Προς το περιεχόμενο

VOIP, εξοπλισμός και υποχρεώσεις παρόχων


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα,

Επειδή μου έκανε εντύπωση ότι πολλοί αναφέρετε ότι οι πάροχοι δεν δίνουν τους κωδικούς τηλεφωνίας και πρακτικά υποχρεώνουν σε χρήση του δικού τους εξοπλισμού, είπα να κάνω ένα ερωτηματάκι στην ΕΕΤΤ. Παρακάτω είναι το ερώτημά μου και η απάντηση που έλαβα:

Ερώτημα:
 

Αναφορά σε κείμενο

 

Παρ, 25 Ιαν, 10:37 π.μ.
   
 
προς info
cleardot.gif

Καλή σας ημέρα,

 
Το τελευταίο διάστημα, όλο και περισσότερες συνδέσεις τηλεφωνίας μετατρέπονται σε ευρυζωνικές, με αποτέλεσμα η τηλεφωνία να στηρίζεται αποκλειστικά στον xDSL εξοπλισμό που παρέχεται από τον εκάστοτε τηλεπικοινωνιακό πάροχο, ο οποίος είναι, από πλευράς ποιότητας και δυνατοτήτων συνήθως κάτω του μετρίου. Για το λόγο αυτό, ήδη από πριν την άφιξη της ευρυζωνικής τηλεφωνίας, ένας ικανός αριθμός καταναλωτών επέλεγε την αγορά δικού του xDSL εξοπλισμού.
Είναι κατανοητό ότι οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι δεν ενθαρρύνουν τη χρήση εξοπλισμού άλλου από τον εξ αυτών παρεχόμενο, για οικονομοτεχνικούς λόγους, εν τούτοις ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στη χρήση του δικού του εξοπλισμού, εισάγοντας τους κωδικούς σύνδεσής του, όπως αυτοί λαμβάνονται από τον πάροχο.
Εν τούτοις, με την άφιξη της ευρυζωνικής τηλεφωνίας, παρατηρείται το φαινόμενο οι πάροχοι να δίνουν με δυσκολία ή και καθόλου τους κωδικούς της σύνδεσης στην ευρυζωνική τηλεφωνία, εξαναγκάζοντας ουσιαστικά τον καταναλωτή στην χρήση του εξοπλισμού του παρόχου για την ευρυζωνική τηλεφωνία και σε εξεζητημένες λύσεις (χρήση 2 δρομολογητών κ.λπ) σε περίπτωση που οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες, με αποτέλεσμα τόσοι τη μείωση της πρακτικότητας όσο και την αύξηση της κατανάλωσης ενέργειας.
 
Με βάση τα παραπάνω, θα ήθελα να ρωτήσω τα εξής:
 
1) Ως καταναλωτής, δικαιούμαι να χρησιμοποιώ εξοπλισμό της επιλογής μου;
2) Δεδομένου ότι προκειμένου να κάνω χρήση της παρεχόμενης υπηρεσίας της ευρυζωνικής τηλεφωνίας ο εξοπλισμός μου θα πρέπει να συνδέεται με το σύστημα ευρυζωνικής τηλεφωνίας του παρόχου, δικαιούμαι να ζητήσω και να λάβω τους κωδικούς σύνδεσης;

 

Απάντηση:

Αναφορά σε κείμενο

Σε απάντηση του ανωτέρω (σχετικό) ηλεκτρονικού σας μηνύματος, σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:

Σύμφωνα με τον Κανονισμό Γενικών Αδειών (ΑΠ ΕΕΤΤ 834/2/2017, ως ισχύει), Παράρτημα Β, 2.1.10 γ) και δ):

"γ) Ο πάροχος έχει την υποχρέωση να λάβει τα κατάλληλα μέτρα προκειμένου να διασφαλισθεί ότι μόνο ΤΤΕ νομίμως διατιθέμενος στην αγορά θα συνδέεται με το δίκτυο συμπεριλαμβανομένων κατά περίπτωση των όρων σχετικά με τις καλωδιώσεις στις εγκαταστάσεις του πελάτη και τη θέση του σημείου απόληξης του δικτύου. Οφείλει επίσης να επιτρέπει τη σύνδεση εξοπλισμού κάθε τύπου ή/και κατασκευής ή/και εμπορικής προέλευσης, ο οποίος ικανοποιεί τις απαιτήσεις του παρόντος άρθρου και κυκλοφορεί νόμιμα στην αγορά, χωρίς υπαίτια βραδύτητα.

δ) Απαγορεύεται η θέσπιση πρόσθετων τεχνικών όρων εκ μέρους του παρόχου πέραν αυτών, που προβλέπονται στα σχετικά πρότυπα ή/και προδιαγραφές, για τον συγκεκριμένο τηλεπικοινωνιακό τερματικό εξοπλισμό, ο οποίος προορίζεται για σύνδεση με το αντίστοιχο δίκτυο καθώς και κάθε μορφής διακριτική μεταχείριση των συνδρομητών, εφόσον ο ΤΤΕ, τον οποίο επιθυμούν να συνδέσουν, κυκλοφορεί νόμιμα στην αγορά."

Σύμφωνα με το άρθρο 3, παρ. 1 του Κανονισμού 2015/2120 της ΕΕ:

«  1. Μέσω της υπηρεσίας πρόσβασης στο διαδίκτυο που διαθέτουν, οι τελικοί χρήστες έχουν το δικαίωμα να έχουν πρόσβαση και να διανέμουν πληροφορίες και περιεχόμενο, να χρησιμοποιούν και να παρέχουν εφαρμογές και υπηρεσίες και να χρησιμοποιούν τερματικό εξοπλισμό της επιλογής τους, ανεξαρτήτως του τόπου του τελικού χρήστη ή του παρόχου ή του τόπου, της προέλευσης ή του προορισμού της πληροφορίας, του περιεχομένου, της εφαρμογής ή της υπηρεσίας.»

Ως τερματικός εξοπλισμός, σύμφωνα με την Οδηγία 2008/63/ΕΕ, ορίζεται ο εξοπλισμός ο οποίος συνδέεται με το «Σημείο Τερματισμού Δικτύου» (ΣΤΔ). Ενώ ως ΣΤΔ, σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών της ΕΕ (Οδηγία 2018/72/ΕΕ),  ορίζεται: «Το υλικό σημείο στο οποίο παρέχεται στο συνδρομητή πρόσβαση στο δημόσιο δίκτυο επικοινωνιών. Στα δίκτυα μεταγωγής ή δρομολόγησης, το Σ.Τ.Δ. καθορίζεται μέσω συγκεκριμένης διεύθυνσης δικτύου, η οποία μπορεί να συνδέεται με το όνομα ή τον αριθμό του συνδρομητή.

Η ΕΕΤΤ (όπως και οι περισσότερες ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ) δεν έχει ορίσει τη θέση του ΣΤΔ στο χώρο του συνδρομητή, δηλαδή το σημείο εκείνο στο οποίο σταματά το δημόσιο δίκτυο ηλεκτρονικών επικοινωνιών, ξεκινά το εσωτερικό δίκτυο του συνδρομητή και πέρα από το σημείο αυτό, ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να επιλέγει και εγκαθιστά τον δικό του εξοπλισμό. Ο προσδιορισμός του ΣΤΔ θα πραγματοποιηθεί από τις ρυθμιστικές αρχές στο πλαίσιο της εφαρμογής των διατάξεων του νέου Κώδικα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών της ΕΕ.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα οι συνδρομητές έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν τον δικό τους εξοπλισμό και να τον συνδέουν με το δίκτυο του παρόχου της επιλογής τους, στο βαθμό που αυτός δεν δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία του δικτύου και κυρίως στις υπηρεσίες που λαμβάνουν οι υπόλοιποι χρήστες.

Για να γίνει βέβαια χρήση αυτού του εξοπλισμού (της δικής σας επιλογής) θα πρέπει ο πάροχος υπηρεσίας να σας παρέχει οποιαδήποτε απαραίτητη πληροφορία προκειμένου να μπορέσετε να συνδεθείτε με το δίκτυό του.

Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για την ταυτότητα του παρόχου με τον οποίο συμβάλλεστε, αν επιθυμείτε να μεταβιβάσουμε τα ερωτήματά σας για να ερευνήσουμε το λόγο για τον οποίο δεν σας παρέχει την απαραίτητη αυτή πληροφορία.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε συμπληρωματική πληροφορία ή διευκρίνιση.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όπως βλέπεις στο κρίσιμο ερώτημα για την τηλεφωνία, δεν απαντά ευθέως ή μάλλον δεν απαντά καθόλου. Και αυτό διότι υπάρχει κενό νόμου στην συγκεκριμένη περίπτωση.

Μόνο για το πρώτο δίνει την θέση της βάσει των ισχυόντων κανονισμών, πράγμα που ούτως ή άλλως δεν αποτελεί πρόβλημα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, jkoukos είπε

Όπως βλέπεις στο κρίσιμο ερώτημα για την τηλεφωνία, δεν απαντά ευθέως ή μάλλον δεν απαντά καθόλου. Και αυτό διότι υπάρχει κενό νόμου στην συγκεκριμένη περίπτωση.

Μόνο για το πρώτο δίνει την θέση της βάσει των ισχυόντων κανονισμών, πράγμα που ούτως ή άλλως δεν αποτελεί πρόβλημα.

Κι όμως, απαντά σαφέστατα, τόσο μέσω του κανονισμού γενικών αδειών,  όσο και με τα:

" ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να επιλέγει και εγκαθιστά τον δικό του εξοπλισμό "

" θα πρέπει ο πάροχος υπηρεσίας να σας παρέχει οποιαδήποτε απαραίτητη πληροφορία προκειμένου να μπορέσετε να συνδεθείτε με το δίκτυό του"

Η απαραίτητη πληροφορία, λοιπόν, είναι οι κωδικοί τηλεφωνίας

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό υπήρχε παλαιόθεν και αφορούσε τον εξοπλισμό για την σύνδεση στο διαδίκτυο. Μάλιστα πριν από χρόνια υπήρχε σχετική πρόβλεψη ώστε οι πάροχοι να έχουν σχετική λίστα συμβατών συσκευών και αργότερα τροποποιήθηκε με την σχετική αναφορά στις παραθέσεις της απάντησης.

Και όχι, λάθος το ερμηνεύεις. Λέει ότι μέχρι σήμερα δεν έχει ορισθεί το σημείο που τερματίζει το δημόσιο δίκτυο και θα γίνει στο μέλλον πανευρωπαϊκά.

Τερματικός εξοπλισμός, είναι η συσκευή η οποία συνδέεται με το δημόσιο δίκτυο και όσον αφορά την τηλεφωνία είναι μέχρι σήμερα η τηλεφωνική συσκευή, σε αντίθεση με το διαδίκτυο που είναι το modem. Ούτε καν ο router δεν είναι, άσχετα που πλέον συνυπάρχουν στην ίδια συσκευή, αλλά πριν από χρόνια ήταν διακριτές κι έδιναν μόνο το πρώτο ενώ ο router ήταν ευθύνη του χρήστη.

Κάνε πάλι ερώτημα ή δώσε τις πληροφορίες που ζητά, αλλά γίνε συγκεκριμένος σε τι πράγμα αναφέρεσαι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ διαφωνούμε:

Κατ' αρχάς πιστεύω ότι είμαι σαφέστατος στα ερωτήματα που απευθύνω (παρεμπιπτόντως, εγώ προσωπικά τους κωδικούς τους έχω πάρει)

Επίσης, δεδομένου ότι μιλάμε για VOIP τηλεφωνία, το VOIP enabled MODEM/router είναι ο τερματικός εξοπλισμός (παραλείπω τη διάκριση MODEM, router, netmod κ.λπ), eφ' όσον παρέχεται ως υπηρεσία η τηλεφωνία μέσω VOIP. Σε περίπτωση PSTN/ISDN τηλεφωνίας, αλλάζει και το πλαίσιο της κουβέντας.

Με άλλα λόγια, σύνδεση με το δίκτυο του παρόχου έχω όταν "παίζει" και η τηλεφωνία μου και το internet, οπότε ο πάροχος οφείλει να μου παρέχει την απαραίτητη πληροφορία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Άσχετο αυτό που θα πω ( γράψω ) αλλα θα έπρεπε να δίνετε η δυνατότητα στον πελάτη να χρησιμοποιήσει τον εξοπλισμό που θέλει αυτός φανταστείτε κάποιος  να κάνει σύνδεση κινητής τηλεφωνίας και παροχος να του πει μονο με το συγκεκριμένο κινητό που θα σου δώσουμε

(και με κανένα άλλο) θα μπορείς να έχεις πρόσβαση στης υπηρεσίες θα σου προσφέρουμε εγώ πριν από χρονια είχα κάνει σύνδεση κινητής  στην  Vodafone  και το κινητό που μου είχαν δώσει (sony ericsson ) είχε το μενού της Vodafone line  και ενώ το κινητό είχε κανονικά  wifi  δεν μπορούσες να συνδεθείς στο ιντερνέτ αλλά μονο με δεδομένα

Επεξ/σία από markon
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 6/3/2019 στις 10:29 ΜΜ, Orestis_G είπε

Εδώ διαφωνούμε:

Κατ' αρχάς πιστεύω ότι είμαι σαφέστατος στα ερωτήματα που απευθύνω (παρεμπιπτόντως, εγώ προσωπικά τους κωδικούς τους έχω πάρει)

Επίσης, δεδομένου ότι μιλάμε για VOIP τηλεφωνία, το VOIP enabled MODEM/router είναι ο τερματικός εξοπλισμός (παραλείπω τη διάκριση MODEM, router, netmod κ.λπ), eφ' όσον παρέχεται ως υπηρεσία η τηλεφωνία μέσω VOIP. Σε περίπτωση PSTN/ISDN τηλεφωνίας, αλλάζει και το πλαίσιο της κουβέντας.

Με άλλα λόγια, σύνδεση με το δίκτυο του παρόχου έχω όταν "παίζει" και η τηλεφωνία μου και το internet, οπότε ο πάροχος οφείλει να μου παρέχει την απαραίτητη πληροφορία.

O OTE τους δίνει..σε ποιον πάροχο είσαι?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε παιδιά, γιατί το μπλέκετε το πράγμα; Δεν αφορά εμένα προσωπικά, αλλά με βάση τις συζητήσεις που έχω δει κατά καιρούς, είπα να διευκρινίσω λίγο το θέμα. Εγώ προς το παρόν είμαι στον ΟΤΕ και ναι, τους πήρα χωρίς ιδιαίτερο κόπο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Orestis_G είπε

Ρε παιδιά, γιατί το μπλέκετε το πράγμα; Δεν αφορά εμένα προσωπικά, αλλά με βάση τις συζητήσεις που έχω δει κατά καιρούς, είπα να διευκρινίσω λίγο το θέμα. Εγώ προς το παρόν είμαι στον ΟΤΕ και ναι, τους πήρα χωρίς ιδιαίτερο κόπο.

Ο ΟΤΕ τους δινει σε ΟΛΟΥΣ αρκει να τους ζητησουν....Οι εναλλακτικοι οχι....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Salvation81 Δεν με απασχολεί το ποιος και σε ποιους δίνει κωδικούς, στο συγκεκριμένο θέμα με απασχόλησε το αν είναι θεμιτό να μην τους δίνουν, και βάσει της απάντησης εγώ τουλάχιστον καταλαβαίνω ότι δεν είναι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εκτός του ΟΤΕ, κανείς άλλος στην χώρα μας δεν δίνει τον κωδικό. Και η πρακτική αυτή στην VoIP τηλεφωνία ισχύει στην μεγάλη πλειοψηφία των παραδοσιακών τηλεπικοινωνιακών παρόχων του πλανήτη,. Στην Ευρώπη, για να έρθουμε στην γειτονιά μας, μόλις 2-3 εταιρείες τον δίνουν και όλες οι υπόλοιπες όχι.

Η απάντηση που έδωσε η ΕΕΤΤ είναι γενική και αόριστη, ειδικά όσον αφορά τον κωδικό της VoIP  τηλεφωνίας και μάλιστα ζητά στην επιστολή συγκεκριμένα στοιχεία και πάροχο για να το δει και απαντήσει επ' αυτού.

Ορέστη, δεν έχει σημασία με ποιον τρόπο σου παρέχεται η τηλεφωνία. Τερματικός εξοπλισμός αυτής (στην μεριά του χρήστη) είναι η τηλεφωνική συσκευή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, jkoukos είπε

Ορέστη, δεν έχει σημασία με ποιον τρόπο σου παρέχεται η τηλεφωνία. Τερματικός εξοπλισμός αυτής (στην μεριά του χρήστη) είναι η τηλεφωνική συσκευή.

@jkoukos Να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω και εδώ:

 

Αναφορά σε κείμενο

Ως τερματικός εξοπλισμός, σύμφωνα με την Οδηγία 2008/63/ΕΕ, ορίζεται ο εξοπλισμός ο οποίος συνδέεται με το «Σημείο Τερματισμού Δικτύου» (ΣΤΔ). Ενώ ως ΣΤΔ, σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών της ΕΕ (Οδηγία 2018/72/ΕΕ),  ορίζεται: «Το υλικό σημείο στο οποίο παρέχεται στο συνδρομητή πρόσβαση στο δημόσιο δίκτυο επικοινωνιών. Στα δίκτυα μεταγωγής ή δρομολόγησης, το Σ.Τ.Δ. καθορίζεται μέσω συγκεκριμένης διεύθυνσης δικτύου, η οποία μπορεί να συνδέεται με το όνομα ή τον αριθμό του συνδρομητή.

Δεδομένου ότι δεν έχουμε παραδοσιακή τηλεφωνία αλλά VOIP, το τηλεφωνικό σήμα μετατρέπεται σε πακέτα τα οποία δρομολογούνται μέσω του δικτύου. Άρα το router  είναι ο τερματικός εξοπλισμός ΚΑΙ της τηλεφωνίας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λάθος το ερμηνεύεις διότι δεν το γνωρίζεις το θέμα. Τερματικός εξοπλισμός μιας υπηρεσίας είναι αυτός μέσω της οποίας την χρησιμοποιούμε.

Για την τηλεφωνία είναι η τηλεφωνική συσκευή. Αυτή συνδέεται στον router, που αποτελεί τώρα το τερματικό σημείο δικτύου, όταν σε ISDN είναι το Netmod.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η οδηγία στην οποία αναφέρεται όμως η ΕΕ δεν μιλάει για τερματικό εξοπλισμό υπηρεσίας, αλλά για τον εξοπλισμό που συνδέεται με το ΣΤΔ. Στα PSTN και ISDN έχεις όντως το τηλέφωνο και το Netmod αντίστοιχα, όχι όμως εδώ. Έχουμε διαφορά στον τρόπο ερμηνείας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φυσικά έχουμε διαφορετική ερμηνεία αφού δεν καταλαβαίνεις αυτά που ο ίδιος παραθέτεις, προφανώς λόγω άγνοιας των όρων (δεν είναι κατηγορία αυτό, λογικό για κάποιον άσχετο με το αντικείμενο). Ούτε με το Netmod, ούτε με το CPE μπορούμε να επικοινωνήσουμε. Αυτό γίνεται από το τηλέφωνο.

Υπηρεσία είναι η τηλεφωνία που μας παρέχεται πάνω από ένα σταθερό δίκτυο. Στην περίπτωση της PSTN είναι αναλογική οπότε στο σημείο τερματισμού δεν χρειάζεται κάτι άλλο και λειτουργεί άμεσα ο τερματικός εξοπλισμός του χρήστη. Ωστόσο στην ψηφιακή υπηρεσία (ISDN, VoIP) χρειάζεται κάποια συσκευή που θα κάνει τον ενδιάμεσο μεταφραστή. Μετά από αυτόν η τηλεφωνία γίνεται πάλι αναλογική για να λειτουργήσει ο όποιος τερματικός εξοπλισμός (τηλέφωνο, φαξ, συναγερμός κλπ)..

ΣΔΤ είναι το σημείο τερματισμού του δικτύου στο οποίο φθάνει η υπηρεσία, δηλαδή το Netmod και το CPE (σε ευρυζωνική σύνδεση). Ο τερματικός εξοπλισμός συνδέεται στο ΣΔΤ και είναι η τηλεφωνική συσκευή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...