Προς το περιεχόμενο

Ελαστικα για αυτοκίνητο


greekbusters

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 167
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

28 λεπτά πριν, alkis13 είπε

Αλλά επειδή έχω βάλει 2-3 4αδες σε αυτόν, η εγγύηση ισχύει, έχω φάει 2-3 φορές ελαστικό σε πεζοδρόμιο και χωρίς πολλά πολλά μου το άλλαζε με νέο.

Είχα την αίσθηση ότι αυτό το κάνει μόνο η Goodyear - Dunlop. Να φανταστείς ότι επέλεξα Goodyear (ενώ προτιμούσα Conti) γι' αυτό το λόγο, για την εγγύηση τύπου "ότι και να γίνει".

:(  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Haldol είπε

Είχα την αίσθηση ότι αυτό το κάνει μόνο η Goodyear - Dunlop. Να φανταστείς ότι επέλεξα Goodyear (ενώ προτιμούσα Conti) γι' αυτό το λόγο, για την εγγύηση τύπου "ότι και να γίνει".

:(  

Από αλλού που είχα βάλει δεν κάλυπτε τίποτα. Και αυτός μου έδωσε έτοιμο εκτυπωμένο χαρτί, συμπλήρωσε τα στοιχεία του ΙΧ, σφραγίδα και τέλος.  Λογικά αν πας σε κάποιον επίσημο, θα έχει αυτή τη δυνατότητα, αλλά αν πας στο μπάρμπα Γιάννη της γειτονιάς μπορεί και ο ίδιος να μη το ξέρει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Phoenix7 είπε

Εχω ακούσει παρα πολυ καλα λογια για τα Vredestein

....κ εγώ, σε ένα πρόσφατο συγκριτικό τεστ, σε γερμανικό περιοδικό/site είχαν κατάταξη νο.2 πολύ ψηλότερα απο διαφορά πιο επώνυμα κ πιο ακριβά ελαστικά! (Θα ψάξω link φυσικά κ θα το κάνω edit μόλις το βρω)

4 ώρες πριν, greekbusters είπε

 

Σρυ αλλά δεν ξέρω να σ απαντήσω στο δεύτερο ερώτημα 😊

Ψιλαφησε με το χέρι (εαν είναι αυτό δυνατό) την επιφάνεια της δισκοπλακας σου σε κάθε τροχό(ένας έμπειρος μηχανικός μπορεί να το καταλάβει). Στο τελείωμα κ εξωτερικά, θα καταλάβεις ότι περιμετρικά, έχει δημιουργηθεί ενα εξόγκωμα/σκαλοπατι/νύχι κοκ... Εμπειρικά (εάν δεν μπορεί να γίνει σωστή μέτρηση με παχυμετρο/μικρόμετρο) μπορείς να διαπιστώσεις εάν επισκευαζεται, με πλανισμα στο μηχανουργείο (χωρίς να αδυνατίσει σημαντικά, απο υλικό η δισκοπλακα) ή εάν χρίζει αντικατάστασης.

Συνήθως οι μηχανικοί προτείνουν αντικατάσταση (γιατί φυσικά το κέρδος είναι μεγαλύτερο) Συστήνεται όμως(όχι επίσημα) κ επισκευή, ως ανωτέρω (οικονομικότερη λύση) σύμφωνα πάντα εντός των ανοχών, που αναλυτικά ορίζει ο κατασκευαστής στο service manual του οχήματος σου κ συνεπώς δεν θα μεταβάλλουν τον τρόπο την δύναμη κ την ασφάλεια στο φρενάρισμα.

40 λεπτά πριν, teddy71 είπε

Το ελαστικό δεν είναι ντομάτα ώστε να προτιμάμε το φρέσκο. Τα ελαστικά θα πρέπει να έχουν μείνει τουλάχιστον για 3-4 μήνες στην αποθήκη πριν χρησιμοποιηθούν. Ο πολυμερισμός των υλικών συνεχίζεται και μετά ττην παραγωγή του. Αν είναι πολύ φρέσκο είναι πολύ μαλακό με αποτέλεσμα τη γρήγορη φθορά του. 

... ισχύει αυτό όντως ή είναι μια γενική παραδοχή? 

Όταν βγαίνουν απο το εργοστάσιο, δεν πληρούν τις προδιαγραφές που αναγράφουν στο ταμπελακι (ακριβώς κ όχι στο περίπου)?

Ξέρεις εάν οι κατασκευαστές ακολουθούν αυτή την διαδικασία "ωρίμανσης" κατά κάποιο τρόπο, πριν πουληθεί/εγκατασταθεί το ελαστικό?? 

Επεξ/σία από TechnoState
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τι είναι αυτά τα άκυρα και αβάσιμα περί ωρίμανσης ελαστικών; Μόλις βγει από τη γραμμή παραγωγής το λάστιχο έχει όλες τις φυσικές και μηχανικές του ιδιότητες και είναι έτοιμο για το δρόμο. Η χρήση (χιλιόμετρα στο δρόμο,) οι συνθήκες του οδοστρώματος  και η έκθεση στις καιρικές συνθήκες και κυρίως ο ήλιος με τις υπεριώδεις είναι οι παράγοντες οι οποίοι φέρνουν τη φθορά.

Αφήστε ένα καινούργιο  λάστιχο ένα χρόνο σε μια ταράτσα να το κτυπάει ο ήλιος καθημερινά και το ίδιο μέσα σε ένα διαμέρισμα για τον ίδιο χρόνο και θα δείτε τη διαφορά.

"Η λογική να πάρω ένα λάστιχο ΦΡΕΣΚΟ" έχει βάση εφόσον έτσι αποφεύγουμε τις περιπτώσεις παρτίδων που έχουν αφεθει για πολύ καιρό σε μάντρες να τις χτυπάει ήλιος και γενικά δεν έχουν αποθηκευτεί σε ιδανικές συνθήκες.

Επεξ/σία από kalmik
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

37 λεπτά πριν, achilles_g_ είπε

Εγώ κατέληξα στα Michelin primacy 4 και στο continental premium contact 6 (προς το 2ο κυρίως). 

Premium contact 6 φοράω εγώ σε 225/45/17. Είναι πολύ μαλακά και άμα το "κυνηγάς" το αμάξι φθείρονται νωρίς (30κ με 35κ χιλιόμετρα) και το άλλο που με πειράζει είναι το μαλακό πλαϊνό, το οποίο επηρεάζει στο στρίψιμο με πολλά χιλιόμετρα. Είχα τα sport contact 5, και αυτά μαλακή γόμα, αλλά είχαν λίγο ποιο σκληρό πλαϊνό. Και τα δύο έχουν θόρυβο. Δεν νομίζω να τα ξαναβάλω, όχι γιατί δεν είναι καλά, θα δοκιμάσω κάτι άλλο την επόμενη φορά. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το premium contact μέχρι τα 30.000 χλμ κρατάει καλύτερα από το Michelin primacy 4. Μετά όντως πέφτει η απόδοση του. Βέβαια δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. Ή μαλακό με τη φθορά του ή σκληρό με περισσότερα χλμ. Είναι ανάλογα και το τι αρέσει στον καθένα βέβαια. Πχ εγώ που δοκίμασα το vredestein, δεν μπορώ να πω, μου έβγαλε χλμ αλλά ήταν σκληρό για τα γούστα μου. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι διαστάσεις έχουν τον κύριο λόγο και μετά το λάστιχο.

Πχ Μπορεί σε ένα 185/65 ενα ελαστικό να είναι μέτριο και σε ένα 215/45 να ειναι ικανοποιητικό. αλλο το premium6eco σε 165 πελμα, και άλλο σε 195.

Συνήθως για μικρά πέλματα δηλαδη μέχρι 185 αντε βαριά 195, καλό είναι να προτιμάμε μαλακό ελαστικό, από 195+ το σκληρό είναι καλύτερη λύση, καθώς υπάρχει πρόσφυση, θέλοντας και μη, οπότε εκεί κοιτάμε για οικονομία, απόδοση χλμ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 λεπτά πριν, alkis13 είπε

Οι διαστάσεις έχουν τον κύριο λόγο και μετά το λάστιχο.

Πχ Μπορεί σε ένα 185/65 ενα ελαστικό να είναι μέτριο και σε ένα 215/45 να ειναι ικανοποιητικό. αλλο το premium6eco σε 165 πελμα, και άλλο σε 195.

Συνήθως για μικρά πέλματα δηλαδη μέχρι 185 αντε βαριά 195, καλό είναι να προτιμάμε μαλακό ελαστικό, από 195+ το σκληρό είναι καλύτερη λύση, καθώς υπάρχει πρόσφυση, θέλοντας και μη, οπότε εκεί κοιτάμε για οικονομία, απόδοση χλμ.

Στο σκληρό έχει καλύτερη πρόσφυση;;;;

Δεν βγαίνουν όλα τα ελαστικά σε όλες τις διαστάσεις.

Επεξ/σία από jmmys
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το σκληρο με το μαλακο ελαστικο,εχουν να κανουν τοσο με τη χρηση οσο και την δυναμη ενος αυτοκινητου.

Πχ ένα μέσο αυτοκίνητο 1,4lt turbo, περιπου 100-120 αλογα, εχει την δυνατοτητα να "ζεστανει" το ελαστικο, ώστε να έχει καλή πρόσφυση. Ένα atos πως θα το ζεστανει;
Οποτε σε καποιο δυνατο αυτοκινητο βαζεις σκληρα ελαστικα και σε καποιο αδυναμο-μαλακα.
 

 

Αν κανεις ομως μικρες αποστασεις, οπου το ελαστικο δε προλαβαινει να ζεσταθει (πχ πολη) τοτε οτι και να εχεις, προτιμάς το μαλακο ελαστικο, που δε θελει πολύ χρόνο.


Με λίγα λόγια, αυτός που πηγαίνει γρήγορα ή κανει μεγάλες αποστασεις, τον βολευει να βαλει ενα σκληρο ελαστικο, για να του βγαλει χιλιομετρα. Εαν βαλει μαλακο, θα φαγωθει γρηγορα σε σχεση με το σκληρο. Οταν ζεσταθει το σκληρο ελαστικο, θα εχει προσφυση παρομοια με το μαλακο ελαστικο.


Τωρα για το ποια γόμα, είναι σκληρή μαλακή σε τυπικά ελαστικά, ειναι αγνωστο απο τους κατασκευαστές και ο κόσμος μαθαινει, είτε από εμπειρίες είτε από άλλους. Σε μηχανές η bridgestone (οπου ειναι απο τις καλες στο χωρο των 2κύκλων μεγάλου κυβισμου) έχει type 12 3 4 , οπου στο σιτε της αναφερει τη σκληροτητα της γομας.

Το κύριο χαρακτηριστικό στην αγορά είναι η καταναλωση αυτη τη στιγμη. Είναι άτοπο κάποιος να πάρει ένα diesel, αυτοκίνητο, μικρό, για να μη καιει, και να παει να βάλει ένα ελαστικό καταναλωσης C, ενώ η διαφορά σε τιμή με το B είναι μικρή.

Επεξ/σία από alkis13
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Michelin Primacy 4 για εμενα το καλυτερο ελαστικο για την διασταση που ανεφερες (205/55 R16) 

Αυτα που γραφτηκαν παραπανω περι ωριμανσης ελαστικου ειναι βλακειες. Το ελαστικο με το που βγει απο το εργαστασιο ειναι ετοιμο και για χρηση. Τι ειναι, μπανανες που τις αφηνεις μερικες μερες να ωριμασουν ? 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε 205/55/16 W φοράω Pilot 4 και μπορώ να πω μετά από 8 μήνες χρήσης είναι άψογα σε όλες τις συνθήκες.Σε σχέση με τα 3 που φόραγα πριν είναι μέρα με τη νύχτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 ώρες πριν, Phoenix7 είπε

Εχω ακούσει παρα πολυ καλα λογια για τα Vredestein

Τα έχω στο άλλο αυτοκίνητο,κανα 4μηνο σε 195/50r15 το μοντέλο sportrac 5. Για την ώρα φαίνονται πολύ καλά, σε αστικό κύκλο που χρησιμοποιώ το αμάξι. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 ώρες πριν, TechnoState είπε

....κ εγώ, σε ένα πρόσφατο συγκριτικό τεστ, σε γερμανικό περιοδικό/site είχαν κατάταξη νο.2 πολύ ψηλότερα απο διαφορά πιο επώνυμα κ πιο ακριβά ελαστικά! (Θα ψάξω link φυσικά κ θα το κάνω edit μόλις το βρω)

Ψιλαφησε με το χέρι (εαν είναι αυτό δυνατό) την επιφάνεια της δισκοπλακας σου σε κάθε τροχό(ένας έμπειρος μηχανικός μπορεί να το καταλάβει). Στο τελείωμα κ εξωτερικά, θα καταλάβεις ότι περιμετρικά, έχει δημιουργηθεί ενα εξόγκωμα/σκαλοπατι/νύχι κοκ... Εμπειρικά (εάν δεν μπορεί να γίνει σωστή μέτρηση με παχυμετρο/μικρόμετρο) μπορείς να διαπιστώσεις εάν επισκευαζεται, με πλανισμα στο μηχανουργείο (χωρίς να αδυνατίσει σημαντικά, απο υλικό η δισκοπλακα) ή εάν χρίζει αντικατάστασης.

Συνήθως οι μηχανικοί προτείνουν αντικατάσταση (γιατί φυσικά το κέρδος είναι μεγαλύτερο) Συστήνεται όμως(όχι επίσημα) κ επισκευή, ως ανωτέρω (οικονομικότερη λύση) σύμφωνα πάντα εντός των ανοχών, που αναλυτικά ορίζει ο κατασκευαστής στο service manual του οχήματος σου κ συνεπώς δεν θα μεταβάλλουν τον τρόπο την δύναμη κ την ασφάλεια στο φρενάρισμα.

... ισχύει αυτό όντως ή είναι μια γενική παραδοχή? 

Όταν βγαίνουν απο το εργοστάσιο, δεν πληρούν τις προδιαγραφές που αναγράφουν στο ταμπελακι (ακριβώς κ όχι στο περίπου)?

Ξέρεις εάν οι κατασκευαστές ακολουθούν αυτή την διαδικασία "ωρίμανσης" κατά κάποιο τρόπο, πριν πουληθεί/εγκατασταθεί το ελαστικό?? 

Το ψιλαφισα όπως μου είπες και νομίζω πως ναι έχει ένα δοντάκι σε μερικά σημεία, ενώ νομίζω πως έχει παραμορφωθει ελαφρά σε μερικά σημεία η δισκοπλακα. Δεν θα ήθελα να τις πάω σε τριβειο, θα τις αλλάξω όπως είναι, δεν με νοιάζει το κόστος σε τέτοια σημαντικά θέματα. Δεν τις έχω αλλάξει εδώ και 160κ χλμ. Πάντως πολύ χαίρομαι για το αμάξι μου γτ ποτέ δεν μ έχει ζητήσει τπτ και το έχω 14 χρόνια. 

Επίσης τα ελαστικα που φοράω τώρα είναι τα turanza t1001, όπως αναγράφουν, αλλά δεν θέλω να τα ξαναβάλω, δεν μου άρεσαν καθόλου, μάλλον θα προτιμήσω τα Continental, απλά δεν ξέρω ποια 

Επίσης ευχαριστώ όλους για όσα είπατε, με βοηθήσατε αρκετά 

Επεξ/σία από greekbusters
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Dunlop Blueresponse και απο εμένα, τα φοράω σε 205/55 R16 εδώ και 7 χρόνια και είναι εξαιρετικό λάστιχο σε όλες τις συνθήκες εκτός απο χιόνι. Είναι και οικονομικό σε αγορά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...