Προς το περιεχόμενο

Η Boeing θα διαθέσει αναβαθμίσεις λογισμικού στα αεροσκάφη 737 Max μετά τις δύο αεροπορικές τραγωδίες


voltmod

Προτεινόμενες αναρτήσεις

13 ώρες πριν, Stoliver είπε

Ακόμα δεν ξέρουμε πως έπεσε. 
Επίσης, την έκδοση MAX τις πετάνε λίγες αεροπορικές εταιρίες προς το παρόν...

Κάτι πρέπει να γίνει με το λογισμικό του αεροπλάνου και αισθητήρες δώσανε άλλες συντεταγμένες ή το αντίθετο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 199
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

14 ώρες πριν, giotis1982 είπε

Διαβάζω με προσοχή τι γράφετε και δε μπορώ να δώσω δίκιο σε κανέναν γιατί για εμένα το να πέσει ένα αεροπλάνο είναι ΓΕΝΙΚΆ σφάλμα.  Τι διαφορά έχει αν το έκανε ο αεροναυπηγος ή το πλήρωμα εδάφους ή ο πιλότος ή η εταιρεία που κατασκευάζει τους αισθητήρες; Καμία.

Στην ιστορία της αεροπορίας, οι υπεύθυνοι συχνα εντοπίζουν τα λάθη μετά απο ατυχήματα. Δεν μπορούν να προβλέψουν τα πάντα, ειδικά όταν για ένα πρόβλημα δεν υπάρχει προηγούμενο ώστε να διδαχθούν απο αυτό. Είναι κάπως άβολο, ωστόσο οι ζωές που χάθηκαν σε δυστυχήματα, βελτίωσαν εν τέλει τα αεροπλάνα. 

Αν βέβαια η Boeing ηταν ενήμερη για το πρόβλημα και για Χ λόγους το αγνόησε ή το έκανε γαργάρα μέχρι να βρει λύση, τότε σαφώς ειναι υπεύθυνη για αυτά τα δυο ατυχήματα. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι διερευνήσεις αεροπορικών ατυχημάτων γίνονται από ανεξάρτητες αρχές.

Εκτός από την ανεξάρτητη αρχή διερεύνησης συμμετέχουν επίσης:

* Η Αεροπορική εταιρεία

* Η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της χώρας στην οποία ανήκει το νηολόγιο του αεροσκάφους

* Η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της κατασκευάστριας χώρας (εδώ η FAA)

* H ΙΑΤΑ

* Ο ICAO

* Η κατασκευάστρια εταιρεία

* Οι τοπικές αρχές

* Η οποιαδήποτε επιτροπή συσταθεί (πχ από τις οικογένειες των θυμάτων) 

Τα πορίσματα των ερευνών όλων των παρπάνω ΔΕΝ είναι μυστικά.

Το τελικό πόρισμα ΔΕΝ είναι μυστικό.

ΟΛΟΙ θέλουν να μάθουν τον λόγο. 

Ευθύνες επιρρίπτονται όταν υπάρχει δόλος ή εγκληματική αμέλεια. 

Σκοπός είναι να βελτιωθεί το σύστημα (τεχνικό-νομικό-δομικό) με στόχο την ασφάλεια.

 

Το σωστότερο είναι να μην γίνονται εικασίες από σχετικούς με τον χώρο ή και από άσχετους έως ότου αυτοί που πραγματικά ασχολούνται με την διερεύνηση να βγάλουν το πόρισμα.

 

 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για να καταλάβω..Το συγκεκριμένο άρθρο γιατί βρίσκεται στο insomnia?? Επειδή περιλαμβάνει την λέξη "λογισμικό" στον τίτλο?? Και όλα τα σχόλια από τους ειδικούς που ακολουθούν, επίσης πολύ εύστοχα τα περισσότερα!!! Αυτό που υπάρχει άποψη από παντού για μια εταιρεία όπως την boeing, η οποία έχει γράψει ιστορία με τα αεροσκάφη της με συναρπάζει..Δυστυχώς είναι η φύση του επαγγελματος τέτοια, που άμα συμβει κάτι χάνονται ανθρώπινες ζωές... Και εννοείτε ότι υπάρχει πάντοτε η ευθύνη της κατασκευάστριας εταιρείας, αλλά υπάρχει και η ευθύνη της εταιρείας που αγοράζει ένα νέο αεροσκάφος, να παρέχει την σωστή και επαρκή εκπαίδευση στους ιπτάμενους, ώστε να γνωρίζουν καλά με τι έχουν να κάνουν.. Ως γνωστό πολλές εταιρείες, ειδικά οι LOW COST, δεν είναι ότι καλύτερο σε αυτά τα επίπεδα...Εγώ λέω να πιάσουμε το Fortnite και το LOL  και να αφήσουμε τα αεροπορικά για τους πιο ειδικούς????!!!!

Επεξ/σία από Dts_Dimensions
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βρίσκεται και στο insomnia γιατί γίνεται χαμός παντού σε όλα τα media σμήναρχε και δε ξέρω από F και LOL .Και πριν 1 μήνα πέταξα με 737 όχι με τα μακαρίτικα μοντέλα ευτυχώς .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 14/3/2019 στις 6:54 ΜΜ, BackFromHell είπε

Δεν δικαιολογω τιποτα, εκει ειναι που μπερδευεσαι και με επικληση στο συναισθημα  (τυπου αν εχανα συγγενη μου) δεν προκειται να μου αλλαξεις γνωμη, ουτε και να με φερεις σε δυσκολη θεση. Λεω πως εχει η πραγματικοτητα και παρακαλω πολυ να μην κοιταζετε πώς θα παρερμηνευσετε τα οσα λεω, γιατι ικανους σας εχω να μου πειτε οτι χαιρομαι και για το δυστυχημα.

Το τι δικαιολογειται και τι οχι, μονο αυτος που εχει το αλαθητο μπορει να το κρινει ή εναλλακτικα οι απολυτα εξειδικευμενοι του χωρου, ενδεχομενως και η δικαιοσυνη.

Εισαι ενας απο αυτους ή απλα κανεις δικαστηρια χωρις να εχει βγει καν το πορισμα, βασιζομενος σε υποθεσεις , καποιες εξ'αυτων μαλιστα, αυθαιρετες;

Για να το πω πιο απλα. Το να εισαι καπετανιος στο Σαμινα και να βλεπεις Champions League και να πεφτει το καραβι πανω στα βραχια, ΔΕΝ δικαιολογειται. Το να υπαρχει κατι που δεν προβλεφθηκε στην κατασκευη ενος αεροπλανου, επειδη πχ ειναι ανθρωπινως αδυνατο να προβλεφθουν και να αναπαραχθουν ολες οι πιθανες μεταβλητες σε περιβαλλον δοκιμων, κι επειδη ποτε στο παρελθον δεν ξανασυνεβη κατι αντιστοιχο, ειναι αυτονοητο και για εμενα προσωπικα δικαιολογειται. ΑΥΤΕΣ ειναι οι συνθηκες που γινονται γνωστες κατοπιν δυστυχηματων και βοηθουν στην τεχνογνωσια και την βελτιωση της ασφαλειας. Αν τωρα αποδειχθει οτι στο προκειμενο δυστυχημα η boeing γνωριζε ή θα μπορουσε να γνωριζει αλλα εκανε τον κινεζο ειτε με δολο (πχ οικονομικα ωφελη) ειτε απο αμελεια, ναι προφανως φταιει.

Παντως επειδη σε/σας βλεπω πολυ απολυτους, η εναλλακτικη ξερεις ποια ειναι; Να γινεται ερευνα και δοκιμες επι αιωνες, μεχρι που θα μηδενιστουν τα ατυχηματα (επισης στατιστικα αδυνατο) και τοτε να παραδωσουν την αεροπλοια στις υπηρεσιες του κοινου. Κοινως να γυρισεις στο μεσαιωνα και να παυσεις καθε τεχνολογικη εξελιξη με το προσχημα οτι διαφορετικα γινεσαι πειραματοζωο των πολυεθνικων κλπ. Αν για να αποφευχθει το 0,χ% αεροπορικων δυστυχηματων προτιμας να μην βαζουν κοσμο στα αεροπλανα μεχρι να τα τελοιποιησουν και να επιστρεψουμε στα πλοια, τοτε μπορεις να κανεις κατι καλυτερο: Να μην μπαινεις σε αεροπλανο και να πηγαινεις παντου με το... "ασφαλεστατο" αυτοκινητο σου. Οh wait, ουτε αυτα ειναι ασφαλη. Οκ στα πλοια τοτε. Oh wait ουτε κι αυτα. Οκ με τα πόδια λοιπον .

(...... επειδη πχ ειναι ανθρωπινως αδυνατο να προβλεφθουν και να αναπαραχθουν ολες οι πιθανες μεταβλητες σε περιβαλλον δοκιμων.....) Ας μου επιτραπει εκ πειρας να πω οτι Ετσι ΑΚΡΙΒΩΣ ειναι...επιβεβαιωνω την γενικοτερα σωστη ψυχραιμη τοποθετηση σου "πτητικη αδεία"...οπως εγραψα παραπανω Ο Ανθρωπος ειναι η απαντηση σε ολες τις ερωτησεις..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Στις 14/3/2019 στις 5:06 ΜΜ, SaFiS είπε

Στοιχειώδη Ελληνικά ξέρεις να διαβάζεις?? Το ξαναλέω, δεν πιστεύω ότι μπορεί να γίνει αλλά το τι διάβασα σε άλλα φόρα. Από εκεί και πέρα απάντα κόσμια και την μαγκιά σου αλλού. Έχεις φάει και την αναφορά σου για να μην το παίζεις έξυπνος...

Μαλιστα κυριε καθηγητα ξερω να διαβαζω. Αν πιστευες οτι δε μπορει να γινει τοτε γιατι το γραφεις; Ποιος το παιζει εξυπνος ασε να μας το πουν αλλοι, επισης δεν χρειαζομαι υποδειξεις απο εσενα για το πως θα μιλαω. Ειμαι 42 και δε περιμενω απο εσενα που εχεις τα μισα μου χρονια να μου πεις. Οσο για την αναφορα ξερεις που ακριβως την γραφω. Μπραβο το βρηκες. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 14/3/2019 στις 8:28 ΜΜ, karaLRS είπε

ΔΕΝ υπάρχει η δυνατότητα να κάνεις δοκιμή σε κάτι που καθημερινά βάζει 25 χιλιάδες πτήσεις! το διανοησε το νούμερο; 25 χιλιάδες διαφορετικές πτήσεις με άπειρους παράγοντες που αλλάζουν ελάχιστα κάθε φορά.

Είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να προβλέψεις τα πάντα σε μια εξελιγμένη μηχανή με 120 εκατομμύρια γραμμές κώδικα.

το γράφω άλλη μια είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ.

 

100.000 πτήσεις την ημέρα!!

6.000.000 πτήσεις προσγειώθηκαν με ασφάλεια. 

100.000.000 επιβάτες ζούν και 300 πέθαναν.

ΔΕΝ γίνεται να μηδενιστεί ο δείκτης ασφαλείας. είναι εξαιρετικός ακόμη και με δύο ατυχήματα τον χρόνο.

main-qimg-ce07d50bf265b1748493a71d06619c64.png.b796ce86437cc91c55baf12c6bc35ddc.png

 

Συμφωνω με την συλλογιστική. Είναι αδύνατο οι εταιρίες να κάνουν τριβή να προβλέψουν όλες τις τρις ή τετρακιςάκις εκατομμύρια υποπεριπτώσεις και αλληλουχίες συμπτώσεων που θα οδηγησουν σε πτώση-συντριβή ενός αεροσκάφους.

Από την άλλη αν οντως ισχύει ότι υπήρξε (έστω και στο προηγούμενο παρόμοιο δυστύχημα) ελλιπής ενημέρωση των πιλότων κι άλλων που "φτηνά την γλίτωσαν" για ένα τόσο κομβικό υποσύστημα του αεροσκάφους, η εταιρία έχει ήδη συντριβεί σε επικοινωνιακό και ηθικό επίπεδο. Κι ας ηταν οι πιθανότητες 1/10^1.000.000.000.000.000.000.000.000

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

33 λεπτά πριν, EmpYristis είπε

Συμφωνω με την συλλογιστική. Είναι αδύνατο οι εταιρίες να κάνουν τριβή να προβλέψουν όλες τις τρις ή τετρακιςάκις εκατομμύρια υποπεριπτώσεις και αλληλουχίες συμπτώσεων που θα οδηγησουν σε πτώση-συντριβή ενός αεροσκάφους.

Από την άλλη αν οντως ισχύει ότι υπήρξε (έστω και στο προηγούμενο παρόμοιο δυστύχημα) ελλιπής ενημέρωση των πιλότων κι άλλων που "φτηνά την γλίτωσαν" για ένα τόσο κομβικό υποσύστημα του αεροσκάφους, η εταιρία έχει ήδη συντριβεί σε επικοινωνιακό και ηθικό επίπεδο. Κι ας ηταν οι πιθανότητες 1/10^1.000.000.000.000.000.000.000.000

το συγκεκριμένο υποσύστημα, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της Boeing, αντιμετωπιζόταν σαν trim failure (δηλαδή uncommanded pitch up/pitch down) και αφού έβγαζαν εκτός το auto trim τότε και το mcas έβγαινε εκτός. γιαυτό και θεώρησαν ότι δεν χρειαζόντουσαν επιπλέον ενημέρωση στους πιλότους αφού αν δυσλειτουργούσε οι πιλότοι θα το θεωρούσαν Pitch trim failure και θα έκαναν την διαδικασία γι αυτή την βλάβη και θα έβγαζαν και εκτός το Mcas(χωρίς να το ξέρουν)

γενικά στην αεροπλοΐα δεν περνάς τα πάντα στον πιλότο αφού του φορτώνεις τεράστιο όγκο πληροφορίας. στο συγκεκριμένο ίσως υπήρξε λάθος απόφαση να μην περάσουν την λειτουργία του στο πλήρωμα. πχ όταν οδηγάς το abs σε νοιάζει πώς λειτουργεί;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, SkYwaLkGR είπε

Μαλιστα κυριε καθηγητα ξερω να διαβαζω. Αν πιστευες οτι δε μπορει να γινει τοτε γιατι το γραφεις; Ποιος το παιζει εξυπνος ασε να μας το πουν αλλοι, επισης δεν χρειαζομαι υποδειξεις απο εσενα για το πως θα μιλαω. Ειμαι 42 και δε περιμενω απο εσενα που εχεις τα μισα μου χρονια να μου πεις. Οσο για την αναφορα ξερεις που ακριβως την γραφω. Μπραβο το βρηκες. 

Αν εισαι οντως 42, ειλικρινα σε λυπαμαι, διοτι δεν εχεις καθολου μορφωτικο επιπεδο και κανονες συμπεριφορας. Βλεπω τον κλασικο Ελληναρα, που θελει απλα να επιβαλλει την γνωμη του με το στανιο. Αν εχεις παιδια, λυπαμαι για το οτι θα μεγαλωσουν / μεγαλωνουν, χωρις αρχες. Επισης, να ξερεις οτι με περνας μονο 6 χρονια. Μακαρι να ειχα τα μισα σου χρονια, αλλα και στα 21 μου, παλι καλυτερη συμπεριφορα ειχα απο εσενα. Τελευταιο, δεν ηξερα οτι πρεπει να παρω την αδεια καποιου και ειδικα την δικια σου, για να γραψω κατι εδω μεσα. Ανοιχτο φορουμ ειναι. Καλη συνεχεια και καλα μυαλα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
23 ώρες πριν, SaFiS είπε

Αν εισαι οντως 42, ειλικρινα σε λυπαμαι, διοτι δεν εχεις καθολου μορφωτικο επιπεδο και κανονες συμπεριφορας. Βλεπω τον κλασικο Ελληναρα, που θελει απλα να επιβαλλει την γνωμη του με το στανιο. Αν εχεις παιδια, λυπαμαι για το οτι θα μεγαλωσουν / μεγαλωνουν, χωρις αρχες. Επισης, να ξερεις οτι με περνας μονο 6 χρονια. Μακαρι να ειχα τα μισα σου χρονια, αλλα και στα 21 μου, παλι καλυτερη συμπεριφορα ειχα απο εσενα. Τελευταιο, δεν ηξερα οτι πρεπει να παρω την αδεια καποιου και ειδικα την δικια σου, για να γραψω κατι εδω μεσα. Ανοιχτο φορουμ ειναι. Καλη συνεχεια και καλα μυαλα...

Δεν αξιζει ουτε ενα δευτερολεπτο παραπανω να ασχοληθω μαζι σου

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

"Ethiopian 302 crash investigation points to MCAS, Boeing responds"

https://www.aerotime.aero/aerotime.team/22534-ethiopian-302-crash-investigation-points-to-mcas-boeing-responds

 

"

  • Shortly after liftoff, the value of the left angle of attack sensor deviated from the right one and reached 74.5 degrees while the right angle of attack sensor value was 15.3 degrees; then after; the stick shaker activated and remained active until near the end of the flight.

  • After autopilot engagement, there were small amplitude roll oscillations accompanied by lateral acceleration, rudder oscillations and slight heading changes; these oscillations also continued after the autopilot disengaged.

  • After the autopilot disengaged, the DFDR recorded an automatic aircraft nose down (AND) trim command four times without pilot’s input. As a result, three motions of the stabilizer trim were recorded. The FDR data also indicated that the crew utilized the electric manual trim to counter the automatic AND input.

  • The crew performed runaway stabilizer checklist and put the stab trim cutout switch to cutout position and confirmed that the manual trim operation was not working."

 

Όμως απο ότι γίνετε γνωστό υπάρχουν και άλλα προβλήματα εκτός του MCAS σε Boeing 737:

"Boeing Confirms Additional Problems With Boeing 737 Max Flight Controls"

https://www.extremetech.com/extreme/289042-boeing-confirms-additional-problems-with-boeing-737-max-flight-controls

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 15/3/2019 στις 1:25 ΜΜ, BILL5 είπε

Κάτι πρέπει να γίνει με το λογισμικό του αεροπλάνου και αισθητήρες δώσανε άλλες συντεταγμένες ή το αντίθετο

άλλες μετρήσεις όχι συντεταγμένες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άλλο ένα φάουλ στο μεταξύ απο πλευράς Boeing:

 

"Downed 737 Max 8s Lacked Safety Features Boeing Only Sells as Extras"

https://www.extremetech.com/extreme/288099-downed-787-max-8s-lacked-safety-features-boeing-only-sells-as-extras

 

"..new information indicates that Boeing sells upgrades to critical flight systems that might have improved their overall safety — but it sells them as value-added profit centers in much the same way you might add a stereo option to a car."

"

Boeing sells two MCAS upgrades that weren’t installed on either the Lion Air jet or the Ethiopian Airlines craft, according to the New York Times. The first is the ability to compare data from more than one AOA sensor via a display that would have shown readings from both at the same time. The second was a ‘disagree light’ that would have activated when contradictory data was being received from both sensors. Either might have alerted the pilots that something was wrong with the MCAS system specifically.

Boeing now states it will make the disagree light standard on all 737 Max 8 aircraft, in addition to the planned software updates it will roll out next month. This new information answers questions some of our readers had raised regarding the capabilities of the MCAS with regard to AOA sensors. When initially rolled out, the MCAS only relied on data from a single AOA sensor. There are multiple AOA sensors in a 737 Max 8, including sensors on both sides of the aircraft. After the upcoming April software update, the MCAS will be updated to check both sensors and to disable itself if there is “meaningful disagreement” between the two.

The fact that safety equipment that could have prevented the 737 Max 8 crash was left optional and uninstalled will undoubtedly figure prominently in the investigation into how Boeing could have allowed this to happen in the first place."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...