Προς το περιεχόμενο

Τεχνολογικός αναλφαβητισμός και όχι μόνο


Φέτα

Προτεινόμενες αναρτήσεις

42 λεπτά πριν, htaccess είπε

Τι ωραίος κόσμος που είμαστε..... και αν δεν είμαστε.... κοντά είμαστε στο να γίνουμε.

Ξυπνάω το πρωί, ανοίγω το laptop και ξεκινάω για εργασία, πριν ξεκινήσω παραγγέλνω το καφεδάκι μου και την ζαμπονοτυρόπιτα μου από το goodmorning.net, κάνω είσοδο στην yourbank.net να πληρώσω τυχόν λογαριασμούς, και μετά κάνω είσοδο στην εταιρία.

Στα 5 λεπτά συνήθως μου έρχεται μήνυμα στο κινητό ότι η παραγγελία μου είναι έτοιμη, και ότι το drone που την φέρνει βρίσκεται έξω από το μπαλκόνι μου.

Συνεχίζω στο laptop ασταμάτητα την εργασία μου (είμαι και δουλευταράς έτσι ??) ώσπου να `ρθει το μεσημέρι, κάπου εδώ έχω αρχίσει να πεινάω.

Σιγά το δύσκολο... laptop .... browser.... www.noonfod.net...  τα υπόλοιπα τα ξέρετε... μήνυμα... drone... κλπ.

Μετά το φαγητό ώρα για ξεκούραση, πάω στο laptop καλώ μέσω του app την γυναίκα μου που εργάζεται στην άλλη άκρη του κόσμου και εργάζεται απ` το σπίτι και αυτή.

Και κάπως έτσι περνάει η μέρα... αααα ξέχασα να σας πω ότι έχω και 10000 φίλους και φίλες στο fb. :)

Τι ακριβως θες να μας πεις με αυτο;

Μηπως το εχετε χεσει λιγο το θεμα εσεις οι τελευταιοι;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 145
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

1 λεπτό πριν, talibanakos είπε

Ναι,μπορω.  Οτι αγοραζω,ειναι αυτο που χρειαζομαι,η εχω αναγκη.

Αρα ερχεσαι στα λογια μας. Αδιαφορω αν τον νοιαζει η οχι,παραμενει οτι ειναι αναλφαβητος,και παραμενει οτι καθυστερει εμενα,που παω για να κανω πραγματικα τη δουλεια μου.

Περιμενω να στειλω ενα δεμα,η να λαβω,και περιμενω 1 ωρα επειδη εχει παει ο καθε ακυρος να πληρωσει οτιδηποτε ΑΣΧΕΤΟ  με ταχυδρομικη υπηρεσια.

Δουλεύω σε ενα κλάδο που εσυ μάλλον  θα περίμενες να είναι ολοι χακερ και οχι απλως να πληρώνουν με web banking αλλα να κάνουν hack  στις τράπεζες και να πληρώνουν με αερα κοπανιστό.

Μαντεψε, οι μισοι και παραπανω συνάδελφοι μου στο χώρο του IT δεν ξερουν ουτε τα specs του κινητού τους γιατι δεν τους νοιαζει, ουτε πληρώνουν τα πάντα online οπως θα περίμενε κανείς. Οι περισσότεροι απο αυτους κιόλας ασχολούνται με καποια τεχνολογικα ας πούμε θεματα επειδη τυχαίνει και δουλεύουμε σε εταιρίες τεχνολογίας και λιγο πολύ στα πηγαδακια ολο και καποιος συνάδελφος θα σε ιντριγκαρει να δοκιμασεις κατι. 

Ολοι αυτοι οι απίστευτα καλοι στη δουλεια τους μηχανικοί για σενα ειναι τεχνολογικα αναλφαβητοι, επειδη δεν κανουν καποια πράγματα όπως εσυ. 

 

Για το κινητό και τις αγορές σου δε σχολιαζω, δεν πρόκειται να καταλαβεις. 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
29 λεπτά πριν, fastnq2 είπε

Επίσης πριν 5 χιλιάδες χρόνια έπρεπε να κανεις 3 χιλιόμετρα για να πας να φέρεις πόσιμο νερό οπότε ας καταργήσουμε τις βρύσες. Εξέλιξη λέγεται. Το να μην χαλάσεις ένα ολόκληρο πρωινό σου περιμένοντας πρώτα στην ουρα της τράπεζας, μετά την εφορίας, μετα της βονταφον και στο τέλος του... γυραδικου και να το ξοδέψεις στα παιδιά σου, στο χόμπι σου ή όπως στο καλό γουστάρεις εσύ, να κοιμάσαι όλη μέρα, είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που περιγράφεις. 

Δεν διαφωνώ,  στο παράδειγμά μου όμως... θα μπορούσα δηλαδή να κάνω παιδιά μέσω του app ?? Τεχνολογία άλλα να υπάρχει και ένα μέτρο.  

Δεν μπορεί κανείς να απαγορεύσει τον παππού την γιαγιά να περιμένει στις ουρές, όπως και δεν μπορεί να τον/την υποχρεώσει να μάθει ηλεκτρονικούς υπολογιστές/ δίκτυα και την διαχείριση του εκάστοτε interface.

Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω είναι τρόπος ζωής γι` αυτούς τους ανθρώπους, είναι ο πατέρα μου / μητέρα μου, οι δικοί μας ανθρώποι και σε κάποια χρόνια θα είμαστε εμείς.

Όλο αυτό το χάος (αν μπορώ να το χαρακτηρίσω έτσι), κατά την γνώμη μου απορρέει από την πολυπληθυσμικότητα των μεγάλων πόλεων, πίστεψέ με στις μικρές πόλεις δεν είναι έτσι, μήπως το πρόβλημα τελικά ξεκινάει από αυτό ?

Επεξ/σία από htaccess
  • Like 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δείτε το πιο χαλαρά. Είναι ωραίο να είσαι up to date και παίρνεις και μια ευχαρίστηση όταν ξέρεις ότι σε λίγα χρόνια αυτό που κάνεις και θεωρείται πρωτοποριακό ή περίεργο θα είναι το standard. 

Ας πούμε το να πληρώνεις ανέπαφα με το κινητό σου. Να έχεις εναλλακτικό πάροχο ρεύματος. Να έχεις κινέζικο κινητό. Να βρίσκεις ταξί μέσω app. Να έχεις αυτοματισμούς σπίτι σου (φώτα, κλειδαριές κλπ). Να κλείνεις ξενοδοχείο online.

Και χίλια παραδείγματα ακόμη. Μερικά από αυτά είναι ήδη mainstream, άλλα γίνονται σιγά-σιγά ενώ άλλα θα χρειαστούν χρόνια μέχρι να υιοθετηθούν από την πλειοψηφία.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Ihavetheanswers είπε

Και χίλια παραδείγματα ακόμη. Μερικά από αυτά είναι ήδη mainstream, άλλα γίνονται σιγά-σιγά ενώ άλλα θα χρειαστούν χρόνια μέχρι να υιοθετηθούν από την πλειοψηφία.

Οι πιο πολλοι απο δαυτους το μονο που ξερουν ειναι να παραγγελνουν μεσω efood,και ακομα και αυτο το κανουν λαθος,στο εγγυαμαι εγω αυτο,προσωπικα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 ώρες πριν, mary είπε

Δεν είναι μόνο οι μεγάλοι σε ηλικία ή οι  30-40

Τα σημερινά 15χρονα δλδ είναι καλύτερα τεχνολογικά εξοικειωμένα με την τεχνολογία;

Πολύ αμφιβάλλω γιατί πολύ απλά τα βρήκαν όλα έτοιμα στημένα.

Τι εννοώ; ο 30ρης εζησε εποχές dial up που εκτιμούσε πιο πολύ το να συνδεθεί στο ίντερνετ και να βρει μια πληροφορία. Ο σημερινός έφηβος από τα 5-6 του είχε πρόσβαση στο ίντερνετ, το παρατουσε ο γονιός με ένα κινητό στο χέρι και το μόνο που ξέρει είναι πως να ανοίγει 2 εφαρμογές.

θα συμφωνήσω μαζί σου γιατί μιας και πλέον είμαι στο 30-40 βλέπω αρκετούς μικρούς που δεν τη παλεύουν 

πριν λίγο καιρό έχασε ένας ανηψιός το κινητό του (το είχε ξεχασμένο κάπου ευτυχώς το βρήκε) και μόλις άρχισα να χρησιμοποιώ το find my device από το δικό μου κινητό και να του ζήτησα να βάλει το μαιλ του και τον κωδικό του δεν πίστευε τι συνέβαινε.. η εφαρμοφή εκεί ήταν και στο δικό του, αλλά δεν είχε αναρωτηθεί ποτέ τι είναι , ενδιαφέρθηκε βέβαια μετά να μάθει πώς και γιατί, μιας και το να χάσεις το κινητό σου είναι κάτι που θα ξανατύχει 

 

ή κάποια φορά, μιας και λέμε για ουρές, που ήμουν σε ένα καταραμένο μητρώο μιας εφορίας που πάντα γίνεται χαμός και ήταν ένα παλικαράκι που χτυπιόταν μπροστά μου για να δηλώσει αλλαγή διεύθυνσης, τι να του λέω εγώ (για να ξεκουμπιστεί γιατί είχα πιο σοβαρή δουλειά και είχα φάει ήδη μια ώρα) να μπει να το κάνει και από το κινητό του ακόμα, δεν καταλάβαινε τίποτα ήθελε την ουρά και μου λέει δεν τα καταλαβαίνω εγώ αυτά με τους υπολογιστές , μετά αρπαζόταν και με τους υπαλλήλους γιατί φυσικά δεν του συμπλήρωνε η άλλη το Μ του έλεγε να το κάνει μόνος του... 

 

οπότε έχει να κάνει με το άτομο περισσότερο, παρά την ηλικία, έχω δει αρκετά μεγάλους ανθρώπους να ασχολούνται και να μαθαίνουν πραγματάκια ειδικά με πληρωμές και κάνουν χαμούλη.. 

 

από την άλλη βέβαια δεν είμαι απαραίτητα υπέρ του πλήρους υποτίθεται αυτοματισμού , πρέπει να υπάρχουν άνθρωποι να εξυπηρετούν έστω και αν όχι τόσο μαζικά και επίσης πολλές από τις ηλεκτρονικές διαδικασίες δεν σημαίνουν απαραίτητα ότι λύθηκαν όλα. 

είμαι σχετικά μετριοπαθης, παρόλο που "αγκαλιάζω" τις νέες τεχνολογίες

 

επίσης σε κάποια πράγματα για δικούς μου λόγους παραμένω οπισθοδρομικός, πχ θα συνεχίσω  να προτιμώ να επισκευθώ ο ίδιος ένα κατάστημα από το να κάνω ηλεκτρονικές αγορές όπου μου είναι βέβαια σχετικά εύκολο να συνεχίσω να το κάνω ή σε κάποιες περιπτώσεις θα προτιμήσω να πάρω τηλέφωνο . θες και λίγο τη προσωπική επαφή 

ακόμα και στη δουλειά μου αρέσει να τα λέω από το τηλέφωνο (παρότι δεν έχω θέμα να γράψω σεντόνι mail ) , άλλοι επικοινωνούν μόνο μέσω email και καλά κάνουν γιατί δεν αντιμετωπίζουν το "μου είχες πει αυτό" , μένουν γραμμένα πράγματα 

 

ο περισσότερος κόσμος πάντως μαθαίνει αυτά που είναι αναγκασμένος να μάθει, πχ μπορεί να μάθει πολύπλοκα σχετικά πράγματα ( τεχνολογικής φύσεως) που απαιτεί η δουλειά του και μέχρι εκεί, πρέπει να το έχεις και λίγο σαν χόμπι για να μάθεις και κάτι παραπάνω , όπως πολλοί για παράδειγμα ξέρουν να κάνουν τα βασικά  ηλεκτρολογικά στο σπίτι τους ή υδραυλικά ή ακόμα και εργασίες στο αυτοκίνητό τους και όλοι αυτοί γλιτώνουν χρόνο και χρήμα όταν ερχεται η ώρα 

αλλά πολλές φορές κιόλας αναγάζεσαι να προσαρμοστείς και στη κατάσταση, αν για παράδειγμα δουλεύεις σε μικρή επιχείρηση και δεν έχεις ΙΤ διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή θα αναγκαστείς να μάθεις να  κάνεις πράγματα μόνος σου 

Επεξ/σία από logistoulis
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

 

9 hours ago, Talepwros said:

Δεν τον νοιάζει, δεν το εχει προτεραιότητα, εχει αλλα πράγματα που εχουν προτεραιότητα για αυτόν. Οταν τυχει και το μαθει θα το κάνει και τελος, ίσως μετα τα κανει ολα με e banking ισως και όχι.

Από την άλλη βέβαια όταν το κράτος αλλάζει καποιες γραφειοκρατικές συνήθειές του για εφορίες/πληρωμές/κτλπ  με αποτέλεσμα να ακούμε "και τι θα κάνουν αυτοί που δεν έχουν Internet/PC/Tablet/Κινητό/κάρτα/κτλπ?"  αλλά ταυτοχρονα βλέπουμε ότι αρκετοί από αυτούς έχουν την νοοτροπία που αναφέρεις, ποια είναι η κατάλληλη αντίδραση που πρέπει να έχουμε? 🙄 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και που να γνωρίσετε τον πατέρα μου , που κάποτε τσακώθηκε σε κατάστημα Vodafone με το διευθυντή γιατί απέλυσε έναν εξαιρετικό και εξυπηρετικό υπάλληλο που είχαν για να πάρουν ένα μηχάνημα που έκανε αυτόματες πληρωμές και κράτησαν μόνο τα χαζογκομενάκια (μπροστά στις υπαλλήλους)

(Ενημερωτίκά  ο υπάλληλος δεν ήξερε ποιά η  διαφορά  μεταξύ megabyte με megapixel  και αν ήταν δικό μου το μαγαζί θα είχε φύγει στο 2μερο ,απλά ήταν συμπαθητικός και πιθανότητα εξαιρετικός σε μια άλλη δουλειά που ήθελε περισσότερο <<τρέξιμο>> και λιγότερες γνώσεις)

  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
35 λεπτά πριν, ThReSh είπε

Από την άλλη βέβαια όταν το κράτος αλλάζει καποιες γραφειοκρατικές συνήθειές του για εφορίες/πληρωμές/κτλπ  με αποτέλεσμα να ακούμε "και τι θα κάνουν αυτοί που δεν έχουν Internet/PC/Tablet/Κινητό/κάρτα/κτλπ?"  αλλά ταυτοχρονα βλέπουμε ότι αρκετοί από αυτούς έχουν την νοοτροπία που αναφέρεις, ποια είναι η κατάλληλη αντίδραση που πρέπει να έχουμε? 🙄 

το κράτος αυτό που έχει καταφέρει να κάνει είναι να βγάζει δουλειές από τους υπαλλήλους του και να τις φορτώνει σε εμάς (και δυστυχώς δεν είναι κάτι που πληρωνόμαστε πάντα, να είμαστε τα δεκανίκια του δημοσίου. ανάλογα πώς θα το εκμεταλλευτεί βέβαια ο καθένας, αλλά συνήθως δεν το εκμεταλλεύονται όσο θα έπρεπε και εκεί που κάθομαι να κάνω 10 δουλειές ξαφνικά έχω να κάνω 20 για να "μειωθεί το δημόσιο και η γραφειοκρατία"  δηλαδή να τα ξύνουν περισσότεροι άλλοι και εγώ να πληρώνομαι το ίδιο και να πρέπει κάθε λίγο και λιγάκι να μάθω πώς γίνονται πράγματα που  ούτε ήξερα ότι υπήρχαν ) 

επίσης το δικό μας τουλάχιστον κράτος διατηρεί τη γραφειοκρατεία του ακόμα και στις ηλεκτρονικές διαδικασίες , δηλαδή πλέον έχουμε ηλεκτρονική γραφειοκρατεία :lol: 

εντάξει βέβαια γλιτώνουμε αρκετές επισκέψεις στις υπηρεσίες, κάτι είναι και αυτό 

 

το θέμα είναι ότι ονειρεύονται οι διάφοροι wannabe γιαπηδες και όντως προς τα κει πάμε να γίνουμε το πλέον ηλεκτρονικό κράτος στην ευρώπη, όχι απλά να φτάσουμε τους άλλους, αλλά να τους ξεπεράσουμε, αλλά αγνοούν,  ή μάλλον εθελοτυφλουν, σε ποιους απευθύνονται και το αποτέλεσμα είναι κάποιοι να τραβάμε κουπί σε γαλέρα χωρίς κανένα έλεος, χωρίς να μπορούμε να λείψουμε από τις δουλειές μας και χωρίς να προλαβαίνουμε κιόλας 

 

 

Επεξ/σία από logistoulis
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, ThReSh είπε

Γι' αυτό έγραψα αλλάζει κι όχι μειώνει την γραφειοκρατικές τους συνήθειες. 😛

καλά κάτσε να βάλουν ηλεκτρονικά βιβλία και ηλεκτρονική τιμολόγηση στον κάθε προβληματικό που θα αμολάει τιμολόγιο και θα πηγαίνει στην εφορία (δεν ξέρουν να κάνουν απλές πράξεις επιστήμονες με πτυχία να γράψουν σωστά τη παρακράτησή τους) θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι 

εδώ δεν ήταν σε θέση να επεξεργαστούν τις μυφ και θα διαχειριστούν αυτά; 

και μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση εμείς θα ξημεροβραδιαζόμαστε στη δουλειά να προλαβαίνουμε τις προθεσμίες τους , γιατί δεν τους έφτανε απλά να γίνουμε ηλεκτρονικοί, αλλά θα γίνουμε οι πιο ηλεκτρονικά προηγμένοι από όλους και όποιος δεν θέλει να προσαρμοστεί πρόβλημά του και το κουπί θα το τραβήξουν οι πιο νέοι μέχρι να γίνει ακόμα περισσότερο αυτοματοποιημένη η διαδικασία και τελικά να είναι περιττοί και απλά να μην έχουν δουλειά στο μέλλον 

Επεξ/σία από logistoulis
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 ώρες πριν, greengr21 είπε

Αλήθεια τώρα και εγω νόμιζα ότι σου έφερνε το drone delivery στο σπίτι 

Ίσως έχεις δίκιο.... Ίσως όχι.

Στην Πάτρα κάνουν delivery με... drone! > https://www.epixeiro.gr/article/77368

Και επειδή είμαστε λίγο τεχνολογικά αναλφάβητοι στην Ελλάδα > Amazon prime air > https://www.amazon.com/Amazon-Prime-Air/

Και ναι.... με πείσατε κάποιοι με τις αντιδράσεις σας, delivery με drone είναι κέρδος για την επιχείριση, φόρτιση...λίγη συντήρηση, και έτοιμο, παρά να έχεις, συντήρηση δικύκλου, βενζίνες, ασφάλειες, μισθό εργαζόμενου, ασφάλεια, δώρα, άδειες, επιδόματα αδείας, αποζημιώσεις.

Επεξ/σία από htaccess
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, htaccess είπε

Ίσως έχεις δίκιο.... Ίσως όχι.

Στην Πάτρα κάνουν delivery με... drone! > https://www.epixeiro.gr/article/77368

Και επειδή είμαστε λίγο τεχνολογικά αναλφάβητοι στην Ελλάδα > Amazon prime air > https://www.amazon.com/Amazon-Prime-Air/

Και ναι.... με πείσατε κάποιοι με τις αντιδράσεις σας, delivery με drone είναι κέρδος για την επιχείριση, φόρτιση...λίγη συντήρηση, και έτοιμο, παρά να έχεις, συντήρηση δικύκλου, βενζίνες, ασφάλειες, μισθό εργαζόμενου, δώρα, άδειες, επιδόματα αδείας, αποζημιώσεις.

ναι βέβαια μετά τίθεται το θέμα ποιος θα πληρώνει το delivery 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...