγκη. Όταν το αυτοκίνητο πηγαίνει μόνο του και εσύ έχεις χαλαρώσει, όταν συμβεί κάτι ακραίο μπορείς να ανακτήσεις τον έλεγχο σε 1-2 δευτερόλεπτα; ΟΧΙ ειναι η απάντηση, καταστροφικό το αποτέλεσμα. Τα ακραία στην οδήγηση είναι χιλιάδες. Από γαϊδούρι που πέφτει από γέφυρα, από σκυλί που πετάγε ξαφνικά, από καδρόνι που φεύγει από την μπροστινή νταλίκα. Αυτά έχουν συμβεί.

Έχεις χαλαρώσει και πηγαίνει το αυτοκίνητο με AI. Συμβαίνει το ακραίο. Δεν υπάρχει ανθρώπινη παρέμβαση. Είναι αδύνατον να ανακτήσει τον έλεγχο ενώ είσαι έτοιμος πχ. να σε πάρει ο ύπνος.

Κάποιος είχε παραθέσει παρουσίαση μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας (Toyota; ) με αυτούς τους προβληματισμούς.

 

Το τεράστιο θέμα που θα υπάρξει στην αυτονομία των αυτοκινήτων είναι ζητήματα ηθικής.

 

 

Επεξ/σία από gordonas
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 86
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, defacer είπε

Στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων έχουν τεχνογνωσία; Πού τη βρήκαν;

Η ΝΑΣΑ συνεργάζεται και παρέχει εκτεταμένη τεχνογνωσία στην Νισάν από το 2016 στον τομέα αυτό...

Μπες στο site της ΝΑΣΑ και θα σου λυθεί η απορία που την βρήκε.

 

https://nasasearch.nasa.gov/search?query=Nissan&affiliate=nasa&utf8=✓

 

 

 

Επεξ/σία από Xiaomi Mi 8
Λυσάρι
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, defacer είπε

Θα προτιμούσες ένα σύστημα οδήγησης που μπορείς να καταλάβεις και να ελέγξεις με 2% πιθανότητα ατυχήματος, παρά ένα που δε μπορείς να καταλάβεις αλλά με 1% πιθανότητα.

 

Εξαρτάται τί αντιπροσωπεύουν αυτά τα ποσοστά. Αν το 2% είναι η γενική πιθανότητα τροχαίου ατυχήματος, το ποσοστό αυτό περιλαμβάνει στόλο αυτοκινήτων μ.ό.15ετίας+, μεθυσμένους οδηγούς, κακές καιρικές συνθήκες, κακούς δρόμους.

Ενας οδηγός με πάνω απο το μέσο όρο ικανότητες, με σύγχρονο αυτοκίνητο, σε περιοχή με καλούς δρόμους κτλ. θα έχει πιθανότητα ατυχήματος 0,01% οπότε θα είναι καλύτερα να οδηγεί μόνος του.

Το 1% για το αυτόνομο σύστημα σημαίνει οτι απλά είναι καλύτερο απο το μέσο μεθυσμένο μπάρμπα με το σαπάκι. Είναι πολύ χαμηλός ο πήχης. Θα είναι πραγματικά ασφαλή μόνο όταν θα μπορούν να οδηγούν καλύτερα απο τους καλύτερους ανθρώπους οδηγούς σε οποιεσδήποτε συνθήκες.

2 ώρες πριν, defacer είπε

Κάτι άλλο που συμβαίνει υποσυνείδητα όταν τα σκεφτόμαστε αυτά είναι ότι συγκρίνουμε την καλύτερη δυνατή περίπτωση ανθρώπου οδηγού (μόνος σου στην Εθνική, λιακάδα, ξεκούραστος, χαρούμενος, χορτάτος, προσεκτικός, κλπ) με τη χειρότερη δυνατή υπολογιστή (bug που ξαφνικά αποφασίζει να πέσει κάτω από τη γέφυρα). Αυτό προφανώς δεν είναι ρεαλιστικό ούτε συνολικά αλλά ούτε και ξεχωριστά, όμως επηρεάζει το αποτέλεσμα της σκέψης.

 

Αυτό λειτουργεί και ανάποδα. Η Waymo για παράδειγμα δημοσιεύει κάποια εντυπωσιακά νούμερα miles per disengagement, όμως όλα αυτά είναι "εύκολα" χιλιόμετρα, σε περιορισμένη γεωγραφική περιοχή με καλές καιρικές συνθήκες και καλούς δρόμους.

Όλη η αισιοδοξία για τα αυτόνομα αυτοκίνητα βασίστηκε σε αυτές τις πρώτες εύκολες επιτυχίες, όμως αυτά τα συστήματα θέλουν ακόμα δεκαετίες εξέλιξης μέχρι να βγούν σε πραγματικές, ανεξέλεγκτες συνθήκες.

5 ώρες πριν, defacer είπε

Σταματώντας προφανώς. Πού είναι το δύσκολο;

Δέν είναι τόσο απλό, γιατι δέν έχουν όλα τα σενάρια λύση.

Αν βγούν αυτόνομα οχήματα στους δρόμους, αργά ή γρήγορα θα βρεθούν στη θέση που θα πρέπει να επιλέξουν μεταξύ γριάς ή εγκύου.

Φυσικά σε αυτή τη φάση είναι εντελώς φιλοσοφικό το ερώτημα, καθώς υπάρχουν πολύ πιό βασικά ζητήματα που πρέπει να λυθούν πρώτα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, rocco84 είπε

Η ερώτηση βασικά πρέπει να είναι άλλη. Χρειαζόμαστε τα αυτόνομα αυτοκίνητα; 

Ναι. Αυτο μπορουν να στο βεβαιωσουν ολοι οσοι εχουν χασει φιλους και συγγενεις σε τροχαια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

47 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε

Αν βγούν αυτόνομα οχήματα στους δρόμους, αργά ή γρήγορα θα βρεθούν στη θέση που θα πρέπει να επιλέξουν μεταξύ γριάς ή εγκύου.

Με αφορμή το δικό σου μήνυμα αλλά και άλλων νωρίτερα... γιατί αυτό το ερώτημα δεν υπάρχει τώρα με εμάς οδηγούς και υπάρχει για τα αυτόνομα οχήματα που στην τελική θα είναι προγραμματισμένα από ανθρώπους να για την οποιοδήποτε "απόφαση"??? ή γιατί κάποιοι πιστεύουν ότι η τεχνολογία είναι τόσο μπροστά που θα μπορούσε ένας υπολογιστής να πάρει μόνος του απόφαση???

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε

Εξαρτάται τί αντιπροσωπεύουν αυτά τα ποσοστά. Αν το 2% είναι η γενική πιθανότητα τροχαίου ατυχήματος, το ποσοστό αυτό περιλαμβάνει στόλο αυτοκινήτων μ.ό.15ετίας+, μεθυσμένους οδηγούς, κακές καιρικές συνθήκες, κακούς δρόμους.

Ενας οδηγός με πάνω απο το μέσο όρο ικανότητες, με σύγχρονο αυτοκίνητο, σε περιοχή με καλούς δρόμους κτλ. θα έχει πιθανότητα ατυχήματος 0,01% οπότε θα είναι καλύτερα να οδηγεί μόνος του.

Το 1% για το αυτόνομο σύστημα σημαίνει οτι απλά είναι καλύτερο απο το μέσο μεθυσμένο μπάρμπα με το σαπάκι. Είναι πολύ χαμηλός ο πήχης. Θα είναι πραγματικά ασφαλή μόνο όταν θα μπορούν να οδηγούν καλύτερα απο τους καλύτερους ανθρώπους οδηγούς σε οποιεσδήποτε συνθήκες.

Αυτό λειτουργεί και ανάποδα. Η Waymo για παράδειγμα δημοσιεύει κάποια εντυπωσιακά νούμερα miles per disengagement, όμως όλα αυτά είναι "εύκολα" χιλιόμετρα, σε περιορισμένη γεωγραφική περιοχή με καλές καιρικές συνθήκες και καλούς δρόμους.

Όλη η αισιοδοξία για τα αυτόνομα αυτοκίνητα βασίστηκε σε αυτές τις πρώτες εύκολες επιτυχίες, όμως αυτά τα συστήματα θέλουν ακόμα δεκαετίες εξέλιξης μέχρι να βγούν σε πραγματικές, ανεξέλεγκτες συνθήκες.

Δέν είναι τόσο απλό, γιατι δέν έχουν όλα τα σενάρια λύση.

Αν βγούν αυτόνομα οχήματα στους δρόμους, αργά ή γρήγορα θα βρεθούν στη θέση που θα πρέπει να επιλέξουν μεταξύ γριάς ή εγκύου.

Φυσικά σε αυτή τη φάση είναι εντελώς φιλοσοφικό το ερώτημα, καθώς υπάρχουν πολύ πιό βασικά ζητήματα που πρέπει να λυθούν πρώτα.

Δυο σκεψεις:
- Ο στοχος των αυτονομων οχηματων δεν ειναι να οδηγουν καλυτερα απο τον καλυτερο ανθρωπο. Ο στοχος ειναι να βελτιωθει η ασφαλεια ΣΥΝΟΛΙΚΑ. Με την χρηση αυτονομων οχηματων, οι επικινδυνοι, μεθυσμενοι, απροσεκτοι οδηγοι βγαινουν απο την εξισωση αρα η συνολικη ασφαλεια στο οδικο δικτυο βελτιωνεται de facto. Επισης, οσο περισσοτερο καιρο βρισκονται τα αυτονομα αυτοκινητα στο δρομο, θα βελτιωνεται η αποδοση τους μεσω της επανεκπαιδευσης της ΑΙ, και θα εξελισονται τα αισθητηρια, οποτε καποια στιγμη θα φτασουν το επιπεδο του καλυτερου ανθρωπου οδηγου.

Σαν εργαζομενος στον χωρο μπορω να επιβεβαιωσω οτι ο στοχος που θετουν οι αυτοκινητοβιομηχανιες για την αυτονομια ειναι να μειωθουν τα ατυχηματα κατα 90%. Με τα σημερινα δεδομενα, στην Αγγλια αυτο σημαινει τουλαχιστον ενα θανατηφορο τροχαιο με αυτονομο αυτοκινητο καθε 2 μερες...

-Οσον αφορα την ικανοτητα των οχηματων να παιρνουν αποφασεις, πρεπει να λαβουμε υπ οψιν οτι οι μηχανες δεν αντιλαμβανονται τον κοσμο οπως οι ανθρωποι: Πραγματα δυσκολα για τους ανθρωπους (υπολογισμος ταχητητας, αποστασης κλπ) ειναι παρα πολυ ευκολα για τη μηχανη και το αναποδο. Για το αυτονομο οχημα, το δυσκολο ηθικο ερωτημα γιαγια ή εγκυος δεν υφισταται: Το οχημα θα προσπαθησει να σταματησει ωστε να αποφυγει το εμποδιο που ειναι στο δρομο του. Αν δεν μπορει, τοτε θα συγκρουστει, δεν θα ανεβαινει στα πεζοδρομια για να αποφυγει τον πεζο ουτε θα βγαινει στο αντιθετο ρευμα, οποιος κι αν ειναι εκει. Ακομα κι ετσι ο πεζος θα εχει περισσοτερες πιθανοτητες...

Αυτο που με απασχολει ειναι οτι ολοι κανουμε αυτα τα πειραματα σκεψης αλλα χανουμε την ουσια: Θα κατηγορουσες ποτε τον ανθρωπο που δεν μπηκε στο αντιθετο ρευμα για να σωσει την εγκυο που περασε με κοκκινο? Πως θα ενοιωθες για τον ανθρωπο που μπηκε στο αντιθετο ρευμα και σκοτωσε τη μαμα/γιαγια/θεια σου για να σωσει καποιον που περασε με κοκκινο?

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

24 λεπτά πριν, Reptile47 είπε

Δυο σκεψεις:
- Ο στοχος των αυτονομων οχηματων δεν ειναι να οδηγουν καλυτερα απο τον καλυτερο ανθρωπο. Ο στοχος ειναι να βελτιωθει η ασφαλεια ΣΥΝΟΛΙΚΑ. Με την χρηση αυτονομων οχηματων, οι επικινδυνοι, μεθυσμενοι, απροσεκτοι οδηγοι βγαινουν απο την εξισωση αρα η συνολικη ασφαλεια στο οδικο δικτυο βελτιωνεται de facto. Επισης, οσο περισσοτερο καιρο βρισκονται τα αυτονομα αυτοκινητα στο δρομο, θα βελτιωνεται η αποδοση τους μεσω της επανεκπαιδευσης της ΑΙ, και θα εξελισονται τα αισθητηρια, οποτε καποια στιγμη θα φτασουν το επιπεδο του καλυτερου ανθρωπου οδηγου.

Σαν εργαζομενος στον χωρο μπορω να επιβεβαιωσω οτι ο στοχος που θετουν οι αυτοκινητοβιομηχανιες για την αυτονομια ειναι να μειωθουν τα ατυχηματα κατα 90%. Με τα σημερινα δεδομενα, στην Αγγλια αυτο σημαινει τουλαχιστον ενα θανατηφορο τροχαιο με αυτονομο αυτοκινητο καθε 2 μερες...

-Οσον αφορα την ικανοτητα των οχηματων να παιρνουν αποφασεις, πρεπει να λαβουμε υπ οψιν οτι οι μηχανες δεν αντιλαμβανονται τον κοσμο οπως οι ανθρωποι: Πραγματα δυσκολα για τους ανθρωπους (υπολογισμος ταχητητας, αποστασης κλπ) ειναι παρα πολυ ευκολα για τη μηχανη και το αναποδο. Για το αυτονομο οχημα, το δυσκολο ηθικο ερωτημα γιαγια ή εγκυος δεν υφισταται: Το οχημα θα προσπαθησει να σταματησει ωστε να αποφυγει το εμποδιο που ειναι στο δρομο του. Αν δεν μπορει, τοτε θα συγκρουστει, δεν θα ανεβαινει στα πεζοδρομια για να αποφυγει τον πεζο ουτε θα βγαινει στο αντιθετο ρευμα, οποιος κι αν ειναι εκει. Ακομα κι ετσι ο πεζος θα εχει περισσοτερες πιθανοτητες...

Αυτο που με απασχολει ειναι οτι ολοι κανουμε αυτα τα πειραματα σκεψης αλλα χανουμε την ουσια: Θα κατηγορουσες ποτε τον ανθρωπο που δεν μπηκε στο αντιθετο ρευμα για να σωσει την εγκυο που περασε με κοκκινο? Πως θα ενοιωθες για τον ανθρωπο που μπηκε στο αντιθετο ρευμα και σκοτωσε τη μαμα/γιαγια/θεια σου για να σωσει καποιον που περασε με κοκκινο?

 

Αυτό που λες, μέσες άκρες το λέει και ο υπεύθυνος αυτονομίας της Toyota στην περσινή του παρουσίαση. How safe is safe enough? Κανείς δεν ξέρει.

Ενός ανθρώπου μπορείς να του αναγνωρίσεις ελαφρυντικά. Μπορείς να αποδεκτείς ένα Α, Β ή Γ αριθμό ατυχημάτων. Σε μια μηχανή οι προσδοκίες αλλάζουν καθώς οι απαιτήσεις από τους ανθρώπους για μια μηχανή είναι πολύ μεγαλύτερες. 600 θανάτους το χρόνο σε ένα στόλο αυτοκινήτων με μέση ηλικία 14-15 χρονών, ένα περίπου τους αποδέχεσαι. 300 θανάτους από μηχανές σε state of the art αυτοκίνητα και όχι σαράβαλα σαπάκια, κανένας δεν θα πει ότι είναι επιτυχία, όπως και κανένας δεν θα αποδεχτεί ψυχολογικά εάν ο γιος/πατέρας/κόρη κλπ, σκοτώθηκε επειδή το AI αμάξι κάρφωσε χωρίς ιδιαίτερο λόγο στο δέντρο, νταλίκα, διαχωριστικό αυτοκινητόδρομου. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, T64 είπε

Στην A.I. υπάρχει και μία ακόμα παράμετρος: η ηθική. Αν την κρίσιμη στιγμή ο υπολογιστής πρέπει να κρίνει πια είναι η λιγότερο ή περισσότερο αποδεκτή επιλογή - να πέσει πάνω σε μια παρέα παιδιών ή μία έγκυο γυναίκα (χωρίς να υπάρχει δυνατότητα αποφυγής), με ποιο κριτήριο θα αποφασίσει;

Άσε την ΑΙ. Εσύ σε κλάσματα του δευτερολέπτου με τι κριτήρια θα αποφασίσεις;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Whargoul είπε

Αυτό που λες, μέσες άκρες το λέει και ο υπεύθυνος αυτονομίας της Toyota στην περσινή του παρουσίαση. How safe is safe enough? Κανείς δεν ξέρει.

Ενός ανθρώπου μπορείς να του αναγνωρίσεις ελαφρυντικά. Μπορείς να αποδεκτείς ένα Α, Β ή Γ αριθμό ατυχημάτων. Σε μια μηχανή οι προσδοκίες αλλάζουν καθώς οι απαιτήσεις από τους ανθρώπους για μια μηχανή είναι πολύ μεγαλύτερες. 600 θανάτους το χρόνο σε ένα στόλο αυτοκινήτων με μέση ηλικία 14-15 χρονών, ένα περίπου τους αποδέχεσαι. 300 θανάτους από μηχανές σε state of the art αυτοκίνητα και όχι σαράβαλα σαπάκια, κανένας δεν θα πει ότι είναι επιτυχία, όπως και κανένας δεν θα αποδεχτεί ψυχολογικά εάν ο γιος/πατέρας/κόρη κλπ, σκοτώθηκε επειδή το AI αμάξι κάρφωσε χωρίς ιδιαίτερο λόγο στο δέντρο, νταλίκα, διαχωριστικό αυτοκινητόδρομου. 

Μισο για να καταλαβω, αν εχουμε ενα συστημα που μπορει να αποτρεψει 50% των θανατων (δικα σου νουμερα, τα δικα μου ειναι χειροτερα) πρεπει να το αφησουμε στον παγο επειδη ''οι απαιτησεις για μια μηχανη ειναι μεγαλυτερες''??

Επεξ/σία από Reptile47
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Reptile47 είπε

Μισο για να καταλαβω, αν εχουμε ενα συστημα που μπορει να αποτρεψει 50% των θανατων (δικα σου νουμερα, τα δικα μου ειναι χειροτερα) πρεπει να το αφησουμε στον παγο επειδη ''οι απαιτησεις για μια μηχανη ειναι μεγαλυτερες''??

Όχι. Λέω ότι ο άνθρωπος δεν θα αποδεκτεί ψυχολογικά ποτέ έναν αδικαιολόγητο θάνατο που προήλθε από μηχανή, οπότε το 50% αν και καλύτερο, ουσιαστικά δεν είναι αποδεκτό από την κοινωνία! It is not safe enough. 

+ Εάν είναι 50% μόνο, σύγκριση μεταξύ ανθρώπων με 14 χρονών αυτοκίνητα vs μηχανής με καινούργιο αμάξι, τότε είναι  υπερβολικά μεγάλο νούμερο. Η σύγκριση πρέπει να γίνει με καινούργια αμάξια με safety features (ABS, ESC, αερόσακους,  ζώνες παραμόρφωσης, emergency stopping, line keeping etc). 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο βίντεο με το στέλεχος της Ford, δηλώνει έμμεσα αλλά ξεκάθαρα ότι το hardware ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ακόμα. Είναι στο σημείο που λέει ότι ΘΑ λύσουμε τα θέματα hardware γρηγορότερα από άλλα σοβαρότερα προβλήματα. 

Μερικά σχόλια στον διάλογο που γίνεται. Αν θα πατήσω την γιαγιά ή την έγκυο είναι δική μου απόφαση και θα κριθώ και σε δικαστήριο. Η μηχανή; 

Τεράστιο πρόβλημα είναι και αυτό με τον οδηγό που μπορεί να παρέμβει. Στην πραγματικότητα ένας οδηγός που έχει χαλαρώσει απολαμβάνοντας την αυτόνομη οδήγηση, δεν μπορεί να επέμβει με καλά ποσοστά επιτυχίας σε ξαφνικό συμβάν. Φανταστείτε τον εαυτό σας να συζητάει με συνεπιβάτες ή να έχει γλαρώσει και ξαφνικά να πρέπει να εμπλακεί με τιμόνι, γκάζι, φρένο. Τραγικά αποτελέσματα.

Θέματα hacking. Με την αυτόνομη οδήγηση, το να κάνει πλάκα ένα βαρεμένο κινεζάκι, φινλανδάκι, ρωσάκι, οτιδήποτε, δημιουργώντας δυστυχήματα χακάροντας ένα αυτόνομο όχημα, θα είναι εφιάλτης. 

Πολλά, πολλά, πολλά θέματα που όλα βέβαια μπορούν να ξεπεραστούν. Αλλά θέλουν πολύ, πάρα πολύ χρόνο. 10 χρόνια για τα πρώτα στάδια και 20-30 για αυτό που ονειρευόμαστε. Προσωπικά το να με γύρναγε το αυτοκίνητο ταξίδι μετά από μια κουραστική ημέρα θα ήταν ένα όνειρο. Θέλει πολύ δουλειά όμως ακόμα. Βασικά να αναπτυχθεί πολύ περισσότερο η επεξεργαστική ισχύς, οι αισθητήρες, το software.

Προς το παρόν το cruise control είναι αρκετό. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
On 26/11/2018 at 11:21, gordonas said:

Κάνεις ότι δεν βλέπεις τον ελέφαντα στο δωμάτιο; Χωρίς αξιοπιστία έχει νόημα η κουβέντα που κάνουμε; Είναι δεδομένη σε όλες τις κουβέντες για αυτόνομα οχήματα. Όχι απλά δεδομένη αλλά το σημαντικότερο και κυριότερο.

Σορι, δε νομίζω ότι συνεννοούμαστε, καλύτερα ας το αφήσουμε εδώ.

Για τελευταία φορά, όπως βλέπεις από την ίδια την παράθεση που έχεις κάνει, το θέμα της αξιοπιστίας είναι κάτι που μόνος μου προτίθεμαι να συζητήσω. Αλλά αυτό που είχες κάνει παράθεση στην αρχή μιλούσε για τελείως διαφορετικό πράγμα. Έχουμε το δικαίωμα να μιλάμε και για άλλα πράγματα εκτός από την αξιοπιστία, ναι;

On 26/11/2018 at 11:50, gordonas said:

 Δεν χρειάζεται να προτείνω κανένα κριτήριο, δεν είναι η δουλειά μου.

Έχεις μπερδέψει λίγο κάποια πράγματα.

Δεν είναι η δουλειά σου σημαίνει ότι αν δεν θέλεις ή μπορείς να το κάνεις, δε θα απολυθείς ευτυχώς.

Σε μία συζήτηση, όταν κάποιος λέει "αυτό δεν το δέχομαι αλλά δε μπορώ/δε θέλω έστω να συζητήσω τι θα δεχόμουν στη θέση του" τότε δεν τον απολύουν, απλά τον αγνοούν.

22 hours ago, Reptile47 said:

Ναι. Αυτο μπορουν να στο βεβαιωσουν ολοι οσοι εχουν χασει φιλους και συγγενεις σε τροχαια.

Και πάει πολύ παραπέρα από αυτό.

Γκαιζ, πάρτε μαθήματα από την ιστορία. Όταν βγήκε το internet, "χρειαζόμαστε αυτό το πράγμα"; 25 χρόνια μετά, αν σου πάρουν για πάντα το κινητό πρακτικά δεν υπάρχεις.

Δεν είναι πολύ δύσκολο νομίζω να φανταστούμε πως η μετάβαση σε αυτόνομα οχήματα θα οδηγήσει σε ανθρώπους που δε μαθαίνουν πια να οδηγούν. Μαζί με άλλες τεχνολογίες που έχουμε, αυτό θα πάει τα πράγματα προς μια κατεύθυνση όπου τελικά δε θα σκεφτόμαστε τη μεταφορά ως κάτι το οποίο πρέπει να οργανώσει ο καθένας για τον εαυτό του (βγάλε δίπλωμα, αγόρασε αυτοκίνητο, βρες πάρκινγκ, μη πιείς, κλπ) αλλά σαν commodity, όπως είναι το νερό: με λογικούς περιορισμούς, υπάρχει όπου κι αν πας έτοιμο μόλις το ζητήσεις, δε χρειάζεται να ασχοληθείς καθόλου και η κάρτα σου θα χρεωθεί αυτόματα.

Δεν μπορεί να είναι οτιδήποτε άλλο από πρόοδος με τεράστιες συνέπειες για τον τρόπο ζωής μας το ότι κάτι που σήμερα θέλει σχέδιο και (κάποια τέλος πάντων) ικανότητα, μεθαύριο θα μπορεί να το κάνει ένα πεντάχρονο όποτε του καπνίσει.

20 hours ago, Whargoul said:

Σε μια μηχανή οι προσδοκίες αλλάζουν καθώς οι απαιτήσεις από τους ανθρώπους για μια μηχανή είναι πολύ μεγαλύτερες.

Γαμώ τις συζητήσεις μπορεί να γίνει εδώ, λυπάμαι που δεν προσφέρεται πολύ το μέσο. Κράτησα αυτό για να πω ότι είναι και θέμα διαχείρισης προσδοκιών, σε κοινωνικό επίπεδο, άρα κοινωνικό θέμα.

Και φυσικά καταλαβαίνεις ότι σε 30 χρόνια που ας πούμε αυτό θα είναι καθημερινότητα για όλους, τα παιδιά θα διαβάζουν τις συζητήσεις που κάνουμε εδώ τώρα με τα σοβαρά ζητήματα και θα λένε λολ πώς γίνεται να είναι κανείς τόσο χαζός. Ακριβώς επειδή θα έχουν μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον όπου είναι δεδομένο ότι το αυτόνομο είναι "καλύτερο".

16 hours ago, Whargoul said:

 Όχι. Λέω ότι ο άνθρωπος δεν θα αποδεκτεί ψυχολογικά ποτέ έναν αδικαιολόγητο θάνατο που προήλθε από μηχανή, οπότε το 50% αν και καλύτερο, ουσιαστικά δεν είναι αποδεκτό από την κοινωνία! It is not safe enough. 

Ο άνθρωπος θα αποδεχτεί αυτό με το οποίο έχει γαλουχηθεί. Κάποτε ήταν αποδεκτό να κάψεις τα χωράφια των απέναντι και να βιάσεις τις γυναίκες τους, σήμερα δεν είναι. Give it some time.

Αν σκεφτείς ποιοι είναι οι μηχανισμοί που σου επιτρέπουν να "αποδεχτείς" το γεγονός ότι κάποιος οδηγούσε μεθυσμένος και πήρε την αγάπη σου παραμάζωμα, και να μην αυτοπυρποληθείς στο Σύνταγμα σαν ένδειξη διαμαρτυρίας για την υπάρχουσα κατάσταση, νομίζω με τον ίδιο τρόπο θα γίνει mainstream fact of life το γεγονός ότι δυστυχώς απρόβλεπτες καταστάσεις και κακή τύχη μπορεί να οδηγήσουν σε αδικαιολόγητους θανάτους.

Επεξ/σία από defacer
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 ώρες πριν, gordonas είπε

Στο βίντεο με το στέλεχος της Ford, δηλώνει έμμεσα αλλά ξεκάθαρα ότι το hardware ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ακόμα. Είναι στο σημείο που λέει ότι ΘΑ λύσουμε τα θέματα hardware γρηγορότερα από άλλα σοβαρότερα προβλήματα. 

Μερικά σχόλια στον διάλογο που γίνεται. Αν θα πατήσω την γιαγιά ή την έγκυο είναι δική μου απόφαση και θα κριθώ και σε δικαστήριο. Η μηχανή; 

Τεράστιο πρόβλημα είναι και αυτό με τον οδηγό που μπορεί να παρέμβει. Στην πραγματικότητα ένας οδηγός που έχει χαλαρώσει απολαμβάνοντας την αυτόνομη οδήγηση, δεν μπορεί να επέμβει με καλά ποσοστά επιτυχίας σε ξαφνικό συμβάν. Φανταστείτε τον εαυτό σας να συζητάει με συνεπιβάτες ή να έχει γλαρώσει και ξαφνικά να πρέπει να εμπλακεί με τιμόνι, γκάζι, φρένο. Τραγικά αποτελέσματα.

Θέματα hacking. Με την αυτόνομη οδήγηση, το να κάνει πλάκα ένα βαρεμένο κινεζάκι, φινλανδάκι, ρωσάκι, οτιδήποτε, δημιουργώντας δυστυχήματα χακάροντας ένα αυτόνομο όχημα, θα είναι εφιάλτης. 

Πολλά, πολλά, πολλά θέματα που όλα βέβαια μπορούν να ξεπεραστούν. Αλλά θέλουν πολύ, πάρα πολύ χρόνο. 10 χρόνια για τα πρώτα στάδια και 20-30 για αυτό που ονειρευόμαστε. Προσωπικά το να με γύρναγε το αυτοκίνητο ταξίδι μετά από μια κουραστική ημέρα θα ήταν ένα όνειρο. Θέλει πολύ δουλειά όμως ακόμα. Βασικά να αναπτυχθεί πολύ περισσότερο η επεξεργαστική ισχύς, οι αισθητήρες, το software.

Προς το παρόν το cruise control είναι αρκετό. 

Το οτι το στελεχος της Ford εκφραζει την αποψη της εταιρειας του για την αυτονομια δεν σημαινει οτι ειναι η μονη αποψη ουτε οτι ειναι η σωστη. Εταιρειες οπως η Nissan, Jaguar Land Rover, Tata motors, Audi πιστευουν οτι το hardware ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΔΗ. Δεν μιλαω καν για Google - Waymo, Oxbotica, Hitachi, fiveΑΙ που επισημα δεν κατασκευαζουν αυτοκινητα...

Για την παρεμβαση του οδηγου με βρισκεις συμφωνο. Ειναι ενας απο τους πολλους λογους που οι περισσοτεροι OEMs σκεφτονται να περασουν κατευθειαν σε Level 4 και να παρακαμψουν το Level 3 Autonomy

To Hacking εχει να κανει κυριως με το Connectivity και οχι με το autonomy. Συμφωνω ομως οτι ειναι ενα θεμα που ακομα δεν εχει επιλυθει...

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...