Προς το περιεχόμενο

EV , καταναλωση ρεύματος και πραγματικό κόστος


Que sera sera

Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 ώρες πριν, telis είπε

https://www.caranddriver.gr/eidiseis/arthro/ilektrokinisi_tha_plironate_50_euro_gia_mia_fortisi-7735856/

Ηλεκτροκίνηση: Θα πληρώνατε 50 ευρώ για μία φόρτιση;


ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΑΙΡΝΕΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ IONITY ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΕ 0,79 ΕΥΡΩ/KWH ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΕ ΠΕΡΙΠΟΥ 50 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ ΕΝΟΣ NISSAN LEAF E .

  • 23/6/2020
 

Ακούγεται σαν κακόγουστο αστείο ωστόσο αποτελεί μια σκληρή, ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Το δίκτυο φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων που δημιουργήθηκε από τη σύμπραξη των BMW, Daimler, Ford και VW αποφάσισε εν μία νυκτί να αυξήσει το τιμολόγιο χρέωσης στα σημεία φόρτισης ανά την Ευρώπη εκτοξεύοντας το αντίστοιχο κόστος για τους ιδιοκτήτες-χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων.

Μέχρι και τις 31 Ιανουαρίου η Ionity, η οποία διαθέτει 200 ταχυφορτιστές σε ολόκληρη την Ευρώπη, χρέωνε για κάθε φόρτιση -ανεξαρτήτως κατανάλωσης KWh- 8 ευρώ. Το τιμολόγιο αυτό ωστόσο από την 1η Φεβρουαρίου πρόκειται να αλλάξει, συνυπολογίζοντας την κατανάλωση ενέργειας σε κάθε φόρτιση.

bmw-to-design-ionity-charging-stations-1
 

Συγκεκριμένα για κάθε 1 KWh που θα καταναλώνεται σε ταχυφορτιστή της Ionity το κόστος να ανέρχεται σε 0,79 ευρώ. Εν πρώτοις ακούγεται μικρό, ωστόσο, να κανείς το πολλαπλασιάσει με τα 62 KWh των μπαταριών ενός Nissan Leaf τότε το κόστος φόρτισης φτάνει τα 50 ευρώ.

Υπό ιδανικές συνθήκες με τη φόρτιση των 50 ευρώ θα διανύσει κανείς 385 χιλιόμετρα, όταν με το ίδιο ποσό μπορεί εφοδιαστεί με 31 λίτρα βενζίνης και να καλύψει με ένα τυπικό μικρομεσαίo hatchback περισσότερα από 400 χιλιόμετρα.

Προφανώς τα νούμερα είναι πολύ διαφορετικά αν στη θέση ενός βενζινοκίνητου μοντέλου τοποθετήσει κανείς ένα πετρελαιοκίνητο, το οποίο κατά κανόνα εμφανίζει μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.

charging-a-nissan-leaf-to-cost-50-euros-
 

Η απόφαση της Ionity για την υπέρογκη αύξηση των χρεώσεων στα σημείο φόρτισης που διαθέτει μπορεί να αποτελέσει μια πραγματική βόμβα στα θεμέλια της διάδοσης της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, τη στιγμή που όλο και περισσότεροι κατασκευαστές είναι έτοιμοι να περάσουν στην παραγωγή ηλεκτροκίνητες προτάσεις οι οποίες μάλιστα θα είναι τηρουμένων των αναλογιών.

Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια ουσιαστική αντίδραση για την απόφαση της Ionity παρά μόνο η δήλωση του επικεφαλής της εταιρείας, Michael Hajesch, ο οποίος θεωρεί ότι η κίνηση αυτή καθιστά τη δραστηριότητα της Ionity οικονομικά βιώσιμη.     

Κατά τα άλλα η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον. 

Το άρθρο αυτό όχι μόνο γράφτηκε με 5 μήνες καθυστέρηση (αυτά που γράφει ότι θα εφαρμοστούν έχουν ήδη εφαρμοστεί από 1 Φλεβάρη), αλλά και ο αρθρογράφος ξέχασε να αναφέρει ότι το δίκτυο ionity είναι κοινοπραξία των VW group (μαζί με Audi και Porsche), Daimler AG, Ford και BMW, καθώς επίσης ότι οι ιδιοκτήτες των παραπάνω αυτοκινήτων με διάφορα προγράμματα όπως το "Mercedes me Charge" χρεώνονται από 0,29 έως 0,33€/KWh, τα 0,79€ αφορούν τους πελάτες εκτός κοινοπραξίας.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Το άρθρο αυτό όχι μόνο γράφτηκε με 5 μήνες καθυστέρηση (αυτά που γράφει ότι θα εφαρμοστούν έχουν ήδη εφαρμοστεί από 1 Φλεβάρη), αλλά και ο αρθρογράφος ξέχασε να αναφέρει ότι το δίκτυο ionity είναι κοινοπραξία των VW group (μαζί με Audi και Porsche), Daimler AG, Ford και BMW, καθώς επίσης ότι οι ιδιοκτήτες των παραπάνω αυτοκινήτων με διάφορα προγράμματα όπως το "Mercedes me Charge" χρεώνονται από 0,29 έως 0,33€/KWh, τα 0,79€ αφορούν τους πελάτες εκτός κοινοπραξίας.

Αυτό που λες περί κοινοπραξίας το γράφει 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, telis είπε

Αυτό που λες περί κοινοπραξίας το γράφει 

Όντως το γράφει στην αρχή, τώρα το είδα, το ουσιώδες όμως είναι ότι δε γράφει ότι η χρέωση που περιγράφει δεν αφορά τα αυτοκίνητα/πελάτες της κοινοπραξίας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Joshua21 είπε

Όντως το γράφει στην αρχή, τώρα το είδα, το ουσιώδες όμως είναι ότι δε γράφει ότι η χρέωση που περιγράφει δεν αφορά τα αυτοκίνητα/πελάτες της κοινοπραξίας.

Για εμένα δεν έχει διαφορά. Η λογική που βρίσκεται πίσω από αυτό με ενοχλεί αφάνταστα. Αν είσαι στο κλαμπ μας θα πληρώνεις λιγότερο, αλλιώς ακριβότερα; τι λέτε ρε; φαντάζεσαι να πληρωνε στο βενζινάδικο διαφορετικη τιμή ή κάθε μάρκα; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, telis είπε

Για εμένα δεν έχει διαφορά. Η λογική που βρίσκεται πίσω από αυτό με ενοχλεί αφάνταστα. Αν είσαι στο κλαμπ μας θα πληρώνεις λιγότερο, αλλιώς ακριβότερα; τι λέτε ρε; φαντάζεσαι να πληρωνε στο βενζινάδικο διαφορετική τιμή ή κάθε μάρκα; 

Φαντάσου στο βενζινάδικο να έχεις μια μικρή ελάχιστη έκπτωση επειδή πληρώνεις με κάρτα συγκεκριμένης τράπεζας. Ποια η διαφορά; Εκτός της μεγαλύτερης διαφοράς τιμής εδώ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, telis είπε

Για εμένα δεν έχει διαφορά. Η λογική που βρίσκεται πίσω από αυτό με ενοχλεί αφάνταστα. Αν είσαι στο κλαμπ μας θα πληρώνεις λιγότερο, αλλιώς ακριβότερα; τι λέτε ρε; φαντάζεσαι να πληρωνε στο βενζινάδικο διαφορετικη τιμή ή κάθε μάρκα; 

Και τι το λες σε μένα, εγώ αποφάσισα τις χρεώσεις? Άσχετα πάντως αν σε ενοχλεί ή όχι γίνεται, και μάλιστα πολύ συχνά, ακόμα και στη βενζίνη.

Το point μου πάντως ήταν πως το συγκεκριμένο άρθρο ήταν το λιγότερο παραπλανητικό, τις μισές αλήθειες γράφει μόνο, που στο κάτω κάτω δεν μας αφορούν γιατί αυτή η κοινοπραξία δεν έχει καν παρουσία στην Ελλάδα.

Το παρακάτω άρθρο με τίτλο "Ionity: Φόρτιση με €0,79/kWh για τους «ανεξάρτητους» πελάτες της" τα λέει πιο σωστά:

"από την 31η Ιανουαρίου και μετά, οι ιθύνοντες της κοινοπραξίας αποφάσισαν να μεταβάλλουν την τιμολογιακή πολιτική για όσους χρησιμοποιούν τους φορτιστές της και δεν διαθέτουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο που να κοσμείται με τα σήματα των Audi, VW, Porsche, Mercedes, BMW, και Ford, τιμολογώντας τους με €0,79 (με ΦΠΑ) ανά kWh."

https://www.4troxoi.gr/epikairotita/kosmos/ionity-fortisi-me-eu079kwh-gia-toys-anexartitoys-pelates-tis

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

24 λεπτά πριν, telis είπε

Για εμένα δεν έχει διαφορά. Η λογική που βρίσκεται πίσω από αυτό με ενοχλεί αφάνταστα. Αν είσαι στο κλαμπ μας θα πληρώνεις λιγότερο, αλλιώς ακριβότερα; τι λέτε ρε; φαντάζεσαι να πληρωνε στο βενζινάδικο διαφορετικη τιμή ή κάθε μάρκα; 

Ο "δικός σου" κατασκευαστής μπορεί να είναι σε άλλο κλαμπ είτε φθηνότερος είτε ακριβότερος για τα μέλη και επίσης είτε φθηνότερος είτε ακριβότερος με τους "εκτός".

Όταν έρθει η ώρα σου να αγοράσεις λοιπόν, θα τα λάβεις όλα αυτά υπόψιν και θα κάνεις την επιλογή σου.

Τώρα μας φαίνονται όλα παράξενα καθότι καινούργια, υπομονή.

 

Πριν μια πενταετία η Τέσλα έδινε δυνατότητα ΔΩΡΕΑΝ φόρτισης στο τότε δίκτυο της (ΗΠΑ).

Lifetime-Free-Supercharging-Availability

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 19/6/2020 στις 1:17 ΜΜ, Thanar είπε

Αυτός είναι ο βασικός λόγος που ακόμη δεν έχουν τοποθετηθεί ταχυφορτιστές σε ΟΛΕΣ τις εθνικές οδούς, πράγμα που θα έκανε ένα ταξίδι με το οποιοδήποτε αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο απροβλημάτιστο και "φυσιολογικό":

Μη βλέπετε θεωρίες συνομοσίας παντού.

Ο λόγος που δέν υπάρχουν ταχυφορτιστές είναι γιατι το κόστος είναι τεράστιο. Χρειάζεται υποσταθμός μέσης τάσης και ο κάθε φορτιστής κοστίζει κάποιες δεκάδες χιλιάδες ευρώ.

Επομένως ενας επιχειρηματίας θα πρέπει να ρίξει ένα πακτωλό χρημάτων με την ελπίδα οτι σε βάθος δεκαετίας που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι πιο διαδεδομένα μπορεί να κάνει απόσβεση.

Εκτεταμένο δίκτυο ταχυφορτιστών θα φτιαχτεί μόνο αν είναι γερά επιδοτούμενοι απο το δημόσιο. Αλλιώς τα οικονομικά δέν βγαίνουν.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Fubar.gr είπε

μόνο αν είναι γερά επιδοτούμενοι απο το δημόσιο

Με ΕΣΠΑ εννοείς και ναι θα υπάρξουν απο την ΕΕ. Το θέμα είναι όπως κάνανε με το φυσικό αέριο ,θα φάνε τα κονδύλια ,ελάχιστοι σταθμοί θα ανοίξουν , θα υπολειτουργούν και μετά όταν θα είναι διαδεδομένη και συμφέρουσα η ηλεκτροκίνηση  θα δώσουν σε ιδιώτες τη σκυτάλη να φάνε και μίζες....

1 ώρα πριν, Fubar.gr είπε

Μη βλέπετε θεωρίες συνωμοσίας παντού.

Τα βλέπουμε στην πράξη γενικότερα, δυστυχώς . (καρτελ από τράπεζες&χρεώσεις,διόδια,κινητή τηλεφωνία,τέλη,φόροι βενζίνης κτλ)

Επεξ/σία από korakios
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...