Προς το περιεχόμενο
  • Εγγραφή

Επιστροφή χρημάτων RyanAir


Προτεινόμενες αναρτήσεις

η wizz πιστωσε λεφτα σε 7 ημερες  στον λογαριασμο (+25% εαν τα αφησεις εκει για μελλοντικο εισιτηριο εντος 2 ετων).

η αναληψη αυτων μεσα απο το site τους : εως 2 μηνες αναμονη.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 86
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλή Μηνύματα

και ειδικά από την ryanair που ικανή να χρεώσει και τον αέρα που αναπνέεις κατα την πτήση... δύσκολο το βλέπω

Δεν πρόκειται να πάρεις χρήματα εφόσον δεν ακυρωθούν με κάποια υπουργική απόφαση οι πτήσεις.  Μην περιμένεις καμία υποστήριξη από ryanair. Ήξερες εξαρχής τι ναύλο πληρώνεις. 

Προς απογοητευση οσων κραζουν την ραιαν (που να ξερατε τι μέγεθος είναι) μολις ανακοινωσε δωρεαν αλλαγη εισητηριων μεχρι 31 μαρτιου, για οπου θελετε ,  οποτε θελετε… προφανως αν υπαρχει χρηματικη διαφ

Δημοσιευμένες Εικόνες

1 ώρα πριν, mclein² είπε

η wizz πιστωσε λεφτα σε 7 ημερες  στον λογαριασμο (+25% εαν τα αφησεις εκει για μελλοντικο εισιτηριο εντος 2 ετων).

η αναληψη αυτων μεσα απο το site τους : εως 2 μηνες αναμονη.

Η RyanAir θεωρητικά, ήθελε 5-7 μέρες να το ελέγξει, και 5-7 να τα βάλει όταν έκανα το αίτημα στις 19 Μαρτίου.

Και ξαναλέω, δεν με πειράζει που αργούν, το καταλαβαίνω, αλλά όταν βλέπω δικαιολογίες για λίγο προσωπικό και τέτοια, πέφτουν στα μάτια μου ακόμα πιο πολύ.

Πες μου απλά έχουμε πολλά αιτήματα λόγο της κατάστασης, τέλος εκεί.

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η RaynAir μου απάντησε σήμερα μέσω email, μου έχει στείλει ένα voucher με το συνολικό ποσό που έδωσα, για να ξανακλεισω εισητηρια σε άλλη ημερομηνία.

Επίσης μέσα στο mail, αναφέρει ότι εάν δεν θέλετε το voucher αλλά τα χρήματα πίσω πατήστε εδώ.

Πατάω εκεί, και με ανακατευθύνει σε μια σελίδα με διάφορες πληροφορίες αλλά πουθενά για να κάνω ΞΑΝΑ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ αίτημα για επιστροφή χρημάτων.

Aν μπορεί κάποιος να βοηθήσει με ανάλογη εμπειρία με τη ίδια εταιρεία, θα το εκτιμούσα. Γιατί αρχίζουν και με κουράζουν

Καμία ιδέα? Σας ήρθε εσάς αντίστοιχο email?

Επεξ/σία από panossar95
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα παιδιά και από μένα. Ακριβώς όπως και στον  panossar95   μου ήρθε και μένα mail με το voucher και με τα links να μην καταλήγουν πουθενά επίσης η σελίδα της ryanair δεν αφήνει και την σύνδεση με το λογαριασμό αυτή τη στιγμή. Εάν κανείς καταφέρει το voucher να το μετατρέψει σε επιστροφή χρημάτων στη τράπεζα παρακαλώ ας μοιραστεί τον τρόπο. :)

  • Thanks 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχω το ίδιο πρόβλημα...που αναφέρθηκε σε προηγούμενες σελίδες...

Δηλαδή μου ήρθε sms από ryanair ότι ακυρώνεται η πτήση και να δω τα mail μου...(βέβαια mail δεν έχει έρθει).

Μπαίνω να δω τις επιλογές: α) voucher και β) refund

Μπαίνω στη διαδικασία του refund αλλά κλασικά δεν αναγνωρίζει τον κωδικό πτήσης...

 

Επεξ/σία από requiem_for_a_dream
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

https://www.bbc.com/news/business-52370158

Quote

Coronavirus: 'First Ryanair agreed to a refund, then it didn't'

After his flight was cancelled, Steve Childs requested a refund

Steve Childs was hoping to travel to Alicante to visit his father, but then the coronavirus outbreak ruined his plans.

The 43-year-old from Wolverhampton was happy to follow advice not to fly, and Ryanair cancelled his flight as travel restrictions continued.

He received an email confirming the cancellation, and followed the link to apply for the refund to which he was legally entitled.

Then, "out of the blue", he received another message, not confirming his refund, but instead giving him a voucher worth the same amount to use on a future Ryanair flight.

"I'd been expecting a refund for a few weeks. When you know you are going to get the money, you make plans for it," he said.

'In a queue'

He understands the plight of airlines is perilous during this unprecedented crisis. They face a cashflow nightmare if they pay everyone's refund straight away,

But the manner of his treatment left him "frustrated", he said.

"They turned around from saying I could have a refund, to saying it would be months," he said.

If he wanted a refund, Ryanair told him, he must reapply, and the request would be placed in a queue "until the Covid-19 emergency has passed" - which suggests a very open-ended deadline.

Consumer website Moneysavingexpert has made a formal complaint to the Civil Aviation Authority and Trading Standards about Ryanair's apparent policy.

A Ryanair spokesman said: "For any cancelled flight, Ryanair is giving customers all of the options set out under EU regulations, including refunds.

"The process time for cash refunds is taking longer due to the fact we are having to process 10,000 times the usual volume and have fewer staff available due to social distancing measures."

He added that vouchers and rebookings were quicker, as the processes were automated.

Mr Childs is far from alone. There has been a wave of complaints from air passengers and holidaymakers who, despite accepting their break had to be cancelled, have had enormous difficulty getting a refund in good time - or at all.

Under EU law, travel companies must refund customers within 14 days if their package holiday is cancelled.

The EU's Denied Boarding Regulations state that air passengers are due a refund within seven days if a flight with an airline based in the UK or EU, or from an airport in the UK or EU, is cancelled.

However, the consumer organisation Which? has accused many of the UK's biggest airlines and travel companies of routinely breaking these laws.

It said the travel industry's own estimates suggested £7bn of travellers' money was affected. This was cash that people, struggling themselves as a result of the economic impact of the pandemic, could not afford to go without.

It found none of the 10 biggest travel companies were giving refunds in the legally specified timeframe, with some refusing refunds all together. Some smaller companies were managing to do so in full and on time.

The same was true of the 10 biggest airlines, none of which were meeting the deadline.
 

What are my rights?
  • If your flight is cancelled, you are entitled to a full refund to the original form of payment within seven days, although many airlines will be struggling to meet that deadline. You can accept, or refuse, vouchers or a rebooking but a voucher will probably be invalid if the airline later goes bust
  • If you decide against going on a future flight, which is not yet cancelled, then there is no right to a refund. Different airlines have different rules over what you can do but many are waiving any charges for changing to a later flight or having a voucher instead. Your travel insurance may, or may not, cover you
  • If you are trying to get home, the airline has a duty to get you back. However, with so many flights cancelled, this has become increasingly difficult. Now, the government has agreed to step in when needed to return those who are stranded
  • If you are stuck in the EU and a UK or EU carrier is not rerouting or helping you, you should be able to come home on any airline you can and bill the original airline for the new ticket. The airline is legally obliged to get you home and they should be rerouting you themselves. If they are failing to do that, they are responsible for the cost of getting you home. But you should not cancel and accept a refund as this ends the airline's duty of care towards you and you won't be able to claim anything back. It is best to pay by credit card, for the back-up option to claim from your card provider
  • If you have a package holiday, then a refund should be provided for the whole holiday within 14 days
 

A spokesman for Abta, which represents travel companies and agents, said: "The worldwide travel shutdown has led to a huge volume of holidays being affected.

"Many travel agents and tour operators are unable to provide immediate cash refunds because they have not yet received money back from airlines and hotels, so they need more than 14 days to process refund requests."

Plan for the crisis

Airlines UK, which represents the UK aviation sector, said it faced a huge volume of refund claims to get through. It has been lobbying for airlines to be allowed to offer vouchers, not refunds, during the crisis, as is the case in some other countries.

Which? said it did not want the travel industry to fail, but the burden of financial support should not be carried by struggling consumers. Travellers could choose to rebook if they wanted to, but should not be obliged to, it said.

Instead, it argued that the government, the travel industry, insurers and regulators all had a responsibility to do more. Its RefundPassengers campaign has been trending on Twitter.

It proposed a range of measures including an extension of the 14-day refund rule for package holidays to one month, and the introduction of a temporary government travel guarantee fund to support firms unable to fulfil their legal obligations.

The Department for Business said: "Companies have a legal obligation to ensure their consumers are fairly compensated."

"We are keeping the situation under review and looking at options to support businesses and consumers through this difficult period."

https://www.theguardian.com/money/2020/apr/27/why-did-ryanair-stop-refunds-and-start-offering-only-vouchers

Quote

Why did Ryanair stop refunds and start offering only vouchers?

At first it said it would give the money back, but then it said this would only be after the coronavirus crisis
Ryanair has apparently changed its mind about refunds during the coronavirus crisis. Photograph: Chris J Ratcliffe/Getty Images

We booked Ryanair flights to Malta in March which, of course, had to be cancelled. At the end of March Ryanair promised us that our request for a full refund would be processed within 20 working days, with the money paid up to 10 days later.

Today we received an email which seems to only offer replacement vouchers. In the small print, Ryanair states that it will only consider refunds after the Covid-19 emergency is over. Can I hold Ryanair to its original promise?

Readers have been contacting us in their droves this week asking exactly the same question. Having previously said it would offer refunds – and unlike the other airlines put in place a website to make it happen – Ryanair has now changed its mind.

Instead of the refund, passengers have been sent a link telling them how to use its vouchers to purchase alternative flights over the next 12 months. They can still request a cash refund, it states, but will be placed “in the cash refund queue until the Covid-19 emergency has passed”.

Readers are understandably frustrated and, in many cases, very angry. The rules are clear: full refunds are due if the airline cancels the flight, to be processed within seven working days.

Clearly, the easiest option is to take the vouchers. But be aware that they are, inexplicably, only valid for 12 months.

If you would prefer, or need, the money, apply to be put into the queue and see how it develops. Sooner or later, regulators are going to have to get involved in this dispute.

In my view, the Civil Aviation Authority needs to give the airlines a month to start making refunds, and to warn those that don’t that they will have their licences to operate in and out of UK airports, withdrawn. However, the CAA does not have a great record in this area.

The other option consumers have is to file a chargeback/section 75 claim request with their card provider. The banks will often try to bat these away, so you will have to persist.

If the emails sent to us are anything to go by, consumer patience over this issue is starting to wear rather thin.

 

Επεξ/σία από KoreanW
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημέρα!
Τελικώς με «άφησε» το σύστημα της ryanair να προβώ στο refund.

Δεν έπρεπε να έχει έρθει και κάποιο απαντητικό-αυτοματοποιημένο email;

Εννοώ ήρθε απλά μια απάντηση ότι η αίτηση έγινε δεκτή (δίχως κωδικό δίχως τπτ περαιτέρω δλδ).

Ευχαριστώ.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπέρα σας,

Εμένα ύστερα από επικοινωνία με την ryanair στο chat στο facebook-messenger και σε ερώτηση μου ότι δεν θέλω να αποδεχτώ το voucher και επιμένω στην απαίτηση για επιστροφή χρημάτων,μου απάντησε αυτό ένας εκπρόσωπός τους.

Hi Spiros! If you do not wish to accept this voucher option and To add you to the refund queue, we’d like the following:

- Type “Booking Reference” and include 6-digit reference code
- Full name of the passengers
- Route, date and time
- The email entered in the booking
- last 4 digits of the credit card which was used to pay for the booking

Please note that as our payment agents are required to work from home in the fight against the COVID-19 pandemic, payment security restrictions prevent us from processing cash refunds as quickly as we would like to. Your voucher will be valid until the refund is paid. See more here:

https://www.ryanair.com/ie/en/useful-info/refund-voucher?fbclid=IwAR2jVgaSkv3O-eIqxCM5MeANv413ayZIZkI08ncfkP3bVjNVFM__MbTeyiE

Claudio

Υπόψιν ότι έχω κάνει αίτηση για επιστροφή χρημάτων από 6/4.

Επεξ/σία από HouseMusik
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα.

Το ίδιο θέμα αντιμετωπίζω που αναφέρθηκε και πιο πάνω...

Πιο συγκεκριμένα:

Σε ακυρωμένη πτήση της ryan air στην οποία έχω αναφερθεί σε προηγούμενο post έκανα την αίτηση για refund. Σήμερα εστάλη mail όπου με καλεί να προβώ σε χρήση voucher. Προφανώς δεν επιθυμώ κάτι τέτοιο.

Έχει πιο κάτω την εξής πρόταση: If you do not wish to accept this voucher option and wish to move your flight or request a refund, please click here to contact us.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ξανακάνω αίτηση για refund; Πιο πάνω αναφέρει το εξής: Customers who choose not to accept a free move or voucher will receive their refund in due course, once this crisis has passed. Over the coming weeks and months, we will be working hard to process refund requests as quickly as we can.

Ευχαριστώ προκαταβολικά!

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα σας 

Έχω το ίδιο ακριβώς θέμα με τον requiem_for_a_dream.

Τελικά χρειάζεται να ξανακάνουμε την αίτηση για επιστροφή χρημάτων η απλά περιμένουμε??

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 5 εβδομάδες αργότερα...

Σήμερα το πρωί ήρθε αυτό. Οπότε φαντάζομαι ότι σιγά σιγά θα αρχίζουν να επιστρέφουν τα χρήματα. 

 

Από 10 Μαρτίου, η περίπτωση μου

Screenshot_2020-06-12-17-11-28-955_com.microsoft.office.outlook.jpg

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Στις 11/5/2020 στις 11:53 ΜΜ, requiem_for_a_dream είπε

Καλησπέρα.

Το ίδιο θέμα αντιμετωπίζω που αναφέρθηκε και πιο πάνω...

Πιο συγκεκριμένα:

Σε ακυρωμένη πτήση της ryan air στην οποία έχω αναφερθεί σε προηγούμενο post έκανα την αίτηση για refund. Σήμερα εστάλη mail όπου με καλεί να προβώ σε χρήση voucher. Προφανώς δεν επιθυμώ κάτι τέτοιο.

Έχει πιο κάτω την εξής πρόταση: If you do not wish to accept this voucher option and wish to move your flight or request a refund, please click here to contact us.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ξανακάνω αίτηση για refund; Πιο πάνω αναφέρει το εξής: Customers who choose not to accept a free move or voucher will receive their refund in due course, once this crisis has passed. Over the coming weeks and months, we will be working hard to process refund requests as quickly as we can.

Ευχαριστώ προκαταβολικά!

Εφόσον έχεις κάνει ήδη αίτηση δεν χρειάζεται πάλι. 

Απλά ΔΕΝ κανείς accept το voucher και περιμένεις.

  • Like 2
  • Thanks 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ενημερωτικά, μετά από αίτηση αμφισβήτησης 2 συνναλλαγών για 2 εισητήρια με Ryanair που έκανα στις 21/04 (καθώς κλασσικά μου δίνανε voucher ενώ αρχικά μου είπανε για full refund), σήμερα 15/06 η τράπεζα (ελληνική) μου επέστρεψε τα χρήματα.

Επεξ/σία από icsd08063
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εντομεταξύ αν και στο site τους αναφέρουν:

Αναφορά σε κείμενο

Can I give my voucher to my family member or a friend?
You can pay for multiple travel companions as our voucher offers great travel flexibility.

το σύστημα τους δεν σε αφήνει να χρησιμοποιήσεις το voucher για διαφορετικό όνομα ταξιδιώτη από ότι έγινε η πρώτη (ακυρωμένη) κράτηση...

Επεξ/σία από agnostos13
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Παιδιά καλησπέρα. Η πτήση μου ακυρώθηκε στις 06/06 και μία εβδομάδα μετά έκανα αίτηση για επιστροφή. Δεν έχω λάβει κανένα εμαιλ καμία απάντηση τίποτα. Να φανταστώ είναι λογικό;

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.