Προς το περιεχόμενο

Η Apple θα ανακοινώσει στη WWDC τη μετάβαση των Mac στους δικούς της επεξεργαστές


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

27 λεπτά πριν, MikeKata είπε

Άρα δε μιλάμε καν για gaming, πόσο μάλλον για ΑΑΑ gaming. Δε νομίζω να υπάρχει άνθρωπος στον κόσμο που δίπλα στη λέξη "παιχνίδια" βάζει σοβαρά τη λέξη "Mac". Αν τώρα λες για casual παιχνιδάκια που παίζουν ελάχιστοι, δε νομίζω να είναι προτεραιότητα της Apple το port αυτών, ούτε θα έχει κάποιο impact η έλλειψή τους στο κοινό της Apple.

https://www.statista.com/chart/4527/game-developers-platform-preferences/

Εδώ κι ο Mark Cerny όταν παρουσίασε το PS4, αυτό ακριβώς έκανε hype. Ότι είναι κοντά στην αρχιτεκτονική των PC και θα είναι εύκολο να γραφτούν games. Και ήταν τεράστιο selling point για να μπουν developers.

Σόρρυ, αλλά κανείς ποτέ δεν πήρε Mac για να παίζει παιχνίδια ούτε ποτέ είπε η Apple ότι έχει target group τους gamers. Μια χαρά εκατομμύρια casual games έχει στο iOS και αυτά θέλει να κρατήσει. Κάποια μάλιστα, είναι πολύ αξιόλογα και σε γραφικά και προφανώς θα μεταφερθούν στο ARM Mac OS. Όσο για το πόσο ελάχιστοι τα παίζουν, ρίξε μια ματιά στα downloads των παιχνιδιών στο iOS καθώς και το revenue του store από αυτά και μάλλον θα αναθεωρήσεις. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 180
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

10 λεπτά πριν, AtiX είπε

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί έχετε φάει κολλημα με τα παιχνίδια

Κανένας δεν έχει φάει κόλλημα με τα παιχνίδια. Στο αρχικό μου σχόλιο δε μίλησα για παιχνίδια, εδώ απλώς απαντώ στο φίλο που έγραψε για gaming. Εγώ μίλησα για τις δεκάδες χιλιάδες (κυριολεκτικά) εφαρμογές που τρέχουν σε όλο τον κόσμο και στηρίζονται σε x86 instruction set. Είτε αυτό είναι λειτουργικό, είτε αυτό είναι drivers αρχαίοι σε μηχανήματα εταιριών κλπ. Μία επιχείρηση που έχει κάνει επενδύσεις δεκαετιών σε αυτά δε θα ρισκάρει να τα τρέξει σε ARM emulation. Αυτά είναι τα εργαλεία που αναφέρεις πιο πάνω. Τώρα αν θες να συζητήσουμε για καινούριες εφαρμογές και τα αντίστοιχα "plug and play" frameworks που έχει στήσει και η Apple και η MS (π.χ UWP) για να τρέχουν οι νέες εφαρμογές παντού, είναι άλλο θέμα. Εκεί, ναι, έχει βάση. Αλλά το όλο point μου αρχικά ήταν, και το ξαναλέω, δεν είμαστε όλοι (βασικά οι περισσότεροι στην παραγωγική διαδικασία) graphic designers, developers και editors. Ο όρος "επαγγελματίες" που αναφέρθηκε πιο πάνω είναι πολύ ευρύς και η Apple πιάνει πολύ μικρό μέρος του όσον αφορά το κομμάτι των workstation εφαρμογών. Από το φωτοτυπείο της γειτονιάς σου, στο σούπερ μάρκετ και τα databases του, στις τράπεζες και τα αρχαία XP που τρέχουν τα ATM, παντού, ο κόσμος τρέχει με x64 και x86. Αυτό είπα εξαρχής. Αυτό δεν μπορεί να αλλάξει η Apple. Και το είπα γιατί αναφέρθηκαν σχόλια του στυλ "θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι κλπ". Είναι τελείως διαφορετικό από την εποχή του 1ου iPhone γιατί στην ουσία δε δίνει καινούριες δυνατότητες σε ένα καινούριο pool χρηστών. Δίνει τις ίδες περίπου δυνατότητες σε ένα pool χρηστών που είναι ευχαριστημένοι (και έχουν επενδύσει οικονομικά) με τις υπάρχουσες δυνατότητες.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενδιαφέρον θα είχε αν μπορούσε κάποιος να βρει τα στατιστικά πωλήσεων των mac ανά μοντέλο για την κουβέντα. Ποια μοντέλα πουλάνε μαζικά τελικά στα mac? Έχω την αίσθηση ότι είναι κυρίως τα macbook pro λόγω και μερίδας εταιρικών πωλήσεων σε αυτά. 

Είναι τελείως διαφορετικό πράγμα αν η apple στοχεύει να κάνει την αλλαγή Intel σε ARM στοχεύοντας κυρίως macbook air & macmini  και τελείως άλλο πράγμα να μιλάμε για τα pro μοντέλα της. Οι απαιτήσεις είναι πολύ διαφορετικές

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 λεπτά πριν, dali13gr είπε

Σόρρυ, αλλά κανείς ποτέ δεν πήρε Mac για να παίζει παιχνίδια ούτε ποτέ είπε η Apple ότι έχει target group τους gamers. Μια χαρά εκατομμύρια casual games έχει στο iOS και αυτά θέλει να κρατήσει. Κάποια μάλιστα, είναι πολύ αξιόλογα και σε γραφικά και προφανώς θα μεταφερθούν στο ARM Mac OS. Όσο για το πόσο ελάχιστοι τα παίζουν, ρίξε μια ματιά στα downloads των παιχνιδιών στο iOS καθώς και το revenue του store από αυτά και μάλλον θα αναθεωρήσεις. 

Μιλάμε για Mac. Άλλο λειτουργικό το ένα, άλλο το άλλο. Μην μπλέκεις τις πλατφόρμες. Εκτός κι αν στη συζήτηση τώρα βάλουμε, εκτός από την αλλαγή αρχιτεκτονικής, και την αλλαγή λειτουργικού. Τότε βάζεις 2 προβλήματα στους developers. Κυριολεκτικά σου έστειλα τις top gaming πλατφόρμες από το Statista. Πόσο περισσότερο να "ρίξω μια ματιά"; Στις 3 πρώτες θέσεις είναι x86 αρχιτεκτονικές. Και μάλιστα τα AAA games δεν υπάρχουν σε smartphones. Smartphones και tablets είναι 4η. Mac; Τελευταία. Καταλαβαίνεις ότι δεν ισχύει αυτό που λες.

Επεξ/σία από MikeKata
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, MikeKata είπε

Κανένας δεν έχει φάει κόλλημα με τα παιχνίδια. Στο αρχικό μου σχόλιο δε μίλησα για παιχνίδια, εδώ απλώς απαντώ στο φίλο που έγραψε για gaming. Εγώ μίλησα για τις δεκάδες χιλιάδες (κυριολεκτικά) εφαρμογές που τρέχουν σε όλο τον κόσμο και στηρίζονται σε x86 instruction set. Είτε αυτό είναι λειτουργικό, είτε αυτό είναι drivers αρχαίοι σε μηχανήματα εταιριών κλπ. Μία επιχείρηση που έχει κάνει επενδύσεις δεκαετιών σε αυτά δε θα ρισκάρει να τα τρέξει σε ARM emulation. Αυτά είναι τα εργαλεία που αναφέρεις πιο πάνω. Τώρα αν θες να συζητήσουμε για καινούριες εφαρμογές και τα αντίστοιχα "plug and play" frameworks που έχει στήσει και η Apple και η MS (π.χ UWP) για να τρέχουν οι νέες εφαρμογές παντού, είναι άλλο θέμα. Εκεί, ναι, έχει βάση. Αλλά το όλο point μου αρχικά ήταν, και το ξαναλέω, δεν είμαστε όλοι (βασικά οι περισσότεροι στην παραγωγική διαδικασία) graphic designers, developers και editors. Ο όρος "επαγγελματίες" που αναφέρθηκε πιο πάνω είναι πολύ ευρύς και η Apple πιάνει πολύ μικρό μέρος του όσον αφορά το κομμάτι των workstation εφαρμογών. Από το φωτοτυπείο της γειτονιάς σου, στο σούπερ μάρκετ και τα databases του, στις τράπεζες και τα αρχαία XP που τρέχουν τα ATM, παντού, ο κόσμος τρέχει με x64 και x86. Αυτό είπα εξαρχής. Αυτό δεν μπορεί να αλλάξει η Apple. Και το είπα γιατί αναφέρθηκαν σχόλια του στυλ "θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι κλπ". Είναι τελείως διαφορετικό από την εποχή του 1ου iPhone γιατί στην ουσία δε δίνει καινούριες δυνατότητες σε ένα καινούριο pool χρηστών. Δίνει τις ίδες περίπου δυνατότητες σε ένα pool χρηστών που είναι ευχαριστημένοι (και έχουν επενδύσει οικονομικά) με τις υπάρχουσες δυνατότητες.

Κάνεις ένα βασικό λάθος. Ολες αυτές οι εφαρμογές δεν είναι ότι τρέχουν σε x86, είναι ότι τρέχουν σε WINDOWS. Και πότε δεν είχε εκεί marketshare η Apple ούτε την ενδιαφέρει να έχει. Αυτό που θέλει, είναι είναι laptop με 20 ώρες αυτονομία, ταχύτατο, με εκατομμύρια εφαρμογές που θα μεταφερθούν από το Apple Store σε αυτό.

Και δεύτερον, ένα Mac Mini που θα είναι TV Box και game console μαζί. Ναι, με τα casual games που έχει στο App Store. 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, MikeKata είπε

Κανένας δεν έχει φάει κόλλημα με τα παιχνίδια. Στο αρχικό μου σχόλιο δε μίλησα για παιχνίδια, εδώ απλώς απαντώ στο φίλο που έγραψε για gaming. Εγώ μίλησα για τις δεκάδες χιλιάδες (κυριολεκτικά) εφαρμογές που τρέχουν σε όλο τον κόσμο και στηρίζονται σε x86 instruction set. Είτε αυτό είναι λειτουργικό, είτε αυτό είναι drivers αρχαίοι σε μηχανήματα εταιριών κλπ. Μία επιχείρηση που έχει κάνει επενδύσεις δεκαετιών σε αυτά δε θα ρισκάρει να τα τρέξει σε ARM emulation. Αυτά είναι τα εργαλεία που αναφέρεις πιο πάνω. Τώρα αν θες να συζητήσουμε για καινούριες εφαρμογές και τα αντίστοιχα "plug and play" frameworks που έχει στήσει και η Apple και η MS (π.χ UWP) για να τρέχουν οι νέες εφαρμογές παντού, είναι άλλο θέμα. Εκεί, ναι, έχει βάση. Αλλά το όλο point μου αρχικά ήταν, και το ξαναλέω, δεν είμαστε όλοι (βασικά οι περισσότεροι στην παραγωγική διαδικασία) graphic designers, developers και editors. Ο όρος "επαγγελματίες" που αναφέρθηκε πιο πάνω είναι πολύ ευρύς και η Apple πιάνει πολύ μικρό μέρος του όσον αφορά το κομμάτι των workstation εφαρμογών. Από το φωτοτυπείο της γειτονιάς σου, στο σούπερ μάρκετ και τα databases του, στις τράπεζες και τα αρχαία XP που τρέχουν τα ATM, παντού, ο κόσμος τρέχει με x64 και x86. Αυτό είπα εξαρχής. Αυτό δεν μπορεί να αλλάξει η Apple. Και το είπα γιατί αναφέρθηκαν σχόλια του στυλ "θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι κλπ". Είναι τελείως διαφορετικό από την εποχή του 1ου iPhone γιατί στην ουσία δε δίνει καινούριες δυνατότητες σε ένα καινούριο pool χρηστών. Δίνει τις ίδες περίπου δυνατότητες σε ένα pool χρηστών που είναι ευχαριστημένοι (και έχουν επενδύσει οικονομικά) με τις υπάρχουσες δυνατότητες.

Καταλαβαίνεις ότι δεν έχει κανένα νόημα όλα αυτά που έγραψες μιας και εδώ και είκοσι χρόνια που η Apple χρησιμοποιεί την x86 αρχιτεκτονική καμία ευκολία ή συμβατότητα δεν υπάρχει μεταξη των δύο λειτουργικών...

Με λίγα λόγια, ότι επεξεργαστή και να χρησιμοποιήσει η Apple και η κάθε Apple, ελάχιστα θα επηρεάσει τον developer και καθόλου τον τελικό χρήστη...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, gregory22 είπε

Πολλοί νομίζουν ότι αν η Apple είχε σήμερα εξεργαστές G όλα θα ήταν ίδια....Δεν θα είχαμε αηφόνια αλλά περσεφόνια. Θα συνέχιζε να έχει ένα 0,5 % των υπολογιστών παγκοσμίως και ούτε apps ούτε όλα αυτά τα γκατζετάκια θα υπήρχαν. Όλα έγιναν χάρη στη συμβατότητα της αρχιτεκτονικής intel με τον προγραμματισμό. Επίσης μεγάλο κομμάτι στο ρόλο του έπαιξε και το Hackindosh....ναι ναι θα πείτε τη μπούρδα σας, αλλά πιστέψτε οτι το 50% εδώ μέσα που έχει Mac, η πρώτη του επαφή ήταν με χακαρισμένο Mac osx.

Ξέχασες το πιο σημαντικό, ότι μπορούσαν με dual boot να έχουν και windows για να κάνουν όσα δεν μπορούσαν με το macos...

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σημαντική εξέλιξη  για την Apple, ταράζει τα νερά , σίγουρα ένα μεγάλο βήμα για να γίνει ακόμη πιο κλειστό και αποκλειστικό το τελικό προϊόν. 

Οι developers θα ακολουθήσουν τρέχοντας γιατί απλά μέσω των εφαρμογών για το  λειτουργικό της  (σε όποια έκδοση) κερδίζουν δις.

Χρόνο και χρήμα να το στηρίξει έχει η μετάβαση θα πάρει λίγο χρόνο και ίσως έχουμε και εκπλήξεις όσο αφορά τις τιμές στο άμεσο μέλλον με μοντέλα που είναι πιο προσιτά. 

Απλά εδώ υπάρχει ένα παράδοξο που η αλήθεια τώρα γίνεται ακόμη πιο μπερδεμένο όσο αφορά το μέλλον του OS της Apple. Πριν από μερικά χρόνια η εταιρεία απαντούσε ότι δεν υπάρχει ούτε καν ως σκέψη η σύγκλιση των εκδόσεων για διαφορετικές συσκευές ούτως ώστε να μπορεί μια εφαρμογή να παίζει σε περισσότερες από μία χωρίς να υπάρχουν ειδικές εκδόσεις. Δηλαδή απέκλεισε την πιθανότητα να φτιάξει κάποιος μια εφαρμογή για Mac os και αυτή όπως είναι να παίζει σε Pad os ή στο iPhone ή γενικά στο οικοσύστημα της.  

Με τον δικό της επεξεργαστή , ακόμη και αν πρόκειται για διαφορετικές εκδόσεις ανάλογα την συσκευή εδώ θα μιλάμε για την ίδια αρχιτεκτονική, όχι απλά μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο αλλά  υπάρχει τεράστια σύγκλιση στην βάση του όλου θέματος.

Υ.Γ. 1. Really τώρα Mac και games? νομίζω ότι το τελευταίο που σκέφτεται κάποιος όταν αποφασίσει να πάει σε Mac είναι τα παιχνίδια (τεράστια αγορά αλλά μικρή σχέση με τα Mac).

Υ.Γ. 2. Και εγώ πριν απο 12-13 χρόνια δοκίμασα το hackintosh (φαντάζομαι ότι θα έχει εξελιχθεί) πρίν πάω και μείνω αποκλειστικά σε υπολογιστές Apple. Καμία σχέση με το Mac os. 

Υ.Γ. 3 Όλοι οι μεγάλοι παίκτες θα ακολουθήσουν με εφαρμογές… αλλά και όσοι δεν το κάνουν … cloud.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, dali13gr είπε

Κάνεις ένα βασικό λάθος. Ολες αυτές οι εφαρμογές δεν είναι ότι τρέχουν σε x86, είναι ότι τρέχουν σε WINDOWS.

Δεν ισχύει αυτό και σου έφερα χαρακτηριστικό παράδειγμα το PS4 που ΔΕΝ ΤΡΕΧΕΙ WINDOWS και βασικό selling point του ήταν η x86 αρχιτεκτονική. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, MikeKata είπε

Δεν ισχύει αυτό και σου έφερα χαρακτηριστικό παράδειγμα το PS4 που ΔΕΝ ΤΡΕΧΕΙ WINDOWS και βασικό selling point του ήταν η x86 αρχιτεκτονική. 

Το οποίο στην πράξη δεν το είδαμε ποτέ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, AtiX είπε

Καταλαβαίνεις ότι δεν έχει κανένα νόημα όλα αυτά που έγραψες μιας και εδώ και είκοσι χρόνια που η Apple χρησιμοποιεί την x86 αρχιτεκτονική καμία ευκολία ή συμβατότητα δεν υπάρχει μεταξη των δύο λειτουργικών...

Και είναι βασικός παράγων που το OSX βρίσκεται στο 9,15% ενώ τα Windows στο 88,33%. Το πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση είναι η συμβατότητα του αυστηρώς αεροστεγούς μοντέλου κλειστού software και hardware, όχι το x86. Ένας παραπάνω βραχνάς της Apple. Όταν προσθέτεις και 2ο πρόβλημα στην εξίσωση, χειροτερεύεις την κατάσταση. Θα επαναλάβω λοιπόν, ακριβώς επειδή δεν είμαστε όλοι developers, graphic designers και editors, δεν απευθύνεται στους "επαγγελματίες". Το μεγάλο ποσοστό των επαγγελματιών φαίνεται από το market share κυρίως.

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, dali13gr είπε

Η αδειοδότηση σε 3rd-party κατασκευαστές κόπηκε γιατί έβγαζαν άθλια ποιοτικά, αργά και άσχημα μηχανήματα. Όχι γιατί ήταν φτηνά. Αν ήθελε, μπορούσε να θέσει προδιαγραφές με συγκεκριμένο hardware.

 

Νομίζω κάνεις λάθος .... Ηταν αξιοπρεπή μηχανημάτα στην ΜΙΣΗ ΤΙΜΗ!!!!  έκοψε τις άδειες γιατι ο κόσμος τα αγόραζε και κακα τα ψέμματα η τεχνολογία των υπολογιστών προχωράει... δεν χρειάζεται να δώδεις 2000 ευρώ για κάτι που θα κρατήσεις 2? 3 χρόνια και θα αλλάξεις..... Το pc  δεν έχει την μεταπωλητική αξία που έχει ουτε καν μιά τηλεόραση... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, AtiX είπε

Το οποίο στην πράξη δεν το είδαμε ποτέ...

Ποιο δεν είδες; Το ότι το έκαναν praise για αυτό το λόγο οι developers; Το ότι όταν βγήκε το PS3 με Cell αρχιτεκτονική, άργησαν πολύ να βγουν ΑΑΑ games μαζικά και τα περισσότερα ήταν μέσα στα bugs; Σε αντίθεση με το PS4 που ήταν απείρως πιο επιτυχημένο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, MikeKata είπε

Και είναι βασικός παράγων που το OSX βρίσκεται στο 9,15% ενώ τα Windows στο 88,33%. Το πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση είναι η συμβατότητα του αυστηρώς αεροστεγούς μοντέλου κλειστού software και hardware, όχι το x86. Ένας παραπάνω βραχνάς της Apple. Όταν προσθέτεις και 2ο πρόβλημα στην εξίσωση, χειροτερεύεις την κατάσταση. Θα επαναλάβω λοιπόν, ακριβώς επειδή δεν είμαστε όλοι developers, graphic designers και editors, δεν απευθύνεται στους "επαγγελματίες". Το μεγάλο ποσοστό των επαγγελματιών φαίνεται από το market share κυρίως.

Αυτά να σε δω να τα λες όταν σε λίγα χρόνια θα την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια και η MS...

Και μην πεις ότι στην πρώτη προσπάθεια απέτυχε γιατί οι λόγοι ήταν άλλοι και όχι η arm αρχιτεκτονική...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, AtiX είπε

Αυτά να σε δω να τα λες όταν σε λίγα χρόνια θα την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια και η MS...

Και μην πεις ότι στην πρώτη προσπάθεια απέτυχε γιατί οι λόγοι ήταν άλλοι και όχι η arm αρχιτεκτονική...

Σόρρυ κιόλας, αλλά μου είπες συγκεκριμένα πράγματα και σου απάντησα με συγκεκριμένα παραδείγματα που πέτυχαν ή απέτυχαν αν ισχύουν ή δεν ισχύουν. Δεν έκανα πουθενά το μάντη. Το "θα" και το "να σε δω να τα λες" δε μου αποτελεί επιχείρημα. Κανένας μας δεν είναι μάντης. Βλέπουμε πώς λειτουργεί η αγορά και τι κινήσεις έχουν γίνει και κρίνουμε. Αυτό που μου δείχνει εμένα η κίνηση της Apple είναι ότι, επειδή ξέρει πως δεν έχει σοβαρό μερίδιο στο desktop και workstation τομέα (στους επαγγελματίες γενικότερα), δε θα την τσούξει πολύ να το χάσει. Θέλει να έχει ακόμα μεγαλύτερο έλεγχο του hardware της με in-house CPU. Πολύ απλά. 

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...