Προς το περιεχόμενο

Πόσο κοντά είναι πραγματικά τα αυτόνομα οχήματα;


Επισκέπτης

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, defacer είπε

Σορι, δε νομίζω ότι συνεννοούμαστε, καλύτερα ας το αφήσουμε εδώ.

Για τελευταία φορά, όπως βλέπεις από την ίδια την παράθεση που έχεις κάνει, το θέμα της αξιοπιστίας είναι κάτι που μόνος μου προτίθεμαι να συζητήσω. Αλλά αυτό που είχες κάνει παράθεση στην αρχή μιλούσε για τελείως διαφορετικό πράγμα. Έχουμε το δικαίωμα να μιλάμε και για άλλα πράγματα εκτός από την αξιοπιστία, ναι;

Έχεις μπερδέψει λίγο κάποια πράγματα.

Δεν είναι η δουλειά σου σημαίνει ότι αν δεν θέλεις ή μπορείς να το κάνεις, δε θα απολυθείς ευτυχώς.

Σε μία συζήτηση, όταν κάποιος λέει "αυτό δεν το δέχομαι αλλά δε μπορώ/δε θέλω έστω να συζητήσω τι θα δεχόμουν στη θέση του" τότε δεν τον απολύουν, απλά τον αγνοούν.

 

Σε μια συζήτηση επιπέδου όταν σε κάποιο του προτείνουν να αναλύσει κάτι που δεν έχει τα data να το κάνει και αυτός το αρνείται, αυτό θα γίνει σεβαστό.

Αν ήμουν 18 μπορεί και να αφιέρωνα 1-2 ώρες ακόμα παραπάνω σε τέτοιες κουβέντες. Δεν είμαι όμως και ξοδεύω τον χρόνο μου όσο πιο παραγωγικά μπορώ. Δεν είναι παραγωγικό να προσπαθώ να βρω λύσεις σε κάτι που δεν έχω ούτε τα δεδομένα, ούτε κάποιο κέρδος αν το κάνω. Παραγωγικό είναι να αναβαθμίσω της τηλεπικοινωνίες στο γραφείο μου, να αναλύσω δεδομένα από την δουλειά μου, να περάσω χρόνο με τα παιδιά μου κτλ. 

Σε προηγούμενο σχόλια, μίλησες για σεξισμό, από την άλλη όμως προσβάλλεις υπόκωφα, χαλαρά. "Έχεις μπερδέψει λίγο κάποια πράγματα", "απλά τον αγνοούν"...

Τα ξεπερνάω όλα αυτά γιατί καταλαβαίνω ότι το μέσο επικοινωνίας εύκολα δημιουργεί παρεξηγήσεις.

Γράφεις επανειλημμένα ότι μετά από Χ χρόνια θα τους φαίνονται αυτά που συζητάμε ή κάναμε, αστεία/παρωχημένα κτλ. Αυτό δεν σημαίνει ότι η συζήτηση και οι προβληματισμοί που κάνουμε δεν έχουν βάση. Κάποτε τους πολέμους τους κέρδιζε το ...ιππικό ή τα τόξα αλλά η στρατηγική σκέψη ήταν στο ίδιο επίπεδο που είναι και σήμερα. Με τα δεδομένα που κάνουμε σήμερα η συζήτηση έχει βάση. Με τα τότε δεδομένα θα είναι αστεία και θα έχουν άλλα προβλήματα που δεν θα τους φαίνονται αστεία για θα τους λείπουν τα data/μέσα.

Με λίγα λόγια. Δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι να περάσουμε σε αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 και 5. Απέχουμε πάρα πολύ. Δεν έχει κατακτηθεί το level 3 ακόμα. Το 4 και το 5 θα πάρουν πάρα πολλά χρόνια, γιατί είναι εκθετικός ο βαθμός δυσκολίας. Υπάρχουν υψηλές προσδοκίες γιατί η Tesla έδωσε μια πρώτη γεύση σε level 2 και 3, που ήδη το έχει ψιλο-μαζέψει.

Μου θυμίζει την ιστορία με την εξερεύνηση του διαστήματος. Με τα προγράμματα Apollo πήγαμε στο φεγγάρι πριν 49 χρόνια. Αυτή την στιγμή, με τα σημερινά standard ασφάλειας δεν έχουμε καταφέρει να επαναλάβουμε καν αυτή την επιτυχία και για τον Άρη ελπίζουμε να γίνει μετά από 7-15 χρόνια. 56-64 χρόνια μετά την επιτυχή προσσελήνωση ανθρώπου...

Εξέλιξη υπάρχει καθημερινά σε όλα τα επιστημονικά πεδία. Για να έχουμε όμως "στο ράφι" προϊόν σε level 4 και 5 αυτονομίας, έχουμε πολλά ψωμιά ακόμα, δυστυχώς.

8 ώρες πριν, Reptile47 είπε

Το οτι το στελεχος της Ford εκφραζει την αποψη της εταιρειας του για την αυτονομια δεν σημαινει οτι ειναι η μονη αποψη ουτε οτι ειναι η σωστη. Εταιρειες οπως η Nissan, Jaguar Land Rover, Tata motors, Audi πιστευουν οτι το hardware ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΔΗ. Δεν μιλαω καν για Google - Waymo, Oxbotica, Hitachi, fiveΑΙ που επισημα δεν κατασκευαζουν αυτοκινητα...

Για την παρεμβαση του οδηγου με βρισκεις συμφωνο. Ειναι ενας απο τους πολλους λογους που οι περισσοτεροι OEMs σκεφτονται να περασουν κατευθειαν σε Level 4 και να παρακαμψουν το Level 3 Autonomy

To Hacking εχει να κανει κυριως με το Connectivity και οχι με το autonomy. Συμφωνω ομως οτι ειναι ενα θεμα που ακομα δεν εχει επιλυθει...

Την ίδια άποψη με το στέλεχος της Ford έχω ακούσει και από στέλεχος της Toyota.

Έχεις κάποιο βίντεο από εκπρόσωπο της Audi που να λέει ότι υπάρχει το hardware για level 4 και 5; Μου κάνει τρομερή εντύπωση. Level 3 θα παρουσιάσει το 2019 και αυτό σε ταχύτητες κάτω μέχρι 60 χλμ. την ώρα...

Αυτονομία και connectivity φοβάμαι ότι πάνε παρέα με την εξέλιξη της τεχνολογίας.

Audi A8 - Level 3........Μετά το 4:50.

 

Επεξ/σία από gordonas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 86
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

13 ώρες πριν, defacer είπε

 

Και φυσικά καταλαβαίνεις ότι σε 30 χρόνια που ας πούμε αυτό θα είναι καθημερινότητα για όλους, τα παιδιά θα διαβάζουν τις συζητήσεις που κάνουμε εδώ τώρα με τα σοβαρά ζητήματα και θα λένε λολ πώς γίνεται να είναι κανείς τόσο χαζός. Ακριβώς επειδή θα έχουν μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον όπου είναι δεδομένο ότι το αυτόνομο είναι "καλύτερο".

Ο άνθρωπος θα αποδεχτεί αυτό με το οποίο έχει γαλουχηθεί. Κάποτε ήταν αποδεκτό να κάψεις τα χωράφια των απέναντι και να βιάσεις τις γυναίκες τους, σήμερα δεν είναι. Give it some time.

Αν σκεφτείς ποιοι είναι οι μηχανισμοί που σου επιτρέπουν να "αποδεχτείς" το γεγονός ότι κάποιος οδηγούσε μεθυσμένος και πήρε την αγάπη σου παραμάζωμα, και να μην αυτοπυρποληθείς στο Σύνταγμα σαν ένδειξη διαμαρτυρίας για την υπάρχουσα κατάσταση, νομίζω με τον ίδιο τρόπο θα γίνει mainstream fact of life το γεγονός ότι δυστυχώς απρόβλεπτες καταστάσεις και κακή τύχη μπορεί να οδηγήσουν σε αδικαιολόγητους θανάτους.

Μα δεν μιλάμε για μετά από 30 χρόνια. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την τεχνολογία μετά από 30 χρόνια και αν καταφέρει τότε η αυτονομία να γίνει τέλεια.  Μπορεί να γίνει φυσικά και το αντίθετο. Το 70 οι περισσότεροι ειδικοί νόμιζαν ότι μέχρι το 2000 τα ταξίδια στο διάστημα θα ήταν καθημερινότητα και θα είχαμε βάσεις στην σελήνη. Φυσικά αυτό όχι απλά δεν έγινε αλλά ούτε καν το πλησιάσαμε. 

Στο συγκεκριμένο θέμα μιλάμε για καταστάσεις σημερινές και του άμεσου μέλλοντος που το marketing πάει σύννεφο, ένα μεγάλο ποσοστό των οδηγών πιστεύουν ότι υπάρχουν ήδη πλήρως αυτόνομα οχήματα (έκανε σχετική έρευνα η EURO NCAP πριν κανά μήνα), και κάποιες εταιρείες πουλούν εδώ και χρόνια αυτοκίνητα δήθεν full-self driving capable), + η αυτονομία έστω και σε αρχικά στάδια έχει ήδη σκοτώσει αδικαιολόγητα 3 άτομα, που οδηγός θα μπορούσε το πιο πιθανό να μην έχει κανένα πρόβλημα να αντιμετωπίσει. ( H uber με την ποδηλάτισσα, το Tesla που κάρφωσε χωρίς να αναγνωρίσει μια ολόκληρη νταλίκα, και το Tesla που κάρφωσε στο διαχωριστικό του αυτοκινητόδρομου γιατί δεν μπορούσε να ξεχωρίσει τις νησίδες. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, gordonas είπε

Σε μια συζήτηση επιπέδου όταν σε κάποιο του προτείνουν να αναλύσει κάτι που δεν έχει τα data να το κάνει και αυτός το αρνείται, αυτό θα γίνει σεβαστό.

Αν ήμουν 18 μπορεί και να αφιέρωνα 1-2 ώρες ακόμα παραπάνω σε τέτοιες κουβέντες. Δεν είμαι όμως και ξοδεύω τον χρόνο μου όσο πιο παραγωγικά μπορώ. Δεν είναι παραγωγικό να προσπαθώ να βρω λύσεις σε κάτι που δεν έχω ούτε τα δεδομένα, ούτε κάποιο κέρδος αν το κάνω. Παραγωγικό είναι να αναβαθμίσω της τηλεπικοινωνίες στο γραφείο μου, να αναλύσω δεδομένα από την δουλειά μου, να περάσω χρόνο με τα παιδιά μου κτλ. 

Σε προηγούμενο σχόλια, μίλησες για σεξισμό, από την άλλη όμως προσβάλλεις υπόκωφα, χαλαρά. "Έχεις μπερδέψει λίγο κάποια πράγματα", "απλά τον αγνοούν"...

Τα ξεπερνάω όλα αυτά γιατί καταλαβαίνω ότι το μέσο επικοινωνίας εύκολα δημιουργεί παρεξηγήσεις.

Γράφεις επανειλημμένα ότι μετά από Χ χρόνια θα τους φαίνονται αυτά που συζητάμε ή κάναμε, αστεία/παρωχημένα κτλ. Αυτό δεν σημαίνει ότι η συζήτηση και οι προβληματισμοί που κάνουμε δεν έχουν βάση. Κάποτε τους πολέμους τους κέρδιζε το ...ιππικό ή τα τόξα αλλά η στρατηγική σκέψη ήταν στο ίδιο επίπεδο που είναι και σήμερα. Με τα δεδομένα που κάνουμε σήμερα η συζήτηση έχει βάση. Με τα τότε δεδομένα θα είναι αστεία και θα έχουν άλλα προβλήματα που δεν θα τους φαίνονται αστεία για θα τους λείπουν τα data/μέσα.

Με λίγα λόγια. Δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι να περάσουμε σε αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 και 5. Απέχουμε πάρα πολύ. Δεν έχει κατακτηθεί το level 3 ακόμα. Το 4 και το 5 θα πάρουν πάρα πολλά χρόνια, γιατί είναι εκθετικός ο βαθμός δυσκολίας. Υπάρχουν υψηλές προσδοκίες γιατί η Tesla έδωσε μια πρώτη γεύση σε level 2 και 3, που ήδη το έχει ψιλο-μαζέψει.

Μου θυμίζει την ιστορία με την εξερεύνηση του διαστήματος. Με τα προγράμματα Apollo πήγαμε στο φεγγάρι πριν 49 χρόνια. Αυτή την στιγμή, με τα σημερινά standard ασφάλειας δεν έχουμε καταφέρει να επαναλάβουμε καν αυτή την επιτυχία και για τον Άρη ελπίζουμε να γίνει μετά από 7-15 χρόνια. 56-64 χρόνια μετά την επιτυχή προσσελήνωση ανθρώπου...

Εξέλιξη υπάρχει καθημερινά σε όλα τα επιστημονικά πεδία. Για να έχουμε όμως "στο ράφι" προϊόν σε level 4 και 5 αυτονομίας, έχουμε πολλά ψωμιά ακόμα, δυστυχώς.

Την ίδια άποψη με το στέλεχος της Ford έχω ακούσει και από στέλεχος της Toyota.

Έχεις κάποιο βίντεο από εκπρόσωπο της Audi που να λέει ότι υπάρχει το hardware για level 4 και 5; Μου κάνει τρομερή εντύπωση. Level 3 θα παρουσιάσει το 2019 και αυτό σε ταχύτητες κάτω μέχρι 60 χλμ. την ώρα...

Αυτονομία και connectivity φοβάμαι ότι πάνε παρέα με την εξέλιξη της τεχνολογίας.

Audi A8 - Level 3........Μετά το 4:50.

Όπως έχω πει και παραπάνω, είμαι CAV μηχανικός, εργαζόμενος στον χώρο. Συμμετέχω ενεργά στο project HumanDrive (Level 4 Nissan Leaf, 200+ miles σε Βρετανικούς δρόμους στο τέλος του 19). Υπάρχει μια ομάδα εταιρειών που ενδιαφέρεται και συμμετέχει ενεργά στην ανάπτυξη/προώθηση των CAV και υπάρχουν και οι υπόλοιπες που περιμένουν να ακολουθήσουν τις εξελίξεις. Η Toyota πχ που ανέφερες, προσπαθεί να ενσωματώσει level 2 στοιχεία στα περισσοτερα αυτοκίνητα της μέχρι το 2020. Πιστεύουν, όπως και ο musk, ότι το level 3+ θα είναι μια ένωση όλων αυτών των τεχνολογιών (iACC+Lane Keep Assist+Park pilot +....) με την επίβλεψη ενός AΙ.

Επειδη ο βαθμός δυσκολίας ανεβαίνει εκθετικά όπως ανέφερες, πολλές αυτοκίνητοβιομηχανιες θεωρούν ότι δεν αξίζει η προσπάθεια για level 3 σύστημα, και αφοσιώνονται αποκλειστικά σε Level 4.

Τέλος, ένα σχόλιο που το κάνω συνέχεια, το Connected είναι τελείως διαφορετικό από το Autonomous στην αυτοκινητοβιομηχανία. Απαιτεί υλικοτεχνική υποδομη που ακόμα δεν υπάρχει και επίσης απαιτεί αποκλειστική χρήση του οδικού δικτύου από CAVs. Μια απλή σύνδεση στο internet για update και χάρτες, δεν κάνει το όχημα connected. Γνώμη μου είναι ότι πρώτα θα κυκλοφορήσουν ευρέως level 4 autonomous οχήματα ( για αυτοκινητοδρόμους αρχικά και μετά σε χαμηλές ταχύτητες πόλης) και μετά θα ξεκινήσει η ενσωμάτωση του Connectivity (σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα πάντα) 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

36 λεπτά πριν, Reptile47 είπε

Όπως έχω πει και παραπάνω, είμαι CAV μηχανικός, εργαζόμενος στον χώρο. Συμμετέχω ενεργά στο project HumanDrive (Level 4 Nissan Leaf, 200+ miles σε Βρετανικούς δρόμους στο τέλος του 19). Υπάρχει μια ομάδα εταιρειών που ενδιαφέρεται και συμμετέχει ενεργά στην ανάπτυξη/προώθηση των CAV και υπάρχουν και οι υπόλοιπες που περιμένουν να ακολουθήσουν τις εξελίξεις. Η Toyota πχ που ανέφερες, προσπαθεί να ενσωματώσει level 2 στοιχεία στα περισσοτερα αυτοκίνητα της μέχρι το 2020. Πιστεύουν, όπως και ο musk, ότι το level 3+ θα είναι μια ένωση όλων αυτών των τεχνολογιών (iACC+Lane Keep Assist+Park pilot +....) με την επίβλεψη ενός AΙ.

Επειδη ο βαθμός δυσκολίας ανεβαίνει εκθετικά όπως ανέφερες, πολλές αυτοκίνητοβιομηχανιες θεωρούν ότι δεν αξίζει η προσπάθεια για level 3 σύστημα, και αφοσιώνονται αποκλειστικά σε Level 4.

Τέλος, ένα σχόλιο που το κάνω συνέχεια, το Connected είναι τελείως διαφορετικό από το Autonomous στην αυτοκινητοβιομηχανία. Απαιτεί υλικοτεχνική υποδομη που ακόμα δεν υπάρχει και επίσης απαιτεί αποκλειστική χρήση του οδικού δικτύου από CAVs. Μια απλή σύνδεση στο internet για update και χάρτες, δεν κάνει το όχημα connected. Γνώμη μου είναι ότι πρώτα θα κυκλοφορήσουν ευρέως level 4 autonomous οχήματα ( για αυτοκινητοδρόμους αρχικά και μετά σε χαμηλές ταχύτητες πόλης) και μετά θα ξεκινήσει η ενσωμάτωση του Connectivity (σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα πάντα) 

Πολύ ενδιαφέρων project και προφανώς με άλλη βαρύτητα η γνώμη σου.

Εκείνο που μου έκανε τρομερή εντύπωση ήταν η "αστοχία" στο βίντεο με το A8 που είδα, το αστοχία με αρκετά εισαγωγικά. Σε μια κατάσταση φαινομενικά πολύ ελεγχόμενη, με χαμηλή ταχύτητα, σταθερή κίνηση οχημάτων μπροστά, διαχωριστική νησίδα στα αριστερά, το Α8 απενεργοποίησε το "drive assist" που λέει ότι είναι level 3 autonomy. 

Αν το Α8, ένα κορυφαίο-πανάκριβο μοντέλο, μιας επίσης κορυφαίας εταιρείας όπως η Audi, είναι δίνει αυτή την ποιότητα level 3, απογοητεύομαι.

Με τέτοιες επιδόσεις τι να το κάνω το drive assist; Αν είναι να έχω το νου μου συνέχεια στο τι γίνεται στο δρόμο και να είμαι σε ετοιμότητα με τα χέρια σχεδόν πάνω στο τιμόνι, προτιμάω να το κρατάω. Μου αρκεί ένα προηγμένο cruise control. Αυτό μάλιστα. Να προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα την κλίση του εδάφους και το αν είναι αυτοκίνητο μπροστά. Σήμερα είναι το μόνο σύστημα που μου δίνει ικανοποιητικό αίσθημα ασφάλειας.

Υ.Σ. Ακόμα και το cruise control σε μακρινές αποστάσεις έχει το μειονέκτημα του εφησυχασμού από την μεριά του οδηγού και την χαλάρωσή του. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, gordonas είπε

Πολύ ενδιαφέρων project και προφανώς με άλλη βαρύτητα η γνώμη σου.

Εκείνο που μου έκανε τρομερή εντύπωση ήταν η "αστοχία" στο βίντεο με το A8 που είδα, το αστοχία με αρκετά εισαγωγικά. Σε μια κατάσταση φαινομενικά πολύ ελεγχόμενη, με χαμηλή ταχύτητα, σταθερή κίνηση οχημάτων μπροστά, διαχωριστική νησίδα στα αριστερά, το Α8 απενεργοποίησε το "drive assist" που λέει ότι είναι level 3 autonomy. 

Αν το Α8, ένα κορυφαίο-πανάκριβο μοντέλο, μιας επίσης κορυφαίας εταιρείας όπως η Audi, είναι δίνει αυτή την ποιότητα level 3, απογοητεύομαι.

Με τέτοιες επιδόσεις τι να το κάνω το drive assist; Αν είναι να έχω το νου μου συνέχεια στο τι γίνεται στο δρόμο και να είμαι σε ετοιμότητα με τα χέρια σχεδόν πάνω στο τιμόνι, προτιμάω να το κρατάω. Μου αρκεί ένα προηγμένο cruise control. Αυτό μάλιστα. Να προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα την κλίση του εδάφους και το αν είναι αυτοκίνητο μπροστά. Σήμερα είναι το μόνο σύστημα που μου δίνει ικανοποιητικό αίσθημα ασφάλειας.

Υ.Σ. Ακόμα και το cruise control σε μακρινές αποστάσεις έχει το μειονέκτημα του εφησυχασμού από την μεριά του οδηγού και την χαλάρωσή του. 

Αυτο που περιγραφεις ειναι ο βασικος λογος που πολλοι αποφασιζουν να παρακαμψουν το Level 3 και εργαζονται στο 4. Οι προδιαγραφες του Level 3 απαιτουν την προσοχη του οδηγου. Δυστυχως, οσο περισσοτερο ο οδηγος εμπιστευεται το συστημα, τοσο λιγοτερο συγκεντρωνεται στην οδηγηση.

Προσωπικα, συμφωνω μαζι σου. Θα εμπιστευομουν ενα Level 2 με Traffic Jam assist απο το να ειμαι με 1η-2α σε μποντιλιαρισμα ή ενα συνδιασμο ACC me Lane keep assist για βαρετα ταξιδια σε αυτοκινητοδρομο. Επισης, θα εμπιστευομουν ενα συστημα Level 4 που θα μου ελεγε οτι μπορει να με οδηγησει χωρις να παρεμβω σε πολυ συγκεκριμενο περιβαλλον (αυτοκινητοδρομο με ιδανικες καιρικες συνθηκες ή πόλη σε χαμηλες ταχυτητες). Το Level 3 με τα χερια να αιωρουνται πανω απο το τιμονι δεν εχει κανενα νοημα για μενα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Reptile47 είπε

Το Level 3 με τα χερια να αιωρουνται πανω απο το τιμονι δεν εχει κανενα νοημα για μενα...

Μα αφού στο Level 3, σύμφωνα με τα standards της SAE (εκτός εάν άλλαξε κάτι στο τελευταίο revision του καλοκαιριού), δεν χρειάζεται να έχεις τα χέρια στο τιμόνι σαν το level 2 για να επέμβεις άμεσα (πχ τα σημερινά συστήματα). Θεωρείται conditional automation και η εποπτεία του περιβάλλοντος γίνεται από το όχημα. Το όχημα όμως θα πρέπει σε έγκαιρο χρονικό διάστημα (αρκετά δευτερόλεπτα προφανώς και όχι 0.5-1) να αναγνωρίσει τον κίνδυνο και να ειδοποιήσει τον οδηγό να επέμβει. Αυτό το να αναγνωρίσει τον κίνδυνο σε έγκαιρο χρονικό διάστημα είναι που την κάνει δύσκολη ή και ακατόρθωτη οπότε γίνεται bypass από τους "κατασκευαστές". 

Αναφορά σε κείμενο

Level 3: Drivers are still necessary in level 3 cars, but are able to completely shift "safety-critical functions" to the vehicle, under certain traffic or environmental conditions. It means that the driver is still present and will intervene if necessary, but is not required to monitor the situation in the same way it does for the previous levels. Jim McBride, autonomous vehicles expert at Ford, said this is "the biggest demarcation is between Levels 3 and 4." He's focused on getting Ford straight to Level 4, since Level 3, which involves transferring control from car to human, can often pose difficulties.

 

 

image.png

Επεξ/σία από Whargoul
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγω ενα πραμα δεν εχω καταλαβει ακομη.

το selling point της αυτονομης οδηγησης ποιο ειναι; να μπορεις να πηγαινεις για ψωνια με το αυτονομο αυτοκινητο σου, ενω θα μιλας ανενοχλητα στο κινητο η θα βαφεις τα νυχια σου;

διοτι κατι μου λεει αυτος ειναι ο κυριοτερος λογος που ο μεσος αγοραστης ενδιαφερεται για αυτη την τεχνολογια, και οχι οτι θα κανει την αυτοκινηση πιο ασφαλη.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Μα αφού στο Level 3, σύμφωνα με τα standards της SAE (εκτός εάν άλλαξε κάτι στο τελευταίο revision του καλοκαιριού), δεν χρειάζεται να έχεις τα χέρια στο τιμόνι σαν το level 2 για να επέμβεις άμεσα (πχ τα σημερινά συστήματα). Θεωρείται conditional automation και η εποπτεία του περιβάλλοντος γίνεται από το όχημα. Το όχημα όμως θα πρέπει σε έγκαιρο χρονικό διάστημα (αρκετά δευτερόλεπτα προφανώς και όχι 0.5-1) να αναγνωρίσει τον κίνδυνο και να ειδοποιήσει τον οδηγό να επέμβει. Αυτό το να αναγνωρίσει τον κίνδυνο σε έγκαιρο χρονικό διάστημα είναι που την κάνει δύσκολη ή και ακατόρθωτη οπότε γίνεται bypass από τους "κατασκευαστές". 

image.png

To ¨Εγκαιρο χρονικο διαστημα¨ δυστυχως αλλαζει αναλογα με τη λειτουργια του συστηματος. Για παραδειγμα, στο traffic jam pilot του βινεο που ανεβασες, λογω των σχετικα χαμηλων ταχυτητων και των περιορισμων (Στην ουσια λειτουργει αν ΟΛΕΣ οι λωριδες εχουν κινηση), εχεις ανετα 2-3 sec να παρεμβεις. Κατι αντιστοιχο ειναι το Fully automated parking, που σε συγκεκριμενο περιβαλλον παρκαρει τελειως αυτοματα, με ταχυτητες ομως μεχρι 5 km/h το πολυ, που σου δινει αρκετο χρονο να αναλαβεις ελεγχο.

Αν ομως το level 3 ειναι πχ motorway pilot και λειτουργει σε ταχυτητες 80+ km/h τοτε αν κατι παει στραβα, σε 2-3 sec εχεις διανυσει τουλαχιστον 25μ μεχρι να καταλαβεις οτι πρεπει να παρεμβεις συν 50-100μ μεχρι να αναλαβεις ελεγχο συν οτι πρεπει να κανεις... Και αυτο ισχυει αν εισαι προσηλωμενος (Δεν βλεπεις πχ Game of Thrones στο tablet...). Οδηγωντας το αμαξι για αρκετο διαστημα, η εμπιστοσυνη στο συστημα μεγαλωνει και αρα ο χρονος παρεμβασης αυξανει...

Δεν ειναι τυχαιο οτι αποφευγεται ενας σαφης ορισμος του χρονου στον οποιο ο οδηγος καλειται να παρεμβει. Κατι τετοιο θα περιοριζε πολυ σημαντικα το τι μπορει να κανει ενα Level 3 συστημα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Reptile47 είπε

To ¨Εγκαιρο χρονικο διαστημα¨ δυστυχως αλλαζει αναλογα με τη λειτουργια του συστηματος. Για παραδειγμα, στο traffic jam pilot του βινεο που ανεβασες, λογω των σχετικα χαμηλων ταχυτητων και των περιορισμων (Στην ουσια λειτουργει αν ΟΛΕΣ οι λωριδες εχουν κινηση), εχεις ανετα 2-3 sec να παρεμβεις. Κατι αντιστοιχο ειναι το Fully automated parking, που σε συγκεκριμενο περιβαλλον παρκαρει τελειως αυτοματα, με ταχυτητες ομως μεχρι 5 km/h το πολυ, που σου δινει αρκετο χρονο να αναλαβεις ελεγχο.

Αν ομως το level 3 ειναι πχ motorway pilot και λειτουργει σε ταχυτητες 80+ km/h τοτε αν κατι παει στραβα, σε 2-3 sec εχεις διανυσει τουλαχιστον 25μ μεχρι να καταλαβεις οτι πρεπει να παρεμβεις συν 50-100μ μεχρι να αναλαβεις ελεγχο συν οτι πρεπει να κανεις... Και αυτο ισχυει αν εισαι προσηλωμενος (Δεν βλεπεις πχ Game of Thrones στο tablet...). Οδηγωντας το αμαξι για αρκετο διαστημα, η εμπιστοσυνη στο συστημα μεγαλωνει και αρα ο χρονος παρεμβασης αυξανει...

Δεν ειναι τυχαιο οτι αποφευγεται ενας σαφης ορισμος του χρονου στον οποιο ο οδηγος καλειται να παρεμβει. Κατι τετοιο θα περιοριζε πολυ σημαντικα το τι μπορει να κανει ενα Level 3 συστημα...

Δεν ανέβασα κάποιο βίντεο, αλλά anw, τα ίδια λέμε. Το χρονικό διάστημα που χρειάζεται για ασφαλή μεταφορά του χειρισμού στον οδηγό, είναι μεγάλο και κάνει το όλο σύστημα μη ρεαλιστικό. Το χρονικό διάστημα υποτίθεται θα είναι αρκετό ώστε να ειδοποιήσει κάποιον που απλά κάθετε εκεί, μιλά στο τηλέφωνο πχ και δεν παρακολουθεί ή έχει επίγνωση του δρόμου. Προφανώς όχι όταν κοιμάται. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, KilliK είπε

εγω ενα πραμα δεν εχω καταλαβει ακομη.

το selling point της αυτονομης οδηγησης ποιο ειναι; να μπορεις να πηγαινεις για ψωνια με το αυτονομο αυτοκινητο σου, ενω θα μιλας ανενοχλητα στο κινητο η θα βαφεις τα νυχια σου;

διοτι κατι μου λεει αυτος ειναι ο κυριοτερος λογος που ο μεσος αγοραστης ενδιαφερεται για αυτη την τεχνολογια, και οχι οτι θα κανει την αυτοκινηση πιο ασφαλη.

Το selling point εξαρταται απο την οπτικη που το βλεπεις:

Σαν καταναλωτης, θα αυξησει τον προσωπικο σου χρονο. Ο μεσος εργαζομενος περναει περιπου 2 ωρες τη μερα στο αυτοκινητο. Αν διαβαζεις τα νεα ή βλεπεις μια σειρα στο tablet ή προετοιμαζεις μια παρουσιαση πχ αυτος ειναι κερδισμενος χρονος.

Σαν κυβερνηση, η μειωση των ατυχηματων σε συνδυασμο με την βελτιωση της κινησης στις πολης νομιζω ειναι ο βασικος στοχος των επενδυσεων

2 λεπτά πριν, Whargoul είπε

Δεν ανέβασα κάποιο βίντεο, αλλά anw, τα ίδια λέμε. Το χρονικό διάστημα που χρειάζεται για ασφαλή μεταφορά του χειρισμού στον οδηγό, είναι μεγάλο και κάνει το όλο σύστημα μη ρεαλιστικό. Το χρονικό διάστημα υποτίθεται θα είναι αρκετό ώστε να ειδοποιήσει κάποιον που απλά κάθετε εκεί, μιλά στο τηλέφωνο πχ και δεν παρακολουθεί ή έχει επίγνωση του δρόμου. Προφανώς όχι όταν κοιμάται. 

Συγνωμη, εννοουσα το βιντεακι με το Α8 απο το παραπανω post...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Whargoul είπε

Μα αφού στο Level 3, σύμφωνα με τα standards της SAE (εκτός εάν άλλαξε κάτι στο τελευταίο revision του καλοκαιριού), δεν χρειάζεται να έχεις τα χέρια στο τιμόνι σαν το level 2 για να επέμβεις άμεσα (πχ τα σημερινά συστήματα). Θεωρείται conditional automation και η εποπτεία του περιβάλλοντος γίνεται από το όχημα. Το όχημα όμως θα πρέπει σε έγκαιρο χρονικό διάστημα (αρκετά δευτερόλεπτα προφανώς και όχι 0.5-1) να αναγνωρίσει τον κίνδυνο και να ειδοποιήσει τον οδηγό να επέμβει. Αυτό το να αναγνωρίσει τον κίνδυνο σε έγκαιρο χρονικό διάστημα είναι που την κάνει δύσκολη ή και ακατόρθωτη οπότε γίνεται bypass από τους "κατασκευαστές". 

 

Δες το βίντεο με το Α8. Μετά τα 4 λεπτά και εκεί που ο τύπος πηγαίνει σε κίνηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα, το drive assist βγαίνει off και ο τύπος πιάνει το τιμόνι αμέσως μην γίνει καμιά χοντρή γκέλα και ξεφτιλιστεί τελείως η παρουσίαση. Ακόμα και κατά την διάρκεια της παρουσίασης και ενώ το έχει ενεργοποιήσει είναι φανερό ότι έχει την προσοχή του συνεχώς στον δρόμο.

Αυτό που παρουσιάζουν ότι έχει αναλάβει το αυτοκίνητο στην κίνηση και εσύ κόβεις τα νύχια σου, μετράς λεφτά, στέλνεις sms κτλ. ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ. Το σύστημα έχει μεγάλους περιορισμούς. Στο ιδανικότερο περιβάλλον κόλλησε για μη εμφανή λόγο και βγήκε off. Μιλάμε για το Α8. Όχι για αυτοκίνητο των 20.000 ή των 30.000. Το Α8 κάνει 90.000€ ++...

Επειδή έχω οδηγήσει αυτοκίνητο με cruise control έχω να πω ότι ήδη αυτό κάνει πολύ ξεκούραστη την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο. Καμία σχέση με συμπλέκτες, συνεχές πάτημα γκαζιού, φρένουν όπου χρειαστεί κτλ. Επίσης μου ήταν εμφανές ακόμα και με το πολύ απλό cruise control, ότι αφαιρείσαι από τον δρόμο. Χαλαρώνεις. Αυτό εμπεριέχει κάποιον κίνδυνο. 

Ακόμα περισσότερο τέτοια μαρτυρία έχω από οδηγούς επαγγελματικών οχημάτων. Ότι με το cruise control χαλαρώνουν και είναι πιο εύκολο να αποκοιμηθούν, σε κάτι έκτακτο να ανταποκριθούν άμεσα κτλ.

Το συμπέρασμα είναι ότι το level 2 είναι μεγάλη κατάκτηση, προσφέρει μεγάλη ξεκούραση και υπάρχει σε υλοποίηση σε πάρα πολλά αυτοκίνητα, ακόμα και οικονομικά. 

Το level 3 φαίνεται ότι δεν προσφέρει κάτι, μάλλον περισσότερο θέμα δημιουργεί. 

Για το level 4 απέχουμε από πολύ έως πάρα πολύ. 5 χρόνια, 10 χρόνια, 15 χρόνια, 20 χρόνια; Άγνωστο. Για το level 5 ακόμα περισσότερο.

Υπάρχουν πολλά, πάρα πολλά θέματα να λυθούν. Τώρα μπήκαμε στην κουβέντα της αυτόνομης οδήγησης. Στην ουσία θα την απολαύσει η επόμενη γενιά.

Αυτά από κάποιον με 40.000 χλμ. τον χρόνο, τα περισσότερα σε αυτοκινητόδρομο, που θα με εξυπηρετούσε τέλεια ένα αυτοκίνητο με level 4 επίπεδο αυτονομίας. Και το  level 2 όμως μια χαρά μου κάνει για τώρα. 

Όχι και τόσο άσχετο με το θέμα. Ασφάλεια και ποιότητα οδήγηση προσφέρουν επίσης οι φωνητικές εντολές. Το να λέω στο Google Drive, το όνομα ενός καταστήματος με φωνητική εντολή και αυτό να μου βγάζει χάρτη και το τηλέφωνο του μαγαζιού είναι μεγάλη ιστορία. Αν οι φωνητικές εντολές της Google πάρουν και τα ελληνικά σε όλο το φάσμα λειτουργιών θα είναι όνειρο. "Κάλεσε τον Παύλο". "Στείλε μήνυμα". "Διάβασε μήνυμα". "Πόσο ήρθε ο Παναθηναϊκός στο Μπάσκετ χτες;". Αυτά για πολλές χώρες είναι ήδη γεγονός. 

Level 2 και φωνητικές εντολές μου αρκούν για τα επόμενα 5-10 χρόνια. 

Επεξ/σία από gordonas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...