Προς το περιεχόμενο

η καταληλη μητρικη για amd 3600x


manosalcatel

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

καλησπερα πηρα τον amd 3600x + rx 590 sapphire nitro plus 8 giga και θα ηθελα  να παρω καποια καταληλη μητρικη για να μην εχω αυτα τα προβληματα με τα bios και να παιξει καταληλα η  590.Σκεφτομαι μια x570 αλλα εχει  pci 4  θα μπορει η 590 να παιξει πανω της ?   Επσιης θα ηθελα να βρω και καλες ραμ στα 16 ή 32 γιγα με 3200 συχνοτητα . Σας ευχαριστω

Επεξ/σία από manosalcatel
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, ilos είπε

Δε χρειάζεσαι x570, αν δε θες να κουμπώσεις πάνω nvme pcie v4 m2 drives. Για αυτό το cpu μια msi b450 mortar max, tomahawk max ή η x470 gaming plus max είναι μια χαρά.

Για να μην ανοιγω αλλο θεμα, εγω που ειμαι με την asus prime x470 η οποι ειναι pci e 3 κ η καρτα γραφικων 5700xt ειναι pci e 4  εχω μεγαλη χασουρα στην αποδωση; Σε σχεση αν ειχα x570 motherboard?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, Ronnie1985 είπε

Για να μην ανοιγω αλλο θεμα, εγω που ειμαι με την asus prime x470 η οποι ειναι pci e 3 κ η καρτα γραφικων 5700xt ειναι pci e 4  εχω μεγαλη χασουρα στην αποδωση; Σε σχεση αν ειχα x570 motherboard?

Δεν έχεις καμία χασούρα. Καμία GPU δεν είναι pci-e bottlenecked, και pci-e 3.0 8x να την έβαζες πάλι δε θα έχανες σε απόδοση.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Kι όμως, υπάρχει περίπτωση να υπάρξει bottleneck. Σε video editing και export σε 4κ ασυμπίεστο/intermediate codec από "ελαφρύ" timeline, πολύ δυνατό cpu (και γρήγορο NVME σαν target). Στο Davinci Resolve. Όπου πχ μπορεί να πιάσει και 300-400fps. Εκεί μπορεί να σε κόψει λόγω bandwidth με την 5700ΧΤ. Ειδική περίπτωση όμως.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 λεπτά πριν, nicksoti είπε

Kι όμως, υπάρχει περίπτωση να υπάρξει bottleneck. Σε video editing και export σε 4κ ασυμπίεστο/intermediate codec από "ελαφρύ" timeline, πολύ δυνατό cpu (και γρήγορο NVME σαν target). Στο Davinci Resolve. Όπου πχ μπορεί να πιάσει και 300-400fps. Εκεί μπορεί να σε κόψει λόγω bandwidth με την 5700ΧΤ. Ειδική περίπτωση όμως.

Δε βγαίνουν τα νούμερά σου, 15,8GB/sec είναι το pci-e 3.0 16x, τι δίσκους έχεις που θα πιάσουν τόσο και θα χρειάζεσαι pci-e 4.0 16x;

4Κ ασυμπίεστο με 32bit per pixel (που δεν είναι δόκιμο) είναι 32ΜΒ per frame, τα 15,8GB/sec θα μπορούσαν θεωρητικά να δώσουν ως 500 frames per sec - αλλά φυσικά δε θα είχαν κάπου να πάνε

Επεξ/σία από malakudi
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν με κατάλαβες. Το bottleneck δεν θα είναι στην επικοινωνία με τον δίσκο. Θα είναι στην επικοινωνία gpu - cpu, στην "αποστολή" των καρέ. Oi intermediate codes χρησιμοποιούν συνήθως την cpu, είναι πανάλαφροι, οπότε αν έχεις κανα θυρίο cpu, πχ 16core, δεν έχεις εφέ στο timeline (άντε κανα lut), δεν διαβάζει - γράφει από αργό δίσκο ώστε να μην υπάρχει από εκεί περιορισμός, τότε ίσως μπορεί να σε "κόψει" το bandwidth.

Πχ εγώ με τον ταπεινό 1600 και polaris, export σε 2Κ cineform είχα πιάσει και ξεπεράσει τα 200 καρέ. Και θυμάμαι παλιότερα, με fX 8350 και μητρική που είχε και 4χ 2.0 θύρα και είχα βάλει για ένα διάστημα εκεί την κάρτα, σε τέτοιες περιπτώσεις με "έκοβε", σε export με ελαφρούς intermediate codecs και timeline δίχως πολλά εφέ όπου δεν ζοριζόταν η κάρτα. 

Οπότε υποθέτω με θηρίο CPU, την 5700ΧΤ, γρήγορους δίσκους και μεγάλη ανάλυση πιθανόν να υπάρξει περιορισμός με PCIE 3.0

Επεξ/σία από nicksoti
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, akoinonitos είπε

Εχουν βγει review με 5700xt σε pci-e 3g και 4g και δεν έχουν καμία διαφορα 

Πιθανόν, απλά τα πιο πολλά τεστ είναι σε Η264/Η265, ή timelines με noise reduction/sharpening και κάμποσα nodes. Εκεί σε κόβει η gpu όχι ο δίαυλος επικοινωνίας. 

Παράδειγμα, mining κάνει και σε Χ1 θύρα, απλά γιατί σε "κόβει" η GPU. Για τον ίδιο λόγο, στα games χλωμό να μπορέσει μια GPU να "πιάσει" πχ 300 καρέ σε 4κ για να γεμίσει τον δίαυλο.

Δεν επιμένω, απλά υποθέτω ότι είναι πιθανό να υπάρξει "μπουκάλι"

1 ώρα πριν, malakudi είπε

 

4Κ ασυμπίεστο με 32bit per pixel (που δεν είναι δόκιμο) είναι 32ΜΒ per frame, τα 15,8GB/sec θα μπορούσαν θεωρητικά να δώσουν ως 500 frames per sec - αλλά φυσικά δε θα είχαν κάπου να πάνε

Θα μπορούσαν, γιατί στους intermediate codecs υπάρχει ελαφρά συμπίεση, ενώ μπορεί οι δίσκοι να είναι σε raid. Tα πηγαία μπορούν επίσης να είναι intermediate, η αποστολή των καρέ όμως ίσως είναι ασυμπίεστη.

Επίσης μέσω του διαύλου περνούν και άλλα δεδομένα ταυτόχρονα, όπως υπολογισμοί., ή άλλα oveheads που δεν μπορούμε να ξέρουμε.

Τέλος πάντων εγώ μια απλή αναγωγή έκανα, αν ένας FX 8350 έτρωγε "μπουκάλι" με pcie 2 x4, που είναι 8 φορές πιο αργό από το PCIE 3 x16, μια 8 φορές πιο γρήγορη cpu με μια δυνατή κάρτα θα μπορούσε να δημιουργήσει πρόβλημα. Χονδρικά, ένας 3950Χ είναι 8 φορές ταχύτερος από τον 8350.

Θα ρωτήσει κάποιος, 400 και 500 καρέ export δεν είναι υπερβολή; Όχι πλέον, γιατί μην ξεχνάτε ότι πλέον 4κ και 6κ κάμερα (και σε κάποιες περιπτώσεις 60 ή και 100 fps) παίρνεις με 2-5 χιλιάρικα, δεν είναι προνόμοιο μόνο των πανάκριβων RED. Ακόμα κι αν είναι σε HEVC, συχνά γίνονται 1α transcoding σε intermediate codec (cineform, prores, DNxHDγια απρόσκοπτη επεξεργασία. Ειδικά ο 1ος και ο 3ος είναι ταχύτατοι και multicore optimised. Οπότε τα 500 καρέ export σε πραγματικό χρόνο υλικού αντιστοιχούν 100-150 σε 25p. Ειδική περίπτωση μεν, αλλά ειδική κατηγορία χρηστών θα πάει σε 3900Χ-3950Χ-ΤR.

Βρήκα τεστ με intermediate codec παρεπιπτόντως, και πιθανόν "ελαφρύ" timeline:

Πηγαίνετε στο 5:57. DNHR σε 4κ60p,  η 5700Χ συντρίβει την 2080ti, μισοί χρόνοι! Πάνω σε 3900Χ, ούτε καν 3950Χ.

Και αυτό τον Ιούλιο, όπου οι opencl drivers των navi ήταν χώμα και έχαναν και από polaris στο Resolve. Kάτι που πιθανόν να ισχύει ακόμα.

Βέβαια δεν λέει ακριβώς τι timeline χρησιμοποιήθηκε για να βγουν συμπεράσματα, αλλά είναι μια καλή ένδειξη. Και επίσης πάνω σε 2950Χ βλέπουμε πάλι μεγάλες διαφορές υπέρ της 5700. ίσως λοιπόν και να είναι θέμα κάποιων bugs και όχι PCIE 4.0, απλά θεωρώ δεν είναι τυχαίες οι διαφορές σε DNxHD, ενώ πχ σε Η264 βλέπουμε τις διαφορές που περιμένουμε να δούμε

Επεξ/σία από nicksoti
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, nicksoti είπε

Δεν με κατάλαβες. Το bottleneck δεν θα είναι στην επικοινωνία με τον δίσκο. Θα είναι στην επικοινωνία gpu - cpu, στην "αποστολή" των καρέ. Oi intermediate codes χρησιμοποιούν συνήθως την cpu, είναι πανάλαφροι, οπότε αν έχεις κανα θυρίο cpu, πχ 16core, δεν έχεις εφέ στο timeline (άντε κανα lut), δεν διαβάζει - γράφει από αργό δίσκο ώστε να μην υπάρχει από εκεί περιορισμός, τότε ίσως μπορεί να σε "κόψει" το bandwidth.

Πχ εγώ με τον ταπεινό 1600 και polaris, export σε 2Κ cineform είχα πιάσει και ξεπεράσει τα 200 καρέ. Και θυμάμαι παλιότερα, με fX 8350 και μητρική που είχε και 4χ 2.0 θύρα και είχα βάλει για ένα διάστημα εκεί την κάρτα, σε τέτοιες περιπτώσεις με "έκοβε", σε export με ελαφρούς intermediate codecs και timeline δίχως πολλά εφέ όπου δεν ζοριζόταν η κάρτα. 

Οπότε υποθέτω με θηρίο CPU, την 5700ΧΤ, γρήγορους δίσκους και μεγάλη ανάλυση πιθανόν να υπάρξει περιορισμός με PCIE 3.0

ΟΚ τώρα κατάλαβα τι εννοείς, και πάλι 16GB/sec είναι 500 frames per second με 4 byte per pixel. Αν μπορείς να επεξεργαστείς παραπάνω από τόσα, όντως θα χρειαστείς pci-e 4, αλλά είναι πολύ ακραίο σενάριο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Nαι το ξέρω ότι είναι ακραίο, αλλά αν διαβάσεις σε ξένα forums με editors από σχετικά μεγάλα studio, με αρχεία "θηρία" 6κ στα 100 καρέ, εκεί ο χρόνος είναι χρήμα. Χώρια που συνήθως άλλος κάνει edit, άλλος grading, πάνε κι έρχονται τα αρχεία. Στάνταρ δηλαδή θα υπάρχει μοντέρ που 2-3 φορές την ημέρα ρεντάρει DNxHD, cineform ή canopus από RED για να στείλει στο color.

Μην ξεχνάς ότι μπορεί να υπάρχει και κάποιο processing overhead στον δίαυλο, λοιποί υπολογισμοί της GPU, ήχος κλπ.

Στο video editing τίποτε δεν είναι αρκετά γρήγορο. Έχουν κάτι θηρία με 2 και 3 κάρτες πάνω, 100 lanes και 10 πυρήνες και όλο παραπονιούνται! Κάνε τον κόπο και δες και τα certified συστήματα για το Resolve, στο 90% των περιπτώσεων θα πάρεις ίδιες επιδόσεις με το 1/4 του κόστους με "απλό" δυνατό Desktop, αλλά θα υπάρχει και αυτό το 10% που αυτό το κάτι που λείπει θα φανεί στην "αλυσίδα".

Αλλά να σου πω, και το ότι η τάδε κάρτα των 700€ είναι ταχύτερη σε 1080 monitor με τον 6πύρινο Intel από τον 12πύρινο AMD στο τάδε game, εμένα μου φαίνεται ακόμα πιο ακραίο γιατί δεν παίζω games, κι αν έπαιζα πιθανόν να μην με εδιέφερε το σενάριο. Ενδιαφέρει όμως πολλούς!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, nicksoti είπε

Πιθανόν, απλά τα πιο πολλά τεστ είναι σε Η264/Η265, ή timelines με noise reduction/sharpening και κάμποσα nodes. Εκεί σε κόβει η gpu όχι ο δίαυλος επικοινωνίας. 

Παράδειγμα, mining κάνει και σε Χ1 θύρα, απλά γιατί σε "κόβει" η GPU. Για τον ίδιο λόγο, στα games χλωμό να μπορέσει μια GPU να "πιάσει" πχ 300 καρέ σε 4κ για να γεμίσει τον δίαυλο.

Δεν επιμένω, απλά υποθέτω ότι είναι πιθανό να υπάρξει "μπουκάλι"

Θα μπορούσαν, γιατί στους intermediate codecs υπάρχει ελαφρά συμπίεση, ενώ μπορεί οι δίσκοι να είναι σε raid. Tα πηγαία μπορούν επίσης να είναι intermediate, η αποστολή των καρέ όμως ίσως είναι ασυμπίεστη.

Επίσης μέσω του διαύλου περνούν και άλλα δεδομένα ταυτόχρονα, όπως υπολογισμοί., ή άλλα oveheads που δεν μπορούμε να ξέρουμε.

Τέλος πάντων εγώ μια απλή αναγωγή έκανα, αν ένας FX 8350 έτρωγε "μπουκάλι" με pcie 2 x4, που είναι 8 φορές πιο αργό από το PCIE 3 x16, μια 8 φορές πιο γρήγορη cpu με μια δυνατή κάρτα θα μπορούσε να δημιουργήσει πρόβλημα. Χονδρικά, ένας 3950Χ είναι 8 φορές ταχύτερος από τον 8350.

Θα ρωτήσει κάποιος, 400 και 500 καρέ export δεν είναι υπερβολή; Όχι πλέον, γιατί μην ξεχνάτε ότι πλέον 4κ και 6κ κάμερα (και σε κάποιες περιπτώσεις 60 ή και 100 fps) παίρνεις με 2-5 χιλιάρικα, δεν είναι προνόμοιο μόνο των πανάκριβων RED. Ακόμα κι αν είναι σε HEVC, συχνά γίνονται 1α transcoding σε intermediate codec (cineform, prores, DNxHDγια απρόσκοπτη επεξεργασία. Ειδικά ο 1ος και ο 3ος είναι ταχύτατοι και multicore optimised. Οπότε τα 500 καρέ export σε πραγματικό χρόνο υλικού αντιστοιχούν 100-150 σε 25p. Ειδική περίπτωση μεν, αλλά ειδική κατηγορία χρηστών θα πάει σε 3900Χ-3950Χ-ΤR.

Βρήκα τεστ με intermediate codec παρεπιπτόντως, και πιθανόν "ελαφρύ" timeline:

Πηγαίνετε στο 5:57. DNHR σε 4κ60p,  η 5700Χ συντρίβει την 2080ti, μισοί χρόνοι! Πάνω σε 3900Χ, ούτε καν 3950Χ.

Και αυτό τον Ιούλιο, όπου οι opencl drivers των navi ήταν χώμα και έχαναν και από polaris στο Resolve. Kάτι που πιθανόν να ισχύει ακόμα.

Βέβαια δεν λέει ακριβώς τι timeline χρησιμοποιήθηκε για να βγουν συμπεράσματα, αλλά είναι μια καλή ένδειξη. Και επίσης πάνω σε 2950Χ βλέπουμε πάλι μεγάλες διαφορές υπέρ της 5700. ίσως λοιπόν και να είναι θέμα κάποιων bugs και όχι PCIE 4.0, απλά θεωρώ δεν είναι τυχαίες οι διαφορές σε DNxHD, ενώ πχ σε Η264 βλέπουμε τις διαφορές που περιμένουμε να δούμε

Μόνο games παίζει το παιδί ρε συ δεν χρειάζεται τόση ανάλυση το θέμα, επίσης η 5700/5700xt είναι ψιλό χαλι σε content οπότε δεν νομίζω κανένας να πάει σε αυτές για αυτή τη δουλειά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν τον γωνρίζω τον Ronnie1985 και δεν έγραψε κάτι για games. Αν παιζεί μόνο games (και όχι μόνο), πράγματι δεν θα δει καμιά διαφορά.

Nαι είναι χάλι σε compute η Navi, αλλά υποψιάζομαι είναι περισσότερο θέμα driver που θα αλλάξει στο μέλλον. Γιατί παραείναι χώμα!

Επεξ/σία από nicksoti
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

https://www.tomshardware.com/news/amd-rx-5500-xt-vram-pcie-4

Άλλη μια περίπτωση που δεν σκεφτήκαμε. Η 5500XT με τα 4GB και x8 lanes.

Κανονικά για μια κάρτα της κλάσης της Χ8 3.0 θα ήταν υπέρ-αρκετά σύμφωνα με αυτά που ξέρουμε ως τώρα. Μάλλον η αρχιτεκτονική της θέλει PCI bandwidth.

Επεξ/σία από nicksoti
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, nicksoti είπε

Μάλλον η αρχιτεκτονική της θέλει PCI bandwidth.

Δεν είναι θέμα αρχιτεκτονικής, όταν ξεμείνει από VRAM πρέπει να χρησιμοποιήσει την κανονική RAM και επειδή για άγνωστο λόγο την άφησε κουτσή η AMD (με x8 wiring αντί για x16), βλέπεις αυτές τις διαφορές μεταξύ PCI 3.0/4.0

Σε φυσιολογικές συνθήκες (δλδ χωρίς να ξεπερνάει την χωρητικότητα του frame buffer), δεν θα έχει διαφορά. Οπότε η λύση δεν είναι το PCIe 4.0, αλλά ρυθμίσεις ανά παιχνίδι ώστε να είναι εντός ορίων του frame buffer ή επιλογή της έκδοσης με 8GB VRAM. :P

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...