Προς το περιεχόμενο
Φέτα

Τεχνολογικός αναλφαβητισμός και όχι μόνο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 λεπτά πριν, Natha είπε

Πέρσι αναγκάστηκα να στηθώ 1 ώρα στην ουρά και να κάνω και πόση ώρα στην τράπεζα για να ανοίξω έναν απλό λογαριασμό (αφού άλλαξα δύο διαφορετικά καταστήματα), αντί να μπορώ να τα κάνω όλα από σπίτι στέλνοντας τους σκαναρισμένα ό,τι έγγραφα χρειάζονται. Τι να λέμε.

Κι εγώ σήμερα για να ανοίξω έναν νέο λογαριασμό μισθοδοσίας και να βγάλω την πιστωτική, κάθισα (Τράπεζα Πειραιώς) ακριβώς 2 ώρες και δέκα λεπτά. Και σκέψου τα είχα όλα τα χαρτιά έτοιμα σε ένα ντοσιέ. Εννοείται πως έφυγα από εκεί με άλλον έναν νέο πάκο χαρτιά. Θα μπορούσα κάλλιστα να τα είχα αποστείλει όλα ηλεκτρονικά, μαζί με την αίτηση, και εφόσον είχε εγκριθεί να πήγαινα εκεί, να γινόταν η όποια απαραίτητη ταυτοπροσωπία (επίδειξη πρωτότυπης ταυτότητας) και να μου έλεγαν "Ορίστε η νέα σας κάρτα, με γεια!".

Αντίστοιχα, στην Τράπεζα της Σκωτίας που πήγα πριν λίγους μήνες για να ανοίξω έναν λογαριασμό, έκανα την αίτηση και έστειλα ηλεκτρονικά όλα τα χαρτιά, μου έκλεισαν ραντεβού 2 ημέρες αργότερα, και πήγα απλά για να μου πουν καλωσορίσατε στην τράπεζά μας, ορίστε οι κωδικοί σας για το e-banking.

Καλώς ή κακώς ο μέσος πολίτης εάν δεν υποχρεωθεί (όπου υποχρέωση σημαίνει ανυπαρξία άλλης εναλλακτικής), δεν θα κάτσει να ασχοληθεί και να μάθει. Όσο εξακολουθούν να γίνονται όλες αυτές οι βασικές διαδικασίες έτσι, γιατί να χάσει ο άλλος πολύτιμο χρόνο και να μάθει κάτι που πάει ενάντια στην βολή του;

Επεξ/σία από magnam

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, Natha είπε

Σκεφτείτε ότι παλιά γινόταν χαμός στις τράπεζες για απλές καταθέσεις, και πλέον αν πας σε τράπεζα για κατάθεση και δεν είσαι συνταξιούχος σου λένε δεν μπορείτε να εξυπηρετηθείτε εδώ και σε στέλνουν σε easypay ή σου λένε για e banking και σε ανταμοίβουν εάν το χρησιμοποιήσεις (σαν παράδειγμα έχω μόνο την Πειραιώς). Θα κάτσουν όμως και θα σου δείξουν, όπως έκαναν πριν χρόνια σε εμένα, το οποίο είναι κι αυτό μια μορφή επένδυσης από την επιχείρηση, και το οποίο βοηθάει παράλληλα την εξάλυψη του τεχνολογικού αναλφαβητισμού (πολύ γενικός όρος, ο καθένας θέτει διαφορετικά standards). 

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι η πλειοψηφία π.χ. δεν ασχολείται για το πιο vfm κινητό για τις απαιτήσεις του, όπου θα δει reviews θα ρωτήσει εδώ και τα σχετικά. Άκουσε ότι τα samsung είναι καλά και πάει να αγοράσει samsung, όσο αντέχει η τσέπη του.

Εάν στην πληρωμή ενός λογαριασμού ή στο να βάλεις κάρτα του πούνε καταργήθηκε η πληρωμή έτσι και του δείξουν πως να το κάνει από το σπίτι του, τότε ο καθένας θα μάθει και θα το κάνει. Πολλοί όμως φοβούνται να μπουν να ψαχτούν μόνοι τους, να ανανεώσει βάζοντας τη χρεωστική ή να πληρώσουν λογαριασμό από e banking. Δεν έχουν κανέναν να τους δείξει, μπορεί και να ντρέπονται να ρωτήσουν. Οπότε επιλέγουν να ταλαιπωρηθούν μια στο τόσο, από το να κάνουν κάτι που τους φαίνεται εκτός πραγματικότητας.

Μην τα ρίχνουμε όλα στον κόσμο, ο κόσμος έχει την υποχρέωση να ενημερώνεται μόνος του σε τεχνολογικά θέματα έως το σημείο που αυτός επιλέγει για την καθημερινότητα του. Τα υπόλοιπα (π.χ. πληρωμή λογαριασμού τηλεφώνου) περνάνε ως υποχρέωση στην ανάλογη εταιρία να ενημερώσει τους πελάτης της για το πως θα το κάνει. Και όχι μέσα κάποιο σάιτ, τι να κάνουμε πάρ' τον απ' το χέρι και δείξε του έτσι κι έτσι.

Ωραίο ως ιδέα αλλά καμία εταιρία δε θα επενδύσει συστηματικά στο να χρησιμοποιεί τους υπαλλήλους της ως δασκάλους. Επίσης δεν αρκεί να μάθει κάποιος τις διαδικασίες, χρειάζεται να εμπιστεύεται την τεχνολογία. Όταν βλέπεις κόσμο να κάνει ενημέρωση βιβλιαρίου ή να στήνεται στην ουρά στο ΑΤΜ στο σουπερμάρκετ για να πάει να πληρώσει μέσα με μετρητά, σημαίνει πως δεν εμπιστεύεται ούτε το ΑΤΜ ούτε το POS. Πόσο μάλλον να εμπιστευτεί να πληρώσει λογαριασμούς, ενοίκια ή υποχρεώσεις προς το δημόσιο.

Ακόμα και μια εταιρία να μαθαίνει στους πελάτες της το δικό της σύστημα, μέχρι να φτάσει ένας τέτοιος πελάτης στο level ασφάλειας που του προσφέρει η πληρωμή χέρι με χέρι, παρεμβάλλεται και η στοιχειώδης γνώση χρήσης ΗΥ. Ωραία, θα πληρώσεις. Πρέπει να ξέρεις να κατεβάσεις και να ανοίξεις το pdf και να το εκτυπώσεις για να το έχεις στο "αρχείο" σου. Για μένα και για σένα είναι απλό, για αυτόν που δεν χρησιμοποιεί υπολογιστή είναι βουνό ακόμα και αυτό. 

Πήγαινε μια βόλτα στο νήμα με την online πληρωμή των τελών κυκλοφορίας και θα καταλάβεις τι λεω ;) 

Επεξ/σία από ProponitisTouKanape
  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
31 λεπτά πριν, ProponitisTouKanape είπε

Ωραίο ως ιδέα αλλά καμία εταιρία δε θα επενδύσει συστηματικά στο να χρησιμοποιεί τους υπαλλήλους της ως δασκάλους. Επίσης δεν αρκεί να μάθει κάποιος τις διαδικασίες, χρειάζεται να εμπιστεύεται την τεχνολογία. Όταν βλέπεις κόσμο να κάνει ενημέρωση βιβλιαρίου ή να στήνεται στην ουρά στο ΑΤΜ στο σουπερμάρκετ για να πάει να πληρώσει μέσα με μετρητά, σημαίνει πως δεν εμπιστεύεται ούτε το ΑΤΜ ούτε το POS. Πόσο μάλλον να εμπιστευτεί να πληρώσει λογαριασμούς, ενοίκια ή υποχρεώσεις προς το δημόσιο.

Ακόμα και μια εταιρία να μαθαίνει στους πελάτες της το δικό της σύστημα, μέχρι να φτάσει ένας τέτοιος πελάτης στο level ασφάλειας που του προσφέρει η πληρωμή χέρι με χέρι, παρεμβάλλεται και η στοιχειώδης γνώση χρήσης ΗΥ. Ωραία, θα πληρώσεις. Πρέπει να ξέρεις να κατεβάσεις και να ανοίξεις το pdf και να το εκτυπώσεις για να το έχεις στο "αρχείο" σου. Για μένα και για σένα είναι απλό, για αυτόν που δεν χρησιμοποιεί υπολογιστή είναι βουνό ακόμα και αυτό. 

Πήγαινε μια βόλτα στο νήμα με την online πληρωμή των τελών κυκλοφορίας και θα καταλάβεις τι λεω ;) 

Το να βγαζουν ομως 30 σελφι καθε φορα που πηγαινουν σε μια καφετερια και να βαζουν 300 χασταγκς, το εχιυν μαθει πολυ καλα ομως.....

 

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
2 λεπτά πριν, LiquidTroll είπε

Το να βγαζουν ομως 30 σελφι καθε φορα που πηγαινουν σε μια καφετερια και να βαζουν 300 χασταγκς, το εχιυν μαθει πολυ καλα ομως.....

Ναι μεν έχεις δίκιο αλλά πρόβλημα τους. Και δικαίωμα τους επίσης.

  • Like 2

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
6 λεπτά πριν, LiquidTroll είπε

Το να βγαζουν ομως 30 σελφι καθε φορα που πηγαινουν σε μια καφετερια και να βαζουν 300 χασταγκς, το εχιυν μαθει πολυ καλα ομως.....

Και εσύ άμα τα έβρισκες όλα έτοιμα νομίζεις θα νοιαζοσουν για webanking και ενφιαδες κτλπ; 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 λεπτό πριν, l337 είπε

Ναι μεν έχεις δίκιο αλλά πρόβλημα τους. Και δικαίωμα τους επίσης.

οχι, δεν ειναι δικαιωμα τους...!

Η τεχνολογια ειναι προνομιο, όχι δικαίωμα!

Τα ίδια λέγαμε και οταν ξεκινησαμε να κανουμε δηλώσεις online. Βγαίνανε στον Παπαδάκη, και λέγανε για την "γιαγια απο το χωριο", και πως θα κανει δηλωση!

Μηχανογραφηση στα παντα! Να υπαρξουν φορεις που να ενημερωνουν οτι δεν κινδυνευεις οταν κανεις πληρωμες online. Αν δεν ξερεις, βάλε καποιον αλλον, όπως βάζει η μανα μου εμενα να της πληρώνω πράγματα.

Δηλαδή για το τσιγάρο φωνάζετε, ότι πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος, και πολύ σωστά, αλλά για άλλα βασικά δεν φωνάζετε!

Στην Αγλία πλήρωνα με κάρτα απο το 2002, στην Ελλαδα εφτασε 2012, και υποχρεωτική χρήση κάρτας μέχρι ένα ποσο για να γίνουμε άνθρωποι!

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
3 λεπτά πριν, LiquidTroll είπε

οχι, δεν ειναι δικαιωμα τους...!

Η τεχνολογια ειναι προνομιο, όχι δικαίωμα!

Τα ίδια λέγαμε και οταν ξεκινησαμε να κανουμε δηλώσεις online. Βγαίνανε στον Παπαδάκη, και λέγανε για την "γιαγια απο το χωριο", και πως θα κανει δηλωση!

Μηχανογραφηση στα παντα! Να υπαρξουν φορεις που να ενημερωνουν οτι δεν κινδυνευεις οταν κανεις πληρωμες online. Αν δεν ξερεις, βάλε καποιον αλλον, όπως βάζει η μανα μου εμενα να της πληρώνω πράγματα.

Δηλαδή για το τσιγάρο φωνάζετε, ότι πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος, και πολύ σωστά, αλλά για άλλα βασικά δεν φωνάζετε!

Στην Αγλία πλήρωνα με κάρτα απο το 2002, στην Ελλαδα εφτασε 2012, και υποχρεωτική χρήση κάρτας μέχρι ένα ποσο για να γίνουμε άνθρωποι!

Απάντησα σε αυτό που έγραψες, για τα σελφοχασταγκς δηλαδή (δες παραπάνω) και όχι γι' αυτα που μου λες τώρα για το τσιγάρο (μεγάλη κουβέντα) και για την switch κάρτα στην Αγγλία (πλήρωνα και εγώ με κάρτα το '95) με το οποίο συμφωνώ αλλά παρόλα αυτά είναι δικαίωμα τους (και έχουν και την ευθύνη των πράξεων τους). Ας μην ξεφεύγουμε.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 ώρα πριν, ProponitisTouKanape είπε

Ακόμα και μια εταιρία να μαθαίνει στους πελάτες της το δικό της σύστημα, μέχρι να φτάσει ένας τέτοιος πελάτης στο level ασφάλειας που του προσφέρει η πληρωμή χέρι με χέρι, παρεμβάλλεται και η στοιχειώδης γνώση χρήσης ΗΥ. Ωραία, θα πληρώσεις. Πρέπει να ξέρεις να κατεβάσεις και να ανοίξεις το pdf και να το εκτυπώσεις για να το έχεις στο "αρχείο" σου. Για μένα και για σένα είναι απλό, για αυτόν που δεν χρησιμοποιεί υπολογιστή είναι βουνό ακόμα και αυτό. 

Σωστά όλα, άρα το θέμα- πρόβλημα πάει τόσο πίσω όσο στο ότι το μάθημα της πληροφορικής στο γυμνάσιο πρέπει να εξίσου σημαντικό με τη γλώσσα στο δημοτικό. Να δοθεί δηλαδή μεγαλύτερο βάρος και χρόνος. 

  • Thanks 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
5 λεπτά πριν, Natha είπε

Σωστά όλα, άρα το θέμα- πρόβλημα πάει τόσο πίσω όσο στο ότι το μάθημα της πληροφορικής στο γυμνάσιο πρέπει να εξίσου σημαντικό με τη γλώσσα στο δημοτικό. Να δοθεί δηλαδή μεγαλύτερο βάρος και χρόνος. 

Φυσικά και πρέπει να δοθεί περισσότερο βάρος και χρόνος αλλά η εξίσωση με την γλώσσα είναι τεράστια υπερβολή.

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
9 λεπτά πριν, Natha είπε

Σωστά όλα, άρα το θέμα- πρόβλημα πάει τόσο πίσω όσο στο ότι το μάθημα της πληροφορικής στο γυμνάσιο πρέπει να εξίσου σημαντικό με τη γλώσσα στο δημοτικό. Να δοθεί δηλαδή μεγαλύτερο βάρος και χρόνος. 

Και να βοηθάμε τους δικούς μας ανθρώπους όποτε μπορούμε. 

Σίγουρα πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη βαρύτητα στο μάθημα αλλά όχι να υπερβάλλουμε. Αλλά να μην είναι η ώρα του παιδιού. Δεν είναι μόνο οι ώρες διδασκαλίας, είναι η ποιότητα του μαθήματος. Και 2ω την εβδομάδα να το κάνεις, αν το διδάσκεις σωστά και μαθαίνεις στα παιδιά χρήσιμα πράγματα πάνω στη χρήση του ΗΥ, μια χαρά είναι. Άλλωστε δεν θα γίνουν όλα τα παιδιά πληροφορικάριοι ούτε θα παράγουν ψηφιακή τεχνολογία όπως αναφέρουν οι ελιτιστές κι εδώ μέσα. Οι περισσότεροι θα χρησιμοποιούν τον υπολογιστή ως εργαλείο δουλειάς. Αρκεί να τους δώσεις κάποιες βασικές γνώσεις, να τους μάθεις να ψάχνουν (το κυριότερο απ'ολα) και να μην περνάνε την ώρα τους ζωγραφίζοντας πέη στο paint ή παίζοντας παιχνίδια του facebook. 

  • Like 2

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Χρήσιμες πληροφορίες

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.