Προς το περιεχόμενο

Το μεγαλύτερο πρόγραμμα έξυπνης στάθμευσης στην Ελλάδα υλοποιεί η Αθήνα


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ο δήμος Αθηναίων, στο πλαίσιο της ψηφιακής πολιτικής του, πρόκειται να αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό σύστημα έξυπνης στάθμευσης με σκοπό την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης καθώς και την αναβάθμιση και την εξυπηρέτηση των οδηγών επισκεπτών και κατοίκων της πόλης των Αθηνών.

Η σχετική ανακοίνωση έγινε από τον δήμαρχο Αθηναίων, Γιώργο Καμίνη, μετά τη συμφωνία μεταξύ της Ανώνυμης Αναπτυξιακής Εταιρίας Μηχανογράφησης και Επιχειρησιακών Μονάδων ΟΤΑ του δήμου Αθηναίων (ΔΑΕΜ Α.Ε.) και της Ένωσης Εταιριών (ΟΤΕ A.E. – ONEX S.A). H συμφωνία προβλέπει την εγκατάσταση στο οδόστρωμα, σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της Αθήνας, σε πρώτη φάση στην περιοχή του Ευαγγελισμού και του Κολωνακίου, χιλίων (1000) αισθητήρων έξυπνης στάθμευσης, που μέσω mobile εφαρμογής (iOS και Android), θα ενημερώνουν τους οδηγούς που ακριβώς υπάρχουν ελεύθερες θέσεις στάθμευσης. Οι οδηγοί, μόλις παρκάρουν σε έξυπνη θέση στάθμευσης, θα μπορούν μέσω της υπάρχουσας mobile εφαρμογής MyΑthensPass, να πληρώνουν για τον χρόνο στάθμευσής τους.

«Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο έξυπνης στάθμευσης στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη» τόνισε ο κ. Καμίνης, επισημαίνοντας ότι «η Αθήνα πρωτοπορεί στον ψηφιακό μετασχηματισμό των πόλεων, επενδύοντας σε έργα μεγάλης κλίμακας».

Επιπλέον, θα εγκατασταθεί μία ενιαία Πλατφόρμα Έξυπνης Πόλης για την υποστήριξη και τη διαχείριση των αισθητήρων. Η πλατφόρμα θα παρέχει στη Διοίκηση του Δήμου ένα κέντρο ελέγχου λειτουργίας με ταμπλό (dashboards), όπου θα αποτυπώνεται η συνολική εικόνα της στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας. Με αυτόν τον τρόπο, η Δημοτική Αστυνομία θα έχει τη δυνατότητα από απόσταση να ελέγχει τη νομιμότητα και την πληρωμή της θέσης στάθμευσης καθώς και την εύρυθμη λειτουργία όλου του συστήματος.

Τα οφέλη με την ολοκλήρωση του έργου αναμένονται να είναι άμεσα ορατά και πολύπλευρα.

Από τα βασικότερα οφέλη είναι:

  • Ο καλύτερος έλεγχος για την αντικοινωνική στάθμευση σε μη επιτρεπόμενους χώρους όπως ράμπες αναπήρων και θέσεις ΑΜΕΑ.
  • Η βελτίωση των συνθηκών για τους οδηγούς, οι οποίοι θα χρειάζονται λιγότερο χρόνο για την πληρωμή του χρόνου στάθμευσης καθώς θα γίνεται με κινητό τηλέφωνο σε συνδυασμό με τον αισθητήρα.
  • Η ύπαρξη ελεύθερων θέσεων στάθμευσης στις περιοχές που θα υλοποιηθεί το έργο διευκολύνοντας τη λειτουργία του εμπορικού κέντρου του δήμου Αθηναίων (χρήση της ίδιας θέσης από περισσότερα ΙΧ) και δυνατότητα για εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στα εμπορικά καταστήματα.
  • Η  διευκόλυνση του έργου της Δημοτικής Αστυνομίας, καθώς μέσω του αισθητήρα θα ενημερώνεται το δυναμικό της αυτόματα για το ακριβές σημείο της παράβασης από τη φορητή συσκευή τους, καθιστώντας τους ελέγχους περισσότερο στοχευμένους και πιο αποτελεσματικούς.
  • Ο περιορισμός της κατανάλωσης καυσίμων, καθώς οι οδηγοί που αναζητούν χώρο στάθμευσης θα περιορίζουν την κυκλοφορία τους προς αναζήτηση θέσης, έχοντας ζωντανή πληροφόρηση για τη διαθεσιμότητα θέσεων σε κάθε δρόμο.
  • Η συγκέντρωση συγκοινωνιακών δεδομένων, με σκοπό τον καλύτερο σχεδιασμό παρεμβάσεων. Όπου αυτό απαιτείται.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό των €497.950 και προβλέπεται να αποπερατωθεί σε 6 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εγώ βλέπω ότι στο Google Play, η εφαρμογή έχει βαθμολογία 2,7 αστέρια (με άριστα τα 5)... Αν συνεχίσει έτσι, η Google θα την σβήσει... 😂

Επεξ/σία από MitsosDaBest13
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν λιγα δευτερόλεπτα πριν την Πρωτοχρονιά έλεγε ότι πήρα μια Αθήνα χάλια και την έφτιαξα... Όσοι ειμασταν σπίτι κοντεψαμε να χάσουμε την αλλαγή του νέου έτους από τα γέλια.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εγω εχω μια απορια, σχετικα με το κυκλοφοριακο της Αθηνας και της Θεσσαλονικης: 

Γιατι δεν αλλαζουν  τα απλα λεωφορεια με διωροφα οπως αυτα του Λονδινου; Ο δευτερος οροφος σε αυτα χωραει 50 ατομα επιπλεον, ειναι ασσυληπτη η διαφορα ενος διωροφου με ενα απλο λεωφορειο. Το ωφελος για την πολη θα ειναι τρομακτικο

Γιατι δεν το κανουν;

Επεξ/σία από archer100
  • Like 9
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 minutes ago, Pedalsp said:

Όταν λιγα δευτερόλεπτα πριν την Πρωτοχρονιά έλεγε ότι πήρα μια Αθήνα χάλια και την έφτιαξα

"Δημοσιονομικά" πάντως έφτιαξε. 😛

Βέβαια θα μου πεις ότι αν δεν φτιάχνει/αλλάζει κάτι λογικό να έχει εξοικονομήσει χρήματα, από την άλλη όμως οι προηγούμενοι και ελλείματα είχαν και δεν έκαναν και τπτ σπουδαίο...

Επεξ/σία από ThReSh
  • Like 2
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Επειδή δεν είστε ικανοί μερικοί να συζητήσετε σωστά και θέλετε να πάτε την κουβέντα στα γνωστά... Απο δω και πέρα κάθε αφαίρεση μηνύματος θα συνοδεύεται απο εβδομαδιαίες διακοπές. Γιατί έτσι σας αρέσει.

  • Like 4
  • Thanks 4
  • Sad 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ και μια εβδομάδα έχουν ξηλώσει όλη την Κυψέλης (από τον πανελλήνιο μέχρι την πλατεία) και της περνάνε άσφαλτο.
Προφανώς και είναι "ύποπτα" τα έργα αλλά ας είναι.. τουλάχιστον δεν θα μου βγαίνει η μέση όταν την ανεβαίνω με το ποδήλατο! :P

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...