Προς το περιεχόμενο

PlayStation 5 Topic v2


JohnVani18
Μήνυμα προστέθηκε από Praetorian

Βασικές συστάσεις (που ισχύουν συγχρόνως με τους όρους χρήσης του forum) για να παραμείνει το θέμα ανοιχτό:

  • Συζητήστε πάνω στην συγκεκριμένη κονσόλα (specs, περιφερειακά, προγραμματισμένες κυκλοφορίες, απορίες)
  • Αποφύγετε το VS με άλλες κονσόλες ή/και PC στο βαθμό του δυνατού
  • Αποφύγετε προκλητικούς χαρακτηρισμούς προς άλλα μέλη ή γενικεύσεις του στυλ "fan boys", "haters" κλπ
  • Μην απαντάτε σε προβληματικά μηνύματα. Στείλτε αναφορά για να τα χειριστούν οι αρμόδιοι συντονιστές.

Αν το topic ξεφύγει, χωρίς να σταλούν αναφορές, θα κλειδώσει επ' αόριστον.

Προτεινόμενες αναρτήσεις

20 minutes ago, Fotis13 said:

Δεν νομιζω να τα εχει ολα day one μεσα .

Έχουν δηλώσει ότι οι δικές τους παραγωγές θα είναι day one διαθέσιμες στο game pass και μάλλον αυτά εννοούσε λέγοντας όλα

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, Fotis13 είπε

Συμφωνω με το σκεπτικο σου  το οποιο ειναι  λογικο και περιγραφει τον παραλογισμο μιας μεγαλης μεριδας .

Αλλα διαφωνω πως η λυση ειναι να εχουμε υποδυεστερους τεχνικα τιτλους ,διοτι θα προκειται για ενα τεραστιο πισωγυρισμα .Η εξελιξη της τεχνολογιας στα games  δεν μπορει  και δεν πρεπει να σταματησει. Ισως η λυση σε αυτο  να ειναι το συνδρομητικο μοντελο ,ο χρονος θα δειξει ...

Δεν μιλάει νομίζω για υποδιέστερους τεχνικά τίτλους αλλά για μικρότερους σε διάρκεια. Όπως λέει χαρακτηριστικά: 

Αναφορά σε κείμενο

Shawn Layden: "I would welcome a return to the 12 to 15 hour AAA game"

 Αυτό έχει δύο προεκτάσεις. Μικρότερο κόστος (γιατί η κάθε εργατοώρα κοστίζει στην ανάπτυξη) αλλά και μικρότερο κύκλο ανάπτυξης (=περισσότερα games).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 hours ago, stafftw said:

Εγώ θεωρώ (γιατί δεν έχω κάτι απτό αφού δεν αναφέρονται κάπου) ότι για τέτοια αθλητικά παιχνίδια τα δικαιώματα είναι μεγαλύτερα αν κρίνω από λοιπές χορηγίες και tv rights (βγαίνουν γύρω στα 2,7 ΔΙΣ δολλάρια το χρόνο στο nba και κάπου εκεί για premier league και champions league από αυτά που έχω παρατηρήσει επειδή ασχολούμαι λίγο αλλά και στα άλλα αθλήματα σίγουρα), επομένως έχουν και τα δικαιώματα και το developing (ακόμα και αν το θεωρείτε μερικοί ότι δεν κάνουν δούλεια ε΄γω βλέπω αλλαγές είτε προς το καλύτερο είτε προς το χειρότερο)  και είναι σίγουρα ίδιο αν όχι μεγαλύτερο το κόστος με ένα ΑΑΑ game.

Επίσης όντως από οικονομικής άποψης μπορούμε να πούμε ότι τα μεν κόστη έχουν αυξηθεί, αλλά η αγοραστική δύναμη δεν έχει αυξηθεί (ειδικά μετά την πανδημία-όχι πως έχει τελείωσει- και το φόβο του κόσμου) επομένως και οι εταιρείες πρέπει να βρούν το sweet spot (equilibrium λέγεται αλλά τελος πάντων 😛), φυσικά μου φαίνεται και λίγο ότι το σπρώχνουν προς το digital για ευνοήτους λόγους. Όπως και να έχει δεν ξέρω κατά πόσο θα ακολουθήσουν και οι άλλες εταιρείες, πάντως τη MS με το game pass που θα τα έχει όλα day one μέσα και τη sony που βασίζεται αρκετά σε software sales δεν τις βλεπω να ακολουθούν, η Nintendo ήδη τρίβει τα χέρακια της.

Για να έχουν φτάσει τα δικαιώματα στα ύψη, σημαίνει πως οι εταιρείες παιχνιδιών πληρώνουν. 

Άρα μάλλον βγάζουν πολύ χρήμα. Τελικά πιο πολύ είναι ένα πρόβλημα που οι ίδιες δημιούργησαν. 

Αλλαγές προφανώς και κάνουν, το ίδιο που έγραψα ήταν υπερβολή για να δείξω τη διαφορά από ένα παιχνίδι που βγαίνει κάθε 5, 6 ή και 7 χρόνια. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, Malthador είπε

Όποιος θεωρεί ότι η επόμενη γενιά δεν θα είναι χτισμένη επάνω στις συνδρομητικές υπηρεσίες πλανάται.

Δεν βγαίνουν τα κουκιά για να αγοράζονται τα games day one πλέον, θα φτάσουν να κοστίζουν $100 στο launch.

Συμφωνώ μαζί σου και δεν είσαι ο μόνος που το αναφέρει:

Κάντε την αντιστοιχία για την Sony προφανώς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως τα πετυχημένα παιχνίδια με 10+εκ πωλήσεις, δε νομίζω ότι έχουν θέμα με τα έσοδα τους... Περισσότερα έσοδα και λιγότερο ρίσκο νομίζω είναι ο στόχος τους...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
7 minutes ago, xavier said:

Πάντως τα πετυχημένα παιχνίδια με 10+εκ πωλήσεις, δε νομίζω ότι έχουν θέμα με τα έσοδα τους... Περισσότερα έσοδα και λιγότερο ρίσκο νομίζω είναι ο στόχος τους...

Αυτά είναι που θα έχουν κατά βάση θέμα. Γιατί αυτά που θα έχουν και μεγαλύτερο κόστος παραγωγής. Αν ένα τέτοιο game ανεβάζει κόστος από τα 200m στα 300m τοτε 10m πωλήσεις θα είναι ψίχουλα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, Fotis13 είπε

Συμφωνω με το σκεπτικο σου  το οποιο ειναι  λογικο και περιγραφει τον παραλογισμο μιας μεγαλης μεριδας .

Αλλα διαφωνω πως η λυση ειναι να εχουμε υποδυεστερους τεχνικα τιτλους ,διοτι θα προκειται για ενα τεραστιο πισωγυρισμα .Η εξελιξη της τεχνολογιας στα games  δεν μπορει  και δεν πρεπει να σταματησει. Ισως η λυση σε αυτο  να ειναι το συνδρομητικο μοντελο ,ο χρονος θα δειξει ...

H λυση ειναι το μικροτερο κοστος παραγωγης, τωρα απο που θα κοπει budget αυτο το ξερει η καθε εταιρια. Αλλος θα κοψει απο το τεχνικο τομεα, αλλος απο το περιεχομενο, αλλος απο το voice acting (που δεν θα εχει μεσα ολα τα ψωνια που ζητανε μυρια) κ.ο.κ. Οι εταιριες πρεπει να προσαρμοσουν τα budgets τους στην αγορα και στις πωλησεις που κανουν, καποιες το εχουν κανει ηδη (δες From και Capcom) και ελπιζω να ακολουθησουν και οι υπολοιποι γιατι αλλιως θα μας φλoμωσουν στις καζουαλ παπατζες με κορυφαιο τεχνικο τομεα και 100 ωρες "content" στην επομενη γενια.

Αν ειναι να παιξω παιχνιδαρες ποιος τον χεζει τον τεχνικο τομεα? τα γραφικα εχουν φτασει σε τοσο καλο σημειο πλεον που ειναι το τελευταιο που με ενδιαφερει. Ας παιξω νεο Deus Ex, Prey, Βurnout ή Dead Space και ας μην εχει και τα κορυφαια γραφικα...

Επεξ/σία από dr_thodt
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μοντέλο που ακολουθούν οι περισσότερες εταιρίες είναι αυτό της παροδικής πτώσης τιμών μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού. Εφόσον συνεχίσουν να πουλάνε σε ικανοποιητικές ποσότητες στο χρονικό διάστημα που τα παιχνίδια θα πωλούνται στην μέγιστη τιμή τους δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Αν όμως αυτό αλλάξει τότε η βιομηχανία θα προβεί σε αλλαγές για να παράγει τα απαιτούμενα κέρδη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχει και το μοντέλο του PC εεερ BC με τις διαχρονικές πωλήσεις. Το διάστημα που αναφέρεις @mansa2k είναι τρομακτικά μικρό για τις κόπιες σε φυσικό μέσο στα twins ακόμα και κατά την κυκλοφορία τους.

Στο όλο κόστος παραγαγωγής στο μεταξύ είναι και το κόστος marketing το οποίο από ότι έχω διαβάσει σε κάποιες παραγωγές ξεπερνάει ενίοτε και το μισό κόστος του developement.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, Venerable είπε

Υπάρχει και το μοντέλο του PC εεερ BC με τις διαχρονικές πωλήσεις. Το διάστημα που αναφέρεις @mansa2k είναι τρομακτικά μικρό για τις κόπιες σε φυσικό μέσο στα twins ακόμα και κατά την κυκλοφορία τους.

Στο όλο κόστος παραγαγωγής στο μεταξύ είναι και το κόστος marketing το οποίο από ότι έχω διαβάσει σε κάποιες παραγωγές ξεπερνάει ενίοτε και το μισό κόστος του developement.

Είναι μικρό αλλά σε αυτό βασίζεται -κατά ένα μεγάλο μέρος- το οικοδόμημα της πτώσεως των τιμών. Πάρε παράδειγμα το Anthem, το παιχνίδι έτυχε χαμηλής ανταπόκρισης και είδε την τιμή του να πιάνει πάτο σε τάχιστο διάστημα. Αν το αρχικό μέρος του πλάνου καταρρεύσει έχει επιπτώσεις στα υπόλοιπα. Είχα γράψει ένα κείμενο για τις διαφορές μεταξύ πτώσης τιμής και διατήρησης αλλά περιορίζεται σε αυτά τα δύο χωρίς να δίνει περαιτέρω έμφαση σε άλλα μοντέλα. 

Σχετικά με το υψηλό κόστος του marketing αυτό εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως την δυναμική του ip (βλέπε rockstar games) ή γενικότερα πως αποφασίζει να κινηθεί ο διανομέας όπως παράδειγμα το πρώτο Watch Dogs για το οποίο η Ubi ξόδεψε αρκετά χρήματα στην προώθηση, προφανώς για να το εδραιώσει ως ip. 

Γενικότερα περιμένω περισσότερες πληροφορίες, εμένα με προβληματίζουν και άλλα θέματα πέρα της τιμολόγησης των παιχνιδιών το οποίο δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο.

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@mansa2k

Λοιπόν - ωραίο το blog post σου και συμφωνώ εν πολλοίς σε όλα σχεδόν που λες, αλλά ανοίγεις μεγάλη κουβέντα, για την οποία θα ήθελα να γίνει συζήτηση αλλά προφανώς θα είναι off-topic εδώ και θα κουράσει κόσμο που απλά δεν σκέφτεται τόσο πολύ ή και δεν το ψάχνει τόσο.

Θα είμαι πολύ σύντομος με κόστος να μην μεταδόσω σωστά τις σκέψεις μου αλλά θα τολμήσω.

Που διαφωνώ:

- Η κύρια ροή εσόδων της Nintendo είναι τα αποκλειστικά της. Καταστρέφουν σε πωλήσεις οτιδήποτε 3rd party - έχει δεν έχει production values και αξία γενικότερα. Δεν έχει όμως συνδρομητική υπηρεσία για να συγκρίνουμε. Δηλαδή έχει αλλά ξέρεις :D 

- Ομοίως για την Sony, αν και εκεί το πράγμα περιπλέκεται, με την αγορά του μτχ. όπου ένα αποκλειστικό θα κάνει φοβερές πωλήσεις front loaded που λέμε, αλλά δεν έχει legs ούτε τιμή σταθερή όπως της big Ν. Η κύρια πηγή εσόδων είναι η ...πλατφόρμα (ως υλικό -hardware) για να προσελκύσει κοινό που θα αγοράσει και άλλα παιχνίδια και θα επωφεληθεί "πλαγίως" με τα royalties. Το 1st party θα αλλάξει πολλά "χέρια" και bundles.

- Κάπου εκεί υπάρχει και η άλλη πλατφόρμα το Game Pass (όχι το xbox και ξέρω τι γράφω με πλήρη συνείδηση) όπου θα δεις π.χ. ένα Halo Infinite, που από ότι λέγεται ξέσκισε με 500M ακόμα και το Star Citizen (300M η πιο ακριβή παραγωγή PC ever) το οποίο δεν αποσκοπεί στο να πουλήσει με 70~100$ την κόπια του για να "ρεφάρει", physical or not αλλά ούτε και το hardware (την κονσόλα δηλαδή), αλλά να αποτελέσει μια σταθερή ροη χρημάτων, προφανώς σε συνδιασμό με το multiplayer του ή όποιο άλλο monetization scheme αλλά κυριότερα συνδυαστικά με όποιες άλλες κυκλοφορίες στην πλατφόρμα.Αυτό το game δεν πρόκειται να τα βγάλει τα λεφτά με τίποτα day one - week one ή και year(s) one στο game pass. Μακροπρόθεσμα θα λειτουργεί ως selling point και για την κονσόλα αλλά κυριότερα για το game pass.

Μέσες - άκρες, αρκετά παιδιά από τα σχόλια τους έχουν κατανοήσει την διαφορετική στρατηγική των 3 εταιρειών που παίζουν μπάλα στο console gaming, από ότι διαβάζω και ελπίζω αυτό να το κοινωνήσουν και οι "μάζες", το οποίο δεν το γράφω υποτιμητικά αλλά όλοι ξέρουμε ποιά είναι η κύρια αγοραστική δύναμη - όπου εκεί οποιαδήποτε ανάλυση - όσο σωστή και λογική να είναι πιθανώς να σκοντάψει σε αυτήν την ever changing "μάζα" που τα θέλω της δεν μπορεί να τα προβλέψει κανείς και ποτέ και όχι απλά στο gaming.

Από εκεί και πέρα θα ήθελα να επεκταθείς στον προβληματισμό σου εκεί που αναφέρεσαι :

Αναφορά σε κείμενο

Γενικότερα περιμένω περισσότερες πληροφορίες, εμένα με προβληματίζουν και άλλα θέματα πέρα της τιμολόγησης των παιχνιδιών το οποίο δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο.

 

Σε τι αναφέρεσαι?

Επεξ/σία από Venerable
  • Like 3
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σχετικά με την Ν δεν κατάλαβα ακριβώς πως τοποθετείς το "καταστρέφουν σε πωλήσεις οτιδήποτε 3rd party." Αν γράφεις γενικότερα τότε να επισημάνω πως υπάρχει πληθώρα multiplatform παιχνιδιών που το καθένα οι συνολικές του πωλήσεις είναι μεγαλύτερες από τις αποκλειστικότητες της Ν που περιορίζονται στα συστήματα της. Παράλληλα τα μοντέλα είναι διαφορετικά όπως αναφέρθηκε ενώ επιπλέον υπάρχουν παιχνίδια υπηρεσίες που κυκλοφορούν ετησίως ή ανά μεγάλα χρονικά διαστήματα. 
Αν πάλι εννοείς ότι οι αποκλειστικότητες της Ν αποτελούν τον κύριο λόγο πωλήσεων των συστημάτων της αυτό αληθεύει (άλλο σχετικό κείμενο) αλλά κακώς κάποιοι το συσχετίζουν από την περίοδο του Ν64 και μετά. Ουσιαστικά αυτό ίσχυε ανέκαθεν από το πρώτο σύστημα (NES) της εταιρίας. Οι λόγοι δεν θα αναλυθούν διότι δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία και διαφέρουν ανά περίοδο. 
Σε γενικότερες γραμμές η Ν πάντως ακολουθεί τις εξελίξεις σε θέματα υπηρεσιών, παράδειγμα ένας από τους λόγους που υπάρχει το NSO είναι περισσότερο επειδή το εδραίωσαν οι άλλοι δύο  με την Ν να μην μπορεί να αρνηθεί ένα έχτρα εισόδημα.

-Η κύρια πηγή εσόδων από την Sony για την ώρα προέρχεται από τις συνδρομές που απαιτούν εγκατεστημένη βάση συστημάτων. Βέβαια εφόσον αρχίσουν να επενδύουν και να προωθούν περισσότερο το cloud gaming αυτό μπορεί να αλλάξει. Πάντως είχα διαβάσει κάπου μια δήλωση εκπροσώπου του Playstation που άφηνε να εννοηθεί ότι θα επεκταθούν και σε παιχνίδια υπηρεσίες. Σχετικές εικόνες:

 

978220255_sonynet.jpg.a47a7001f6acdcea2aefeb570e9d410d.jpg

sony_operating_income.png.d7f8e5f0c5124349c421cc5fff79df1c.png

 

'

-Το xb είναι ξεκάθαρο ότι θέλει να επεκταθεί στις υπηρεσίες οι οποίες θα παρέχουν πρόσβαση στον χρήστη από παντού. Γενικώς θέλουν να αυξήσουν την προσβασιμότητα τους πέρα από τους περιορισμούς του κλειστού συστήματος της κονσόλας. Συμφωνώ απόλυτα με το Halo ότι πρόκειται για παιχνίδι υπηρεσία, έχω επισημάνει παλιότερα ότι θα αποτελέσει σημαντικό τίτλο όπως αντίστοιχα έπραξε το BotW ως cross system. Αν το Halo πετύχει τότε η αγορά των USA έχει κλείσει για το xb χωρίς να σημαίνει ότι θα είναι και μονοπώλιο. Ευρώπη το xb πρέπει να κάνει αρκετά ξεκινώντας με μια καλή συμφωνία στην πορεία για το Fifa της ΕΑ.

Ως προς το ερώτημα σου με προβληματίζει ως προς τα νέα συστήματα κάποια επιμέρους θέματα, η αντίδραση του κοινού στις αρχικές τιμές σε ένα τέτοιο οικονομικό περιβάλλον και πόσο χώρο θα καταλαμβάνουν τα παιχνίδια στον SSD. Θυμίζω πως υπήρχε μια δυσαρέσκεια στην αρχή της τωρινής γενιάς με τα 500GB των HDD.
Ο βασικότερος προβληματισμός έχει να κάνει με την ίδια την βιομηχανία. Στην τωρινή γενιά είδαμε μια μετάλλαξη της αγοράς με την εδραίωση των smartdevices οι οποίες "μεγαλώνουν" γενιές ολόκληρες πάνω στο ψηφιακό περιεχόμενο. Στην επερχόμενη γενιά αναμένεται να ακολουθήσει μετάλλαξη αυτή την φορά από το εσωτερικό της.
Θεωρώ πως οι τρίτες εταιρίες θα δουν και θα προσπαθήσουν να αυξήσουν τα έσοδα τους από τις δικά τους κανάλια. Παράδειγμα EA Access, EA Origins, gog (cd - project), pc e-stores, κτλ. Γενικώς στην πάροδο του χρόνου με την εδραίωση των αντίστοιχων υπηρεσιών θα δούμε τους μεγαλοεκδότες να "αποκόβονται" σταδιακά από τις κονσόλες και τους κατασκευαστές (ουσιαστικά αποτελούν μεσάζοντες που παρακρατούν ένα μέρος των εσόδων τους) αφού θα αναπτύσσουν - προωθήσουν τις δικές τους υπηρεσίες. Ίσως είναι μέσα στους λόγους που το ps επισημάνει πως οι αποκλειστικότητες είναι σημαντικότερες από ποτέ.
Παράλληλα, με φοβίζει κάπως τι άλλο θα σκαρφιστούν οι εταιρίες για να μας χρεώσουν ακόμα και αν και έχουν καταλήξει στα παιχνίδια υπηρεσίες αρχικά. Αύξηση των συνδρομών στην διάρκεια της επόμενης γενιά να την θεωρούμε πιθανή επίσης. Ήδη έχουν συμβεί πράγματα πολύ γρηγορότερα από ότι περίμενα, επομένως δεν νομίζω ότι θα αλλάξει κάτι ως προς την ταχύτητα των εξελίξεων. 

Βέβαια όλα αυτά δεν σημαίνει ότι τα βάφουμε μαύρα, αντίθετα δημιουργούν νέες επιλογές όπου ο καθένας κρίνει με το πορτοφόλι του

Επεξ/σία από mansa2k
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως αυτή η είδηση για τα 500εκ του halo  φαντάζει εντελώς παπατζα... Τα παιχνίδια της rockstar κοστίζουν λιγότερο από τα μισά...και πραγματικά είναι ελάχιστα τα παιχνίδια σε αυτή τη κατηγορία.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τελικά μου φαίνεται ότι αυτή η εικόνα είναι αληθινή:

playstation 5 ps5 factory production line image

 

Είναι Ιάπωνες και όχι Κινέζοι από ότι καταλαβαίνω (όχι ότι τους ξεχωρίζω και εύκολα :P) και κοιτάξτε ομοιότητα στο χρώμα στο πάτωμα και την υποδομή ευρύτερα σε σύγκριση με αυτήν την εικόνα:

 

XWX97lT.png

 

Η από πάνω εικόνα είναι από το robotic facility της Sony κάπου κοντά στο Tokyo. Εκεί η μόνη ανθρώπινη παρέμβαση στην κατασκευή playstation όπως λέει και στο άρθρο από κάτω, είναι να μπει το motherboard στην ρομποτική γραμμή παραγωγής και το packaging του στο τέλος αυτής.

https://vdata.nikkei.com/en/newsgraphics/sony-playstation/

Δεν αποκλείω να έχει πέσει κάποιο τρελό photoshop αλλά οι εικόνες είναι πολύ δυνατές και μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον, άρθρο από μόνο του.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...