Προς το περιεχόμενο

Ryzen 3000 series & x570/Β550/Α520 Μobos


akoinonitos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 λεπτό πριν, akoinonitos είπε

χαζευοντας λιγο στο data base του geekbench τα νουμερα του 3900χ σε linux βλεπω τα ρολογια να ανεβαινουν στα 4.6ghz ενω στα windows μετα βιας τα 4.4ghz μηπως παιζει τπτ με Bios και windows drivers? Πολυ περιεργο.

Ναι εχουν πει οτι κατι παιζει.Ουσιαστικα ολα σε beta ειναι ακομα.

Ευχαριστο παντως το οτι δε μετραει τοσο πολυ πλεον η μνημη.Με ενα 3200C16 πλεον παιρνεις σχεδον το 100% του επεξεργαστη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 13,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Επισκέπτης
2 λεπτά πριν, akoinonitos είπε

χαζευοντας λιγο στο data base του geekbench τα νουμερα του 3900χ σε linux βλεπω τα ρολογια να ανεβαινουν στα 4.6ghz ενω στα windows μετα βιας τα 4.4ghz μηπως παιζει τπτ με Bios και windows drivers? Πολυ περιεργο.

Η Microsoft είναι 2 αιώνες πίσω στα OS level optimizations για νέα designs επεξεργαστών? Color me surprised. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
42 minutes ago, Dantε said:

Με τη κατασταση με το OC δεν ειναι πιο καλη επιλογη ο 3600Χ απο τον απλο?

Μιας και all core δε προκειται ο απλος να ανεβει 4,4 απο οτι φαινεται,αλλα τουλαχιστον ο Χ παιζει εκει πανω ,τουλαχιστον στα λιγα cores.

Yeap. Όλο το lineup έχει λόγο ύπαρξης. Πληρώνεις και το binαρισμα πλέον.

18 minutes ago, akoinonitos said:

χαζευοντας λιγο στο data base του geekbench τα νουμερα του 3900χ σε linux βλεπω τα ρολογια να ανεβαινουν στα 4.6ghz ενω στα windows μετα βιας τα 4.4ghz μηπως παιζει τπτ με Bios και windows drivers? Πολυ περιεργο.

Yeap. Πρέπει να το φτιάξουν asap, να δούμε καμία μέτρηση της προκοπής.

1 hour ago, leros2004 said:

Για αυτούς που ανησυχούν για την tomahawk:

We were able to test backward compatibility of the 3900X in the MSI Tomahawk B450 board. Yes, a B450 board rocking 12 cores. It worked pretty well.  

There was minor performance loss and the UEFI offered PBO, though I couldn't tell if PBO was really working as it should on the 12-core CPU. On the 3900X it would boost to 4.2-4.3ghz all core, which is impressive. It may be possible to get by with a mild overclock on this board, but I was extremely impressed that this worked and it worked reasonably well. 

https://level1techs.com/article/ryzen-3000-navi-megathread

Μμμμουρλια ❤️

Επεξ/σία από GeorgeMan
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πολύ θετικό οτι με 3200 cl16 θα είμαι σε παρόμοια νούμερα με ανώτερες ram. Αν κι απ'οτι είδα ακόμη κι η δικιά μου η ripjaws ενα mild oc το παίρνει.

Πότε θα τους δούμε Ελλάδα ρε παιδιά, πρέπει να αρχίσω να ασχολούμαι με κάτι άλλο γιατί τις τελευταίες μέρες κάνω μονίμως refresh σε reddit και insomnia για την παραμικρή είδηση. 😂

Επίσης ποοοσο θετικό οτι η tomahawk κουμαντάρει τον 12πύρηνο μια χαρά!

Επεξ/σία από aekoriginal21
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, xrit86 είπε

 

1 ώρα πριν, Kwsths67 είπε

Ωραίος. Οποτε παιδιά πάρτε ότι πιο φτηνό 3200-3600 βρείτε και είμαστε τζετ. Bdie κτλ μόνο όποιος ήδη έχει σκάσει λεφτά για τον 3900Χ και θέλει αυτά τα 2-3% που παίρνεις σε κάποια workloads από 3200 σε 3733. Αλλιώς πάρε 3200 και βάλε τα λεφτά να ανέβεις κατηγορία στον επεξεργαστή. 

Δε θα πίστευα ούτε μια λέξη από το συγκεκριμένο άρθρο.

Εδώ στο insomnia έχουμε κάνει άπειρες μετρήσεις για την επίδραση της μνήμης (συχνότητα και χρονισμοί) στα παιχνίδια.

Βλέποντας το Shadow Of The Tomb Raider (SOTTR) να μην παίρνει τίποτα από τις μνήμες με πιάνουν τα γέλια.

Δεκάδες δοκιμές εδώ μέσα στα αντίστοιχα threads με διάφορα συστήματα έχουν δείξει ότι και Intel και Ryzen παίρνουν μέχρι και 25% μόνο από σκαλισμένες μνήμες.

Και τι να λέει ότι είναι νέα αρχιτεκτονική και 12-πύρηνος; Όλες οι αρχιτεκτονικές ευνοούνται από ταχύτερη μνήμη σε CPU limited σενάρια.

Όποιος θέλει και έχει χρόνο ας κοιτάξει εδώ και εδώ συγκεκριμένα για το SOTTR αλλά και για άλλα παιχνίδια.

4 λεπτά πριν, aekoriginal21 είπε

Πολύ θετικό οτι με 3200 cl16 θα είμαι σε παρόμοια νούμερα με ανώτερες ram. Αν κι απ'οτι είδα ακόμη κι η δικιά μου η ripjaws ενα mild oc το παίρνει.

Πολύ φοβάμαι ότι δε θα είσαι...

Επεξ/σία από mpokwsths
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
1 λεπτό πριν, kostaxr είπε

Υπαρχει ο 3700Χ σε λογικη τιμη ελλαδα?

Δεν υπάρχει καν φίλε. Μόνο πλαίσιο κατά παραγγελίας. Καλύτερα να το πάρεις από έξω δηλαδή πάρα να τους δώσεις λεφτά τους σκατοκλεφτες στο πλαίσιο. 

Μόλις τώρα, mpokwsths είπε

Δε θα πίστευα ούτε μια λέξη από το συγκεκριμένο άρθρο.

Εδώ στο insomnia έχουμε κάνει άπειρες μετρήσεις για την επίδραση της μνήμης (συχνότητα και χρονισμοί) στα παιχνίδια.

Βλέποντας το Shadow Of The Tomb Raider (SOTTR) να μην παίρνει τίποτα από τις μνήμες με πιάνουν τα γέλια.

Δεκάδες δοκιμές εδώ μέσα στα αντίστοιχα threads με διάφορα συστήματα έχουν δείξει ότι και Intel και Ryzen παίρνουν μέχρι και 25% μόνο από σκαλισμένες μνήμες.

Και τι να λέει ότι είναι νέα αρχιτεκτονική και 12-πύρηνος; Όλες οι αρχιτεκτονικές ευνοούνται από ταχύτερη μνήμη σε CPU limited σενάρια.

Όποιος θέλει και έχει χρόνο ας κοιτάξει εδώ και εδώ συγκεκριμένα για το SOTTR αλλά και για άλλα παιχνίδια.

Η AMD είπε ότι οι αλλαγές που έκανε στον imc του Zen 2 είναι σαν να πηγές από ddr4 2400 σε ddr4 3600 στις ίδιες ταχύτητες. Δηλαδή είναι καλύτερος ο controller και από Intel. Επίσης ξεχνάς ότι όσο μεγαλώνει η cache σου κάνεις λιγότερα call στη κυρία μνημη άρα εσύ και ddr4 5100mhz να έχεις δεν θα σου δώσει και αμάν σε πολλά σενάρια όταν μιλάμε για 32 και 70! Mb l3 cache. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

έδωσα τον επεξεργαστή που είχα, και τώρα έχω μείνει χωρίς pc 😔  τουλαχιστον μεχρι να ερθει σε λογικη τιμη εδω

Επεξ/σία από kostaxr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, mpokwsths είπε

Δε θα πίστευα ούτε μια λέξη από το συγκεκριμένο άρθρο.

Εδώ στο insomnia έχουμε κάνει άπειρες μετρήσεις για την επίδραση της μνήμης (συχνότητα και χρονισμοί) στα παιχνίδια.

Βλέποντας το Shadow Of The Tomb Raider (SOTTR) να μην παίρνει τίποτα από τις μνήμες με πιάνουν τα γέλια.

Δεκάδες δοκιμές εδώ μέσα στα αντίστοιχα threads με διάφορα συστήματα έχουν δείξει ότι και Intel και Ryzen παίρνουν μέχρι και 25% μόνο από σκαλισμένες μνήμες.

..

Μόνο τα 4 βασικά timings και την συχνότητα αλλάξαν από ότι κατάλαβα.

Δεν φαντάζομαι να σκάλισαν τα subtimings των subtimings.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, mpokwsths είπε

Δε θα πίστευα ούτε μια λέξη από το συγκεκριμένο άρθρο.

Εδώ στο insomnia έχουμε κάνει άπειρες μετρήσεις για την επίδραση της μνήμης (συχνότητα και χρονισμοί) στα παιχνίδια.

Βλέποντας το Shadow Of The Tomb Raider (SOTTR) να μην παίρνει τίποτα από τις μνήμες με πιάνουν τα γέλια.

Δεκάδες δοκιμές εδώ μέσα στα αντίστοιχα threads με διάφορα συστήματα έχουν δείξει ότι και Intel και Ryzen παίρνουν μέχρι και 25% μόνο από σκαλισμένες μνήμες.

Και τι να λέει ότι είναι νέα αρχιτεκτονική και 12-πύρηνος; Όλες οι αρχιτεκτονικές ευνοούνται από ταχύτερη μνήμη σε CPU limited σενάρια.

Όποιος θέλει και έχει χρόνο ας κοιτάξει εδώ και εδώ συγκεκριμένα για το SOTTR αλλά και για άλλα παιχνίδια.

Πολύ φοβάμαι ότι δε θα είσαι...

λογικο να μην εχει διαφορες το 3200c14 ,αφου στα παραπανω Mhz τα timings ειναι πολυ λασκα ακομα και τα αρχικα

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
30 λεπτά πριν, Kwsths67 είπε

Η AMD είπε ότι οι αλλαγές που έκανε στον imc του Zen 2 είναι σαν να πηγές από ddr4 2400 σε ddr4 3600 στις ίδιες ταχύτητες.

Που το είπε αυτό;

Αυτό που έκανε είναι ότι εισήγαγε αναλογίες και υποδιαιρέσεις ram speed - imc speed - infinity fabric ώστε να αποκτήσει μεγαλύτερη συμβατότητα.

30 λεπτά πριν, Kwsths67 είπε

Επίσης ξεχνάς ότι όσο μεγαλώνει η cache σου κάνεις λιγότερα call στη κυρία μνημη άρα εσύ και ddr4 5100mhz να έχεις δεν θα σου δώσει και αμάν σε πολλά σενάρια όταν μιλάμε για 32 και 70! Mb l3 cache. 

Σωστό αυτό αλλά καταλαβαίνεις ότι μιλάμε για σύγχρονα PC Games με πολλά GB δεδομένων. Θα μειωθούν τα memory calls αλλά πόσο;

22 λεπτά πριν, NT1G είπε

Μόνο τα 4 βασικά timings και την συχνότητα αλλάξαν από ότι κατάλαβα.

Δεν φαντάζομαι να σκάλισαν τα subtimings των subtimings.

18 λεπτά πριν, akoinonitos είπε

λογικο να μην εχει διαφορες το 3200c14 ,αφου στα παραπανω Mhz τα timings ειναι πολυ λασκα ακομα και τα αρχικα

 

Ναι, αλλά όταν βλέπω ότι το κατεξοχήν memory sensitive παιχνίδι (SOTTR) από 2400 16-16-16-39 --> 3200 14-14-14-34 παίρνει ούτε 1,5 fps στα 190 με πιάνουν πραγματικά τα γέλια. 🤣

Θυμίζω πόσο παίρνει το SOTTR σε έναν ι9-9900Κ. Fixed CL=17 και δοκιμή RAM freqs, όλα τα timings στο Auto.

Επεξ/σία από mpokwsths
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξερω αν εχει αναφερθεί αλλα το anandtech λεει ακυρα τα benchmarks

(7/8): We've noticed large frequency boost behaviour changes with new motherboard firmware that was released on launch day (7/7). We are currently re-running all our test suite numbers and updating the article with the new data soon as appplicable.

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
26 λεπτά πριν, mpokwsths είπε

Που το είπε αυτό;

Αυτό που έκανε είναι ότι εισήγαγε αναλογίες και υποδιαιρέσεις ram speed - imc speed - infinity fabric ώστε να αποκτήσει μεγαλύτερη συμβατότητα.

Σωστό αυτό αλλά καταλαβαίνεις ότι μιλάμε για σύγχρονα PC Games με πολλά GB δεδομένων. Θα μειωθούν τα memory calls αλλά πόσο;

Ναι, αλλά όταν βλέπω ότι το κατεξοχήν memory sensitive παιχνίδι (SOTTR) από 2400 16-16-16-39 --> 3200 14-14-14-34 παίρνει ούτε 1,5 fps στα 190 με πιάνουν πραγματικά τα γέλια. 🤣

Λοιπόν δεν θέλω να φανώ ξερόλας αλλά αυτά τα πολλά gb που έχει κάθε παιχνίδι πχ. το doom που είναι 60GB, δεν έχουν καμία σχέση με τον επεξεργαστή και τη RAM, αυτά τα textures, meshes/models κτλ τα διαχειρίζεται η gpu στην Vram της. 

Ο επεξεργαστής εκτελεί την λογική του παιχνιδιού και η game engine ανάλογα με το εσωτερικό state του παιχνιδιού που ελέγχει, στέλνει τα draw calls στην κάρτα γραφικών η οποία έχει στη Vram τα αντίστοιχα meshes textures κτλ και κάνει render το frame. 

Οποτε βλέπεις ότι δεν παίζουμε με δεκάδες gb στη Ram, παίζουμε με μερικές εκατοντάδες megabytes μέχρι μερικά Gb που διαχειρίζεται η RAM. Και φυσικά η 70ΜΒ cache καταλαβαίνεις ότι δεν είναι τόσο μικρη αναλογικά με το τι δεδομένα διαχειρίζεται η game engine. 

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 λεπτά πριν, likor είπε

Δεν ξερω αν εχει αναφερθεί αλλα το anandtech λεει ακυρα τα benchmarks

(7/8): We've noticed large frequency boost behaviour changes with new motherboard firmware that was released on launch day (7/7). We are currently re-running all our test suite numbers and updating the article with the new data soon as appplicable.

βαζω και τον λινκ

https://www.anandtech.com/show/14605/the-and-ryzen-3700x-3900x-review-raising-the-bar/5

13 λεπτά πριν, NT1G είπε

Τους μάμησε λίγο η MSI με τα bios της αν πρέπει να ξαναδοκιμάσουν τα πάντα;

και σε αλλες μητρικες παρατηρηθηκε κατι παρομοιο ,μαλλον ειναι θεμα της amd οχι των εταιριων ,για ενα ακομα launch τα κανουν σκατα...

"

The whole story…

During the first three hours of testing of the AMD Ryzen 9 3900X processor, using the X570 AORUS XTREME board, I noticed the problem when PCMark 8 did not pass the first test after 40 minutes (this is a total of ten tests). I noticed WHEA error (Windows Hardware Error Architecture) in HWInfo64 (se this software for PC telemetry, highly suggested).

From there I also decided to pay more attention to HWInfo64 and also checked that the BOOST frequencies of the processor had problems, since it didn’t get to “boost” all its cores to the maximum that it should, which is 4.6 GHz. It reached 4.5 GHz to 4.575 GHz in a pair of cores and the rest of cores to 4.3-4.4 GHz… We used manufacturers chipset driver, we have used press chipsets, as more current chipset driver version, same results.

 

It seemed strange to me, so I first decided to write to my contact with GIGABYTE USA (Matthew Hurwitz, I thank him for all the time he has put in to find a solution) and showed him the WHEA (PCI Express) errors, as well as the rare behavior of the 3900X boost frequencies.

Midnight (Wednesday) GBT HQ gives us news and according to their tests, the new AGESA code, including NPRP BIOS (BIOS for press) replicated our results in single-core frequencies, BUT, the original BIOS (AGESA 1002, without code introduced NPRP) turbo boost was working well.

With this information, I decided to flash BIOS, the first BIOS released for the X570 AORUS MASTER board and surprise, the boost frequencies were working as they should, even beyond the processor at 4.65 GHz. The WHEA error problem in the PCI Express was still going on, so I kept pressing and trying if the problem was maybe the chipset driver.

Επεξ/σία από akoinonitos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...