Προς το περιεχόμενο
ikorolis

Συνήγορος του Καταναλωτή: Εισήγηση για επιβολή προστίμων σε δύο e-shops

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” μετά από αναφορές που δέχθηκε από καταναλωτές εις βάρος δύο εταιρειών διαφορετικών συμφερόντων που έχουν αμφότερες ως αντικείμενο την εμπορία αγαθών μέσω διαδικτύου και μετά από ενδελεχή έρευνα διαπίστωσε ότι:

Οι δύο εταιρείες μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους διέθεταν προς πώληση σε προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, προϊόντα υψηλής τεχνολογίας (κινητά τηλέφωνα, φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τάμπλετ κ.α.).

Οι καταναλωτές (200 στην πρώτη εταιρεία και 187 στη δεύτερη) παρήγγειλαν διάφορα αγαθά, τα οποία προπλήρωσαν δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα e-shop δεν δέχονταν πληρωμή με αντικαταβολή. Τα προϊόντα ουδέποτε παραδόθηκαν ενώ παρά και τη διαμεσολάβηση από την Αρχή τα χρήματα που είχαν καταβάλει οι καταναλωτές ουδέποτε τους επεστράφησαν.

Κατόπιν των ανωτέρω αθέμιτων και παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών και της συστηματικής παραβίασης της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή κατά την προμήθεια προϊόντων μέσω διαδικτύου (ν. 2251/1994) ο Συνήγορος του Καταναλωτή, με τα υπ.αριθμ. πρωτ. 18396/14-4-2020 και 18764/16-4-2020 έγγραφά του, διαβίβασε στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή τις υποθέσεις για την επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων και προστίμων.

Επιπλέον, ο Συνήγορος του Καταναλωτή θα προχωρήσει κατά των δύο εταιρειών και των κατά νόμο εκπροσώπων τους στην, κατ΄ άρθρον 37 παρ. 2 & 3 ΚποινΔ, ανακοίνωση αξιόποινων πράξεων ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών.

Υπενθυμίζεται ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί, όταν πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου, και να ακολουθούν τις σχετικές συμβουλές που η Αρχή δημοσιοποίησε με δελτίο τύπου την 1η Απριλίου αναφορικά με την καλύτερη προστασία τους.

bull_diam.gif  27/04/2020 - Διαβίβαση υποθέσεων που αφορούν ηλεκτρονικά καταστήματα στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων για παράβαση των διατάξεων του ν.2251/1994 (Πρώτη διαβίβαση | Δεύτερη διαβίβαση)

bull_diam.gif  28/04/2020 - Δελτίο Τύπου: Ενημέρωση καταναλωτών σχετικά με εισήγηση του Συνηγόρου του Καταναλωτή για επιβολή προστίμων σε e-shops (pdf | doc)

 

ποια είναι άραγε τα καταστήματα...???

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
28 λεπτά πριν, ikorolis είπε

Η Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” μετά από αναφορές που δέχθηκε από καταναλωτές εις βάρος δύο εταιρειών διαφορετικών συμφερόντων που έχουν αμφότερες ως αντικείμενο την εμπορία αγαθών μέσω διαδικτύου και μετά από ενδελεχή έρευνα διαπίστωσε ότι:

Οι δύο εταιρείες μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους διέθεταν προς πώληση σε προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, προϊόντα υψηλής τεχνολογίας (κινητά τηλέφωνα, φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τάμπλετ κ.α.).

Οι καταναλωτές (200 στην πρώτη εταιρεία και 187 στη δεύτερη) παρήγγειλαν διάφορα αγαθά, τα οποία προπλήρωσαν δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα e-shop δεν δέχονταν πληρωμή με αντικαταβολή. Τα προϊόντα ουδέποτε παραδόθηκαν ενώ παρά και τη διαμεσολάβηση από την Αρχή τα χρήματα που είχαν καταβάλει οι καταναλωτές ουδέποτε τους επεστράφησαν.

Κατόπιν των ανωτέρω αθέμιτων και παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών και της συστηματικής παραβίασης της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή κατά την προμήθεια προϊόντων μέσω διαδικτύου (ν. 2251/1994) ο Συνήγορος του Καταναλωτή, με τα υπ.αριθμ. πρωτ. 18396/14-4-2020 και 18764/16-4-2020 έγγραφά του, διαβίβασε στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή τις υποθέσεις για την επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων και προστίμων.

Επιπλέον, ο Συνήγορος του Καταναλωτή θα προχωρήσει κατά των δύο εταιρειών και των κατά νόμο εκπροσώπων τους στην, κατ΄ άρθρον 37 παρ. 2 & 3 ΚποινΔ, ανακοίνωση αξιόποινων πράξεων ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών.

Υπενθυμίζεται ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί, όταν πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου, και να ακολουθούν τις σχετικές συμβουλές που η Αρχή δημοσιοποίησε με δελτίο τύπου την 1η Απριλίου αναφορικά με την καλύτερη προστασία τους.

bull_diam.gif  27/04/2020 - Διαβίβαση υποθέσεων που αφορούν ηλεκτρονικά καταστήματα στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων για παράβαση των διατάξεων του ν.2251/1994 (Πρώτη διαβίβαση | Δεύτερη διαβίβαση)

bull_diam.gif  28/04/2020 - Δελτίο Τύπου: Ενημέρωση καταναλωτών σχετικά με εισήγηση του Συνηγόρου του Καταναλωτή για επιβολή προστίμων σε e-shops (pdf | doc)

ποια είναι άραγε τα καταστήματα...???

ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ δεδομένα !

Αλλά, αφού είναι 400 οι παθόντες, όλο και κάποιος θα είναι συνφουριτης.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, GREGORYMO είπε

ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ δεδομένα !

Αλλά, αφού είναι 400 οι παθόντες, όλο και κάποιος θα είναι συνφουριτης.

Δεν μπορώ να κρίνω εγώ αν είναι σωστή ή λάθος

Κατά την προσωπική μου άποψη δεν θα συμφωνήσω με την απόφαση της αρμόδιας αρχής γιατί αν νοιάζεται για τα προσωπικά δεδομένα των συγκεκριμένων επιχειρήσεων (όπως και των επόμενων)

ενώ την ίδια στιγμή δεν νοιάζεται για τον καταναλωτή που του έχουν παρακρατήσει / καταχραστεί παράνομα τα δικά του χρήματα

χωρίς να του δώσουν το προιόν που έχει παραγγείλει/αγοράσει ή να του επιστρέψουν τα δικά του χρήματα

τότε κάτι δεν πάει καλά ...

βέβαια εδώ έρχεται και το "ατομική ευθύνη" όταν εγώ και άλλοι λέμε να ψωνίζετε μέσω χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας ή PayPal

και να μην κάνετε κατάθεση σε λογαριασμό τρίτου από γκισέ τράπεζας ή μέσω ηλεκτρονικού τρόπου έμβασμα/μεταφορά χρημάτων σε λογαριασμό τρίτου

όπως και την αντικαταβολή

γιατί αν γίνει κάτι "στραβό" στην κατάθεση ή αντικαταβολή δεν μπορείτε να πάρετε τα χρήματα σας πίσω αν δεν σας τα επιστρέψει η επιχείρηση καθώς για να γίνει αυτό θα πρέπει να απευθυνθείτε στις αρμόδιες αστυνομικές/δικαστικές αρχές.

Επεξ/σία από ikorolis
διόρθωση
  • Like 2

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
2 λεπτά πριν, ikorolis είπε

Δεν μπορώ να κρίνω εγώ αν είναι σωστή ή λάθος

Κατά την προσωπική μου άποψη δεν θα συμφωνήσω με την απόφαση της αρμόδιας αρχής γιατί αν νοιάζεται για τα προσωπικά δεδομένα των συγκεκριμένων επιχειρήσεων (όπως και των επόμενων) που είναι "απατεώνες"

ενώ την ίδια στιγμή δεν νοιάζεται για τον καταναλωτή που του έχουν "κλέψει" / παρακρατήσει παράνομα τα δικά του χρήματα

χωρίς να του δώσουν το προιόν που έχει παραγγείλει/αγοράσει ή να του επιστρέψουν τα δικά του χρήματα

τότε κάτι δεν πάει καλά ...

βέβαια εδώ έρχεται και το "ατομική ευθύνη" όταν εγώ και άλλοι λέμε να ψωνίζετε μέσω χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας ή PayPal

και να μην κάνετε κατάθεση σε λογαριασμό τρίτου από γκισέ τράπεζας ή μέσω ηλεκτρονικού τρόπου έμβασμα/μεταφορά χρημάτων σε λογαριασμό τρίτου

όπως και την αντικαταβολή

γιατί αν γίνει κάτι "στραβό" στην κατάθεση ή αντικαταβολή δεν μπορείτε να πάρετε τα χρήματα σας πίσω αν δεν σας τα επιστρέψει η επιχείρηση καθώς για να γίνει αυτό θα πρέπει να απευθυνθείτε στις αρμόδιες αστυνομικές/δικαστικές αρχές.

Αυτό, με τα προσωπικά δεδομένα, έχει πάει στο ΑΛΛΟ άκρο.

 

  • Like 9
  • Thanks 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Μόλις τώρα, GREGORYMO είπε

Αυτό, με τα προσωπικά δεδομένα, έχει πάει στο ΑΛΛΟ άκρο.

Εδώ θα με βρεις να συμφωνώ μαζί σου

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
17 λεπτά πριν, GREGORYMO είπε

ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ δεδομένα !

Αλλά, αφού είναι 400 οι παθόντες, όλο και κάποιος θα είναι συνφουριτης.

Εγώ πιστεύω ότι θα μπορούσε ο Εισαγγελέας να δώσει άδεια για δημοσίευση στοιχείων για 1-2-3 μήνες όπως γίνεται με άλλα αδικήματα , προς προστασία καταναλωτών γιατί μπορεί οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις να βρίσκονται ακόμη σε λειτουργία μέσω ίντερνετ.

Δεν νομίζω ότι είναι για προστασία των δύο αυτών ατόμων που μάλλον είναι ψιλοαπατεώνες , αλλά μετά ενδεχομένως θα άνοιγε ο ασκός του αιόλου για μεγαλοκαρχαρίες που κρύβονται πίσω από την προστασία προσωπικών δεδομένων.

  • Like 2
  • Thanks 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
2 λεπτά πριν, papoys1 είπε

Εγώ πιστεύω ότι θα μπορούσε ο Εισαγγελέας να δώσει άδεια για δημοσίευση στοιχείων για 1-2-3 μήνες όπως γίνεται με άλλα αδικήματα , προς προστασία καταναλωτών γιατί μπορεί οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις να βρίσκονται ακόμη σε λειτουργία μέσω ίντερνετ.

Δεν νομίζω ότι είναι για προστασία των δύο αυτών ατόμων που μάλλον είναι ψιλοαπατεώνες , αλλά μετά ενδεχομένως θα άνοιγε ο ασκός του αιόλου για μεγαλοκαρχαρίες που κρύβονται πίσω από την προστασία προσωπικών δεδομένων.

Φαύλος κύκλος.

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Μόλις τώρα, papoys1 είπε

Εγώ πιστεύω ότι θα μπορούσε ο Εισαγγελέας να δώσει άδεια για δημοσίευση στοιχείων για 1-2-3 μήνες όπως γίνεται με άλλα αδικήματα , προς προστασία καταναλωτών γιατί μπορεί οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις να βρίσκονται ακόμη σε λειτουργία μέσω ίντερνετ.

Δεν νομίζω ότι είναι για προστασία των δύο αυτών ατόμων που μάλλον είναι ψιλοαπατεώνες , αλλά μετά ενδεχομένως θα άνοιγε ο ασκός του αιόλου για μεγαλοκαρχαρίες που κρύβονται πίσω από την προστασία προσωπικών δεδομένων.

εγώ το βρίσκω εντελώς αδικαιολόγητο από μεριάς της ανεξάρτητης αρμόδιας αρχής για την προστασία των καταναλωτών όπως είναι ο ΣτΚ

αλλά και από μεριάς της αρμόδιας δικαστικής αρχής που βάζουν την δικαιολογία "προσωπικά δεδομένα"

όταν υπάρχουν "400" καταγγελίες για παρακράτηση/κατάχρηση/υπεξαίρεση χρημάτων πολιτών/καταναλωτών από επιχείρηση (E-Shop)

 

ότι αφορά τις εταιρείες αυτού του τύπου αγαπητέ μου φίλε όταν πραγματοποιήσουν τον σκοπό της ύπαρξης τους

τότε θα κηρύξουν πτώχευση

και το επόμενο βήμα θα είναι να αλλάξουν επωνυμία και ΑΦΜ

και ξανά τα ίδια κόλπα

είναι ευρέως γνωστή τεχνική ... από τις εταιρείες ΥΠΠ μέχρι τα E-Shops κτλ...

  • Like 5

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 ώρα πριν, ikorolis είπε

βέβαια εδώ έρχεται και το "ατομική ευθύνη" όταν εγώ και άλλοι λέμε να ψωνίζετε μέσω χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας ή PayPal

και να μην κάνετε κατάθεση σε λογαριασμό τρίτου από γκισέ τράπεζας ή μέσω ηλεκτρονικού τρόπου έμβασμα/μεταφορά χρημάτων σε λογαριασμό τρίτου

όπως και την αντικαταβολή

γιατί αν γίνει κάτι "στραβό" στην κατάθεση ή αντικαταβολή δεν μπορείτε να πάρετε τα χρήματα σας πίσω αν δεν σας τα επιστρέψει η επιχείρηση καθώς για να γίνει αυτό θα πρέπει να απευθυνθείτε στις αρμόδιες αστυνομικές/δικαστικές αρχές.

Πολλοί από όσους δεν χρησιμοποιούν κάρτες ή paypal το κάνουν γιατί νομίζουν ότι "προστατεύουν" τα προσωπικά τους δεδομένα, τα οποία όμως δεν φοβούνται ότι κινδυνεύουν από τη χρήση του  ίντερνετ ή του κινητού!!!

  • Like 2

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
11 λεπτά πριν, SB_1957 είπε

Πολλοί από όσους δεν χρησιμοποιούν κάρτες ή paypal το κάνουν γιατί νομίζουν ότι "προστατεύουν" τα προσωπικά τους δεδομένα, τα οποία όμως δεν φοβούνται ότι κινδυνεύουν από τη χρήση του  ίντερνετ ή του κινητού!!!

πολύ σωστό το σχόλιο σου

βέβαια αν κρίνω και από τις "αγγελίες" σε διάφορες ιστοσελίδες που λένε

κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό = εγγύηση οι αξιολογήσεις μου

εδώ να προσθέσω για αυτούς που φοβούνται για  τα προσωπικά τους  δεδομένα

να δουν παρακάτω
 

Spoiler

 

δεν πρέπει να έχεις κανενός είδους συναλλαγές με ΑΑΔΕ - ΕΦΚΑ - ΤΡΑΠΕΖΕΣ - ΠΑΡΟΧΟΥΣ (σταθερής/κινητής/διαδικτύου) - κτλ...

δηλαδή δεν θα πρέπει να πληρώνεις τίποτα ούτε να αγοράζεις τίποτα

αλλά ούτε να συνδέεσαι με το κινητό smartphone/tablet για να μπεις στο facebook ή οπουδήποτε

εννοείται ότι δεν θα σε προστατέψει καμία εφαρμογή τύπου VPN και άλλα παρόμοια γιατί αυτός που έχει την πρόσβαση/δικαιώματα/εργαλεία θα βρει ποιος είσαι - που μένεις - τι κάνεις

η καλύτερη λύση είναι η αποσύνδεση από το κακό διαδίκτυο και το ταξίδι στο δάσος/βουνό/σπηλιά

 

 

εδώ να προσθέσω ότι αρκετοί από αυτούς όταν προσπαθείς να τους πεις ότι είναι λάθος

δεν θες να πω τι έχω ακούσει κατά καιρούς από συγγενείς/φίλους/γνωστούς/συναδέλφους/γείτονες

ευτυχώς όμως κατάλαβαν το λάθος τους άλλοι γρήγορα χωρίς απώλειες άλλοι αργά με απώλειες έτσι έμαθαν...

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατι   ολα   αυτα   τα   αρθρα   και   οι  αναρτησεις   εφοσον   δεν  αναφερουν   τους   απατεωνες   για   προστασια   των   επομενων   θυματων?

Γελοιοτητες....

  • Like 3

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
37 λεπτά πριν, tigergreg είπε

Γιατι   ολα   αυτα   τα   αρθρα   και   οι  αναρτησεις   εφοσον   δεν  αναφερουν   τους   απατεωνες   για   προστασια   των   επομενων   θυματων?

Γελοιοτητες....

λόγω "προσωπικών δεδομένων" όπως είπαν οι προηγούμενοι φίλοι

για αυτό η αρμόδια αρχή για την προστασία καταναλωτών δηλαδή ο ΣτΚ

και η αρμόδια δικαστική αρχή

έτσι δεν δημοσιεύουν τις επωνυμίες των καταστημάτων - τον αριθμό ΓΕΜΗ - το ΑΦΜ - το πλήρες όνομα/επώνυμο του ιδιοκτήτη/επιχειρηματία/διαχειριστή της επιχείρησης - την διεύθυνση αν υπάρχει του φυσικού καταστήματος

έτσι όπως πάρα πολλοί καταλάβατε αν πληρώσατε το οποιοδήποτε κατάστημα μέσω χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας ή PayPal θα πάρετε τα χρήματα σας πίσω όταν πάτε στην τράπεζα και κάνετε αμφισβήτηση συναλλαγής

αν όμως πληρώσατε μέσω τραπεζικής κατάθεσης ή αντικαταβολής ή μετρητών ή οποιουδήποτε άλλου τρόπου

τότε για να πάρετε τα χρήματα σας από το οποιοδήποτε κατάστημα θα πρέπει να απευθυνθείτε στις αρμόδιες αστυνομικές/δικαστικές αρχές και εννοείτε στις αρμόδιες αρχές για την προστασία καταναλωτή

και καλή τύχη.

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
14 ώρες πριν, Sonik86 είπε

 Εμένα η κοπέλα μου...

Πολύ πιθανό ένα από τα δύο να είναι και αυτό που παράγγειλε εκείνη.

Καλημερα... Θα μπορουσες να αναφερεις εδω μεσα τι εγινε... Και ποια ειναι τα καταστηματα... Θα ηταν το καλυτερο...

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι εισήγηση και διαβίβαση στις αρμόδιες αρχές και ως εκ τούτου πριν όντως διαπιστωθούν και επιβληθούν κυρώσεις δεν μπορεί να κατονομάσει τα καταστήματα διότι θα θεωρηθεί συκοφαντική δυσφήμιση.

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Cookies

Χρησιμοποιούμε cookies για μια καλύτερη εμπειρία πλοήγησης στο site.