Προς το περιεχόμενο
  • Εγγραφή

Περί συλλεκτικοτητας ....... περί Zenit ....... κλπ ....


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

   Χάριν κάποιων αγγελιών πώλησης μεταχειρισμένων φωτογραφικών μηχανών , αναλογικών ......... και ως γνήσιος φαν των Zenit ..... τις οποίες κατέχω αρκετά ...... ένας μίνι οδηγός προς ναυτιλομενους ........ για την περίπτωση που σας μπουν τίποτε ιδέες ...... κλπ κλπ .

    Σας μπήκε λοιπόν η ιδέα να τραβήξετε με φιλμ και σας λείπει ο εξοπλισμός , μηχανή , φακός κλπ ..... και αίφνης αποφασίσατε ότι σας καλύπτει μια Zenit η κάτι παρόμοιο τέλος πάντων .

   Για τις Zenit έχω ειδικό αφιέρωμα με την μορφή άλμπουμ στο Flickr και μπορείτε να ανατρέξετε .

  Μην ξεχνάτε ότι πρόκειται για χόμπυ και για μεταχειρισμένο εξοπλισμό . Τιμές του είδους 300 ευρώ και βάλε δεν δικαιολογούνται με ΤΙΠΟΤΑ .

  Συλλεκτικά και άλλα αντικείμενα δεν έχουν παρά να αποτανθουν στου Sotheby's και να απαιτήσουν τιμές , αφού βέβαια πρώτα εξηγήσουν τους λόγους για τους οποίους ένα αντικείμενο που έχει παραχθεί σε περισσότερα από 5 εκατομμύρια αντίτυπα μπορεί να θεωρηθεί και να ονομαστεί συλλεκτικό .

  Η πληρότητα του συνόλου δλδ αρχική συσκευασία και σε όποια κατάσταση , αν υπάρχει κάτι τέτοιο . 

   Συνεχίζεται ....... 

   Έχετε λοιπόν να κάνετε με μια μονοοπτικη ριφλεξ , μία SLR στην καθομιλουμένη , βλέπετε λοιπόν ότι ακριβώς βλέπει ο φακός στην ίδια ευθεία . 

   Σε όλη την σειρά των μοντέλων δεν έχετε να ασχοληθείτε με θέματα μπαταρίας , παρά μόνον στα μοντέλα 12xp , 122 και κάποια μεταγενέστερα όπως η 412 . Άρα ένας μπελάς λιγότερος στο κεφάλι σας . Η λέξη μπελάς έχει να κάνει με το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις , στο διαμέρισμα της μπαταρίας μιας ας πούμε 12xp , έμειναν ξεχασμένες μπαταρίες για αρκετά χρόνια , ξεζούμισαν και το διαμέρισμα πλέον είναι εκτός λειτουργίας . Φυσικά εδώ να σημειώσουμε ότι μια τέτοια μηχανή εξακολουθεί να είναι απόλυτα λειτουργική και χωρίς την χρήση μπαταρίας , αφού είστε σε θέση να δουλέψετε με τον κανόνα Sunny 16 . Το αναφέρω σαν στοιχείο που πρέπει να ελέγξετε σε όποια αναλογική μηχανή χρησιμοποιεί μπαταρίες γενικά . 

   Στην 12xp χρειάζεστε δύο LR44 , πολύ εύκολο να βρεθούν , το δε καπάκι στην πίσω πλευρά του σώματος ανοίγει με ένα κέρμα των 5 λεπτών . 

   Οι μηχανές είχαν μια εξωτερική μισή θήκη με κάλυμμα , ας πούμε δέρμα , σε παλιότερα μοντέλα όπου δεν υπήρχαν εξωτερικά αυτιά στο σώμα , ώστε να χρησιμοποιήσετε ιμάντα η θήκη ήταν αρκουντως χρήσιμη . Αργότερα προστέθηκαν αυτιά , οπότε το ζήτημα παραμένει περισσότερο αισθητικό και θέμα πρακτικής του καθενός πως θα το αξιοποιήσει . Εσωτερικά της θήκης βρίσκεται μια επένδυση από κάτι σαν βελούδο , μπλε η κόκκινο .

   Σημειώστε πως εξαιτίας της κακής εφαρμογής του καλύμματος είναι απολύτως φυσιολογικό να βρείτε αποχρωματισμό στο σώμα , στο πενταπρισμα , όπου η θήκη όταν πάτε να την κλείσετε τρίβεται αρκετά σ' εκείνο το σημείο με την μηχανή με επακόλουθο να ξεβαφει , ειδικά αν πρόκειται για έκδοση σε μαύρο .

    Το mount της μηχανής είναι το γνωστό σε πολλούς M42 , βιδωτό δλδ και χρειάζεται κάποια σχετική προσοχή όταν κουμπωνετε / βιδωνετε φακούς διότι δεν αποκλείεται να προκαλέσετε ζημία στο σπείρωμα και να φρακαρετε κάποιον φακό . Μια καλή λύση , όταν θέλετε να βάλετε έναν φακό στο σώμα , είναι να πάτε ανάποδα , αριστερόστροφα δλδ , μέχρι να νιώσετε ότι φωλιάζει στην θέση του και στη συνέχεια να προχωρήσετε βιδωνοντας δεξιόστροφα .

    Εδώ να κάνουμε μια παρένθεση , σε όλες τις περιπτώσεις όπου πάει κάτι στραβά , η δυνατότητα επισκευής υπάρχει , όμως είναι ευκολότερο να αγοράσετε μιαν άλλη και να κρατήσετε όποια από τις δύο για ανταλλακτικά . 

   Πρόκειται για σώμα μεταλλικό και μάλιστα μονομπλοκ , όχι ιδιαίτερα προσεγμένο σε ότι αφορά το ραφινάρισμα εξωτερικά , με αποτέλεσμα να υπάρχουν εμφανείς εξωτερικές ατέλειες , οι οποίες μπορεί κάποιος να τις φανταστεί σαν χτυπήματα η κάτι παρόμοιο . Το βάρος του συνόλου σώματος και μηχανής είναι κοντά στο ένα κιλό , το γενικότερο κράτημα είναι κάπως , οπότε πρέπει να είστε προετοιμασμένοι . Υπήρξαν και σώματα , όπως η ET , με πλαστικό πάνω μέρος .

   Στο κάτω μέρος του σώματος , το σπείρωμα / υποδοχή τρίποδα , είναι ανεξάρτητο από το υπόλοιπο μέρος και πολλές φορές μπορεί να έχει φύγει , να μην υπάρχει πλέον , οπότε ελέγξτε για την ύπαρξη του .

   Εξωτερικά υπάρχει η επένδυση με ένα υλικό σε απομίμηση δέρματος ( leatherette )  , μπροστινό μέρος , καπάκι στο πίσω μέρος και επιπλέον στο λεβιέ μπροστά , ο οποίος εκτελεί χρέη χρονομετρη για τις λήψεις γενικά . Ο μικρός αυτός λεβιές , στο μπροστινό του μέρος έχει την βίδα που τον στηρίζει πάνω στο σώμα και αυτή με την σειρά της είναι καλυμμένη με το ίδιο υλικό που είναι ντυμένο εξωτερικά το σώμα . Λόγω κακής εφαρμογής και κόλλησης είναι απολύτως συνηθισμένο να λείπει αυτό το καλλυματακι , αν μάλιστα είναι στην θέση του ακόμη , τότε έχετε να κάνετε με κάποια προσεγμένη μηχανή .

    Όμοια , η εξωτερική επένδυση ( leatherette ) είναι συνηθισμένο να έχει αποκολληθεί ως ένα βαθμό , λόγω κακής εφαρμογής , συγκόλλησης κλπ . Είναι κάτι που διορθώνεται , αν επιμένετε στο ζήτημα της εμφάνισης , στο εξωτερικό μάλιστα κυκλοφορούν από εξειδικευμένα σημεία , αντίστοιχα σετ , σε διάφορες αποχρώσεις , σχέδια κλπ σε precut μορφή .

   Εξωτερικά πάντα , θα βρείτε στο κάτω μέρος μια αρίθμηση , ένα serial number , κάτι που δεν κρύβει και πολλά πράγματα , συνήθως τα δύο πρώτα η τελευταία ψηφία , ας με διορθώσει όποιος θυμάται περισσότερα , υποδηλώνουν το έτος κατασκευής . Όχι κάποια σημαντική πληροφορία έτσι κι' αλλιώς . 

   Τα δύο πολύ σοβαρά πράγματα που πρέπει να θυμάστε , να ελέγξετε και να μην ξεχάσετε για την λειτουργία της μηχανής έχουν ως εξής .

   Στο πάνω μέρος υπάρχει μεταξύ άλλων ο επιλογέας τών ταχυτήτων . Στα τέρματα της διαδρομής του υπάρχουν αντίστοιχα το B ( bulbe ) και στην άλλη πλευρά το 500 . Στα δύο αυτά αντιδιαμετρικά σημεία σταματάτε και γυρίζετε αναγκαστικά προς τα πίσω . Δεν έχετε την δυνατότητα να συνεχίσετε να περιστρέφετε τον επιλογέα από το B στο 500 η από το 500 να πάτε στο B .

    Το επόμενο ΠΟΛΥ σημαντικό είναι να μην ξεχάσετε ότι , δεν αλλάζετε ταχύτητα παρά μόνον αφού έχετε οπλίσει την μηχανή , δλδ έχετε γυρίσει το φιλμ στην πρώτη η την επόμενη στάση . Τότε και μόνον τότε μπορείτε να αλλάξετε ταχύτητα με τον περιστροφικό επιλογέα στο πάνω μέρος του σώματος και φυσικά μπορείτε πάντα να διορθώσετε πριν πατήσετε το κλείστρο .

   Η παραπάνω διαδικασία ισχύει είτε η μηχανή είναι φορτωμένη με φίλμ , αλλά το ίδιο και χωρίς . Εξάλλου μην ξεχνάτε ότι πρέπει οπωσδήποτε να ελέγξετε αν λειτουργούν όλες οι ταχύτητες , οπότε έχοντας την μηχανή άδεια , οπλιζετε , βάζετε ταχύτητα , ξεκινώντας ας πούμε από το B , πατάτε το κλείστρο και συνεχίζετε κάνοντας κάθε φορά τα ίδια βήματα για κάθε ταχύτητα χωριστά μέχρι και το 500 .

   Το βιβλίο οδηγιών της μηχανής υπάρχει στο δίκτυο σε μορφή PDF και είναι χρήσιμο να το διαβάσετε μιας και υπάρχουν κάποιες ιδιαιτερότητες γύρω από την λειτουργία .

   Κάτι σπάνιο , είναι να βρείτε τέτοια μηχανή η οποία να συνοδεύεται με καπάκι στο mount , η τέλος πάντων δεν συνάντησα πουθενά κάτι παρόμοιο , όπως επίσης είναι σπάνιο να βρείτε φακό με πίσω καπάκι , ενώ υπάρχει μία αμυδρή πιθανότητα να βρείτε καπάκι για το μπροστινό μέρος του φακού , συνήθως σε νεότερα μοντέλα όπως ο Helios 44m - 7 .

   Επίσης σπάνιο είναι να βρείτε μηχανή με καπάκι στο hot shoe , φυσικά εφόσον επιμένετε στην λεπτομέρεια , μπορείτε πάντα να αγοράσετε ένα after market .

   Μια λεπτομέρεια στην εξωτερική πλευρά του σώματος , ο λεβιές του self timer έχει ένα εξωτερικό πλαστικό καλλυμα , η δε θέση του είναι στραμμένος κάθετα και να κοιτάζει προς τα πάνω . Άλλες θέσεις μπορεί να δείχνουν από μακριά ότι κάτι δεν πάει καλά με την λειτουργία του , χωρίς να αποκλείεται βέβαια να έχει ξεβιδωθει και να επανατοποθετήθηκε λάθος , κάτι που μπορεί να διορθωθεί .

   Η σειρά των φακών που συνόδευσαν τις μηχανές ξεκινάνε από τον πλέον διαδεδομένο που είναι ο Helios 44m - 4 , ενας εξαιρετικός φακός , ο οποίος χάριν του πολύ διαδεδομένου τύπου mount είναι πανευκολο και παμφθηνο να αγοράσετε έναν ανταπτορα από ....... σε M42 κάτι το οποίο κυκλοφορεί για σχεδόν όλους τους άλλους τύπους , οπότε έχετε έναν αξιόλογο 80αρη περίπου , σύμφωνα με το crop της ψηφιακής που χρησιμοποιείτε .

   Το pin που βρίσκεται στην πίσω πλευρά του φακού και το οποίο έχει τον ρόλο να ενεργοποιήσει την επιλογή που κάνατε σε ότι αφορά το διάφραγμα όταν πάτε να πατήσετε το κλείστρο , δεν δουλεύει σε συνδυασμό με ανταπτορα , όμως είναι ιδιαίτερα απλό να γίνει μια μόνιμη μετατροπή και μάλιστα αναστρέψιμη εφόσον χρειαστεί , ξεβιδωνοντας τρεις μόνον βίδες στην πίσω πλευρά του φακού .

   Συνήθη προβλήματα που μπορεί να βρεθούν σε τέτοιους φακούς , είναι να είναι σφιχτό το δαχτυλίδι εστίασης και λιγότερο το δαχτυλίδι διαφράγματος . Αυτό που χρειάζεται είναι να γίνει αλλαγή λιπαντικών , κάτι που δεν θα σας γονατίσει οικονομικά , από την άλλη πλευρά θα έχετε έναν πολύ καλό ολομεταλλικης κατασκευής μανιουαλ φακό , φυσικά τελείως ακατάλληλο για όσους αρέσκονται αποκλειστικά και μόνον στις autofocus καταστάσεις . Η περίπτωση όπου θα δείτε λάδια στις λεπίδες του διαφράγματος δεν είναι τόσο εύκολη και ίσως πρέπει να αποφύγετε να προχωρήσετε .

    Όσο για την σειρά των φακών, συνήθως τις βρίσκετε με τον 58mm Helios 44m - 4 με μέγιστο διάφραγμα f2 στο μεγαλύτερο ποσοστό, χωρίς να αποκλείονται οι εκδόσεις 6και 7. Τα τυχόν σύμβολα πάνω στους φακούς κυρίως έχουν να κάνουν με το εργοστάσιο παραγωγής παρά με κάτι ιδιαίτερο, εφόσον όμως συναντήσετε τα γράμματα MC έχετε πλέον μια multicoated έκδοση μπροστά σας και έναν φακό ο οποίος είναι νεότερος χρονολογικά σε κατασκευή. 

    Τώρα για τους διάφορους ήχους που μπορεί να ακούγονται από διάφορες λειτουργίες της μηχανής, κλείστρο κλπ. σαφώς μια Zenit δεν έχει το ραφιναρισμα και την ποιότητα κατασκευής μιας Nikon F90X όπως η δική μου , όμως παραμένει μια γεροφτιαγμενη κατασκευή, οι δε λειτουργίες της όπως πχ το γύρισμα του επιλογέα ταχυτήτων είναι σωστό, χωρίς εμπόδια και ασάφειες στην λειτουργία του, κάτι που υποδηλώνει ότι αυτή που πάτε να ελέγξετε λειτουργεί όπως πρέπει. Λίγο δύστροπος είναι ο χειρισμός της επανατυλιξης του φιλμ, όπου πρέπει να κρατάτε από την μία πλευρά, πατημένο προς τα κάτω, το δαχτυλίδι που περιβάλλει το κλείστρο, ενώ από την άλλη τυλίγετε το φιλμ, πάντως έχω τύχει μηχανές οι οποίες ήταν περισσότερο από άψογες στις λειτουργίες τους απ' ότι έχει γραφτεί. Γενικότερα θα έλεγε κάποιος ότι είναι πιο " αγροτικές" σε ζητήματα χειρισμού, εμφάνισης και κατασκευής. 

   Θυμίζω για άλλη μία φορά ότι είναι χρήσιμο να κατεβάσετε και να διαβάσετε το βιβλίο με τις οδηγίες λειτουργίας. 

   Σοβαρή και εκτεταμένη πληροφόρηση θα βρείτε στις σελίδες των Tom's Tiger, Alfred Klomp καθώς και στο Sovietcams. 

   Εξειδικευμένο κατάστημα, δυστυχώς εμπλέκονται διαδικασίες τελωνείου, είναι του Fedka.com στην Αγία Πετρούπολη, με σοβαρό service και πολύ προσιτές τιμές, εγγύηση για την εργασία, πωλήσεις μεταχειρισμένων πάντα με εγγύηση, εκεί θα έχετε και μια πραγματική εικόνα για την αξία τους. Επίσης θα βρείτε χωριστά φακούς κλπ σε ιδιαίτερα λογικές τιμές, φυσικά χωρίς εκπλήξεις γύρω από την κατάσταση των αντικειμένων διότι υπάρχει σαφής και πλήρης περιγραφή. 

   Ασχέτως αν πρόκειται για Zenit, Yashica η οποιαδηποτε άλλη αναλογική, ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνει κάποιος είναι να ψάξει ποιον τύπο μπαταρίας χρησιμοποιεί η μηχανή και αν αυτός είναι ακόμη διαθέσιμος, πόσο εύκολο είναι να βρεθεί αλλά και πόσο κοστίζει. Υπάρχουν αξιολογοτατες αναλογικές οι οποίες όμως χρησιμοποιούσαν τύπο μπαταρίας της οποίας η κυκλοφορία έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια λογω απαγορευμενων χημικών στην κατασκευή τους . Το φωτόμετρο βασιζόταν για την λειτουργία του σ' αυτή την μπαταρία η οποία είχε το πλεονέκτημα να διατηρεί σταθερή την τάση της μέχρι ν' αδειάσει, η μηχανή με την σειρά της ρυθμιζε αυτόματα το διάφραγμα χωρίς δυνατότητα χειροκίνητης ρύθμισης...... φυσικά υπάρχουν αντιστοιχίες με νεότερους τύπους μπαταριών, όμως αυτές δεν κρατάνε σταθερή την τάση τους μέχρι ν'  αδειάσουν, οπότε το φωτόμετρο από ένα σημείο και μετά δίνει λάθος ενδείξεις και φυσικά ρυθμίζει λάθος και το διάφραγμα. 

   Φυσικά τα επόμενα σημεία ελέγχου είναι το διαμέρισμα της μπαταρίας στην μηχανή καθώς και μηχανισμός του καπακιού αν είναι σε σωστή λειτουργία. 

  Οσο για το ζήτημα της συλλεκτικοτητας και των προσφερομενων τιμών πώλησης, ένας καλός οδηγός για να ανατρέξει κάποιος είναι το collectiblend.com όπου αν μη τι άλλο θα έχει έναν τυφλοσουρτη, όπως και το collections-appareils.fr.

   

 

 

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 7
  • Thanks 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 35
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλή Μηνύματα

Χάριν κάποιων αγγελιών πώλησης μεταχειρισμένων φωτογραφικών μηχανών , αναλογικών ......... και ως γνήσιος φαν των Zenit ..... τις οποίες κατέχω αρκετά ...... ένας μίνι οδηγός προς ναυτιλομενους ......

Πραγματικά συμβαίνουν και τέτοια , φυσικά παραμένει δικαίωμα του καθενός να ζητήσει ότι νομίζει εκείνος , αρκεί να αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να βρεθεί και κάποιος που να προσφέρει το αντίστοιχο ......

Nαι, αυτό το γνωρίζω. Σε μια nx300 που είχα, είχα πάρει έναν canon fd 1.8 50mm και έναν αντάπτορα και το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό:    

Δημοσιευμένες Εικόνες

6 ώρες πριν, babisskg είπε

Τιμές του είδους 300 ευρώ και βάλε δεν δικαιολογούνται με ΤΙΠΟΤΑ .

Αστα να πανε...την εχω δει την αγγελια που λες, του εχω στειλει μηνυμα απο ενα μαγαζι στην ελλαδα που την δινει 80 ευρω..

ε κλασσικα δεν απαντησε ποτε, την εκανε και υποβολη κιολας 🤣

και κατι αλλα περιεργα 450 ευρω...............αλλα τεσπα.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Balantakos είπε

Αστα να πανε...την εχω δει την αγγελια που λες, του εχω στειλει μηνυμα απο ενα μαγαζι στην ελλαδα που την δινει 80 ευρω..

ε κλασσικα δεν απαντησε ποτε, την εκανε και υποβολη κιολας 🤣

και κατι αλλα περιεργα 450 ευρω...............αλλα τεσπα.

Πραγματικά συμβαίνουν και τέτοια , φυσικά παραμένει δικαίωμα του καθενός να ζητήσει ότι νομίζει εκείνος , αρκεί να αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να βρεθεί και κάποιος που να προσφέρει το αντίστοιχο ........ αλλιώς δεν βλέπω σε τι μπορεί να αποσκοπεί κάτι τέτοιο !!!

  Φυσικά το θέμα που άνοιξα , ο κύριος σκοπός του είναι να αποτελέσει έναν οδηγό , ώστε στην περίπτωση που κάποιος ενδιαφέρεται για κάποια τέτοια αγορά να γνωρίζει τι να προσέξει .

  Ευχαριστώ για την επικοινωνία , καλό βράδυ .

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πολυ ωραιο το αρθρο...εχω μια Ζενιτ TTL του πατερα μου (ειναι χαλασμενη) αλλα εχει μπει σαν διακοσμηση στη βιβλιοθηκη

ΦΙλμ οταν τραβαω χρησιμοποιω με μια Minolta Dynax 5 που ειναι πολυ ωραιο εργαλειο στην οποια εχω κουμπωσει και τον Helios 58mm F2

Οι φωτο με την ζενιτ ηταν παρα πολυ καλες...εχω σκαναρει καποιες παιδικες μου και ειναι σαν να τις εβγαλες χθες σε ποιοτητα (ειδικα οσες ειχαν τυπωθει σε καλο χαρτι fujifilm με ανεξιτηλα χρωματα και μηδεν κιτρινισματα)

Επεξ/σία από afterhours
  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγχαρητήρια για το άρθρο @babisskg, ωραίο και κατατοπιστικό!

Έβλεπα κάποιες αγγελίες που ζητούσαν αδιανόητες τιμές για φιλμ, ενώ έβρισκες το ίδιο στο 1/10 της τιμής αλλού. 

Θα ήθελα κι εγώ να ασχοληθώ με φίλμ κάποια στιγμή, έχει άλλη χάρη, κι ας είναι πολλές φορές σε βάρος σημαντικών ευκολιών των ψηφιακών.

Μπράβο για τον κόπο σου!

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
2 ώρες πριν, noc είπε

Συγχαρητήρια για το άρθρο @babisskg, ωραίο και κατατοπιστικό!

Έβλεπα κάποιες αγγελίες που ζητούσαν αδιανόητες τιμές για φιλμ, ενώ έβρισκες το ίδιο στο 1/10 της τιμής αλλού. 

Θα ήθελα κι εγώ να ασχοληθώ με φίλμ κάποια στιγμή, έχει άλλη χάρη, κι ας είναι πολλές φορές σε βάρος σημαντικών ευκολιών των ψηφιακών.

Μπράβο για τον κόπο σου!

     Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια, ο κύριος σκοπός του θέματος είναι, όπως έχω αναφέρει να αποτελέσει έναν άτυπο οδηγό, ώστε σε περίπτωση που κάποιος ενδιαφερθεί να έχει κάποιες σημειώσεις στην διάθεση του. Τον έχω παρουσιάσει εδώ και καιρό στο Flickr με την μορφή άλμπουμ με εικόνες. Δεν έχω τελειώσει ακόμη φυσικά...... εύχομαι καλό Σαββατοκύριακο, φιλικά Μπάμπης. 

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχουν συλλεκτικές, και μη, μηχανές. 

Π.χ. ψάχνω να βρω πόσο καιρό Minolta CLE, σε γήινη τιμή, αλλά δεν. Κάτω από 500άρι δε παίζουν.

Τώρα εντάξει, τις Zenit 12XP, 122 κλπ τις βρίσκεις και στην ψαραγορά, δεν είναι συλλεκτικές.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
44 λεπτά πριν, babisskg είπε
  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

 

 

Ευχαριστώ ιδιαίτερα, πως μπορώ κι εγώ να διαγράψω την δική μου παρένθεση με την εικόνα? 

Κανε επεξεργασια το ποστ σου.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Στις 16/2/2019 στις 10:34 ΠΜ, noc είπε

Συγχαρητήρια για το άρθρο @babisskg, ωραίο και κατατοπιστικό!

Έβλεπα κάποιες αγγελίες που ζητούσαν αδιανόητες τιμές για φιλμ, ενώ έβρισκες το ίδιο στο 1/10 της τιμής αλλού. 

Θα ήθελα κι εγώ να ασχοληθώ με φίλμ κάποια στιγμή, έχει άλλη χάρη, κι ας είναι πολλές φορές σε βάρος σημαντικών ευκολιών των ψηφιακών.

Μπράβο για τον κόπο σου!

   Με καθυστέρηση λόγω υποχρεώσεων, ευχαριστώ για την συμμετοχή, εύχομαι να βρείτε το ενδιαφέρον στο φιλμ, άλλωστε δεν είναι για κάθε μέρα, έστω δύο τρία καρούλια το χρόνο, μια απλή point and shoot θα κάνει την δουλειά μια χαρά, με στάνταρ φακό. 

Στις 16/2/2019 στις 1:53 ΠΜ, afterhours είπε

Πολυ ωραιο το αρθρο...εχω μια Ζενιτ TTL του πατερα μου (ειναι χαλασμενη) αλλα εχει μπει σαν διακοσμηση στη βιβλιοθηκη

ΦΙλμ οταν τραβαω χρησιμοποιω με μια Minolta Dynax 5 που ειναι πολυ ωραιο εργαλειο στην οποια εχω κουμπωσει και τον Helios 58mm F2

Οι φωτο με την ζενιτ ηταν παρα πολυ καλες...εχω σκαναρει καποιες παιδικες μου και ειναι σαν να τις εβγαλες χθες σε ποιοτητα (ειδικα οσες ειχαν τυπωθει σε καλο χαρτι fujifilm με ανεξιτηλα χρωματα και μηδεν κιτρινισματα)

Ευχαριστώ για την συμμετοχή, δώσατε ήδη απάντηση σε κάποιο θέμα εδώ μέσα σχετικά με το που αποθηκεύει ο καθένας τα ψηφιακά αρχεία και σε τι χρονικό ορίζοντα, μια παράμετρος που βρίσκει αμέσως απάντηση στο χαρτί το φωτογραφικό....... 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 7 μήνες μετά...
Στις 13/2/2019 στις 12:15 ΜΜ, babisskg είπε

   Χάριν κάποιων αγγελιών πώλησης μεταχειρισμένων φωτογραφικών μηχανών , αναλογικών ......... και ως γνήσιος φαν των Zenit ..... τις οποίες κατέχω αρκετά ...... ένας μίνι οδηγός προς ναυτιλομενους ........ για την περίπτωση που σας μπουν τίποτε ιδέες ...... κλπ κλπ .

    Σας μπήκε λοιπόν η ιδέα να τραβήξετε με φιλμ και σας λείπει ο εξοπλισμός , μηχανή , φακός κλπ ..... και αίφνης αποφασίσατε ότι σας καλύπτει μια Zenit η κάτι παρόμοιο τέλος πάντων .

   Για τις Zenit έχω ειδικό αφιέρωμα με την μορφή άλμπουμ στο Flickr και μπορείτε να ανατρέξετε .

  Μην ξεχνάτε ότι πρόκειται για χόμπυ και για μεταχειρισμένο εξοπλισμό . Τιμές του είδους 300 ευρώ και βάλε δεν δικαιολογούνται με ΤΙΠΟΤΑ .

  Συλλεκτικά και άλλα αντικείμενα δεν έχουν παρά να αποτανθουν στου Sotheby's και να απαιτήσουν τιμές , αφού βέβαια πρώτα εξηγήσουν τους λόγους για τους οποίους ένα αντικείμενο που έχει παραχθεί σε περισσότερα από 5 εκατομμύρια αντίτυπα μπορεί να θεωρηθεί και να ονομαστεί συλλεκτικό .

  Η πληρότητα του συνόλου δλδ αρχική συσκευασία και σε όποια κατάσταση , αν υπάρχει κάτι τέτοιο . 

   Συνεχίζεται ....... 

   Έχετε λοιπόν να κάνετε με μια μονοοπτικη ριφλεξ , μία SLR στην καθομιλουμένη , βλέπετε λοιπόν ότι ακριβώς βλέπει ο φακός στην ίδια ευθεία . 

   Σε όλη την σειρά των μοντέλων δεν έχετε να ασχοληθείτε με θέματα μπαταρίας , παρά μόνον στα μοντέλα 12xp , 122 και κάποια μεταγενέστερα όπως η 412 . Άρα ένας μπελάς λιγότερος στο κεφάλι σας . Η λέξη μπελάς έχει να κάνει με το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις , στο διαμέρισμα της μπαταρίας μιας ας πούμε 12xp , έμειναν ξεχασμένες μπαταρίες για αρκετά χρόνια , ξεζούμισαν και το διαμέρισμα πλέον είναι εκτός λειτουργίας . Φυσικά εδώ να σημειώσουμε ότι μια τέτοια μηχανή εξακολουθεί να είναι απόλυτα λειτουργική και χωρίς την χρήση μπαταρίας , αφού είστε σε θέση να δουλέψετε με τον κανόνα Sunny 16 . Το αναφέρω σαν στοιχείο που πρέπει να ελέγξετε σε όποια αναλογική μηχανή χρησιμοποιεί μπαταρίες γενικά . 

   Στην 12xp χρειάζεστε δύο LR44 , πολύ εύκολο να βρεθούν , το δε καπάκι στην πίσω πλευρά του σώματος ανοίγει με ένα κέρμα των 5 λεπτών . 

   Οι μηχανές είχαν μια εξωτερική μισή θήκη με κάλυμμα , ας πούμε δέρμα , σε παλιότερα μοντέλα όπου δεν υπήρχαν εξωτερικά αυτιά στο σώμα , ώστε να χρησιμοποιήσετε ιμάντα η θήκη ήταν αρκουντως χρήσιμη . Αργότερα προστέθηκαν αυτιά , οπότε το ζήτημα παραμένει περισσότερο αισθητικό και θέμα πρακτικής του καθενός πως θα το αξιοποιήσει . Εσωτερικά της θήκης βρίσκεται μια επένδυση από κάτι σαν βελούδο , μπλε η κόκκινο .

   Σημειώστε πως εξαιτίας της κακής εφαρμογής του καλύμματος είναι απολύτως φυσιολογικό να βρείτε αποχρωματισμό στο σώμα , στο πενταπρισμα , όπου η θήκη όταν πάτε να την κλείσετε τρίβεται αρκετά σ' εκείνο το σημείο με την μηχανή με επακόλουθο να ξεβαφει , ειδικά αν πρόκειται για έκδοση σε μαύρο .

    Το mount της μηχανής είναι το γνωστό σε πολλούς M42 , βιδωτό δλδ και χρειάζεται κάποια σχετική προσοχή όταν κουμπωνετε / βιδωνετε φακούς διότι δεν αποκλείεται να προκαλέσετε ζημία στο σπείρωμα και να φρακαρετε κάποιον φακό . Μια καλή λύση , όταν θέλετε να βάλετε έναν φακό στο σώμα , είναι να πάτε ανάποδα , αριστερόστροφα δλδ , μέχρι να νιώσετε ότι φωλιάζει στην θέση του και στη συνέχεια να προχωρήσετε βιδωνοντας δεξιόστροφα .

    Εδώ να κάνουμε μια παρένθεση , σε όλες τις περιπτώσεις όπου πάει κάτι στραβά , η δυνατότητα επισκευής υπάρχει , όμως είναι ευκολότερο να αγοράσετε μιαν άλλη και να κρατήσετε όποια από τις δύο για ανταλλακτικά . 

   Πρόκειται για σώμα μεταλλικό και μάλιστα μονομπλοκ , όχι ιδιαίτερα προσεγμένο σε ότι αφορά το ραφινάρισμα εξωτερικά , με αποτέλεσμα να υπάρχουν εμφανείς εξωτερικές ατέλειες , οι οποίες μπορεί κάποιος να τις φανταστεί σαν χτυπήματα η κάτι παρόμοιο . Το βάρος του συνόλου σώματος και μηχανής είναι κοντά στο ένα κιλό , το γενικότερο κράτημα είναι κάπως , οπότε πρέπει να είστε προετοιμασμένοι . Υπήρξαν και σώματα , όπως η ET , με πλαστικό πάνω μέρος .

   Στο κάτω μέρος του σώματος , το σπείρωμα / υποδοχή τρίποδα , είναι ανεξάρτητο από το υπόλοιπο μέρος και πολλές φορές μπορεί να έχει φύγει , να μην υπάρχει πλέον , οπότε ελέγξτε για την ύπαρξη του .

   Εξωτερικά υπάρχει η επένδυση με ένα υλικό σε απομίμηση δέρματος ( leatherette )  , μπροστινό μέρος , καπάκι στο πίσω μέρος και επιπλέον στο λεβιέ μπροστά , ο οποίος εκτελεί χρέη χρονομετρη για τις λήψεις γενικά . Ο μικρός αυτός λεβιές , στο μπροστινό του μέρος έχει την βίδα που τον στηρίζει πάνω στο σώμα και αυτή με την σειρά της είναι καλυμμένη με το ίδιο υλικό που είναι ντυμένο εξωτερικά το σώμα . Λόγω κακής εφαρμογής και κόλλησης είναι απολύτως συνηθισμένο να λείπει αυτό το καλλυματακι , αν μάλιστα είναι στην θέση του ακόμη , τότε έχετε να κάνετε με κάποια προσεγμένη μηχανή .

    Όμοια , η εξωτερική επένδυση ( leatherette ) είναι συνηθισμένο να έχει αποκολληθεί ως ένα βαθμό , λόγω κακής εφαρμογής , συγκόλλησης κλπ . Είναι κάτι που διορθώνεται , αν επιμένετε στο ζήτημα της εμφάνισης , στο εξωτερικό μάλιστα κυκλοφορούν από εξειδικευμένα σημεία , αντίστοιχα σετ , σε διάφορες αποχρώσεις , σχέδια κλπ σε precut μορφή .

   Εξωτερικά πάντα , θα βρείτε στο κάτω μέρος μια αρίθμηση , ένα serial number , κάτι που δεν κρύβει και πολλά πράγματα , συνήθως τα δύο πρώτα η τελευταία ψηφία , ας με διορθώσει όποιος θυμάται περισσότερα , υποδηλώνουν το έτος κατασκευής . Όχι κάποια σημαντική πληροφορία έτσι κι' αλλιώς . 

   Τα δύο πολύ σοβαρά πράγματα που πρέπει να θυμάστε , να ελέγξετε και να μην ξεχάσετε για την λειτουργία της μηχανής έχουν ως εξής .

   Στο πάνω μέρος υπάρχει μεταξύ άλλων ο επιλογέας τών ταχυτήτων . Στα τέρματα της διαδρομής του υπάρχουν αντίστοιχα το B ( bulbe ) και στην άλλη πλευρά το 500 . Στα δύο αυτά αντιδιαμετρικά σημεία σταματάτε και γυρίζετε αναγκαστικά προς τα πίσω . Δεν έχετε την δυνατότητα να συνεχίσετε να περιστρέφετε τον επιλογέα από το B στο 500 η από το 500 να πάτε στο B .

    Το επόμενο ΠΟΛΥ σημαντικό είναι να μην ξεχάσετε ότι , δεν αλλάζετε ταχύτητα παρά μόνον αφού έχετε οπλίσει την μηχανή , δλδ έχετε γυρίσει το φιλμ στην πρώτη η την επόμενη στάση . Τότε και μόνον τότε μπορείτε να αλλάξετε ταχύτητα με τον περιστροφικό επιλογέα στο πάνω μέρος του σώματος και φυσικά μπορείτε πάντα να διορθώσετε πριν πατήσετε το κλείστρο .

   Η παραπάνω διαδικασία ισχύει είτε η μηχανή είναι φορτωμένη με φίλμ , αλλά το ίδιο και χωρίς . Εξάλλου μην ξεχνάτε ότι πρέπει οπωσδήποτε να ελέγξετε αν λειτουργούν όλες οι ταχύτητες , οπότε έχοντας την μηχανή άδεια , οπλιζετε , βάζετε ταχύτητα , ξεκινώντας ας πούμε από το B , πατάτε το κλείστρο και συνεχίζετε κάνοντας κάθε φορά τα ίδια βήματα για κάθε ταχύτητα χωριστά μέχρι και το 500 .

   Το βιβλίο οδηγιών της μηχανής υπάρχει στο δίκτυο σε μορφή PDF και είναι χρήσιμο να το διαβάσετε μιας και υπάρχουν κάποιες ιδιαιτερότητες γύρω από την λειτουργία .

   Κάτι σπάνιο , είναι να βρείτε τέτοια μηχανή η οποία να συνοδεύεται με καπάκι στο mount , η τέλος πάντων δεν συνάντησα πουθενά κάτι παρόμοιο , όπως επίσης είναι σπάνιο να βρείτε φακό με πίσω καπάκι , ενώ υπάρχει μία αμυδρή πιθανότητα να βρείτε καπάκι για το μπροστινό μέρος του φακού , συνήθως σε νεότερα μοντέλα όπως ο Helios 44m - 7 .

   Επίσης σπάνιο είναι να βρείτε μηχανή με καπάκι στο hot shoe , φυσικά εφόσον επιμένετε στην λεπτομέρεια , μπορείτε πάντα να αγοράσετε ένα after market .

   Μια λεπτομέρεια στην εξωτερική πλευρά του σώματος , ο λεβιές του self timer έχει ένα εξωτερικό πλαστικό καλλυμα , η δε θέση του είναι στραμμένος κάθετα και να κοιτάζει προς τα πάνω . Άλλες θέσεις μπορεί να δείχνουν από μακριά ότι κάτι δεν πάει καλά με την λειτουργία του , χωρίς να αποκλείεται βέβαια να έχει ξεβιδωθει και να επανατοποθετήθηκε λάθος , κάτι που μπορεί να διορθωθεί .

   Η σειρά των φακών που συνόδευσαν τις μηχανές ξεκινάνε από τον πλέον διαδεδομένο που είναι ο Helios 44m - 4 , ενας εξαιρετικός φακός , ο οποίος χάριν του πολύ διαδεδομένου τύπου mount είναι πανευκολο και παμφθηνο να αγοράσετε έναν ανταπτορα από ....... σε M42 κάτι το οποίο κυκλοφορεί για σχεδόν όλους τους άλλους τύπους , οπότε έχετε έναν αξιόλογο 80αρη περίπου , σύμφωνα με το crop της ψηφιακής που χρησιμοποιείτε .

   Το pin που βρίσκεται στην πίσω πλευρά του φακού και το οποίο έχει τον ρόλο να ενεργοποιήσει την επιλογή που κάνατε σε ότι αφορά το διάφραγμα όταν πάτε να πατήσετε το κλείστρο , δεν δουλεύει σε συνδυασμό με ανταπτορα , όμως είναι ιδιαίτερα απλό να γίνει μια μόνιμη μετατροπή και μάλιστα αναστρέψιμη εφόσον χρειαστεί , ξεβιδωνοντας τρεις μόνον βίδες στην πίσω πλευρά του φακού .

   Συνήθη προβλήματα που μπορεί να βρεθούν σε τέτοιους φακούς , είναι να είναι σφιχτό το δαχτυλίδι εστίασης και λιγότερο το δαχτυλίδι διαφράγματος . Αυτό που χρειάζεται είναι να γίνει αλλαγή λιπαντικών , κάτι που δεν θα σας γονατίσει οικονομικά , από την άλλη πλευρά θα έχετε έναν πολύ καλό ολομεταλλικης κατασκευής μανιουαλ φακό , φυσικά τελείως ακατάλληλο για όσους αρέσκονται αποκλειστικά και μόνον στις autofocus καταστάσεις . Η περίπτωση όπου θα δείτε λάδια στις λεπίδες του διαφράγματος δεν είναι τόσο εύκολη και ίσως πρέπει να αποφύγετε να προχωρήσετε .

    Όσο για την σειρά των φακών, συνήθως τις βρίσκετε με τον 58mm Helios 44m - 4 με μέγιστο διάφραγμα f2 στο μεγαλύτερο ποσοστό, χωρίς να αποκλείονται οι εκδόσεις 6και 7. Τα τυχόν σύμβολα πάνω στους φακούς κυρίως έχουν να κάνουν με το εργοστάσιο παραγωγής παρά με κάτι ιδιαίτερο, εφόσον όμως συναντήσετε τα γράμματα MC έχετε πλέον μια multicoated έκδοση μπροστά σας και έναν φακό ο οποίος είναι νεότερος χρονολογικά σε κατασκευή. 

    Τώρα για τους διάφορους ήχους που μπορεί να ακούγονται από διάφορες λειτουργίες της μηχανής, κλείστρο κλπ. σαφώς μια Zenit δεν έχει το ραφιναρισμα και την ποιότητα κατασκευής μιας Nikon F90X όπως η δική μου , όμως παραμένει μια γεροφτιαγμενη κατασκευή, οι δε λειτουργίες της όπως πχ το γύρισμα του επιλογέα ταχυτήτων είναι σωστό, χωρίς εμπόδια και ασάφειες στην λειτουργία του, κάτι που υποδηλώνει ότι αυτή που πάτε να ελέγξετε λειτουργεί όπως πρέπει. Λίγο δύστροπος είναι ο χειρισμός της επανατυλιξης του φιλμ, όπου πρέπει να κρατάτε από την μία πλευρά, πατημένο προς τα κάτω, το δαχτυλίδι που περιβάλλει το κλείστρο, ενώ από την άλλη τυλίγετε το φιλμ, πάντως έχω τύχει μηχανές οι οποίες ήταν περισσότερο από άψογες στις λειτουργίες τους απ' ότι έχει γραφτεί. Γενικότερα θα έλεγε κάποιος ότι είναι πιο " αγροτικές" σε ζητήματα χειρισμού, εμφάνισης και κατασκευής. 

   Θυμίζω για άλλη μία φορά ότι είναι χρήσιμο να κατεβάσετε και να διαβάσετε το βιβλίο με τις οδηγίες λειτουργίας. 

   Σοβαρή και εκτεταμένη πληροφόρηση θα βρείτε στις σελίδες των Tom's Tiger, Alfred Klomp καθώς και στο Sovietcams. 

   Εξειδικευμένο κατάστημα, δυστυχώς εμπλέκονται διαδικασίες τελωνείου, είναι του Fedka.com στην Αγία Πετρούπολη, με σοβαρό service και πολύ προσιτές τιμές, εγγύηση για την εργασία, πωλήσεις μεταχειρισμένων πάντα με εγγύηση, εκεί θα έχετε και μια πραγματική εικόνα για την αξία τους. Επίσης θα βρείτε χωριστά φακούς κλπ σε ιδιαίτερα λογικές τιμές, φυσικά χωρίς εκπλήξεις γύρω από την κατάσταση των αντικειμένων διότι υπάρχει σαφής και πλήρης περιγραφή. 

   Ασχέτως αν πρόκειται για Zenit, Yashica η οποιαδηποτε άλλη αναλογική, ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνει κάποιος είναι να ψάξει ποιον τύπο μπαταρίας χρησιμοποιεί η μηχανή και αν αυτός είναι ακόμη διαθέσιμος, πόσο εύκολο είναι να βρεθεί αλλά και πόσο κοστίζει. Υπάρχουν αξιολογοτατες αναλογικές οι οποίες όμως χρησιμοποιούσαν τύπο μπαταρίας της οποίας η κυκλοφορία έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια λογω απαγορευμενων χημικών στην κατασκευή τους . Το φωτόμετρο βασιζόταν για την λειτουργία του σ' αυτή την μπαταρία η οποία είχε το πλεονέκτημα να διατηρεί σταθερή την τάση της μέχρι ν' αδειάσει, η μηχανή με την σειρά της ρυθμιζε αυτόματα το διάφραγμα χωρίς δυνατότητα χειροκίνητης ρύθμισης...... φυσικά υπάρχουν αντιστοιχίες με νεότερους τύπους μπαταριών, όμως αυτές δεν κρατάνε σταθερή την τάση τους μέχρι ν'  αδειάσουν, οπότε το φωτόμετρο από ένα σημείο και μετά δίνει λάθος ενδείξεις και φυσικά ρυθμίζει λάθος και το διάφραγμα. 

   Φυσικά τα επόμενα σημεία ελέγχου είναι το διαμέρισμα της μπαταρίας στην μηχανή καθώς και μηχανισμός του καπακιού αν είναι σε σωστή λειτουργία. 

  Οσο για το ζήτημα της συλλεκτικοτητας και των προσφερομενων τιμών πώλησης, ένας καλός οδηγός για να ανατρέξει κάποιος είναι το collectiblend.com όπου αν μη τι άλλο θα έχει έναν τυφλοσουρτη, όπως και το collections-appareils.fr.

Καλησπερα. 

Εχω μια zenit 12xp. Οταν παταω το κουμπι για να βγαλω φωτογραφια τ κλειστρο παραμενει κλειστο και δεν επανερχεται εκτος αν ξεβιδωθει λιγο ο φακος. Κατι που συμβαινει αρκετα συχνα αλλα οχι παντα Ο φακος της ειναι ενας helios 44m. Στο φακο δε λειτουργει η εστιαση... ενω γυριζει η ροδελα δε γυριζει ο φακος. Μπορει το θεμα με το κλειστρο να εχει να κανει με το φακο,οποτε με εναν αλλο να μην υπαρχει προβλημα; η υπαρχει περιπτωση να εχει χαλασει κατι στ μηχανισμο;; Η αληθεια ειναι οτι τωρα ξεκιναω να ασχολουμαι και δε γνωριζω  πολλα απο ορολογια, οποτε ελπιζω να μετεφερα με σαφηνεια το προβλημα. Ευχαριστω πολυ

 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πριν από 35 χρόνια είχα πάρει κι εγώ μια 12αρα.

Στην πρώτη εβδομάδα , έπεφτε το ένα καρέ πάνω στο άλλο, γιατί είχε χαλάσει ο μηχανισμός προώθησης. Η επισκευή κόστισε όσο και η μηχανή.

Όταν πατούσα το σκληρό  κουμπί του κλείστρου, το τράνταγμα ήταν τέτοιο, που κουνιόταν η μηχανή, η φωτογραφία και... το πεζοδρόμιο από κάτω. Δεν κατάφερα να βγάλω ακούνητη φωτό με ταχύτητα κάτω από 1/30. Μόλις δοκίμασα μια σοβαρή μηχανή, η Zenit έγινε πρες παπιέ.

Όχι μόνο δεν την αγάπησα ποτέ, αλλά με απομάκρυνε και από τη φωτογραφία για χρόνια, μέχρι να βρω τα χρήματα για μια Olympus OM1n

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί όχι;

Και να μην βρει κανείς έτοιμα χημικά, μπορεί να επισκεφθεί μια αποθήκη χημικών και να κατασκευάσει μόνος του (υποσουλφίτ μεταπισουλφίτ, υδροκινόνη , οξικό οξύ κλπ). Υπάρχουν πολλές συνταγές.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.