Προς το περιεχόμενο
  • Εγγραφή

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Είναι η πρώτη φορά που έχουμε πραγματικό RAW κινητού, δηλαδή που εκμεταλλεύεται τις πολλαπλές εκθέσεις και τις ενσωματώνει σαν μια φωτο.

Τα σύννεφα στη 2η φωτο ίσως είναι λίγο oversharpened αλλά συνολικά πολύ ωραίες φωτο!

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 2k
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλή Μηνύματα

Τι του ζητάτε ρε παιδιά φωτό να ανεβάσει Να δούμε τάχα οι λοιποί τα κινητά σε δράση; Ο άρχοντας σας τα ξηγεί, ο πολυχρονεμένος, μα εσείς δε χαμπαριάζετε κι ο κόπος πάει χαμένος. Ξέρει τα ισοδύ

Ας δούμε ένα σενάριο που κατά τη γνώμη μου δείχνει τη σημασία του σωστού εξοπλισμού. Η παρακάτω φωτογραφία δε βγήκε με τηλεφακό, αλλά με τον Nikkor 105mm f2.8 micro (και την D5600) και χρήση flash G

Δημοσιευμένες Εικόνες

Η όρασή μου προφανώς με εγκαταλείπει. Σε όλες αυτές τις φωτό δεν μπορώ να δω λεπτομέρεια στα σκοτεινά κομμάτια. Ούτε καν στη φωτό με το κάστρο, που είναι τραβηγμένη σε overcast συνθήκες.

Τα χρώματα όμως τα βλέπω και με εντυπωσιάζουν. Δεν έχω δει ποτέ μου ,εκ του φυσικού, τόσο όμορφα χρώματα.👍

  • Haha 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν σε εγκαταλείπει η όραση σου, απλά οι φωτογραφίες έχουν υποστεί τεράστια συμπίεση για να παρατεθούν στο νήμα.

Από κάτω παραθέτω crop της εικόνας με +100 shadows (!!!) σε σχέση με πριν, ωστε να φανεί (όσο είναι δυνατόν λόγω συμπίεσης) το πόσο καλά διατηρείται η λεπτομέρεια στα σκοτεινά:

598958616_151-12-IMG_007HIGHRECOVCROP.jpg.d4493ee8acfab24a5f6ed77496f0dbe0.jpg

Φαντάσου ότι κάθε επεξεργασμένο αρχείο είναι πάνω από 20ΜΒ, το συγκεκριμένο περίπου 32ΜΒ.

Λεπτομέρεια υπάρχει και μάλιστα μπόλικη στα δείγματα αυτά. Το πιο εντυπωσιακό  για εμένα όμως είναι το πόσο υψηλή ανοχή εμφανίζει το ProRAW στα υπερεκτεθειμένα πλάνα. Πρέπει να προσπαθήσεις πάρα πολύ για να καταφέρεις highlight clipping. 

 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
5 ώρες πριν, MAFAKA είπε

Δεν είναι δικές μου οι φωτογραφίες, δεν έχω πιάσει στα χέρια μου ακόμα το συγκεκριμένο κινητό.

Ωστόσο "έπαιξα" για λίγο με κάποια δείγματα στο Lightroom για να δω τί ψάρια πιάνει το iPhone 12 Pro Max με ενεργοποιημένο το Apple ProRAW (προφανώς έχουν υποστεί μεγάλη συμπίεση για να γίνουν upload στο forum) 

...τα συμπεράσματα δικά σας...

 

 

021-12-IMG_0016ART.jpg

201-12-IMG_0118ART.jpg

151-12-IMG_0078.jpg

461-12-IMG_0751ART.jpg

IMG_4086.jpg

351-12-IMG_0502.jpg

IMG_4063.jpg

243-12-IMG_0136.jpg

Μια χαρά είναι οι εικόνες, όσο μπορούμε να δούμε εδώ. Τα συμπεράσματα που βγαίνουν είναι τα 2 που έχουν βγει εδώ και καιρό, όμως:

1. Τα κινητά πια βγάζουν αρκετά καλές εικόνες όταν δεν έχεις κάτι άλλο πάνω σου.

2. Κάποιος που θα καθίσει να ασχοληθεί με την επεξεργασία της εικόνας μετά το κλικ, πιθανότατα θα θελήσει τον έλεγχο που του δίνει μια φωτογραφική μηχανή.

Έξτρα συμπέρασμα: βγάλτε φωτογραφίες με ό,τι έχετε στα χέρια σας.

  • Like 1
  • Thanks 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 ώρα πριν, MAFAKA είπε

Το πιο εντυπωσιακό  για εμένα όμως είναι το πόσο υψηλή ανοχή εμφανίζει το ProRAW στα υπερεκτεθειμένα πλάνα. Πρέπει να προσπαθήσεις πάρα πολύ για να καταφέρεις highlight clipping. 

Ε ναι! Γιατί το RAW του κινητού έχει μέσα του και πιο μικρές εκθέσεις από την ας πούμε κύρια έκθεση όπου τα highlights σχεδόν πάντα είναι άθικτα, και αυτή είναι η κύρια χρησιμότητά της. Ουσιαστικά εσύ τραβάς μια φώτο στα 1/500s ας πούμε αλλά έχεις μέσα και 1/2000s έκθεση που έχει άθικτα highlights.

Σε αυτό το σημείο το κινητό υπερτερεί της οποιασδήποτε φωτογραφικής μηχανής μιας και με αυτή τη δικλείδα είναι σχεδόν αδύνατο να κάψεις τη φώτο σου. Πρέπει να προσπαθήσεις για να το κάνεις.

Στο σκέλος του χαμηλού φωτισμού, τα κινητά αντιρροπούν τους μικρούς φακούς τους, με τα μεγαλύτερα διαστήματα έκθεσης. Τα Iphone τραβάνε 3s στο χέρι και νομίζω μπορούν μέχρι και 5s στο χέρι.

Επιπλέον το Pixel αν κινείται το θέμα, μέχρι ένα σημείο, το "ακολουθεί" και δεν το βγάζει κουνημένο/θολό ή με αυξημένο θόρυβο σε σχέση με την υπόλοιπη φώτο.

Παρατηρείστε ότι όλες αυτές οι εντυπωσιακές φώτο είναι "στατικές φώτο". Δεν υπάρχει κίνηση μέσα τους.

Κίνηση και χαμηλό φως όπως βέβαια και μεγάλα εστιακά μήκη είναι τα αδύναμα σημεία των κινητών.

  • Thanks 1
  • Confused 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 6/12/2020 στις 1:41 ΜΜ, MAFAKA είπε

Δεν είναι δικές μου οι φωτογραφίες, δεν έχω πιάσει στα χέρια μου ακόμα το συγκεκριμένο κινητό.

Ωστόσο "έπαιξα" για λίγο με κάποια δείγματα στο Lightroom για να δω τί ψάρια πιάνει το iPhone 12 Pro Max με ενεργοποιημένο το Apple ProRAW (προφανώς έχουν υποστεί μεγάλη συμπίεση για να γίνουν upload στο forum) 

...τα συμπεράσματα δικά σας...

 

 

021-12-IMG_0016ART.jpg

201-12-IMG_0118ART.jpg

151-12-IMG_0078.jpg

461-12-IMG_0751ART.jpg

IMG_4086.jpg

351-12-IMG_0502.jpg

IMG_4063.jpg

243-12-IMG_0136.jpg

 Από αισθητικής απόψεως οι φωτογραφίες μου αρέσουν πολύ. Τα χρώματα υπερκορεσμένα - παστέλ, αλλά ποιός νοιάζεται όταν πρόκειται για τέχνη; Το νήμα βέβαια είναι περισσότερο συναφές με την τεχνική και όχι την τέχνη, οπότε ίσως μας νοιάζει λιγάκι που δεν είναι και πολύ φυσικά. Κάτι lens flare που βλέπω, δε θεωρώ ότι είναι κάτι φοβερό, μπορεί να το δεις και σε φακούς από ILC.

Distortions; Αν το bar Corosini δεν είναι όντως καμπύλο όπως φαίνεται στη φωτό, τότε υπάρχει ένα θέμα.

Λεπτομέρεια: Σίγουρα μια χαρά για το μέσο χρήστη. Αλλά δε μπορούμε να πούμε πολλά χωρίς να έχουμε το πλήρες αρχείο.

Shadows / δυναμικό εύρος: Ναι, λείπει η λεπτομέρεια στις σκιές. Δεν είναι εύκολο όμως να πεις πόση αν δεν έχεις να συγκρίνεις άμεσα με κάτι άλλο.

Επί την ευκαιρία, σας είπα ότι το παρακάτω βγήκε με φακό DSLR των 149 ευρώ (και τον πήρα τσάμπα ως εξτραδάκι σε κιτ); 😉

Και όσον αφορά τη λεπτομέρεια, η εικόνα που βλέπετε είναι συμπίεση (920x1106) ενός κροπαρισμένου αρχείου (2464x2963) αρχικής ανάλυσης 4000x6000 pixels.

 

Passer domesticus.png

Και εδώ άλλη μία:

 

Passer sp.jpg

...αλλά τον μέσο χρήστη δε τον ενδιαφέρουν κάτι τέτοια, σωστά; 😉

Επεξ/σία από Cntrl+X
  • Like 5
  • Thanks 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οχι δεν τον ενδιαφέρουν .

Ο μεσος χρήστης ειναι ο πρώην compact των 150 ευρώ .

Οποτε οχι απλα ειναι ικανοποιημενος αλλα έχει σηκώσει και τοσο αμανέ που μπαινει στα φόρα και κανει κουνήματα σε ......εσας .

Και μιλάω για jpeg auto .

Διοτι εαν πας σε raw και σε χέρια που γνωρίζουν και από ρυθμίσεις και απο edit τις κάνουν τις απλες compact να ντρέπονται .

 

Ωστοσο καλές φωτογραφίες βγαζει με τα ..... πάντα . 

Τα πάντα ομως . Ψυχη να εχουν μεσα τους θέλει , τίποτα άλλο .

Λιγη ψυχούλα .

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
38 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Για τον 70-300 θα μας ενημερώσεις τελικά;;;; :P 

Ναι, βεβαίως! Οπότε θα με συγχωρήσετε για το offtopic.

Λοιπόν, έπεσαν μερικοί φακοί στα χέρια μου τελευταία. Ένας από αυτούς είναι και αυτός, ο 70-300 AF-P VR (DX φακός, όπως ταιριάζει σε μας τους προλετάριους της φωτογραφίας).

Τον σύγκρινα με τους εξής φακούς:

- Nikkor 55-300 VR (θυμίζω ότι αυτός είναι λίγο φωτεινότερος στο tele άκρο του, f5,6 αντί f6.3 του 70-300)

- Sigma 18-250 OS (για Nikon)

- Canon 18-135mm USM Nano (σε Canon 800D) στα κοινά εστιακά τους μήκη. Η σύγκριση με αυτό τον τελευταίο ήταν κάπως βιαστική.

Καταρχήν με τον Sigma υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην ποιότητα εικόνας. Μεγάλες όμως! Υπέρ του 70-300mm. Παρενθετικά να πω ότι ο και ο Canon 18-135 ντροπιάζει κυριολεκτικά τον Sigma στην ποιότητα εικόνας στα εστιακά μήκη 18, 50, 70, 100, 135. Στα 18mm ο Sigma κάπως σώζει την κατάσταση, μετά όμως τα πράγματα ξεφεύγουν υπέρ του Canon.

Τώρα, ο 70-300 είναι λιγάκι (λιγάκι όμως) πιο οξύς του 55-300 από τα 135mm και πάνω, πράγμα που δεν το περίμενα. Στα 70 και 100 o 55-300 είναι ίσως λίγο πιο οξύς. Στο διάστημα 70mm ως 100mm o 70-300 αποδίδει καλύτερα σε f8 - f10. Σε μεγαλύτερα εστιακά μήκη δεν εξέτασα τι γίνεται σε συνάρτηση με το διάφραγμα, φαντάζομαι όμως ότι πάνω κάτω το ίδιο θα συμβαίνει.

Ταχύτητα AF: Ο 70-300 πραγματικά πολύ γρήγορος. Και ομαλός. Και αθόρυβος. Ασύγκριτα ταχύτερος του 55-300. Σε σχέση με τον Sigma είναι ίσως μια ιδέα ταχύτερος, αλλά εκεί που πλεονεκτεί είναι στην ομαλότητα του AF. Ο Sigma είναι τραχύς. Αλλά ρε παιδιά, ο Canon 18-135 USM Nano είναι από άλλο πλανήτη. Τα έγραφε και ο Ken και ο φίλος μας ο RTW4ever αλλά έπρεπε να το δω για να το πιστέψω. Κάνει ακόμα και τον 70-300 να μοιάζει σα προϊστορικό καβουρδιστήρι όσον αφορά την ταχύτητα AF. Όσον αφορά την ποιότητα εικόνας, ο 70-300 στα ελάχιστα που σύγκρινα με τον 18-135 διαπίστωσα ότι υπερείχε λιγάκι (ή περίπου το ίδιο σε άλλες φωτό) στα κοινά εστιακά μήκη. Πρακτικά όμως όλοι αυτοί οι φακοί πλην του Sigma έχουν παρεμφερή ποιότητα εικόνας. Distortions, aberrations, flares κλπ μη με ρωτήσετε, δεν κάθησα να εξετάσω.

Επεξ/σία από Cntrl+X
  • Like 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

https://drive.google.com/uc?id=1U35troN_7722J-KHP9c46tuC9aixm53O&export=download

https://drive.google.com/drive/folders/1tDofssyEsUO4swcBTpU891esMZMYnwpm

https://sellfy.com/prorawpresets/p/apple-proraw-vs-jpeg-comparisons/

Τα ProRAW αρχεια που χρησιμοποιησα παραπανω, οποιος θελει μπορει να τα επεξεργαστει με το προγραμμα της επιλογης του και με βαση το δικο του workflow.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
19 ώρες πριν, alexokanenas είπε

Πολύ ενδιαφέρον για να δεις ποιοί μπαίνουν σε τέτοιους προβληματισμούς ...

 

Ο τύπος ψάχνει διαφορές στο .... άσπρο του χιονιού .....

  • Thanks 1
  • Haha 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Εν μέσω lockdown δοκιμή με θέμα μηδενικού ενδιαφέροντος δυστυχώς...iPhone 12 Pro Max - Night Mode με μίνι τρίποδο -ProRAW - Lightroom 

8 και μισή το βράδυ, με φακό για να βλέπω που πατάω μεσ'το σκοτάδι. Ένα κλικ και τέλος, χωρίς πολλά-πολλά.

This is madness...κρίμα που δεν μπορείτε να δείτε τη λεπτομέρεια και την παντελή έλλειψη θορύβου του ασυμπίεστου αρχείου...

 

 

 

 

 

Night Test.jpg

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.